Zonekaart van de metroquote:Op maandag 17 november 2008 12:49 schreef Leinonlein het volgende:
[..]
- Goedkoop en goed, dan moet je warm lunchen. Restaurants bieden vaak een lunchmenu aan met 3 gangen inclusief eten voor rond de ¤ 10. Daarnaast weg blijven uit het centrum, rond de ramblas en de cathedraal is het duur en niet kwalitatief hoogstaand.In Gracia kun je veel leuke tapasrestaurants vinden
(metro Fontana).
- Thai Sabai Sabai, thais restaurant. Gran Via de les Corts Catalanes 674, metro Girona. Lunchmenu voor 14 ¤ meen ik. Goed eten!
- Las Mañanitas Tex - Mex, Gran Vía Corts Catalanes 715, metro Tetuan. Lunchmenu voor ¤ 8,50. 's Avonds ook niet al te duur en lekkere nachos!
- Suchi bar met band waar je bordjes vanaf kunt pakken, uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Lunchmenu voor 9 ¤ inclusief drankje, diner is 13 ¤ meen ik. Het zit op de hoek C/ Pau Claris en C/Casp, in de straat Pau Claris (ongeveer nummer 70 meen ik) metro Urquinaona.
- Little Italy, Italiaans, Rec 30, metro Barceloneta. Vaak live muziek en heerlijke tiramisu.
- Niet echt goedkoop maar laatst ontdekt en écht erg lekker is Somorrostro, een restaurant in Barceloneta de visserswijk (Sant Carles 11, metro Barceloneta). Voor 25 ¤ pp kun je goed eten, fles wijn van het huis is 18 ¤ en lekker! De kaart is elke dag anders, de menu's hangen af van het aanbod op de markt. Open keuken en leuke decoratie.
- Op de hoek van Gran via en C/ Villaroel (metro Urgell) zit een bruine bar met heerlijke pizzabroodjes, ze kosten tussen de 3 en 5 euro. Lekker voor de lunch maar laat je niet afschrikken door de decoratie, dat zegt niet altijd wat in Barcelona. Neem uit de Metro Urgell uitgang Villaroel en loop bergopwaarts, het zit dan aan je linkerhand.
- Echt goedkope cava en tapas in de Champagneria, C/ Reina Cristina 7, Metro Barceloneta
Genoeg tips?
K*t Transavia! Ik moest ook een keer voor een begrafenis overkomen en kwam met ùren vertraging midden in de nacht in NL aan...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:02 schreef WooZ het volgende:
Ik ben net terug van mijn 1e keer spanje cq. weekje barca
Zaterdag vertrokken met 5u (!!!!!!!!) vertraging (transavia) waardoor we ipv om 23u aan de tapas pas om 3u bij t hostel aankwamen. Dat hostel was echt top, BCN backpackers casanova. 19 euro incl. ontbijt en super rustig
Vooral even voor de zekerheid je bankafschriften checken op je credit card afschrijvingen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:02 schreef WooZ het volgende:
Dag 1: metrokaartje kopen, blijft m'n CC steken in dat apparaat (lees: PANIEK!) en van alles geprobeerd en uiteindelijk na 20 min. dmv een ander pasje m'n CC eruit gekregen die toen helemaal krom was
Jammer genoeg niet op mijn 50e verjaardag zelf, maar wel de avond ervoor.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:03 schreef golfer het volgende:
Het restaurant voor de vooravond van B. haar verjaardag is geboekt.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:03 schreef golfer het volgende:
ik ben nog langs die ingang gelopen, maar waar eet je ergens in die toren zelf? of op monjuic?quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:03 schreef golfer het volgende:
In de toren.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:01 schreef WooZ het volgende:
ik ben nog langs die ingang gelopen, maar waar eet je ergens in die toren zelf? of op monjuic?
Hm, lastig. Don Quichotte de La Mancha is misschien voor Spanje sowieso wel aardig. Nooit gelezen, staat nog op m'n to-do list. Liefst in het Spaans dan.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:44 schreef StijnH het volgende:
Vorige zomer heb ik Rome bezocht. Voorafgaand heb ik het boek Bernini mysterie gelezen dat zich afspeelt in Rome. Dit heeft mijn stedentrip een heel stuk leuker gemaakt. Deze zomer ben ik voornemens oa madrid en barca te bezoeken. Iemand aanraders op het gebied van leesvoer in die richting, vergelijkbaar met het bernini mysterie van dan brown?
Schaduw van de Wind natuurlijk. En het nieuwe boek van Carlos Ruiz Zafón "El juego del Angel" (is volgens mij nog niet vertaald). Verder heb je nog de Stad der wonderen, speelt zich ook af in Barcelona ong een eeuw geleden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:44 schreef StijnH het volgende:
Vorige zomer heb ik Rome bezocht. Voorafgaand heb ik het boek Bernini mysterie gelezen dat zich afspeelt in Rome. Dit heeft mijn stedentrip een heel stuk leuker gemaakt. Deze zomer ben ik voornemens oa madrid en barca te bezoeken. Iemand aanraders op het gebied van leesvoer in die richting, vergelijkbaar met het bernini mysterie van dan brown?
Je wilt niet weten hoe het vorige week was toen Barça won van Real Madrid met 6-2... tot s'avonds laat was het kabaal in de stad.quote:Op zondag 10 mei 2009 10:43 schreef kikoooooo het volgende:
Ow wat hebben wij een goed weekend uitgezocht om in barcelona te zijn! Vanavond naar barça-villareal en waarschijnlijk daarna het kampioensfeest. Denk dat de stad ontploft
Tja, toen ik er was, was er geen eens een lift. Gewoon de trappetjes moeten gebruiken om helemaal omhoog te komenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:11 schreef Leinonlein het volgende:
Zo WooZ je hebt een hoop gezien in die paar dagen. Het museum bij de Sagrada Familia vind ik trouwens wel erg boeiend (zit ook bij de prijs in), neemt niet weg dat het vrij duur is. Ben dr 1 keer geweest en toen was die lift ook nog eens stuk... Ach, je moet het zeker een keer gezien hebben.
Ik woon er nu praktisch naastquote:Op woensdag 27 mei 2009 00:20 schreef Bluezz het volgende:
Lekker om in de stemming te komen
Wat super dat je dat vanaf je werk kan zien zeg! Nog 3 nachtjes slapen dan komen we naar je toeoeoeoeoeo
Ik ben eigenljk benieuwd wat de Nederlandse chicks doen als het elke dag warm is.....quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:45 schreef kikoooooo het volgende:
Wat is dat trouwens met spaanse vrouwen zonder BH's ?Is dat in daar ofzo?
Wanthet
ziet
er
niet
uit.
vond het niet bijster erg op een warm strandquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:45 schreef kikoooooo het volgende:
Wat is dat trouwens met spaanse vrouwen zonder BH's ?Is dat in daar ofzo?
Wanthet
ziet
er
niet
uit.
er is ene pension in de buurt van placa cataluna. 55- 65 euro per nacht voor 2 personen..... weet alleen geen naam...misschien kun je wat op google vindenquote:Op donderdag 28 mei 2009 11:38 schreef JTB85 het volgende:
Iemand nog leuke en goedkope tips om ergens van 30/09 t/m 07/10 te overnachten. Voor 2 personen. Heb wel een paar mooie appartementen van 30 euro p.p.p.n. gevonden.
Heb jij een heerlijk weekend gehad!quote:Op zondag 10 mei 2009 10:43 schreef kikoooooo het volgende:
Ow wat hebben wij een goed weekend uitgezocht om in barcelona te zijn! Vanavond naar barça-villareal en waarschijnlijk daarna het kampioensfeest. Denk dat de stad ontploft
Is het jullie -in tegenstelling tot mij- wel gelukt om in de beoogde restaurants terecht te komen? Zo ja, wat is het oordeel (of vind ik dat in CUL)?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:54 schreef golfer het volgende:
Wij zijn net vanmiddag weer teruggekomen. Wat een heerlijke stad is het.
Leuk is dat inderdaad!quote:Op zondag 21 juni 2009 21:14 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben nu "Schaduw van de wind" aan het lezen... herkenbare plekjes spotten
1 beoogd restaurant bezocht, zie voor recensie mijn sig.quote:Op zondag 21 juni 2009 21:44 schreef Fogel het volgende:
Is het jullie -in tegenstelling tot mij- wel gelukt om in de beoogde restaurants terecht te komen? Zo ja, wat is het oordeel (of vind ik dat in CUL)?
Nee hoor. Stevig visje, vergelijkbaar met zeebaars.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:06 schreef Fogel het volgende:
Die heek zie je echt op "ieder" menu in Barcelona, maar in Noorwegen (waar de vis ook volop voorkomt) wordt het eigenlijk nooit gebruikt. Is de smaak "vreemd"?
Wat ga je doen, en waar ergens ga je, of kom je te wonen?quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:54 schreef amonl het volgende:
per 1 Juli wonen&werken in Barcelona... :-)
Tot dan !
Dat is niks!quote:Op maandag 6 juli 2009 10:05 schreef Gorgelmuil het volgende:
Ik wil terug! 24 uur was zéker te kort!
Aah, polaroid, relax!quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:43 schreef firewirecable het volgende:
Vandaag is de Tour de Fance voorbij gekomen op de hoek van de straat (Concell de Cent met Meridinana) waar ik werk. Vandaag regende het voor het eerst sinds 4 weken, dus die gasten hebben een lekker glibber ritje gehad gezien al het rubber dat er nu op de straten ligt wegens de hitte [ afbeelding ]
Eenmaal buiten was er dus geen enkele mogelijkheid om naar huis te komen totdat alle renners, wagens en motoren voorbij zijn gekomen over Concell de Cent.
[ link | afbeelding ]
http://vimeo.com/5524844
Polaroid me reet... Check de Exiff en het is toch duidelijk gewoon digitaal gepolaroid...quote:
Zelf vind ik Club Apolo heel tof. Maar dat hangt natuurlijk van je smaak af ja.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:46 schreef Riro het volgende:
Iemand goeie tips mbt de leukste discotheken etc. om te gaan stappen in Barcelona?
Treinen naar Barcelona Sants, Passeig de gracia, pas op je spullen!! (Spotgoedkoop, 2,30)quote:Op zondag 19 juli 2009 21:37 schreef Drive-r het volgende:
In september ook weer een lang weekendje geboekt. Beetje uitgaan met vrienden en relaxen. Even TVP voor de voorgaan post. Ik neem normaal altijd een taxi, maar is er ook een andere makkelijke manier om het centrum in te komen?
Ik ben in de trein gerold en heb het juist daarbuiten niet gemerkt(misschien omdat ik daarna panisch al mijn spullen in de gaten hieldquote:Wat betreft de trein/bus valt het wel mee met jatten (althans, ik ga regelmatig met de trein/bus en ik heb nog niks gemerkt).
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:19 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Voetballiefhebbers in dit topic?
Nee.quote:Of mensen die weten hoe en waar je makkelijk kaarten voor een wedstrijd van Barca kunt scoren als je eenmaal in Barcelona bent?
Lopen.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:08 schreef snappik het volgende:
k ben over 3 weken weer in barcelona, vanuit daar wilde ik naar madrid, hoe/wat is de goedkoopste manier? ik had al ff op renfe.es gekeken, maar das toch wel vrij duur.. wat is de beste optie?
Alle keren dat ik kaartjes voor FCB heb gekocht heb ik dat gewoon bij de stadionkassa's gedaan. Paar dagen voor de wedstrijd, maar volgens mij kan dat op de wedstrijddag ook nog wel als het niet uitverkocht is. Hoe laat die precies open zijn enzo weet ik niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:19 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Voetballiefhebbers in dit topic? Of mensen die weten hoe en waar je makkelijk kaarten voor een wedstrijd van Barca kunt scoren als je eenmaal in Barcelona bent?
Er rijden ook bussen tussen BCN en MAD, en dat kost je ongeveer 5,5 uur en plus minus 30 euro voor een enkeltje.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:08 schreef snappik het volgende:
k ben over 3 weken weer in barcelona, vanuit daar wilde ik naar madrid, hoe/wat is de goedkoopste manier? ik had al ff op renfe.es gekeken, maar das toch wel vrij duur.. wat is de beste optie?
Lijn 46 bedoel jequote:Op donderdag 23 juli 2009 13:29 schreef firewirecable het volgende:
De trein kost, als je meteen een T10 koop, 70 cent naar Sants, Passeig the Gracia of Clot.
Bus lijn 65 kost, zoals bij de trein met een T10, 70 cent naar Placa Espanya.
Taxi kost je rond de 20-50 euro naar het centrum
Aerobus kost je 4,10 euro per persoon naar Sants, Unversitat, Catalunya of Passeig de Gracia
[ afbeelding ]
Wat betreft de trein/bus valt het wel mee met jatten (althans, ik ga regelmatig met de trein/bus en ik heb nog niks gemerkt). Wel is het zo dat wanneer je je als 'domme toerist' manifesteerd (lees: met een rugzak vol waardevollespullen in de kleine achter zakken, camera om je nek en kaart in de hand) de kans groter is dat je gerold kunt worden. Dat risico loop je ook in de Nederlandse steden......
Sinds het nieuwe spoorschema rijdt de trein niet meer naar Est. França. Hij gaat nu door naar Clot en zo verder naar San Celoni.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:23 schreef Friebo het volgende:
[..]
Moet je helemaal naar Est. França (Barceloneta, strand e.o. ) dan ben je het beste af met de trein.
Een normale wedstrijd (geen topwedstrijd dus) van Barca is geloof ik zelden uitverkocht, dus gewoon (een paar dagen) voor de wedstrijd een kaartje kopen moet lukken. Toen ik een jaar of 5 terug voor het laatst bij een wedstrijd van Barca was sprak ik een stel Nederlanders en die vertelden mij dat ze altijd plekken via socio's regelden. Die zouden voor de wedstrijd rond het stadion hun abbonement 'verhuren' voor een vrij lage prijs ofzoiets.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:19 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Voetballiefhebbers in dit topic? Of mensen die weten hoe en waar je makkelijk kaarten voor een wedstrijd van Barca kunt scoren als je eenmaal in Barcelona bent?
Die socio's krijgen een x aantal tickets met leden korting en die tickets verkopen ze door voor de normale deur prijs aan de mensen die de kaartjes willen.De socio's zijn enkel geïnteresseerd in de 'echte' wedstrijden, en die zullen ze ook niet zo snel verkopen.quote:Op maandag 27 juli 2009 20:23 schreef Strooper het volgende:
[..]
....en die vertelden mij dat ze altijd plekken via socio's regelden. Die zouden voor de wedstrijd rond het stadion hun abbonement 'verhuren' voor een vrij lage prijs ofzoiets.
Geen idee...maar houdt de volgende sites in de gaten zou ik zeggen..quote:Op dinsdag 28 juli 2009 17:14 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Hoe warm is het in oktober nog in Barcelona?
Echt maar rond de 20 graden??
Ik volg het weer elke dag nog , om daarna te zuchten 'was ik maar weer terug'. Mijn ouders wilden een vakantie in oktober plannen, maar wilden nog wel kunnen zwemmen etc zonder het koud te hebbenquote:Op woensdag 29 juli 2009 00:49 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Geen idee...maar houdt de volgende sites in de gaten zou ik zeggen..![]()
www.meteo.cat
http://www.bcn.es/temps/english/
Het is "ver" van Barcelona gebeurd trouwens dus zo veel is er niet te zien op die beelden hoor.....quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:17 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Nog mensen die zaken herkenden op de beelden van het busongeluk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |