Ik ben nergens een rekening in de UK voor nodig, omdat mijn salaris gewoon in NL betaald wordt. En qua slaapgelegenheid weet ik het nog niet, kan zijn dat ik gewoon in een hotel kom, of dat men idd een huis/flat voor mij huren, iig regelt de klant dit.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:37 schreef SaskiaR het volgende:
Het hangt ervan af waarvoor je de reisverzekering wil. Als je in de Uk een huis/flat gaat huren en je wil verzekering voor je spullen, kan je beter een inboedelverzekering afsluiten.
Sommige bankrekeningen bieden een gratis reisverzekering aan als onderdeel van het pakket. Check bijvoorbeeld eens de Advantage Gold rekening van NatWest, die biedt reisverzekering, autoverzekering, mobiele telefoonverzekering, korting op inboedelverzekering etc. Verder is het gewoon een betaalrekening. Dus als je toch een rekening in de UK opent is dat misschien een handige (misschien bieden andere banken ook wel zoiets trouwens).
Geen ziektekosten verzekering, mijn huidige is als het goed is gewoon gelding in de UK, moet dit nog ff checken. Het ging om een reisverzekering.quote:Op woensdag 22 april 2009 11:33 schreef drWho het volgende:
Dus je wil alleen een ziektekosten verzekering? Dit kan vanuit Nederland via Oom Je zou ook kunnen kijken in de UK naar iets als BUPA(particuliere verzekering) maar ik weet niet of je daar in aanmerking voor komt zonder salaris in de UK.
Ok, daar kan ik je niet echt mee helpen, te ver ingeburgerd hierquote:Op woensdag 22 april 2009 12:09 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Geen ziektekosten verzekering, mijn huidige is als het goed is gewoon gelding in de UK, moet dit nog ff checken. Het ging om een reisverzekering.
Ik heb mijn WA verzekering bekeken en die is gewoon geldig in het buitenland, alleen wanneer ik langer dan 6 maanden aaneengesloten in het buitenland ben is het niet meer geldig. In mijn geval ben ik 5 dagen per week in de UK en 2 dagen in NL... tenminste dit is nu de planning.
Ik heb er idd genoeg over gevonden via google.... ik zal de baas wel ff vragen hoe dit te doen, we hebben namelijk bij een aantal maatschappijen afspraken lopen. In ieder geval heeft de baas al aan te geven om alles kosten qua verzekeringen op zich te nemen.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:23 schreef drWho het volgende:
[..]
Ok, daar kan ik je niet echt mee helpen, te ver ingeburgerd hier![]()
Google anders gewoon eens op zakelijke reisverzekering? Die zouden er zat moeten zijn.
Ik haal vaak het brood bij de tesco/m&s/sainsbury of de spar vandaan. Maar in de 9 van de 10 gevallen is het gortdroog en vind het persoonlijk niet erg lekker. Een ASDA heb ik niet bepaald in de buurt zitten jammer genoeg. Overigens eet ik vaak alleen in de ochtend wat boterhammen dus ik moet wel wat op de datum letten.quote:Op donderdag 23 april 2009 11:32 schreef Big_Yin het volgende:
Ik haal mijn brood het liefst bij Greggs vandaan.
Het "verse brood" van de supermarkten is ook wel redelijk alleen word zeer snel oud.
Het gewone brood van de super markten laat ik zo veel mogenlijk liggen
Hoe langer het houdbaar is des te minder de smaak over het algemeen.
Ik eet eigenlijk altijd alleen in het weekend thuis brood en dan meestal van Borough Market, de betere bakker en soms Waitrose. Supermarkt brood is gewoon niet de moeite waard, ik vind het echt niks... Zelfde in Nederland trouwens.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:51 schreef Viajero het volgende:
Brood wordt in Engeland anders gegeten dan in Nederland, misschien dat het daarom ook anders smaakt. Ik denk dat het grootste deel in toast verandert, en de rest in sandwiches met vochtige dingen als tomaten of tandoori chicken gebruikt word.
Voor mensen in London: op burrough market kan je veel soorten vers brood vinden. Bij mij in de buurt is ook elke vrijdag een farmers market (whitecross st).
Borough Market idd, aangepast. Ik eet hier, net als in Nederland, af en toe Turks brood van de Turkse kruidenier. Verder af en toe toast van brood dat ik bij de coop haal, ik weet niet welk merk, ik kijk meestal naar hoe het brood eruitziet. In Nederland haalde ik meestal bij de bakker of bij de AH mijn brood. Het is in Nederland wel veel lekkerder in elk geval.quote:Op vrijdag 24 april 2009 00:11 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik eet eigenlijk altijd alleen in het weekend thuis brood en dan meestal van Borough Market, de betere bakker en soms Waitrose. Supermarkt brood is gewoon niet de moeite waard, ik vind het echt niks... Zelfde in Nederland trouwens.
quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Turks brood van de Turkse kruidenier.
Ik denk dat je van de meeste wel het idee hebt wie waar woontquote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:23 schreef shilizous_88 het volgende:
Is het niet leuk om in de OP een lijst te maken met wie waar woont?![]()
Als goede voorbeeld:
Shilizous_88
Sinds: 04-2008
Individual: Blackheath, London sinds 10-2000quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:23 schreef shilizous_88 het volgende:
Is het niet leuk om in de OP een lijst te maken met wie waar woont?![]()
Als goede voorbeeld:
Shilizous_88
Sinds: 04-2008
Is in het Zuidwesten, naats Didsbury. Old Trafford is ten noorden ervan, Rusholme ten oosten. Een erg leuke buurt met veel alto winkeltjes, organic shops/delis, leuke bars en restaurantjes!quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:49 schreef Manu82 het volgende:
Is dat richting Princess street?
Ben nl maar 1 keer daar langs gefietst richting Old Trafford vanaf m'n werk, voor de rest moest ik richting Rusholme
Waar ben je aan het zoeken en wat is je budget? Londen is momenteel niet zo enorm lastig volgens mij, maar goed, ligt er een beetje aan wat je zoekt...quote:Op donderdag 7 mei 2009 20:13 schreef jmac het volgende:
Grmbl nog steeds geen woonruimte gevonden dus van 2 t/m 9 jun maar trip geboekt naar LDN om weer wat te gaan bekijken. Mag hopen dat het in 1 volledige week toch wel moet lukken.
Nee, weet ik ook welquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Waar ben je aan het zoeken en wat is je budget? Londen is momenteel niet zo enorm lastig volgens mij, maar goed, ligt er een beetje aan wat je zoekt...
700 pond in de maanden moet in NW wel ok zijn, ben zelf nooit in die buurt. Meer zo'n verwend SW ventje, vrees ikquote:Op donderdag 7 mei 2009 20:30 schreef jmac het volgende:
[..]
Nee, weet ik ook welHoef maar 1 keer op Gumtree te kijken of ik zie zo al 100 dingen waar ik zo in kan. Vorige keer dat ik er was (week of 2 geleden) 3 bekeken (camden/Bethnal etc.) maar was niet helemaal mijn ding. Zoek iets in Camden/NW/primrose hill e.o. beetje rond Chalk Farms/Swiss Cottage. Maar het is handiger om iig wat langer te gaan zodat ik kan bekijken en meteen een beslissing kan nemen. Budget is beetje lastig. Als ik wil kan ik wel 1500 uitgeven maar dat vind ik zo zonde. Dus zoek liefst iets rond max 700pond in NW met max 2 huisgenoten oid. Leek me wel redelijk te doen.
Kreeg vanochtend ook telefoontje dat een bedrijf me wou uitnodigen op gesprek (nadat ze eerst een maand hebben lopen ruzieen met een ander bedrijf over wie het eerste recht op me had) dus denk dat ik morgen maar terugbel en volgende week oid ook weer even overvlieg. Ben echter nooit op sollicitatie geweest in UK. Verschilt het veel met NL? Iets waar ik echt rekening mee moet houden?
Hm, met 20K is het geen vetpot, dat is zeker. Wat voor sector is het? En waar in Londen?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:22 schreef Seabiscuit het volgende:
Allen! Vraag; heb een baan aangeboden gekregen in de capital. Alleen valt het salaris imo wat tegen (20k +jaarlijkse bonus uitkering plus natuurlijk insurance en vakantiedagen e.d.). Als ik ga uitrekenen wat ik dan maandelijks zal overhouden is 't wel heel erg weinig. Het is een manager functie maar het salaris zou je in Nederland nog krijgen als je een bijbaan als callcenter medewerker oid neemt.
Is een starters salaris van 20k realistisch in UK of is het slim het af te wijzen en proberen te onderhandelen? En is met 20K wel rond te komen in het dure LDN?
Ik weet niet hoe oud je bent of hoeveel ervaring je hebt, maar £20k is niet veel voor een managers positie in media (wie of wat manage je). Wat voor soort bonus zou je kunnen krijgen? Is het full-time?quote:Op vrijdag 15 mei 2009 19:43 schreef Seabiscuit het volgende:
In de buurt van Belsize park. Dacht zelf ook aan ca 24k om beetje normaal rond te kunnen komen en als normaal starters salaris. Het is in de media (vertaling / content producing e.d.). 't is wel een interessante opportunity natuurlijk maar heb 't gevoel dat prijzen al hoger liggen dan in NL en als je dan ook nog eens minder ontvangt dan in NL is 't idd wel lastig. Dus beetje lastige afweging tussen kansen & Financieen.. Zucht.
Hah daar woon ik ookquote:Op dinsdag 19 mei 2009 13:00 schreef Baseke het volgende:
Baseke: London.
Area: Stratford.
Sinds: July 2008.
Status: Student.
Dat klopt!quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:56 schreef Timovro het volgende:
[..]
Hah daar woon ik ooknog twee weken en dan verhuis ik terug naar Nederland.
Studeer je bij UEL of niet? daar woon ik naast namelijk
Sinds: Augustus 2008
Haha dat is wel grappig, zit je op Stratford campus aan Romford road of niet? Ik woon op the Green eigenlijk bijna tegen de uni aan.quote:
Is het daar een beetje leuk? De verhalen die ik hoor is dat stratford niet bepaald het je van het is. Al heb ik een aantal vrienden die in de buurt van Bethnal green wonen en dat wel een oke buurt vinden. Daarboven rond hackney is het wat minder cosey.quote:Op donderdag 21 mei 2009 22:14 schreef Timovro het volgende:
[..]
Haha dat is wel grappig, zit je op Stratford campus aan Romford road of niet? Ik woon op the Green eigenlijk bijna tegen de uni aan.
gr
Toch jammer, het betere uitgaan moet je toch in het Oosten van Londen zoeken. Shoreditch, Old Street en Angel zijn voor mij nog altijd een stukje beter wat dat betreft. Ik heb zelf twee jaar in de West End gewoond en woon nu in South Ken. Het is qua werk gewoon altijd makkelijker geweest, maar ik ga stiekem in het weekend vaak de andere kant op...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:30 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is het daar een beetje leuk? De verhalen die ik hoor is dat stratford niet bepaald het je van het is. Al heb ik een aantal vrienden die in de buurt van Bethnal green wonen en dat wel een oke buurt vinden. Daarboven rond hackney is het wat minder cosey.
Maarja, ik vind het oosten dan sowieso niks, het is chelsea/notting hill/kensington ftw.
West End is terrible voor uitgaan, vind ik persoonlijk. Veel interessante dingen in den Oosten.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Toch jammer, het betere uitgaan moet je toch in het Oosten van Londen zoeken. Shoreditch, Old Street en Angel zijn voor mij nog altijd een stukje beter wat dat betreft. Ik heb zelf twee jaar in de West End gewoond en woon nu in South Ken. Het is qua werk gewoon altijd makkelijker geweest, maar ik ga stiekem in het weekend vaak de andere kant op...
Dat was ook mijn punt. Het is niet allemaal even erg, maar een groot gedeelte wel. Wel een aantal goeie restaurants natuurlijk en wat van de "posh" clubs. Cuckoo, etc staan hier nog steeds op de agenda, maar ik ga er tegenwoordig steeds minder heen.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:11 schreef Baseke het volgende:
[..]
West End is terrible voor uitgaan, vind ik persoonlijk. Veel interessante dingen in den Oosten.
Ik ging in het verleden veel naar Notting Hill of Chelsea naar restaurants zoals Momo etc.quote:Op zondag 24 mei 2009 13:41 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat was ook mijn punt. Het is niet allemaal even erg, maar een groot gedeelte wel. Wel een aantal goeie restaurants natuurlijk en wat van de "posh" clubs. Cuckoo, etc staan hier nog steeds op de agenda, maar ik ga er tegenwoordig steeds minder heen.
Klopt. Voor eten vind ik Angel nog het leukst, uitgaan Hoxton/Old Street/Shoreditch. Camden gek genoeg weer niet, denk meer omdat ik daar ook geen vrienden heb wonen. Ik moet zeggen dat ik daarentegen in Kensington wel weer erg mooi woon, en met het late thuiskomen (vaak na middernacht) van werk werd het West End ook wel vervelend. Altijd maar bezopen mensen op je stoep gaat ook vervelen. Nu lekker burgerlijk in South Ken, heerlijk relaxed.quote:Op zondag 24 mei 2009 14:07 schreef Baseke het volgende:
[..]
Ik ging in het verleden veel naar Notting Hill of Chelsea naar restaurants zoals Momo etc.
Maar als student heb ik nu geen geld dus zijn Shoreditch/Brick Lane en Soho de enige betaalbare plaatsen.
Ik vind de sfeer in deze regio's ook veel leuker, inclusief Camden.
Helemaal mee eens! Ik heb dan ook nog het geluk dat ik in Shoreditch woonquote:Op zondag 24 mei 2009 14:15 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt. Voor eten vind ik Angel nog het leukst, uitgaan Hoxton/Old Street/Shoreditch. Camden gek genoeg weer niet, denk meer omdat ik daar ook geen vrienden heb wonen. Ik moet zeggen dat ik daarentegen in Kensington wel weer erg mooi woon, en met het late thuiskomen (vaak na middernacht) van werk werd het West End ook wel vervelend. Altijd maar bezopen mensen op je stoep gaat ook vervelen. Nu lekker burgerlijk in South Ken, heerlijk relaxed.
Gisteren nog heel relaxed uit geweest aan die kant. Maar als ik 's ochtends de deur uit ga, vind ik Ken altijd wel heerlijk. Zonnetje, rustig buurtje, veel groen en 's middags lekker in onze tuin liggen... het levenquote:Op zondag 24 mei 2009 15:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Ik heb dan ook nog het geluk dat ik in Shoreditch woon
Ik vind het van de Tesco ook niet te nassen, zelfs als het Waldkorn is.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:22 schreef JX het volgende:
Gister nog tijdens de lunch lekker brood bij een grote 24h Tesco gehaald, nog warm uit de ovenHet overige standaard supermarkt brood hoeft van mij ook niet, totaal geen smaak aan
Eens, maar Notting Hill en de omgeving van Portobello Road blijft wel enorm relaxed vertoeven in het weekeinde. Echt een hoop relaxte pubs, cocktail bars en kleine eettentjes...quote:Op donderdag 4 juni 2009 01:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens ben ik afgelopen zaterdag voor het eerst in m'n leven bij de markt van portobello road geweest. Ik woon hemels breed denk ik ong. een halve mijl! van Portobello Road af![]()
!
![]()
Maar vond er eigenlijk niks an, overdreven gedoe en snap dan ook niet dat er hordes toeristen op af komen![]()
Juistem! En ben dan ook blij dat ik er kan vertoevenquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Eens, maar Notting Hill en de omgeving van Portobello Road blijft wel enorm relaxed vertoeven in het weekeinde. Echt een hoop relaxte pubs, cocktail bars en kleine eettentjes...
Nogal een aparte statement, maar goed. Ik zou ook prima in een relaxte buitenwijk kunnen wonen, als je Londen beter leert kennen zul je merken dat juist daar de wat minder "mainstream" hippe plekken zijn. Vaak betere restaurantjes en kroegen, maar het moet qua woon-werk verkeer maar net kunnen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Juistem! En ben dan ook blij dat ik er kan vertoeven. Toffe buurt, dicht bij het park om daar rond te lopen, gigantisch veel eetgelegenheden en wel leuke pubs. En binnen een aantal minuten bij de tube. Enige nadeel dat er op de Tesco's en MS niet veel andere supermarkten in de buurt zijn.
Als ik na NY weer terug keer naar de UK wordt het dan ook echt weer Notting Hill ( uiteraard dan een fatsoenlijke kamer ). Moet er niet aan denken om buiten Londen te wonen, in zo'n gezellig arbeiders dorp
Daar noem je direct het enige nadeel van Notting Hill op, het feit dat het er op een vrijdag tot zondag drukker is in de tube, dan op de werkdagen maandag tot vrijdag. En drukte vind ik altijd ook wel iets vrolijks en gezelligs hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogal een aparte statement, maar goed. Ik zou ook prima in een relaxte buitenwijk kunnen wonen, als je Londen beter leert kennen zul je merken dat juist daar de wat minder "mainstream" hippe plekken zijn. Vaak betere restaurantjes en kroegen, maar het moet qua woon-werk verkeer maar net kunnen.
Ik zou eigenlijk nooit willen wonen in Notting Hill, daar is het met dan weer te toeristisch voor.
Het is maar goed dat je een geinformeerde gebalanceerde opinie heb van London en omstreken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat betreft buitenwijken, rond het oosten trekt het me gewoon echt niet. En die steden omtrent Londen wordt ik ook niet warm van, het doet me allemaal zo oud en verrot aan. Het enige wat ik financieel zou kunnen overwegen is wonen in Woodgreen bij een vriend van me. Die heeft daar een huis, en die buurt is me 100% meegevallen.
Dat moet ik helaas met Individual eens zijn. Er zijn zoveel leuke buurten om te wonen...quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is maar goed dat je een geinformeerde gebalanceerde opinie heb van London en omstreken.![]()
Wood Green!
Hehe, ik ben behoorlijk (lees; erg) kieskeurig wat betreft wonen. Ook al zou je dat zo 1,2,3 niet zeggen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is maar goed dat je een geïnformeerde gebalanceerde opinie heb van London en omstreken.![]()
Wood Green!
Het hele punt is juist dat die wijken helemaal niet zo zijn als jij ze beschrijft, daarom is het wat narrow-minded. En qua kieskeurigheid valt het blijkbaar wel mee (zoals je al aan geeft), je woont al tijden vanuit je koffertje in (naar jouw omschrijving) toch wel vrij erbarmelijke accommodaties. Maar goed, denk maar aan de Pret-a-Manger, als je even naar ons luistert komt het allemaal goedquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hehe, ik ben behoorlijk (lees; erg) kieskeurig wat betreft wonen. Ook al zou je dat zo 1,2,3 niet zeggen.![]()
En eigenlijk heb je ook wel gelijk, er zullen zoveel meer buurten zijn in Londen en omstreken die mij misschien zullen trekken. Maar op dit moment lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Wat betreft woon plekken spreek ik me ook altijd tegen, ben echt het type wat een boer niet kent dat hij eet hij niet. En op het moment dat hij iets lekker vindt blijft hij dat eten.
Ik houd nu eenmaal niet van oude woonwijken, of van die typische britse residential area's. Of van die specifieke studentenwijkenof zo'n wijk waar je van die alternatieve pubs hebt wat leuk is voor een avondje stappen maar meer ook niet. Veel van m'n klasgenoten vinden het prachtig om tussen al die studenten te wonen, nou ik moet er niet aan denken
Na al die hostels zou ik zelfs het tegengestelde willen beweren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hehe, ik ben behoorlijk (lees; erg) kieskeurig wat betreft wonen. Ook al zou je dat zo 1,2,3 niet zeggen.![]()
Dat is een understatement!quote:ben echt het type wat een boer niet kent dat hij eet hij niet. En op het moment dat hij iets lekker vindt blijft hij dat eten.
Mja, ik vrees dat ik het met je eens moet zijn, die wijken zullen vast en zeker beter zijn dan dat ik ze beschrijfquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het hele punt is juist dat die wijken helemaal niet zo zijn als jij ze beschrijft, daarom is het wat narrow-minded. En qua kieskeurigheid valt het blijkbaar wel mee (zoals je al aan geeft), je woont al tijden vanuit je koffertje in (naar jouw omschrijving) toch wel vrij erbarmelijke accommodaties. Maar goed, denk maar aan de Pret-a-Manger, als je even naar ons luistert komt het allemaal goed![]()
Wat doe jij dan eigenlijk in Londen in je vrije tijd, als je zo'n enorme hekel aan studenten-zaken hebt?
Mja, openstellen. Dat is niet altijd even makkelijk. Heb me voorgenomen om in Augustus als we in The Big apple zijn dat ietwat meer te doenquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:16 schreef Individual het volgende:
[..]
Na al die hostels zou ik zelfs het tegengestelde willen beweren.![]()
[..]
Dat is een understatement!
Je kan hier zoveel leren als je jezelf openstelt voor nieuwe dingen. London is daar echt perfect voor! NYC ook trouwens.
Ik bedoel £40k pa voor een baan die een aap nog kan doen en dan nog zeuren!quote:Ze moeten de RMT opdoeken! Greedy cunts! (excuse me french)
Tube drivers krijgen al meer dan twee keer het salaris van buschauffeurs en nu willen ze ook nog eens een opslag boven inflatie terwijl de meeste mensen in het land tegen een salaris bevriezing aankijken.
Dat het management van de LUL (toepasselijke naam) een stel ongeorganiseerde graaiers zijn is niet een reden om de stad £100m aan schade en zware ongemakken toe te brengen. Ik werk thuis vandaag, maar lang niet iedereen heeft die luxe. Dit is ook niet de eerste keer.
Abolish unions! (kom er maar in Maggie)
quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:52 schreef Individual het volgende:
cross post:
[..]
http://www.backingblair.co.uk/london_underground/
Zou geen probleem moeten zjin. Ze willen alleen maar weten of je idd hier woont/werkt. Zou wel nog een extra proof of address meenemen (gas/water/licht/telefoon) daar zijn ze hier nogal dol op.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:46 schreef jmac het volgende:
*oh ja: iemand nog tips over Ni interview? Ongelooflijk (te) vriendelijke vrouwtje aan tel zei dat ik met paspoort/rental agreement/company contract wel genoeg had. Wil niet voor jan joker gaan dus iemand ervaring of dat echt voldoende is en of ze nog lastige vragen stellen ondanks eu-membership? Bewijs van hoeveel geld op de bankrekening in NL staat e.d.?
Zeker te weten. Ik dacht vroeg in de ochtend (6.30) wel een black cab te kunnen vinden - NOT. Dus eerst half uurtje lopen, toen alsnog met geluk een vrij taxi gevonden... Nu maar taxi's geboekt tot en met morgenavond, geen zin in dit gezeur. Wel irritant dat ik daardoor niet vrij rond kan bewegen...quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:42 schreef drWho het volgende:
Iemand nog last gehad van de Tube strikes? Ik zelf niet, maar zat mensen hier op het werk die er vanochted lang over gedaan hebben.
Ja, heb 't gemerkt. Kon vandaag geen passport HSBC rekening openen omdat ze proof of adress uit Nederland willen hebbenquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:31 schreef drWho het volgende:
[..]
Zou geen probleem moeten zjin. Ze willen alleen maar weten of je idd hier woont/werkt. Zou wel nog een extra proof of address meenemen (gas/water/licht/telefoon) daar zijn ze hier nogal dol op.
Dat zien ze vaker, maar het blijft lastig voor ze. Hopen dat je snel een brief van de HSBC krijgt, dat werkt ook goed.quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:42 schreef jmac het volgende:
[..]
Ja, heb 't gemerkt. Kon vandaag geen passport HSBC rekening openen omdat ze proof of adress uit Nederland willen hebbenBewijs van inschrijving gemeente was niet goed voor ze. Maar telefoonrekening was dan wel weer goed. Onofficiele dus voor 't officiele
. Engelse adres heb ik nog geen gas/water/light aangezien ik hier tijdelijk sub-tenant ben maar dat zullen ze wel vaker langs zien komen denk ik.
Islington is nogal een grote buurt, dus het kan behoorlijk verschillen. Alles rond Finsbury en Angel vind ik zelf erg leuk. Heb je een bepaalde lokatie op het oog?quote:
zijstraatje van Essex Road, ben er zelf nog niet geweest, maar lijkt me opzich wel een levendige buurt van wat ik op internet gelezen heb.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Islington is nogal een grote buurt, dus het kan behoorlijk verschillen. Alles rond Finsbury en Angel vind ik zelf erg leuk. Heb je een bepaalde lokatie op het oog?
Klopt. Hoe dichter bij Angel Tube, hoe beter in dat gebied. Maar inderdaad leuke buurt, enorm veel eettentjes,quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
zijstraatje van Essex Road, ben er zelf nog niet geweest, maar lijkt me opzich wel een levendige buurt van wat ik op internet gelezen heb.
En dicht bij cityquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt. Hoe dichter bij Angel Tube, hoe beter in dat gebied. Maar inderdaad leuke buurt, enorm veel eettentjes,
Woningcorporatie als in council housing? Dan ga je nog leuke dingen meemaken.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:53 schreef Billy_Talent het volgende:
Sinds bijna een week nu
Billy_Talent
Locatie: Darlaston (omgeving Birmingham/West Bromwich/Walsall/Wolverhampton)
Sinds: 19 Juni 2009
Status: Stagiair bij een woningcorporatie (tot eind oktober)
Iemand nog tips over bepaalde bezienswaardigheden, leuke pubs/clubs en dergelijke?
En bij Arsenal FC, al vond ik de straten rondom het stadion nou niet echt denderend om daar in te wonenquote:
Highgate welquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:45 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
En bij Arsenal FC, al vond ik de straten rondom het stadion nou niet echt denderend om daar in te wonen
Gisteren onderweg naar Hoxton per ongeluk de verkeerde bus gepakt en terecht gekomen op Dalston Junction... Wat een sloppenwijk zeg!quote:Op donderdag 25 juni 2009 01:14 schreef Niek. het volgende:
Woon sinds eind Maart in Londen, maandje in Dalston gewoond, nu 5min van Elephant and Castle tube en verhuis over 2.5week naar Putney, SW15
Hehe, hoezo ga ik nog leuke dingen meemaken? Vertelquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:27 schreef Individual het volgende:
[..]
Woningcorporatie als in council housing? Dan ga je nog leuke dingen meemaken.![]()
Tips?
Er is een treinstation met treinen naar London!![]()
Ik wil zelf ook nog wel eens naar Birmingham. Ik vraag me af of je daar gidsen kan huren die Engels spreken...Haha grapje, ik moet deze 2e grootste stad van het land eigenlijk wel gezien hebben.
Ik ben met 2 koffers geëmigreerd. Als ik nu naar Nederland ga gaat er een grote koffer leeg mee en vol met oa boeken dvd's en andere spullen weer mee terugquote:Op zaterdag 27 juni 2009 21:46 schreef beertenderrr het volgende:
Hoe duur zijn jullie verhuiskosten eigenlijk geweest? En waar wordt dat allemaal op gebaseerd, volume of per product?
Mocht ik naar Engeland gaan, ben ik in ieder geval benieuwd hoeveel het kost. Zoveel zal ik denk ik niet meenemen, pc zal het grootst zijn. Geen tafels, kasten, bureau's etc.
Ik was benieuwd op hoeveel dat ongeveer uit zou kunnen komen.
Ja, beter dan Elephant&Castle, ook omdat ik nu een appartement heb en eerst had ik een huis. Huis was veelste groot, compleet onpraktisch. Nu heb ik een klein appartement, slaapkamer, woonkamer, keuken en douche, ideaal voor mij. En ligging is iets beter, 1minuut van East Putney tube station, 5 minuten richting Putney Highstreet, 5 minuten naar een park, 30seconden naar een Somerfields en 5min naar grote Sainsburys.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:55 schreef Bora-Bora het volgende:
En? Beter naar je zin?
Ik vraag me nog steeds elke dag af als ik weer iets lees hier over 'the ashes' of whatever waar de hele hype nou om gaat.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 00:28 schreef Billy_Talent het volgende:
Al die mensen die vandaag zo blij zijn dat Engeland een potje cricket gewonnen heeft voor het eerst in 75 jaar
Zeker een prima idee, zo vlak voor je opleiding.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:42 schreef Mr.Rude het volgende:
Ik zit er over te denken om na het behalen van mijn havo-diploma eerst een jaar naar Engeland te gaan voor ik aan een opleiding tot leraar engels begin. Het lijkt me een goede manier om m'n Engels op een hoger niveau te krijgen en wat meer over de cultuur te weten te komen.
In de horeca werken? Of in een call center? Of voor een NL bedrijf dat daar werknemers zoekt? Of voor een hotel(keten)? Of....... waarschijnlijk hebben de "(ex-)lokale kaaskoppen" meer concrete ideeën. Misschien kun je je talenkennis als binnenkomer gebruiken... (spreek je nog meer talen?) Op een luchthaven of op andere toeristische attracties zijn misschien ook mogelijkheden te vinden, in dat geval...quote:Op maandag 27 juli 2009 16:42 schreef Mr.Rude het volgende:Het liefst zou ik dan naar naar het Zuidoosten gaan.
Alleen heb ik daar dan wel een baan nodig om het te kunnen financieren.
Mijn vraag aan jullie is dan ook of iemand weet wat ik daar voor werk zou kunnen doen met alleen een havo-diploma. Misschien gids ofzo? Of moet je daar een speciale opleiding voor hebben?
Verder nog iemand ervaring hiermee? Ik hoor het graag![]()
Bedankt voor je tips!quote:Op vrijdag 31 juli 2009 02:25 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Zeker een prima idee, zo vlak voor je opleiding.
Ik ben ervan overtuigd dat je daar veel aan zult hebben!![]()
[..]
In de horeca werken? Of in een call center? Of voor een NL bedrijf dat daar werknemers zoekt? Of voor een hotel(keten)? Of....... waarschijnlijk hebben de "(ex-)lokale kaaskoppen" meer concrete ideeën. Misschien kun je je talenkennis als binnenkomer gebruiken... (spreek je nog meer talen?) Op een luchthaven of op andere toeristische attracties zijn misschien ook mogelijkheden te vinden, in dat geval...
Ga er in ieder geval wel vanuit dat je zonder opleiding natuurlijk niet te kieskeurig kunt zijn.
Succes!!
Wat voor bedrijven in NL sturen je post? Ik laat m'n Rabobank post naar m'n ouders sturen en de rest doe ik via internet bankieren. Dat is ook de enige officiele post die nog uit NL zou kunnen komen geloof ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:44 schreef jmac het volgende:
Weet iemand dit: Heb me officieel uitgeschreven in NL inmiddels dus dat is geregeld maar die gegevens worden doorgegeven aan BD etc. Wat doe je als je verhuist? Want de gemeente gaf aan dat ze 't adres niet aanpassen als je eenmaal uit de gemeente bent uitgeschreven. Dus ik zie 't zo gebeuren dat als ik over 2 maanden verhuis er over 4 maanden 'n bedrijf me post stuurt op dat oude adres in Engeland. Moet ik bij elke verhuizing de NL BD en alle nederlandse instellingen een brief sturen over m'n verhuizing in de UK? Of hoe doen jullie dat?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 16:33 schreef Mr.Rude het volgende:
[..]
Bedankt voor je tips!Horeca of callcenter ga ik zeker in overweging nemen. Ik ben bang dat je voor werk op een luchthaven een gerichte opleiding nodig hebt.
Ik heb eens even gekeken voor jouw route en dat is £5 advance booking 9/9 en £12.50 vandaag 14/08 en dat is erg goedkoop vergeleken met andere routes.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:27 schreef Billy_Talent het volgende:
Zit er ook een groot verschil tussen vantevoren (online) treinkaartjes kopen en op het station zo'n kaartje kopen?
Bijvoorbeeld. Ik ga woensdag 9 september van Birmingham naar London om Engeland - Kroatie te zien. Ik weet niet precies hoe laat ik de trein kan pakken. Ben ik veel duurder uit als ik op de dag zelf een treinkaartje op het station koop (via zo'n automaat bijvoorbeeld)?
Nu nog noord en oost en je hebt heel London gedaan of blijf je nu in het westen?quote:Op zondag 16 augustus 2009 10:55 schreef pumpkinlondon het volgende:
Sinds 3 jaar in London.
Eerste jaar in Chiswick, W4
Daarna Brentford, TW8
derde jaar Crystal Palace(Upper Norwood) SE25
En nu weer in Acton, W3.
Devon is heel mooi, maar 'de beste plek om te wonen' is nogal een persoonlijke keuze. Ik ben er geweest en de kust, het landschap de country pubs, de mensen en meer zijn prachtig, maar het lijkt me niet makkelijk daar een cariere op te bouwen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:44 schreef regularjoeback het volgende:
Ik heb gehoord dat de beste plek in Engeland om te wonen Devon is. Is iemand daar geweest en wat vinden jullie ervan?
http://www.telegraph.co.u(...)live-in-England.htmlquote:Op zondag 16 augustus 2009 21:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Devon is heel mooi, maar 'de beste plek om te wonen' is nogal een persoonlijke keuze. Ik ben er geweest en de kust, het landschap de country pubs, de mensen en meer zijn prachtig, maar het lijkt me niet makkelijk daar een cariere op te bouwen.
Zeker aan te raden voor vakantie en eventueel pensioen, maar de beste plaats voor mij is London.
Maar goed, dat is een survey gedaan door Country Life, lijkt me sterk dat die niet gefocussed hebben op het platteland?quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:59 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)live-in-England.html
Was ook benieuwd, in deze link staan de criteria:quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar goed, dat is een survey gedaan door Country Life, lijkt me sterk dat die niet gefocussed hebben op het platteland?
Volgens mij zien ze dat als iets positiefs dus een plattelands bias zit er wel in jaquote:Guns: number of shotgun licences
heb ik ook vlakbij gewoond maar dan P.....bay, erg mooi daar, veel groen en rustig. Je zit ook maar een half uur van Centralquote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:03 schreef sylvietjoo het volgende:
Bora Bora, leuk dat ik al in de lijst sta!Zei ik dat ik naar Londen ging?
Want ik ga in St. Albans wonen, da's in Hertfordshire een stukje boven Londen.
Ja, dat zou ik zeer op prijs stellen!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:04 schreef pumpkinlondon het volgende:
Ja, een Engelse CV moet veel uitvoeriger zijn, Mijn CV beslaat 3 kantjes ondertussen en alle belangrijke zaken van de laatste drie jaar staan erin. Alles wat je hebt gedaan moet je opnemen.
Kan eventueel wel een kopie zenden als je dat wilt.
ps, vanilla..
Iig bedankt voor de PMquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:45 schreef pumpkinlondon het volgende:
Hmm, weet niet zoveel over Amerikaanse CV's to be honest. Maar zou idd best hetzelfde kunnen zijn.
Drie kantjes is veel voor een "City" CV, probeer daar maximaal 2 van te maken. Niemand heeft tijd en zin voor een lange CV.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:04 schreef pumpkinlondon het volgende:
Ja, een Engelse CV moet veel uitvoeriger zijn, Mijn CV beslaat 3 kantjes ondertussen en alle belangrijke zaken van de laatste drie jaar staan erin. Alles wat je hebt gedaan moet je opnemen.
Kan eventueel wel een kopie zenden als je dat wilt.
ps, vanilla..
Quote gerust de lijst om jouw gegevens aan te passen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:03 schreef sylvietjoo het volgende:
Bora Bora, leuk dat ik al in de lijst sta!Zei ik dat ik naar Londen ging?
Want ik ga in St. Albans wonen, da's in Hertfordshire een stukje boven Londen.
Ik denk wel dat er verschillen zullen zijn, dus je doet er indd goed aan om het nog even na te vragen bij "de Amerikanen".quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja, dat zou ik zeer op prijs stellen!Ik neem overigens aan dat een Engels CV en Amerikaans CV ong. hetzelfde zijn?
Precies! Kort en krachtig werd mij altijd aangeraden. 2 paginas maximaal. Helemaal nu, waar veel banen meer dan 100 sollicitaties krijgen..quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Drie kantjes is veel voor een "City" CV, probeer daar maximaal 2 van te maken. Niemand heeft tijd en zin voor een lange CV.
Nope, maar ik vind de Nederlandse variant dan ook niet leuk. Enige echte leuke serie in de UK voor mijzelf dan is friday night with jonathan ross. En die comedy sketches die je wel eens ziet verschijnen met andere lui incluis hemzelf. Weet zo niet 1-2-3 meer hoe dat heet.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:29 schreef jakkop het volgende:
Houden jullie ook zo van Mock the Week?
Is er een Nederlandse variant van Mock the Week dan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 00:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nope, maar ik vind de Nederlandse variant dan ook niet leuk. Enige echte leuke serie in de UK voor mijzelf dan is friday night with jonathan ross. En die comedy sketches die je wel eens ziet verschijnen met andere lui incluis hemzelf. Weet zo niet 1-2-3 meer hoe dat heet.
Dus als je bent afgestudeerd verhuis je naar het Verenigd Koninkrijk om de Britten wat te leren over Milton en Shakespeare?quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
heeft niet echt iets met in het buitenland wonen te maken, maargoedVandaag mijn eerste college Engelse Taal en Cultuur gehad, het is een begin.. erg leuk en ik ga me de pestpokke werken om met een 8 ofzo af te studeren
ik hoop zo dat als ik afgestudeerd ben en ik een baan kan krijgen in de UK dat mijn vriend (tegen die tijd al lang 'mijn man') mee wil...
*zwijmel*
quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dus als je bent afgestudeerd verhuis je naar het Verenigd Koninkrijk om de Britten wat te leren over Milton en Shakespeare?
ja, want dan ben ik expert, jeweetschquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dus als je bent afgestudeerd verhuis je naar het Verenigd Koninkrijk om de Britten wat te leren over Milton en Shakespeare?
Wat leuk dat je zo enthousiast bentquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, want dan ben ik expert, jeweetsch
neen, ik weet nog niet welke kant ik opga.. dat zie ik tijdens mijn studie welonderzoeken of journaslistiek,vertalen..., iig géén onderwijs, dat is niet voor mij weggelegd..
Heb hiervoor meerdere dingen gedaan, en vlak voordat ik mijn vriend leerde kennen was ik al rustigaan bezig met uitzoeken hoe dat zou gaan, dat emigreren, omdat ik dat serieus in overweging nam nadat een eerdere studie niet was wat het leek te zijn voor mij..
Komende jaren staan ook wat langere vakanties in de UK op de planning en ik wil zo veel mogelijk van het land en de mensen zien en hopelijk 'later als ik groot ben' emigreren.. de UK voelt als mijn thuis, zodra de boot Britse vaarwateren binnenvaart begint m'n hart sneller te kloppen en ben ik helemaal zen
Tijdens mijn studie hoop ik wat meer mij te kunnen verdiepen in de cultuur en de taalhet ligt geheel aan mijn specialisatie in welk vakgebied ik terecht zal komen, maar ik doe niet persé deze opleiding omdat ik denk dat ik daarmee in de UK beter aan de bak kan komen
vind het wel een beetje een stomme reactie
Nou nee, ik vroeg me af wat voor een toegevoegde waarde iemand met een dergelijke opleiding heeft voor de Britse maatschappij. Als het werkelijk je ambitie is om in de toekomst de oversteek te maken dan is het verstandiger om een 'schaarse' studie te volgen, iets béta achtigs, geneeskunde o.i.d. Dat opent een stuk meer deuren.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:03 schreef Viajero het volgende:
Ik denk dat met die reactie bedoeld wordt dat de meeste Britten zelf hun literatuur ook nauwelijks kennen.
Grootste verschillen die ik dusver heb opgemerkt is dat boeken relatief goedkoper zijn in de uk. Eten over het algemeen genomen iets duurder.quote:Op donderdag 3 september 2009 13:23 schreef NekoKoneko het volgende:
Hoe verhoud het leven in Engeland zich eigenlijk ongeveer t.o.v. Nederland? veel duurder/goedkoper, waar zitten de grote verschillen etc.
Mijn vriendin is namelijk Engelse en wellicht dat ik met een paar jaar toch die kant op moetMaar ben er eigenlijk alleen maar voor kortere perioden geweest (nooit langer dan 3 weken aaneen).
Al die emo's bij St Philips Cathedralquote:Op donderdag 3 september 2009 23:29 schreef jakkop het volgende:
Overigens, voor iedereen die denkt dat Birmingham een saaie industriele lelijke stad is: je loopt 15 jaar achter. Birmingham
quote:Op donderdag 3 september 2009 23:38 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Al die emo's bij St Philips Cathedral![]()
![]()
Klantvriendelijkheid inderdaad een grote plus! Mensen in het OV idd erg vriendelijk, en ook andersom, iedereen zegt bedankt tegen de buschauffeur als ie uitstapt. Ook als je een bedrijf opbelt, zoals je energieleverancier, gemeente, verzekering etc, zijn ze erg behulpzaam en proberen ze je probleem echt op te lossen. Ze zuilen je nooit verwijten dat het jouw schuld is, zoals in Nederland.quote:Op donderdag 3 september 2009 22:21 schreef Bierie het volgende:
Qua omgang vond ik het erg positief dat men netjes rechts gaat staan aan de roltrap en iedereen op die manier met haast links kan passeren (waarom kunnen wij Nederlanders dat toch niet) en men erg beleefd is. Ook de mensen / personeell op publieke plekken (denk aan op de underground) zijn erg servicegericht. Zo vind je op elk station ten alle tijden een aantal medewerkers die ouderen helpen e.d. kan de NS / RET nog iets van leren.
Maar de beleefdheid kwam op een gegeven moment mij ook de strot uit. Omdat men naast extreem beleefd ook wat afstandelijk was. Nederlanders zijn toch wat kletseriger / losser in omgang. Britten daarentegen zijn wat stijf als je ze niet persoonlijkt kent.
Dat alles samen. Ik kan mij prima voorstellen dat er mensen zijn die naar Groot Britannië willen emmigreren. Wat mij zelf betreft denk ik niet dat het erg klikte en ik zie mij dus ook niet 1,2,3 verhuizen naar dat land.
Wij hebben hier ook 'white-van-men' en die zijn ook niet geliefd.. Lomperikken in het verkeer heb je overal..quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:24 schreef NekoKoneko het volgende:
Vandaag weer een leuke aanvaring gehad op de snelweg met zo'n typische Nederlander-in-een-wit-busje (wat haat ik die lui). Nog een reden om eens serieus te overwegen naar Engeland te verkassen, niet zoveel lomperiken in het verkeer
Dat je heb wel veel ja, ergste zijn nog die smalle weggetjes met aan beide kanten bomen/struiken direct op de weg zodat elke bocht compleet onzichtbaar is en je bij elke vrachtwagen die je tegenkomt vreest voor je spiegels.quote:Op zaterdag 5 september 2009 17:23 schreef jakkop het volgende:
En de wegen zijn heel onduidelijk. Veel te grote 2-baans-rotondes, onzichtbare bochten, etc.
London vind ik sowieso weinig aanquote:Op zaterdag 5 september 2009 15:10 schreef Individual het volgende:
[..]
Wij hebben hier ook 'white-van-men' en die zijn ook niet geliefd.. Lomperikken in het verkeer heb je overal..
Mocht je naar Engeland willen verhuizen ga dan niet naar London, want het verkeer is hier erg chaotisch en onbeschoft.
Idd.quote:Op maandag 14 september 2009 18:44 schreef jakkop het volgende:
Een bankrekening krijgen is 1 grote catch-22: je hebt 100 bewijzen van id nodig, waaronder een utility-bill, en die krijg je alleen als je een bankrekening hebt. Juist.
Stoken!!!quote:Op woensdag 16 september 2009 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is leuk aan leven in Engeland?
Ik zou het niet weten.quote:Op woensdag 16 september 2009 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is leuk aan leven in Engeland?
dat is wel interest, hoe laat is die wedstrijd?. Ik was laatst naar Birmingham City vs Portsmouth. Ook een wedstrijd van niks, maar kostte me wel 35 pond.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:38 schreef jakkop het volgende:
Volgende week zaterdag naar Birmingham City vs Bolton Wanderers.![]()
Wedstrijd van niks natuurlijk (#15 vs #18), maar de prijzen zijn verlaagd naar 15 pond.
Wolverhampton is niet verkeerd hoor. Mooie gebouwen, leuk centrum met een goed nachtleven. Ik ga er vanavond weer heen. Uitgaanstip: Blast Off in Wolverhampton Civic Hallquote:Op zaterdag 26 september 2009 14:12 schreef sverbern het volgende:
hoi allemaal,
Ik ga in januari 3 maanden naar Engeland, Wolverhampton. Volgens mij niet de meest inspirerende plaats van de UK maar wel nuttig voor mijn werk (ik ga op de universiteit werken).
Ik ben alvast een beetje aan het kijken naar woonruimte via www.flatshare.com. Er blijkt veel te worden aangeboden. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten? (veel kan ik zelf uiteraard wel verzinnen maar ik vraag het toch...)
bedankt!
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 20:20 schreef Manu82 het volgende:
Kom er net pas achter dat pinksteren whitsun is in Engeland.
Wordt dit eigenlijk gevierd? Kan het me niet herinneren namelijk...
Update:quote:Op zondag 9 augustus 2009 02:55 schreef Bora-Bora het volgende:
quote:Op woensdag 30 september 2009 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
Californium is weer terug in Nederland inmiddels
Ha, om de hoek!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:18 schreef jbm het volgende:
London, Earl's Court sinds een paar maanden
Kun je me vertellen wat het was dat je deed besluiten om bij King's cross te gaan wonen of all places?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:56 schreef Nam het volgende:
Woon sinds een weekje in London bij Kings Cross, bevalt prima tot nu toe!
Nou nou, zo'n ramp is het daar anders ook weer niet. Wellicht niet jouw smaak?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:22 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Kun je me vertellen wat het was dat je deed besluiten om bij King's cross te gaan wonen of all places?
Binnen de hele EU kan je gaan en staan (en werken) waar je maar wilt. Ik denk dat je vriend met zijn informatica / management achtergrond makkelijk aan werk moet kunnen komen. Vooral richting Edinburgh zitten veel bankinstellingen die maar wat graag dat soort mensen binnen halen. En Nederlanders hebben qua werkhouding sowieso een erg goede reputatie in de UK is mij opgevallen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:52 schreef motorbloempje het volgende:
heeft iemand hier enig idee hoe makkelijk het is om tijdelijk werk (inclusief visum) te krijgen in de UK? Vooral in het Noorden, richting Edinburgh.
Was ook mijn eerste bread and breakfast in London en de taxichaffeur keek me al raar aan toen ik zei dat ik daar naar toe wilde...maar prima buurt hoor!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:22 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Kun je me vertellen wat het was dat je deed besluiten om bij King's cross te gaan wonen of all places?
de centrale ligging en de vele eettentjes en winkeltjes op loopafstand en het is altijd wel druk op straat. en nog geen hoeren tegengekomen voor zover ik gezien heb? eigenlijk nog geen negatieve ervaringen tot nu toe opgedaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:22 schreef regularjoeback het volgende:
[..]
Hoe vroeg is vroeg?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:41 schreef Bora-Bora het volgende:
Hoe is het openbaar vervoer vroeg in de ochtend in London?
Kings cross had een hele slechte reputatie. Maar ze pompen daar al sinds begin jaren 90 geld in en dat begint nu zijn vruchten af te werpen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:32 schreef Nam het volgende:
[..]
de centrale ligging en de vele eettentjes en winkeltjes op loopafstand en het is altijd wel druk op straat. en nog geen hoeren tegengekomen voor zover ik gezien heb? eigenlijk nog geen negatieve ervaringen tot nu toe opgedaan.
staat de wijk als slecht bekend dan?
Prima vind ik. De hele nacht rijden er nachtbussen, en vanaf 4-5 uur heb je de underground. Treinen beginnen volgens mij ook rond dat tijdstip.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:41 schreef Bora-Bora het volgende:
Hoe is het openbaar vervoer vroeg in de ochtend in London?
Ik zit nog steeds bij W11 3NN, maar dat gaat hopelijk wel spoedig veranderen! Al vind ik W11 3NN wel een toffe postcodequote:
Misschien rond Paddington? Of anders ergens rond de Piccadilly lijn. Als je om 7 uur 's ochtends op Heathrow moet zijn red je dat wel mi.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh dankjulliewel!
Ik was op zoek naar een hotel en aangezien ik om een uur of 7 's ochtends op Heathrow moet zijn, leek me dat wel belangrijk om te weten voor de keuze van de lokatie!...
Als iemand nog een goeie tip heeft wat dat betreft...(budget)
Een slechte reputatie heb je zo opgebouwd, ervan af komen duurt jaaaarenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 08:43 schreef Bierie het volgende:
[..]
Kings cross had een hele slechte reputatie. Maar ze pompen daar al sinds begin jaren 90 geld in en dat begint nu zijn vruchten af te werpen.
Heb er heel wat rondgelopen. Zit een leuke pub ook tegenover het metro station die At World Ends heet.
En meestal zijn de reputaties veel erger dan dat het echt is. Zelfde geldt voor Soho Disctrict. Zelf nooit geen slechte ervaringen mee gehad.
Voor Bora-Bora. Check http://www.tfl.gov.uk/ <- soort van de 9292ov site van London
Super: bedankt voor de metro-info. Het is nl. niet echt overzichtelijk voor een leek, als je een beetje haast hebt!quote:Op zondag 4 oktober 2009 17:37 schreef pumpkinlondon het volgende:
[..]
Misschien rond Paddington? Of anders ergens rond de Piccadilly lijn. Als je om 7 uur 's ochtends op Heathrow moet zijn red je dat wel mi.
Check op laterooms.com voor relatief goedkope kamers.
Een coach (lijnbus) retour van heathrow naar london is 14 pond, een retourtje met de trein 28 pond meen ik uit mijn hoofd.quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:59 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
maar wel bij het Southal (rail) station; zijn treinen (richting London) en bussen (richting Heathrow) wel redelijk betaalbaar?
Is die Oysterpass een rendabele optie? Of teveel gedoe voor één avond en ochtend in Londen?
Niks kunnen vinden aan die hele Piccadilly lijn?? Kijk eens naar Earls court, leuke buurt en ook wel betaalbare hotels te vinden. Betaalbaar voor London dan he..quote:Op maandag 5 oktober 2009 10:59 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Super: bedankt voor de metro-info. Het is nl. niet echt overzichtelijk voor een leek, als je een beetje haast hebt!
Helaas nix interessants gevonden op de Piccadilly lijn;
maar wel bij het Southal (rail) station; zijn treinen (richting London) en bussen (richting Heathrow) wel redelijk betaalbaar?
Is die Oysterpass een rendabele optie? Of teveel gedoe voor één avond en ochtend in Londen?
Sushi is niet mijn dingquote:Op maandag 5 oktober 2009 21:13 schreef pumpkinlondon het volgende:
Yo Sushi!!
Waitrose heeft lekkere baguettes die vers bereid worden. Voor de rest is het meuk van de supermarkten als Sainsbury's en Tesco mi.
Beetje grotere ketens:quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is eigenlijk het beste qua voedsel eten na Pret a Manger? Pre made sandwiches vreet ik niet, die voorgebakken troep van alle supermarkten wat ze warm in de vitrine hebben liggen eet ik ook niet. Dus wat is het beste alternatief op Pret a Manger ?
Bingo schrijf ik op en ga ik morgen ook maar proberen!quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Beetje grotere ketens:
- Pauls (Franse baguettes)
- EAT (beetje zelfde als Pret)
- Leon (biologische shit, goed spul)
Ik vind zelf Leon altijd wel prima, moet ik dan toch bij zo'n keten wat halen. Bij Pret, EAT en Pauls hou ik het liever op soepjes en salades.
Het zijn allemaal ketens, dus je zult er wel ergens eentje tegen komen. EAT is vrij vergelijkbaar met Pret, maken ook broodjes ter plekke enzo. Leon is goed voor avond eten, veel groenten en alles biologisch, etc...quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Bingo schrijf ik op en ga ik morgen ook maar proberen!Had afgelopen week al een discussie met iemand hier over hoe verschrikkelijk smerig al die voorverpakte troep is in de 'grote' supermarkten en de zoektocht naar lekker vers eten iets is van continu zaakjes uit blijven proberen. Ik neem aan dat die zaken ook niet al te ver van de city of van W11 vandaan zitten.
Is er een verschil tussen Pret en die andere plaatsen (Eat, M&S)?quote:Op maandag 5 oktober 2009 21:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is eigenlijk het beste qua voedsel eten na Pret a Manger? Pre made sandwiches vreet ik niet, die voorgebakken troep van alle supermarkten wat ze warm in de vitrine hebben liggen eet ik ook niet. Dus wat is het beste alternatief op Pret a Manger ?
Dit zijn allemaal ketens, dus je kiest niet wat je op je broodje wilt. Maar goed, daar vroeg S_E namelijk ook om.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Is er een verschil tussen Pret en die andere plaatsen (Eat, M&S)?
Ik hou zelf het meest van onafhankelijke kleine plaatsen waar ze de sandwich voor je klaarmaken en je precies kan zeggen wat je erop wil.
Jubilee/District erg druk vanaf 6.30/7.00.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:44 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Hoe vroeg is vroeg?
Bus? Metro?
Mwah, District vind ik rond die tijd wel meevallen. Ik hoef echter niet naar Canary Wharf.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef jbm het volgende:
[..]
Jubilee/District erg druk vanaf 6.30/7.00.
Hehe..ik heb er afgelopen weken slechts een paar keer naar toe moeten gaan, vanaf januari toch wel iets vakerquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Mwah, District vind ik rond die tijd wel meevallen. Ik hoef echter niet naar Canary Wharf.
ik quote mezelf nog evenquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 17:52 schreef motorbloempje het volgende:
heeft iemand hier enig idee hoe makkelijk het is om tijdelijk werk (inclusief visum?) te krijgen in de UK? Vooral in het Noorden, richting Edinburgh of York.
Gisteren eens zitten ouwehoeren met mijn vriend en samen tot de conclusie gekomen dat een half jaar of een jaar in het buitenland studeren (wat pas over anderhalf jaar ofzo aan de orde komt) alleen een optie is als we daar samen dan gaan wonen, tijdelijk.
Nu is hij tegen die tijd afgestudeerd (Informatica, WO met een management-master) en wellicht is het een optie om samen een jaar daarheen te gaan: ik studeren, hij werken. Nu denken we daar zeker niet te makkelijk overaangezien huisvesting en dergelijken natuurlijk niet makkelijker zullen zijn als we samen gaan (aangezien er, als ik alleen zou gaan, huisvesting in gastgezin via Erasmusbeurs ed. zou worden geregeld).
Het is gewoon een nieuwsgierigheidsvraag, eigenlijk. Van hoe goed of hoe slecht dat te doen is. Het lijkt mij een erg leuke optie om eens te kijken of we het daar uberhaupt zien zitten om wellicht ooit te emigreren, en voor mij voor mijn opleiding een hele gave mogelijkheid.
Graag geen commentaar op 'dan ga je toch alleen, je laat je toch niet tegenhouden, blah'. Dit is onze keuze, ben alleen benieuwd naar of zoiets als onze 'constructie' een beetje te regelen valt.
Qua baan zoeken heb ik weinig idee, ken die regio niet. Maar waar zou je een visum voor nodig hebben?quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik quote mezelf nog eveniemand een idee hoe moeilijk of hoe makkelijk dit is?
Je kunt zo naar Engeland verhuizen en er wonen en werken, daar heb je geen visum voor nodig. Zelfs als je geen baan hebt of wat dan ook, dit is tenslotte Europa... Enfin, het enige wat je even moet doen is na binnenkomst een National Insurance nummer regelen (zoiets als een Sofi nummer in Nederland). Dat stelt weinig voor, maar heb je nodig met werken. Maar goed, ook dat is erg relaxed, ik werkte al 9 maanden voordat ik die aanvraag de deur uit deed.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
dat vraag ik jullienogmaals, ik heb géén idee hoe dat werkt en voordat ik het via allerlei officiele instanties ga navragen probeer ik het eerst hier.
heeft mijn vriend een werkvisum nodig
moeten wij een verblijfsvisum ofzo regelen om een huis te mogen huren (dus geen studentenkamer aangeboden via universtiteit).
het lijkt me dat als wij daar een jaar gaan wonen en een huis willen huren dat dat niet zomaar kan, maar dat we daar papieren enzo voor moeten hebben? Hier mag je ook niet zomaar een woning huren, daar moet je meestal (als het een goede verhuurder is) verblijfspapieren aan overhandigen.
Voor mij zal het nog het minste problemen opleveren, als die er al zijn, aangezien ik dan daar ben om te studeren. Vriendlief echter zit daar zonder echte 'reden' en zal dus gewoon een baan moeten vinden.
Ik leef per jaar, dus zit hier niet permanent en ook niet tijdelijk: ik heb gewoon geen idee. Inmiddels wel weer vier jaar, maar goed.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
en ik maar moeilijk denken
okay.. dus dat zal het grootste probleem niet zijn...
Je kunt nog wel gewoon hier in Nederland verzekerd zijn (ziektekosten en dat soort ongein?) neem ik aan als het om een jaar gaat? Jullie hebben je daar permanent of tijdelijk gevestigd?
Reeds genoemd. Ook door anderen. Maar je kan zo de UK in en uit en daar werken. Zelf heb ik een half jaartje in Londen gewoond / gewerkt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik quote mezelf nog eveniemand een idee hoe moeilijk of hoe makkelijk dit is?
Visum is dus niet nodig. Voor jou niet en voor je vriend niet.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
heeft mijn vriend een werkvisum nodig?
moeten wij een verblijfsvisum ofzo regelen om een huis te mogen huren (dus geen studentenkamer aangeboden via universtiteit)?
het lijkt me dat als wij daar een jaar gaan wonen en een huis willen huren dat dat niet zomaar kan, maar dat we daar papieren enzo voor moeten hebben? Hier mag je ook niet zomaar een woning huren, daar moet je meestal (als het een goede verhuurder is) verblijfspapieren aan overhandigen. Dat je niet daar met je koffers staat, huis gaat huren, gaat leven, etc. Zo makkelijk zal het allemaal wel niet zijn lijkt me?
Ik vind dat persoonijk wel erg gaar dat sommige landlords een heel lijstje aan eisen vragen voor het huren van een appartement. Ik woon nu iets langer dan een jaar (af een aan) in Londen en ben nog steeds op zoek naar een goede kamer. Heb er verscheidene gezien, maar daar wordt ik gevraagd of ik eerst zo vriendelijk 1500 pond wil over maken via Western Union (de nigerianen scam) of ik moet een full time professional zijn, meerdere huur referenties hebben etc. Een simpele credit check is niet voldoende. Dat ik de beste man vertel en laat zien dat ik het wel kan betalen is domweg niet voldoende .. Het feit dat ik 'ook' student ben maakt het zoveel moeilijker om een fatsoenlijke kamer te krijgen hier.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:37 schreef pumpkinlondon het volgende:
[..]
Visum is dus niet nodig. Voor jou niet en voor je vriend niet.
Als je iets wilt gaan huren is dat reuze makkelijk. Je hebt gewoon pecunia nodig. En ze zullen om referenties vragen, en ze nemen ook genoegen met referenties uit Nederland is mijn ervaring. de landlords willen graag zekerheid dat jij de huur kunt opbrengen. Houd rekening met een 6 weken borg en 1 maand huur vooruit. Plus er komt nog wat bij voor de referentie check. Veel flats en woningen zijn idd al gemeubileerd, althans hier in London.
Op de sociale woonmarkt kun je het denk ik wel vergeten, net zoals in Nederland.
Als je interesse hebt in mijn studio flat? Die is per 1 december beschikbaar in Acton. 725 per maand incl alle rekeningen. Bij een Nederlandse landlady! Heel relaxed..quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonijk wel erg gaar dat sommige landlords een heel lijstje aan eisen vragen voor het huren van een appartement. Ik woon nu iets langer dan een jaar (af een aan) in Londen en ben nog steeds op zoek naar een goede kamer. Heb er verscheidene gezien, maar daar wordt ik gevraagd of ik eerst zo vriendelijk 1500 pond wil over maken via Western Union (de nigerianen scam) of ik moet een full time professional zijn, meerdere huur referenties hebben etc. Een simpele credit check is niet voldoende. Dat ik de beste man vertel en laat zien dat ik het wel kan betalen is domweg niet voldoende .. Het feit dat ik 'ook' student ben maakt het zoveel moeilijker om een fatsoenlijke kamer te krijgen hier.
Moet gezegd worden dat ik dat freeview tv wel tsjill vind :p
Waarom heb je nog je verzekering in Nederland?quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik leef per jaar, dus zit hier niet permanent en ook niet tijdelijk: ik heb gewoon geen idee. Inmiddels wel weer vier jaar, maar goed.
Ziektekosten kun je in Nederland houden en in Engeland kun je je inschrijven bij de NHS, dat is zeg maar de gratis basis voorziening. Niet geweldig goed, maar prima voor een jaar en dus niet duur
Volgens mij zeg ik nergens dat ik dat nog heb?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:01 schreef jbm het volgende:
[..]
Waarom heb je nog je verzekering in Nederland?
Maar in de UK hoef je je niet te verzekeren, hier gebruik je gewoon NHS. En als het serieuzer wordt (wat niemand hoopt natuurlijk), kun je in ieder geval terug naar Nederland en je daar laten opnemen. Je wilt niet maanden in een NHS ziekenhuis liggen en privé bijverzekeren in Engeland is voor een student niet te betalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:37 schreef Niek. het volgende:
Ziektekosten verzekering in Nederland is voor zover ik weet onbruikbaar omdat je in Nederland moet wonen. Dat is in elk geval wat VGZ mij vertelde en daarom kon ik ook zonder problemen bij hun vertrekken. (Daarnaast is het volgens mij teveel van het goede om in meerdere landen te verzekeren).
Sorry, maar toch bedankt. Ik zoek een plek iets dichter bij Hyde Park. Zone 1 - 2. Prijs stond me wel aan, en een nederlandse landlady is wel heeeeel erg relaxed. Tot nu toe kwam ik vooral namen tegen waarvan ik dacht, dat zal wel niet uit W-Europa komen. Maar ik zoek dus nog wel steeds een kamer.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:32 schreef pumpkinlondon het volgende:
[..]
Als je interesse hebt in mijn studio flat? Die is per 1 december beschikbaar in Acton. 725 per maand incl alle rekeningen. Bij een Nederlandse landlady! Heel relaxed..
Jup, ik ben ook nog steeds verzekerd in Nederland, zo ga ik volgende week even een bezoekje aan de tandarts brengen, en blijf ik ook gewoon bij m'n huisarts. Moet eigenlijk,quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:37 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar in de UK hoef je je niet te verzekeren, hier gebruik je gewoon NHS. En als het serieuzer wordt (wat niemand hoopt natuurlijk), kun je in ieder geval terug naar Nederland en je daar laten opnemen. Je wilt niet maanden in een NHS ziekenhuis liggen en privé bijverzekeren in Engeland is voor een student niet te betalen.
West Midlandsquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:02 schreef --Tweety-- het volgende:
[..]
wednesbury, dat ligt vlakbij birmingham.
Neem maar een dikke portemonnee mee.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:07 schreef motherflocker het volgende:
Hallo!
Wil met oud en nieuw naar Londen gaan. Heb alleen de vraag wat is er allemaal te doen rond die tijd, en zijn er nog clubs open tot een uur of 7?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:34 schreef jakkop het volgende:
[..]
Neem maar een dikke portemonnee mee.
veel geld.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:45 schreef Billy_Talent het volgende:
En stop ook maar wat geld in die dikke portemonnee
De grotere clubs (Fabric, Ministry of Sounds, etc) zijn wel tot laat open, waarschijnlijk uur of 5/6. De "posh" clubs zijn wat kleiner en duurder en gaan eerder dicht. Normaal zou je eerst naar zo'n kleinere club gaan (die zijn vroeg op de avond leuker) en dan pas later na een grote clubs om af te stampenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:07 schreef motherflocker het volgende:
Hallo!
Wil met oud en nieuw naar Londen gaan. Heb alleen de vraag wat is er allemaal te doen rond die tijd, en zijn er nog clubs open tot een uur of 7?
Liever 1 credit card. Voelt minder pijnlijk.quote:
Geen idee, zul je even op moeten zoeken. Geen idee hoe de prijzen liggen, maar die zullen niet enorm veranderen. Entree zal wellicht duurder zijn, maar ook dat weet ik niet zeker. Net als meeste mensen in Londen ben ik in die periode nooit in de stadquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:29 schreef motherflocker het volgende:
Ja bier is toch gewoon hetzelfde als normaal? dus zo'n 3.5 pond in de pub, en 5 in de clubs?
En de club SeOne? Iemand idee tot hoe laat deze open is en of het iets is?
Vergeet niet 1. vals adres op te geven bij aanschaf freeview kastje & 2. gewoon niet reageren op aanmaningen voor 't betalen van de tv-tax van 150+ oid p/j. Zeker als je af en toe verhuist e.d. is dat zonde van je geld en 'pakken' ze je toch nietquote:Op zondag 11 oktober 2009 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moet gezegd worden dat ik dat freeview tv wel tsjill vind :p
Je kan je TV license meenemen als je verhuist. De benedenburen hadden niet betaald en hadden vorige week politie aan de deur. Persoonlijk vind ik het niet erg om een tientje per maand te betalen voor de kwaliteit die BBC biedt. Beetje pauper om het niet te doen en toch de vruchten te willen plukken, eerlijk gezegd. Allochtoon!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:35 schreef jmac het volgende:
Vergeet niet 1. vals adres op te geven bij aanschaf freeview kastje & 2. gewoon niet reageren op aanmaningen voor 't betalen van de tv-tax van 150+ oid p/j. Zeker als je af en toe verhuist e.d. is dat zonde van je geld en 'pakken' ze je toch niet
De BBC even achterwege gelaten, staan die zendpalen en de techniek voor Freeview er ook niet voor niks. Wie moet dat betalen? Ik vind het ook niet leuk om te betalen maar als je de TV niets vindt, kijk dan niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:39 schreef jmac het volgende:
Daarover verschillen we dan van mening. De BBC brengt veel crap en de programma's die ik ooit keek zijn allemaal gestopt. Kijk er nu nooit meer naar dus weiger het uit principe op te hoesten. Heeft niks met 'zuinige nederlander' of wat dan ook te maken. Ken zoveel Londenaren die 't ook niet betalen.
En je politie verhaal is broodje aap natuurlijk want de politie heeft 0,0 te maken met license fees. Er is ooit maar 1 man voor de rechter gebracht en die vent kreeg 'n boete van 150pond oid![]()
http://news.scotsman.com/thebbc/Call-to--axe-.5523057.jp![]()
Ik heb al veel van de brieven gehad, de toon word steeds serieuzer en dreigender maar ze doen echt helemaal niets. De mensen die de brieven versturen krijgen geloof ik commissie, ze hebben elk een eigen regio en in die regio moeten ze zoveel mogelijk license's verkopen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:24 schreef Kontiki het volgende:
[..]
De BBC even achterwege gelaten, staan die zendpalen en de techniek voor Freeview er ook niet voor niks. Wie moet dat betalen? Ik vind het ook niet leuk om te betalen maar als je de TV niets vindt, kijk dan niet.
Politie is misschien een groot woord, maar er ligt hier beneden een envelope met 'We warned you' en handgeschreven 'refused payment, escalated to authorities' of iets in die trend. Met andere woorden: negeren betekent niet dat je er probleemloos mee wegkomt.
Het zit bij mij included in de wekelijkse woonprijsquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:35 schreef jmac het volgende:
[..]
Vergeet niet 1. vals adres op te geven bij aanschaf freeview kastje & 2. gewoon niet reageren op aanmaningen voor 't betalen van de tv-tax van 150+ oid p/j. Zeker als je af en toe verhuist e.d. is dat zonde van je geld en 'pakken' ze je toch niet
Wou net zeggen. Die brieven zijn bangmakerij om jouw over te halen het wel degelijk te betalen. Iemand had een overzichtje van die brieven online gezet. Hij had zo'n 20 brieven gehad in 3 jaarquote:Op zondag 18 oktober 2009 21:26 schreef Niek. het volgende:
[..]
Ik heb al veel van de brieven gehad, de toon word steeds serieuzer en dreigender maar ze doen echt helemaal niets. De mensen die de brieven versturen krijgen geloof ik commissie, ze hebben elk een eigen regio en in die regio moeten ze zoveel mogelijk license's verkopen.
Het meest opmerkelijke is nog wel dat dat bedrijf die die shit uitstuurt, er geen fuck aan doet. Ik bedoel, die instantie blijft maar brieven sturen .. zonder veel succes blijkt maar weer .. kostelijke rompslomp nie waar?quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:20 schreef jmac het volgende:
[..]
Wou net zeggen. Die brieven zijn bangmakerij om jouw over te halen het wel degelijk te betalen. Iemand had een overzichtje van die brieven online gezet. Hij had zo'n 20 brieven gehad in 3 jaarTelkens nieuwe dreigementen
![]()
Check: http://www.bbctvlicence.com/
Ik denk dat veel mensen al snel zwichten voor die brieven. De brieven zullen eens 50p per stuk kosten dus als iemand besluit toch een license te nemen dan levert het hun alsnog veel geld op.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het meest opmerkelijke is nog wel dat dat bedrijf die die shit uitstuurt, er geen fuck aan doet. Ik bedoel, die instantie blijft maar brieven sturen .. zonder veel succes blijkt maar weer .. kostelijke rompslomp nie waar?
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:07 schreef motherflocker het volgende:
Hallo!
Wat viel er zo tegen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:56 schreef aychelle het volgende:
Wat vind ik Londen toch tegenvallen als uitgaansstad. Hier in Nederland of andere landen is het veel beter!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |