Ik denk dat mensen eerder terugkomen omdat ze geen keus hebben. Ieder bedrijf vraagt er namelijk veel geld voor, ik vind 75 euro voor Windows en backup, met voorgeinstalleerde programma's behoorlijk meevallen in vergelijking met andere bedrijven. Dus vandaar waarschijnlijk dat je zoveel klanten hebt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De planken staan vol met werk, blijkbaar denkt niet iedereen er zo over
Iedere computer die we binnen krijgen is anders (van EEE-PC en Packard Bell tot ons eigen merk).
Als je aan computers werkt kan het altijd tegen zitten, dat weet je.
Die 50 euro is een vast tarief. Is een PC na 1 uur werk klaar, dan is dat leuk voor ons, is de PC na 2 uur (of meer) klaar, dan is dat fijn voor de klant. Klanten willen een vast tarief, wij geven dat.
Vergeet ook niet dat een bedrijf winst wil maken, belasting afdraagt, een administratie heeft, kennis moet bijspijkeren. En ook die Windows image moet regelmatig aangepast en verbeterd worden (nieuwe Open Office, nieuwe updates, etc).
Een reparatie dienst draait doorgaans verlies (ja, ze doen ook garantie-gevallen) of quitte.
Wij proberen winst te maken op dit punt en dat lukt.
Iedere klant staat het vrij om ergens anders heen te gaan als deze het te duur vindt.
Toch blijft men terugkomen
Ik zei ook niet dat je een oud moederbord op de kop moest tikken, maar je kunt prima een goedkopere uitvoering aanschaffen met minder prestaties, als de rest van de hardware toch al geen betere prestaties levert. En goedkope moederborden zijn prima te leveren (ASRock etc). En ik heb hem zelf niet in onderhoud, de desbetreffende concierge laat een kennis het nu doen. Als je goed hebt gelezen, heb je gemerkt dat ik de PC nooit in mijn bezit heb gehad, en dat de concierge zelf naar de computerwinkel is gegaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:13 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit dus. Als computerwinkel kun je het niet maken om , zoals TS stoer roept, even een mobo op de kop te tikken van een paar jaar oud. Die dingen zijn incourant, buiten garantie en moeilijk leverbaar. Er moet dus een ander type mobo in. Als dat gebeurt is het dus ook niet hopsieflopsie kabels aansluiten en gas maar dan moet alles weer opnieuw worden geinstalleerd. Dat kost weer tijd en tijd is geld.
Dat TS nog even meldt dat hij de pc in onderhoudt heeft is wel leuk maar repareer dat ding dan in plaats van hem naar een winkel te sturen die daar gewoon geld voor moeten rekenen. Is het voor jou teveel moeite om een mobo via internet te kopen en in te bouwen? Zo ja, zeik dan niet zo op die mensen van Heijligers (of elk ander bedrijf) en maak jezelf nuttig.
En nee,. ... ik werk niet bij Heijligers,....(ze waren wel pak em beet 7 jaar terug klant van mijn voormalig werkgever)
Het ging inderdaad om een licentie, niet om de installatie. Hij mocht ook om de een of andere vage reden niet zijn eigen licentie gebruiken.'quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:32 schreef maartena het volgende:
Backups moet je ook gewoon zelf maken, dan voorkom je deze ellende..
Windows licentie ook overbodig, windows installatie is een ander geval. Dat kost al gauw een uur met de juiste drivers, en daar mag je best 50 euro voor rekenen.
Toch wel ideaal dat ik dat soort dingen allemaal zelf kan.
Dat dusquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wij gebruiken voor oudere PC's bijvoorbeeld vaak Asrock moederborden.
Deze ondersteunen soms zelfs 2 soorten geheugen, zijn redelijk goedkoop en betrouwbaar.
Niet mijn eerste keuze maar om een oude bak op te lappen is het prima spul.
Ach weet je wat het is, bedrijven als Heijligers, Paradigit en bijvoorbeeld een Mycom verkopen zo veel computers en hebben er ook ontzettend veel op de reparatieafdeling staan dat er altijd een percentage niet tevreden is. Die mensen zul je veel eerder horen dan de positieve want zeg eens eerlijk. ... hoeveel mensen ken jij die na een maand of vijf zonder problemen ineens tegen iedereen gaan roepen hoe goed hun pc wel niet is en dat Heijligers (of een ander) zulk goed werk heeft geleverd? Geen toch? Nee, alleen de mensen die ontevreden zijn die hoor je.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:17 schreef joepie91 het volgende:
Als laatste noot wil ik nog even aangeven dat er *erg* veel mensen in mijn omgeving zijn die klachten hebben over hoe Heijligers de boel afhandelt, en erg weinig mensen (ze zijn op één vinger te tellen) met goede ervaringen. Vaak werkt een daar gerepareerde computer al na een paar maanden niet meer goed, om de een of andere reden.
Is niet helemaal waar. Als je erom vraagt namelijk, zullen mensen gewoon zeggen of ze wel of geen goede ervaringen hebben. Bovendien hoor ik over bijvoorbeeld Completer in mijn omgeving alleen maar goede ervaringen. Het kan dus wel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach weet je wat het is, bedrijven als Heijligers, Paradigit en bijvoorbeeld een Mycom verkopen zo veel computers en hebben er ook ontzettend veel op de reparatieafdeling staan dat er altijd een percentage niet tevreden is. Die mensen zul je veel eerder horen dan de positieve want zeg eens eerlijk. ... hoeveel mensen ken jij die na een maand of vijf zonder problemen ineens tegen iedereen gaan roepen hoe goed hun pc wel niet is en dat Heijligers (of een ander) zulk goed werk heeft geleverd? Geen toch? Nee, alleen de mensen die ontevreden zijn die hoor je.
Op zich wel schappelijke prijzen hoor. Dat moederbordje is, zeker inclusief montage, niet duur. Zoals eerder gemeld is de kans groot dat je windows opnieuw moet installeren en dan is het backuppen van documenten wel handig (kost tijd en dus geld). Een nieuwe windows licentie is ook aannemelijk als de klant geen licentie kan overleggen. Onderzoekskosten van 30 euro... lijkt me normaal dat je kosten in rekening brengt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:00 schreef joepie91 het volgende:
* Nieuw moederbord + montage: 50 euro
* Backuppen documenten & formatteren: 50 euro
* Nieuwe Windows XP licentie: 70 euro
* Onderzoekskosten: 30 euro.
Hij is zelf al naar die zaak gegaan, voordat ik uberhaupt wist dat zijn pc het niet deed. En hij had gewoon een legale Windows-CD, inclusief licentiecode.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:23 schreef Sempiterna het volgende:
[..]
Op zich wel schappelijke prijzen hoor. Dat moederbordje is, zeker inclusief montage, niet duur. Zoals eerder gemeld is de kans groot dat je windows opnieuw moet installeren en dan is het backuppen van documenten wel handig (kost tijd en dus geld). Een nieuwe windows licentie is ook aannemelijk als de klant geen licentie kan overleggen. Onderzoekskosten van 30 euro... lijkt me normaal dat je kosten in rekening brengt.
Die lui zijn er zeker een uur mee bezig in totaal... en misschien nog wel meer. Wat dat betreft moet je nog veel leren. Een eigen zaak kost een hoop geld en zeker 30% gaat naar de staat als belastingen (BTW, OB)... dan zie je dat er niet veel over blijft.
Eerlijk gezegd zou ik er niet aan begonnen zijn om bij problemen zo'n oude bak naar een winkel te brengen. Als ik het zelf niet zou kunnen oplossen dan.
Maar echt... als je het allemaal zoveel beter weet, waarom heb je het probleem niet zelf opgelost ipv die arme man naar die computer zaak te laten gaan?![]()
Wat wel een terechte klacht is.... als er 30 euro onderzoekskosten is afgesproken, ga je die prijs niet verhogen naar 60 als de klant zonder erparatie weg wil.
Verbrand? Als in... echt zwartgeblakerd? Wat doe jij met je pc.. Je weet toch dat je een pc niet in de oven hoeft te zetten voor je hem kan gebruiken, hequote:Op dinsdag 21 april 2009 21:38 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
Mijn moederbord was verbrandHad wel een vrij dure er inzitten een 2 jaar oude Asus Pw5 deluxe, nu maar een wat simpelere ingezet van 78 euro. Maar hoeso zou je dan Windows opnieuw moet installeren
Nah gewoon gesmolten printplaatjes was overigens erg stoffig en me kamer is bij zomerse temperaturen ook niet bepaald een koele ruimte maar ja blijft een vreemd verhaal. Maar meteen even goed schoongemaaktquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:39 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Verbrand? Als in... echt zwartgeblakerd? Wat doe jij met je pc.. Je weet toch dat je een pc niet in de oven hoeft te zetten voor je hem kan gebruiken, he
Ook mods gaan wel eens door het lint.quote:Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
Right, we smijten er op deze avond ook nog even wat pr0 termen tegenaan, joechei !quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:21 schreef Rutger1983 het volgende:
nieuw moederbord betekent toch wel opnieuw xp installeren.
heeft met de hardware abstraction layer te maken,
Yup op het hoekje @ kruispunt. 't is echt een bagger zaakquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:14 schreef Bolter het volgende:
Da's in Dordt toch? Althans rijd er weleens langs met de trein.
Dus dat doe ik foutquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:39 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Verbrand? Als in... echt zwartgeblakerd? Wat doe jij met je pc.. Je weet toch dat je een pc niet in de oven hoeft te zetten voor je hem kan gebruiken, he
Ja, vooral als je een scriptje laat draaien dat alles van een bepaalde extensie opzoekt en kopieert incl. de mapstructurenquote:Op woensdag 22 april 2009 04:56 schreef Sigmund666 het volgende:
Dit wordt vaste prik voor mijn pc fix service
50 euro voor backuppen.
Dat zeg jij!quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja duh, zo'n toko heeft ook wel meer te doen dan uitzoeken op welke exotische plaats een gebruiker z'n porno verstopt.
Het kost gewoon ontzettend veel tijd om het goed uit te voeren...quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:17 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen eerder terugkomen omdat ze geen keus hebben. Ieder bedrijf vraagt er namelijk veel geld voor, ik vind 75 euro voor Windows en backup, met voorgeinstalleerde programma's behoorlijk meevallen in vergelijking met andere bedrijven. Dus vandaar waarschijnlijk dat je zoveel klanten hebt.
[..]
Tja, dan doet het vriendje het niet goed en mag de conciërge alsnog naar de winkel, maar dan met een opgebokte windows installatie ook nog, waardoor er ook geen backup gemaakt kan worden.quote:Ik zei ook niet dat je een oud moederbord op de kop moest tikken, maar je kunt prima een goedkopere uitvoering aanschaffen met minder prestaties, als de rest van de hardware toch al geen betere prestaties levert. En goedkope moederborden zijn prima te leveren (ASRock etc). En ik heb hem zelf niet in onderhoud, de desbetreffende concierge laat een kennis het nu doen. Als je goed hebt gelezen, heb je gemerkt dat ik de PC nooit in mijn bezit heb gehad, en dat de concierge zelf naar de computerwinkel is gegaan.
[..]
Daar is een simpele reden voor. Windows licenties (OEM licenties, die je dus bij een pc koopt), worden gekoppeld aan je aangeschafte hardware. Bij particulieren wil Microsoft er wel makkelijk in doen (mn moederbord was kapot, ik heb 'm moeten vervangen en dat soort verhalen), maar bij computerwinkels kun je het vergeten. De computerwinkel is dus verplicht een nieuwe licentie te installeren wanneer zij het moederbord vervangen, omdat zij anders illegaal bezig is. Sommige winkels zien het door de vingers en nemen het risico, maar een groot aantal doet dit ook niet.quote:Het ging inderdaad om een licentie, niet om de installatie. Hij mocht ook om de een of andere vage reden niet zijn eigen licentie gebruiken.'
[..]
Er is ook niks mis met ASrock.quote:Dat dusEn mijn PC's draaien al sinds jaar en dag op ASRock, nooit problemen mee gehad.
Tja, dat zijn mensen. Als ze iets negatiefs hebben meegemaakt schreeuwen ze het van de daken, maar in 't geval van een positieve ervaring houden ze het voor zich. Dat heeft niets met de computerwinkel te maken, maar meer met 't sentiment van de mensen.quote:Als laatste noot wil ik nog even aangeven dat er *erg* veel mensen in mijn omgeving zijn die klachten hebben over hoe Heijligers de boel afhandelt, en erg weinig mensen (ze zijn op één vinger te tellen) met goede ervaringen. Vaak werkt een daar gerepareerde computer al na een paar maanden niet meer goed, om de een of andere reden.
Beetje gevalletje klok, klepel. De HAL wordt gebruikt voor de processor architectuur, niet voor het moederbord. Je hebt meerdere HALs, namelijk Uniprocessor en Multiprocessor HALs, wat belangrijk is voor threading. Een uniprocessor HAL kun je op elk willekeurig systeem gebruiken, dus is er altijd onderlinge compatibiliteit. Waarschijnlijk moet je Windows opnieuw installeren omdat er dusdanig veel drivers anders zijn dat ie weigert door te starten (denk aan chipset dingen zoals controllerdrivers en north/southbridge perikelen).quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:21 schreef Rutger1983 het volgende:
nieuw moederbord betekent toch wel opnieuw xp installeren.
heeft met de hardware abstraction layer te maken,
Precies, van die paupers die op internet maar de goedkoopste pc uitkiezen en vervolgens gaan klagen als een bedrijf geld vraagt voor de reparatie van datzeflde kutding die ze niet eens verkocht hebben. Dat terwijl de mensen die hun pc wel bij Heijligers gekocht hebben moeten wachten op hun service omdat die paupers willen dat hun pc zo snel mogelijk en goedkoop mogelijk gemaakt wordt. En zo niet, dan gaan we lekker klagen op FOK, want dat is de huidige mentaliteit van mensen,..ikke ikke ikke.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb bij Heijligers gewerkt. Dus ik weet wel een beetje hoe het daar gaat. Er komen daar verschrikkelijk veel mensen die hun pc niet daar hebben gekocht maar online en als ze een probleem met de pc hebben dan laten ze deze bij Heijligers vaak repareren.
Dat die onderzoekskosten in rekening worden gebracht vind ik dan normaal. Er komen genoeg mensen die problemen constateren maar uiteindelijk zijn die problemen er omdat ze zelf niet weten hoe ze met de pc om moeten gaan en dan moet de jongen van de TD er wel tijd in steken.
Wat ik wel minder vind en niet gewend ben van Heijligers is dat er eerst 30 euro wordt gevraagd en daarna 60 euro. Dit is volgens mij een misverstand. In elke computerzaak gaan er dingen goed en gaan er dingen fout. Ik hoor bijvoorbeeld over Alternate ook verschillende verhalen.
Voor een duppie op de eerste rij zitten.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, van die paupers die op internet maar de goedkoopste pc uitkiezen en vervolgens gaan klagen als een bedrijf geld vraagt voor de reparatie van datzeflde kutding die ze niet eens verkocht hebben. Dat terwijl de mensen die hun pc wel bij Heijligers gekocht hebben moeten wachten op hun service omdat die paupers willen dat hun pc zo snel mogelijk en goedkoop mogelijk gemaakt wordt. En zo niet, dan gaan we lekker klagen op FOK, want dat is de huidige mentaliteit van mensen,..ikke ikke ikke.
quote:Op woensdag 22 april 2009 14:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, van die paupers die op internet maar de goedkoopste pc uitkiezen en vervolgens gaan klagen als een bedrijf geld vraagt voor de reparatie van datzeflde kutding die ze niet eens verkocht hebben. Dat terwijl de mensen die hun pc wel bij Heijligers gekocht hebben moeten wachten op hun service omdat die paupers willen dat hun pc zo snel mogelijk en goedkoop mogelijk gemaakt wordt. En zo niet, dan gaan we lekker klagen op FOK, want dat is de huidige mentaliteit van mensen,..ikke ikke ikke.
Ja juist, en zorg nou dat je snel klaar bent EN dat het perfect EN goedkoop gebeurt anders ligt het weer aan de winkel. Niet aan de lowbudget pc met kutonderdelen..... god wat ben ik blij dat ik niet meer met eindgebruikers te maken heb. Ik heb voor een bedrijf in Zoetermeer de RMA afdeling moeten reorganiseren. Dit omdat de dealers moesten wachten op het gezeik van die kutparticulieren (met alle respect natuurlijk....) dus toen is er direct een dealerbalie gekomen. Immers de dealers zorgen voor de omzet/winst.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja begrijp je wat ik bedoel? En dan halen ze spullen bij de Aldi of iets in die richting en komen ze bij jou vragen of jij ze een korte computercursus zo even wilt geven.
[..]
Heb je ervaring dan met Heijligers computers?quote:Op woensdag 22 april 2009 15:43 schreef devl1nsect het volgende:
Zo werkt het bij de fietsenmaker, de auto monteur, de groente boer. Alles waar jij geen verstand van hebt, kan je keihard genaaid worden.
En voor google:
klacht Heijligers Heiligers computers. Afzetters zijn het
Nee, wel in de praktijken van Heiliger computers.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:35 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Heb je ervaring dan met Heijligers computers?
Met de praktijken bedoel je de hoge prijzen? Dus jij kent een bedrijf wat dure prijzen hanteert en daarom is Heijligers een kutzaak? Dude, nooit eens gedacht om terug op aarde te komen?quote:Op woensdag 22 april 2009 16:36 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Nee, wel in de praktijken van Heiliger computers.
Nee man. Met praktijken bedoel ik dat bedrijven dingen repareren die niet gerepareerd hoeven te worden zoals het voorbeeld van TS. Klant is daarvan de dupe.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Met de praktijken bedoel je de hoge prijzen? Dus jij kent een bedrijf wat dure prijzen hanteert en daarom is Heijligers een kutzaak? Dude, nooit eens gedacht om terug op aarde te komen?
Ik zag net een man in een Opel door rood rijden >> Alle Opel rijders rijden door rood en zijn daarom klootzakken! Dit is dus jouw redenering,......
Maar dan nog, als je dat onder de praktijken schaart maar je bent zelf nog nooit bij Heijligers geweest kun je dit toch niet zeggen? Ik vind ALLE eindgebruikers paupers omdat ik er diverse ken die zeiken...zoiets?quote:Op woensdag 22 april 2009 17:02 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Nee man. Met praktijken bedoel ik dat bedrijven dingen repareren die niet gerepareerd hoeven te worden zoals het voorbeeld van TS. Klant is daarvan de dupe.
Hehe ik heb er een half jaar gewerkt (stage gelopen) op de TD lange tijd geleden toen nog in het oude pandquote:Op woensdag 22 april 2009 14:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb bij Heijligers gewerkt. Dus ik weet wel een beetje hoe het daar gaat. Er komen daar verschrikkelijk veel mensen die hun pc niet daar hebben gekocht maar online en als ze een probleem met de pc hebben dan laten ze deze bij Heijligers vaak repareren.
Dat die onderzoekskosten in rekening worden gebracht vind ik dan normaal. Er komen genoeg mensen die problemen constateren maar uiteindelijk zijn die problemen er omdat ze zelf niet weten hoe ze met de pc om moeten gaan en dan moet de jongen van de TD er wel tijd in steken.
Wat ik wel minder vind en niet gewend ben van Heijligers is dat er eerst 30 euro wordt gevraagd en daarna 60 euro. Dit is volgens mij een misverstand. In elke computerzaak gaan er dingen goed en gaan er dingen fout. Ik hoor bijvoorbeeld over Alternate ook verschillende verhalen.
Zoiets blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
you have no clue..
[..]
oh, dit wist ik niet. zijn dat dan speciale universele drivers of iets dergelijks?
Is inderdaad in dordtquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:14 schreef Bolter het volgende:
Da's in Dordt toch? Althans rijd er weleens langs met de trein.
Dat is ook zeker normaal. Dat heb ik ook vanaf de eerste post aangegeven. Ze steken er namelijk wel tijd in. Deze PC was overigens gekocht bij Heijligers zelf.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:02 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat die onderzoekskosten in rekening worden gebracht vind ik dan normaal. Er komen genoeg mensen die problemen constateren maar uiteindelijk zijn die problemen er omdat ze zelf niet weten hoe ze met de pc om moeten gaan en dan moet de jongen van de TD er wel tijd in steken.
Waarom zou je geen backup kunnen maken als Windows niet meer werkt? Gewoon als secundaire schijf in een PC'tje hangen en overzetten naar de primaire schijf. Werkt prima.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:22 schreef chratnox het volgende:
Tja, dan doet het vriendje het niet goed en mag de conciërge alsnog naar de winkel, maar dan met een opgebokte windows installatie ook nog, waardoor er ook geen backup gemaakt kan worden.
De Windows die hij al had, was geen OEM-versie, gewoon de volle mep voor betaald. Heeft ie namelijk later los gekocht.quote:Daar is een simpele reden voor. Windows licenties (OEM licenties, die je dus bij een pc koopt), worden gekoppeld aan je aangeschafte hardware. Bij particulieren wil Microsoft er wel makkelijk in doen (mn moederbord was kapot, ik heb 'm moeten vervangen en dat soort verhalen), maar bij computerwinkels kun je het vergeten. De computerwinkel is dus verplicht een nieuwe licentie te installeren wanneer zij het moederbord vervangen, omdat zij anders illegaal bezig is. Sommige winkels zien het door de vingers en nemen het risico, maar een groot aantal doet dit ook niet.
Ik vraag naar de ervaringen, ik wacht niet tot ze aan komen waaien. Ik probeer de computerbusiness (bijna obsessiefquote:Tja, dat zijn mensen. Als ze iets negatiefs hebben meegemaakt schreeuwen ze het van de daken, maar in 't geval van een positieve ervaring houden ze het voor zich. Dat heeft niets met de computerwinkel te maken, maar meer met 't sentiment van de mensen.
Dubbeltje op de eerste rang? Prijs is ook niet alles.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:57 schreef star_gazer het volgende:
Ik vind Heijligers trouwens best OK. Ze hebben daar soms aardig gekke stunt-acties
Voor de zoveelste keer, een goedkope uitvoering van een moederbord (pc is namelijk 4,5 jaar oud) kost geen 50 euro. Vooral niet als het een ASRock is. Eerst de rest van de posts lezen. Plus, ik heb ook gezegd wat volgens Heijligers de reden is dat er gebackupt moet worden (ander formaat moederbord). Dat soort praktijken vind ik absoluut niet netjes. De klant kan namelijk niet weten dat dat grote onzin is. En aangezien de concierge niet beter wist, had hij dus in eerste instantie ingestemd met de reparatie. Hij is namelijk geen computertovenaar.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:17 schreef DangerBoy het volgende:
joep91
Ok stel je voor. Heijligers vervangt alleen het moederboord. En meneer komt thuis, sluit em aan en hij doet het niet? Dan is Heijligers de slechterik, moet meneer terug. Moet er alsnog gebackupped worden, alsnog herinstaleren. Moet er alsnog die kosten betaald worden. Er is natuurlijk iets zoals "verantwoordelijkheid". Geen enkel bedrijf is verantwoordelijk voor de data die op zijn/haar pc heeft staan. En mocht er z'n backup niet gebeuren en er zijn bepaalde documenten weg, dan kan je handdoekjes erbij gaan pakken, en wat schouderklopjes gaan geven alleen om die mensen te troosten op hun verlies boofockinghoo....
Even terug komen op dat mobo, ik denk niet dat heijligers ergens een mobo uit een oud systeem vandaan trekt. Stel dat dat ouwe kreng ook zo kapot gaat ? Kan heijligers daar geen garantie op geven.(dan mag jij em voor meneer gaan repareren).. Dus vandaar een nieuwe mobo van 50 euro, daarmee kan je aantonen (mits er wat kapot is) van "ik heb garantie ga is na-kijken en rapido!!!" Maar goed daar heb je nog niet over nagedacht zo te horen.
WinXP OEM's worden gekoppeld aan het moederboord, mocht er iets veranderd worden geen probleem. maar zodra het moederboord word vervangen. Ja tot ziens licentie mag meneer of mevrouwtje weer een nieuwe aanschaffen. Dat zijn stricte regels die Microsoft aan zulke bedrijven vast stelt. En Als microsoft er achterkomt dat jij de regels niet volgt, kan je een process verwachten.
Hoe dan ook, zoals ik jouw verhaal lees. maak jij van een mug een.... olifant ?
P.S.
Ik denk niet dat heijligers zomaar repareert zonder goed keuring van je concierge.
P.S.2
Heb jij welis in een computer zaak gewerkt of niet? Zo nee, miss maar is even gaan doen voordat je gaat brullen als een aap!! En zo ja, dan was deze thread niet eens nodig. Had je het ff haarfijn aan je concierge kunnen uitleggen hoe het daadwerkelijke in elkaar steekt.
Ze hadden het wellicht over een ander formaat moederbord maar een nieuw type moederbord was een betere benaming geweest.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:44 schreef joepie91 het volgende:
Voor de zoveelste keer, een goedkope uitvoering van een moederbord (pc is namelijk 4,5 jaar oud) kost geen 50 euro. Vooral niet als het een ASRock is. Eerst de rest van de posts lezen. Plus, ik heb ook gezegd wat volgens Heijligers de reden is dat er gebackupt moet worden (ander formaat moederbord). Dat soort praktijken vind ik absoluut niet netjes. De klant kan namelijk niet weten dat dat grote onzin is. En aangezien de concierge niet beter wist, had hij dus in eerste instantie ingestemd met de reparatie. Hij is namelijk geen computertovenaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog afgezien van het feit dat hij er vanuit gaat dat ze zomaar een 4,5 jaar oud moederbord hebben liggen waar al die oude meuk nog in past. zo makkelijk is het niet om aan oude moederborder te komen en die zijn ZEKER niet spotgoedkoop.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:48 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ze hadden het wellicht over een ander formaat moederbord maar een nieuw type moederbord was een betere benaming geweest.
Dat jij hier direct in de OP en TT onterecht je beklag doet over deze winkel is tot daar aan toe maar dat je vervolgens niet eens snapt dat de kans groot is dat windows niet boot met een andere chipset is lachwekkend te noemen.
Ik doelde meer op 't feit dat vriendje/buurjongetje een beetje overijverig aan de slag gaat waardoor er niets meer te recoveren valt. Ja, met een recvoeryprogramma wat 24 uur moet draaien voor je er iets zinnigs uit krijgt. Je wilt niet weten hoe vaak ik de puinhoop van de buurjongen, neef, broer, kennis, vriend of wat dan ook op heb mogen ruimen.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:44 schreef joepie91 het volgende:
Waarom zou je geen backup kunnen maken als Windows niet meer werkt? Gewoon als secundaire schijf in een PC'tje hangen en overzetten naar de primaire schijf. Werkt prima.
[..]
Heeft ie een zogenaamd OnePack gekocht? Of heeft ie 'm gekocht met zo'n mooi doosje eromheen? Als ie een OnePack gekocht heeft zit ie namelijk vast aan dezelfde regelsquote:De Windows die hij al had, was geen OEM-versie, gewoon de volle mep voor betaald. Heeft ie namelijk later los gekocht.
[..]
En dan geldt nog steeds, negatieve reclame is reclame die het meest gemeldt wordt. Positieve ervaringen worden gebagatelliseerd, negatieve ervaringen worden overdreven. Ofwel: hoe kan dat objectief zijn?quote:Ik vraag naar de ervaringen, ik wacht niet tot ze aan komen waaien. Ik probeer de computerbusiness (bijna obsessief) goed in de gaten te houden.
[..]
Voorbeeld: http://www.azerty.nl/8-846/socket-478.html. Dit zijn bij Azerty de enige 2 moederborden te krijgen voor socket 478 (ik ga ff uit van Intel s478, kan uiteraard ook anders zijn). Daar komt bij dat het moederbord in de kast moet passen en er genoeg sloten op moeten zitten voor eventuele uitbreidingskaarten. Winkels moeten zich niet bezig gaan houden met tweedehands meuk, meuk buiten garantie of wat dan ook, winkels zitten vast aan garanties en wetgevingen.quote:Voor de zoveelste keer, een goedkope uitvoering van een moederbord (pc is namelijk 4,5 jaar oud) kost geen 50 euro. Vooral niet als het een ASRock is. Eerst de rest van de posts lezen. Plus, ik heb ook gezegd wat volgens Heijligers de reden is dat er gebackupt moet worden (ander formaat moederbord). Dat soort praktijken vind ik absoluut niet netjes. De klant kan namelijk niet weten dat dat grote onzin is. En aangezien de concierge niet beter wist, had hij dus in eerste instantie ingestemd met de reparatie. Hij is namelijk geen computertovenaar.
'quote:Op woensdag 22 april 2009 20:02 schreef Danny het volgende:
[..]
nog afgezien van het feit dat hij er vanuit gaat dat ze zomaar een 4,5 jaar oud moederbord hebben liggen waar al die oude meuk nog in past. zo makkelijk is het niet om aan oude moederborder te komen en die zijn ZEKER niet spotgoedkoop.
En dat van die windows licentie; de winkelier krijgt waarschijnlijk de bon onder z'n neus (als dat al zo is) en weet 'hej, ons eigen systeem, dus OEM XP, dus moet er een nieuwe licentie komen'. Als je dan een nitwit conciërge stuurt die vergeet te melden dat er een volledige xp-licentie is dan krijg je dit soort misverstanden ja.
Vriend heeft inmiddels voor 25 euro een nieuw exemplaar op de kop getikt. Slots zat. En de licentie was een volledige Windows-licentie. Gewoon een volledige licentie die je nog steeds mag gebruiken als je knoeit aan je pc.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik doelde meer op 't feit dat vriendje/buurjongetje een beetje overijverig aan de slag gaat waardoor er niets meer te recoveren valt. Ja, met een recvoeryprogramma wat 24 uur moet draaien voor je er iets zinnigs uit krijgt. Je wilt niet weten hoe vaak ik de puinhoop van de buurjongen, neef, broer, kennis, vriend of wat dan ook op heb mogen ruimen.
[..]
Heeft ie een zogenaamd OnePack gekocht? Of heeft ie 'm gekocht met zo'n mooi doosje eromheen? Als ie een OnePack gekocht heeft zit ie namelijk vast aan dezelfde regels
[..]
En dan geldt nog steeds, negatieve reclame is reclame die het meest gemeldt wordt. Positieve ervaringen worden gebagatelliseerd, negatieve ervaringen worden overdreven. Ofwel: hoe kan dat objectief zijn?
[..]
Voorbeeld: http://www.azerty.nl/8-846/socket-478.html. Dit zijn bij Azerty de enige 2 moederborden te krijgen voor socket 478 (ik ga ff uit van Intel s478, kan uiteraard ook anders zijn). Daar komt bij dat het moederbord in de kast moet passen en er genoeg sloten op moeten zitten voor eventuele uitbreidingskaarten. Winkels moeten zich niet bezig gaan houden met tweedehands meuk, meuk buiten garantie of wat dan ook, winkels zitten vast aan garanties en wetgevingen.
Zeker niet iedereen zegt dat mijn klacht ongegrond is.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:37 schreef Danny het volgende:
je verwart nu een vriend die voor niks dat ding inbouwt met een winkel die gewoon winst moet maken. Als nou iedereen hier zegt dat je klacht ongegrond is, is er dan denk je niet een kans dat dat ook daadwerkelijk zo is?
misschien was het een moederbord dat die winkel niet levert. Elke winkel verkoopt zo z'n eigen selectie van alle bestaande producten. Simpel gezegd vind ik dat je een enorme klacht hier neerlegt die eigenlijk nergens over gaat. Voordat je op die manier een winkel zwart maakt zou het helemaal geen kwaad kunnen je iets in de materie te verdiepen imo.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:39 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Zeker niet iedereen zegt dat mijn klacht ongegrond is.
Bovendien had ik het puur over de kosten van het moederbord an sich. Ik weet namelijk zeker dat die vriend ook gewoon betaald krijgt voor het inbouwen.
daar kies je zelf voor, of niet. als je een auto hebt van 15 jaar oud en die moet wat reparaties ben je ook meer kwijt dan je er eigenlijk nog voor over hebt natuurlijk.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:18 schreef Xanteh het volgende:
200 euro uitgeven aan een pc van 4.5 jaar oud
Nee echtquote:Op woensdag 22 april 2009 21:19 schreef Danny het volgende:
[..]
daar kies je zelf voor, of niet. als je een auto hebt van 15 jaar oud en die moet wat reparaties ben je ook meer kwijt dan je er eigenlijk nog voor over hebt natuurlijk.
quote +quote:Op woensdag 22 april 2009 23:29 schreef HeijligersComputers het volgende:
We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.
Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.
Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.
Afgelopen jaren hebben we diverse merken de rug toe gekeerd omdat in de praktijk bleek dat de kwaliteit te laag bleek. Ook bouwen we tegenwoordig weer nagenoeg alle computers zelf, wat absoluut een verhoging van zowel kwaliteit als prestaties met zich mee heeft gebracht. Nadeel hiervan is inderdaad dat wij niet de allergoedkoopste componenten gebruiken maar altijd uitgaan van componenten waarvan we zeker zijn dat ze meerdere jaren mee zullen gaan. Dus geen zwakke voedingen, goedkope mainboarden, OEM geheugen etc, maar merkcomponenten, die er voor zorgen dat onze Pc's niet alleen stabieler werken maar ook langer mee zullen gaan.
Vanaf aanstaande maand zullen wij eveneens het logo Microsoft Certified Partner mogen dragen. Dit houdt in dat we niet alleen een verregaande kennis hebben van de Microsoft producten, maar ook ons houden aan de regels rondom de licenties. Dit houdt in dat wij geen besturingssysteem installeren zonder dat wij een officiele licentie van een klant ontvangen. Een nummer op een briefje geschreven geldt dus niet als geldige licentie. Een licentie die eenmaal aan een Pc is toegekend mag overigens nog steeds worden gebruikt na wisseling van een mainboard. In dit geval was er gewoon geen enkele licentie aanwezig en kunnen wij niets anders dan de klant een licentie aanbieden.
Wij betreuren de post van joepie91, vooral omdat deze persoon waarschijnlijk nooit in onze winkel is geweest en aantoont weinig kennis van zaken te hebben.
De Pc is inderdaad bekeken door ons en de conclusie was een defect mainboard. De vervanger -inderdaad een Azrock- heeft een nieuwere chipset, wat in de praktijk meestal inhoudt dat Windows of niet meer opstart of met een berg foutmeldingen weer draait maar een stuk minder optimaal zal werken. En inderdaad, heb je heel veel geluk dan loopt het weer redelijk.
joepie91 suggereert het plaatsen van een gebruikt mainboard. Wij doen afstand van dit idee. Niet alleen garanderen wij weer een jaar garantie op de vervangen hardware, maar wij staan simpelweg achter een degelijke manier van werken en gaan niet aanmodderen met gebruikte (defecte??) componenten van Marktplaats zonder enige historie. Als de gerepareerde Pc de deur uit gaat moet deze weer in een degelijke staat zijn en geen opgelapt ding wat elk moment weer in elkaar kan lopen. Wil je wel lapmiddelen ga dan inderdaad naar een kennis of buurman.
Wij rekenen onderzoekskosten van 30 Euro. Gaat de klant akkoord dan zullen de onderzoekskosten onderdeel worden van de reparatie. Dus kan de klacht binnen het eerste half uur verholpen worden betaalt de klant nog steeds 30 Euro. Wil de klant de reparatie niet uitgevoerd hebben dan kost dit dus de prijs van de onderzoekskosten, 30 Euro. Jammer dat er dan nog een leugen aan geknoopt moet worden. Wij adviseren de klant in veel gevallen liever een gebruikt systeem van onder de 200 Euro, inclusief XP, dan een reparatie van een systeem van 4,5 jaar oud.
En XP licenties van 30 Euro zijn een fabeltje, een duidelijke blijk van niet weten waar je over praat. De goedkoopste versie van Windows XP is de OEM variant welke uitsluitend met de aanschaf van een nieuwe computer mag worden verkocht kost inclusief BTW overigens al meer dan de door joepie verzonnen 70 Euro. Nee joepie, deze is echt specifiek voor 1 Pc en moet als de Pc wordt weggegooid worden vernietigd.
Wij repareren desktops in 24 uur. Uitzonderingen het wachten op specifieke onderdelen, het wachten op een back-up of recoverproces en notebooks. De kleine letters lijken opeens zo logisch. Jammer, maar misschien te moeilijk.
En nee, een herinstallatie kost ¤ 59,- voor ieder merk. Wij leveren hier geen gratis mainboard bij, gaan niet je data back-uppen die je hebt beveiligd met een wachtwoord wat je bent vergeten, en geven er ook geen OS bij weg, gek he.
Helemaal mee eens. En iedereen die ooit bij een dergelijk bedrijf gewerkt heeft snapt dat het op deze manier werkt. De topicstarter is in ieder geval blij met het cheapass mainbord dat er door de buurjongen wordt ingezet, hoogstwaarschijnlijk zonder enige vorm van testen.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:29 schreef HeijligersComputers het volgende:
We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.
Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.
Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.
Afgelopen jaren hebben we diverse merken de rug toe gekeerd omdat in de praktijk bleek dat de kwaliteit te laag bleek. Ook bouwen we tegenwoordig weer nagenoeg alle computers zelf, wat absoluut een verhoging van zowel kwaliteit als prestaties met zich mee heeft gebracht. Nadeel hiervan is inderdaad dat wij niet de allergoedkoopste componenten gebruiken maar altijd uitgaan van componenten waarvan we zeker zijn dat ze meerdere jaren mee zullen gaan. Dus geen zwakke voedingen, goedkope mainboarden, OEM geheugen etc, maar merkcomponenten, die er voor zorgen dat onze Pc's niet alleen stabieler werken maar ook langer mee zullen gaan.
Vanaf aanstaande maand zullen wij eveneens het logo Microsoft Certified Partner mogen dragen. Dit houdt in dat we niet alleen een verregaande kennis hebben van de Microsoft producten, maar ook ons houden aan de regels rondom de licenties. Dit houdt in dat wij geen besturingssysteem installeren zonder dat wij een officiele licentie van een klant ontvangen. Een nummer op een briefje geschreven geldt dus niet als geldige licentie. Een licentie die eenmaal aan een Pc is toegekend mag overigens nog steeds worden gebruikt na wisseling van een mainboard. In dit geval was er gewoon geen enkele licentie aanwezig en kunnen wij niets anders dan de klant een licentie aanbieden.
Wij betreuren de post van joepie91, vooral omdat deze persoon waarschijnlijk nooit in onze winkel is geweest en aantoont weinig kennis van zaken te hebben.
De Pc is inderdaad bekeken door ons en de conclusie was een defect mainboard. De vervanger -inderdaad een Azrock- heeft een nieuwere chipset, wat in de praktijk meestal inhoudt dat Windows of niet meer opstart of met een berg foutmeldingen weer draait maar een stuk minder optimaal zal werken. En inderdaad, heb je heel veel geluk dan loopt het weer redelijk.
joepie91 suggereert het plaatsen van een gebruikt mainboard. Wij doen afstand van dit idee. Niet alleen garanderen wij weer een jaar garantie op de vervangen hardware, maar wij staan simpelweg achter een degelijke manier van werken en gaan niet aanmodderen met gebruikte (defecte??) componenten van Marktplaats zonder enige historie. Als de gerepareerde Pc de deur uit gaat moet deze weer in een degelijke staat zijn en geen opgelapt ding wat elk moment weer in elkaar kan lopen. Wil je wel lapmiddelen ga dan inderdaad naar een kennis of buurman.
Wij rekenen onderzoekskosten van 30 Euro. Gaat de klant akkoord dan zullen de onderzoekskosten onderdeel worden van de reparatie. Dus kan de klacht binnen het eerste half uur verholpen worden betaalt de klant nog steeds 30 Euro. Wil de klant de reparatie niet uitgevoerd hebben dan kost dit dus de prijs van de onderzoekskosten, 30 Euro. Jammer dat er dan nog een leugen aan geknoopt moet worden. Wij adviseren de klant in veel gevallen liever een gebruikt systeem van onder de 200 Euro, inclusief XP, dan een reparatie van een systeem van 4,5 jaar oud.
En XP licenties van 30 Euro zijn een fabeltje, een duidelijke blijk van niet weten waar je over praat. De goedkoopste versie van Windows XP is de OEM variant welke uitsluitend met de aanschaf van een nieuwe computer mag worden verkocht kost inclusief BTW overigens al meer dan de door joepie verzonnen 70 Euro. Nee joepie, deze is echt specifiek voor 1 Pc en moet als de Pc wordt weggegooid worden vernietigd.
Wij repareren desktops in 24 uur. Uitzonderingen het wachten op specifieke onderdelen, het wachten op een back-up of recoverproces en notebooks. De kleine letters lijken opeens zo logisch. Jammer, maar misschien te moeilijk.
En nee, een herinstallatie kost ¤ 59,- voor ieder merk. Wij leveren hier geen gratis mainboard bij, gaan niet je data back-uppen die je hebt beveiligd met een wachtwoord wat je bent vergeten, en geven er ook geen OS bij weg, gek he.
als ts met ongefundeerde klachten mag gooien zie ik niet in waarom daar geen weerwoord op mag komen en waarom de anti-reclame in de OP niet opgevangen mag worden met een signature.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:42 schreef FunkyHomosapien het volgende:
tevens mag je ook wel wat minder met reclame gooien.
goed, maar dit:quote:Op woensdag 22 april 2009 23:47 schreef Danny het volgende:
[..]
als ts met ongefundeerde klachten mag gooien zie ik niet in waarom daar geen weerwoord op mag komen en waarom de anti-reclame in de OP niet opgevangen mag worden met een signature.
vind ik persoonlijk toch een beetje teveel van het goede.quote:We hebben het even aangezien, maar vonden het tijd worden voor een reactie van onze kant.
Heijligers Computers is de grootste Computerspeciaalzaak van de regio Drechtsteden en bestaat dit jaar 15 jaar.
Wij zijn gespecialiseerd in zowel de verkoop van computers en Laptops als de reparatie hiervan.
Dit doen wij in onze technische dienst in veel gevallen binnen 24 uur, maar ook bij de klant aan huis.
Tevens kent ons bedrijf een Automatiseringstak waarin wij netwerkonderhoud leveren aan het midden en kleinbedrijf.
Op internet zijn wij onder andere actief met Eizo monitoren waarin wij een leidende rol vervullen in Nederland naar de consument.
Heijligers Computers is aangesloten bij de NLCW, de branchevereniging van de betere computerspeciaalzaken (www.NLCW.nl) en draagt ook het keurmerk hiervan, wat inhoudt dat Heijligers Computers handelt volgens de regelementen van de NLCW. Dit betekent in de praktijk onder andere duidelijkheid naar de klanten toe, geen ongevraagde reparaties, het geven van garanties etc., kortom een correcte handelswijze.
Het mag duidelijk zijn dat in de IT branche een 15 jarig bestaan zeldzaam is, en dit alleen haalbaar is door klantgericht te werk te gaan en service hoog in het vaandel te hebben.
De beloning hiervan is dat wij in 2007 uitgeroepen zijn tot Computerwinkel van het jaar, wat onderstreept dat we ons richten op het leveren van kwalitatief betere producten en het bieden van een correcte service hierop.
dat lijkt me relevante informatie om aan te geven dat je een betrouwbare winkel bent?quote:Op woensdag 22 april 2009 23:49 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
goed, maar dit:
[..]
vind ik persoonlijk toch een beetje teveel van het goede.
da's waar.quote:Op woensdag 22 april 2009 23:55 schreef Danny het volgende:
[..]
dat lijkt me relevante informatie om aan te geven dat je een betrouwbare winkel bent?
TS liet het overkomen alsof het een of ander louche amateuristenclubje was en dan vind ik het helemaal niet raar als je dat ontkracht met feiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |