abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juni 2009 @ 21:45:28 #101
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_69648729
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 11:15 schreef Amun-Ra het volgende:
Wat wordt er bij je toch een hoop werk verzet. Netjes hoor !
Je kunt al een beetje zien hoe het eruit gaat komen te zien

even een verkapt vraagje: dat afdak bij je voordeur, wil je daar nog vanaf ?
Bij ons komt ie niet meer terug en we hebben hem nog wel liggen (volgens mij ook helemaal compleet) dus als je een bestemming weet
  maandag 8 juni 2009 @ 08:53:27 #102
248562 Rallydame
pi_69817159
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:32 schreef snakelady het volgende:
heel gaaf zo!!

Wij horen vandaag of morgen of we een huis hebben, ook een jaren 60 woning waar enorm veel aan
gedaan moet worden, muren eruit enzo.
dus hou dit topic in de gaten.
En hebben jullie het huis??
  maandag 8 juni 2009 @ 09:53:31 #103
248562 Rallydame
pi_69818256
Moet even denken wat er allemaal gebeurd is sinds de laatste update. Loop een "beetje" achter qua foto's uploaden en hier updaten
Het is vast allemaal niet op de juiste volgorde gegaan maar dat vergeven jullie me hopelijk wel..

- de 2 gaten die ontstaan waren in de vloer (of plafond... 't is maar vanaf welke verdieping je het bekijkt ) door het verwijderen van de schoorsteen en de oude rookkanalen, zijn vol gestort met beton.
- gaten en gleuven voor de elektra beneden zijn allemaal geboord / gefreesd
- dozen en buizen in de keuken voor elektra zijn allemaal geplaatst (vandaag worden de draden getrokken)
- de vader en oom van Niels hebben de tengels voor het keukenplafond al geplaatst.
- mijn vader is weer aan het stucen gegaan en heeft 2 muren op het kleine slaapkamertje gestuct, de nieuwe badkamermuur nog eens gestuct (nu met fijne korrel), wat puntjes hersteld die hij zelf niet zo mooi vond en al een deel van de overloop gedaan
- meterkast is aangepast (nieuwe stoppenkasten)
- kabels die in de woonkamer binnen kwamen zijn via buiten verlegd en komen nu in de meterkast binnen
- 3 van de 4 slotplaten zijn al schoon van verf ("mooi" karweitje voor in mijn vrije uurtjes als ik net uit mijn werk kom, net voor het eten)
- alle deuren en radiatoren staan in de grondverf. Worden vanavond licht opgeschuurd voor een 2e laag grondverf

Verder hadden we weer alles opgeruimd maar daar is sinds gisteren alweer niets van te merken. Toch zonde van alle tijd die daar in gaat zitten
Vrijdag en zaterdag hebben we heerlijk niets gedaan... Nou ja, in het huis dan. We hadden namelijk weer een lekker weekendje rally. Gelukkig droog gehad en veel mooie foto's kunnen maken (al zeg ik het zelf)
Als het een beetje mee zit dan kunnen Niels en Udo vanmiddag beginnen met het uitkappen van de keukenvloer voor alle leidingen (gas en water).
Zal vanavond proberen weer wat foto's te plaatsen (vergeet het steeds 's avonds en op mijn werk heb ik de foto's niet)

Dat was het weer...
  maandag 8 juni 2009 @ 11:14:21 #104
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_69820374
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 21:45 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Bij ons komt ie niet meer terug en we hebben hem nog wel liggen (volgens mij ook helemaal compleet) dus als je een bestemming weet
Ik heb an sich wel interesse, maar moet (zoals menig andere man) eerst toestemming van de vrouw hebben (zo werkt dat nou eenmaal )Ik houd je op de hoogte dus
Ex nihilo nihil fit
  dinsdag 9 juni 2009 @ 10:19:32 #105
248562 Rallydame
pi_69853686
Even een foto update-je

Categorie: Nieuwe plafonds
Badkamer:

Slaapkamer voor:

Tengelen keuken:

Er zit al een deel van het plafond in sinds gisteren maar die foto's heb ik nog niet van de camera af gehaald

Categorie: Stucwerk
Afsteken plafond woonkamer

Klaar!

Slaapkamer voor:

Naden plafonds alvast aan gesmeerd

Deel 1 overloop (beetje donker)

Deel 1 van de kleine slaapkamer achter is wel al gedaan maar daar kan ik even geen foto van vinden. De tweede delen volgen misschien zondag. Die waren nu nog niet stucklaar

Categorie: Elektra
Gaten voor dozen bijkeuken

Gaten en gleuven voor elektra keuken

Nieuwe meterkast

Verplaatsen binnen komst kabels naar meterkast

Categorie: biljartkamer
Deel van het biljart is weg:

Daar gaat een van de 3 leiplaten

Speciaal gereedschap nodig dus even maken

Inmiddels is het hele biljart weg dus tijdelijk nieuw bestemmingsplan: verfhok

Categorie: Overloop
Kozijnen net geplaatst

Trap "bekleden" met gips

Isoleren van de muren rondom de trap

Categorie: overig vermaak
Gaten oud rookkanaal dicht met beton

Slotplaat al voor de helft verlost van verf

Schoon! Mooier toch?

Gat vlizotrap dicht

Opruimen

Lekker schoon

Zijn jullie qua foto's ook weer aardig bij
pi_69854591
Wat herkenbaar! De schrootjes, de plafonds, de elektra, de gasmeter..
Ons huis is een jaar later gebouwd, hoort er blijkbaar bij

Maar jullie zijn echt goed bezig! Je kunt nu echt zien hoe het wordt
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:25:46 #107
248562 Rallydame
pi_69891501
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 10:50 schreef LieLie het volgende:
Wat herkenbaar! De schrootjes, de plafonds, de elektra, de gasmeter..
Ons huis is een jaar later gebouwd, hoort er blijkbaar bij

Maar jullie zijn echt goed bezig! Je kunt nu echt zien hoe het wordt
Langzaam is de buurt aan het vernieuwen (eerste bewoners vertrekken naar gelijkvloerse woningen of verzorgingstehuizen) en je hoort overal dezelfde verhalen.. Grappig is wel dat iedereen een andere oplossing heeft gevonden voor de "problemen" waar wij nu tegen aan lopen. De gasmeter gaat bij ons bijvoorbeeld naar de meterkast omdat we daar nog wel plek voor hebben. Bij de buren zit ie in de kelderkast en een ander heeft hem in de originele inbouwkast zitten.
Ook zijn alle indelingen van de huizen inmiddels anders terwijl ze van origine allemaal gelijk waren. Zo is de buitenkant wel overal gelijk maar van binnen toch totaal anders. Leuk om te zien en horen hoe een ander zulke dingen heeft veranderd. Maar dat ervaar jij misschien ook wel bij jullie in de straat.
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:42:11 #108
248562 Rallydame
pi_69892077
Er is de afgelopen dagen weer wat geklust dus hier weer een update-je (wederom fotoloos )

- Afvoer voor de keuken is gelegd
- Oude waterleidingen zijn verwijderd
- Elektra in de keuken is helemaal af
- Plafond in de keuken zit er in
- Spotjes zitten al in het nieuwe keuken plafond
- Slotplaten (van de deuren) zijn weer schoon
- Er is een begin gemaakt met het schuren van de raamkozijnen boven
Verder ligt er naast het huis ook weer een deel van een "gracht". Niels heeft "lekker" mogen pootje baden in de put waar de oude afvoer in kwam. Jeetje wat een lucht komt uit die put
Buiten liggen alle "grachten" nog open omdat ze volgende week de gasmeter komen verplaatsen en we dan ook meteen de nieuwe gasleiding buitenom kunnen leggen naar de juiste plek in de keuken.

Gisteren kregen we ook te horen dat de keuken 22 juli wordt geplaatst en de badkamer- en toiletspullen (exclusief glazen douchedeur en wastafel niet op tijd leverbaar) komen ze 3 juli leveren.
Aangezien we de badkamer en toiletten zelf gaan doen is de deadline dus 22 juli voor de keuken. Dan moeten alle leidingen en elektra daar zijn gelegd (moet eind volgende week klaar kunnen zijn) en moet de vloer in de keuken (en dus ook woonkamer) vervangen moeten zijn.
Dat wordt kappen dus binnenkort
pi_69893148
Dankzij je foto's weet ik eindelijk wat tengels zijn :$
22 juli dat is gewoon over een ruime maand :D goed joh!!
Oef dat heeft vast een kleine "gracht" met geld gekost dat verleggen enz.
Beetje op schema verder?? Ziet er wel goed uit iig!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_69895179
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 11:25 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Langzaam is de buurt aan het vernieuwen (eerste bewoners vertrekken naar gelijkvloerse woningen of verzorgingstehuizen) en je hoort overal dezelfde verhalen.. Grappig is wel dat iedereen een andere oplossing heeft gevonden voor de "problemen" waar wij nu tegen aan lopen. De gasmeter gaat bij ons bijvoorbeeld naar de meterkast omdat we daar nog wel plek voor hebben. Bij de buren zit ie in de kelderkast en een ander heeft hem in de originele inbouwkast zitten.
Ook zijn alle indelingen van de huizen inmiddels anders terwijl ze van origine allemaal gelijk waren. Zo is de buitenkant wel overal gelijk maar van binnen toch totaal anders. Leuk om te zien en horen hoe een ander zulke dingen heeft veranderd. Maar dat ervaar jij misschien ook wel bij jullie in de straat.
Ja, precies!
Het huis naast ons is nog in de originele staat, dan zie je hoe anders de rest is!
De gasmeter is bij ons in de berging terecht gekomen
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:27:08 #111
248562 Rallydame
pi_69898031
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:12 schreef Ml-etje het volgende:
Dankzij je foto's weet ik eindelijk wat tengels zijn :$
Ik las inderdaad in andere topics dat er veel verschillende benamingen voor zijn. Oa raggelen maar steeds als ik dan weer een update wilde typen zat ik me af te vragen of tengels dan gewoon raggels zijn? Of dat het dan weer anders heet.. Daarom maar gewoon consequent hetzelfde aangehouden
Soms zijn foto's meer dan nodig. Hihi...
quote:
22 juli dat is gewoon over een ruime maand :D goed joh!!
We hebben inderdaad nog een hele tijd. Maar stiekem gaat er straks veel tijd in de vloer zitten ben ik bang.. Uitkappen, zand afgraven, isoleren, zand erop, beton storten en dan mag je er weer een week niet op lopen heb ik me laten vertellen. De tijd hebben we misschien wel hard nodig nog...
quote:
Oef dat heeft vast een kleine "gracht" met geld gekost dat verleggen enz.
Er zijn tot nu toe een paar dingen door een aannemer gedaan (nieuwe achterdeur, muur woonkamer-keuken eruit, vaste trap zolder, schoorsteen verwijderen) dat heeft meer geld gekost dan alleen materiaal. De rest van alle klussen heeft "alleen" nog maar materiaal gekost.
quote:
Beetje op schema verder?? Ziet er wel goed uit iig!
Tnx!
Een echt schema hadden we niet dus op schema lopen we dan altijd Ik had zelf wel wat verder willen zijn met schuren en verven maar ach... Daar ben ik nu mee bezig en zolang we nog allemaal lekker bezig zijn, komt dat ook nog wel. Voor mij komen er steeds weer klusjes tussendoor om anderen aan het werk te houden dus blijft mijn eigen werk een beetje liggen. Al is dat helemaal niet erg. Morgenavond, zaterdag en zondag moet ik al weer een groot deel op weg kunnen zijn.
  woensdag 10 juni 2009 @ 14:30:47 #112
248562 Rallydame
pi_69898170
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:08 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja, precies!
Het huis naast ons is nog in de originele staat, dan zie je hoe anders de rest is!
De gasmeter is bij ons in de berging terecht gekomen
Ons huis was op een inbouwkast na nog in de originele staat. De oud-bewoners hadden alleen de inbouwkast in de keuken verwijderd zodat de keuken een kastje groter werd. Als die mensen nu binnen komen dan schrikken ze zich een ongeluk denk ik.
Gelukkig spreken we ze nog wel eens om de post te brengen dus weten ze wel wat we van plan zijn en al gedaan hebben maar dan nog. 45 jaar ergens wonen en het dan binnen een jaar compleet anders zien lijkt me best schokkend.
pi_69904102
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 14:30 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Ons huis was op een inbouwkast na nog in de originele staat. De oud-bewoners hadden alleen de inbouwkast in de keuken verwijderd zodat de keuken een kastje groter werd. Als die mensen nu binnen komen dan schrikken ze zich een ongeluk denk ik.
Gelukkig spreken we ze nog wel eens om de post te brengen dus weten ze wel wat we van plan zijn en al gedaan hebben maar dan nog. 45 jaar ergens wonen en het dan binnen een jaar compleet anders zien lijkt me best schokkend.
Dat hebben wij ook inderdaad.. die mensen hebben er ook vanaf het begin gewoond.. en waren heel trots op alles wat ze geknutseld hadden
En nu is er nauwlijks een vierkante centimeter ongeschonden.. Maar we spreken ze ook niet meer.. dus wat ze ervan weten en hoe ze het vinden..
pi_69904827
zal ik dan ook maar off en on topiccen?
De huidige bewoners van ons toekomstige stulpje zijn een twee-kamp Ze krijgen de sleutel van hun nieuwbouwappartement (woonkamer van 10 meter lang en een normale breedte) deze week.
Zij kijkt ons soms in shock aan van waaaat gaan jullie doen? Hij knikt eens en heeft wel gevraagd of hij nog eens mocht komen kijken.
Soms voel ik me wel schuldig want alles waar zij zuinig en trots op waren mikken wij eruit mijn oma is ook van die generatie en vraagt regelmatig ja maar dat doet het toch nog??
Oa de cv-ketel, badkamer en keuken doen het nog dus die wilde zij in eerste instantie graag gewoon zo houden
pi_69905019
Haha.. ja, dat halve schuldgevoel herken ik wel.. Ze lieten alles op de dag van de overdracht ook nog een keer zien als heel bruikbaar en goed zo.. en twee uur later hebben we de vloer eruit getrokken
De badkamer en wc houden wij trouwens zoals ze zijn.
Waren een paar jaar geleden verbouwd en sindsdien nauwelijks gebruikt omdat het lang geeft leeggestaan. (al denk je daar soms ook Zo zitten er spotjes boven de spiegel waar we na drie maanden nog steeds niet van weten hoe ze aanmoeten (niet waarschijnlijk )
Van de keuken houden we de kastjes en de deurtjes.. de greepjes, het blad, de indeling, de oven en kookplaat en vaatwasser zijn nieuw

Maar da's offtopic
  donderdag 11 juni 2009 @ 07:17:20 #116
248562 Rallydame
pi_69923002
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:45 schreef Ml-etje het volgende:
Zij kijkt ons soms in shock aan van waaaat gaan jullie doen? Hij knikt eens en heeft wel gevraagd of hij nog eens mocht komen kijken.
Soms voel ik me wel schuldig want alles waar zij zuinig en trots op waren mikken wij eruit
Hihi... zo herkenbaar dit..
Zouden de mensen die in ons hebben gewoond een tweede woning hebben gehad en dan toevallig die van jou Hihi..

Na het overeenkomen van de koopsom waren we met een bos bloemen langs gegaan om ze te feliciteren met de verkoop. Zo konden we ook al kennis maken voor het tekenen van voorlopig koopcontract en ook meteen vragen of ze het erg vonden als we een paar keer samen met iemand kwamen kijken en meten.
Het is een man van weinig woorden dus daar kwam ook alleen een knikje maar de vrouw in kwestie keek me aan, keek wat verdrietig, haar mond viel open, je hoorde het kraken bijna van het snelle denken en toen kwam er een heel voorzichtig.... "ehm... dat is geen probleem maar wat wil je allemaal veranderen dan?" . Een beetje gemeen misschien maar toen durfden we al meer dan de helft niet meer te vertellen..
Er zijn natuurlijk meerdere momenten geweest dat we iets kwamen meten en steeds was het geen probleem. Toch zat het denk ik allemaal wel een beetje dwars want tijdens de bezichtiging net voor het tekenen liepen we door het huis. Kregen we de laatste instructies en steeds was het... ow ja.. maar dat hebben jullie straks niet meer.
Voelde me meteen onwijs schuldig.
Na een paar weken zijn we de post gaan brengen en toen hadden ze natuurlijk allang de container zien staan dus ze vroeg wat we al gedaan haddden.
"Ehm... ja de achtergevel ligt eruit.."
"ow.. nou ja.... dat zal misschien wel handiger zijn... Is er nog iets veranderd?"
"Nou de badkamertegels zijn van de muur.."
* ongemakkelijke stilte gevolgd door een zucht*
"ach... ze waren misschien ook niet meer van deze tijd"
We zijn maar van onderwerp veranderd want anders werd ons schuldgevoel alleen maar groter...

Ze willen heel graag nog eens komen kijken maar hoe meer we veranderen des te meer vraag ik me af of dat wel slim is. Da'lijk schrikken ze zo dat ze er iets aan overhouden...

Zo... lekker ook weer offtopic
Of is het juist wel ontopic als de TS er zelf over begint??
  donderdag 11 juni 2009 @ 07:28:48 #117
248562 Rallydame
pi_69923060
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:52 schreef LieLie het volgende:
Ze lieten alles op de dag van de overdracht ook nog een keer zien als heel bruikbaar en goed zo.. en twee uur later hebben we de vloer eruit getrokken
Wij kregen ook complete instructies mee over oa de rolluiken en het raam van de badkamer.
Rolluiken mochten niet te ver omhoog want dan zouden ze niet meer naar beneden gaan.. Eerste dag... luik van het keukenraam te ver omhoog maar ja... bij ons ging dat luik toch weg want we vervangen het keukenraam. Paar dagen later de buurvrouw sprak me aan (ook eerste bewoners en eigenaars van hetzelfde type rolluik).. meisje je moet hem niet zo ver door trekken hoor... Dan zit ie vast... Ze keek zo bezorgd dat ik niet durfde te vertellen dat het rolluik toch weg ging... Ze heeft vast meteen de oud bewoner gebeld om het te vertellen want toen we er later de post kwamen brengen, begon ze er meteen over
En het badkamerraam... tjah.. die ging per ongeluk stuk tijdens het proberen open te maken (kan kiepen en helemaal open). Stond waarschijnlijk op de verkeerde stand toen iemand er wat harder dan moest aan trok... Ik zeg niet wie het deed van ons 2 maar ik was het niet... Die moest dus gerepareerd worden maar gevraagd waar ze het gekocht hadden... Ben blij dat ik haar gezicht niet kon zien want volgens mij was het de zoveelste teleurstelling dat het huis werd aangepast
quote:
Zo zitten er spotjes boven de spiegel waar we na drie maanden nog steeds niet van weten hoe ze aanmoeten (niet waarschijnlijk )
Heb je alle tegels al geprobeerd?? Misschien zit er wel een geheime, ultra moderne lichtknop Altijd handig zulke dingen
  donderdag 11 juni 2009 @ 08:14:17 #118
910 Barbie
Graduated Fool
pi_69923381
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 07:17 schreef Rallydame het volgende:
-knip-
Toekomstverhaal, .

Al je bloed, zweet en tranen van nu, worden over tig jaar bij verkoop achteloos in de container van de volgende bewoner gemikt, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_69923482
lijkt mij best grappig als ze eens langs komen wanneer alles klaar is.
van bv 1 huis van mijn lief weten we dat het ook flink verbouwd is en daar zijn we gewoon nieuwsgierig naar.
iedereen heeft recht op zijn eigen smaak toch?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_69925466
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 07:28 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Heb je alle tegels al geprobeerd?? Misschien zit er wel een geheime, ultra moderne lichtknop Altijd handig zulke dingen
Ultramodern??

Ik denk dat het gewoon nooit is afgemaakt.. of dat er iets anders overheen is geplakt.. zoals bij de drie plafonds en drie vloeren in de hal
pi_69926552
Over minder dan 24 uur worden en ik eigenaar van een 2-onder-1-kap in Wernhout.

En je zegt dat je in Tongelre woont.. hahaha..
of is dat de straat/wijk ofzo?
pi_69927685
Oooh die rolluiken pff ramp!
Tsja wij horen ook al van dat soort dingen en ze zijn er inmiddels wel achter dat alles eruit gaat.
Ze gaan nog geen 2 km verderop wonen dus komen kijken doen ze bij ons sowieso en goed tips hebben ze ook. Scheelt dat ik heel veel contact heb met mijn oma vind het daardoor ook minder storend die "bemoeienis".
  vrijdag 12 juni 2009 @ 08:02:24 #123
248562 Rallydame
pi_69962348
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:20 schreef KlusMolletje het volgende:
Over minder dan 24 uur worden en ik eigenaar van een 2-onder-1-kap in Wernhout.

En je zegt dat je in Tongelre woont.. hahaha..
of is dat de straat/wijk ofzo?
Volgens mij zei ik dat ik uit Tongelre kom .. Kan me vergissen hoor, heb het niet gecheckt in je topic ..
Aangezien het huis waar ik woonde in Woensel verkocht is sinds januari en wij eind april pas de sleutel kregen van het huis in Wernhout, ben ik weer bij mijn ouders gaan wonen. Ik ben geboren in Tongelre en op de 5 jaar na dat ik samen heb gewoond in Woensel, heb ik altijd in Tongelre gewoond.
Ingeschreven dus nog in Eindhoven maar gaat verhuizen naar Wernhout
  vrijdag 12 juni 2009 @ 08:06:27 #124
248562 Rallydame
pi_69962382
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 09:46 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ultramodern??

Ik denk dat het gewoon nooit is afgemaakt.. of dat er iets anders overheen is geplakt.. zoals bij de drie plafonds en drie vloeren in de hal
"Schat?? Kijk jij even of het licht werkt in de badkamer?? "
" Ehm..... met welke knop?? "
" Hoezo welke knop??"
" Nou... er zit er geen.."
" ^%#&%)&^@ !!! Waar heb ik die dan gelaten "

Ik zie het al helemaal voor me...

Ga je alles in de hal ook verwijderen of haal je er dan van ieders maar eentje uit?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 08:11:10 #125
248562 Rallydame
pi_69962425
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 10:56 schreef Ml-etje het volgende:
Ze gaan nog geen 2 km verderop wonen dus komen kijken doen ze bij ons sowieso en goed tips hebben ze ook.
Ik blijf erbij... Hebben wij dezelfde oud bewoners??
De "onze" zijn hemelsbreed ook binnen de 2km-grens gebleven.. Hihi...

Ik vind overigens de "bemoeienis" ook niet erg. Voel me alleen steeds zo schuldig als ik ze moet vertellen dat hun goed bedoelde adviezen geen nut hebben aangezien het weg gaat. De manier van kijken dan...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 08:15:49 #126
248562 Rallydame
pi_69962473
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 08:14 schreef Barbie het volgende:

[..]

Toekomstverhaal, .

Al je bloed, zweet en tranen van nu, worden over tig jaar bij verkoop achteloos in de container van de volgende bewoner gemikt, .
Je hebt ook helemaal gelijk.
Het zijn ook zoveel herinneringen die er natuurlijk mee spelen. Bepje die daar zijn hoofd tegen stootte, Kees die zoveel moeite heeft gedaan om het zeil te leggen.... Noem maar op..
Ik kan het me helemaal voorstellen, daarom voel ik me ook zo schuldig.... Al is dat natuurlijk best dubbel...
pi_69962871
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 08:06 schreef Rallydame het volgende:

[..]

"Schat?? Kijk jij even of het licht werkt in de badkamer?? "
" Ehm..... met welke knop?? "
" Hoezo welke knop??"
" Nou... er zit er geen.."
" ^%#&%)&^@ !!! Waar heb ik die dan gelaten "

Ik zie het al helemaal voor me...

Ga je alles in de hal ook verwijderen of haal je er dan van ieders maar eentje uit?
De drie plafonds zijn er allemaal uit, van de drie vloeren (van boven naar beneden: vloerbedekking, parket, tegels) hebben we de tegels laten liggen en die is glad gemaakt om de nieuwe vloer op te leggen

Uit de slaapkamers zijn overigens ook de kunstof schrootjes, en vervolgens de houten schrootjes verwijderd, de 4 tot 5 lagen behang... Het huis is een stuk ruimer geworden!

Over die goedbedoelde adviezen: hij zei ook over de meterkast 'ja, die stop slaat er soms uit, maar dan moet je even zus en zo'. Terwijl echt geen haar op ons hoofd eraan dacht om die aan elkaar geknoopte elektra ook maar een heel klein beetje intact te houden
pi_69965937
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 08:11 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Ik blijf erbij... Hebben wij dezelfde oud bewoners??
De "onze" zijn hemelsbreed ook binnen de 2km-grens gebleven.. Hihi...

Ik vind overigens de "bemoeienis" ook niet erg. Voel me alleen steeds zo schuldig als ik ze moet vertellen dat hun goed bedoelde adviezen geen nut hebben aangezien het weg gaat. De manier van kijken dan...

Hihi nee dat niet maar is wel grappig idd die blik dan ehh oooh ja dat doen jullie weg...
  vrijdag 12 juni 2009 @ 10:55:45 #129
248562 Rallydame
pi_69966164
Wij hadden gelukkig niet zo heel veel lagen behang, plafond of vloerbedekking.
Beide grote slaapkamers hadden maar 1 laag behang, voor slaapkamer had wel 2 lagen vloerbedekking (laminaat en daaronder tapijt). Het kleine slaapkamertje had maar 2 lagen behang dus dat viel wel mee.
Ook beneden zat overal maar 1 laag behang behalve op alle plekken waar een radiator heeft gehangen.. Daar kwamen er maar liefst 6 van af.
Tot nu toe zien ook alle deuren en kozijnen er goed uit. Alles lijkt maar 1 laag te hebben dus ze hebben het wel steeds goed geschuurd voor de verflaag kwam.

Ook elektra was goed aangelegd. Het had alleen nog wel oude draden (groen, rood en zwart) dus hebben we dat gewoon naar de eisen van nu aangepast en verlegd.

Scheelt weer in het vele werk. Hebben nog genoeg te doen...
Ehm.... vanaf zaterdag dan weer (na 3 dagen niet geklust te hebben.. hebben een mini-klusvakantie ivm werkdrukte)
  maandag 15 juni 2009 @ 12:16:09 #130
248562 Rallydame
pi_70021357
Zo... na onze mini-klusvakantie zijn we dan ook maar rustig aan begonnen. Er was feest in de buurt en ja... in het kader van mijn inburgering moesten we daar natuurlijk wel naar toe

Zaterdag is Niels nog maar even verder gegaan met het graven van de gracht rondom ons huis

De gracht is om meerdere redenen nodig zoals
- alle kabels (telefoon, tv, internet) via de meterkast willen laten lopen dus er moest het een en ander voor het huis verlegd worden Reeds gedaan
- de afvoer voor de keuken vervangen moest worden Reeds gedaan
- we de riolering ook meteen aanpakken Moet nog
- de gasmeter van de keuken naar de meterkast gaat en de oude leidingen dus weg moesten die buiten liepen. De nieuwe gaan ook weer buitenom dus het kan maar vast open liggen. Gasmeter hebben ze trouwens vanochtend vroeg verplaatst dus ook daar kunnen we nu mee verder..

Ook zijn we weer naar de stort gegaan. De kar hebben we ook meteen weer terug gezet bij de eigenaar want er moet weer een container op de oprit komen. Binnenkort beginnen we echt aan de benedenvloer die nog uitgehakt moet worden dus het puin moet weer weg.. Er ligt nu al een bergje in de woonkamer wat hier uit kwam

We hebben nu ook een eigen karretje gekregen. We gaan hem nog opknappen als we er tijd voor hebben maar we zijn er nu al blij mee

Gisteren zijn mijn ouders komen helpen terwijl Niels moest werken.
Mijn moeder en ik hebben ons opgesloten in het verfhok wat even was omgedoopt door schuurhok en hebben 2 van de 5 radiatoren en de 4 deuren opgeschuurd na de eerste laag grondverf. Het keldertrapje en een kleine trapleuning zijn ook alvast opgeschuurd. Nog 3 radiatoren en een trapleuning schuren en dan kan alles weer in de grondverf en is het weer een verfhok

Mijn vader heeft zich weer vermaakt met het stucen van het kleine slaapkamertje en het trappegat van de zoldertrap

Planning komende week
- gasleiding leggen voor keuken
- leidingen leggen voor naar cv-ketel die op zolder komt
- schuren van radiatoren en trapleuning voor 2e laag grondverf
- schuren van de kozijnen (deuren / raam) boven
- schuren / grondverven van de locker (al weet ik nog niet of ik dat nu al wil doen of pas als het huis af is)
- plafonds in slaapkamertje achter, nisje slaapkamer, overloop maken

Dat zou ik graag zien deze week maar ja... of het daar ook mee eens is... dat merk ik wel als ie dit leest
  maandag 15 juni 2009 @ 19:07:11 #131
910 Barbie
Graduated Fool
pi_70034417
Wat is klussen toch heerlijk dankbaar werk. Het is zo mooi om te zien hoe alles weer opgebouwd wordt.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_70034581
Dat keldertrapje! We hebben echt precies dezelfde staan, met vieze halve maantjes
Ik blijf maar overeenkomsten vinde, alsof ik onszelf volg
pi_70037913
schiet al lekker op hoor!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:04:33 #135
248562 Rallydame
pi_70049532
quote:
Op maandag 15 juni 2009 19:26 schreef styliste het volgende:
oh... mag ik die papa lenen voor mijn verbouwing?
Goed is ie he..
Enne... van mij mag je hem best lenen hoor... Alleen is hij op dit moment ook bezig met de verbouwing van mijn broertjes huis (6 dagen per week in avonduren) en 1 dag bij ons... Dus ik ben bang dat hij erg weinig tijd heeft op het moment... Maar ik zal het even aan hem vragen...
Papa heb je nog tijd over?? (ouders zijn trouwe lezers )

Antwoord volgt
pi_70049605
Zoo je bent lekker vroeg!
Das wel hip hoor ouders die meelezen!
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:24:47 #137
248562 Rallydame
pi_70049610
Gisteren werd in alle vroegte de meterkast verplaatst van de keuken naar de meterkast. Moet zeggen.. het ziet er weer fraai uit. Weer een karwei plat

Om de nieuwe gasleiding te leggen moest er natuurlijk nog een stuk oprit open Het was al een grote puinhoop voor dat dat deel open kwam te liggen, met dat deel erbij werd het alleen maar erger. Dus toen ik 's ochtends voor mijn werk bij het huis aan kwam had ik even zoiets van... Help! Gaat dit nog wel goed komen?
Vriendlief en beste vriend vonden echter dat het allemaal best kon en spaaiden enthousiast door nadat de mannen van de gasmeter weg waren.. Gevolg... en nog grotere ravage, een onbereikbaar huis , een bredere gracht en een ontdekking van 6!! betonnen afvoerputten
Inmiddels is er nog maar 1 betonnen put over die nog verwijderd gaat worden dus ze hebben hard gewerkt maar wat een puinhoop
Nu is echt alles tegelijk een puinhoop. Nu hoort dat wel bij verbouwen maar nu is het wel echt heeeeeeeel erg. Zal vanavond wel eens een foto plaatsen..

Vannacht schrok Niels ineens wakker van het onweer en heftige regenval die over Zundert heen raazde. Ik was al tijdje wakker van het onweer en zat al te bedenken dat we straks echt een gracht hebben als er nog veel water zou gaan vallen. kon er niet echt om lachen dus ik denk dat we de gracht niet houden en er dus ook geen zwanen in komen (eendjes mag ook hoor Niels) ..
Hihi... leuk he alles open hebben liggen en verbouwen in de zomer en dan dit weer hebben

Vandaag zullen de mannen verder gaan met het slopen van de laatste put en alvast aan de riolering beginnen als ik het goed begrepen heb. Dan ga ik vanavond na mijn werk weer verder met de raampjes schoonmaken van de deuren (zit nog wat oude verf op) en dat mooi afkitten. En alvast verder met het schuren van de 3 radiatoren voor het 2e laagje grondverf... Genoeg te doen dus..
  dinsdag 16 juni 2009 @ 07:28:33 #138
248562 Rallydame
pi_70049626
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:23 schreef Ml-etje het volgende:
Zoo je bent lekker vroeg!
Das wel hip hoor ouders die meelezen!
Jij bent er anders ook aardig vroeg bij
Op dinsdag en donderdag ben ik altijd vroeg aangezien ik dan moet werken in Hoofddorp. Om nog een beetje voor de files te blijven, vertrek ik dan om 5 uur vanuit Eindhoven of Zundert. Ben ik voor de files, voor half 7 op kantoor en kan ik nog een volle dag maken (8 uur) om rond 15 uur weer naar het zuiden te vertrekken. Anders is het geen doen met de files en nu blijf ik het een beetje voor
Het went allemaal die lange dagen (en weinig slaap) maar vandaag is het toch wel een zware dag hoor.... Pff.. had nu liever nog in mijn bedje gelegen
pi_70049632
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:28 schreef Rallydame het volgende:

[..]

Jij bent er anders ook aardig vroeg bij
Op dinsdag en donderdag ben ik altijd vroeg aangezien ik dan moet werken in Hoofddorp. Om nog een beetje voor de files te blijven, vertrek ik dan om 5 uur vanuit Eindhoven of Zundert. Ben ik voor de files, voor half 7 op kantoor en kan ik nog een volle dag maken (8 uur) om rond 15 uur weer naar het zuiden te vertrekken. Anders is het geen doen met de files en nu blijf ik het een beetje voor
Het went allemaal die lange dagen (en weinig slaap) maar vandaag is het toch wel een zware dag hoor.... Pff.. had nu liever nog in mijn bedje gelegen
dat ken ik hier hetzelfde 6 uur uit bed 7 uur op kantoor om niet een uur en langer in de file te staan.
En ik maar denken dat weinig bedrijven dat toestaan
Door het onweer weinig geslapen idd wordt een fijn dagje
pi_70049654
Oh joh je woont nog lekker elders en die puinhoop gaat wel weer weg .
Vind het nog wel meevallen als ik het zo lees heel eerlijk (mentale voorbereiding op wat komen gaat).
Wie weet shockeer je me alsnog wel met foto's.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 15:01:47 #142
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_70061137
teugkomend op het overkappinkje bij de voordeur...
meissie zei letterlijk: "da hebben we toch nie nodig?"
Dus de interesse is over
Ex nihilo nihil fit
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:35:18 #143
248562 Rallydame
pi_70084403
Die reactie kan ik me helemaal voorstellen
Die had ik namelijk ook en nu is ie er vanaf Geen enkel probleem dus.. en bedankt voor het melden
pi_70084491
Schiet lekker op zeg!
  woensdag 17 juni 2009 @ 08:56:20 #145
248562 Rallydame
pi_70084760
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 07:24 schreef Rallydame het volgende:
Vandaag zullen de mannen verder gaan met het slopen van de laatste put en alvast aan de riolering beginnen als ik het goed begrepen heb. Dan ga ik vanavond na mijn werk weer verder met de raampjes schoonmaken van de deuren (zit nog wat oude verf op) en dat mooi afkitten. En alvast verder met het schuren van de 3 radiatoren voor het 2e laagje grondverf... Genoeg te doen dus..
Even mezelf een stukje quoten, scheelt weer typen

Mannen zijn gisteren goed bezig geweest . De laatste afvoerput die weg moest is verwijderd en de enige overgebleve put is wat dieper geworden door er nog een rand op te metselen.
Een groot deel van de riolering ligt er alweer in, gaten in de muur en aansluitingen naar binnen liggen ook al. Regenpijp is ook al vernieuwd. Vandaag gaan ze weer verder met de riolering, hopelijk kan er dan ook langzaam weer wat van de oprit dicht.
Na mijn werk heb ik me snel omgekleed om ook weer te kunnen klussen. De 3 radiatoren zijn weer geschuurd en de raampjes van de deuren weer schoon. Misschien dat zometeen nog kan kitten dan kan er vanavond als het droog is alvast weer een laag grondverf op. Lukt het kitten vanmiddag niet dan wordt dat een karweitje voor me vanavond en kan ik alvast beginnen met gronden van de 5 radiatoren. Ik vermaak me dus wel weer

Gisteren werden we ineens verrast door de oud bewoners Ze waren bij de buren op visite geweest en ik zag ze eigenlijk pas toen ze al op het punt stonden om weg te gaan. Dus wie weet hoe lang ze al vanuit het keukenraam hebben zitten kijken wat er allemaal gedaan werd gisteren.
Ze schrokken wel een beetje van de ravage maar vonden het tegelijkertijd (of ze deden heel goed alsof) wel heel leuk dat we meteen zo grondig te werk gingen. Binnen hebben ze het nog niet gezien want die arme mensen kunnen we niet door de gracht heen laten lopen en klimmen om binnen te komen. Ze komen dus nog een keertje kijken als het wel mogelijk is normaal naar binnen te lopen. Ze wilden graag eens komen kijken maar denk dat we ze maar uitnodigen als het helemaal klaar is. Anders is het misschien toch te erg schrikken..

Ow... enne.... foto's van de ravage... ja... ehhh...
Geloven jullie me als ik zeg dat ik zo zenuwachtig was dat mijn goudvis moest afzwemmen voor zwemdiploma A en dat ie daar voor gezakt is (kon niet watertrappelen) en dat ik de hele avond naast het klussen ben bezig geweest om hem te troosten?? Dat het daarna te laat was en ik door de emoties meteen in slaap ben gevallen??
(terwijl in werkelijkheid het verhaal een stuk minder spannend is en de batterij van de camera gewoon te leeg was om de foto's op de pc te krijgen maar dat klinkt weer minder leuk )
pi_70097690
Mag ik vragen wat jij voor het plaatsen van de gasmeter betaald hebt?

Ik heb net Eneco en Stedin aan de telefoon gehad, maar daar schijnen blijkbaar alleen maar kansloze mensen te zitten die geen enkele vraag kunnen beantwoorden.

Ik heb de koop van mijn droomhuis bijna rond, een verdieping in een herenhuis. Echter moet het kadastraal en fysiek nog gesplitst worden. Alle meters lopen nu vanaf de bovenste verdieping.

Ik wil een indicatie van de kosten, maar niemand weet me dat te vertellen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 07:30:40 #147
248562 Rallydame
pi_70119849
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Xs2Shanna het volgende:
Mag ik vragen wat jij voor het plaatsen van de gasmeter betaald hebt?
Dat mag Maarre... ik heb er niets voor betaald . Het valt gelukkig bij ons onder het kopje sanering. We wisten van beste vriend en overbuurman dat er binnen een paar jaar nieuwe leidingen gelegd zouden worden ivm slechte staat van de oude. Enexis gebeld en die stuurde mannetje, mannetje kwam met heeel goed nieuws. Valt onder sanering: kosten niks, nada, noppes...
Ik heb nog wel even op de rekening gekeken van het verplaatsen van de stoppenkast en want daar kwam het mannetje toen ook voor. Daar staat wel kosten van een nieuwe gasmeter op. Er zat een type G6 in en die wilden we dan meteen verkleinen naar een G4 (Zoals je merkt.. ik heb het verhaal maar half meegekregen). Kosten daarvan waren EUR 157,-. Uiteindelijk hebben we er niets voor betaald en hebben we nu toch een nieuwe meter. Kon blijkbaar onder hetzelfde kopje. Waarom het dan toch op de rekening stond weet niemand maar ik vind het wel best zo.
quote:
Ik heb net Eneco en Stedin aan de telefoon gehad, maar daar schijnen blijkbaar alleen maar kansloze mensen te zitten die geen enkele vraag kunnen beantwoorden.
Nou die werken er ook een berg bij Enexis
quote:
Ik heb de koop van mijn droomhuis bijna rond, een verdieping in een herenhuis. Echter moet het kadastraal en fysiek nog gesplitst worden. Alle meters lopen nu vanaf de bovenste verdieping.
Gefeliciteerd als het door mag gaan Ben benieuwd naar je droomhuis dus wel laten zien hier hè
quote:
Ik wil een indicatie van de kosten, maar niemand weet me dat te vertellen.
Ik kan je dus helaas ook niet veel verder helpen
pi_70120132
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 15:01 schreef Amun-Ra het volgende:
teugkomend op het overkappinkje bij de voordeur...
meissie zei letterlijk: "da hebben we toch nie nodig?"
Dus de interesse is over

Hmm ik zou er soms een moord voor doen als ik in de regen sta te pielen met m'n sleutel.
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:34:29 #149
248562 Rallydame
pi_70120381
Beetje laat maar dan hier foto's van de ravage op de oprit:

Gelukkig is er zicht op het einde van de puinhoop

Enige overgebleven put hoger gemetseld:

Oude rioleringsbuizen:

Passen, meten en zagen:

En dan ligt het zo in 2 dagen tijd:

En er kan weer zand van de oprit af... hup in de gracht

Natuurlijk moet er afvoer naar binnen dus dat is gaten boren:

Toilet kan ook wel weg want kan er meteen een nieuwe afvoer:

Ook maar meteen de regenpijp vervangen en putten plaatsen (zie dat op deze foto de oude regenpijp er nog zit )

Nieuwe gasleiding:

Nieuw plekje gasmeter:

En dit komt er allemaal binnen in de meterkast

Ondertussen heb ik de raampjes van de deuren verlost van oude verf:

3 radiatoren aan een kant voorzien van een 2e laag grondverf

Ook heb ik de trapleuningen en het keldertrapje met houtreparatie geprobeerd weer wat op te knappen.

En vandaag... is het heerlijk rustig in Wernhout. Geen klus geluiden van ons. moet werken dus is morgenvroeg pas weer in Wernhout en ik ga na mijn werk eens naar mijn ouders in Eindhoven ipv naar zijn ouders in Zundert. Lekker niks doen lijkt me wel wat voor vanavond maar mijn broertje is ook aan het klussen dus misschien toch maar heeeeeeeeeel eventjes gaan helpen als het kan
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:36:57 #150
248562 Rallydame
pi_70120416
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 08:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hmm ik zou er soms een moord voor doen als ik in de regen sta te pielen met m'n sleutel.
Ik vond hem gewoon echt niet mooi
Als ie wel in de smaak was gevallen dan was ie vast wel blijven zitten. Denk ik...
Al komen wij straks vaker achter binnen dan door de voordeur dus sta ik waarschijnlijk nog te pielen in de regen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')