abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 09:08:59 #1
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_68261377

Officiële landstaal: Engels
Hoofdstad: Londen
Regeringsvorm: Constitutionele monarchie
Religie: Anglicaans 47%, katholiek 16%, islam 2,5%, hindoeïsme en andere
Oppervlakte: 242.900 km² (1,3% water)
Inwoners: 60.776.238 (2007)

bron: wikipedia

Met dank aan popolon en Don Diablo voor de OP.

Vorige topics:
United Kingdom #4
United Kingdom #3
United Kingdom #2
United Kingdom

En hier weer verder
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  woensdag 22 april 2009 @ 09:10:00 #2
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_68261402
Ik plaats nog even mijn laatste post van de vorige reeks:

Ik heb de voorwaarden van mijn verzekering erbij gepakt en daar staat het volgende:

- De verzekering is niet geldig tijdens reizen en/of verblijf met een zakelijk karakter en reizen en/of verblijf in verband met studie en/of stage;
- De dekkingsperiode eindigt bovendien direct na een aaneengesloten periode van reizen en/of verblijf van 60 dagen.

Nu is ie dekkingsperiode niet zo'n probleem, want het zal nooit aaneengesloten zijn, maar de eerste punt is minder...

Iemand een idee wat voor verzekering hiervoor af te sluiten is?
pi_68261653
tvp
pi_68263718
Het hangt ervan af waarvoor je de reisverzekering wil. Als je in de Uk een huis/flat gaat huren en je wil verzekering voor je spullen, kan je beter een inboedelverzekering afsluiten.
Sommige bankrekeningen bieden een gratis reisverzekering aan als onderdeel van het pakket. Check bijvoorbeeld eens de Advantage Gold rekening van NatWest, die biedt reisverzekering, autoverzekering, mobiele telefoonverzekering, korting op inboedelverzekering etc. Verder is het gewoon een betaalrekening. Dus als je toch een rekening in de UK opent is dat misschien een handige (misschien bieden andere banken ook wel zoiets trouwens).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:07:04 #5
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_68264621
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:37 schreef SaskiaR het volgende:
Het hangt ervan af waarvoor je de reisverzekering wil. Als je in de Uk een huis/flat gaat huren en je wil verzekering voor je spullen, kan je beter een inboedelverzekering afsluiten.
Sommige bankrekeningen bieden een gratis reisverzekering aan als onderdeel van het pakket. Check bijvoorbeeld eens de Advantage Gold rekening van NatWest, die biedt reisverzekering, autoverzekering, mobiele telefoonverzekering, korting op inboedelverzekering etc. Verder is het gewoon een betaalrekening. Dus als je toch een rekening in de UK opent is dat misschien een handige (misschien bieden andere banken ook wel zoiets trouwens).
Ik ben nergens een rekening in de UK voor nodig, omdat mijn salaris gewoon in NL betaald wordt. En qua slaapgelegenheid weet ik het nog niet, kan zijn dat ik gewoon in een hotel kom, of dat men idd een huis/flat voor mij huren, iig regelt de klant dit.
pi_68265506
Dus je wil alleen een ziektekosten verzekering? Dit kan vanuit Nederland via Oom Je zou ook kunnen kijken in de UK naar iets als BUPA(particuliere verzekering) maar ik weet niet of je daar in aanmerking voor komt zonder salaris in de UK.
  woensdag 22 april 2009 @ 12:09:05 #7
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_68266726
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:33 schreef drWho het volgende:
Dus je wil alleen een ziektekosten verzekering? Dit kan vanuit Nederland via Oom Je zou ook kunnen kijken in de UK naar iets als BUPA(particuliere verzekering) maar ik weet niet of je daar in aanmerking voor komt zonder salaris in de UK.
Geen ziektekosten verzekering, mijn huidige is als het goed is gewoon gelding in de UK, moet dit nog ff checken. Het ging om een reisverzekering.

Ik heb mijn WA verzekering bekeken en die is gewoon geldig in het buitenland, alleen wanneer ik langer dan 6 maanden aaneengesloten in het buitenland ben is het niet meer geldig. In mijn geval ben ik 5 dagen per week in de UK en 2 dagen in NL... tenminste dit is nu de planning.
pi_68267192
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:09 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Geen ziektekosten verzekering, mijn huidige is als het goed is gewoon gelding in de UK, moet dit nog ff checken. Het ging om een reisverzekering.

Ik heb mijn WA verzekering bekeken en die is gewoon geldig in het buitenland, alleen wanneer ik langer dan 6 maanden aaneengesloten in het buitenland ben is het niet meer geldig. In mijn geval ben ik 5 dagen per week in de UK en 2 dagen in NL... tenminste dit is nu de planning.
Ok, daar kan ik je niet echt mee helpen, te ver ingeburgerd hier

Google anders gewoon eens op zakelijke reisverzekering? Die zouden er zat moeten zijn.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:41:11 #9
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_68271191
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:23 schreef drWho het volgende:

[..]

Ok, daar kan ik je niet echt mee helpen, te ver ingeburgerd hier

Google anders gewoon eens op zakelijke reisverzekering? Die zouden er zat moeten zijn.
Ik heb er idd genoeg over gevonden via google.... ik zal de baas wel ff vragen hoe dit te doen, we hebben namelijk bij een aantal maatschappijen afspraken lopen. In ieder geval heeft de baas al aan te geven om alles kosten qua verzekeringen op zich te nemen.
  † In Memoriam † woensdag 22 april 2009 @ 17:20:34 #10
135486 Manu82
How you doin'?
pi_68276553
tvp
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_68289490
Welk brood lijkt overigens het meest op 'normaal nederlands bruin brood of fijn volkoren?' ( en waar zou ik dat eventueel kunnen halen )

Ik haal normaliter van Hovis de original wheatgerm brood op. Dat zijn van die kleine plakken brood die ik nog het minst vies vind. Maar heb nog geen brood soort kunnen vinden wat het meest lijkt op die van de Nederlandse :- (
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2009 @ 04:40:05 #12
135486 Manu82
How you doin'?
pi_68292576
Is er bij de ASDA geen vrij redelijk brood?
Room 23
pi_68293190
tvp
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_68298511
Ik haal mijn brood het liefst bij Greggs vandaan.
Het "verse brood" van de supermarkten is ook wel redelijk alleen word zeer snel oud.
Het gewone brood van de super markten laat ik zo veel mogenlijk liggen
Hoe langer het houdbaar is des te minder de smaak over het algemeen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Big_Yin op 23-04-2009 11:33:15 (spelfoutje weg gewerkt) ]
  donderdag 23 april 2009 @ 13:22:42 #15
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_68301876
Gister nog tijdens de lunch lekker brood bij een grote 24h Tesco gehaald, nog warm uit de oven Het overige standaard supermarkt brood hoeft van mij ook niet, totaal geen smaak aan
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_68301902
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:32 schreef Big_Yin het volgende:
Ik haal mijn brood het liefst bij Greggs vandaan.
Het "verse brood" van de supermarkten is ook wel redelijk alleen word zeer snel oud.
Het gewone brood van de super markten laat ik zo veel mogenlijk liggen
Hoe langer het houdbaar is des te minder de smaak over het algemeen.
Ik haal vaak het brood bij de tesco/m&s/sainsbury of de spar vandaan. Maar in de 9 van de 10 gevallen is het gortdroog en vind het persoonlijk niet erg lekker. Een ASDA heb ik niet bepaald in de buurt zitten jammer genoeg. Overigens eet ik vaak alleen in de ochtend wat boterhammen dus ik moet wel wat op de datum letten.

Maar dan kom je inderdaad vaak uit op minder lekker brood en om continu bij de pret a manger binnen te lopen vind ik ook wat overdone.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 23 april 2009 @ 22:51:47 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68321406
Brood wordt in Engeland anders gegeten dan in Nederland, misschien dat het daarom ook anders smaakt. Ik denk dat het grootste deel in toast verandert, en de rest in sandwiches met vochtige dingen als tomaten of tandoori chicken gebruikt word.

Voor mensen in London: op burrough borough market kan je veel soorten vers brood vinden. Bij mij in de buurt is ook elke vrijdag een farmers market (whitecross st).

[ Bericht 1% gewijzigd door Viajero op 25-04-2009 17:34:36 ]
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_68323990
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:51 schreef Viajero het volgende:
Brood wordt in Engeland anders gegeten dan in Nederland, misschien dat het daarom ook anders smaakt. Ik denk dat het grootste deel in toast verandert, en de rest in sandwiches met vochtige dingen als tomaten of tandoori chicken gebruikt word.

Voor mensen in London: op burrough market kan je veel soorten vers brood vinden. Bij mij in de buurt is ook elke vrijdag een farmers market (whitecross st).
Ik eet eigenlijk altijd alleen in het weekend thuis brood en dan meestal van Borough Market, de betere bakker en soms Waitrose. Supermarkt brood is gewoon niet de moeite waard, ik vind het echt niks... Zelfde in Nederland trouwens.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:39:08 #19
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68370180
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 00:11 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik eet eigenlijk altijd alleen in het weekend thuis brood en dan meestal van Borough Market, de betere bakker en soms Waitrose. Supermarkt brood is gewoon niet de moeite waard, ik vind het echt niks... Zelfde in Nederland trouwens.
Borough Market idd, aangepast. Ik eet hier, net als in Nederland, af en toe Turks brood van de Turkse kruidenier. Verder af en toe toast van brood dat ik bij de coop haal, ik weet niet welk merk, ik kijk meestal naar hoe het brood eruitziet. In Nederland haalde ik meestal bij de bakker of bij de AH mijn brood. Het is in Nederland wel veel lekkerder in elk geval.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_68383228
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Turks brood van de Turkse kruidenier.
goede tip
pi_68515929
nog mensen die morgen iets aan koninginnedag gaan doen ? Hier is er blijkbaar een festival morgenavond waar ik wel even naar toe ga... Tis geen vrije dag en bier / muziek / gezelligheid in de stad... maar tis even 4 uurtjes gezelligheid... jammer dat ik geen vrij heb... voelt zo raar nu mijn vrienden op dit moment grote kans dronken koninginne nacht aan het vieren zijn
pi_68521058
Ik ben vandaag gewoon aan het werk.
pi_68692080
Is het niet leuk om in de OP een lijst te maken met wie waar woont?

Als goede voorbeeld:

Shilizous_88
Sinds: 04-2008
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_68694215
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:23 schreef shilizous_88 het volgende:

Als goede voorbeeld:

Shilizous_88
Ik denk dat je van de meeste wel het idee hebt wie waar woont Sinds het gros al langer in de UK topics komt. Welk gedeelte van Londen woon je overigens? ( W11 3NN ftw )
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:27:13 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68701010
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:23 schreef shilizous_88 het volgende:

Als goede voorbeeld:

Shilizous_88
Individual: Blackheath, London sinds 10-2000
reset
pi_68703345
Drive-r
Sinds: Juni 2005 (met enkele onderbrekingen)
pi_68703622
Bierie
Sinds: Maart 2009

Alhoewel het effectief gezien maar 4 dagen in de week is maar toch
Profiel opgeheven.
  † In Memoriam † dinsdag 5 mei 2009 @ 20:20:10 #28
135486 Manu82
How you doin'?
pi_68705060
Er zijn toch ook wel users die in andere plaatsen wonen?
Room 23
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:29:27 #29
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68705455
Ja. Zie hier: Het grote 'Ik woon in...' topic (Deel 2)

Verenigd Koninkrijk
Brun0, Liverpool
Fetai, Newcastle Upon Tyne
Individual, London
Joppe, London
Mr.Orange, London
lushfemke, London
SeLang (voorheen Taipei/Taiwan)
Grumpey, Cambridge
Thurloe, SW London (2006)
Stevenl99, Cardiff, Wales
HumbertoT, Belfast
MysteriousFlower, boven Birmingham (2008)
shilizous_88, London (2008)
sitting_elfling, London (2008)
reset
pi_68706457
Big Yin
Sinds Aug 1999

3 jarig uitstapje gehad naar Noord Oost Engeland
pi_68716966
Maak een mooie kant- en klare lijst, en wij plakken hem dan straks netjes in de OP.
 FR
pi_68719754
Californium
Sinds: augustus 2008

pi_68721102
SaskiaR
Sinds: Januari 2009

(korte stint in Leicester, Okt-Dec 2008)

[ Bericht 30% gewijzigd door SaskiaR op 06-05-2009 11:06:21 ]
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 10:36:50 #34
135486 Manu82
How you doin'?
pi_68721710
Waar woon je eigenlijk nu in Manchester?
Room 23
pi_68722646
Chorlton-cum-Hardy Naar mijn bescheiden mening (en die van iedereen die ik spreek) het leukste deel van de stad om te wonen!
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 11:49:48 #36
135486 Manu82
How you doin'?
pi_68724120
Is dat richting Princess street?

Ben nl maar 1 keer daar langs gefietst richting Old Trafford vanaf m'n werk, voor de rest moest ik richting Rusholme
Room 23
  woensdag 6 mei 2009 @ 12:11:59 #37
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_68724899
JX
South Ayrshire, Scotland
Sinds maart 2008
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_68725828
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:49 schreef Manu82 het volgende:
Is dat richting Princess street?

Ben nl maar 1 keer daar langs gefietst richting Old Trafford vanaf m'n werk, voor de rest moest ik richting Rusholme
Is in het Zuidwesten, naats Didsbury. Old Trafford is ten noorden ervan, Rusholme ten oosten. Een erg leuke buurt met veel alto winkeltjes, organic shops/delis, leuke bars en restaurantjes!
  woensdag 6 mei 2009 @ 14:41:57 #39
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68730414
Viajero
Hackney, London
Sinds 02 2006
pi_68747419
hai, nieuw in dit topic

LilC
Newcastle upon Tyne
2009
pi_68760818
drWho,
Sinds 2005
pi_68784367
Grmbl nog steeds geen woonruimte gevonden dus van 2 t/m 9 jun maar trip geboekt naar LDN om weer wat te gaan bekijken. Mag hopen dat het in 1 volledige week toch wel moet lukken.
pi_68784671
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:13 schreef jmac het volgende:
Grmbl nog steeds geen woonruimte gevonden dus van 2 t/m 9 jun maar trip geboekt naar LDN om weer wat te gaan bekijken. Mag hopen dat het in 1 volledige week toch wel moet lukken.
Waar ben je aan het zoeken en wat is je budget? Londen is momenteel niet zo enorm lastig volgens mij, maar goed, ligt er een beetje aan wat je zoekt...
pi_68785083
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:21 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Waar ben je aan het zoeken en wat is je budget? Londen is momenteel niet zo enorm lastig volgens mij, maar goed, ligt er een beetje aan wat je zoekt...
Nee, weet ik ook wel Hoef maar 1 keer op Gumtree te kijken of ik zie zo al 100 dingen waar ik zo in kan. Vorige keer dat ik er was (week of 2 geleden) 3 bekeken (camden/Bethnal etc.) maar was niet helemaal mijn ding. Zoek iets in Camden/NW/primrose hill e.o. beetje rond Chalk Farms/Swiss Cottage. Maar het is handiger om iig wat langer te gaan zodat ik kan bekijken en meteen een beslissing kan nemen. Budget is beetje lastig. Als ik wil kan ik wel 1500 uitgeven maar dat vind ik zo zonde. Dus zoek liefst iets rond max 700pond in NW met max 2 huisgenoten oid. Leek me wel redelijk te doen.

Kreeg vanochtend ook telefoontje dat een bedrijf me wou uitnodigen op gesprek (nadat ze eerst een maand hebben lopen ruzieen met een ander bedrijf over wie het eerste recht op me had ) dus denk dat ik morgen maar terugbel en volgende week oid ook weer even overvlieg. Ben echter nooit op sollicitatie geweest in UK. Verschilt het veel met NL? Iets waar ik echt rekening mee moet houden?
pi_68785792
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 20:30 schreef jmac het volgende:

[..]

Nee, weet ik ook wel Hoef maar 1 keer op Gumtree te kijken of ik zie zo al 100 dingen waar ik zo in kan. Vorige keer dat ik er was (week of 2 geleden) 3 bekeken (camden/Bethnal etc.) maar was niet helemaal mijn ding. Zoek iets in Camden/NW/primrose hill e.o. beetje rond Chalk Farms/Swiss Cottage. Maar het is handiger om iig wat langer te gaan zodat ik kan bekijken en meteen een beslissing kan nemen. Budget is beetje lastig. Als ik wil kan ik wel 1500 uitgeven maar dat vind ik zo zonde. Dus zoek liefst iets rond max 700pond in NW met max 2 huisgenoten oid. Leek me wel redelijk te doen.

Kreeg vanochtend ook telefoontje dat een bedrijf me wou uitnodigen op gesprek (nadat ze eerst een maand hebben lopen ruzieen met een ander bedrijf over wie het eerste recht op me had ) dus denk dat ik morgen maar terugbel en volgende week oid ook weer even overvlieg. Ben echter nooit op sollicitatie geweest in UK. Verschilt het veel met NL? Iets waar ik echt rekening mee moet houden?
700 pond in de maanden moet in NW wel ok zijn, ben zelf nooit in die buurt. Meer zo'n verwend SW ventje, vrees ik

Volgens mij verschilt een sollicitatie niet enorm, maar dat scheelt natuurlijk ook weer per branche. Gewoon zorgen dat je juist gekleed bent en lekker de breed ontwikkelde Hollander speelt, daar zijn ze gek op.
  zondag 10 mei 2009 @ 22:07:33 #46
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68886483
Ik ga mij hier waarschijnlijk over een half jaartje definitief melden Ik ben nu bezig met inschrijving voor een studie in Londen, kan niet wachten om er heen te gaan
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:25:34 #47
52871 Blight
Supersized.
pi_69028900
Blight. Belfast. Sinds Oktober 2008.

Ga wel over twee weken weer naar Nederland, dat wel.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_69064598
Ik woon er niet meer maar heb ong 1 jaar bij familie ingewoont in London (High Barnet) in 2007/08
pi_69065973
Allen! Vraag; heb een baan aangeboden gekregen in de capital. Alleen valt het salaris imo wat tegen (20k +jaarlijkse bonus uitkering plus natuurlijk insurance en vakantiedagen e.d.). Als ik ga uitrekenen wat ik dan maandelijks zal overhouden is 't wel heel erg weinig. Het is een manager functie maar het salaris zou je in Nederland nog krijgen als je een bijbaan als callcenter medewerker oid neemt.

Is een starters salaris van 20k realistisch in UK of is het slim het af te wijzen en proberen te onderhandelen? En is met 20K wel rond te komen in het dure LDN?
pi_69066137
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:22 schreef Seabiscuit het volgende:
Allen! Vraag; heb een baan aangeboden gekregen in de capital. Alleen valt het salaris imo wat tegen (20k +jaarlijkse bonus uitkering plus natuurlijk insurance en vakantiedagen e.d.). Als ik ga uitrekenen wat ik dan maandelijks zal overhouden is 't wel heel erg weinig. Het is een manager functie maar het salaris zou je in Nederland nog krijgen als je een bijbaan als callcenter medewerker oid neemt.

Is een starters salaris van 20k realistisch in UK of is het slim het af te wijzen en proberen te onderhandelen? En is met 20K wel rond te komen in het dure LDN?
Hm, met 20K is het geen vetpot, dat is zeker. Wat voor sector is het? En waar in Londen?
pi_69066764
In de buurt van Belsize park. Dacht zelf ook aan ca 24k om beetje normaal rond te kunnen komen en als normaal starters salaris. Het is in de media (vertaling / content producing e.d.). 't is wel een interessante opportunity natuurlijk maar heb 't gevoel dat prijzen al hoger liggen dan in NL en als je dan ook nog eens minder ontvangt dan in NL is 't idd wel lastig. Dus beetje lastige afweging tussen kansen & Financieen.. Zucht.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 20:36:07 #52
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_69068659
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:43 schreef Seabiscuit het volgende:
In de buurt van Belsize park. Dacht zelf ook aan ca 24k om beetje normaal rond te kunnen komen en als normaal starters salaris. Het is in de media (vertaling / content producing e.d.). 't is wel een interessante opportunity natuurlijk maar heb 't gevoel dat prijzen al hoger liggen dan in NL en als je dan ook nog eens minder ontvangt dan in NL is 't idd wel lastig. Dus beetje lastige afweging tussen kansen & Financieen.. Zucht.
Ik weet niet hoe oud je bent of hoeveel ervaring je hebt, maar £20k is niet veel voor een managers positie in media (wie of wat manage je). Wat voor soort bonus zou je kunnen krijgen? Is het full-time?

Als je graag in Engeland wil wonen is het natuurlijk een mooie voet in de deur en als je je werk goed doet kan je snel meer verdienen natuurlijk. (sneller dan in NL denk ik)

Het zal natuurlijk geen paleis met grote auto worden op het begin, maar wie niet waagt wie niet wint en met dat salaris kan je iig overleven.

Ik werk zelf in (digital) media en de salarissen om me heen zijn hoog, maar de competitie is om te snijden op het moment.
reset
pi_69085676
Hm, het moet op zich wel te doen zijn, aardig wat hangt af van de huur die je gaat betalen. Wil je alleen wonen of ben je bijvoorbeeld bereid om iets te delen? Als je alleen woont betaal je al snel £10k per jaar aan huur alleen en dan wordt het verder vrij krap.

Eigenlijk moet je kijken of je werkgever ipv meer loon niet iets kan regelen qua woonruimte. Dat zou het leven echt een stuk beter kunnen maken.

Als je bereid bent om te delen zou je voor £150 per week of £7500 per jaar aardig iets moeten kunnen vinden. Dan hou je per week verder nog iets van £150 over en daar moet je wel van kunnen leven. De belastingdruk hier in de UK is niet zo hoog tot iets van £40k per jaar. Ik gok dat £20k brutto al snel £17k netto is?
pi_69186158
Baseke: London.
Area: Stratford.
Sinds: July 2008.
Status: Student.
pi_69194438
Vanaf 8 Juni ook wonende/werkende te London. Vandaag contract geaccepteerd. Nu binnen 2 weken nog (Veels te veel) zaken gaan regelen..

Nog dingen waar je aan moet denken? Dingen waar nieuwelingen tegen aan zijn gelopen? Iemand een checklist oid van what to do? Heb 't gevoel dat ik heel veel over het hoofd ga zien..
Ik laat me iig nog 1 maand in NL ingeschreven staan om alles netjes af te kunnen handelen en schrijf me daarna pas uit.

Niek: jij was toch toendertijd bezig met telefoonabonnement opzeggen hier in NL vanwege emigratie? Is dat nog gelukt. Mijn abonnement loopt nog een jaar door dus hoop ook dat dat op de een of andere manier geregeld kan worden.
pi_69216895
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 13:00 schreef Baseke het volgende:
Baseke: London.
Hah daar woon ik ook nog twee weken en dan verhuis ik terug naar Nederland.
Studeer je bij UEL of niet? daar woon ik naast namelijk

Sinds: Augustus 2008
pi_69244239
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 09:56 schreef Timovro het volgende:

[..]

Hah daar woon ik ook nog twee weken en dan verhuis ik terug naar Nederland.
Studeer je bij UEL of niet? daar woon ik naast namelijk

Sinds: Augustus 2008
Dat klopt!
pi_69274484
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 22:54 schreef Baseke het volgende:

[..]

Dat klopt!
Haha dat is wel grappig, zit je op Stratford campus aan Romford road of niet? Ik woon op the Green eigenlijk bijna tegen de uni aan.

gr
pi_69279087
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 22:14 schreef Timovro het volgende:

[..]

Haha dat is wel grappig, zit je op Stratford campus aan Romford road of niet? Ik woon op the Green eigenlijk bijna tegen de uni aan.

gr
Is het daar een beetje leuk? De verhalen die ik hoor is dat stratford niet bepaald het je van het is. Al heb ik een aantal vrienden die in de buurt van Bethnal green wonen en dat wel een oke buurt vinden. Daarboven rond hackney is het wat minder cosey.

Maarja, ik vind het oosten dan sowieso niks, het is chelsea/notting hill/kensington ftw .
pi_69300158
Opzich is Stratford wel ok, Qua verbindingen is het zeer goed, nachtbussen naar Oxford circus, Central line, DLR, Overground en Jubillee line allemaal op een station!.

En niet te vergeten dat natuurlijk dat tegen 2012 het hele gebied opgeknapt is, er is veel veranderd en ze zijn nog steeds van alles aan het bouwen.

Ik woon zelf tegen over de brandweer kazerne met Bow court in de buurt dus gewoon veilig en voel me eigenlijk ook nooit onveilig. ( nergens niet in london eigenlijk ) Ook als ik laat thuis kom van werken rond 2 uur in de ochtend is het eigenlijk gewoon goed te doen

Het is in ieder geval goedkoop om te wonen! Ik huur hier een huis met aantal vrienden en ben daar £1500 per maand voor kwijt met 5 slaapkamers dus dat is prima te doen.
Daarvoor heb ik dit ook gekozen aangezien het loon niet bijzonder hoog is in London.
pi_69347312
Ik vind Stratford redelijk, de verbindingen zijn prima etc. maar de sfeer is redelijk saai etc.

Oh en ik woon op Chobham Road, ik ga naar de Docklands Campus van UEL.
En Chelsea&Kensington zijn te duur over het algemeen, ik woonde in Bethnal Green en ben van plan daar weer naar terug te gaan als mijn contract afloopt (8 months left..).
pi_69348312
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 00:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is het daar een beetje leuk? De verhalen die ik hoor is dat stratford niet bepaald het je van het is. Al heb ik een aantal vrienden die in de buurt van Bethnal green wonen en dat wel een oke buurt vinden. Daarboven rond hackney is het wat minder cosey.

Maarja, ik vind het oosten dan sowieso niks, het is chelsea/notting hill/kensington ftw .
Toch jammer, het betere uitgaan moet je toch in het Oosten van Londen zoeken. Shoreditch, Old Street en Angel zijn voor mij nog altijd een stukje beter wat dat betreft. Ik heb zelf twee jaar in de West End gewoond en woon nu in South Ken. Het is qua werk gewoon altijd makkelijker geweest, maar ik ga stiekem in het weekend vaak de andere kant op...
pi_69348435
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:06 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Toch jammer, het betere uitgaan moet je toch in het Oosten van Londen zoeken. Shoreditch, Old Street en Angel zijn voor mij nog altijd een stukje beter wat dat betreft. Ik heb zelf twee jaar in de West End gewoond en woon nu in South Ken. Het is qua werk gewoon altijd makkelijker geweest, maar ik ga stiekem in het weekend vaak de andere kant op...
West End is terrible voor uitgaan, vind ik persoonlijk. Veel interessante dingen in den Oosten.
pi_69349322
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:11 schreef Baseke het volgende:

[..]

West End is terrible voor uitgaan, vind ik persoonlijk. Veel interessante dingen in den Oosten.
Dat was ook mijn punt. Het is niet allemaal even erg, maar een groot gedeelte wel. Wel een aantal goeie restaurants natuurlijk en wat van de "posh" clubs. Cuckoo, etc staan hier nog steeds op de agenda, maar ik ga er tegenwoordig steeds minder heen.
pi_69350166
quote:
Op zondag 24 mei 2009 13:41 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat was ook mijn punt. Het is niet allemaal even erg, maar een groot gedeelte wel. Wel een aantal goeie restaurants natuurlijk en wat van de "posh" clubs. Cuckoo, etc staan hier nog steeds op de agenda, maar ik ga er tegenwoordig steeds minder heen.
Ik ging in het verleden veel naar Notting Hill of Chelsea naar restaurants zoals Momo etc.
Maar als student heb ik nu geen geld dus zijn Shoreditch/Brick Lane en Soho de enige betaalbare plaatsen.

Ik vind de sfeer in deze regio's ook veel leuker, inclusief Camden.
pi_69350342
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:07 schreef Baseke het volgende:

[..]

Ik ging in het verleden veel naar Notting Hill of Chelsea naar restaurants zoals Momo etc.
Maar als student heb ik nu geen geld dus zijn Shoreditch/Brick Lane en Soho de enige betaalbare plaatsen.

Ik vind de sfeer in deze regio's ook veel leuker, inclusief Camden.
Klopt. Voor eten vind ik Angel nog het leukst, uitgaan Hoxton/Old Street/Shoreditch. Camden gek genoeg weer niet, denk meer omdat ik daar ook geen vrienden heb wonen. Ik moet zeggen dat ik daarentegen in Kensington wel weer erg mooi woon, en met het late thuiskomen (vaak na middernacht) van werk werd het West End ook wel vervelend. Altijd maar bezopen mensen op je stoep gaat ook vervelen. Nu lekker burgerlijk in South Ken, heerlijk relaxed.
  zondag 24 mei 2009 @ 15:01:32 #67
111528 Viajero
Who dares wins
pi_69351646
quote:
Op zondag 24 mei 2009 14:15 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klopt. Voor eten vind ik Angel nog het leukst, uitgaan Hoxton/Old Street/Shoreditch. Camden gek genoeg weer niet, denk meer omdat ik daar ook geen vrienden heb wonen. Ik moet zeggen dat ik daarentegen in Kensington wel weer erg mooi woon, en met het late thuiskomen (vaak na middernacht) van werk werd het West End ook wel vervelend. Altijd maar bezopen mensen op je stoep gaat ook vervelen. Nu lekker burgerlijk in South Ken, heerlijk relaxed.
Helemaal mee eens! Ik heb dan ook nog het geluk dat ik in Shoreditch woon
pi_69352515
quote:
Op zondag 24 mei 2009 15:01 schreef Viajero het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Ik heb dan ook nog het geluk dat ik in Shoreditch woon
Gisteren nog heel relaxed uit geweest aan die kant. Maar als ik 's ochtends de deur uit ga, vind ik Ken altijd wel heerlijk. Zonnetje, rustig buurtje, veel groen en 's middags lekker in onze tuin liggen... het leven
  † In Memoriam † vrijdag 29 mei 2009 @ 20:20:11 #69
135486 Manu82
How you doin'?
pi_69536362
Kom er net pas achter dat pinksteren whitsun is in Engeland.
Wordt dit eigenlijk gevierd? Kan het me niet herinneren namelijk...
Room 23
pi_69583032
Ik dacht altijd dat het Pentecost heette, maar lees net dat het in de UK inderdaad ook wel Whitsunday genoemd wordt. Enfin, het wordt niet gevierd. Je hebt al genoeg (2) bank holidays in mei.
pi_69583162
Nou..nou.. Je kan d'r nooit genoeg hebben.
pi_69598198
Ik kom hier echt veel te weinig maar goed:

xienix84
Sinds: Oktober 2008, en voor minstens 3 jaar
Status: PhD student
  woensdag 3 juni 2009 @ 14:42:44 #73
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_69665560
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:22 schreef JX het volgende:
Gister nog tijdens de lunch lekker brood bij een grote 24h Tesco gehaald, nog warm uit de oven Het overige standaard supermarkt brood hoeft van mij ook niet, totaal geen smaak aan
Ik vind het van de Tesco ook niet te nassen, zelfs als het Waldkorn is.

Gewoon op de markt, zoals Borough Market in London is gewoon goed en vers. Wel zelf snijden, en na 2 dagen kun je iemands hersens ermee inslaan.

(zeg ik in al m'n 2 weken London woon/werk ervaring, vrijdag weer terug...)
pi_69688622
Overigens ben ik afgelopen zaterdag voor het eerst in m'n leven bij de markt van portobello road geweest. Ik woon hemels breed denk ik ong. een halve mijl! van Portobello Road af !

Maar vond er eigenlijk niks an, overdreven gedoe en snap dan ook niet dat er hordes toeristen op af komen
pi_69693311
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 01:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Overigens ben ik afgelopen zaterdag voor het eerst in m'n leven bij de markt van portobello road geweest. Ik woon hemels breed denk ik ong. een halve mijl! van Portobello Road af !

Maar vond er eigenlijk niks an, overdreven gedoe en snap dan ook niet dat er hordes toeristen op af komen
Eens, maar Notting Hill en de omgeving van Portobello Road blijft wel enorm relaxed vertoeven in het weekeinde. Echt een hoop relaxte pubs, cocktail bars en kleine eettentjes...
pi_69700313
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 10:30 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Eens, maar Notting Hill en de omgeving van Portobello Road blijft wel enorm relaxed vertoeven in het weekeinde. Echt een hoop relaxte pubs, cocktail bars en kleine eettentjes...
Juistem! En ben dan ook blij dat ik er kan vertoeven . Toffe buurt, dicht bij het park om daar rond te lopen, gigantisch veel eetgelegenheden en wel leuke pubs. En binnen een aantal minuten bij de tube. Enige nadeel dat er op de Tesco's en MS niet veel andere supermarkten in de buurt zijn.

Als ik na NY weer terug keer naar de UK wordt het dan ook echt weer Notting Hill ( uiteraard dan een fatsoenlijke kamer ). Moet er niet aan denken om buiten Londen te wonen, in zo'n gezellig arbeiders dorp
pi_69700452
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 13:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Juistem! En ben dan ook blij dat ik er kan vertoeven . Toffe buurt, dicht bij het park om daar rond te lopen, gigantisch veel eetgelegenheden en wel leuke pubs. En binnen een aantal minuten bij de tube. Enige nadeel dat er op de Tesco's en MS niet veel andere supermarkten in de buurt zijn.

Als ik na NY weer terug keer naar de UK wordt het dan ook echt weer Notting Hill ( uiteraard dan een fatsoenlijke kamer ). Moet er niet aan denken om buiten Londen te wonen, in zo'n gezellig arbeiders dorp
Nogal een aparte statement, maar goed. Ik zou ook prima in een relaxte buitenwijk kunnen wonen, als je Londen beter leert kennen zul je merken dat juist daar de wat minder "mainstream" hippe plekken zijn. Vaak betere restaurantjes en kroegen, maar het moet qua woon-werk verkeer maar net kunnen.

Ik zou eigenlijk nooit willen wonen in Notting Hill, daar is het met dan weer te toeristisch voor.
pi_69701762
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:02 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nogal een aparte statement, maar goed. Ik zou ook prima in een relaxte buitenwijk kunnen wonen, als je Londen beter leert kennen zul je merken dat juist daar de wat minder "mainstream" hippe plekken zijn. Vaak betere restaurantjes en kroegen, maar het moet qua woon-werk verkeer maar net kunnen.

Ik zou eigenlijk nooit willen wonen in Notting Hill, daar is het met dan weer te toeristisch voor.
Daar noem je direct het enige nadeel van Notting Hill op, het feit dat het er op een vrijdag tot zondag drukker is in de tube, dan op de werkdagen maandag tot vrijdag. En drukte vind ik altijd ook wel iets vrolijks en gezelligs hebben.

Maarja, zoals gezegd, ergens een huisje vinden tussen de tubestations holland park / high street kensington / south kensington zou ik al erg tevreden zijn. Woning aanbod puur alleen in Notting Hill is niet bepaald erg groot. En dicht bij bayswaters road wonen is geen optie gezien de drukte. Ik moet wel kunnen slapen natuurlijk : -)

Wat betreft buitenwijken, rond het oosten trekt het me gewoon echt niet. En die steden omtrent Londen wordt ik ook niet warm van, het doet me allemaal zo oud en verrot aan . Het enige wat ik financieel zou kunnen overwegen is wonen in Woodgreen bij een vriend van me. Die heeft daar een huis, en die buurt is me 100% meegevallen.
  donderdag 4 juni 2009 @ 16:56:38 #79
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_69707328
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:

Wat betreft buitenwijken, rond het oosten trekt het me gewoon echt niet. En die steden omtrent Londen wordt ik ook niet warm van, het doet me allemaal zo oud en verrot aan . Het enige wat ik financieel zou kunnen overwegen is wonen in Woodgreen bij een vriend van me. Die heeft daar een huis, en die buurt is me 100% meegevallen.
Het is maar goed dat je een geinformeerde gebalanceerde opinie heb van London en omstreken.

Wood Green!
reset
pi_69709866
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Individual het volgende:

[..]

Het is maar goed dat je een geinformeerde gebalanceerde opinie heb van London en omstreken.

Wood Green!
Dat moet ik helaas met Individual eens zijn. Er zijn zoveel leuke buurten om te wonen...
pi_69710937
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Individual het volgende:

[..]

Het is maar goed dat je een geïnformeerde gebalanceerde opinie heb van London en omstreken.

Wood Green!
Hehe, ik ben behoorlijk (lees; erg) kieskeurig wat betreft wonen. Ook al zou je dat zo 1,2,3 niet zeggen.
En eigenlijk heb je ook wel gelijk, er zullen zoveel meer buurten zijn in Londen en omstreken die mij misschien zullen trekken. Maar op dit moment lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Wat betreft woon plekken spreek ik me ook altijd tegen, ben echt het type wat een boer niet kent dat hij eet hij niet. En op het moment dat hij iets lekker vindt blijft hij dat eten.

Ik houd nu eenmaal niet van oude woonwijken, of van die typische britse residential area's. Of van die specifieke studentenwijken of zo'n wijk waar je van die alternatieve pubs hebt wat leuk is voor een avondje stappen maar meer ook niet. Veel van m'n klasgenoten vinden het prachtig om tussen al die studenten te wonen, nou ik moet er niet aan denken
pi_69711341
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hehe, ik ben behoorlijk (lees; erg) kieskeurig wat betreft wonen. Ook al zou je dat zo 1,2,3 niet zeggen.
En eigenlijk heb je ook wel gelijk, er zullen zoveel meer buurten zijn in Londen en omstreken die mij misschien zullen trekken. Maar op dit moment lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Wat betreft woon plekken spreek ik me ook altijd tegen, ben echt het type wat een boer niet kent dat hij eet hij niet. En op het moment dat hij iets lekker vindt blijft hij dat eten.

Ik houd nu eenmaal niet van oude woonwijken, of van die typische britse residential area's. Of van die specifieke studentenwijken of zo'n wijk waar je van die alternatieve pubs hebt wat leuk is voor een avondje stappen maar meer ook niet. Veel van m'n klasgenoten vinden het prachtig om tussen al die studenten te wonen, nou ik moet er niet aan denken
Het hele punt is juist dat die wijken helemaal niet zo zijn als jij ze beschrijft, daarom is het wat narrow-minded. En qua kieskeurigheid valt het blijkbaar wel mee (zoals je al aan geeft), je woont al tijden vanuit je koffertje in (naar jouw omschrijving) toch wel vrij erbarmelijke accommodaties. Maar goed, denk maar aan de Pret-a-Manger, als je even naar ons luistert komt het allemaal goed

Wat doe jij dan eigenlijk in Londen in je vrije tijd, als je zo'n enorme hekel aan studenten-zaken hebt?
  donderdag 4 juni 2009 @ 19:16:01 #83
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_69711426
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Na al die hostels zou ik zelfs het tegengestelde willen beweren.
quote:
ben echt het type wat een boer niet kent dat hij eet hij niet. En op het moment dat hij iets lekker vindt blijft hij dat eten.
Dat is een understatement!

Je kan hier zoveel leren als je jezelf openstelt voor nieuwe dingen. London is daar echt perfect voor! NYC ook trouwens.
reset
pi_69713839
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:12 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Het hele punt is juist dat die wijken helemaal niet zo zijn als jij ze beschrijft, daarom is het wat narrow-minded. En qua kieskeurigheid valt het blijkbaar wel mee (zoals je al aan geeft), je woont al tijden vanuit je koffertje in (naar jouw omschrijving) toch wel vrij erbarmelijke accommodaties. Maar goed, denk maar aan de Pret-a-Manger, als je even naar ons luistert komt het allemaal goed

Wat doe jij dan eigenlijk in Londen in je vrije tijd, als je zo'n enorme hekel aan studenten-zaken hebt?
Mja, ik vrees dat ik het met je eens moet zijn, die wijken zullen vast en zeker beter zijn dan dat ik ze beschrijf . Ik heb een aantal maand een sort of vriendin / scharrel gehad die woonde in het Sr John Cass Hall, een studentencomplex op een 5 minuten lopen van Hackney Central. Die deelde met een aantal vriendinnen een kamer daar en hadden net zo als mij altijd veel commentaar. K*t wijk, afstands, blablabla. Weinig te doen. We zijn toen vaak naar een vriendin van haar geweest die op loop afstand van Angel woont en daar wel leuk kamertje heeft inclusief douche/wc/keuken voor zon 215 per week. In Angel hebben we dan ook wel wat pubs of eetgelegenheden opgezocht. Waren wel een paar van die typische oude heren pubs, was wel tof

Voor de rest was de hele vriendinnen groep helemaal wild van alle pubs/clubs in het centrum rondom leicester square en piccadilly, ronddwalen in china town, of naar geboekte feesten gaan in bijv. cafe de paris. Dat is mij net vaak wat te druk, en dat 'aardige' toeristenvolk komt me dan wel vrij snel de strot uit.

Voor de rest is natuurlijk omgaan met hostel lui, je kunt veel over de hygiëne van hostels klagen, het zijn vaak wel vrij sociale mensen die er zitten. Altijd wel tof om ergens een biosje te pakken of ergens wat te drinken. En uiteraard alles zo cheap ass mogelijk, vouchers uitprinten en dan met een groep van 10+ mensen lekker eten bij die ordinaire hamburger tent GBK op westbourne grove

En in m'n vrije tijd zoek ik nog wel eens wat skate plekken op als ik mn skateboard bij me heb Dat blijft toch ook een hobby, plus mijn gitaar.

En na uni, wat vaak afgelopen is rond een uur of 8 / 9 in de avond is het wat drinken / eten rond liverpoolstreet/moorgate. Uiteraard is het ook wel eens fijn om niks te doen voor een paar dagen. Even lekker uitblazen, maar zoals je al ik al meerdere malen heb verteld, zo'n hostel kamer is ook niet alles . Dan pak ik de eurostar om 5.59 terug naar Nederland om daar een paar dagen te vertoeven.

Tot dusver mijn agenda
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 19:16 schreef Individual het volgende:

[..]

Na al die hostels zou ik zelfs het tegengestelde willen beweren.
[..]

Dat is een understatement!

Je kan hier zoveel leren als je jezelf openstelt voor nieuwe dingen. London is daar echt perfect voor! NYC ook trouwens.
Mja, openstellen. Dat is niet altijd even makkelijk. Heb me voorgenomen om in Augustus als we in The Big apple zijn dat ietwat meer te doen
pi_69904737
Iemand nog last gehad van de Tube strikes? Ik zelf niet, maar zat mensen hier op het werk die er vanochted lang over gedaan hebben.
pi_69904844
Mwah, 35% van lines doen 't nog (redelijk). Ligt d'r maar net aan waar je naartoe moet natuurlijk. Wel veel bussen die niet / Te laat kwamen zag ik hier in de buurt. Mensen die bij de bushalte maar probeerde te liften e.d.
Vanavond voetbal @ wembley. Zal ook wel lastig worden.

*oh ja: iemand nog tips over Ni interview? Ongelooflijk (te) vriendelijke vrouwtje aan tel zei dat ik met paspoort/rental agreement/company contract wel genoeg had. Wil niet voor jan joker gaan dus iemand ervaring of dat echt voldoende is en of ze nog lastige vragen stellen ondanks eu-membership? Bewijs van hoeveel geld op de bankrekening in NL staat e.d.?
  woensdag 10 juni 2009 @ 17:52:34 #87
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_69905036
cross post:
quote:
Ze moeten de RMT opdoeken! Greedy cunts! (excuse me french)

Tube drivers krijgen al meer dan twee keer het salaris van buschauffeurs en nu willen ze ook nog eens een opslag boven inflatie terwijl de meeste mensen in het land tegen een salaris bevriezing aankijken.

Dat het management van de LUL (toepasselijke naam) een stel ongeorganiseerde graaiers zijn is niet een reden om de stad £100m aan schade en zware ongemakken toe te brengen. Ik werk thuis vandaag, maar lang niet iedereen heeft die luxe. Dit is ook niet de eerste keer.

Abolish unions! (kom er maar in Maggie)
Ik bedoel £40k pa voor een baan die een aap nog kan doen en dan nog zeuren!

Deze maar weer eens uit de kast trekken: http://www.backingblair.co.uk/london_underground/
reset
pi_69905133
Even serieus: Krijgen die metrobestuurderts 40k per jaar? You got to be kidding me!
Dat is toch ziek. Ze zitten alleen in dat hokkie van ze en houden een dodemansknoppie in plus doen de deur open. Volgens mij krijgt een machinist (van een trein) in NL niet eens meer dan 30k.
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:52 schreef Individual het volgende:
cross post:
[..]
http://www.backingblair.co.uk/london_underground/
  woensdag 10 juni 2009 @ 18:01:32 #89
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_69905321
http://www.mysalary.co.uk/average-salary/Tube_Driver_3207

De DLR is computergestuurd, de tube mag wel volgen.

En dan lopen Gordon Brown en Boris Johnson te zeuren dat het zo onnodig is en dat ze teleurgesteld zijn. Maken zij niet de regels? Doe er wat aan, Margaret Thatcher kon het wel!

De London Underground song zegt 30k en dat was pas in 2005!
reset
pi_69906288
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:46 schreef jmac het volgende:

*oh ja: iemand nog tips over Ni interview? Ongelooflijk (te) vriendelijke vrouwtje aan tel zei dat ik met paspoort/rental agreement/company contract wel genoeg had. Wil niet voor jan joker gaan dus iemand ervaring of dat echt voldoende is en of ze nog lastige vragen stellen ondanks eu-membership? Bewijs van hoeveel geld op de bankrekening in NL staat e.d.?
Zou geen probleem moeten zjin. Ze willen alleen maar weten of je idd hier woont/werkt. Zou wel nog een extra proof of address meenemen (gas/water/licht/telefoon) daar zijn ze hier nogal dol op.
pi_69906496
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:42 schreef drWho het volgende:
Iemand nog last gehad van de Tube strikes? Ik zelf niet, maar zat mensen hier op het werk die er vanochted lang over gedaan hebben.
Zeker te weten. Ik dacht vroeg in de ochtend (6.30) wel een black cab te kunnen vinden - NOT. Dus eerst half uurtje lopen, toen alsnog met geluk een vrij taxi gevonden... Nu maar taxi's geboekt tot en met morgenavond, geen zin in dit gezeur. Wel irritant dat ik daardoor niet vrij rond kan bewegen...
pi_69906618
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:31 schreef drWho het volgende:

[..]

Zou geen probleem moeten zjin. Ze willen alleen maar weten of je idd hier woont/werkt. Zou wel nog een extra proof of address meenemen (gas/water/licht/telefoon) daar zijn ze hier nogal dol op.
Ja, heb 't gemerkt. Kon vandaag geen passport HSBC rekening openen omdat ze proof of adress uit Nederland willen hebben Bewijs van inschrijving gemeente was niet goed voor ze. Maar telefoonrekening was dan wel weer goed. Onofficiele dus voor 't officiele . Engelse adres heb ik nog geen gas/water/light aangezien ik hier tijdelijk sub-tenant ben maar dat zullen ze wel vaker langs zien komen denk ik.
pi_69907057
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 18:42 schreef jmac het volgende:

[..]

Ja, heb 't gemerkt. Kon vandaag geen passport HSBC rekening openen omdat ze proof of adress uit Nederland willen hebben Bewijs van inschrijving gemeente was niet goed voor ze. Maar telefoonrekening was dan wel weer goed. Onofficiele dus voor 't officiele . Engelse adres heb ik nog geen gas/water/light aangezien ik hier tijdelijk sub-tenant ben maar dat zullen ze wel vaker langs zien komen denk ik.
Dat zien ze vaker, maar het blijft lastig voor ze. Hopen dat je snel een brief van de HSBC krijgt, dat werkt ook goed.
pi_69920058
Hoe is Islington (London) om te wonen?
pi_69920564
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 23:59 schreef tjoptjop het volgende:
Hoe is Islington (London) om te wonen?
Islington is nogal een grote buurt, dus het kan behoorlijk verschillen. Alles rond Finsbury en Angel vind ik zelf erg leuk. Heb je een bepaalde lokatie op het oog?
pi_69920792
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 00:19 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Islington is nogal een grote buurt, dus het kan behoorlijk verschillen. Alles rond Finsbury en Angel vind ik zelf erg leuk. Heb je een bepaalde lokatie op het oog?
zijstraatje van Essex Road, ben er zelf nog niet geweest, maar lijkt me opzich wel een levendige buurt van wat ik op internet gelezen heb.
pi_69921210
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 00:32 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

zijstraatje van Essex Road, ben er zelf nog niet geweest, maar lijkt me opzich wel een levendige buurt van wat ik op internet gelezen heb.
Klopt. Hoe dichter bij Angel Tube, hoe beter in dat gebied. Maar inderdaad leuke buurt, enorm veel eettentjes,
pi_69921297
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 00:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Klopt. Hoe dichter bij Angel Tube, hoe beter in dat gebied. Maar inderdaad leuke buurt, enorm veel eettentjes,
En dicht bij city
  woensdag 24 juni 2009 @ 12:53:37 #99
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_70320788
Sinds bijna een week nu

Billy_Talent
Locatie: Darlaston (omgeving Birmingham/West Bromwich/Walsall/Wolverhampton)
Sinds: 19 Juni 2009
Status: Stagiair bij een woningcorporatie (tot eind oktober)

Iemand nog tips over bepaalde bezienswaardigheden, leuke pubs/clubs en dergelijke?
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:27:23 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_70321917
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:53 schreef Billy_Talent het volgende:
Sinds bijna een week nu

Billy_Talent

Iemand nog tips over bepaalde bezienswaardigheden, leuke pubs/clubs en dergelijke?
Woningcorporatie als in council housing? Dan ga je nog leuke dingen meemaken.

Tips?

Er is een treinstation met treinen naar London!

Ik wil zelf ook nog wel eens naar Birmingham. Ik vraag me af of je daar gidsen kan huren die Engels spreken... Haha grapje, ik moet deze 2e grootste stad van het land eigenlijk wel gezien hebben.
reset
pi_70322522
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 01:00 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

En dicht bij city
En bij Arsenal FC, al vond ik de straten rondom het stadion nou niet echt denderend om daar in te wonen
pi_70322640
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:45 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

En bij Arsenal FC, al vond ik de straten rondom het stadion nou niet echt denderend om daar in te wonen
Highgate wel

Moet over weekje ook weer verhuizen Hopelijk iets te vinden ensuite hier in de buurt.

[ Bericht 16% gewijzigd door jmac op 25-06-2009 02:44:23 ]
pi_70346279
Woon sinds eind Maart in Londen, maandje in Dalston gewoond, nu 5min van Elephant and Castle tube en verhuis over 2.5week naar Putney, SW15
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:43:51 #104
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_70355468
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:14 schreef Niek. het volgende:
Woon sinds eind Maart in Londen, maandje in Dalston gewoond, nu 5min van Elephant and Castle tube en verhuis over 2.5week naar Putney, SW15
Gisteren onderweg naar Hoxton per ongeluk de verkeerde bus gepakt en terecht gekomen op Dalston Junction... Wat een sloppenwijk zeg!

Elephant & Castle? Ben je al naar de Imperial War Museum geweest?
reset
  donderdag 25 juni 2009 @ 18:49:20 #105
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_70367375
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:27 schreef Individual het volgende:

[..]

Woningcorporatie als in council housing? Dan ga je nog leuke dingen meemaken.

Tips?

Er is een treinstation met treinen naar London!

Ik wil zelf ook nog wel eens naar Birmingham. Ik vraag me af of je daar gidsen kan huren die Engels spreken... Haha grapje, ik moet deze 2e grootste stad van het land eigenlijk wel gezien hebben.
Hehe, hoezo ga ik nog leuke dingen meemaken? Vertel

Ik ga sowieso nog een paar keer naar londen (wil naar engeland - kroatie). Mooie stad, daar liep ik vorig jaar stage voor een paar maanden.
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
  donderdag 25 juni 2009 @ 19:14:27 #106
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_70368108
Een vriendin heeft voor een council in Norwich (vrij posh stadje) gewerkt in de social housing afdeling en die luie flikkers bellen voor ieder wiswasje de council en het is nooit goed terwijl ze het allemaal voor gratis en niets krijgen. Niet verwonderbaar heeft ze nu een enorme minachting voor council chavs.

Mensen op council estates zien er vaak nogal ongezond uit en kunnen opdringerig en aggressief zijn. Ook hier is het ws weer de kleinste groep die de grootste ongemakken veroorzaken. Oh en je ziet ook erg veel tienermoeders. Je mag iig blij zijn niet voor een council in Schotland te werken!

Alles is hier net iets intenser dan in NL. Volksbuurten zijn hier armer en smeriger en de rijke buurten zijn rijker en luxer. Dat maakt het land voor mij ook interessanter.
reset
  zaterdag 27 juni 2009 @ 21:46:01 #107
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_70434983
Hoe duur zijn jullie verhuiskosten eigenlijk geweest? En waar wordt dat allemaal op gebaseerd, volume of per product?

Mocht ik naar Engeland gaan, ben ik in ieder geval benieuwd hoeveel het kost. Zoveel zal ik denk ik niet meenemen, pc zal het grootst zijn. Geen tafels, kasten, bureau's etc.

Ik was benieuwd op hoeveel dat ongeveer uit zou kunnen komen.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_70435179
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 21:46 schreef beertenderrr het volgende:
Hoe duur zijn jullie verhuiskosten eigenlijk geweest? En waar wordt dat allemaal op gebaseerd, volume of per product?

Mocht ik naar Engeland gaan, ben ik in ieder geval benieuwd hoeveel het kost. Zoveel zal ik denk ik niet meenemen, pc zal het grootst zijn. Geen tafels, kasten, bureau's etc.

Ik was benieuwd op hoeveel dat ongeveer uit zou kunnen komen.
Ik ben met 2 koffers geëmigreerd. Als ik nu naar Nederland ga gaat er een grote koffer leeg mee en vol met oa boeken dvd's en andere spullen weer mee terug
pi_70441914
Ik heb een Nederlands verhuisbedrijf ingeschakeld (Henneken heten ze). Voor 14 verhuisdozen, een fiets en wat losse spullen was het ongever 575 euro. Helemaal niet zo heel duur dus!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 00:48:34 #110
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_70599000
Jep, Henneken is goed, aanrader Ik had zelf meer spullen, diverse grote meubels en ongeveer 30 dozen, kwam neer op 1600 euro. En alles prima geregeld. Andere bedrijven rekenden rond de 3000-3500 euro, ter vergelijking.
pi_70954588
Woon sinds vandaag in Putney :-D
pi_70955415
En? Beter naar je zin?
 FR
pi_70980979
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 01:55 schreef Bora-Bora het volgende:
En? Beter naar je zin?
Ja, beter dan Elephant&Castle, ook omdat ik nu een appartement heb en eerst had ik een huis. Huis was veelste groot, compleet onpraktisch. Nu heb ik een klein appartement, slaapkamer, woonkamer, keuken en douche, ideaal voor mij. En ligging is iets beter, 1minuut van East Putney tube station, 5 minuten richting Putney Highstreet, 5 minuten naar een park, 30seconden naar een Somerfields en 5min naar grote Sainsburys.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:28:45 #114
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_71167386
Al die mensen die vandaag zo blij zijn dat Engeland een potje cricket gewonnen heeft voor het eerst in 75 jaar
pi_71167465
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 00:28 schreef Billy_Talent het volgende:
Al die mensen die vandaag zo blij zijn dat Engeland een potje cricket gewonnen heeft voor het eerst in 75 jaar
Ik vraag me nog steeds elke dag af als ik weer iets lees hier over 'the ashes' of whatever waar de hele hype nou om gaat.

Nederland heeft die Engelsen laatst toch zelfs verslagen? Wat ene ($*$($ sport zeg. Duurt dagen/ weken? lang

EN hoe kunnen ze nou die sport zo leuk vinden als ze al 75 jaar niet kunnen winnen van een ander land terwijl elke halve gare + pakistaan 't spelletje in t park loopt te spelen.
pi_71173599
Ik vind Cricket ook niet echt een sport. Hoe kunnen die gasten ooit moe worden.
Bowls, Curling, snooker endergelijke vind ik ook niet echt sporten trouwens.
Maar het scheelt dat ze gisteren gewonnen hebben dan zijn we eindelijk eens van die zwart beelden af.
pi_71177580
Kom op mensen, inburgeren

Maar ben het met je eens, wat een doodsaaie bedoening. Gelukkig begint the Premier League straks weer...
pi_71369300
Ik zit er over te denken om na het behalen van mijn havo-diploma eerst een jaar naar Engeland te gaan voor ik aan een opleiding tot leraar engels begin. Het lijkt me een goede manier om m'n Engels op een hoger niveau te krijgen en wat meer over de cultuur te weten te komen.
Het liefst zou ik dan naar naar het Zuidoosten gaan.
Alleen heb ik daar dan wel een baan nodig om het te kunnen financieren.
Mijn vraag aan jullie is dan ook of iemand weet wat ik daar voor werk zou kunnen doen met alleen een havo-diploma. Misschien gids ofzo? Of moet je daar een speciale opleiding voor hebben?
Verder nog iemand ervaring hiermee? Ik hoor het graag
pi_71450271
Ik vertrek in september voor onbepaalde tijd naar Engeland Zo te zien zijn er iig. genoeg FOK!kers in LDN en omstreken te vinden!
all your heroes are whores
pi_71479236
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:42 schreef Mr.Rude het volgende:
Ik zit er over te denken om na het behalen van mijn havo-diploma eerst een jaar naar Engeland te gaan voor ik aan een opleiding tot leraar engels begin. Het lijkt me een goede manier om m'n Engels op een hoger niveau te krijgen en wat meer over de cultuur te weten te komen.
Zeker een prima idee, zo vlak voor je opleiding.
Ik ben ervan overtuigd dat je daar veel aan zult hebben!
quote:
Op maandag 27 juli 2009 16:42 schreef Mr.Rude het volgende:Het liefst zou ik dan naar naar het Zuidoosten gaan.
Alleen heb ik daar dan wel een baan nodig om het te kunnen financieren.
Mijn vraag aan jullie is dan ook of iemand weet wat ik daar voor werk zou kunnen doen met alleen een havo-diploma. Misschien gids ofzo? Of moet je daar een speciale opleiding voor hebben?
Verder nog iemand ervaring hiermee? Ik hoor het graag
In de horeca werken? Of in een call center? Of voor een NL bedrijf dat daar werknemers zoekt? Of voor een hotel(keten)? Of....... waarschijnlijk hebben de "(ex-)lokale kaaskoppen" meer concrete ideeën. Misschien kun je je talenkennis als binnenkomer gebruiken... (spreek je nog meer talen?) Op een luchthaven of op andere toeristische attracties zijn misschien ook mogelijkheden te vinden, in dat geval...

Ga er in ieder geval wel vanuit dat je zonder opleiding natuurlijk niet te kieskeurig kunt zijn.

Succes!!
 FR
pi_71567526
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 02:25 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Zeker een prima idee, zo vlak voor je opleiding.
Ik ben ervan overtuigd dat je daar veel aan zult hebben!
[..]

In de horeca werken? Of in een call center? Of voor een NL bedrijf dat daar werknemers zoekt? Of voor een hotel(keten)? Of....... waarschijnlijk hebben de "(ex-)lokale kaaskoppen" meer concrete ideeën. Misschien kun je je talenkennis als binnenkomer gebruiken... (spreek je nog meer talen?) Op een luchthaven of op andere toeristische attracties zijn misschien ook mogelijkheden te vinden, in dat geval...

Ga er in ieder geval wel vanuit dat je zonder opleiding natuurlijk niet te kieskeurig kunt zijn.

Succes!!
Bedankt voor je tips! Horeca of callcenter ga ik zeker in overweging nemen. Ik ben bang dat je voor werk op een luchthaven een gerichte opleiding nodig hebt.
pi_71592402
Weet iemand dit: Heb me officieel uitgeschreven in NL inmiddels dus dat is geregeld maar die gegevens worden doorgegeven aan BD etc. Wat doe je als je verhuist? Want de gemeente gaf aan dat ze 't adres niet aanpassen als je eenmaal uit de gemeente bent uitgeschreven. Dus ik zie 't zo gebeuren dat als ik over 2 maanden verhuis er over 4 maanden 'n bedrijf me post stuurt op dat oude adres in Engeland. Moet ik bij elke verhuizing de NL BD en alle nederlandse instellingen een brief sturen over m'n verhuizing in de UK? Of hoe doen jullie dat?
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 15:17:24 #123
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71595246
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 13:44 schreef jmac het volgende:
Weet iemand dit: Heb me officieel uitgeschreven in NL inmiddels dus dat is geregeld maar die gegevens worden doorgegeven aan BD etc. Wat doe je als je verhuist? Want de gemeente gaf aan dat ze 't adres niet aanpassen als je eenmaal uit de gemeente bent uitgeschreven. Dus ik zie 't zo gebeuren dat als ik over 2 maanden verhuis er over 4 maanden 'n bedrijf me post stuurt op dat oude adres in Engeland. Moet ik bij elke verhuizing de NL BD en alle nederlandse instellingen een brief sturen over m'n verhuizing in de UK? Of hoe doen jullie dat?
Wat voor bedrijven in NL sturen je post? Ik laat m'n Rabobank post naar m'n ouders sturen en de rest doe ik via internet bankieren. Dat is ook de enige officiele post die nog uit NL zou kunnen komen geloof ik.

Als je nog veel post krijgt en je hebt geen adres in NL meer kan je altijd een postbus met mail forwarding aanvragen en daar alles heen laten sturen.
reset
pi_71596977
Ik heb van de BD een formulier ontvangen waarop ik mijn adres en correspondentieadres kon doorgeven (ik heb daar het adres van mijn ouders in NL aangegeven, dat leek me het handigst). Voor verkiezingen moet je je laten registreren bij een speciale afdeling van de gemeente Den Haag: http://www.postbus51.nl/n(...)enland-verblijf.html
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:49:59 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_71598096
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:33 schreef Mr.Rude het volgende:

[..]

Bedankt voor je tips! Horeca of callcenter ga ik zeker in overweging nemen. Ik ben bang dat je voor werk op een luchthaven een gerichte opleiding nodig hebt.

Ben je ooit op een luchthaven geweest?

Volgens mij is tot vijf kunnen tellen en je eigen naam met minder dan twee fouten schrijven meer dan genoeg...

Wat voor gerichte opleiding denk je dat een bagagehandler nodig heeft? Of die incheckmiepen?
pi_71723673
Shilizous_88

sitting_elfling
W11 3NN
2008

Drive-r

Bierie

Big Yin
Sinds Aug 1999

Californium

SaskiaR

JX
South Ayrshire, Scotland
Sinds maart 2008

Viajero
Hackney, London
Sinds 02 2006

LilC
Newcastle upon Tyne
2009

drWho,
Sinds 2005

Blight. Belfast. Oktober 2008- mei 2009

Overeenminuutjeweer
Ik woon er niet meer maar heb ong 1 jaar bij familie ingewoont in London (High Barnet) in 2007/08

Baseke:

Timovro:
Status: Student jun 2008-mei 2009

xienix84

Billy_Talent

Niek.
Putney, London

sylvietjoo
London vanaf sept 2009
 FR
pi_71723713
Zoiets?

Het Het grote 'Ik woon in...' topic (Deel 2) is ook mee bijgewerkt;
mocht iemand dat niet op prijs stellen, of staan er nog fouten tussen, dan hoor ik het wel.
 FR
pi_71771858
Tvp, binnenkort voor 9 maanden in UK.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71795255
toch voor de lol eens meelezen ooit, later, als ik groot ben, wil ik ook naar de UK
Ja doei.
pi_71845364
Wat is nou de beste manier van binnenlands reizen? Ik ben mijn reis naar Birmingham aan het plannen, en het goedkoopste lijkt vliegen op Stansted. Dan kan ik voor 10 pond met de trein, maar ik heb wel eens gehoord dat de treinen in de UK een drama zijn. Klopt dat? Ik kan ook met de bus, maar dan ben ik duurder uit en doe ik er langer over.

EDIT: Een goeie OV-planner die alle mogelijkheden meeneemt zou ik ook nog wel willen hebben
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71847505
Als je met de trein wilt kan je het beste even kijken of je de trein kaartjes 2 tot 3 maanden van tevoren kan boeken.
Dat is het goedkoopste meestal.
We zijjn al een paar keer Edinburgh naar London op en neer geweest met z'n tweetjes voor 100 Pond.

http://www.thetrainline.com/

Voor OV planner zou je misschien deze kunnen gebruiken?
http://www.transportdirect.info

Geeft zelfs aan de stukken die je moet lopen.
pi_71887755
De treinen zijn hier hartstikke goed, erg mooi, schoon, goede informatievoorziening en erg betrouwbaar. Alleen erg duur dus, maar zoals gezegd, als je vooraf boekt valt dat ook wel mee. Let wel op: als je de trein mist die je geboekt hebt, moet je een nieuw kaartje kopen voor de volle prijs, dus plan het niet te strak.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:27:34 #133
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_71888134
Zit er ook een groot verschil tussen vantevoren (online) treinkaartjes kopen en op het station zo'n kaartje kopen?

Bijvoorbeeld. Ik ga woensdag 9 september van Birmingham naar London om Engeland - Kroatie te zien. Ik weet niet precies hoe laat ik de trein kan pakken. Ben ik veel duurder uit als ik op de dag zelf een treinkaartje op het station koop (via zo'n automaat bijvoorbeeld)?
pi_71888794
Dat erg duur valt ook best wel mee, of ik had heel erg geluk: ik keek voor volgend weekend, een enkeltje van London Stansted naar Birmingham (3,5 uur onderweg), 9 pond. Lijkt me heel weinig. Maargoed, ik vlieg nu rechtstreeks op Birmingham
Eins, zwei, hoeplakai.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:22:37 #135
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71889972
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 22:27 schreef Billy_Talent het volgende:
Zit er ook een groot verschil tussen vantevoren (online) treinkaartjes kopen en op het station zo'n kaartje kopen?

Bijvoorbeeld. Ik ga woensdag 9 september van Birmingham naar London om Engeland - Kroatie te zien. Ik weet niet precies hoe laat ik de trein kan pakken. Ben ik veel duurder uit als ik op de dag zelf een treinkaartje op het station koop (via zo'n automaat bijvoorbeeld)?
Ik heb eens even gekeken voor jouw route en dat is £5 advance booking 9/9 en £12.50 vandaag 14/08 en dat is erg goedkoop vergeleken met andere routes.

Ik heb ooit eens £60 betaald in een automaat voor 2 uur reizen van Bristol naar London. Dat is 50p per minuut! Vantevoren boeken kan soms wel 90% schelen. Er is geen pijl op te trekken..
reset
pi_71915651
Sinds 3 jaar in London.

Eerste jaar in Chiswick, W4
Daarna Brentford, TW8
derde jaar Crystal Palace(Upper Norwood) SE25
En nu weer in Acton, W3.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:35:17 #137
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71916396
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 10:55 schreef pumpkinlondon het volgende:
Sinds 3 jaar in London.

Daarna Brentford, TW8
En nu weer in Acton, W3.
Nu nog noord en oost en je hebt heel London gedaan of blijf je nu in het westen?

Wat doe je hier?
reset
pi_71916631
Nee, blijf nu in het westen...

Ik werk in de IT in Chiswick. Bij een Housing association.

Maar misschien dat ik vanaf volgend jaar ga pendelen tussen Frankrijk en London.
pi_71931048
Ik heb gehoord dat de beste plek in Engeland om te wonen Devon is. Is iemand daar geweest en wat vinden jullie ervan?
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:51:18 #140
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_71933272
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:44 schreef regularjoeback het volgende:
Ik heb gehoord dat de beste plek in Engeland om te wonen Devon is. Is iemand daar geweest en wat vinden jullie ervan?
Devon is heel mooi, maar 'de beste plek om te wonen' is nogal een persoonlijke keuze. Ik ben er geweest en de kust, het landschap de country pubs, de mensen en meer zijn prachtig, maar het lijkt me niet makkelijk daar een cariere op te bouwen.

Zeker aan te raden voor vakantie en eventueel pensioen, maar de beste plaats voor mij is London.
reset
pi_71936581
Eens met individual, heb er niet gewoond, ben er wel geweest. Tis hetzelfde als in Zeeland wonen: mooi, maar er is geen klap te beleven.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_71942652
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:51 schreef Individual het volgende:

[..]

Devon is heel mooi, maar 'de beste plek om te wonen' is nogal een persoonlijke keuze. Ik ben er geweest en de kust, het landschap de country pubs, de mensen en meer zijn prachtig, maar het lijkt me niet makkelijk daar een cariere op te bouwen.

Zeker aan te raden voor vakantie en eventueel pensioen, maar de beste plaats voor mij is London.
http://www.telegraph.co.u(...)live-in-England.html
pi_71943160
quote:
Maar goed, dat is een survey gedaan door Country Life, lijkt me sterk dat die niet gefocussed hebben op het platteland?
pi_71943244
Devon came out on top because of its scenery, tranquility, wildlife, pubs, historic buildings, low crime rate, and the general quality of life here.

The old world charm of Clovelly With a stunning coastline along the north and south; scenic hedge-lined fields; picturesque towns and villages, and, of course, unique Dartmoor, Devon easily topped the table.

Devon scored 72pts in the survey - eight points ahead of second placed Cornwall and Gloucestershire.

There were 13 categories, with the highest mark available being 10. Devon scored a maximum 10 for landscape value, and nine for tranquility.

The survey is a real boost to the county's tourism industry.

The beach at Beer Chief executive of South West Tourism, Malcolm Bell, said: "This survey shows that this is not just something that tourism boards say. This result reflects that people actually believe it."

And the deputy leader of Devon County Council, Brian Greenslade, said the poll only emphasised what people in Devon already know.

"The survey is proof - if any were needed - that Devon is in a field of its own. Devon really is a very green and pleasant land with two very long coastlines," he added.

And Country Life explained why Devon is the best: "Devon basks in a sunny climate, typically enjoying 1,464 bright sunshine hours a year.

A thatched cottage in Cockington "It has 300 miles of exquisite coastline, the bleak beauty of Dartmoor, a chunk of unspoilt Exmoor, as well as its characteristic combes, vast hanging copses of oak and beech, and rugged, still-healthy rivers."

Another factor was the crime rate: Devon had 4,000 burglaries in 2000-01 compared to double that figure in Kent and Staffordshire.

The people of Staffordshire and Hertfordshire weren't so impressed by the survey - their counties came bottom of the "Best Place to Live" league.

bron: http://www.bbc.co.uk/devon/news_features/2003/devon_best.shtml
pi_71943427
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar goed, dat is een survey gedaan door Country Life, lijkt me sterk dat die niet gefocussed hebben op het platteland?
Was ook benieuwd, in deze link staan de criteria:

http://www.countrylife.co(...)ounty_explained.html

Vooral deze was mooi:
quote:
Guns: number of shotgun licences
Volgens mij zien ze dat als iets positiefs dus een plattelands bias zit er wel in ja
pi_71950915
Woont ook sinds 6 maand in London, Seven Sisters area.
pi_72037279
Bora Bora, leuk dat ik al in de lijst sta! Zei ik dat ik naar Londen ging? Want ik ga in St. Albans wonen, da's in Hertfordshire een stukje boven Londen.
all your heroes are whores
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:33:55 #148
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_72148309
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:03 schreef sylvietjoo het volgende:
Bora Bora, leuk dat ik al in de lijst sta! Zei ik dat ik naar Londen ging? Want ik ga in St. Albans wonen, da's in Hertfordshire een stukje boven Londen.
heb ik ook vlakbij gewoond maar dan P.....bay, erg mooi daar, veel groen en rustig. Je zit ook maar een half uur van Central En ik woonde vlakbij Dennis Bergkamp
¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
pi_72153279
Zijn er eigenlijk nog dingen waar je specifiek op moet letten als je je Nederlandse C.V vertaald naar het engels ?
pi_72155042
Ja, een Engelse CV moet veel uitvoeriger zijn, Mijn CV beslaat 3 kantjes ondertussen en alle belangrijke zaken van de laatste drie jaar staan erin. Alles wat je hebt gedaan moet je opnemen.

Kan eventueel wel een kopie zenden als je dat wilt.

ps, vanilla..
pi_72155283
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:04 schreef pumpkinlondon het volgende:
Ja, een Engelse CV moet veel uitvoeriger zijn, Mijn CV beslaat 3 kantjes ondertussen en alle belangrijke zaken van de laatste drie jaar staan erin. Alles wat je hebt gedaan moet je opnemen.

ps, vanilla..
Ja, dat zou ik zeer op prijs stellen! Ik neem overigens aan dat een Engels CV en Amerikaans CV ong. hetzelfde zijn?
pi_72156727
Hmm, weet niet zoveel over Amerikaanse CV's to be honest. Maar zou idd best hetzelfde kunnen zijn.
pi_72156972
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:45 schreef pumpkinlondon het volgende:
Hmm, weet niet zoveel over Amerikaanse CV's to be honest. Maar zou idd best hetzelfde kunnen zijn.
Iig bedankt voor de PM Ik vraag dat nog wel even verder in het Amerika forum.
pi_72162404
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:04 schreef pumpkinlondon het volgende:

ps, vanilla..
Drie kantjes is veel voor een "City" CV, probeer daar maximaal 2 van te maken. Niemand heeft tijd en zin voor een lange CV.
pi_72168898
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:03 schreef sylvietjoo het volgende:
Quote gerust de lijst om jouw gegevens aan te passen.

Als dit deeltje vol is, kan 'ie dan in één keer mee naar de nieuwe OP.
 FR
pi_72168982
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja, dat zou ik zeer op prijs stellen! Ik neem overigens aan dat een Engels CV en Amerikaans CV ong. hetzelfde zijn?
Ik denk wel dat er verschillen zullen zijn, dus je doet er indd goed aan om het nog even na te vragen bij "de Amerikanen".
 FR
  woensdag 26 augustus 2009 @ 20:18:04 #157
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_72181479
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 08:02 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Drie kantjes is veel voor een "City" CV, probeer daar maximaal 2 van te maken. Niemand heeft tijd en zin voor een lange CV.
Precies! Kort en krachtig werd mij altijd aangeraden. 2 paginas maximaal. Helemaal nu, waar veel banen meer dan 100 sollicitaties krijgen..

Voor de 3 contracten die ik nu heb heb ik trouwens geen CV nodig gehad. Na een tijdje ga je over op 'contacten' als het goed gaat.
reset
pi_72217739
Houden jullie ook zo van Mock the Week?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72218667
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:29 schreef jakkop het volgende:
Houden jullie ook zo van Mock the Week?
Nope, maar ik vind de Nederlandse variant dan ook niet leuk. Enige echte leuke serie in de UK voor mijzelf dan is friday night with jonathan ross. En die comedy sketches die je wel eens ziet verschijnen met andere lui incluis hemzelf. Weet zo niet 1-2-3 meer hoe dat heet.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 01:03:13 #160
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_72219542
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 00:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nope, maar ik vind de Nederlandse variant dan ook niet leuk. Enige echte leuke serie in de UK voor mijzelf dan is friday night with jonathan ross. En die comedy sketches die je wel eens ziet verschijnen met andere lui incluis hemzelf. Weet zo niet 1-2-3 meer hoe dat heet.
Is er een Nederlandse variant van Mock the Week dan?

Mock the Week is wel geweldig trouwens.
"things you will never hear at the olympics"
- "And it's GOLD for Ireland!"
pi_72222068
Deleted scenes from a fantasy film:

"I'm aragorn, son of arathorn, the Heir of Isildur, part of the fellowship of the ring. Please leave a message after the tone.

Frankie Boyle is sowieso de baas van mock the week.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72228543
Heeft er iemand ervaring met het aanhouden van een "sociale" huurwoning in NL voor iig een aantal maanden?
Ik heb potentieel een nieuwe job in de uk, wil sowieso dit huis hier een tijdje houdenen ik denk aan 2 methodes..

A betaald via een NL bv er een huis in de UK bijhuren en dus alle nadelen mbt NL belasting tarieven
B betaald via de UK, inschrijven UK en ingeschreven blijven in NL en dan maar hopen dat ze niet gaan piepen.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_72230053
Weet iemand een site waar je vanuit de UK naar de Vuelta kan kijken?
Eins, zwei, hoeplakai.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:14:24 #164
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_72230325
sopcast icm rojadirecta.org?
pi_72307007
Bank Holiday!
pi_72310247
heeft niet echt iets met in het buitenland wonen te maken, maargoed Vandaag mijn eerste college Engelse Taal en Cultuur gehad, het is een begin.. erg leuk en ik ga me de pestpokke werken om met een 8 ofzo af te studeren

ik hoop zo dat als ik afgestudeerd ben en ik een baan kan krijgen in de UK dat mijn vriend (tegen die tijd al lang 'mijn man') mee wil...

*zwijmel*
Ja doei.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:22:51 #167
198365 Morendo
The Real Deal
pi_72317619
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
heeft niet echt iets met in het buitenland wonen te maken, maargoed Vandaag mijn eerste college Engelse Taal en Cultuur gehad, het is een begin.. erg leuk en ik ga me de pestpokke werken om met een 8 ofzo af te studeren

ik hoop zo dat als ik afgestudeerd ben en ik een baan kan krijgen in de UK dat mijn vriend (tegen die tijd al lang 'mijn man') mee wil...

*zwijmel*
Dus als je bent afgestudeerd verhuis je naar het Verenigd Koninkrijk om de Britten wat te leren over Milton en Shakespeare?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_72317669
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dus als je bent afgestudeerd verhuis je naar het Verenigd Koninkrijk om de Britten wat te leren over Milton en Shakespeare?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72318162
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:22 schreef Morendo het volgende:

[..]

ja, want dan ben ik expert, jeweetsch

neen, ik weet nog niet welke kant ik opga.. dat zie ik tijdens mijn studie wel onderzoeken of journaslistiek,vertalen..., iig géén onderwijs, dat is niet voor mij weggelegd..

Heb hiervoor meerdere dingen gedaan, en vlak voordat ik mijn vriend leerde kennen was ik al rustigaan bezig met uitzoeken hoe dat zou gaan, dat emigreren, omdat ik dat serieus in overweging nam nadat een eerdere studie niet was wat het leek te zijn voor mij..

Komende jaren staan ook wat langere vakanties in de UK op de planning en ik wil zo veel mogelijk van het land en de mensen zien en hopelijk 'later als ik groot ben' emigreren.. de UK voelt als mijn thuis, zodra de boot Britse vaarwateren binnenvaart begint m'n hart sneller te kloppen en ben ik helemaal zen

Tijdens mijn studie hoop ik wat meer mij te kunnen verdiepen in de cultuur en de taal het ligt geheel aan mijn specialisatie in welk vakgebied ik terecht zal komen, maar ik doe niet persé deze opleiding omdat ik denk dat ik daarmee in de UK beter aan de bak kan komen

vind het wel een beetje een stomme reactie

[ Bericht 10% gewijzigd door motorbloempje op 31-08-2009 19:52:12 ]
Ja doei.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:03:22 #170
111528 Viajero
Who dares wins
pi_72338434
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, want dan ben ik expert, jeweetsch

neen, ik weet nog niet welke kant ik opga.. dat zie ik tijdens mijn studie wel onderzoeken of journaslistiek,vertalen..., iig géén onderwijs, dat is niet voor mij weggelegd..

Heb hiervoor meerdere dingen gedaan, en vlak voordat ik mijn vriend leerde kennen was ik al rustigaan bezig met uitzoeken hoe dat zou gaan, dat emigreren, omdat ik dat serieus in overweging nam nadat een eerdere studie niet was wat het leek te zijn voor mij..

Komende jaren staan ook wat langere vakanties in de UK op de planning en ik wil zo veel mogelijk van het land en de mensen zien en hopelijk 'later als ik groot ben' emigreren.. de UK voelt als mijn thuis, zodra de boot Britse vaarwateren binnenvaart begint m'n hart sneller te kloppen en ben ik helemaal zen

Tijdens mijn studie hoop ik wat meer mij te kunnen verdiepen in de cultuur en de taal het ligt geheel aan mijn specialisatie in welk vakgebied ik terecht zal komen, maar ik doe niet persé deze opleiding omdat ik denk dat ik daarmee in de UK beter aan de bak kan komen

vind het wel een beetje een stomme reactie
Wat leuk dat je zo enthousiast bent

Ik denk dat met die reactie bedoeld wordt dat de meeste Britten zelf hun literatuur ook nauwelijks kennen.
  dinsdag 1 september 2009 @ 17:16:22 #171
198365 Morendo
The Real Deal
pi_72346210
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:03 schreef Viajero het volgende:
Ik denk dat met die reactie bedoeld wordt dat de meeste Britten zelf hun literatuur ook nauwelijks kennen.
Nou nee, ik vroeg me af wat voor een toegevoegde waarde iemand met een dergelijke opleiding heeft voor de Britse maatschappij. Als het werkelijk je ambitie is om in de toekomst de oversteek te maken dan is het verstandiger om een 'schaarse' studie te volgen, iets béta achtigs, geneeskunde o.i.d. Dat opent een stuk meer deuren.
pi_72346386
soms doen mensen vooral wat ze leuk vinden en niet zozeer wat een goed toekomstperspectief biedt.

Heb het geprobeerd, een studie te doen die ik wel leuk vond, maar vooral volhield vanwege het baanperspectief. Een béta-studie met 100% baangarantie maar echt gelukkig werd ik er niet van. Kwam vooral ook door het feit dat ik gewoon geen beta ben.

Nu ga ik gewoon doen wat ik leuk vind en waar mijn hart ligt en zie ik wel waar het schip strandt.

Sorry als dat in jouw ogen geen goede bijdrage leveren is

ik dacht dat mensen met dit soort commentaar vooral in KLB en SES zaten zeg
Ja doei.
pi_72396877
Hoe verhoud het leven in Engeland zich eigenlijk ongeveer t.o.v. Nederland? veel duurder/goedkoper, waar zitten de grote verschillen etc.

Mijn vriendin is namelijk Engelse en wellicht dat ik met een paar jaar toch die kant op moet Maar ben er eigenlijk alleen maar voor kortere perioden geweest (nooit langer dan 3 weken aaneen).
pi_72398455
Een stukje duurder, maar het verschilt niet heel veel (meer)

De verschillen, tsja, de UK is niet zo heel veel anders dan Nederland. Natuurlijk allerlei kleine dingetjes, maar de culturen lijken heel erg op elkaar. Wen alvast wel maar aan veel regen, slecht-geisoleerde huizen, grote klassen-verschillen.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72415700
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:23 schreef NekoKoneko het volgende:
Hoe verhoud het leven in Engeland zich eigenlijk ongeveer t.o.v. Nederland? veel duurder/goedkoper, waar zitten de grote verschillen etc.

Mijn vriendin is namelijk Engelse en wellicht dat ik met een paar jaar toch die kant op moet Maar ben er eigenlijk alleen maar voor kortere perioden geweest (nooit langer dan 3 weken aaneen).
Grootste verschillen die ik dusver heb opgemerkt is dat boeken relatief goedkoper zijn in de uk. Eten over het algemeen genomen iets duurder.

Qua omgang vond ik het erg positief dat men netjes rechts gaat staan aan de roltrap en iedereen op die manier met haast links kan passeren (waarom kunnen wij Nederlanders dat toch niet ) en men erg beleefd is. Ook de mensen / personeell op publieke plekken (denk aan op de underground) zijn erg servicegericht. Zo vind je op elk station ten alle tijden een aantal medewerkers die ouderen helpen e.d. kan de NS / RET nog iets van leren.

Maar de beleefdheid kwam op een gegeven moment mij ook de strot uit. Omdat men naast extreem beleefd ook wat afstandelijk was. Nederlanders zijn toch wat kletseriger / losser in omgang. Britten daarentegen zijn wat stijf als je ze niet persoonlijkt kent.

Dat alles samen. Ik kan mij prima voorstellen dat er mensen zijn die naar Groot Britannië willen emmigreren. Wat mij zelf betreft denk ik niet dat het erg klikte en ik zie mij dus ook niet 1,2,3 verhuizen naar dat land.
Profiel opgeheven.
pi_72416325
Boeken zijn in Engeland niet gebonden aan vaste prijzen zoals in Nederland. Mensen zijn beleefd maar inderdaad afstandelijk. Nederlands zijn ook veel directer, gewoon zeggen wat ze denken/willen, hier word meer om dingen heen gepraat, word er meer een verhaal van gemaakt.

Woon nu een half jaar in Londen en voorlopig totaal niet van plan om terug naar Nederland te gaan
pi_72418530
Overigens, voor iedereen die denkt dat Birmingham een saaie industriele lelijke stad is: je loopt 15 jaar achter. Birmingham
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 3 september 2009 @ 23:38:15 #178
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_72418908
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:29 schreef jakkop het volgende:
Overigens, voor iedereen die denkt dat Birmingham een saaie industriele lelijke stad is: je loopt 15 jaar achter. Birmingham
Al die emo's bij St Philips Cathedral

Maar ik moet zeggen, in die paar maanden dat ik hier nu zit, vind ik Birmingham echt een mooie stad. Absoluut niet saai en veel te beleven.

Wolverhampton is ook mooi, hoewel ik dat meer 's nachts zie dan overdag
pi_72419635
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:38 schreef Billy_Talent het volgende:

[..]

Al die emo's bij St Philips Cathedral
Het lijkt wel een toneelstukje dat ze doen.

1 van de vetste stukjes Brum die ik tot nu toe heb gezien is the Custard Factory. Een complex (wat vroeger dus een custardfabriek was) met allerlei galerieën, podia, kleermakers, vintage winkels, en whatever meer. Erg gaaf!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72423588
Mijn vriendin heeft 3 jaar in brum gewoont, wel een leuke stad Wat me ook wel bevalt aan Engeland is het hoge gehalte aan pubs Tenminste in de plaatsen waar ik geweest ben tot zover.

Vandaag weer een leuke aanvaring gehad op de snelweg met zo'n typische Nederlander-in-een-wit-busje (wat haat ik die lui). Nog een reden om eens serieus te overwegen naar Engeland te verkassen, niet zoveel lomperiken in het verkeer
pi_72424506
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:21 schreef Bierie het volgende:

Qua omgang vond ik het erg positief dat men netjes rechts gaat staan aan de roltrap en iedereen op die manier met haast links kan passeren (waarom kunnen wij Nederlanders dat toch niet ) en men erg beleefd is. Ook de mensen / personeell op publieke plekken (denk aan op de underground) zijn erg servicegericht. Zo vind je op elk station ten alle tijden een aantal medewerkers die ouderen helpen e.d. kan de NS / RET nog iets van leren.

Maar de beleefdheid kwam op een gegeven moment mij ook de strot uit. Omdat men naast extreem beleefd ook wat afstandelijk was. Nederlanders zijn toch wat kletseriger / losser in omgang. Britten daarentegen zijn wat stijf als je ze niet persoonlijkt kent.

Dat alles samen. Ik kan mij prima voorstellen dat er mensen zijn die naar Groot Britannië willen emmigreren. Wat mij zelf betreft denk ik niet dat het erg klikte en ik zie mij dus ook niet 1,2,3 verhuizen naar dat land.
Klantvriendelijkheid inderdaad een grote plus! Mensen in het OV idd erg vriendelijk, en ook andersom, iedereen zegt bedankt tegen de buschauffeur als ie uitstapt. Ook als je een bedrijf opbelt, zoals je energieleverancier, gemeente, verzekering etc, zijn ze erg behulpzaam en proberen ze je probleem echt op te lossen. Ze zuilen je nooit verwijten dat het jouw schuld is, zoals in Nederland.
Anderzijds zijn er dan ook veel klasseverschillen er is hier een enorme blanke onderklasse die vaak al generaties in armoede en werklossheid leeft, en het niveau van opleiding is daarvan erg slecht. Dat zijn de mensen die zich elke dag in coma drinken, op hun 15e drie kinderen hebben etc. Daarvan moet je dus echt geen vriendelijkheid verwachten. Een beetje vreemde spagaat tussen het superaangeharkte, nette, beleefde Engeland, en de armoede en criminaliteit van sommige groepen. De Britten weten zich er zelf ook niet echt raad mee.
De afstandelijkheid valt erg mee, tenminste hier in Manchester; mensen zijn juist heel bereid om te kletsen. Nieuwe collega's vroegen me gelijk mee naar de pub en uit eten, en ik ben lid geworden van de Ramblers (nationale wandelvereniging) en die mensen zijn ook allemaal superaardig. Het is inderdaad zo dat mensen je niet direct bij hen thuis zullen uitnodigen, maar dat komt omdat het openbare leven zich hier meer in de pub afspeelt - een verjaardagsfeest is altijd in de pub, nooit bij de jarige thuis bijv.
pi_72425021
Daar zeg je zoiets, mijn vriendin vond het inderdaad heel merkwaardig toen ik haar meenam naar de verjaardag van een tante. Wat haar vooral opviel was dat m'n tante continu in de weer was om mensen van drinken/hapjes te voorzien
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:10:56 #183
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_72461632
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:24 schreef NekoKoneko het volgende:

Vandaag weer een leuke aanvaring gehad op de snelweg met zo'n typische Nederlander-in-een-wit-busje (wat haat ik die lui). Nog een reden om eens serieus te overwegen naar Engeland te verkassen, niet zoveel lomperiken in het verkeer
Wij hebben hier ook 'white-van-men' en die zijn ook niet geliefd.. Lomperikken in het verkeer heb je overal..

Mocht je naar Engeland willen verhuizen ga dan niet naar London, want het verkeer is hier erg chaotisch en onbeschoft.
reset
pi_72464747
Het verkeer is druk en het kan soms erg lang duren, qua onbeschoftheid valt het erg mee. Vind juist dat vrijwel iedereen erg vriendelijk is maar dat je soms een enkeling tegenkomt die compleet gestoord is.
pi_72464952
En de wegen zijn heel onduidelijk. Veel te grote 2-baans-rotondes, onzichtbare bochten, etc.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72466261
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:23 schreef jakkop het volgende:
En de wegen zijn heel onduidelijk. Veel te grote 2-baans-rotondes, onzichtbare bochten, etc.
Dat je heb wel veel ja, ergste zijn nog die smalle weggetjes met aan beide kanten bomen/struiken direct op de weg zodat elke bocht compleet onzichtbaar is en je bij elke vrachtwagen die je tegenkomt vreest voor je spiegels.

Maar het zijn vaak wel leuke weggetjes, bochtig, soms wat kleine heuveltjes enzo.
  maandag 14 september 2009 @ 17:41:05 #187
198365 Morendo
The Real Deal
pi_72734829
Bij welke Britse bank zitten jullie? Ik wil binnenkort namelijk een account openen en twijfel nog tussen een aantal banken, voornamelijk RBS en LLoyds TSB.
pi_72734990
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 15:10 schreef Individual het volgende:

[..]

Wij hebben hier ook 'white-van-men' en die zijn ook niet geliefd.. Lomperikken in het verkeer heb je overal..

Mocht je naar Engeland willen verhuizen ga dan niet naar London, want het verkeer is hier erg chaotisch en onbeschoft.
London vind ik sowieso weinig aan Ga liever in een kleine stad wonen denk ik. Maar het duurt nog wel even voordat ik daadwerkelijk ga verhuizen ;P
pi_72735062
Ik heb eerst 6 weken lopen aank*tten om een account bij HSBC te krijgen (want die kom je telkens tegen als je zoekt op accounts voor nieuwe 'inwoners' uk accounts) maar die bleven maar moeilijk doen. Toen binnengelopen bij Lloyds TSB en direct een vriendelijk gesprek gehad met een medewerkster en gewoon een Silver account gekregen (en dat zonder ook maar 1 bewijs van adres of utility bill e.d.) op vertoon paspoort.

RBS weet ik dus niets over maar Lloyds TSB vond ik qua service iig top. Maargoed, je moet 't hier maar net treffen en wat het meest interessant is voor je is ook afhankelijk van je situatie natuurlijk.
pi_72736794
Een bankrekening krijgen is 1 grote catch-22: je hebt 100 bewijzen van id nodig, waaronder een utility-bill, en die krijg je alleen als je een bankrekening hebt. Juist.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72739133
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:44 schreef jakkop het volgende:
Een bankrekening krijgen is 1 grote catch-22: je hebt 100 bewijzen van id nodig, waaronder een utility-bill, en die krijg je alleen als je een bankrekening hebt. Juist.
Idd. En ze komen telkens met wat nieuws. Had al bewijs uitschrijving NL/Kopie bankafschrift NL/Brief van landlord dat ik hier woon/Kopieen alle utility bills (op zijn naam). Brief met NI nummer met adres erop etc. En nog was het niet goed genoeg voor HSBC Dus heb ze toen maar vriendelijk verteld dat ze de boom in mochten klimmen.

Wel grappig dat 't toen bij Lloyds meteen okay was en ze niet moeilijk deden. Die vrouw gaf ook al aan dat elke bank de regels anders hanteert en de een strenger is dan de ander.

Zodra je een rekening hebt iig zsm wat meer bewijs verzamelen van adres zodat je het bij andere bedrijven kan gebruiken.

Post is laatste dagen/weken ook een rotzooi. Ontvang (volgens mij) post gewoon niet of pas na 1,5 week. Vandaag een brief ontvangen die met datum 2 september was verzonden Leve de eeuwig stakende Engelsen.
pi_72740441
Ik zit bij NatWest, dat kostte idd ook wat moeite... ze wilden een proof of address, maar zelfs een ondertekende en gestempelde brief van de uni, die mijn kamer regelde, vonden ze niet genoeg. Pas na veel zeuren wilden ze dat accepteren, en toen kon ik alleen de meest basale rekening krijgen.
Maar ik had het eerst bij Barclays geprobeerd, en die werkten helemaal niet mee, dus idd verschilt het nogal per bank.
Overigens kan je best uitilty bills op je naam krijgen zonder een bankrekening te hebben; je hoeft niet per se per bank te betalen, maar kan ook via decit/creditcard of zelfs in cash betalen. Dus zo gauw je dat 1 keer gedaan hebt, heb je een proof of address. En als je een huis huurt kun je vaak de eerste maanden contant betalen, en dan heb je een contract met je adres erop.
pi_72748632
Zit bij Barclays, was erg makkelijk, paspoort was voldoende
pi_72759076
Dan zal ik wel als enige bij HSBC zitten? Ging prima, was vrij snel opgezet met een brief van mijn werkgever en tot nu toe tevreden. De UK HSBC banken zijn zo-zo, maar ik doe bijna alles via hun offshore branch. Werkt hetzelfde, maar 10x betere, persoonlijk services en geen extra kosten.
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:31:35 #195
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_72779387
Ik zou maar een maand blijven en heb toen salaris in een bruine enveloppe gehad, maar toen ik 3 maanden later en nog zat heeft mijn mentor een HSBC bankrekening voor me geregeld. Prima bank.

Het enige wat ik nogal vreemd vond en vind is dat ik cheques heb en soms in cheques betaald krijg. Schrijf het dan gewoon over, dan hoef ik niet naar de bank!
reset
  woensdag 16 september 2009 @ 02:52:51 #196
198365 Morendo
The Real Deal
pi_72791677
Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij LLoyds voor over negen dagen, dat duurt weliswaar een beetje lang, maar goed, we' ll see.
pi_72791737
Wat is leuk aan leven in Engeland?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72794265
quote:
Op woensdag 16 september 2009 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stoken!!!

Maar geen idee, het trekt me niet. Nu zie ik Londen niet echt als Engeland, da's een ander verhaal.
pi_72795782
quote:
Op woensdag 16 september 2009 03:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou het niet weten.
Ik zie Engeland ook niet zo zittten.
Heb het er 3 jaar uitgehouden maar ben maar weer snel teruggegaan naar Schotland.
pi_72806734
Schotland ben ik een paar jaar geleden geweest, was erg mooi, mooier dan Engeland
pi_72884603
Volgende week zaterdag naar Birmingham City vs Bolton Wanderers.

Wedstrijd van niks natuurlijk (#15 vs #18), maar de prijzen zijn verlaagd naar 15 pond.
Eins, zwei, hoeplakai.
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:46:21 #202
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_72884991
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:38 schreef jakkop het volgende:
Volgende week zaterdag naar Birmingham City vs Bolton Wanderers.

Wedstrijd van niks natuurlijk (#15 vs #18), maar de prijzen zijn verlaagd naar 15 pond.
dat is wel interest, hoe laat is die wedstrijd?. Ik was laatst naar Birmingham City vs Portsmouth. Ook een wedstrijd van niks, maar kostte me wel 35 pond.
pi_72885771
Kickoff @ 3 pm.

By way of thanks to supporters for their loyalty over the last 16 years, the board have reduced the prices for the Bolton fixture on Saturday 26 September to JUST £15 for adults, £10 for concessions and £5 for under 12's. THIS IS THE LOWEST BARCLAYS PREMIER LEAGUE PRICE THIS SEASON!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_72886027
Engels voetbal is leuk, zeker in het stadion! Al een paar keer geweest (Fulham, Spurs). Nu nog een keer West Ham, Crystal Palace (kan de toren vanaf hier zien) en met een berg geluk een keer Chelsea en Arsenal...
pi_72888325
Idd al twee keer naar Man City geweest, erg leuk om spelers als Nigel de Jong, Michael Owen etc. te zien En de sfeer is super, allemaal vaders (en moeders) met kinderen, erg gezellig.
pi_73019325
Ik ga vaak naar Arsenal of Chelsea. Als je lid bent, zijn er genoeg kaarten te kopen. Moet nog een keer naar de Spurs, maar ik probeer kaarten voor de wedstrijd Spurs - Chelsea of Spurs - Arsenal te krijgen, die wedstrijden zijn pas in april volgend jaar.
pi_73124569
hoi allemaal,

Ik ga in januari 3 maanden naar Engeland, Wolverhampton. Volgens mij niet de meest inspirerende plaats van de UK maar wel nuttig voor mijn werk (ik ga op de universiteit werken).
Ik ben alvast een beetje aan het kijken naar woonruimte via www.flatshare.com. Er blijkt veel te worden aangeboden. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten? (veel kan ik zelf uiteraard wel verzinnen maar ik vraag het toch...)

bedankt!
  zaterdag 26 september 2009 @ 18:15:37 #208
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_73129895
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 14:12 schreef sverbern het volgende:
hoi allemaal,

Ik ga in januari 3 maanden naar Engeland, Wolverhampton. Volgens mij niet de meest inspirerende plaats van de UK maar wel nuttig voor mijn werk (ik ga op de universiteit werken).
Ik ben alvast een beetje aan het kijken naar woonruimte via www.flatshare.com. Er blijkt veel te worden aangeboden. Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten? (veel kan ik zelf uiteraard wel verzinnen maar ik vraag het toch...)

bedankt!
Wolverhampton is niet verkeerd hoor. Mooie gebouwen, leuk centrum met een goed nachtleven. Ik ga er vanavond weer heen. Uitgaanstip: Blast Off in Wolverhampton Civic Hall

@ Jakkop. Aangezien jij in Birmingham zit, misschien dat jij dit weet. Een maand of 3, 4 geleden zag ik een Nederlands marktkraampje. Nederlandse vlag op het kraampje en ze verkochten gevulde koeken en pepernoten. Het was tegen het eind van de middag dus ze waren al bezig met opruimen en ik heb er ook verder geen aandacht meer aan besteed. Maar nu probeer ik dat ding dus weer te vinden, maar hij is gewoon weg Heb jij misschien enig idee waar die staat en wanneer die er staat? Volgens mij zag ik 'm op een donderdag in New Street (vlakbij Victoria Square).
pi_73136387
Ik weet er niks van. Maar ik heb een gestage invoer vanuit NL
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_73169388
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 20:20 schreef Manu82 het volgende:
Kom er net pas achter dat pinksteren whitsun is in Engeland.
Wordt dit eigenlijk gevierd? Kan het me niet herinneren namelijk...
Slecht nieuws mensen:
Manu82 blijkt ditmaal wel aan een héél verre reis te zijn begonnen.....

Hier vind je zijn afscheidstopic:
[IM] Manu, deze is voor jou.
 FR
pi_73172206
Ja doei.
pi_73237640
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 02:55 schreef Bora-Bora het volgende:
Update:

Shilizous_88

sitting_elfling
W11 3NN
2008

Drive-r

Bierie

Big Yin
Sinds Aug 1999

Californium

Nederland

SaskiaR

JX
South Ayrshire, Scotland
Sinds maart 2008

Viajero
Hackney, London
Sinds 02 2006

LilC
Newcastle upon Tyne
2009

drWho,
Sinds 2005

Blight. Belfast. Oktober 2008- mei 2009

Overeenminuutjeweer

Baseke:

Timovro:
Status: Student jun 2008-mei 2009

xienix84

Billy_Talent

Niek.
Putney, London

sylvietjoo
London vanaf sept 2009
in St. Albans, da's in Hertfordshire een stukje boven Londen.

jakkop
binnenkort voor 9 maanden in UK. (=sept'09-juni'10?)
Birmingham

pumpkinlondon
Sinds 3 jaar in London. (=2006)
Daarna Brentford, TW8
En nu weer in Acton, W3.

Boepz0r
Woont ook sinds 6 maand in London, Seven Sisters area. (= sinds feb 2009)

sverbern
Ik ga in januari 3 maanden naar Engeland, Wolverhampton.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 30-09-2009 12:08:12 ]
 FR
pi_73237727
Californium is weer terug in Nederland inmiddels
Ja doei.
pi_73237901
En sylvietjoo, jakkop, pumpkinlondon en Boepz0r, jullie staan ook bij de lijst hier:
Het grote 'Ik woon in...' topic (Deel 2)
Wil je dat toch maar niet, of staat er een fout tussen, laat het dan gerust even weten!
 FR
pi_73237920
quote:
Op woensdag 30 september 2009 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
Californium is weer terug in Nederland inmiddels
Okee! Doorgestreept.
 FR
pi_73238358
Mijn info klopt!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_73293954
London, Earl's Court sinds een paar maanden
pi_73294617
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:18 schreef jbm het volgende:
London, Earl's Court sinds een paar maanden
Ha, om de hoek!
pi_73306438
Woon sinds een weekje in London bij Kings Cross, bevalt prima tot nu toe!
pi_73311319
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:56 schreef Nam het volgende:
Woon sinds een weekje in London bij Kings Cross, bevalt prima tot nu toe!
Kun je me vertellen wat het was dat je deed besluiten om bij King's cross te gaan wonen of all places?
pi_73311884
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:22 schreef regularjoeback het volgende:

[..]

Kun je me vertellen wat het was dat je deed besluiten om bij King's cross te gaan wonen of all places?
Nou nou, zo'n ramp is het daar anders ook weer niet. Wellicht niet jouw smaak?
pi_73312126
De Hoeren lopen er toch niet meer over straat? Vind 't around King's Cross net als in zovele buurten in London. Niks mis mee.
pi_73312260
heeft iemand hier enig idee hoe makkelijk het is om tijdelijk werk (inclusief visum) te krijgen in de UK? Vooral in het Noorden, richting Edinburgh.

Gisteren eens zitten ouwehoeren met mijn vriend en samen tot de conclusie gekomen dat een half jaar of een jaar in het buitenland studeren (wat pas over anderhalf jaar ofzo aan de orde komt) alleen een optie is als we daar samen dan gaan wonen, tijdelijk.

Nu is hij tegen die tijd afgestudeerd (Informatica, WO met een management-master) en wellicht is het een optie om samen een jaar daarheen te gaan: ik studeren, hij werken. Nu denken we daar zeker niet te makkelijk over aangezien huisvesting en dergelijken natuurlijk niet makkelijker zullen zijn als we samen gaan (aangezien er, als ik alleen zou gaan, huisvesting in gastgezin via Erasmusbeurs ed. zou worden geregeld).

Het is gewoon een nieuwsgierigheidsvraag, eigenlijk. Van hoe goed of hoe slecht dat te doen is. Het lijkt mij een erg leuke optie om eens te kijken of we het daar uberhaupt zien zitten om wellicht ooit te emigreren, en voor mij voor mijn opleiding een hele gave mogelijkheid.

Graag geen commentaar op 'dan ga je toch alleen, je laat je toch niet tegenhouden, blah'. Dit is onze keuze, ben alleen benieuwd naar of zoiets als onze 'constructie' een beetje te regelen valt.
Ja doei.
pi_73312298
Je bent toch Nederlander? Heb je geen visum nodig.
pi_73312450
we hebben niets uitgezocht, aangezien we het er gisteren pas over hadden,dus ik heb geen idee, ik dacht, ik vraag het eerst hier even.
Maar geen visum dus? Hij kan daar gewoon solliciteren? Kunnen we daar 'gewoon' een huis huren?
Ja doei.
pi_73322817
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:52 schreef motorbloempje het volgende:
heeft iemand hier enig idee hoe makkelijk het is om tijdelijk werk (inclusief visum) te krijgen in de UK? Vooral in het Noorden, richting Edinburgh.
Binnen de hele EU kan je gaan en staan (en werken) waar je maar wilt. Ik denk dat je vriend met zijn informatica / management achtergrond makkelijk aan werk moet kunnen komen. Vooral richting Edinburgh zitten veel bankinstellingen die maar wat graag dat soort mensen binnen halen. En Nederlanders hebben qua werkhouding sowieso een erg goede reputatie in de UK is mij opgevallen.

Succes iig mocht het doorgaan!
Profiel opgeheven.
pi_73323693
quote:

[..]

Was ook mijn eerste bread and breakfast in London en de taxichaffeur keek me al raar aan toen ik zei dat ik daar naar toe wilde...maar prima buurt hoor!

Ook eerste nacht samen met mijn vriendin in London!
pi_73325446
quote:

[..]

de centrale ligging en de vele eettentjes en winkeltjes op loopafstand en het is altijd wel druk op straat. en nog geen hoeren tegengekomen voor zover ik gezien heb? eigenlijk nog geen negatieve ervaringen tot nu toe opgedaan.

staat de wijk als slecht bekend dan?
pi_73326164
Hoe is het openbaar vervoer vroeg in de ochtend in London?
 FR
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 02:44:03 #231
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_73326192
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 02:41 schreef Bora-Bora het volgende:
Hoe vroeg is vroeg?

Bus? Metro?
pi_73327336
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:32 schreef Nam het volgende:

[..]

de centrale ligging en de vele eettentjes en winkeltjes op loopafstand en het is altijd wel druk op straat. en nog geen hoeren tegengekomen voor zover ik gezien heb? eigenlijk nog geen negatieve ervaringen tot nu toe opgedaan.

staat de wijk als slecht bekend dan?
Kings cross had een hele slechte reputatie. Maar ze pompen daar al sinds begin jaren 90 geld in en dat begint nu zijn vruchten af te werpen.

Heb er heel wat rondgelopen. Zit een leuke pub ook tegenover het metro station die At World Ends heet.

En meestal zijn de reputaties veel erger dan dat het echt is. Zelfde geldt voor Soho Disctrict. Zelf nooit geen slechte ervaringen mee gehad.

Voor Bora-Bora. Check http://www.tfl.gov.uk/ <- soort van de 9292ov site van London
Profiel opgeheven.
pi_73330835
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 02:41 schreef Bora-Bora het volgende:
Prima vind ik. De hele nacht rijden er nachtbussen, en vanaf 4-5 uur heb je de underground. Treinen beginnen volgens mij ook rond dat tijdstip.

tfl.gov.uk
pi_73348229
Oh dankjulliewel!

Ik was op zoek naar een hotel en aangezien ik om een uur of 7 's ochtends op Heathrow moet zijn, leek me dat wel belangrijk om te weten voor de keuze van de lokatie!...

Als iemand nog een goeie tip heeft wat dat betreft... (budget)
 FR
pi_73353671
quote:
Op woensdag 30 september 2009 11:58 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]
sitting_elfling
W11 3NN
2008
Ik zit nog steeds bij W11 3NN, maar dat gaat hopelijk wel spoedig veranderen! Al vind ik W11 3NN wel een toffe postcode

Oh en komende week aanvraag doen voor een bankrekening
pi_73362440
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:58 schreef Bora-Bora het volgende:
Oh dankjulliewel!

Ik was op zoek naar een hotel en aangezien ik om een uur of 7 's ochtends op Heathrow moet zijn, leek me dat wel belangrijk om te weten voor de keuze van de lokatie!...

Als iemand nog een goeie tip heeft wat dat betreft... (budget)
Misschien rond Paddington? Of anders ergens rond de Piccadilly lijn. Als je om 7 uur 's ochtends op Heathrow moet zijn red je dat wel mi.

Check op laterooms.com voor relatief goedkope kamers.
pi_73378981
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:43 schreef Bierie het volgende:

[..]

Kings cross had een hele slechte reputatie. Maar ze pompen daar al sinds begin jaren 90 geld in en dat begint nu zijn vruchten af te werpen.

Heb er heel wat rondgelopen. Zit een leuke pub ook tegenover het metro station die At World Ends heet.

En meestal zijn de reputaties veel erger dan dat het echt is. Zelfde geldt voor Soho Disctrict. Zelf nooit geen slechte ervaringen mee gehad.

Voor Bora-Bora. Check http://www.tfl.gov.uk/ <- soort van de 9292ov site van London
Een slechte reputatie heb je zo opgebouwd, ervan af komen duurt jaaaaren
pi_73385767
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 17:37 schreef pumpkinlondon het volgende:

[..]

Misschien rond Paddington? Of anders ergens rond de Piccadilly lijn. Als je om 7 uur 's ochtends op Heathrow moet zijn red je dat wel mi.

Check op laterooms.com voor relatief goedkope kamers.
Super: bedankt voor de metro-info. Het is nl. niet echt overzichtelijk voor een leek, als je een beetje haast hebt!
Helaas nix interessants gevonden op de Piccadilly lijn;
maar wel bij het Southal (rail) station; zijn treinen (richting London) en bussen (richting Heathrow) wel redelijk betaalbaar?

Is die Oysterpass een rendabele optie? Of teveel gedoe voor één avond en ochtend in Londen?
 FR
pi_73385775
Oh shit, dit was KAA...
 FR
pi_73388184
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:59 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

maar wel bij het Southal (rail) station; zijn treinen (richting London) en bussen (richting Heathrow) wel redelijk betaalbaar?

Is die Oysterpass een rendabele optie? Of teveel gedoe voor één avond en ochtend in Londen?
Een coach (lijnbus) retour van heathrow naar london is 14 pond, een retourtje met de trein 28 pond meen ik uit mijn hoofd.

Je kan een oyster kaart nemen (je krijgt dan 3 pond reistegoed erbij meen ik) het zal neit zoveel schelen uitendelijk.
Profiel opgeheven.
pi_73404253
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 10:59 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Super: bedankt voor de metro-info. Het is nl. niet echt overzichtelijk voor een leek, als je een beetje haast hebt!
Helaas nix interessants gevonden op de Piccadilly lijn;

Niks kunnen vinden aan die hele Piccadilly lijn?? Kijk eens naar Earls court, leuke buurt en ook wel betaalbare hotels te vinden. Betaalbaar voor London dan he..

Maar goed, vanaf Paddington heb je een Heathrow express..Paddington is ook dicht bij Hyde park, daar zijn leuke hotels en B&B te vinden. Wat is je budget dan eigenlijk en wanneer kom je?

Je kunt op je oyster gewoon een x bedrag zetten, altijd handig mi en goedkoper dan losse kaartjes.
https://www.heathrowexpre(...)B-B4E1-D6CE77C8587F}
pi_73405097
Wat is eigenlijk het beste qua voedsel eten na Pret a Manger? Pre made sandwiches vreet ik niet, die voorgebakken troep van alle supermarkten wat ze warm in de vitrine hebben liggen eet ik ook niet. Dus wat is het beste alternatief op Pret a Manger ?
pi_73405584
Yo Sushi!!

Waitrose heeft lekkere baguettes die vers bereid worden. Voor de rest is het meuk van de supermarkten als Sainsbury's en Tesco mi.
pi_73405812
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:13 schreef pumpkinlondon het volgende:
Yo Sushi!!

Waitrose heeft lekkere baguettes die vers bereid worden. Voor de rest is het meuk van de supermarkten als Sainsbury's en Tesco mi.
Sushi is niet mijn ding Ik zal morgen dan maar eens even kijken of ik een Waitrose kan vinden. Ik zie dat er 1tje een mijl van me vandaan is alleen heeft het niet de beste openingstijden. Toch maar even wat 'vers' proberen daar. Tesco en MS en sainsburies, spar etc. mijdt ik als het ff kan. Haal daar alleen een salade maaltijd op als ik haast heb en bottled water.
pi_73405814
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat is eigenlijk het beste qua voedsel eten na Pret a Manger? Pre made sandwiches vreet ik niet, die voorgebakken troep van alle supermarkten wat ze warm in de vitrine hebben liggen eet ik ook niet. Dus wat is het beste alternatief op Pret a Manger ?
Beetje grotere ketens:
- Pauls (Franse baguettes)
- EAT (beetje zelfde als Pret)
- Leon (biologische shit, goed spul)

Ik vind zelf Leon altijd wel prima, moet ik dan toch bij zo'n keten wat halen. Bij Pret, EAT en Pauls hou ik het liever op soepjes en salades.
pi_73405902
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:18 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Beetje grotere ketens:
- Pauls (Franse baguettes)
- EAT (beetje zelfde als Pret)
- Leon (biologische shit, goed spul)

Ik vind zelf Leon altijd wel prima, moet ik dan toch bij zo'n keten wat halen. Bij Pret, EAT en Pauls hou ik het liever op soepjes en salades.
Bingo schrijf ik op en ga ik morgen ook maar proberen! Had afgelopen week al een discussie met iemand hier over hoe verschrikkelijk smerig al die voorverpakte troep is in de 'grote' supermarkten en de zoektocht naar lekker vers eten iets is van continu zaakjes uit blijven proberen. Ik neem aan dat die zaken ook niet al te ver van de city of van W11 vandaan zitten.
pi_73416736
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Bingo schrijf ik op en ga ik morgen ook maar proberen! Had afgelopen week al een discussie met iemand hier over hoe verschrikkelijk smerig al die voorverpakte troep is in de 'grote' supermarkten en de zoektocht naar lekker vers eten iets is van continu zaakjes uit blijven proberen. Ik neem aan dat die zaken ook niet al te ver van de city of van W11 vandaan zitten.
Het zijn allemaal ketens, dus je zult er wel ergens eentje tegen komen. EAT is vrij vergelijkbaar met Pret, maken ook broodjes ter plekke enzo. Leon is goed voor avond eten, veel groenten en alles biologisch, etc...
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 10:27:11 #248
111528 Viajero
Who dares wins
pi_73417631
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 21:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Is er een verschil tussen Pret en die andere plaatsen (Eat, M&S)?

Ik hou zelf het meest van onafhankelijke kleine plaatsen waar ze de sandwich voor je klaarmaken en je precies kan zeggen wat je erop wil.
pi_73417721
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:27 schreef Viajero het volgende:

[..]

Is er een verschil tussen Pret en die andere plaatsen (Eat, M&S)?

Ik hou zelf het meest van onafhankelijke kleine plaatsen waar ze de sandwich voor je klaarmaken en je precies kan zeggen wat je erop wil.
Dit zijn allemaal ketens, dus je kiest niet wat je op je broodje wilt. Maar goed, daar vroeg S_E namelijk ook om.

Ik eet zelf lunch hier op werk en dat wordt vaak bezorgd door dit soort zaken, niet ideaal. Er zijn talloze zaken in bijna elke straat in Londen waar je zelf je broodje kan laten beleggen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:26:43 #250
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_73430020
De link naar deel 4 in de OP klopt niet trouwens.
Hier is deel 4: United Kingdom #4
pi_73433526
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 00:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ha, om de hoek!
Goedenavond, buur!
pi_73433571
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 02:44 schreef Billy_Talent het volgende:

[..]

Hoe vroeg is vroeg?

Bus? Metro?
Jubilee/District erg druk vanaf 6.30/7.00.
pi_73434109
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:33 schreef jbm het volgende:

[..]

Jubilee/District erg druk vanaf 6.30/7.00.
Mwah, District vind ik rond die tijd wel meevallen. Ik hoef echter niet naar Canary Wharf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drive-r op 06-10-2009 19:58:05 ]
pi_73434730
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:47 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Mwah, District vind ik rond die tijd wel meevallen. Ik hoef echter niet naar Canary Wharf.
Hehe..ik heb er afgelopen weken slechts een paar keer naar toe moeten gaan, vanaf januari toch wel iets vaker
pi_73570010
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 17:52 schreef motorbloempje het volgende:
heeft iemand hier enig idee hoe makkelijk het is om tijdelijk werk (inclusief visum?) te krijgen in de UK? Vooral in het Noorden, richting Edinburgh of York.

Gisteren eens zitten ouwehoeren met mijn vriend en samen tot de conclusie gekomen dat een half jaar of een jaar in het buitenland studeren (wat pas over anderhalf jaar ofzo aan de orde komt) alleen een optie is als we daar samen dan gaan wonen, tijdelijk.

Nu is hij tegen die tijd afgestudeerd (Informatica, WO met een management-master) en wellicht is het een optie om samen een jaar daarheen te gaan: ik studeren, hij werken. Nu denken we daar zeker niet te makkelijk over aangezien huisvesting en dergelijken natuurlijk niet makkelijker zullen zijn als we samen gaan (aangezien er, als ik alleen zou gaan, huisvesting in gastgezin via Erasmusbeurs ed. zou worden geregeld).

Het is gewoon een nieuwsgierigheidsvraag, eigenlijk. Van hoe goed of hoe slecht dat te doen is. Het lijkt mij een erg leuke optie om eens te kijken of we het daar uberhaupt zien zitten om wellicht ooit te emigreren, en voor mij voor mijn opleiding een hele gave mogelijkheid.

Graag geen commentaar op 'dan ga je toch alleen, je laat je toch niet tegenhouden, blah'. Dit is onze keuze, ben alleen benieuwd naar of zoiets als onze 'constructie' een beetje te regelen valt.
ik quote mezelf nog even iemand een idee hoe moeilijk of hoe makkelijk dit is?

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 11-10-2009 15:19:53 ]
Ja doei.
pi_73575539
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Qua baan zoeken heb ik weinig idee, ken die regio niet. Maar waar zou je een visum voor nodig hebben?
pi_73576010
dat vraag ik jullie nogmaals, ik heb géén idee hoe dat werkt en voordat ik het via allerlei officiele instanties ga navragen probeer ik het eerst hier.

heeft mijn vriend een werkvisum nodig?
moeten wij een verblijfsvisum ofzo regelen om een huis te mogen huren (dus geen studentenkamer aangeboden via universtiteit)?

het lijkt me dat als wij daar een jaar gaan wonen en een huis willen huren dat dat niet zomaar kan, maar dat we daar papieren enzo voor moeten hebben? Hier mag je ook niet zomaar een woning huren, daar moet je meestal (als het een goede verhuurder is) verblijfspapieren aan overhandigen. Dat je niet daar met je koffers staat, huis gaat huren, gaat leven, etc. Zo makkelijk zal het allemaal wel niet zijn lijkt me?

Voor mij zal het nog het minste problemen opleveren, als die er al zijn, aangezien ik dan daar ben om te studeren. Vriendlief echter zit daar zonder echte 'reden' en zal dus gewoon een baan moeten vinden.
Ja doei.
pi_73576169
UK is EU dus tenzij je vriendje een nigeriaan oid is zal hij geen visum nodig hebben.
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_73576203
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
dat vraag ik jullie nogmaals, ik heb géén idee hoe dat werkt en voordat ik het via allerlei officiele instanties ga navragen probeer ik het eerst hier.

heeft mijn vriend een werkvisum nodig
moeten wij een verblijfsvisum ofzo regelen om een huis te mogen huren (dus geen studentenkamer aangeboden via universtiteit).

het lijkt me dat als wij daar een jaar gaan wonen en een huis willen huren dat dat niet zomaar kan, maar dat we daar papieren enzo voor moeten hebben? Hier mag je ook niet zomaar een woning huren, daar moet je meestal (als het een goede verhuurder is) verblijfspapieren aan overhandigen.

Voor mij zal het nog het minste problemen opleveren, als die er al zijn, aangezien ik dan daar ben om te studeren. Vriendlief echter zit daar zonder echte 'reden' en zal dus gewoon een baan moeten vinden.
Je kunt zo naar Engeland verhuizen en er wonen en werken, daar heb je geen visum voor nodig. Zelfs als je geen baan hebt of wat dan ook, dit is tenslotte Europa... Enfin, het enige wat je even moet doen is na binnenkomst een National Insurance nummer regelen (zoiets als een Sofi nummer in Nederland). Dat stelt weinig voor, maar heb je nodig met werken. Maar goed, ook dat is erg relaxed, ik werkte al 9 maanden voordat ik die aanvraag de deur uit deed.
pi_73576277
en ik maar moeilijk denken

okay.. dus dat zal het grootste probleem niet zijn...

Je kunt nog wel gewoon hier in Nederland verzekerd zijn (ziektekosten en dat soort ongein?) neem ik aan als het om een jaar gaat? Jullie hebben je daar permanent of tijdelijk gevestigd?
Ja doei.
pi_73576712
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:26 schreef motorbloempje het volgende:
en ik maar moeilijk denken

okay.. dus dat zal het grootste probleem niet zijn...

Je kunt nog wel gewoon hier in Nederland verzekerd zijn (ziektekosten en dat soort ongein?) neem ik aan als het om een jaar gaat? Jullie hebben je daar permanent of tijdelijk gevestigd?
Ik leef per jaar, dus zit hier niet permanent en ook niet tijdelijk: ik heb gewoon geen idee. Inmiddels wel weer vier jaar, maar goed.

Ziektekosten kun je in Nederland houden en in Engeland kun je je inschrijven bij de NHS, dat is zeg maar de gratis basis voorziening. Niet geweldig goed, maar prima voor een jaar en dus niet duur
pi_73578292
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Reeds genoemd. Ook door anderen. Maar je kan zo de UK in en uit en daar werken. Zelf heb ik een half jaartje in Londen gewoond / gewerkt.

Zolang je afkomstig bent uit de EU kan je in elke deelstaat werken en wonen.

Overigens over het huren. Wat misschien wel handig is voor je is het feit dat het in de UK gebruikelijk is om een woning te huren inclusief meubilair. Dat scheelt weer een hoop heen en weer gesleep voor die paar maanden / jaar
Profiel opgeheven.
pi_73578629
ik had idd al rond zitten kijken en veel wordt idd gemeubileerd aangeboden, geweldig
Ja doei.
pi_73578671
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:19 schreef motorbloempje het volgende:

heeft mijn vriend een werkvisum nodig?
moeten wij een verblijfsvisum ofzo regelen om een huis te mogen huren (dus geen studentenkamer aangeboden via universtiteit)?

het lijkt me dat als wij daar een jaar gaan wonen en een huis willen huren dat dat niet zomaar kan, maar dat we daar papieren enzo voor moeten hebben? Hier mag je ook niet zomaar een woning huren, daar moet je meestal (als het een goede verhuurder is) verblijfspapieren aan overhandigen. Dat je niet daar met je koffers staat, huis gaat huren, gaat leven, etc. Zo makkelijk zal het allemaal wel niet zijn lijkt me?

Visum is dus niet nodig. Voor jou niet en voor je vriend niet.

Als je iets wilt gaan huren is dat reuze makkelijk. Je hebt gewoon pecunia nodig. En ze zullen om referenties vragen, en ze nemen ook genoegen met referenties uit Nederland is mijn ervaring. de landlords willen graag zekerheid dat jij de huur kunt opbrengen. Houd rekening met een 6 weken borg en 1 maand huur vooruit. Plus er komt nog wat bij voor de referentie check. Veel flats en woningen zijn idd al gemeubileerd, althans hier in London.

Op de sociale woonmarkt kun je het denk ik wel vergeten, net zoals in Nederland.
pi_73578715
echt, het verbaast me hoe makkelijk allemaal, geweldig..

tenminste, we moeten nog gáán natuurlijk,duurt nog minimaal anderhalf jaar, maargoed. Ik ga woensdag naar een bijeenkomst hierover
Ja doei.
pi_73596396
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:37 schreef pumpkinlondon het volgende:

[..]

Visum is dus niet nodig. Voor jou niet en voor je vriend niet.

Als je iets wilt gaan huren is dat reuze makkelijk. Je hebt gewoon pecunia nodig. En ze zullen om referenties vragen, en ze nemen ook genoegen met referenties uit Nederland is mijn ervaring. de landlords willen graag zekerheid dat jij de huur kunt opbrengen. Houd rekening met een 6 weken borg en 1 maand huur vooruit. Plus er komt nog wat bij voor de referentie check. Veel flats en woningen zijn idd al gemeubileerd, althans hier in London.

Op de sociale woonmarkt kun je het denk ik wel vergeten, net zoals in Nederland.
Ik vind dat persoonijk wel erg gaar dat sommige landlords een heel lijstje aan eisen vragen voor het huren van een appartement. Ik woon nu iets langer dan een jaar (af een aan) in Londen en ben nog steeds op zoek naar een goede kamer. Heb er verscheidene gezien, maar daar wordt ik gevraagd of ik eerst zo vriendelijk 1500 pond wil over maken via Western Union (de nigerianen scam) of ik moet een full time professional zijn, meerdere huur referenties hebben etc. Een simpele credit check is niet voldoende. Dat ik de beste man vertel en laat zien dat ik het wel kan betalen is domweg niet voldoende .. Het feit dat ik 'ook' student ben maakt het zoveel moeilijker om een fatsoenlijke kamer te krijgen hier.

Moet gezegd worden dat ik dat freeview tv wel tsjill vind :p
pi_73612421
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind dat persoonijk wel erg gaar dat sommige landlords een heel lijstje aan eisen vragen voor het huren van een appartement. Ik woon nu iets langer dan een jaar (af een aan) in Londen en ben nog steeds op zoek naar een goede kamer. Heb er verscheidene gezien, maar daar wordt ik gevraagd of ik eerst zo vriendelijk 1500 pond wil over maken via Western Union (de nigerianen scam) of ik moet een full time professional zijn, meerdere huur referenties hebben etc. Een simpele credit check is niet voldoende. Dat ik de beste man vertel en laat zien dat ik het wel kan betalen is domweg niet voldoende .. Het feit dat ik 'ook' student ben maakt het zoveel moeilijker om een fatsoenlijke kamer te krijgen hier.

Als je interesse hebt in mijn studio flat? Die is per 1 december beschikbaar in Acton. 725 per maand incl alle rekeningen. Bij een Nederlandse landlady! Heel relaxed..
pi_73634141
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 15:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik leef per jaar, dus zit hier niet permanent en ook niet tijdelijk: ik heb gewoon geen idee. Inmiddels wel weer vier jaar, maar goed.

Ziektekosten kun je in Nederland houden en in Engeland kun je je inschrijven bij de NHS, dat is zeg maar de gratis basis voorziening. Niet geweldig goed, maar prima voor een jaar en dus niet duur
Waarom heb je nog je verzekering in Nederland?
pi_73635095
Ziektekosten verzekering in Nederland is voor zover ik weet onbruikbaar omdat je in Nederland moet wonen. Dat is in elk geval wat VGZ mij vertelde en daarom kon ik ook zonder problemen bij hun vertrekken. (Daarnaast is het volgens mij teveel van het goede om in meerdere landen te verzekeren).
pi_73640423
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:01 schreef jbm het volgende:

[..]

Waarom heb je nog je verzekering in Nederland?
Volgens mij zeg ik nergens dat ik dat nog heb?

Als je als student echter een jaartje hierheen gaat, zou ik het gewoon houden. Je gaat je verder ook niet uitschrijven uit Nederland en dus is het afzeggen van de bijdrage aan de ziektekosten door de overheid niet eens stop te zetten (zelfs na uitschrijven in Nederland en vele brieven bleef het geld 2 jaar lang binnenkomen bij mij en collega's).
pi_73640460
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:37 schreef Niek. het volgende:
Ziektekosten verzekering in Nederland is voor zover ik weet onbruikbaar omdat je in Nederland moet wonen. Dat is in elk geval wat VGZ mij vertelde en daarom kon ik ook zonder problemen bij hun vertrekken. (Daarnaast is het volgens mij teveel van het goede om in meerdere landen te verzekeren).
Maar in de UK hoef je je niet te verzekeren, hier gebruik je gewoon NHS. En als het serieuzer wordt (wat niemand hoopt natuurlijk), kun je in ieder geval terug naar Nederland en je daar laten opnemen. Je wilt niet maanden in een NHS ziekenhuis liggen en privé bijverzekeren in Engeland is voor een student niet te betalen.
pi_73643792
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:32 schreef pumpkinlondon het volgende:

[..]

Als je interesse hebt in mijn studio flat? Die is per 1 december beschikbaar in Acton. 725 per maand incl alle rekeningen. Bij een Nederlandse landlady! Heel relaxed..
Sorry, maar toch bedankt. Ik zoek een plek iets dichter bij Hyde Park. Zone 1 - 2. Prijs stond me wel aan, en een nederlandse landlady is wel heeeeel erg relaxed. Tot nu toe kwam ik vooral namen tegen waarvan ik dacht, dat zal wel niet uit W-Europa komen. Maar ik zoek dus nog wel steeds een kamer.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 10:37 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar in de UK hoef je je niet te verzekeren, hier gebruik je gewoon NHS. En als het serieuzer wordt (wat niemand hoopt natuurlijk), kun je in ieder geval terug naar Nederland en je daar laten opnemen. Je wilt niet maanden in een NHS ziekenhuis liggen en privé bijverzekeren in Engeland is voor een student niet te betalen.
Jup, ik ben ook nog steeds verzekerd in Nederland, zo ga ik volgende week even een bezoekje aan de tandarts brengen, en blijf ik ook gewoon bij m'n huisarts. Moet eigenlijk, niks van NHS hebben. Besides binnen 1 scheet ben je al weer terug in Nederland, en ik revalideer liever in Nederland dan in Londen
  woensdag 14 oktober 2009 @ 11:37:03 #273
271368 --Tweety--
Diep in de zee!
pi_73675922
Ik woon tijdelijk in engeland omdat ik hier stage loop, en ik moet zeggen dat het me hier best bevalt.
Tuurlijk zijn er dingen heel anders dan in Nederland, VB: Mensen die vragen of alles wel goed gaat komen als je met 2 volle boodschappen aan de fiets naar huis wil gaan fietsen. Wel een beetje jammer dat hier ook fietsen gejat worden! Mijn huisgenoot en ik mochten een fiets lenen van zijn stagebegeleider, maar die fiets is helaas gejat
Het enige wat ik op het moment wel mis zijn mn favoriete dropjes en mn senseo apparaat, maarjah ik ben hier maar 5 maanden dus dat overleef ik ook wel weer!
Op naar de sterren en daar voorbij!
pi_73676702
Waar zit je?
Eins, zwei, hoeplakai.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:02:00 #275
271368 --Tweety--
Diep in de zee!
pi_73680382
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:59 schreef jakkop het volgende:
Waar zit je?
wednesbury, dat ligt vlakbij birmingham.
Op naar de sterren en daar voorbij!
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:07:54 #276
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_73680577
Hallo!

Wil met oud en nieuw naar Londen gaan. Heb alleen de vraag wat is er allemaal te doen rond die tijd, en zijn er nog clubs open tot een uur of 7?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_73681402
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:02 schreef --Tweety-- het volgende:

[..]

wednesbury, dat ligt vlakbij birmingham.
West Midlands
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:07 schreef motherflocker het volgende:
Hallo!

Wil met oud en nieuw naar Londen gaan. Heb alleen de vraag wat is er allemaal te doen rond die tijd, en zijn er nog clubs open tot een uur of 7?
Neem maar een dikke portemonnee mee.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_73681424
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:34 schreef jakkop het volgende:

[..]
Neem maar een dikke portemonnee mee.
Ja doei.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 14:45:01 #279
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_73681681
En stop ook maar wat geld in die dikke portemonnee
pi_73681758
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:45 schreef Billy_Talent het volgende:
En stop ook maar wat geld in die dikke portemonnee
veel geld.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_73681784
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:47 schreef jakkop het volgende:

[..]

veel geld.
heel. veel. geld.
Ja doei.
pi_73682003
quote:
Hallo!

De grotere clubs (Fabric, Ministry of Sounds, etc) zijn wel tot laat open, waarschijnlijk uur of 5/6. De "posh" clubs zijn wat kleiner en duurder en gaan eerder dicht. Normaal zou je eerst naar zo'n kleinere club gaan (die zijn vroeg op de avond leuker) en dan pas later na een grote clubs om af te stampen
pi_73682016
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 14:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

heel. veel. geld.
Liever 1 credit card. Voelt minder pijnlijk.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:29:32 #284
236716 motherflocker
live for the weekends
pi_73697717
Ja bier is toch gewoon hetzelfde als normaal? dus zo'n 3.5 pond in de pub, en 5 in de clubs?

En de club SeOne? Iemand idee tot hoe laat deze open is en of het iets is?
PSV
4 in a row!
29-04-2007 PSV kampioen met 1 doelpunt verschil!
pi_73698917
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:29 schreef motherflocker het volgende:
Ja bier is toch gewoon hetzelfde als normaal? dus zo'n 3.5 pond in de pub, en 5 in de clubs?

En de club SeOne? Iemand idee tot hoe laat deze open is en of het iets is?
Geen idee, zul je even op moeten zoeken. Geen idee hoe de prijzen liggen, maar die zullen niet enorm veranderen. Entree zal wellicht duurder zijn, maar ook dat weet ik niet zeker. Net als meeste mensen in Londen ben ik in die periode nooit in de stad
pi_73699115
Entree ligt met oud & nieuw vaak toch boven de 50 pond, net als in Nederland.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_73761326
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 23:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Vergeet niet 1. vals adres op te geven bij aanschaf freeview kastje & 2. gewoon niet reageren op aanmaningen voor 't betalen van de tv-tax van 150+ oid p/j. Zeker als je af en toe verhuist e.d. is dat zonde van je geld en 'pakken' ze je toch niet
pi_73813340
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:35 schreef jmac het volgende:
Vergeet niet 1. vals adres op te geven bij aanschaf freeview kastje & 2. gewoon niet reageren op aanmaningen voor 't betalen van de tv-tax van 150+ oid p/j. Zeker als je af en toe verhuist e.d. is dat zonde van je geld en 'pakken' ze je toch niet
Je kan je TV license meenemen als je verhuist. De benedenburen hadden niet betaald en hadden vorige week politie aan de deur. Persoonlijk vind ik het niet erg om een tientje per maand te betalen voor de kwaliteit die BBC biedt. Beetje pauper om het niet te doen en toch de vruchten te willen plukken, eerlijk gezegd. Allochtoon!
pi_73813772
Daarover verschillen we dan van mening. De BBC brengt veel crap en de programma's die ik ooit keek zijn allemaal gestopt. Kijk er nu nooit meer naar dus weiger het uit principe op te hoesten. Heeft niks met 'zuinige nederlander' of wat dan ook te maken. Ken zoveel Londenaren die 't ook niet betalen.
En je politie verhaal is broodje aap natuurlijk want de politie heeft 0,0 te maken met license fees. Er is ooit maar 1 man voor de rechter gebracht en die vent kreeg 'n boete van 150pond oid

http://news.scotsman.com/thebbc/Call-to--axe-.5523057.jp
pi_73815284
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:39 schreef jmac het volgende:
Daarover verschillen we dan van mening. De BBC brengt veel crap en de programma's die ik ooit keek zijn allemaal gestopt. Kijk er nu nooit meer naar dus weiger het uit principe op te hoesten. Heeft niks met 'zuinige nederlander' of wat dan ook te maken. Ken zoveel Londenaren die 't ook niet betalen.
En je politie verhaal is broodje aap natuurlijk want de politie heeft 0,0 te maken met license fees. Er is ooit maar 1 man voor de rechter gebracht en die vent kreeg 'n boete van 150pond oid

http://news.scotsman.com/thebbc/Call-to--axe-.5523057.jp
De BBC even achterwege gelaten, staan die zendpalen en de techniek voor Freeview er ook niet voor niks. Wie moet dat betalen? Ik vind het ook niet leuk om te betalen maar als je de TV niets vindt, kijk dan niet.

Politie is misschien een groot woord, maar er ligt hier beneden een envelope met 'We warned you' en handgeschreven 'refused payment, escalated to authorities' of iets in die trend. Met andere woorden: negeren betekent niet dat je er probleemloos mee wegkomt.
pi_73821405
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:24 schreef Kontiki het volgende:

[..]

De BBC even achterwege gelaten, staan die zendpalen en de techniek voor Freeview er ook niet voor niks. Wie moet dat betalen? Ik vind het ook niet leuk om te betalen maar als je de TV niets vindt, kijk dan niet.

Politie is misschien een groot woord, maar er ligt hier beneden een envelope met 'We warned you' en handgeschreven 'refused payment, escalated to authorities' of iets in die trend. Met andere woorden: negeren betekent niet dat je er probleemloos mee wegkomt.
Ik heb al veel van de brieven gehad, de toon word steeds serieuzer en dreigender maar ze doen echt helemaal niets. De mensen die de brieven versturen krijgen geloof ik commissie, ze hebben elk een eigen regio en in die regio moeten ze zoveel mogelijk license's verkopen.
pi_73822683
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 20:35 schreef jmac het volgende:

[..]

Het zit bij mij included in de wekelijkse woonprijs
pi_73825134
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:26 schreef Niek. het volgende:

[..]

Ik heb al veel van de brieven gehad, de toon word steeds serieuzer en dreigender maar ze doen echt helemaal niets. De mensen die de brieven versturen krijgen geloof ik commissie, ze hebben elk een eigen regio en in die regio moeten ze zoveel mogelijk license's verkopen.
Wou net zeggen. Die brieven zijn bangmakerij om jouw over te halen het wel degelijk te betalen. Iemand had een overzichtje van die brieven online gezet. Hij had zo'n 20 brieven gehad in 3 jaar Telkens nieuwe dreigementen

Check: http://www.bbctvlicence.com/
pi_73825415
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:20 schreef jmac het volgende:

[..]

Wou net zeggen. Die brieven zijn bangmakerij om jouw over te halen het wel degelijk te betalen. Iemand had een overzichtje van die brieven online gezet. Hij had zo'n 20 brieven gehad in 3 jaar Telkens nieuwe dreigementen

Check: http://www.bbctvlicence.com/
Het meest opmerkelijke is nog wel dat dat bedrijf die die shit uitstuurt, er geen fuck aan doet. Ik bedoel, die instantie blijft maar brieven sturen .. zonder veel succes blijkt maar weer .. kostelijke rompslomp nie waar?
pi_73826998
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het meest opmerkelijke is nog wel dat dat bedrijf die die shit uitstuurt, er geen fuck aan doet. Ik bedoel, die instantie blijft maar brieven sturen .. zonder veel succes blijkt maar weer .. kostelijke rompslomp nie waar?
Ik denk dat veel mensen al snel zwichten voor die brieven. De brieven zullen eens 50p per stuk kosten dus als iemand besluit toch een license te nemen dan levert het hun alsnog veel geld op.
  maandag 19 oktober 2009 @ 01:12:25 #296
198365 Morendo
The Real Deal
pi_73830866
Ik, en mijn huisgenoten, hebben die brieven over 'tv-geld' ook gehad. Hmm, ik denk toch dat ik niet ga betalen.
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:56:36 #297
206337 aychelle
pi_73836282
Wat vind ik Londen toch tegenvallen als uitgaansstad. Hier in Nederland of andere landen is het veel beter!
&uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
  maandag 19 oktober 2009 @ 11:15:37 #298
206337 aychelle
pi_73836730
quote:
Hallo!

Mijn zus is ooit rond kerst geweest. Ik kan je eerlijk vertellen dat het wel wat duurder is rond die tijd.
Want het trekt aardig wat jonge toeristen, als je naar soho of leicester square gaat moet je niet opkijken als halve portomonee leeg is op et end van de avond. De pond is wel gezakt dus daar heb je voordeel in. Normaal zijn clubs in die buurt rond de 15 Pond, dan vast wel hoger. Maarja ik vind uitgaan in zone 1 zo ie zo overated, heb niks met dat fancy gedoe. Doe mij maar south-east londen daar ergens.

En qua boeken zou ik heel snel beginnen, als je nog ergens iets leuks of iets betaalbaars wilt
&uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
pi_73841279
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:56 schreef aychelle het volgende:
Wat vind ik Londen toch tegenvallen als uitgaansstad. Hier in Nederland of andere landen is het veel beter!
Wat viel er zo tegen?
pi_73844680
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:27 schreef Niek. het volgende:

[..]

Wat viel er zo tegen?
Ben ook wel benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: