quote:Op donderdag 23 april 2009 17:39 schreef KaMo het volgende:
Iemand zin om zaterdag 20 juni naar "Eén van de grootste festivals van Zeeland!" te komen? Daar moeten wij namelijk optreden
http://www.rockaroundthebridge.nl/
quote:Op donderdag 23 april 2009 19:31 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Sjezus wat een end weg![]()
Effe gekeken op die site check die andere bands dan![]()
http://drphilneedshelp.hy(...)Surprise_Party/sVIK/
quote:
Line6 is fijn, veelzijdig.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:01 schreef Metalfreak het volgende:
TVPen ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar een versterker in die prijsklasse, en dan nog mijn Marshall zien te verkopen.
Ik neig zelf ook eens naar zo'n Line6 Spider III, een Cube vind ik qua looks totaal niks
Hoe werkt dat nou eigenlijk met die 10-snarige dingen? Daar speel je toch niet echt op? Alleen voor de klank ofzo?quote:Op donderdag 23 april 2009 20:08 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Die blauwe staat op mijn verlanglijst (Ik heb nog tijd zat om de geruiksaanwijzing van alle elektronica te lezen)
Daarom juist, maar ja, welke variant?quote:
Het zijn geen BC-Rich gitarenquote:Op donderdag 23 april 2009 20:16 schreef Cynic het volgende:
Okay, laat maar, het staat (uiteraard) gewoon op hun website:
http://www.bcrich.com/learn_perfect10.html
Ik vind 'm lelijkquote:Op donderdag 23 april 2009 20:08 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Die blauwe staat op mijn verlanglijst (Ik heb nog tijd zat om de geruiksaanwijzing van alle elektronica te lezen)
Is lastig, zitten de humbuckers in de weg!quote:Op donderdag 23 april 2009 21:26 schreef brother52 het volgende:
10 snaren? Waarom neem je niet meteen een elektrische harp?
quote:Op donderdag 23 april 2009 21:34 schreef -Menn0- het volgende:
10 snaren lijkt me een beetje nutteloos doe dan gewoon 12
Da's dan ook gewoon een gejat idee en ontwerp, want oorspronkelijk komt dat van BC Rich.quote:Op donderdag 23 april 2009 20:33 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Het zijn geen BC-Rich gitaren![]()
*Ok ze lijken er wel heel erg veel op
quote:Op donderdag 23 april 2009 21:39 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's dan ook gewoon een gejat idee en ontwerp, want oorspronkelijk komt dat van BC Rich.
Wie maakt deze dan?
quote:Op donderdag 23 april 2009 21:45 schreef metallicattim het volgende:
OOOIIIITTTT in een ver ver verleden heb ik eens deze site gemaakt:
http://www.masterofguitars.20m.com/
En verbazingwekkend genoeg doet ie het gewoon nog
Ik dacht eraan toen ik de gitaren in de OP zag staan![]()
Vet gaaf! maar ik ga niet naar sloveniëquote:Op donderdag 23 april 2009 22:06 schreef Aresdreams het volgende:
hmmm, we (Sacraea Saturna) kunnen misschien op Metalkamp 2009 spelen, moeten jullie alleen ff met z'n alle kaartjes van ons kopen
Prijs?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:12 schreef Aresdreams het volgende:
hoeft ook niet, als je het kaartje maar koopt
Kunnen we niet gewoon doneren?quote:Op donderdag 23 april 2009 22:18 schreef Aresdreams het volgende:
114 euro voor 2 tot 7 juli of 82 euro voor 2 tot 5 juli
de eerste is beter
Haha 99% is idd gekopieerd van een andere site, tis alweer 9 a 10 jaar terug dus ik weet echt niet meer hoe en wat, maar ik had me een beetje html geleerd en dit kwam eruitquote:Op donderdag 23 april 2009 21:58 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Volgens mij heb je wel eens op de site van ed roman gekeken
![]()
ja, en het is nodig als returned favour voor het festival dat we daar dan mogen spelen...quote:Op donderdag 23 april 2009 22:25 schreef KaMo het volgende:
[..]
Kunnen we niet gewoon doneren?
Hoezo moeten we kaarten kopen? Krijg je dan meer gage?
Het is wat prijzig en ik geef dan liever dat geld uit aan nieuwe elementen ofzoquote:Op donderdag 23 april 2009 22:33 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ja, en het is nodig als returned favour voor het festival dat we daar dan mogen spelen...
Welke marshall?quote:Op donderdag 23 april 2009 23:39 schreef The_Dean het volgende:
Jullie vergeten dat mijn Marshall ook nog te koop is!
En zit straks zonder baan, dus dat geld is wel welkom!
Pm die gast even voor me.
Marshall MG100HDFX, 350 Heb hier ergens wel een topic lopen.quote:Op donderdag 23 april 2009 23:47 schreef KaMo het volgende:
[..]
Welke marshall?
Specs? (of gewoon naam)
en vraagprijs.
Inkrimpingquote:
Alles wat met electronica te doen heeft zo'n beetjequote:Op vrijdag 24 april 2009 00:50 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat voor werk wil/kan je doen?
quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:55 schreef Dribbel_ het volgende:
HOI!
HOI!quote:
Da's inderdaad minder...quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Alles wat met electronica te doen heeft zo'n beetje
Maar ook wel podiumbouw [licht/geluid], technische diensten, ...
Verder wil ik alles wel eigenlijk, ben niet zo moeilijk.
Ja, zal van't weekend eens wat sites afstruinen, moet vast wel iets te vinden zijnquote:Op vrijdag 24 april 2009 08:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Da's inderdaad minder...
Ik ben zelf ook op zoek naar werk en ik kom op de website van het CWI (of hoe dat ook mag heten tegenwoordig) best veel vacatures nodig van geluidsbedrijven die mensen zoeken voor licht etc.
Ohja, en ik heb verder geen haast met de betaling van die marshall cab, dus misschien helpt dat ook een beetje
Schijnt wel dat die dingen erg brommen door een domme designfout die er in zit...quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:12 schreef KaMo het volgende:
http://www.thomann.de/nl/epiphone_valve_junior_head.htm
Bij zoiets doe je er gewoon een distotionpedaaltje tussen?
quote:Op donderdag 23 april 2009 17:51 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die kleine Valveking dingen misschien een optie ?
Heb de top staan en ben daar meer dan tevreden over
http://feedback.nl/?b=FG00575812&a=
PRecies in je budgeten niet te groot voor thuis opzich
quote:Op donderdag 23 april 2009 17:52 schreef KaMo het volgende:
[..]
http://www.musicstore.de/(...)-/art-GIT0015175-000
Of natuurlijk een van de kleinere varianten
Thanks voor de tips allemaal, ik wilde toch over een tijdje nog eens naar Keulen gaan, dus kan ik gelijk een halve dag daar gaan uitproberen.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:38 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
IK zou voor onderstaande gaan![]()
http://www.musicstore.de/(...)r/art-GIT0008147-000
Ik heb altijd het idee dat distortionpedalen de distortion die ontstaat door buizen te oversturen willen benaderen. Dus als je een buizenamp koopt, wordt de meerwaarde ervan niet teniet gedaan door een pedaaltje ervoor?quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:12 schreef KaMo het volgende:
Je kan in dat geval beter je distortion als een booster/overdirve afstellen of een boost/overdrive pedaal gebruiken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:36 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat distortionpedalen de distortion die ontstaat door buizen te oversturen willen benaderen. Dus als je een buizenamp koopt, wordt de meerwaarde ervan niet teniet gedaan door een pedaaltje ervoor?
Ik bedoel maarquote:Op vrijdag 24 april 2009 10:53 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Je kan in dat geval beter je distortion als een booster/overdirve afstellen of een boost/overdrive pedaal gebruiken.
Dus je output van je gitaar net even wat groter maken zodat de buizen meer te verwerken hebben en meer gaan vervormen
Nee, zoiets laat je in de winkel staan. Er zijn betere te koop dan die buizenbakjes van Epiphone.quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:12 schreef KaMo het volgende:
Net nog geheerst op m'n plank met 6 snarenquote:Op vrijdag 24 april 2009 11:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Met dit weer luister ik echt practisch helemal geen gitaar muziek weer huuuu slecht voor me
Ik hoop dat het in mei een beetje slecht weer is, anders kon de volgende plaat wel eens heel zomers gaan klinkenquote:Op vrijdag 24 april 2009 11:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Met dit weer luister ik echt practisch helemal geen gitaar muziek weer huuuu slecht voor me
quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik hoop dat het in mei een beetje slecht weer is, anders kon de volgende plaat wel eens heel zomers gaan klinken
Gaan jullie Duitse Power Metal spelenquote:Op vrijdag 24 april 2009 11:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik hoop dat het in mei een beetje slecht weer is, anders kon de volgende plaat wel eens heel zomers gaan klinken
The final Countdownquote:Op vrijdag 24 april 2009 11:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gaan jullie Duitse Power Metal spelen.
Kun je het voorstellen, een springende Cynic?.
Gefelie (Waar blijft het gebak bier ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:26 schreef RoW_0 het volgende:
Gister jarig geweest!
En dus een digitech rp250 besteld
[ afbeelding ]
Leuk speelgoed?
Iemand had daar al een filmpje van gemaaktquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:27 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
The final Countdownzing ik spontaan mee
misschien iets voor het plagiaat topic
Alle Bay Area Thrash die downtuned is van E naar Dquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:41 schreef Gitaarmat het volgende:
Zometeen ff gitaarspelen met ene vriend van me die net is begonnen. Hij kan alleen de akkoorden D, Dm, Dsus2, en Dsus4. Weet iemand nog een nummer met alleen die akkoorden?
Heb ook nog wel wat voor je:quote:Op vrijdag 24 april 2009 09:42 schreef M4a1 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Thanks voor de tips allemaal, ik wilde toch over een tijdje nog eens naar Keulen gaan, dus kan ik gelijk een halve dag daar gaan uitproberen.![]()
Moet wel bekennen dat jullie wel meteen tegen het limiet van mijn budget aangaan... als ik die pinkpopkaartjes nou eens verkocht krijg... hmm
Lekker muziekjequote:Op vrijdag 24 april 2009 11:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Gaan jullie Duitse Power Metal spelen.
Kun je het voorstellen, een springende Cynic?.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Iemand had daar al een filmpje van gemaakt.
Wij gaan met FC optreden 18 juli.
Ik ben blij dat het alleen een buisje was. Ik kon me ook eigenlijk niet voorstellen dat het iets ernstigs was, ik had er zelf nooit problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:47 schreef The_Dean het volgende:
Trouwens gisteren [eindelijk] even een nieuwe buis in de Marshall geknoopt. Gaat weer als een trein. Klinkt zelfs bakken beter als eerst
Helder, gedefinieerd, meer gain, maar ben vooral die dufheid kwijt. Scheuren als een malloot! En dat voor die 10 euro, ineens een hele andere versterker
Een ECC83 van ook JJquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:02 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het alleen een buisje was. Ik kon me ook eigenlijk niet voorstellen dat het iets ernstigs was, ik had er zelf nooit problemen mee gehad.
Wat heb je er eigenlijk in gedaan? Ik heb laatst zelf 2 JJ's in mijn Digitech gedaan, dat werkte ook wel
MG eeeeeeeeew ik haat MGs ook al heb ik er zelf ook 1quote:Op vrijdag 24 april 2009 13:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Heb ook nog wel wat voor je:
[TK] Marshall MG100HDFX 100 watt halfstack
En als je niet gek ver weg woont wil ik hem ook nog wel komen brengen.
Die dingen zijn helemaal niet zo slecht als mensen [vaak zonder enige ervaring met die dingen] willen doen geloven hoor.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:41 schreef Clif het volgende:
[..]
MG eeeeeeeeew ik haat MGs ook al heb ik er zelf ook 1
Anders heb ik nog wel een MG combo voor je.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:41 schreef Clif het volgende:
MG eeeeeeeeew ik haat MGs ook al heb ik er zelf ook 1
tsja ik een jaar totdat ik ging jammen het geluid is gewoon niet oom aan te horen (vind ik dan ) maar goed dat kan natuurlijk ook aan mij liggenquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:48 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Die dingen zijn helemaal niet zo slecht als mensen [vaak zonder enige ervaring met die dingen] willen doen geloven hoor.
Heb er drie jaar lang erg veel plezier van gehad. Enorm veel 'bang for buck.'
Wat vind jij er dan echt zo slecht aan?
Thanksquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:32 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Gefelie (Waar blijft het gebak bier ?![]()
Wel gaaf zo'n multidinges kan je uren mee zoet zijn
Ik heb er anders altijd een prima geluid uit gekregen, zonder pedalentroep er voor.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:57 schreef Clif het volgende:
[..]
tsja ik een jaar totdat ik ging jammen het geluid is gewoon niet oom aan te horen (vind ik dan ) maar goed dat kan natuurlijk ook aan mij liggenik zou hem iig nooit aan iemand aanraden
koop dan maar een buizen amp met veel lager wattage heb je veel meer aan vind ik
Ik gebruik ook alleen pedalen voor apparte effecten, geen overdrive oid. Flanger Delay chorus eq. wah tuner noisesuppressor.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik heb er anders altijd een prima geluid uit gekregen, zonder pedalentroep er voor.
Buizen is inderdaad leuker, maar voor dit geld een 100 watt halfstack kan je bijna niet tegenop, zeker aangezien buizen nogal een stuk duurder zijn.
Dat kan prima hoor, sowieso zitten de snaren er waarschijnlijk al veel langer op dan een week.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef Ivopedia het volgende:
Is er iemand hier die zijn electrische gitaar soms stemt in drop c? Ik had vorige week mijn gitaar in drop c zonder enige problemen, net wou ik hem weer in drop c stemmen maar knapte mijn 4 snaar (D) dit kan toch nooit? Ik heb die gitaar nog maar anderhalf week.
Ja dat snap ik maar dat hoort toch niet te kunnen? Ik verwacht wel wat meer kwaliteit als die na de 2e keer stemmen al knapt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:24 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat kan prima hoor, sowieso zitten de snaren er waarschijnlijk al veel langer op dan een week.
Release van Pearl Jam, kom je een heel eind met dat ene akkoord. Misschien wel qua timing een beetje lastig en geen zak aan zonder Eddie Vedder, maar wat wil je ook met één akkoordquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:41 schreef Gitaarmat het volgende:
Zometeen ff gitaarspelen met ene vriend van me die net is begonnen. Hij kan alleen de akkoorden D, Dm, Dsus2, en Dsus4. Weet iemand nog een nummer met alleen die akkoorden?
quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:57 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Thanks
Hierbij uw bier..
[ afbeelding ]
Alleen turks bier hier in huis! (A)
Nogmaal, als die snaren er bijvoorbeeld al een jaar op zitten dan zijn ze waarschijnlijk flink versleten. En als je dan een haakje in je plectrum hebt, of een braapmje op je brug ofzo, dan is het snel gebeurd. Als het niet bij het stemmen was gebeurd, dan wel bij het spelen. Gewoon even alle snaren vervangen nu dus, want als er één is gesneuveld dan kan je er op wachten dat de rest ook gaat.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:25 schreef Ivopedia het volgende:
[..]
Ja dat snap ik maar dat hoort toch niet te kunnen? Ik verwacht wel wat meer kwaliteit als die na de 2e keer stemmen al knapt.
Heb nog wel een mooie voor je staanquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:03 schreef RoW_0 het volgende:
Aangezien ik nu een aparte effectenprocessor heb is het dan niet meer slim om mijn roland cube 30X te blijven gebruiken? Misschien gaan voor een marshall ofzo?
Als je zo'n buizenbak wil, moet je een voorversterker met 2 aparte eindversterkers nemen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:26 schreef allsystemshalt het volgende:
[ afbeelding ]
Gave buizenbak van JJ met afstandsbediening
Krachtstroomquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als je zo'n buizenbak wil, moet je een voorversterker met 2 aparte eindversterkers nemen.
Wil je het echt goed doen, dan sluit je ze natuurlijk aan op elektrostaten.
Wat voor ein? Ik zoek eventueel ook nog eentje als ik mijn gitaar gekocht heb volgende maand, want de mijne is iets mis mee. Een valvestate, soms is het net of de jack aan de binnenkant van de versterker niet goed in contact komt met de versterker er komt dan een gekrijs uit johquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:52 schreef brother52 het volgende:
[..]
Anders heb ik nog wel een MG combo voor je.
Breng maar langsquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:36 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Wat voor ein? Ik zoek eventueel ook nog eentje als ik mijn gitaar gekocht heb volgende maand, want de mijne is iets mis mee. Een valvestate, soms is het net of de jack aan de binnenkant van de versterker niet goed in contact komt met de versterker er komt dan een gekrijs uit joh![]()
En ten tweede zit hij volgens mij vol met stof.
Is leuk ja, als je de geldherpes hebtquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:34 schreef brother52 het volgende:
[..]
Als je zo'n buizenbak wil, moet je een voorversterker met 2 aparte eindversterkers nemen.
Wil je het echt goed doen, dan sluit je ze natuurlijk aan op elektrostaten.
Kan jij hem voor een vriendenprijsje een keer een APK geven? Maak je hem ook open enzo om te checken of er stof in zit?quote:
Een MG100DFX maar ik moet er eerst een redelijke vervanger voor hebben voordat ik hem de deur uit doe.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:36 schreef Gitaarmat het volgende:
Wat voor ein? Ik zoek eventueel ook nog eentje als ik mijn gitaar gekocht heb volgende maand, want de mijne is iets mis mee. Een valvestate, soms is het net of de jack aan de binnenkant van de versterker niet goed in contact komt met de versterker er komt dan een gekrijs uit joh![]()
Als je hem zelf gaat bouwen, kun je de kosten nog redelijk in de hand houden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:38 schreef allsystemshalt het volgende:
Is leuk ja, als je de geldherpes hebt
Ik weet het ook nog niet zeker hoor, maar wat vraag je ervoor?quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:38 schreef brother52 het volgende:
[..]
Een MG100DFX maar ik moet er eerst een redelijke vervanger voor hebben voordat ik hem de deur uit doe.
Geen idee eigenlijk. Wat levert zoiets nog op tegenwoordig?quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:39 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik weet het ook nog niet zeker hoor, maar wat vraag je ervoor?
Ja ik laat ze vandaag of morgen allemaal meteen vervangen, de A begon ook al te kraken dus tja. Daarna zal het dan wel goed zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Nogmaal, als die snaren er bijvoorbeeld al een jaar op zitten dan zijn ze waarschijnlijk flink versleten. En als je dan een haakje in je plectrum hebt, of een braapmje op je brug ofzo, dan is het snel gebeurd. Als het niet bij het stemmen was gebeurd, dan wel bij het spelen. Gewoon even alle snaren vervangen nu dus, want als er één is gesneuveld dan kan je er op wachten dat de rest ook gaat.
Weet niet of ik de goede te pakken heb maar op Musik-Produktiv is de nieuwprijs 350,- is dat em?quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:41 schreef brother52 het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Wat levert zoiets nog op tegenwoordig?
Yep, dat is em.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet niet of ik de goede te pakken heb maar op Musik-Produktiv is de nieuwprijs 350,- is dat em?
Marktplaats: http://link.marktplaats.nl/233798358
Nee, niet op gespeeld, ik vind die 6" speaker die er in zit te klein.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:49 schreef Gitaarmat het volgende:
Brother heb jij laatst ook op deze gespeeld?
Tuurlijk kan dat. Maak hem helemaal open, alles nalopen, repareren waar nodig en even schoonmakenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:38 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Kan jij hem voor een vriendenprijsje een keer een APK geven? Maak je hem ook open enzo om te checken of er stof in zit?
Ik raad je DR snaren aan, in elke zaak wel te verkrijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:23 schreef Ivopedia het volgende:
Is er iemand hier die zijn electrische gitaar soms stemt in drop c? Ik had vorige week mijn gitaar in drop c zonder enige problemen, net wou ik hem weer in drop c stemmen maar knapte mijn 4 snaar (D) dit kan toch nooit? Ik heb die gitaar nog maar anderhalf week.
Dat heb ik met mijn valvestate ook... Dean, het is toch niet zo moeilijk om dat ding open te schroeven en even alle stof eruit te blazen?? Uit mijn Valvestate krijg ik trouwens ook niet het geluid dat ik graag zou willen, maar zou dat dan misschien ook aan die buis kunnen liggen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:36 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Drop c# zou ik er in dat geval van maken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:13 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Ik raad je DR snaren aan, in elke zaak wel te verkrijgen.
Die hebben nl. een ietwat dikkere kern en zijn daardoor ideaal voor lage stemmingen, ik kon er zonder problemen een B stemming van maken
Ik speel nu in drop d# geloof ik ( ben niet goed met noten, iig alles een halve stap lager en de E snaar in drop ) en gebruik nu de KFK ( Kerry Fucking King) snaren, die klinken lekker metalig
Nee, dat is ook niet moeilijkquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat heb ik met mijn valvestate ook... Dean, het is toch niet zo moeilijk om dat ding open te schroeven en even alle stof eruit te blazen?? Uit mijn Valvestate krijg ik trouwens ook niet het geluid dat ik graag zou willen, maar zou dat dan misschien ook aan die buis kunnen liggen?
Blackheart is toch onderdeel van crate?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Nee, zoiets laat je in de winkel staan. Er zijn betere te koop dan die buizenbakjes van Epiphone.
Die van Vox, Crate, Blackheart, Blackstar en Orange om maar een paar te noemen.
Gare gitaar ook!quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:34 schreef allsystemshalt het volgende:
Zo'n Bugera is ook wel VET![]()
*Bugera is van Behringer![]()
Het is een Valvestate 8280 combo, zelfde als een Valvestate 8200, maar dan met 2x 12" G12T Celestion speakers erin gebouwd. Die buis zit er al jaaaaaaaaren in, heb dat ding toen 2e hands gekocht van een toenmalige klasgenoot, maar toen had 'ie wel net een servicebeurt gehad. Maar ben zelf nooit tevreden geweest over het geluid van het scheurkanaal.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:45 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, dat is ook niet moeilijk
En als het geluid je niet zint is dat vaak de buis inderdaad. Wat voor cab[s] heb je er bij? Daar zit soms ook wel verschil in. Heb nu dus die nieuwe buis in mijn VS100RH over een bijbehorende Valvestate cab, en dat klinkt geweldig.
Hoe lang zit dat buisje er al in?
Valvestate 8040.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. Maak hem helemaal open, alles nalopen, repareren waar nodig en even schoonmaken
Wat voor type is het?
Denk dat het dan niet verkeerd is eens een nieuwe [met wat meer gain] buis erin te zettenquote:Op vrijdag 24 april 2009 18:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het is een Valvestate 8280 combo, zelfde als een Valvestate 8200, maar dan met 2x 12" G12T Celestion speakers erin gebouwd. Die buis zit er al jaaaaaaaaren in, heb dat ding toen 2e hands gekocht van een toenmalige klasgenoot, maar toen had 'ie wel net een servicebeurt gehad. Maar ben zelf nooit tevreden geweest over het geluid van het scheurkanaal.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:09 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Zit je weer Hendrix na te doen?.
Ja dat was de intentie, we moesten in een homostudenten vereniging spelenquote:Op zaterdag 25 april 2009 00:24 schreef allsystemshalt het volgende:
Nee die 3-de net the village people![]()
![]()
Dat is zeker de moeite waardquote:Op zaterdag 25 april 2009 02:04 schreef brother52 het volgende:
Straks misschien een eigen oefenruimte![]()
Misschien gaat het ooit nog eens wat worden met ons
Eigen oefenruimtesquote:Op zaterdag 25 april 2009 02:04 schreef brother52 het volgende:
Straks misschien een eigen oefenruimte![]()
Misschien gaat het ooit nog eens wat worden met ons
Ik heb niet zo'n Valvestate met een volledige buis geloof ik dit is eentje met een voorversterker in de combo.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:22 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat heb ik met mijn valvestate ook... Dean, het is toch niet zo moeilijk om dat ding open te schroeven en even alle stof eruit te blazen?? Uit mijn Valvestate krijg ik trouwens ook niet het geluid dat ik graag zou willen, maar zou dat dan misschien ook aan die buis kunnen liggen?
Bij mij misschien ook wel. Is hier ook iemand die het zo regelt dat ie een versterker heeft met een clean kanaal en de distortion gewoon dmv pedaaltjes? Dit jaar toch ook nog maar een nieuwe amp denk ik. Ik ben zeer tevreden over mijn distortion maar niet over het cleane kanaal. En ik speel thuis nog liever op m'n Cube dan op m'n valvestate maar goed.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:37 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Denk dat het dan niet verkeerd is eens een nieuwe [met wat meer gain] buis erin te zetten
Die van mij heeft ook alleen een buis in de voorversterker zittenquote:Op zaterdag 25 april 2009 10:29 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n Valvestate met een volledige buis geloof ik dit is eentje met een voorversterker in de combo.
Ja, dat heb ik dus ook, ik speel soms liever op mijn Valvestate 10 met Pocket POD ervoor (inclusief irritant hoog gepiep van die POD) dan op mijn Valvestate 8280... Het clean vind ik dan weer wel ok, maar de distortion van die amp nietquote:Op zaterdag 25 april 2009 10:33 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Bij mij misschien ook wel. Is hier ook iemand die het zo regelt dat ie een versterker heeft met een clean kanaal en de distortion gewoon dmv pedaaltjes? Dit jaar toch ook nog maar een nieuwe amp denk ik. Ik ben zeer tevreden over mijn distortion maar niet over het cleane kanaal. En ik speel thuis nog liever op m'n Cube dan op m'n valvestate maar goed.
Draaide de hele nacht al op MTV, erg vetquote:Op zaterdag 25 april 2009 10:54 schreef Gitaarmat het volgende:
http://www.ultimate-guitar.com/tv/feature/green_day.htm
Je bent al oud of zit onder een steen, practisch alle bandjes slaan die richting opquote:Op zaterdag 25 april 2009 10:56 schreef TeleluvR het volgende:
Green Day wordt ook steeds meer pop... Waar zijn de tijden van Dookie, of word ik nu echt oud?
Dat laatste valt sowieso wel mee...quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je bent al oud of zit onder een steen, practisch alle bandjes slaan die richting op
Speaking of begin 2000, ik ben wel benieuwd of limp bizkit naast hun nieuwe revivaltour ook een nieuwe pret cd lancerenquote:Op zaterdag 25 april 2009 10:56 schreef TeleluvR het volgende:
Green Day wordt ook steeds meer pop... Waar zijn de tijden van Dookie, of word ik nu echt oud?
Muwoa naar muziek die ik luister zie ik het overal sum41, offspring, greenday, papa roach, slipknot, rise against, foo fighters, linkin park, millencolin, rammstein, om zo uit m'n hoofd maar ff wat op te nomenquote:Op zaterdag 25 april 2009 11:26 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat laatste valt sowieso wel mee...
In dat genre misschienquote:Op zaterdag 25 april 2009 11:25 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je bent al oud of zit onder een steen, practisch alle bandjes slaan die richting op
Dus je moet wachten helaas heb je geen keusquote:Op zaterdag 25 april 2009 11:44 schreef Metaalkop het volgende:
Damn! GAS voor een bas (hee dat rijmt) maar algeheel gebrek an eu's
In je lijstje staan ook wel bands die nooit echt underground geweest zijn volgens mij... M.u.v. Offspring en misschien Rammstein ofzo.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:38 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Muwoa op de metal/blues achtige dingen na wel heel veel
Mja maar het is dezelfde link als greenday, die zijn ook niet " underground" geweest dus qua dat passen ze pr'ecies in dat lijstjequote:Op zaterdag 25 april 2009 12:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In je lijstje staan ook wel bands die nooit echt underground geweest zijn volgens mij... M.u.v. Offspring en misschien Rammstein ofzo.
quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:47 schreef allsystemshalt het volgende:
Pffff ik ben m'n kamer aan het herinrichten pic's volgen![]()
Het wordt makkelijker om m'n versterker/effecten te bedienen icm opnemen
En ik ga wat doeken ophangen voor demping.
quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:28 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben nog njet klaar hoor
Ja vet hequote:
Ja dat klopt ik heb er een Gibson Dirty Fingers humbucker ingezet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:38 schreef Gitaarmat het volgende:
Heb je zelf aan die strat gesleuteld? Ziet er namelijk uit dat die humbucker er later in is gezet.![]()
Wat voor een strat is het trouwens, wel merk?quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:40 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja dat klopt ik heb er een Gibson Dirty Fingers humbucker ingezet.
Een Japanse Fender (Nee geen Squier) uit 1988 des tijds (Ja opa spreekt) waren die veel beter dan de USA strats die waren echt slechtquote:Op zaterdag 25 april 2009 13:41 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Wat voor een strat is het trouwens, wel merk?
Echo Echo Echo Echo Echo Echo Echo Echo Echo Echo Echo Echo Echo Echo Echoquote:Op zaterdag 25 april 2009 14:14 schreef The_Dean het volgende:
Wij gaan straks ook opnemen in de badkamer
Rise Against is nou ook niet echt mainstream ofzoquote:Op zaterdag 25 april 2009 12:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In je lijstje staan ook wel bands die nooit echt underground geweest zijn volgens mij... M.u.v. Offspring en misschien Rammstein ofzo.
quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:07 schreef brother52 het volgende:
Ik hoor anders vaak genoeg een 2e stem bij Greenday.
Is je google stukquote:Op zaterdag 25 april 2009 19:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Van welke albums van Maiden zijn de nummers Burning Ambition en Sanctuary?
Mja rise against is nu eigenlijk practisch niet meer dan een beetje poppunk achtige dingenquote:Op zaterdag 25 april 2009 17:02 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Rise Against is nou ook niet echt mainstream ofzo
En die hebben een stuk meer 2stemmig materiaal, zeker op de laatste 2 albums. Greenday is aardig, maar de stem van die kerel hangt me langzaam de keel uit, en ik vind het jammer dat je geen 2e stem hoort naast de standaard powerchordschema's die ze spelen.
http://www.musicstore.de/(...)/art-PAH0008094-000#quote:Op zaterdag 25 april 2009 21:07 schreef brother52 het volgende:
Wat is een beetje redelijke en betaalbare zanginstallatie?
Hij met een Dean?quote:
quote:
ziet er neter uit toen ik langs kwamquote:Op zaterdag 25 april 2009 13:28 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ben nog njet klaar hoor
sanctuary album: iron maidenquote:Op zaterdag 25 april 2009 19:22 schreef Gitaarmat het volgende:
Van welke albums van Maiden zijn de nummers Burning Ambition en Sanctuary?
Das niet zo moeilijk al die n3rdzooi staat er nier meerquote:Op zondag 26 april 2009 16:33 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ziet er neter uit toen ik langs kwam
Niet geweest. Had theorieles met de band. We zouden erna nog gaan oefenen, maar niet meer gehaald.quote:Op zondag 26 april 2009 13:10 schreef The_Dean het volgende:
Groningen
Moet jij niet naar de kerker trouwens?
Maarja, daar heb je trouwens ook wel ontvangst heb ik gemerkt![]()
Theorie met je band? Waarom, en wat moet ik me daarbij indenken?quote:Op zondag 26 april 2009 20:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Niet geweest. Had theorieles met de band. We zouden erna nog gaan oefenen, maar niet meer gehaald.
k dacht al: ik mis ietsquote:Op zondag 26 april 2009 18:20 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Das niet zo moeilijk al die n3rdzooi staat er nier meer
Omdat we tegen een plafond aan lopen. We beginnen erg moeite te krijgen om interessante toetsenpartijen te ontwikkelen die qua akkoorden enzo kloppen met de gitaarpartijen etc. We hebben geen theoretische basis om op terug te vallen want we hebben allemaal of een blauwe maandag les gehad of helemaal niet of 10 jaar geleden even. De tante van onze zanger was ooit docente op het conservatorium dus we hebben even een klasje geformeerd om ons wat akkoordenleer in te gieten. Maar die vrouw kan prachtig vertellen dus we hebben er een hele middag aan besteed.quote:Op zondag 26 april 2009 21:04 schreef Metaalkop het volgende:
[..]
Theorie met je band? Waarom, en wat moet ik me daarbij indenken?
Klinkt in mijn oren als een cursus Chinees voor gevorderdenquote:Op zondag 26 april 2009 21:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
consonanten/dissonanten, kwintencirkel en die hele meuk.
Goed ideequote:Op zondag 26 april 2009 21:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Omdat we tegen een plafond aan lopen. We beginnen erg moeite te krijgen om interessante toetsenpartijen te ontwikkelen die qua akkoorden enzo kloppen met de gitaarpartijen etc. We hebben geen theoretische basis om op terug te vallen want we hebben allemaal of een blauwe maandag les gehad of helemaal niet of 10 jaar geleden even. De tante van onze zanger was ooit docente op het conservatorium dus we hebben even een klasje geformeerd om ons wat akkoordenleer in te gieten. Maar die vrouw kan prachtig vertellen dus we hebben er een hele middag aan besteed..
We hebben het o.a. gehad over wanneer iets majeur of mineur is en waarom, consonanten/dissonanten, verschillende soorten mineur, kwintencirkel en die hele meuk. Kan het niet eens uitleggen wat we gedaan hebben. Maar het was erg leuk, gezellig en nuttig.
www.google.nlquote:Op zondag 26 april 2009 21:41 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Klinkt in mijn oren als een cursus Chinees voor gevorderden
ja maar ik denk dat we voor dat album nog wel een jaartje moeten wachtenquote:Op zondag 26 april 2009 21:02 schreef Gitaarmat het volgende:
Vorig jaar zei Maiden in Assen dit jaar met een nieuw album te komen en dat ze dan ook weer zouden terugkeren naar Nederland.
Dat is een cursus Chinees voor gevorderden.quote:
Idd sync is out of it'selfquote:Op zondag 26 april 2009 22:47 schreef Svyatagor het volgende:
Stukje Audioslave meegespeeld. Solo verneukt.Toch wel leuk.
edit: Hm, beeld en geluid zijn niet in sync, even checken hoe dat kan.
Misschien een domme vraag, maar met zo'n V kan je toch no way zittend een nieuw nummer oefenen hè??quote:Op zondag 26 april 2009 23:47 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Hoeveel kost die? ben van plan om ook een Dean V te halen of een LTD
Dat kan welquote:Op maandag 27 april 2009 00:02 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar met zo'n V kan je toch no way zittend een nieuw nummer oefenen hè??
(of oefenen de echte "trve" rockers, staand en met fouten, want ik speel alleen maar zittend)
Dat, mijn vriend, is een Dean BlackGold V. Heerlijke gitaren! Klinkt super en speel fantastischquote:Op zondag 26 april 2009 23:47 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Hoeveel kost die? ben van plan om ook een Dean V te halen of een LTD
Dat kan inderdaad prima hoor, gewoon op de 'klassieke' manier. Als ik zittend speel zit ik ook zo, en geen problemen mee. Kan me voorstellen dat als je jaren LP's of [super]strats gespeeld hebt dat het heel even wennen is, maar na twee dagen heb je het onder de knie en wil je nooit weer wat anders!quote:Op maandag 27 april 2009 00:02 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar met zo'n V kan je toch no way zittend een nieuw nummer oefenen hè??
(of oefenen de echte "trve" rockers, staand en met fouten, want ik speel alleen maar zittend)
Ohja... de... 'officiele/klassieke' manier... ik kan zo écht niet spelen (zegt misschien meer over mij dan over de grip, maar whatever)quote:Op maandag 27 april 2009 00:08 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Idd je hebt juist prima grip dankzij de V vorm
Over jouquote:Op maandag 27 april 2009 00:16 schreef M4a1 het volgende:
[..]
Ohja... de... 'officiele/klassieke' manier... ik kan zo écht niet spelen (zegt misschien meer over mij dan over de grip, maar whatever)
Het blijft een toffe gitaar.quote:Op maandag 27 april 2009 00:07 schreef The_Dean het volgende:
Hier even een 'paar' foto's van de mijne:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet t toch niet hoor...quote:Op maandag 27 april 2009 00:18 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Over jou
Dat is echt prima te doen hoor
Goed argumentquote:Op maandag 27 april 2009 00:30 schreef M4a1 het volgende:
[..]
kan je tenminste tussen het spelen nog even aan je zak krabben[/i][/sub]
Neuh, gewoon wat vaker de handel wassenquote:
quote:Op maandag 27 april 2009 00:42 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Neuh, gewoon wat vaker de handel wassen
Ik geloof je best, ziet er supergeil uit.. ik woon in Doetinchem en zo goed ben ik nog niet met gitaar duss 640 euroquote:Op maandag 27 april 2009 00:07 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat, mijn vriend, is een Dean BlackGold V. Heerlijke gitaren! Klinkt super en speel fantastisch
Lekkere set-neck, comfortabel, niet te dik. Gewicht valt ook best wel mee, is lekker licht, maar ook niet té licht.
Bij Thomann.de zijn ze momenteel 640 euro.
Kwaliteit is super. Afwerking is perfect, top is oogverblinded, echt een fantastische gitaar om te zien.
Weet niet waar je precies woont, maar anders kunnen we best eens ergens meeten zodat je mijn exemplaar eens kan proberen.
Hier even een 'paar' foto's van de mijne:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan kan je ook eens naar bijvoorbeeld de 79 serie van Dean kijken, die zijn over het algemeen zo'n 150-200 euro goedkoper, en tweehands nog beter betaalbaarquote:Op maandag 27 april 2009 00:44 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Ik geloof je best, ziet er supergeil uit.. ik woon in Doetinchem en zo goed ben ik nog niet met gitaar duss 640 euro.. misschien over 2 jaar wel
Raad jij mensen aan om 2e handse gitaren te kopen dan? Of is dat niet echt slim om te doen? Niet dat ik 50 euro wil besparen en dat het dan een miskoop wordt.quote:Op maandag 27 april 2009 00:54 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dan kan je ook eens naar bijvoorbeeld de 79 serie van Dean kijken, die zijn over het algemeen zo'n 150-200 euro goedkoper, en tweehands nog beter betaalbaar
Kwaliteit is vergelijkbaar met die BlackGolds.
En anders is er altijd nog de Dean VX serie [Marktplaats, met koffer, 200 euro: klik!], of bijvoorbeeld een Dean Michael Schenker Standard, of op Marktplaats.
Vind die VX maar duur bij de Feedback trouwens. Had mijne [een sunburst] poos terug voor 150 op Marktplaats, 2 maand oud. Feedback heeft de prijzen onlangs verhoogd van rond de 180 naar 250 euro
Oh thanks, ik had eerst geen idee waar ik zou letten als ik een 2e handse gitaar zou kopen.quote:Op maandag 27 april 2009 01:18 schreef The_Dean het volgende:
Nja, Dean is toch nog steeds niet echt een mainstream merk. En volgens mij werken ze net als Gibson nu, met geselecteerde dealers, dus niet iedereen mag ze verkopen. Of ze willen het gewoon niet
En tweedhands is vaak net zo goed hoor, doe het zelf ook regelmatig
Vaak bespaar je wel meer dan 50 euro hoor, bij de zwarte VX zit dan weer een koffer, welke je er in de winkel niet bij krijgt.
Gewoon even goed alles nakijken als bij de verkoper bent.
Punten om op te letten:
Nek recht? Langs de nek kijken ['like looking down the barrel of a gun'] om even te zien oftie nergens raar krom loopt.
Werkt alle electronica? Krakende potmeters? Schakelaar goed? Ook altijd even spelen over een versterker. Als hij/zij geen heeft gewoon zelf even een meenemen. Thuiskomen met een gitaar die piept en kraakt of niks doet wordt je ook niet blij van. Ik dan wel, maar dat is een ander verhaal
Scheuren? Vooral letten op scheuren in de verf/hout bij de neckjoint [waar de nek in de body zit] en de headstock. Krasjes en gebruikerssporen is niet erg, maar scheuren kan duiden op mishandeling.
Frets. Zijn die zwaar versleten, dan moet je ze laten vervangen, wat redelijk duur is.
En zo'n VX CBK zijn inderdaad erg lekkere gitaren, voor dat geld zijn ze erg goed. Goede kwaliteit en erg lekkere sound!
En als het geluid niet helemaal bevalt zet je er voor een paar tientjes een paar GFS elementen in
Als je verder nog vragen hebt kan je ze natuurlijk altijd gewoon stellenquote:Op maandag 27 april 2009 02:29 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Oh thanks, ik had eerst geen idee waar ik zou letten als ik een 2e handse gitaar zou kopen.
Met GFS elementen bedoel je pickups?
Oh nais, thanksquote:Op maandag 27 april 2009 03:27 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Als je verder nog vragen hebt kan je ze natuurlijk altijd gewoon stellen
Ja, een Amerikaans bedrijf GFS maakt goedkope, maar zeer lekkere elementen/pickups. Menig gitarist hierzo heeft er wel een setje of wat in zijn gitaren hangen.
Bestel er regelmatig, dus als je eens iets wil hebben meld je het maar, dat scheelt in de verzendkosten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn humbuckers inbouwen makkelijk?
Kan niet wachten om zo'n heerlijke V voor mijn ballen te zetten![]()
Ja, Staar je alleen niet blind op een merk probeer op zijn minst een paar andere in dezelfde prijsklassequote:Op maandag 27 april 2009 07:18 schreef Aresdreams het volgende:
ja, maar als je eenmaal een merk op het oog hebt, ga je daar wat mer naar op zoek, denk ik...
Ik vind een groot nadeel van de LP dat je er eigenlijk niet goed zittend mee kan spelen, tenminste, ik. Heb 'm altijd op mijn rechterbeen, maar de gewichtsverhouding is zo dat ie altijd naar achter zakt als je'm loslaat. Mijn strat en Tele blijven gewoon goed in balans. Op d V-methode heb ik het eigenlijk nog nooit geprobeerd.quote:Op maandag 27 april 2009 00:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad prima hoor, gewoon op de 'klassieke' manier. Als ik zittend speel zit ik ook zo, en geen problemen mee. Kan me voorstellen dat als je jaren LP's of [super]strats gespeeld hebt dat het heel even wennen is, maar na twee dagen heb je het onder de knie en wil je nooit weer wat anders!
Denk inderdaad dat hij op die manier zelfs minder heen en weer wil schuiven dan de gemiddelde strat/LP.
Maar meestal hang ik hem om en stuiter ik door de woonkamer, maar dat is een persoonlijk keuze![]()
zijn er merken dan die in de prijsklasse van bo~el zitten met handgebouwde modellen?quote:Op maandag 27 april 2009 07:28 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja, Staar je alleen niet blind op een merk probeer op zijn minst een paar andere in dezelfde prijsklasse
Die Line6 Toneports zijn er alleen om je op de pc aan te sluiten zodat je op kan nemen.quote:Op maandag 27 april 2009 08:19 schreef M4a1 het volgende:
Die pods van line6, zijn die dingen nu alleen voor wanneer je je gitaar op de PC aansluit, of is dat ook als directe vervormer voor de versterker?
Levert je adapter wel genoeg stroom?quote:Op maandag 27 april 2009 08:10 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb iets geks trouwens: als ik mijn phaser pedaal op een adapter aansluit (9v, 200 mA) dan gaat het lampje niet branden als ik'm aantrap. Hij doet het wel gewoon. Als ik er een 9v batterij in doe, doet het lampje het wel.
Misschien een mooie gelegenheid om een keer een goeie powerbrick te kopen..iemand ervaring? Ik wil er ook een delay, stemapparaat en tremolo op zetten.
Klopt, maar Dean maakt gewoon de beste V's in zijn klassequote:Op maandag 27 april 2009 07:28 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ja, Staar je alleen niet blind op een merk probeer op zijn minst een paar andere in dezelfde prijsklasse
quote:Op maandag 27 april 2009 04:16 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Oh nais, thanks
Misschien een idee om mijn humbucker van mijn yamaha pacifica 112 te vervangen met zo'n ding?Wat voor een ding?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zijn humbuckers inbouwen makkelijk?
Kan niet wachten om zo'n heerlijke V voor mijn ballen te zetten![]()
Humbuckers inbouwen zijn inderdaad erg makkelijk
Kan je solderen?Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
Ja, en zo'n ding. Hoef je nooit iets weer denk ik.quote:Op maandag 27 april 2009 09:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Levert je adapter wel genoeg stroom?
Ideale dingen als je meerdere pedalen hebtquote:Op maandag 27 april 2009 09:38 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ja, en zo'n ding. Hoef je nooit iets weer denk ik.
quote:Op maandag 27 april 2009 10:08 schreef Rewimo het volgende:
Mag ik hier ook akoestische vragen stellen?
Mijn zoontje (8) en ik willen gitaar leren spelen. Nu heeft de muziekschool pas vanaf oktober weer plek en kunnen we dus de komende maanden niet op les. Maar een half jaar naar die gitaren zitten staren is ook niks natuurlijkKunnen jullie misschien een boekje of internetcursus aanraden zodat we vast een beetje kunnen oefenen?
Voor mijn zoontje heb ik een kindermaat gitaar op de kop getikt, is dat eigenlijk handig? Hij is daarnaast ook nog eens linkshandig, ik heb begrepen dat hij toch het beste "gewoon" kan leren spelen. Iemand nog andere tips en dingen waar we op moeten letten?
Wat we nu hebben zijn dus twee gitaren, plectrums, en zo'n apparaatje om mee te stemmen. Zijn er nog andere dingen die handig zijn? Voetenbankje, muziekstandaard? Of kunnen we daar nog wel even zonder?
Tnxquote:Op maandag 27 april 2009 10:11 schreef The_Dean het volgende:
Muziekstandaard kan erg handig zijn als je met bladmuziek/tabs gaat werken
Kindermaat kan denk ik erg handig zijn. Hij is vast nog niet zo groot, dus dan is zo'n lompe gitaar vaak wat onhandig. Ze zijn er niet voor niets
Verder heb ik geen verstand van les/internetcursus of dat soort dingen, dus voor een zinnig antwoord daarop moet je even op de rest wachten
Ik koop principieel niet van die oplichters. Als ik niet op een normale manier aan een kaartje kan komen, dan is het jammer maar helaas...quote:Op maandag 27 april 2009 10:12 schreef GoodGawd het volgende:
Hey mensen dat van Joe Bonamassa in Carre is uitverkocht. Maar ik zag dat je van die ticketbrueaus hebt die nog wel kaarten verkopen, maar dan stukken duurder zijn door vraag en aanbod.
Maar ik vroeg me dus af, is dat wel wat? Heb je dan niet een slechte plaats of iets dergelijks? Carre heeft 4 rangen, bij dat ticket bureau kon je van rank 1 en rank 2 kopen dus best goed. Maar heb die ticketbureaus echt de beste plekken zoals in het midden bv en niet aan de zijkant?
Hij heeft al eens gezongen met Joost Vergoossen (Het Goede Doel) en nu wil hij graag net zo gitaar kunnen spelen als Joostquote:Op maandag 27 april 2009 10:16 schreef GoodGawd het volgende:
www.justinguitar.com kijk daar anders even rond. En wat ik vooral zou doen is je zoontje veel naar gitaar muziek laten luisteren en dergelijk. Zodat je zijn muziek smaak een beetje gaat beinvloeden waardoor hij meer gemotiveerd raakt om gitaar te spelen. Zo van "ooooh dat wil ik ook kunnen".
Hoeft niet, hangt er maar net vanaf wat voor kaart de mensen af willenquote:Op maandag 27 april 2009 10:12 schreef GoodGawd het volgende:
Hey mensen dat van Joe Bonamassa in Carre is uitverkocht. Maar ik zag dat je van die ticketbrueaus hebt die nog wel kaarten verkopen, maar dan stukken duurder zijn door vraag en aanbod.
Maar ik vroeg me dus af, is dat wel wat? Heb je dan niet een slechte plaats of iets dergelijks? Carre heeft 4 rangen, bij dat ticket bureau kon je van rank 1 en rank 2 kopen dus best goed. Maar heb die ticketbureaus echt de beste plekken zoals in het midden bv en niet aan de zijkant?
Die ga ik vanavond eens op mijn gemak bekijkenquote:Op maandag 27 april 2009 10:16 schreef GoodGawd het volgende:
www.justinguitar.com kijk daar anders even rond. En wat ik vooral zou doen is je zoontje veel naar gitaar muziek laten luisteren en dergelijk. Zodat je zijn muziek smaak een beetje gaat beinvloeden waardoor hij meer gemotiveerd raakt om gitaar te spelen. Zo van "ooooh dat wil ik ook kunnen".
Haha, mooi manquote:Op maandag 27 april 2009 10:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tnx
De gitaar lijkt hem aardig te passen als ik het zo zieHij is al ijverig herrie aan het maken
[ afbeelding ]
Mja, hij levert 200 mA, dat is volgens mij wel genoeg voor een paar pedalen. Zo'n brick van Dunlop levert max 375 mA. Ik heb wel eens van een gast in een muziekwinkel gehoord dat een delay gemiddeld veel stroom trekt, zoveel dat 'ie eigenlijk z'n eigen adapter moet hebben..quote:Op maandag 27 april 2009 09:36 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Levert je adapter wel genoeg stroom?
mA bedoel ik dan, de 9 volt zit wel goed.
Die van vorig jaar of die van 2006?quote:Op maandag 27 april 2009 11:00 schreef The_Dean het volgende:
Wel relaxt wakker worden zo verder, lekker onderuit op de bank, koffie+plak paasbrood, Metallica live @ Rock Am Ring op tv.... heerlijk
quote:
Dat jaar was ik er bijquote:Op maandag 27 april 2009 11:23 schreef The_Dean het volgende:
Die van vorig jaar heb ik trouwens ook niet.
yamaha 112quote:Op maandag 27 april 2009 09:37 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat voor een ding?
Humbuckers inbouwen zijn inderdaad erg makkelijk
Kan je solderen?
Nja, dan kan het wat lastig worden... ken je iemand die kan solderen?quote:Op maandag 27 april 2009 12:15 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
yamaha 112mijn gitaar (scoort beter dan squier)
http://www.ultimate-guita(...)ifica_112/index.html
Solderen kan ik niet
hah nee, hoeveel kost dat dan om te laten solderen bij de gitaarboer.quote:Op maandag 27 april 2009 12:17 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nja, dan kan het wat lastig worden... ken je iemand die kan solderen?
Anders kan je het altijd bij een gitaarzaak laten doen, maar dat kost je wat meer geld.
Of je brengt hem mijn kant op...
Reparatie?quote:Op maandag 27 april 2009 12:19 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
hah nee, hoeveel kost dat dan om te laten solderen bij de gitaarboer.
hier kost een pakket snaren + reparatie 15 euro.
En EMG elementen dan (twv 50 euro ong), zijn die beter dan GFS?
Dat dacht ik ook, maar een passief instrument solderen is echt supermakkelijk. In het begin wel 2x mijn vingers verbrand en het soldeerwerk is geen toonbeeld van schoonheid (maar wie kijkt er nou ín je gitaar?quote:Op maandag 27 april 2009 12:15 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
yamaha 112mijn gitaar (scoort beter dan squier)
http://www.ultimate-guita(...)ifica_112/index.html
Solderen kan ik niet
hah nja mijn pa heeft lang gewerkt met techniek dus komt goed uit, en mijn zwager werkt er nog steeds mee.quote:Op maandag 27 april 2009 12:26 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar een passief instrument solderen is echt supermakkelijk. In het begin wel 2x mijn vingers verbrand en het soldeerwerk is geen toonbeeld van schoonheid (maar wie kijkt er nou ín je gitaar?), maar ze doen het! Allemaal.
De schema's zijn best simpel en als je er ff niet meer uit komt, gewoon hier vragen. Sowieso weet Dean er alles van.
Ooow, is dat die knakker van het Goede Doel? Die stond laatst een demo te geven van de Line6 M13 bij Muzikaza, relaxte vent.quote:Op maandag 27 april 2009 10:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hij heeft al eens gezongen met Joost Vergoossen (Het Goede Doel) en nu wil hij graag net zo gitaar kunnen spelen als JoostDan heeft ie nog wel even te gaan natuurlijk
[ afbeelding ]
Tell me about itquote:Op maandag 27 april 2009 15:52 schreef Gitaarmat het volgende:
Even theorieles gehad. Frist aardig op.
*kuchkuchquote:Op maandag 27 april 2009 12:26 schreef Witchfynder het volgende:
(maar wie kijkt er nou ín je gitaar?)
Je mag best in mijn bas kijken,hoor. Kun je gelijk die EMG's aansluiten. Of SD's. Ben ik nog niet over uitquote:
Dean?quote:Op maandag 27 april 2009 16:33 schreef Cynic het volgende:
Ik heb trouwens altijd wat problemen om de zang hard genoeg te krijgen. Ik gebruik zo'n powermizer en die kan in principe hard zat (vooral als je er line-instrumenten op aansluit) maar wanneer je zangmicrofoons aansluit gaan die eigenlijk net iets te gauw rondzingen. Waar ligt dat aan? Heeft dat met de ruimte te maken, of is het vermogen van de powermixer niet genoeg?
Dean Vquote:Op maandag 27 april 2009 17:19 schreef RoW_0 het volgende:
Man, kan echt niet wachten om studiegitaarfinanciering te krijgen
quote:Op maandag 27 april 2009 17:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Je mag best in mijn bas kijken,hoor. Kun je gelijk die EMG's aansluiten. Of SD's. Ben ik nog niet over uit.
Deze simpele klassieke 4/4quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |