Bij ons komt ie niet meer terug en we hebben hem nog wel liggen (volgens mij ook helemaal compleet) dus als je een bestemming weetquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:15 schreef Amun-Ra het volgende:
Wat wordt er bij je toch een hoop werk verzet. Netjes hoor !
Je kunt al een beetje zien hoe het eruit gaat komen te zien
even een verkapt vraagje: dat afdak bij je voordeur, wil je daar nog vanaf?
En hebben jullie het huis??quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:32 schreef snakelady het volgende:
heel gaaf zo!!
Wij horen vandaag of morgen of we een huis hebben, ook een jaren 60 woning waar enorm veel aan
gedaan moet worden, muren eruit enzo.
dus hou dit topic in de gaten.
Ik heb an sich wel interesse, maar moet (zoals menig andere man) eerst toestemming van de vrouw hebben (zo werkt dat nou eenmaalquote:Op dinsdag 2 juni 2009 21:45 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Bij ons komt ie niet meer terug en we hebben hem nog wel liggen (volgens mij ook helemaal compleet) dus als je een bestemming weet
Langzaam is de buurt aan het vernieuwen (eerste bewoners vertrekken naar gelijkvloerse woningen of verzorgingstehuizen) en je hoort overal dezelfde verhalen.. Grappig is wel dat iedereen een andere oplossing heeft gevonden voor de "problemen" waar wij nu tegen aan lopen. De gasmeter gaat bij ons bijvoorbeeld naar de meterkast omdat we daar nog wel plek voor hebben. Bij de buren zit ie in de kelderkast en een ander heeft hem in de originele inbouwkast zitten.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 10:50 schreef LieLie het volgende:
Wat herkenbaar! De schrootjes, de plafonds, de elektra, de gasmeter..
Ons huis is een jaar later gebouwd, hoort er blijkbaar bij
Maar jullie zijn echt goed bezig! Je kunt nu echt zien hoe het wordt
Ja, precies!quote:Op woensdag 10 juni 2009 11:25 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Langzaam is de buurt aan het vernieuwen (eerste bewoners vertrekken naar gelijkvloerse woningen of verzorgingstehuizen) en je hoort overal dezelfde verhalen.. Grappig is wel dat iedereen een andere oplossing heeft gevonden voor de "problemen" waar wij nu tegen aan lopen. De gasmeter gaat bij ons bijvoorbeeld naar de meterkast omdat we daar nog wel plek voor hebben. Bij de buren zit ie in de kelderkast en een ander heeft hem in de originele inbouwkast zitten.
Ook zijn alle indelingen van de huizen inmiddels anders terwijl ze van origine allemaal gelijk waren. Zo is de buitenkant wel overal gelijk maar van binnen toch totaal anders. Leuk om te zien en horen hoe een ander zulke dingen heeft veranderd. Maar dat ervaar jij misschien ook wel bij jullie in de straat.
Ik las inderdaad in andere topics dat er veel verschillende benamingen voor zijn. Oa raggelen maar steeds als ik dan weer een update wilde typen zat ik me af te vragen of tengels dan gewoon raggels zijn? Of dat het dan weer anders heet.. Daarom maar gewoon consequent hetzelfde aangehoudenquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:12 schreef Ml-etje het volgende:
Dankzij je foto's weet ik eindelijk wat tengels zijn :$
We hebben inderdaad nog een hele tijd. Maar stiekem gaat er straks veel tijd in de vloer zitten ben ik bang.. Uitkappen, zand afgraven, isoleren, zand erop, beton storten en dan mag je er weer een week niet op lopen heb ik me laten vertellen. De tijd hebben we misschien wel hard nodig nog...quote:22 juli dat is gewoon over een ruime maand:D goed joh!!
Er zijn tot nu toe een paar dingen door een aannemer gedaan (nieuwe achterdeur, muur woonkamer-keuken eruit, vaste trap zolder, schoorsteen verwijderen) dat heeft meer geld gekost dan alleen materiaal. De rest van alle klussen heeft "alleen" nog maar materiaal gekost.quote:Oef dat heeft vast een kleine "gracht" met geld gekost dat verleggen enz.
Tnx!quote:Beetje op schema verder?? Ziet er wel goed uit iig!
Ons huis was op een inbouwkast na nog in de originele staat. De oud-bewoners hadden alleen de inbouwkast in de keuken verwijderd zodat de keuken een kastje groter werd. Als die mensen nu binnen komen dan schrikken ze zich een ongeluk denk ik.quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, precies!
Het huis naast ons is nog in de originele staat, dan zie je hoe anders de rest is!
De gasmeter is bij ons in de berging terecht gekomen
Dat hebben wij ook inderdaad.. die mensen hebben er ook vanaf het begin gewoond.. en waren heel trots op alles wat ze geknutseld haddenquote:Op woensdag 10 juni 2009 14:30 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Ons huis was op een inbouwkast na nog in de originele staat. De oud-bewoners hadden alleen de inbouwkast in de keuken verwijderd zodat de keuken een kastje groter werd. Als die mensen nu binnen komen dan schrikken ze zich een ongeluk denk ik.
Gelukkig spreken we ze nog wel eens om de post te brengen dus weten ze wel wat we van plan zijn en al gedaan hebben maar dan nog. 45 jaar ergens wonen en het dan binnen een jaar compleet anders zien lijkt me best schokkend.
Hihi... zo herkenbaar dit..quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:45 schreef Ml-etje het volgende:
Zij kijkt ons soms in shock aan van waaaat gaan jullie doen? Hij knikt eens en heeft wel gevraagd of hij nog eens mocht komen kijken.
Soms voel ik me wel schuldig want alles waar zij zuinig en trots op waren mikken wij eruit
Wij kregen ook complete instructies mee over oa de rolluiken en het raam van de badkamer.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:52 schreef LieLie het volgende:
Ze lieten alles op de dag van de overdracht ook nog een keer zien als heel bruikbaar en goed zo.. en twee uur later hebben we de vloer eruit getrokken![]()
Heb je alle tegels al geprobeerd?? Misschien zit er wel een geheime, ultra moderne lichtknopquote:Zo zitten er spotjes boven de spiegel waar we na drie maanden nog steeds niet van weten hoe ze aanmoeten (niet waarschijnlijk)
Toekomstverhaal,quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:17 schreef Rallydame het volgende:
-knip-
Ultramodern??quote:Op donderdag 11 juni 2009 07:28 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Heb je alle tegels al geprobeerd?? Misschien zit er wel een geheime, ultra moderne lichtknopAltijd handig zulke dingen
Volgens mij zei ik dat ik uit Tongelre komquote:Op donderdag 11 juni 2009 10:20 schreef KlusMolletje het volgende:
Over minder dan 24 uur worden en ik eigenaar van een 2-onder-1-kap in Wernhout.
En je zegt dat je in Tongelre woont.. hahaha..
of is dat de straat/wijk ofzo?
"Schat?? Kijk jij even of het licht werkt in de badkamer?? "quote:Op donderdag 11 juni 2009 09:46 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ultramodern??![]()
Ik denk dat het gewoon nooit is afgemaakt.. of dat er iets anders overheen is geplakt.. zoals bij de drie plafonds en drie vloeren in de hal
Ik blijf erbij... Hebben wij dezelfde oud bewoners??quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:56 schreef Ml-etje het volgende:
Ze gaan nog geen 2 km verderop wonen dus komen kijken doen ze bij ons sowieso en goed tips hebben ze ook.
Je hebt ook helemaal gelijk.quote:Op donderdag 11 juni 2009 08:14 schreef Barbie het volgende:
[..]
Toekomstverhaal,.
Al je bloed, zweet en tranen van nu, worden over tig jaar bij verkoop achteloos in de container van de volgende bewoner gemikt,.
De drie plafonds zijn er allemaal uit, van de drie vloeren (van boven naar beneden: vloerbedekking, parket, tegels) hebben we de tegels laten liggen en die is glad gemaakt om de nieuwe vloer op te leggenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:06 schreef Rallydame het volgende:
[..]
"Schat?? Kijk jij even of het licht werkt in de badkamer?? "
" Ehm..... met welke knop?? "
" Hoezo welke knop??"
" Nou... er zit er geen.."
" ^%#&%)&^@ !!! Waar heb ik die dan gelaten"
Ik zie het al helemaal voor me...
Ga je alles in de hal ook verwijderen of haal je er dan van ieders maar eentje uit?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:11 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Ik blijf erbij... Hebben wij dezelfde oud bewoners??![]()
De "onze" zijn hemelsbreed ook binnen de 2km-grens gebleven.. Hihi...
Ik vind overigens de "bemoeienis" ook niet erg. Voel me alleen steeds zo schuldig als ik ze moet vertellen dat hun goed bedoelde adviezen geen nut hebben aangezien het weg gaat. De manier van kijken dan...
Goed is ie he..quote:Op maandag 15 juni 2009 19:26 schreef styliste het volgende:
oh... mag ik die papa lenen voor mijn verbouwing?
Jij bent er anders ook aardig vroeg bijquote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:23 schreef Ml-etje het volgende:
Zoo je bent lekker vroeg!
Das wel hip hoor ouders die meelezen!
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:28 schreef Rallydame het volgende:
[..]
Jij bent er anders ook aardig vroeg bij![]()
Op dinsdag en donderdag ben ik altijd vroeg aangezien ik dan moet werken in Hoofddorp. Om nog een beetje voor de files te blijven, vertrek ik dan om 5 uur vanuit Eindhoven of Zundert. Ben ik voor de files, voor half 7 op kantoor en kan ik nog een volle dag maken (8 uur) om rond 15 uur weer naar het zuiden te vertrekken. Anders is het geen doen met de files en nu blijf ik het een beetje voor![]()
Het went allemaal die lange dagen (en weinig slaap) maar vandaag is het toch wel een zware dag hoor.... Pff.. had nu liever nog in mijn bedje gelegen
Even mezelf een stukje quoten, scheelt weer typenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 07:24 schreef Rallydame het volgende:
Vandaag zullen de mannen verder gaan met het slopen van de laatste put en alvast aan de riolering beginnen als ik het goed begrepen heb. Dan ga ik vanavond na mijn werk weer verder met de raampjes schoonmaken van de deuren (zit nog wat oude verf op) en dat mooi afkitten. En alvast verder met het schuren van de 3 radiatoren voor het 2e laagje grondverf... Genoeg te doen dus..
Dat magquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:13 schreef Xs2Shanna het volgende:
Mag ik vragen wat jij voor het plaatsen van de gasmeter betaald hebt?
Nou die werken er ook een berg bij Enexisquote:Ik heb net Eneco en Stedin aan de telefoon gehad, maar daar schijnen blijkbaar alleen maar kansloze mensen te zitten die geen enkele vraag kunnen beantwoorden.
Gefeliciteerd als het door mag gaanquote:Ik heb de koop van mijn droomhuis bijna rond, een verdieping in een herenhuis. Echter moet het kadastraal en fysiek nog gesplitst worden. Alle meters lopen nu vanaf de bovenste verdieping.
Ik kan je dus helaas ook niet veel verder helpenquote:Ik wil een indicatie van de kosten, maar niemand weet me dat te vertellen.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:01 schreef Amun-Ra het volgende:
teugkomend op het overkappinkje bij de voordeur...
meissie zei letterlijk: "da hebben we toch nie nodig?"
Dus de interesse is over![]()
Ik vond hem gewoon echt niet mooiquote:Op donderdag 18 juni 2009 08:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hmm ik zou er soms een moord voor doen als ik in de regen sta te pielen met m'n sleutel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |