De Gripen is echt niet vergelijkbaar met de JSF hoor.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:42 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wat er in feite gebeurd is dat we gewoon het al bestaande contract volgen, maar we hebben kennelijk de belofte dat we onze bestelling mogen annuleren voor 20 miljoen.
Verder is in bovenstaande discussie het niet de Gripen, maar de ook nog niet bestaande Gripen NG waarmee de F-35 vergeleken moet worden. Vliegt verder, harder, landt op een mini strookje asfalt (handig in het soort missies die NL uitvoert) en kost veel minder, maar ja, niet Amerikaans. Onze luchtmacht wil topgun spelen met de Amerikanen en dat kan dan niet.
En jij bent een insider? Niet dat ik weerleg wat je zegt, maar de prestaties van de F-35 zijn verre van onderbouwd (ja, op computermodellenquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:51 schreef Atlanticus het volgende:
[..]
De Gripen is echt niet vergelijkbaar met de JSF hoor.
1. Ik geloof wat Mat Herben, de Luchmacht zelf en de experts zeggen over de vliegeigenschappen van de JSF.quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:06 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
En jij ben een insider? Niet dat ik weerleg wat je zegt, maar de prestaties van de F-35 zijn verre van onderbouwd (ja, op computermodellen) en dat ding gaat belachelijk veel kosten. Kun je wel net gaan doen alsof alles waar 'made in the US' opstaat, superieur is aan niet-Amerikaanse producten, maar dat is natuurlijk BS.
Voorlopig heb ik nog geen goede argumenten gezien waarom wij een F-35 zouden moeten verkiezen boven de Gripen, ook rekening houdend met het takenpakket van onze luchtmacht. Daarnaast zijn er meer dan genoeg bronnen te vinden die een ''lichtelijk'' genuanceerder beeld geven van de prestaties van de F-35 dan het beeld dat voorgespiegeld wordt door Lockheed Martin.
Raar dat de JSF dik wordt ingemaakt in militaire simulaties tegen huidige 2.5 toestellenquote:Op vrijdag 24 april 2009 19:16 schreef Atlanticus het volgende:
[..]
1. Ik geloof wat Mat Herben, de Luchmacht zelf en de experts zeggen over de vliegeigenschappen van de JSF.
2. Ik heb zelf gezien dat de JSF meer wapens mee kan nemen dan de Gripen.
3. De JSF heeft een moderne en betere motor dan de Gripen.
4. De JSF heeft stealth-eigenschappen die de Gripen niet heeft, hoewel de nieuwste radarsystemen dat wel redelijk ongedaan maken (al hebben schurkenstaten die radars toch niet, dus dat is wel een pluspunt).
5. De JSF is favoriet bij onze F-16 piloten.
Als de JSF dan meer kost dan de Gripen boeit dat mij niet zo, aangezien de luchtmacht van mij best wel wat mag kosten.
Raar dat je dat beweert.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:31 schreef Verluste het volgende:
[..]
Raar dat de JSF dik wordt ingemaakt in militaire simulaties tegen huidige 2.5 toestellen
A) 2.5 euh, dat was de starfighter denk ik..quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:31 schreef Verluste het volgende:
[..]
Raar dat de JSF dik wordt ingemaakt in militaire simulaties tegen huidige 2.5 toestellen
quote:
Je kan alles vergelijken; het gaat er maar om wat je doelstellingen zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:51 schreef Atlanticus het volgende:
[..]
De Gripen is echt niet vergelijkbaar met de JSF hoor.
http://reporter.kro.nl/downloads/rand_pacific_view.pdfquote:
Dit gaat over de F-22 niet de JSF.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:56 schreef Verluste het volgende:
http://reporter.kro.nl/downloads/rand_pacific_view.pdf
Nee, het gaat sowieso niet over een specifiek toestel. Lees die Rand studie nou gewoon.quote:
T gaat ook over de F35, pagina 79 en 80.quote:
Oh, dat beroemde stuk dat in Australië nogal wat commotie veroorzaakte, tot Rand uitlegde waar de studie nou eigenlijk echt over ging?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:56 schreef Verluste het volgende:
[..]
http://reporter.kro.nl/downloads/rand_pacific_view.pdf
Beetje gekleurd verhaaltje. Defensie geeft aan de feiten te hebben gechecked om De Vries niet voor de tweede keer voor lul te laten staan. Ze gebruiken (om welke reden dan ook) verkeerde informatie, en de Azijnbode maakt daar direct 'liegen' van. Een beetje journalist had niet alleen de woorden van De Vries gecontroleerd, maar ook die van Saab.quote:En alle recht om defensie te wantrouwen: http://www.volkskrant.nl/(...)_over_JSF-concurrent
Lees nou maar eens t rapport zelf. Begint je pro-Amerikanisme niet de overhand te krijgen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, dat beroemde stuk dat in Australië nogal wat commotie veroorzaakte, tot Rand uitlegde waar de studie nou eigenlijk echt over ging?Hebben we die studie niet in een eerder topic al afgeserveerd?
[..]
Beetje gekleurd verhaaltje. Defensie geeft aan de feiten te hebben gechecked om De Vries niet voor de tweede keer voor lul te laten staan. Ze gebruiken (om welke reden dan ook) verkeerde informatie, en de Azijnbode maakt daar direct 'liegen' van. Een beetje journalist had niet alleen de woorden van De Vries gecontroleerd, maar ook die van Saab.
Wie loopt er hier nou eigenlijk met oogkleppen op, Verluste? Begint je anti-amerikanisme niet een beetje de overhand te krijgen?
hey, krijg nou wat! Je leest mijn stukjes!quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:56 schreef Verluste het volgende:
[..]
Lees nou maar eens t rapport zelf. Begint je pro-Amerikanisme niet de overhand te krijgen?
•
F-35A is “Double Inferior” relative to modern Russian/Chinese fighter designs in visual range combat
–
Inferior acceleration, inferior climb, inferior sustained turn capability
–
Also has lower top speed
–
Can’t turn, can’t climb, can’t run
Wie zijn 'we' en waar is die studie afgeserveerd?quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Oh, dat beroemde stuk dat in Australië nogal wat commotie veroorzaakte, tot Rand uitlegde waar de studie nou eigenlijk echt over ging?Hebben we die studie niet in een eerder topic al afgeserveerd?
[..]
dat staat echt maar dan ook echt nergens in jouw linkquote:Op vrijdag 24 april 2009 23:56 schreef Verluste het volgende:
[..]
Lees nou maar eens t rapport zelf. Begint je pro-Amerikanisme niet de overhand te krijgen?
•
F-35A is “Double Inferior” relative to modern Russian/Chinese fighter designs in visual range combat
–
Inferior acceleration, inferior climb, inferior sustained turn capability
–
Also has lower top speed
–
Can’t turn, can’t climb, can’t run
in het def topic loopt dit al veel langerquote:Op zaterdag 25 april 2009 01:24 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wie zijn 'we' en waar is die studie afgeserveerd?
Daar heb ik me ook wel eens vertoond, maar ik ken die afservering niet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
in het def topic loopt dit al veel langer
conclusies werden nogal uit hun verband gerukt en sensationeler neergezet dan de eigenlijke onderzoeker het bedoeldequote:Op zaterdag 25 april 2009 15:50 schreef voyeur het volgende:
[..]
Daar heb ik me ook wel eens vertoond, maar ik ken die afservering niet.
Pas maar op, straks wordt je gebashed door de JSF-fanboys die een bord voor hun kop hebben en alle kritiek wegwuiven alsof het niks isquote:Op zondag 26 april 2009 12:19 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.groene.nl/2009/17/In_volle_vaart_de_fuik_in
lezenswaardig artikel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |