abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68376700
de LMK zegt: The good ole' times

maar zo ver ga ik niet terug. Anders zeg ik Aegon op 20 en een beetje (en nog eens niet 30 en nog wat )

en ovigens kom ik niet verder dan nihao, en yie, ar, sun, sii, woo, .... en shir En jao zjir

[ Bericht 26% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 25-04-2009 21:28:52 ]
pi_68377080
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:11 schreef SeLang het volgende:
Grrr!! De leukste epic-fail orders heb ik niet meer zo te zien
Ik zocht bijvoorbeeld nog naar honderden Elsevier opties die eerst op enkele 10k winst kwamen en die ik uiteindelijk waardeloos heb laten aflopen
LOL! Hoe kwam dat? En zat jij niet in Ahold ten tijde van eind jaren 90?

En volgens mij is de betekenis van SeLang niet 'even schoon'
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:20:46 #278
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68378378
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 21:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

LOL! Hoe kwam dat?
Gewoon dom.
Saillant detail is dat ik de positie ook nog een keer verdubbelde door op het verkeerde knopje te drukken, en ze daarna maar heb gehouden
quote:
En zat jij niet in Ahold ten tijde van eind jaren 90?
Ik had een grote longpositie in de eerste helft van 1997 en , maar vooral begin 2003 (beste timing ever ).
quote:
En volgens mij is de betekenis van SeLang niet 'even schoon'
'se lang' betekent letterlijk 'gekleurde wolf'. Maar de betekenis is dus iemand die vrouwen sexueel lastig valt
Toen ik in Shanghai woonde in 2000 noemde mijn vriendin me altijd zo als ik het waagde om naar een ander meisje te kijken. Maar ze keek er dan zo verliefd bij met die kleine spleetoogjes dat het woord voor mij een speciale betekenis kreeg . Toen ik in 2003 een relkloon nodig had op Fok toen heb ik het account 'SeLang' aangemaakt (ik postte vroeger onder m'n echte naam). Maar later ben ik er serieus mee gaan posten. Achteraf had ik beter een andere naam kunnen nemen, aangezien er ook Chinese Fok!users zijn die de context niet kennen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_68378707
Dat Chinese vriendinnetje heb je zeker van der 3e spleetje afgeholpen?
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:33:50 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68378784
In het kader van epic fail:
Mijn allereerste aandelen waren (1992):
1) DAF (gekocht op ca 25,00 en verkocht op ca 22,00. Daarna failliet)
2) HCS Technology (gekocht op 0,70 en verkocht op 0,22. Daarna failliet)

Lekker begin

Helaas heb ik al die afschriften niet meer
Mijn reisverslagen
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:36:54 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68378849
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:31 schreef pberends het volgende:
Dat Chinese vriendinnetje heb je zeker van der 3e spleetje afgeholpen?

Mijn reisverslagen
pi_68379843
LOLZ wel lache, ik ga morgen misschien ook nog eens de zolder op om eens wat in het archief te duiken, ik weet nog wel met het ahold schandaal, toen heb ik ook weer goed verdiend voor destijds een "arme" student :p
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_68380784
Handelen trouwens hier ook mensen in emini's? of in die richting ?
x
  zondag 26 april 2009 @ 00:40:01 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68381672
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:54 schreef richbitch het volgende:
Handelen trouwens hier ook mensen in emini's? of in die richting ?
Ja
Mijn reisverslagen
pi_68382144
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:33 schreef SeLang het volgende:
In het kader van epic fail:
Mijn allereerste aandelen waren (1992):
1) DAF (gekocht op ca 25,00 en verkocht op ca 22,00. Daarna failliet)
2) HCS Technology (gekocht op 0,70 en verkocht op 0,22. Daarna failliet)

Lekker begin

Helaas heb ik al die afschriften niet meer
LOL, al heb je al wel 17 jaar ervaring in de pocket

Ik neem aan dat je vanaf daar ook het hele rijtje qua financiele producten na aandelen bent afgegaan? Zoals opties en andere instrumenten.

Wanneer heb je eigenlijk die interesse ontwikkeld om specifieke zaken zoals de verschillende waarderingen ontwikkeld? En het programmeren van ellenlange zinnen om die éne constructieve gouden formule te krijgen waar je op jaarbasis goed geld mee kunt verdienen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_68382300
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:40 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja
leuk! vertel
Ik handel enkel ZB, ES and GC.
x
pi_68382591
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:14 schreef richbitch het volgende:

[..]

leuk! vertel
Vanwaar dat je eigenlijk alleen maar in de S&P, goud en treasury bonds handelt met deze mini-futures? Ook hier zijn immers de mogelijkheden weer vrij eindeloos. Of heeft dat meer te maken met het volume?
pi_68382732
Wat denken we van deze Dat waren nog eens tijden

pi_68382754
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:43 schreef veekeend het volgende:

[ afbeelding ]
FOXKids, KPNQwest ! WorldOnline ! Geweldig haha

Over KPNQwest gesproken, hoe komt het eigenlijk dat dit nog op de beurs staat?
pi_68382822
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

FOXKids, KPNQwest ! WorldOnline ! Geweldig haha

Ook die koersen die er toen waren voor dit soort fondsen Maar geen idee waarom KPNqwest nog genoteerd staat. Het is i.i.g. een duidelijke pennystock
  zondag 26 april 2009 @ 02:09:26 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68382974
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik neem aan dat je vanaf daar ook het hele rijtje qua financiele producten na aandelen bent afgegaan? Zoals opties en andere instrumenten.
Ik ben vrij snel met opties begonnen na die catastrofes met DAF en HCS. Het idee was dat je beter opties op goede aandelen kon hebben dan speculeren met van die half failliete fondsjes. Daarnaast begon de markt te draaien en opties waren de enige mogelijkheid om daarop te speculeren. De eerste maanden verdiende ik daarmee ook bakken met geld omdat het toevallig allemaal mijn kant opging. Natuurlijk hield dat succes geen stand en een jaar later was ik de meeste winst alweer kwijt Overigens had je toen nog geen sprinters en turbos en de enige bereikbare future was de FTI, maar de marge daarvan was hoger dan ik geld op de bank had dus dat viel ook af.
quote:
Wanneer heb je eigenlijk die interesse ontwikkeld om specifieke zaken zoals de verschillende waarderingen ontwikkeld? En het programmeren van ellenlange zinnen om die éne constructieve gouden formule te krijgen waar je op jaarbasis goed geld mee kunt verdienen?
Zoals de meesten heb ik me vanaf het allereerste begin wel verdiept in basisbegrippen en waardering, maar handelen deed ik op basis van Technische analyse. Overigens was TA in Nederland toen nog niet zo geaccepteerd als het nu is. In de eerste instantie nam ik TA nog voor waar aan, maar begin 1998 kocht ik een PC en Metastock 6 (1000 gulden voor Metastock betaald) om zelf systemen te ontwikkelen en backtesten. Toen werd al snel duidelijk dat de meeste van die zooi geen voorspellende waarde heeft.

In 1998 bezocht ik een lezing van Alexander Elder die de bestseller 'trading for a living' heeft geschreven. Na de presentatie vroeg ik hem hoe het toch kwam dat het systeem dat hij in zijn boek beschreef niet winstgevend was. Ik dacht serieus dat het aan mijn eigen testen lag en hoopte dat hij met het verlossende antwoord zou komen . Natuurlijk kreeg ik slechts een schaapachtige reactie...

Rond de eeuwwisseling had ik een boek van Warren Buffett gekocht. In de eerste instantie vond ik het niet geweldig. Een jaar of twee later pakte ik dat boek opnieuw en toen viel alles plotseling op z'n plaats. Sindsdien maak ik een stricte scheiding tussen beleggen en speculeren. Maar gezien de hoge waarderingen was beleggen eigenlijk niet meer mogelijk sinds ~1997 (met uitzondering van 2003 misschien) dus ging ik me weer richten op traden, in afwachting tot betere tijden.

Sinds 2004 doe ik kwa traden uitsluitend nog futures. Eerst AEX (FTI), daarna vooral olie en currencies. Toen kwam ik opnieuw tot de conclusie dat het tijdsverspilling is om naar een scherm te staren in de hoop patronen te zien en dat je beter je energie kunt richten op het ontwikkelen en testen van strategieen offline. Toen ben ik ook overgestapt naar Tradestation, wat natuurlijk veel krachtiger was dan Metastock, en later naar Ninjatrader (wat ik nu nog steeds gebruik).

De 'gouden formule' voor trading heb ik overigens nog steeds niet gevonden (en ga die waarschijnlijk ook nooit vinden). De enige werkende formule die ik ken is lange termijn beleggen op basis van fundamentele waardering.
Mijn reisverslagen
  zondag 26 april 2009 @ 02:14:50 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_68382998
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:14 schreef richbitch het volgende:

[..]

leuk! vertel
ES, QM (nu niet meer, sinds CL electronisch is geworden) en 6E
Mijn reisverslagen
pi_68383026
Ik moet ook nog wel ergens een depot overzicht voor de belastingaangifte hebben uit 1998 (ik was toen 13), maar die liggen op grote stapels achter een schot dus ik heb nu geen zin om die te pakken. Het zal gaan om het Postbank IT-Fonds, KPN en ASML. Het Postbank IT-Fonds had ik gekregen voor een verjaardag, en verder heb ik zelf nog spaargeld in KPN en ASML gestopt. Niet dat ik ook maar enig zicht op beleggen had, zeker vroeger was ik fanatiek met computers bezig dus de IT-fondsen spraken mij wel aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bolkesteijn op 26-04-2009 02:34:17 ]
pi_68383050
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Er lopen in de VS nog rechtszaken tegen KPNQwest (juristen gaan kennelijk niet over één nacht ijs ), daardoor schijnen ze het aandeel nog niet van de beurs te willen halen ofzo.
pi_68385395
European Central Bank governing council member Guy Quaden said the bank will probably cut its benchmark interest rate by a “moderate” amount next month.

“A new cut for our main interest rate is surely not excluded,” Quaden told reporters in Washington today. “It will probably be moderate, but it would bring our main rate to a new historically low level. We will also discuss and probably decide other non-conventional measures.”
pi_68385458
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:43 schreef veekeend het volgende:

[ afbeelding ]
Fox Kids... .
pi_68385487
  zondag 26 april 2009 @ 10:50:57 #298
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_68385565
Goedemorgen,

Wat gaan eigenlijk de sprinters bij Binck kosten na 1 mei?
Be water my friend
pi_68385574
analist over de FED white paper

“The anticipation over the white paper appears to be much ado about nothing. The most significant numbers provided by the Fed in the paper appear to be the page numbers.”
pi_68385583
quote:
Op zondag 26 april 2009 10:44 schreef edwinh het volgende:
[ afbeelding ]
Mja, artikel is alleen niet echt positief. Eerder erg negatief. Dacht dat ik aan een positief artikel begon toen ik the economist gisteren opensloeg...dus niet
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')