abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 22 april 2009 @ 11:27:48 #1
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68265321

Beste FOK!kers,

We hebben weer een bijzonder mooie actie voor jullie. FOK! en Just Entertainment zoeken namelijk vier users die voor ons de vijfdelige Torchwood DVD box willen reviewen. Maar we zullen eerst wat meer vertellen over deze bijzondere DVD serie.

Torchwood

Torchwood is een 13-delige Britse sciencefictionserie in de traditie van de klassieker Doctor Who. We volgen de avonturen van een onderzoeksteam dat buitenaardse technologie gebruikt om misdrijven op te lossen. Het team staat onder leiding van de raadselachtige Captain Jack Harkness . De verdere teamleden zijn de zeer intuïtieve Gwen, de even charmante als briljante hospik Owen Harper, de verlegen techneut Toshiko Sato, de superintelligente Suzie Costello en de bescheiden receptionist Ianto Jones, wiens rol trouwens veel groter is dan je zou denken. Vanuit een geheime ondergrondse basis, gebouwd op een tijd- en ruimtekloof, reageert het team op elke buitenaardse dreiging.

Torchwood biedt een zeer geslaagde mix van hitseries als CSI en X-Files. Behalve door het tv-kijkend publiek werd de serie ook door de recensenten zeer hoog gewaardeerd. Meerdere prestigieuze awards waren het gevolg. In 2007 werd Torchwood bijvoorbeeld bekroond met niet minder dan 4 BAFTA's, waaronder die voor beste dramaserie.

Meedoen?

Denk je dat jij de aangewezen persoon bent om deze DVDbox te reviewen? Post dan jouw motivatie hier in het topic en wellicht heb jij straks deze unieke DVD box in huis. Je hebt de tijd tot 11 mei 20:00 om je op te geven. Daarna bepalen jullie zelf door middel van stemmen van wiens hand jullie graag de review zouden willen lezen!

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_68265807
Deze serie lijkt mij echt ontzettend gaaf om te zien.
Heerlijk, als ik de trailer mag geloven een behoorlijk sterke misdaadserie,
omhangen met sciencefiction en gadgets die natuurlijk niet onderdoen
voor de gemiddelde Bond film.

Een heel sterke motivatie kan ik niet geven verder waarom juist ik
de serie zou moeten zien, en reviewen. Wel ben ik ontzettend enthousiast
en lijkt het me leuk ook een keer een review te doen!

Groetjes, HG
  woensdag 22 april 2009 @ 11:44:17 #3
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_68265877
Ik hou wel van dergelijke series en ik ben kei-goed in het schrijven van reviews (heb het zo'n 5 jaar lang voor FOK! gedaan). Het zou stom zijn mij niet te kiezen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_68265938
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik hou wel van dergelijke series en ik ben kei-goed in het schrijven van reviews (heb het zo'n 5 jaar lang voor FOK! gedaan). Het zou stom zijn mij niet te kiezen.
ik heb wel eerder reviews geschreven overigens, maar dan voor buzzer.
Wil het wel weer eens oppakken. Kei - goed? Weet ik niet, maar het zou leuk zijn
om beoordeeld te worden door fok! publiek
  woensdag 22 april 2009 @ 12:08:27 #5
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_68266701
Ik lees vanaf mijn pubertijd alles wat sci-fi is (van Asimov tot Zindell) en ben grote fan van het genre op tv en film. Star-trek (next generation, voyager, deep space 9), Starwars, Battlestar Galactica (oude en nieuwe serie), Space above and Beyond, Babylon 5, Serenity, Fifth Element, dr. Who, Blakes seven, Brazil, te veel om op te noemen.

Kortom, ik ken het genre van voor naar achter en kan derhalve een vergelijking maken

Het mooie van sci-fi is dat het verhaal verder alles kan zijn: misdaad, horror, fantasy, thiriller, oorlog, comedy etc... Als je sci-fi leest, lees je veel meer van dat, je leest als het ware meerdere genres tegelijkertijd. Hierdoor denk ik ook wel redelijk een goede thriller van een slechte te kunnen onderscheiden, om dat genre als voorbeeld te nemen.

Ik heb net seizoen twee van de nieuwe doctor Who gezien, waarin Torchwood een grote rol speelt en kan dus de eventuele verbanden tussen de series leggen. Britse Sci-fi ken ik verder via Hitchhikers guide (en andere verhalen van Douglas Adams), Blakes Seven (oud, oud, oud) en het meesterlijke Brazil.

Ook denk ik wel aardig een stukje te kunnen schrijven en een kritisch oog te hebben.

Cheers!
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_68267280
Ik ken deze serie al, en heb hem al compleet gezien. Zelf vind ik Torchwood wat donkerder dan dr:who, meer down to earth, met zwaardere morele kwesties. Einde van seizoen 1 was een teleurstelling voor mij. De opbouw was goed, maar het uiteindelijke gevaar was over the top, en de oplossing was te 'makkelijk'.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_68268253
ik ben ideaal om te reviewen. tijd zat als huisvrouw zijnde als iemand anders dan ondertussen voor de kleine wil zorgen ben ik tevree
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 22 april 2009 @ 14:10:28 #8
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_68270219
Lijkt me heel vet om eens een review te schrijven. Heb het al eens voor schoolwerken gedaan en dat altijd met plezier gedaan . Verder spreekt science fiction me zeker aan mede omdat het dingen zijn waarvan je niet altijd zeker weet of het wel of niet kan. Op onze planeet zullen veel van de dingen niet kunnen maar er zijn nog steeds onderzoeken of we echt de enigste "mens" zijn. Het verhaal zelf spreekt me vooral aan omdat het niet een standaard concept is wat al meerdere malen is gebruikt voor sci-fi films daarom lijkt het me leuk om deze dvd box te reviewen voor jullie.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 22 april 2009 @ 15:40:44 #9
218481 Guyver_1976
BioBooster Armor Guyver
pi_68273191
Torchwood simpel een woord = cool is een spinoff van doctor Who ook een mesterlijke productie van de BBC
pi_68273267
mag crew ook meedoen?

ik wil eventueel ook wel, ik zit helaas nog steeds thuis vanwege een hernia die maar héél langzaam herstelt, en heb nu dus helaas alle tijd om series te kijken
maar m'n series beginnen een beetje op te raken, dus ik kan wel weer wat nieuws gebruiken, en torchwood ziet er zo op het eerste oog leuk uit
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 22 april 2009 @ 15:50:18 #11
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_68273515
ik hoef hem niet
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  Moderator woensdag 22 april 2009 @ 16:03:17 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68273940
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:42 schreef Mirjam het volgende:
mag crew ook meedoen?

ik wil eventueel ook wel, ik zit helaas nog steeds thuis vanwege een hernia die maar héél langzaam herstelt, en heb nu dus helaas alle tijd om series te kijken
maar m'n series beginnen een beetje op te raken, dus ik kan wel weer wat nieuws gebruiken, en torchwood ziet er zo op het eerste oog leuk uit
Ja hoor, crew mag meedoen.
Users mogen namelijk zelf bepalen van wie ze de reviews graag zouden willen zien, daar heeft crew geen invloed op. Dus die mogen ook gewoon meedoen
  Moderator woensdag 22 april 2009 @ 16:03:42 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68273956
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:50 schreef Fortitudo het volgende:
ik hoef hem niet
Bedankt! Dat wilden we ook graag even weten
  woensdag 22 april 2009 @ 16:07:46 #14
218481 Guyver_1976
BioBooster Armor Guyver
pi_68274076
en als iemand nog een geschiedenis les wil waar torchwood vandaan komt dan wil ik best wel helpen
pi_68276590
quote:
Op woensdag 22 april 2009 16:07 schreef Guyver_1976 het volgende:
en als iemand nog een geschiedenis les wil waar torchwood vandaan komt dan wil ik best wel helpen
Dat is afgelopen week op BBC 3 in een (erg grappige) aflevering van Doctor Who voorbijgekomen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  † In Memoriam † woensdag 22 april 2009 @ 17:38:22 #16
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_68277072
Ik wil die box wel, maar ik wil er eigenlijk niks voor doen, kan dat ook?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator woensdag 22 april 2009 @ 17:43:05 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68277203
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:38 schreef Cynix ® het volgende:
Ik wil die box wel, maar ik wil er eigenlijk niks voor doen, kan dat ook?
Nee
  woensdag 22 april 2009 @ 17:47:24 #18
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_68277339
Ik ben werkloos.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_68277739
Ik wil mezelf ook graag opgeven!

Waarom ik?

Nou, ten eerste omdat ik echt een serie-verslaafde ben en al heel wat boxen erdoor heb gejaagd, onder andere toppers zoals Lost, Jericho, Heroes, Fringe, Supernatural, X-Files en The O.C. Maar ook docu-series als Mythbusters en Deadliest Catch kunnen mijn interesse wekken.

Daarnaast omdat ik een hele leuke review kan schrijven zonder teveel spoilers weg te geven en een objectieve mening kan vormen.

En natuurlijk omdat het mij een geweldig leuke opdracht lijkt!

Ik ben nog niet heel bekend met Doctor Who, en juist daarom hoop ik dat ik de kans krijg deze serie te "ontdekken" en mijn ervaringen ermee te delen.
<hr>
pi_68278426
Tsja...

Torchwood is behalve een spin-off ook een anagram van Doctor Who...hussel de letters maar eens. Doctor Who = cool, dus moet dit ook wel zijn.

Daarnaast ben ik erg goed in het enthousiast maken van mensen voor een serie(heb er 20 aan Lost verslingerd gekregen) dus zal de uitgever van deze dvd ook blij zijn met de keuze voor mij.
pi_68280614
Nooit van gehoord.
Het klinkt voor mij wel heel interessant aangezien ik csi (maar dan wel de originele) en de x-files supergaaf vind. Alleen de acteurs van Torchwood staan me niet zo aan, dat zou me in de weg kunnen zitten. Misschien koop ik een keer een seizoen.

[ Bericht 48% gewijzigd door EvilMarc op 23-04-2009 10:22:37 ]
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_68283266
leuke serie, maar wel een beetje gay (letterlijk)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_68292211
Ik ben bang dat ik alles al gezien heb van Torchwood

Torchwood kun je prima kijken zonder ook maar één aflevering van Dr. Who gezien te hebben, maar de link vanuit Dr. Who richting Torchwood is érg geraffineerd. Het is zéker een aanrader om seizoen 3 (die met Martha Jones) hiervan ook te bekijken als Torchwood je bevalt
pi_68293023
Torchwood een spin-off van de populaire serie doctor Who speelt zich af in de plaats Cardiff van het hedendaagse england. Captain Jack Harkness (John Barrowman) een voormalige tijdagent uit de 51e eeuw is de leider van de groep, die zich bezighoudt met buitenaardse bedreigingen.

Tijdens een gevecht met Daleks tijdens een onmoeting met de negende Doctor Who (Christopher Eccleston) en Rose (Billie Piper) offert Captain Jack Harpess zichzelf op. Rose brengt hem weer terug tot leven, met behulp van de Time Vortex die ze had geabsorbeerd en sindsdien is Jack onsterfelijk.

Ik vind het persoonlijk een leuke serie om naar te kijken alhoewel er inderdaad erg veel homosexuele scenes zijn kan ik niet zeggen dat dit zeer storend is opgezet (al zit het er wel soms tegenaan). De verhaal lijn van de serie volgt de lijn van Docter Who, waarbij de series ook een aantal join ventures hebben gehad. Daarnaast zijn er verschillende verwijzingen naar de Doctor.

Als je een Doctor Who fan bent dan is Torchwood een absolute must en ook als je Doctor Who nog nooit gezien hebt kan ik Torchwood absoluut aanraden om eens te bekijken.

Ik wens de reviewer straks dan ook veel plezier met de dvd-box en hoop een mooie review te mogen lezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door CoffeeJunk op 23-04-2009 08:36:12 ]
pi_68293093
Dit is echt een top serie. Het eerste seizoen was al super. Het 2e seizoen minimaal 10x beter. Nog veel donkerder, volwassener en met een paar flinke plot-twists.

Ik zou hem dus best willen reviewen
It's not who stands before you, it's who stands beside you
Well the last plane outta Sydney 's almost gone, whooooh, yeah
pi_68294576
Hele goede serie, heb alles al gezien S01 en 02. Helaas ben ik een bagger re-viewer.
  donderdag 23 april 2009 @ 09:53:36 #27
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_68295339
Ik vond turks fruit wel een vette film en daar doet mij deze serie aan denken zou hem wel graag willen

ok thx bai
happen naar de baas
  donderdag 23 april 2009 @ 14:53:00 #28
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_68304675
Ik heb hem bijna helemaal gezien en het is een topserie. Erg amerikaans voor een Engelse serie.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 23 april 2009 @ 15:34:11 #29
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_68306190
ik zou graag de box willen reviewen, anders moet ik hem downloaden en apart een topic aanmaken in plaats van hier posten. dit betekent weer een extra topic in de lijst, waardoor de server weer zwaarder belast wordt. Dit betekent gelijk een langere laadtijd voor de server, waardoor heel Fok! langzamer wordt.

Hierdoor ergeren andere users zich weer, gaan ze topics openen in KLB, waardoor de server weer zwaarder belast wordt, waardoor alles nog trager wordt.

samenvatting: Ik kan Fok! sneller maken door deze serie te zien!
There's no point in living if you can't feel alive
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2009 @ 17:06:39 #30
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_68309283
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:53 schreef GasTurbine het volgende:
Erg amerikaans voor een Engelse serie.
Dat is meestal geen aanbeveling.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  donderdag 23 april 2009 @ 18:11:30 #31
158899 GasTurbine
pi_68310953
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:06 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Dat is meestal geen aanbeveling.
Noem één amerikaanse serie en er zit meer actie, meer special effects, betere acteurs en een beter verhaal in dan alle europese series bij elkaar.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2009 @ 20:24:17 #32
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_68315281
Friends.
pi_68320068
Ik zou het erg gaaf vinden om een review over deze serie te mogen schrijven. Ik had nog niet eerder van deze serie gehoord, maar de trailer, introductie en de series waaraan gerefereerd worden, maken mij erg nieuwsgierig.
Ik volg een opleiding over Film en Televisie en ik heb dan ook al leren schrijven over deze twee media. Het schrijven van een review sluit daar dus goed daar bij aan. Ik heb vanwege mijn studie ook veel tijd om goed naar de serie te kunnen kijken en je kan van mij dan ook al snel een goede review verwachten.

Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_68320171
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:11 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Noem één amerikaanse serie en er zit meer actie, meer special effects, betere acteurs en een beter verhaal in dan alle europese series bij elkaar.
Ja tuurlijk, dat kan je ook gewoon zomaar even als feit presenteren. Welterusten.

Edit: Ik kan overigens ook wel doen wat je vraagt en het daarmee onderuitschoffelen.

Knight Rider 2008. Leuke serie hoor, maar we kunnen toch echt niet spreken van beter acteerwerk dan in Torchwood, om over verhaal maar te zwijgen.
  vrijdag 24 april 2009 @ 00:38:57 #35
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_68324489
Ik sta (sinds kort) voor de klas, havo/vwo. We smullen al van Doctor Who en tja, we weten nu waar de basis ligt....
Starbucks, waar blijf je
  vrijdag 24 april 2009 @ 08:15:01 #36
158899 GasTurbine
pi_68326650
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:22 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, dat kan je ook gewoon zomaar even als feit presenteren. Welterusten.
COMPLEET VERGETEN! userreviews zijn gebaseerd op feiten! Stomme ik...
quote:
Edit: Ik kan overigens ook wel doen wat je vraagt en het daarmee onderuitschoffelen.

Knight Rider 2008. Leuke serie hoor, maar we kunnen toch echt niet spreken van beter acteerwerk dan in Torchwood, om over verhaal maar te zwijgen.
Met hetzelfde budget durf ik te wedden dat ze gelijkwaardig zijn.
  vrijdag 24 april 2009 @ 08:16:43 #37
158899 GasTurbine
pi_68326671
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 00:38 schreef doctor.starbucks het volgende:
Ik sta (sinds kort) voor de klas, havo/vwo. We smullen al van Doctor Who en tja, we weten nu waar de basis ligt....
Je weet toch wel dat zelfs als je een archiefaflevering van de 5-uur show opzet dat je leerlingen 'smullen'? Enkele uitzonderingen die het écht een leuke serie vinden weggelaten.
pi_68326951
Blijven we even lief ontopic heren
ijs_beer fan!
  vrijdag 24 april 2009 @ 09:12:08 #39
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_68327599
Super serie!

And i love the accent
Was je erbij?
  Moderator zondag 26 april 2009 @ 15:37:17 #40
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_68393306
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:24 schreef Cynix ® het volgende:
Friends.
  Admin zondag 26 april 2009 @ 15:58:38 #41
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_68394085
Torchwood roelt. Daar moet een sfeerplaatje bij

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 26 april 2009 @ 16:28:10 #42
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_68395513
Als er iemand een review zou moeten schrijven is het Breuls wel, die weet er denk ik het meeste vanaf, in elk geval van de achtergrondverhalen.. (Zit de veer lekker, Breuls? )
Ik zou zelf de dvdbox ook wel willen hebben, ik weet alleen niet of ik goed in het schijven van reviews ben, heb dat nog niet eerder gedaan.
  Admin zondag 26 april 2009 @ 17:51:53 #43
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_68398543
Ik weet er geeky veel vanaf, maar de review laat ik aan een ander over; ik heb de DVD's allang in huis.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 26 april 2009 @ 17:55:18 #44
45 SiGNe
pi_68398606
schrijf er anders alvast een
  Admin zondag 26 april 2009 @ 18:01:20 #45
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_68398773
Geen tijd
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  maandag 27 april 2009 @ 13:44:01 #46
128471 doctor.starbucks
pi_68421287
Tijd & zin!
Vooral als m'n leerlingen gaan meenschrijven ;-)
Starbucks, waar blijf je
pi_68455612
voor een leraar maak je wel veel spelvauden ;-)
<hr>
  dinsdag 28 april 2009 @ 19:51:16 #48
128471 doctor.starbucks
pi_68472016
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
voor een leraar maak je wel veel spelvauden ;-)
[pareert kritiek]
Dat is het principe van 'af en toe onzin verkondigen zet mensen aan tot denken'. Het feit dat je inhoudelijk reageert, laat zien dat het effect heeft gehad ;-)
[/pareert kritiek]

hoe liijkt jullie dat? Iedere lln. omschrijft in max 200 woorden wat hij/zij ervan vond.
dvd'tjes daarna in de loterij hier?
Starbucks, waar blijf je
  dinsdag 28 april 2009 @ 20:03:02 #49
45 SiGNe
pi_68472483
Mij lijkt het beter als ze een review zouden schijven over een film/serie die een historische achtergrond heeft, daar steken ze zelf ook nog wat van op..
Op wat voor school geef je eigenlijk les?
  Admin dinsdag 28 april 2009 @ 20:13:13 #50
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_68472927
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 19:51 schreef doctor.starbucks het volgende:

[..]

[pareert kritiek]
Dat is het principe van 'af en toe onzin verkondigen zet mensen aan tot denken'. Het feit dat je inhoudelijk reageert, laat zien dat het effect heeft gehad ;-)
[/pareert kritiek]
"Dat deed ik om te kijken of je wel oplette." Da's de oudste docentensmoes uit het boekje, maar je brengt 'm origineel, dat dan weer wel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')