Wat een onzin weer. Ik kijk nooit naar DWDD, wist niet eens dat hij daar vaak te gast was. Z'n columns in Parool en Volkskrant waren wel leuk. Maar goed, aangezien hij niet column na column moslims beledigde en Job Cohen een klootzak noemde, kun jij hem natuurlijk nooit goed hebben gevonden.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mensen prijzen hem nu natuurlijk de hemel in omdat hij overleden is. Typisch DWDD-publiek, loopt als een kip zonder kop achter elke hype aan.
het mooie aan een figuur als bril is dat hij ook gewoon zijn "slechte" kanten had. dat van alcohol en drugsgebruik.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:28 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mensen prijzen hem nu natuurlijk de hemel in omdat hij overleden is. Typisch DWDD-publiek, loopt als een kip zonder kop achter elke hype aan.
Niks mis met Martin Bril, en zoals hierboven blijkt heeft hij een prima leven gehad. Maar sommige reacties hier van het type "ik vond hem altijd zóóóóó leuk bij dwdd" zetten mij ertoe aan om een hele vieze wind te laten.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:34 schreef hverburg84 het volgende:
[..]
het mooie aan een figuur als bril is dat hij ook gewoon zijn "slechte" kanten had. dat van alcohol en drugsgebruik.
soort bon vivant, die aan beide kanten van de lijn heeft gestaan.
dat maakt wellicht een mens mooi, iemand die zijn goede en slechte kanten heeft en daar bewust van is.
Waarom kun jij je zo druk maken over wat anderen leuk vinden? Schiet je daar nou echt iets mee op?quote:Op donderdag 23 april 2009 09:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Niks mis met Martin Bril, en zoals hierboven blijkt heeft hij een prima leven gehad. Maar sommige reacties hier van het type "ik vond hem altijd zóóóóó leuk bij dwdd" zetten mij ertoe aan om een hele vieze wind te laten.
Nee, niet echt. Maar de ergernis aan DWDD-publiek blijft, of ik me er nu druk om maak of niet.quote:Op donderdag 23 april 2009 09:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom kun jij je zo druk maken over wat anderen leuk vinden? Schiet je daar nou echt iets mee op?
Het slaat inderdaad nergens op om Bril in dat rijtje te plaatsen. Ik hoorde iemand anders hem vergelijken met Carmiggelt, dat lijkt me een veel logischer vergelijking.quote:Op donderdag 23 april 2009 07:53 schreef qonmann het volgende:
Die loftuitingen van Bekende Nederlanders
Pam
[..]
Wat een schertsfiguur, hem plaatsen in het rijtje Hermans, Mulisch, Van 't Reve..
Maar goed M. Pam heeft het nieuws ermee gehaald.
Ik las het vanmiddag pas op I-net dat Martin dood is.quote:De uitzending van De Wereld Draait Door staat vanavond volledig in het teken van de woensdag overleden schrijver Martin Bril. Dat heeft de VARA laten weten. In zijn woonplaats Amsterdam overleed Bril woensdag op 49-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker. Bril stond sinds 6 april met zijn column op de voorpagina van De Volkskrant, maar die plek bleef sinds het begin van deze week leeg. Bril was regelmatig te zien in De Wereld Draait Door. Op 12 februari was hij voor het laatst te gast.
Jan Mulder, Bart Chabot, Joost Zwagerman en lezers en fans van Martin Bril zijn vanavond te gast in De Wereld Draait Door. Ook trompettist Eric Vloeimans is aanwezig. Bril schreef voor Vloeimans laatste CD ‘Live at Yoshi’s’ de liner notes. Bril zei over Vloeimans: “De muziek van Eric Vloeimans is vloeiend als water, vloeiend als een dans, vloeiend als een verkeersader en vloeiend als het leven zelf.”
Zanger Huub van der Lubbe zingt tot slot ‘Tot je mijn liefde voelt’. Een oorspronkelijk nummer van Bob Dylan, vertaald door Van der Lubbe.
welk collectieve rouwproces, of welk nep gedoe?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:17 schreef Klopkoek het volgende:
Zien mensen dan niet dat de televisie weer een collectief rouwproces proberen op te wekken?
Daar gaat het me om, om dat neppe gedoe. Om met belastingcenten de individuele narigheid de kijkers in te wrijven. Er zijn een hoop belangrijkere figuren geweest dan allemansvriend (tot zover het de grachtengordel en hilversum betrof) Bril.
Daarom des te opmerkelijker dat Jeroen Pauw voor de uitzending even in zijn ogen wrijft om dan vervolgens na de STER recht in de camera met natte ogen het overlijdensbericht voor te lezen.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:18 schreef hverburg84 het volgende:
[..]
ik vond hem anders vrij dapper omgaan met zijn ziekte, geen emo jankverhaal.
de meeste mensen met kanker zijn btw geen jankers.
de enige janker hier ben jij droplul
Honderdduizenden mensen lazen dagelijks zijn column en bleven sinds maanden op de hoogte van zijn ongekend dappere ziekteproces. Mag daar misschien even aandacht aan worden besteed?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:17 schreef Klopkoek het volgende:
Zien mensen dan niet dat de televisie weer een collectief rouwproces proberen op te wekken?
Daar gaat het me om, om dat neppe gedoe. Om met belastingcenten de individuele narigheid de kijkers in te wrijven. Er zijn een hoop belangrijkere figuren geweest dan allemansvriend (tot zover het de grachtengordel en hilversum betrof) Bril.
hoe had het dan moeten gaan? niks laten horen?quote:Op donderdag 23 april 2009 16:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik kan mij wel in de kritiek van Klopkoek vinden.ik word ook enorm moe van de kliekjescultuur bij de omroepen, het leeuwendeel van het schrijversgilde en natuurlijk nog de diverse kranten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |