Juistem! En ben dan ook blij dat ik er kan vertoevenquote:Op donderdag 4 juni 2009 10:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Eens, maar Notting Hill en de omgeving van Portobello Road blijft wel enorm relaxed vertoeven in het weekeinde. Echt een hoop relaxte pubs, cocktail bars en kleine eettentjes...
Nogal een aparte statement, maar goed. Ik zou ook prima in een relaxte buitenwijk kunnen wonen, als je Londen beter leert kennen zul je merken dat juist daar de wat minder "mainstream" hippe plekken zijn. Vaak betere restaurantjes en kroegen, maar het moet qua woon-werk verkeer maar net kunnen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 13:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Juistem! En ben dan ook blij dat ik er kan vertoeven. Toffe buurt, dicht bij het park om daar rond te lopen, gigantisch veel eetgelegenheden en wel leuke pubs. En binnen een aantal minuten bij de tube. Enige nadeel dat er op de Tesco's en MS niet veel andere supermarkten in de buurt zijn.
Als ik na NY weer terug keer naar de UK wordt het dan ook echt weer Notting Hill ( uiteraard dan een fatsoenlijke kamer ). Moet er niet aan denken om buiten Londen te wonen, in zo'n gezellig arbeiders dorp
Daar noem je direct het enige nadeel van Notting Hill op, het feit dat het er op een vrijdag tot zondag drukker is in de tube, dan op de werkdagen maandag tot vrijdag. En drukte vind ik altijd ook wel iets vrolijks en gezelligs hebben.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nogal een aparte statement, maar goed. Ik zou ook prima in een relaxte buitenwijk kunnen wonen, als je Londen beter leert kennen zul je merken dat juist daar de wat minder "mainstream" hippe plekken zijn. Vaak betere restaurantjes en kroegen, maar het moet qua woon-werk verkeer maar net kunnen.
Ik zou eigenlijk nooit willen wonen in Notting Hill, daar is het met dan weer te toeristisch voor.
Het is maar goed dat je een geinformeerde gebalanceerde opinie heb van London en omstreken.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat betreft buitenwijken, rond het oosten trekt het me gewoon echt niet. En die steden omtrent Londen wordt ik ook niet warm van, het doet me allemaal zo oud en verrot aan. Het enige wat ik financieel zou kunnen overwegen is wonen in Woodgreen bij een vriend van me. Die heeft daar een huis, en die buurt is me 100% meegevallen.
Dat moet ik helaas met Individual eens zijn. Er zijn zoveel leuke buurten om te wonen...quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is maar goed dat je een geinformeerde gebalanceerde opinie heb van London en omstreken.![]()
Wood Green!
Hehe, ik ben behoorlijk (lees; erg) kieskeurig wat betreft wonen. Ook al zou je dat zo 1,2,3 niet zeggen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 16:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Het is maar goed dat je een geïnformeerde gebalanceerde opinie heb van London en omstreken.![]()
Wood Green!
Het hele punt is juist dat die wijken helemaal niet zo zijn als jij ze beschrijft, daarom is het wat narrow-minded. En qua kieskeurigheid valt het blijkbaar wel mee (zoals je al aan geeft), je woont al tijden vanuit je koffertje in (naar jouw omschrijving) toch wel vrij erbarmelijke accommodaties. Maar goed, denk maar aan de Pret-a-Manger, als je even naar ons luistert komt het allemaal goedquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hehe, ik ben behoorlijk (lees; erg) kieskeurig wat betreft wonen. Ook al zou je dat zo 1,2,3 niet zeggen.![]()
En eigenlijk heb je ook wel gelijk, er zullen zoveel meer buurten zijn in Londen en omstreken die mij misschien zullen trekken. Maar op dit moment lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Wat betreft woon plekken spreek ik me ook altijd tegen, ben echt het type wat een boer niet kent dat hij eet hij niet. En op het moment dat hij iets lekker vindt blijft hij dat eten.
Ik houd nu eenmaal niet van oude woonwijken, of van die typische britse residential area's. Of van die specifieke studentenwijkenof zo'n wijk waar je van die alternatieve pubs hebt wat leuk is voor een avondje stappen maar meer ook niet. Veel van m'n klasgenoten vinden het prachtig om tussen al die studenten te wonen, nou ik moet er niet aan denken
Na al die hostels zou ik zelfs het tegengestelde willen beweren.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hehe, ik ben behoorlijk (lees; erg) kieskeurig wat betreft wonen. Ook al zou je dat zo 1,2,3 niet zeggen.![]()
Dat is een understatement!quote:ben echt het type wat een boer niet kent dat hij eet hij niet. En op het moment dat hij iets lekker vindt blijft hij dat eten.
Mja, ik vrees dat ik het met je eens moet zijn, die wijken zullen vast en zeker beter zijn dan dat ik ze beschrijfquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het hele punt is juist dat die wijken helemaal niet zo zijn als jij ze beschrijft, daarom is het wat narrow-minded. En qua kieskeurigheid valt het blijkbaar wel mee (zoals je al aan geeft), je woont al tijden vanuit je koffertje in (naar jouw omschrijving) toch wel vrij erbarmelijke accommodaties. Maar goed, denk maar aan de Pret-a-Manger, als je even naar ons luistert komt het allemaal goed![]()
Wat doe jij dan eigenlijk in Londen in je vrije tijd, als je zo'n enorme hekel aan studenten-zaken hebt?
Mja, openstellen. Dat is niet altijd even makkelijk. Heb me voorgenomen om in Augustus als we in The Big apple zijn dat ietwat meer te doenquote:Op donderdag 4 juni 2009 19:16 schreef Individual het volgende:
[..]
Na al die hostels zou ik zelfs het tegengestelde willen beweren.![]()
[..]
Dat is een understatement!
Je kan hier zoveel leren als je jezelf openstelt voor nieuwe dingen. London is daar echt perfect voor! NYC ook trouwens.
Ik bedoel £40k pa voor een baan die een aap nog kan doen en dan nog zeuren!quote:Ze moeten de RMT opdoeken! Greedy cunts! (excuse me french)
Tube drivers krijgen al meer dan twee keer het salaris van buschauffeurs en nu willen ze ook nog eens een opslag boven inflatie terwijl de meeste mensen in het land tegen een salaris bevriezing aankijken.
Dat het management van de LUL (toepasselijke naam) een stel ongeorganiseerde graaiers zijn is niet een reden om de stad £100m aan schade en zware ongemakken toe te brengen. Ik werk thuis vandaag, maar lang niet iedereen heeft die luxe. Dit is ook niet de eerste keer.
Abolish unions! (kom er maar in Maggie)
quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:52 schreef Individual het volgende:
cross post:
[..]
http://www.backingblair.co.uk/london_underground/
Zou geen probleem moeten zjin. Ze willen alleen maar weten of je idd hier woont/werkt. Zou wel nog een extra proof of address meenemen (gas/water/licht/telefoon) daar zijn ze hier nogal dol op.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:46 schreef jmac het volgende:
*oh ja: iemand nog tips over Ni interview? Ongelooflijk (te) vriendelijke vrouwtje aan tel zei dat ik met paspoort/rental agreement/company contract wel genoeg had. Wil niet voor jan joker gaan dus iemand ervaring of dat echt voldoende is en of ze nog lastige vragen stellen ondanks eu-membership? Bewijs van hoeveel geld op de bankrekening in NL staat e.d.?
Zeker te weten. Ik dacht vroeg in de ochtend (6.30) wel een black cab te kunnen vinden - NOT. Dus eerst half uurtje lopen, toen alsnog met geluk een vrij taxi gevonden... Nu maar taxi's geboekt tot en met morgenavond, geen zin in dit gezeur. Wel irritant dat ik daardoor niet vrij rond kan bewegen...quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:42 schreef drWho het volgende:
Iemand nog last gehad van de Tube strikes? Ik zelf niet, maar zat mensen hier op het werk die er vanochted lang over gedaan hebben.
Ja, heb 't gemerkt. Kon vandaag geen passport HSBC rekening openen omdat ze proof of adress uit Nederland willen hebbenquote:Op woensdag 10 juni 2009 18:31 schreef drWho het volgende:
[..]
Zou geen probleem moeten zjin. Ze willen alleen maar weten of je idd hier woont/werkt. Zou wel nog een extra proof of address meenemen (gas/water/licht/telefoon) daar zijn ze hier nogal dol op.
Dat zien ze vaker, maar het blijft lastig voor ze. Hopen dat je snel een brief van de HSBC krijgt, dat werkt ook goed.quote:Op woensdag 10 juni 2009 18:42 schreef jmac het volgende:
[..]
Ja, heb 't gemerkt. Kon vandaag geen passport HSBC rekening openen omdat ze proof of adress uit Nederland willen hebbenBewijs van inschrijving gemeente was niet goed voor ze. Maar telefoonrekening was dan wel weer goed. Onofficiele dus voor 't officiele
. Engelse adres heb ik nog geen gas/water/light aangezien ik hier tijdelijk sub-tenant ben maar dat zullen ze wel vaker langs zien komen denk ik.
Islington is nogal een grote buurt, dus het kan behoorlijk verschillen. Alles rond Finsbury en Angel vind ik zelf erg leuk. Heb je een bepaalde lokatie op het oog?quote:
zijstraatje van Essex Road, ben er zelf nog niet geweest, maar lijkt me opzich wel een levendige buurt van wat ik op internet gelezen heb.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:19 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Islington is nogal een grote buurt, dus het kan behoorlijk verschillen. Alles rond Finsbury en Angel vind ik zelf erg leuk. Heb je een bepaalde lokatie op het oog?
Klopt. Hoe dichter bij Angel Tube, hoe beter in dat gebied. Maar inderdaad leuke buurt, enorm veel eettentjes,quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
zijstraatje van Essex Road, ben er zelf nog niet geweest, maar lijkt me opzich wel een levendige buurt van wat ik op internet gelezen heb.
En dicht bij cityquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt. Hoe dichter bij Angel Tube, hoe beter in dat gebied. Maar inderdaad leuke buurt, enorm veel eettentjes,
Woningcorporatie als in council housing? Dan ga je nog leuke dingen meemaken.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:53 schreef Billy_Talent het volgende:
Sinds bijna een week nu
Billy_Talent
Locatie: Darlaston (omgeving Birmingham/West Bromwich/Walsall/Wolverhampton)
Sinds: 19 Juni 2009
Status: Stagiair bij een woningcorporatie (tot eind oktober)
Iemand nog tips over bepaalde bezienswaardigheden, leuke pubs/clubs en dergelijke?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |