Wat ben je een ongelooflijk trieste klootzak als je dit doet. Hopelijk kan de dader achterhaald worden door middel van camerabeelden uit de omgeving.quote:AMSTERDAM – Een dierenbeul heeft woensdag in Maarssen een kat in de glasbak gegooid. Omstanders hoorden een kat jammeren en waarschuwden de gemeente.
“Verbazingwekkend genoeg bleek het arme dier nog te leven”, zo laat de Dierenambulance donderdag aan NU.nl weten.
Een firma demonteerde de glasbak, zodat de kat uit zijn benarde positie kon worden bevrijd. Eenmaal boven bleek dat het beest een touw om haar middel en voorpoten had. “Ze is er dus duidelijk met opzet ingegooid”, aldus een zegsman.
Het dier raakte bij het incident gewond aan haar achterpoten. Haar vacht bleek vol te zitten met glasscherven- en splinters.
Doordat de kat gechipt was, kon de eigenaar worden opgespoord. Bij de politie is aangifte gedaan van dierenmishandeling.
Dion Grausquote:* Rechten van het dier in de Grondwet
* Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
* Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
* Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
* Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
* Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'
Ik ben ook voor, mits er een cameraploeg mee gaatquote:Op donderdag 23 april 2009 11:52 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind die Animal Cops shows op Animal Planet ook altijd wel gaaf. Als de PVV zoiets in natuurlijk wil invoeren, dan ben ik voor (al krijgen ze daarmee niet m'n stem).
quote:Op donderdag 23 april 2009 11:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat ben je een ongelooflijk trieste klootzak als je dit doet. Hopelijk kan de dader achterhaald worden door middel van camerabeelden uit de omgeving.
Ik ben geen Wilders-fan, maar ik steun wifebeater Dion Graus van de PVV van harte met zijn hardere maatregelen tegen dierenbeulen.
[..]
Dion Graus![]()
[ afbeelding ]
De eigenaar is iig al opgespoord. Vraag is of de eigenaar ook de dader is. Vermoed eigenlijk van niet, aangezien je toch niet zo lomp bent, om je gechipte kat te mishandelen?quote:Doordat de kat gechipt was, kon de eigenaar worden opgespoord.
Waarom nietquote:Op donderdag 23 april 2009 11:53 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik ben ook voor, mits er een cameraploeg mee gaat
Die vraag moet inderdaad gesteld worden, maar of dat in de praktijk ook gebeurd...quote:Op donderdag 23 april 2009 11:53 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
[..]
De eigenaar is iig al opgespoord. Vraag is of de eigenaar ook de dader is. Vermoed eigenlijk van niet, aangezien je toch niet zo lomp bent, om je gechipte kat te mishandelen?
Beh word er ziek van zulke filmpjes. Maargoed je mag zo'n meisje natuurlijk niks aan doen want als je dat vette speenvarken trapt is het ook dieren mishandeling.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:57 schreef __Saviour__ het volgende:
als we dan toch bezig zijn
http://www.telegraaf.nl/b(...)betrapt__.html?p=1,1
Ik zou die echt gewoon genadeloos hard in elkaar trappen. Als zij dat een klein onschuldig beestje aandoet, dan 'mag' ik zo'n kutkind ook te grazen nemen, wat mij betreft.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:59 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Beh word er ziek van zulke filmpjes. Maargoed je mag zo'n meisje natuurlijk niks aan doen want als je dat vette speenvarken trapt is het ook dieren mishandeling.
Hij past niet door het gaatje dus hij zal er heel lang inblijvenquote:Op donderdag 23 april 2009 12:08 schreef BrandX het volgende:
De dader ook in een glasbak gooien, en hem er zelf uit proberen te laten klimmen
HEEL HARD PROPPEN!quote:Op donderdag 23 april 2009 12:16 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hij past niet door het gaatje dus hij zal er heel lang inblijven![]()
maar hoe krijg je die man erin dan?
quote:
quote:Op donderdag 23 april 2009 12:00 schreef Porsinck het volgende:
Hoe zielig, dan ben je toch gek in de kop
Ik walg van die dierenbeulen
Lijkt me sterk. Je eigen kat laten chippen duidt er op dat je om het beest geeft en dit staat daar natuurlijk haaks op.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:53 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
[..]
De eigenaar is iig al opgespoord. Vraag is of de eigenaar ook de dader is. Vermoed eigenlijk van niet, aangezien je toch niet zo lomp bent, om je gechipte kat te mishandelen?
Precies, en als ze dan standaard dat bedrag x10 doen voor al die keren dat er niet een dader wordt gepakt, is de ontmoediging voor andere nullen om een dergelijke kutactie uit te voeren ook wat groter. Zelfde met het uittikken van alle ramen uit een bushokje. Wordt de dader gepakt, kosten keer 10, verhoogd met nog een dikke boete, en dat mag het kleutertje gaan betalen.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
Ik merk de laatste tijd dat ik steeds vaker voorstander ben van geldboetes. Als ik 28 euro moet dokken omdat ik 7 kilometer te hard langs een kliko rijd, kan deze dierenbeul ook vast wel alle kosten ophoesten die gemoeid zijn met de bevrijding van die kat, zoals de firma die moest opdraven om de glasbak te demonteren. Dergelijke kosten moeten niet voor rekening van de gemeente komen.
TBS? Een weekje in een glasbak, die vervolgens met de pauper erin even in de vrachtwagen wordt geleegd... daarna mag pauper weer weg, natuurlijk met de eerder voorgestelde boete regeling...quote:Op donderdag 23 april 2009 12:26 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik gok op een sadistische buurman die geen katten in zijn tuin wil. Of jeugd die zich verveelt. Anyway, mensen die tot dit soort dingen in staat zijn, dienen eigenlijk een soort TBS-traject in moeten. Zit een schroefje los in de bovenkamer.
bovenkant er af lassen/snijden/branden, mannetje (of vrouwtje natuurlijk, je weet maar nooit) erin, bovenkantje er weer op lassen, et voilaquote:Op donderdag 23 april 2009 12:16 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Hij past niet door het gaatje dus hij zal er heel lang inblijven![]()
maar hoe krijg je die man erin dan?
quote:Op donderdag 23 april 2009 12:08 schreef BrandX het volgende:
De dader ook in een glasbak gooien, en hem er zelf uit proberen te laten klimmen
quote:Op donderdag 23 april 2009 11:49 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben geen Wilders-fan, maar ik steun wifebeater Dion Graus van de PVV van harte met zijn hardere maatregelen tegen dierenbeulen.
quote:* Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
quote:"U spreekt met 113 alarmnummer dieren, zegt u het maar"
- Ja, hoi, ik word overvallen door een golden retriever.
"Weet u dat zeker mevrouw"
- Nou ja, ik ben geen Martin Gaus, maar verdomd als het geen Golden Retriever is
quote:"U spreekt met 113 alarmnummer voor dieren, zegt u het maar"
- Miaauuuwww! Miaaauuwwwww!!!! Meeeeeeeeeeeoooooooww!!!!
(achtergrond): woef, woef, grrrrrrrrrr
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
Jammer dat die hond haar niet even flink verwondde.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:57 schreef __Saviour__ het volgende:
Ja en nee. Als de hond dat gedaan had, had het arme dier (ook al was het door toedoen van het kind geweest) zeer waarschijnlijk afgemaakt geweestquote:Op donderdag 23 april 2009 18:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jammer dat die hond haar niet even flink verwondde.
Voor mij hoeft de boom slechts hoog genoeg te zijnquote:Op donderdag 23 april 2009 18:54 schreef -Jean- het volgende:
Zo iemand mag van mij aan de hoogste boom worden opgehangen
Mwah, ik denk het niet. Het is toch gefilmd?quote:Op donderdag 23 april 2009 18:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ja en nee. Als de hond dat gedaan had, had het arme dier (ook al was het door toedoen van het kind geweest) zeer waarschijnlijk afgemaakt geweest
OMG het zal je kind maar wezenquote:Op donderdag 23 april 2009 11:57 schreef __Saviour__ het volgende:
eh.. er is nog niemand opgepakt? De eigenaar is gevonden door de chip, niet de daderquote:Op vrijdag 24 april 2009 04:53 schreef bloedhond het volgende:
Doordat de kat gechipt was, kon de eigenaar worden opgespoord. Bij de politie is aangifte gedaan van dierenmishandeling. ja leuk dat hij is gepakt maar dan vraag ik me af. wat is de straf die hij krijgt hiervoor?
Dit dus.quote:Op donderdag 23 april 2009 18:18 schreef hondjes het volgende:
Wat een klootzak, gewoon ook de glasbak in,![]()
ik denk 90% - 10%. vrouwen gaan meestal goed met hun poes om.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Iedereen gaat ervanuit dat een man de kat in de glasbak heeft gedaan. Maar het kan toch ook een vrouw zijn ?
quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:27 schreef zoalshetis het volgende:
vrouwen gaan meestal goed met hun poes om.
wat benne ge toch ook een vieskees!quote:
ik koop alleen vlees dat vrij heeft rondgerend en plotselingen pijnloos is omgebracht. heb ik nu wel recht om te zeggen dat ik het walgelijk vind om een dier pijn te laten lijden?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:44 schreef ethiraseth het volgende:
Hoeveel van de mensen die hier roepen hoe verschrikkelijk dit is eten vlees? Want wat met deze kat gebeurd is is niks vergeleken wat er met je biefstuk is gebeurd voor het op je bord komt.![]()
Maar dat is vast niet zielig, want dat zie je niet.
ik denk dat 'de man' die hier verantwoordelijk voor is zelf geen huisdieren heeft, laat staan wil.quote:Op zaterdag 25 april 2009 04:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Die man moet een permanent verbod op het houden van huisdieren krijgen en veroordeeld worden voor 'poging tot moord', niet voor 'dierenmishandeling'.
Je begrijpt het verschil toch wel hè? Deze kat heeft onnodig moeten lijden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:44 schreef ethiraseth het volgende:
Hoeveel van de mensen die hier roepen hoe verschrikkelijk dit is eten vlees? Want wat met deze kat gebeurd is is niks vergeleken wat er met je biefstuk is gebeurd voor het op je bord komt.![]()
Die koeien zin gewoon wandelende biefstukken. Gegeten worden is hun levensdoel.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:44 schreef ethiraseth het volgende:
oke maar ik bedoel. wat krijgt iemand voor zo daad. als hij\zij gepakt word?quote:Op vrijdag 24 april 2009 06:26 schreef BrandX het volgende:
[..]
eh.. er is nog niemand opgepakt? De eigenaar is gevonden door de chip, niet de dader
Inderdaad.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
Iedereen gaat ervanuit dat een man de kat in de glasbak heeft gedaan. Maar het kan toch ook een vrouw zijn ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |