Als je bedoelt "Er zijn nou eenmaal idioten die 3 ton neertellen voor een kippenhok in Amsterdam, daarom zijn de WOZ-waardes zo gestegen" dan zitten we op 1 lijnquote:Op vrijdag 24 april 2009 02:40 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik maak er voornamelijk bezwaar tegen, maar het is wel een indicatie. Toen ik het voor 170k kocht, was de WOZ 173k. Ik weet dat de verkoper daar vanuit is gegaan. De gemeente bepaalt de WOZ trouwens aan de hand van de verkoopcijfers, daarom zijn die prijzen zo gestegen. Er zijn nou eenmaal idioten die 3 ton neertellen voor een kippenhok in Amsterdam.![]()
Wat een verhalen, wat een ellende. Al die droompjes die dreigen uiteen te spatten!quote:
Overigens, de enigen die het snappen in dit héééle filmpje, zijn dat boertje uit Strijen en die geyle juffrouw van RTLZ.quote:
Ik dacht dat dit alleen in de VS kon.quote:
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op zondag 26 april 2009 08:24 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik dacht dat dit alleen in de VS kon.
Niet verwacht dat NL er zo snel achteraan zou hollen.
Nou ik hoor de cijfers in dat filmpje, da's geen kattepis.quote:
Qua "tophypotheken" bedoel je? Zoals die ene man met een hypotheek van 290k op een huis van 170k, dat is in Nederland maar sporadisch voorgekomen. In dit geval betrof het niet geheel onverwacht de DSB, maar die gaat hier ook nog wel de prijs voor betalen in de vorm van een rechtszaak.quote:Op zondag 26 april 2009 08:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ik hoor de cijfers in dat filmpje, da's geen kattepis.
Die prijsstijgingen zijn sinds 1982, meen ik. Je moet daarbij niet vergeten dat de Nederlandse huizenmarkt toen toevallig net was ingestort en zich op een absoluut dieptepunt bevond.quote:En de prijsstijgingen de laatste 10/20 jaar die ze noemen zijn natuurlijk ook belachelijk.
Nee pas paar jaar later, als je rond 1985-1988 Huis gekocht hebt dan zit je goed.quote:Op zondag 26 april 2009 08:36 schreef Lemmeb het volgende:
Die prijsstijgingen zijn sinds 1982, meen ik. Je moet daarbij niet vergeten dat de Nederlandse huizenmarkt toen toevallig net was ingestort en zich op een absoluut dieptepunt bevond.
Tja siggert, ik heb een huis gekocht om in te wonen , niet om te verkopen.quote:Op zondag 26 april 2009 08:47 schreef sig000 het volgende:
[..]
Nee pas paar jaar later, als je rond 1985-1988 Huis gekocht hebt dan zit je goed.
Eerst ruim 100% en na invoering van de Euro nog een keer 100%. Dat was vet cashen.
quote:Op zondag 26 april 2009 08:50 schreef popolon het volgende:
[..]
Tja siggert, ik heb een huis gekocht om in te wonen , niet om te verkopen.
't Zal nu wat minder waard zijn misschien maar dat maakt me geen bips uit. Het was al een koopje dus veel kan je dan niet verliezen.
Ik zei tegen m'n vrouw: Emigreren is mooi zat, ik wil dat gedonder met verhuizen niet echt meer.quote:Op zondag 26 april 2009 08:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik kocht een huis en had geen zin in om er mijn hele leven te blijven.
Het geluk was aan mijn zijde en heb er veel aan verdiend, of dat gezonde situatie is, waag ik te betwijfelen.
quote:Op zondag 26 april 2009 09:00 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zei tegen m'n vrouw: Emigreren is mooi zat, ik wil dat gedonder met verhuizen niet echt meer.
't Is mooi gewees/
Dat DSB verhaal blijf ik super gemeen vinden. Hij noemde het maar heel kort en legde het helaas niet goed uit voor de camera. De rente is maar voor een hele korte termijn vast, in dit geval een jaar. Daarna schiet ie om hoog, gegarandeerd, want die DSB rente is geen marktrente, maar de rente die DSB denkt te kunnen rekenen, zodat ze je maximaal kunnen uitzuigen.quote:Op zondag 26 april 2009 08:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Qua "tophypotheken" bedoel je? Zoals die ene man met een hypotheek van 290k op een huis van 170k, dat is in Nederland maar sporadisch voorgekomen. In dit geval betrof het niet geheel onverwacht de DSB, maar die gaat hier ook nog wel de prijs voor betalen in de vorm van een rechtszaak.
Verder waren er enkele Amerikaanse partijen (o.a. Elq, waar ik meen Lehmann Bros. achter zat) op de Nederlandse markt actief, die "op Amerikaanse wijze" hypotheken verstrekten aan mensen die er eigenlijk geen geld voor hadden. Volgens mij is het aantal mensen dat hier is ingestonken echter beperkt.
[..]
Die prijsstijgingen zijn sinds 1982, meen ik. Je moet daarbij niet vergeten dat de Nederlandse huizenmarkt toen toevallig net was ingestort en zich op een absoluut dieptepunt bevond.
Dit even ter nuancering, want een stijging van 3/400% is natuurlijk sowieso van den zotte.
Een vriend van me heeft vorig jaar nog meer dan 500k betaald voor een oude, uitgewoonde, jaren '30 "rijtjescontainer". Wel in een héle goede buurt, dat dan weer wel.quote:Op zondag 26 april 2009 08:43 schreef popolon het volgende:
Dan zijn we het daar over eens, de Nederlandse huizenprijzen zijn gewoon schandalig. Voor een rijtjescontainer betaal je toch al snel 200k.
Zielig, zielig... het betrof bij Rondom 10 nog niet eens mensen die in de problemen zijn gekomen door omstandigheden zoals werkeloosheid, arbeidsongeschiktheid of overlijden. Maar gewoon volwassen mensen die met hun volle verstand jarenlang gruwelijk boven hun stand hebben geleefd. Dat is niet "zielig", dat is gewoon een hele dikke vette "eigen schuld dikke bult". Met dat soort idioten heb ik in elk geval geen medelijden.quote:Op zondag 26 april 2009 09:06 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Dat DSB verhaal blijf ik super gemeen vinden. Hij noemde het maar heel kort en legde het helaas niet goed uit voor de camera. De rente is maar voor een hele korte termijn vast, in dit geval een jaar. Daarna schiet ie om hoog, gegarandeerd, want die DSB rente is geen marktrente, maar de rente die DSB denkt te kunnen rekenen, zodat ze je maximaal kunnen uitzuigen.
Als de huizenprijzen gaan dalen in de mate die ik verwacht, is de DSB kansloos. No way dat ze dat kunnen overleven. Voor gewone huizenkopers die in de financiele problemen komen, vind ik het gewoon zielig, maar wat de DSB betreft kan ik echt niet wachten.
Waarom zou je dit zielig moeten vinden voor de huizenkopers? Ze hebben zelf bijgedragen aan de belachelijke prijsstijging, door belachelijke bedragen te betalen, let wel: te betalen met geld dat ze zelf niet hebben!quote:Op zondag 26 april 2009 09:06 schreef dutch_renter het volgende:
[..]
Dat DSB verhaal blijf ik super gemeen vinden. Hij noemde het maar heel kort en legde het helaas niet goed uit voor de camera. De rente is maar voor een hele korte termijn vast, in dit geval een jaar. Daarna schiet ie om hoog, gegarandeerd, want die DSB rente is geen marktrente, maar de rente die DSB denkt te kunnen rekenen, zodat ze je maximaal kunnen uitzuigen.
Als de huizenprijzen gaan dalen in de mate die ik verwacht, is de DSB kansloos. No way dat ze dat kunnen overleven. Voor gewone huizenkopers die in de financiele problemen komen, vind ik het gewoon zielig, maar wat de DSB betreft kan ik echt niet wachten.
Zo is dat, uiteindelijk is er een keer iemand de pineut.quote:Op zondag 26 april 2009 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Let wel: als ze hun te dure huisje met een ton winst verkocht hadden, waren ze dat nu ook niet zielig op TV komen vertellen!
Mwah. Er zijn natuurlijk ook mensen die nu in de problemen komen door omstandigheden die buiten hun invloedssfeer liggen. Om nu meteen alle huizenkopers maar op één hoop te gooien vind ik ook een beetje ver gaan.quote:Op zondag 26 april 2009 09:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou je dit zielig moeten vinden voor de huizenkopers? Ze hebben zelf bijgedragen aan de belachelijke prijsstijging, door belachelijke bedragen te betalen, let wel: te betalen met geld dat ze zelf niet hebben!
Al jaren kan je zien aankomen dat het niet eeuwig zo doorgaat: nieuwbouwhuizen die alsmaar kleiner en duurder worden, oude krotten die bljiven stijgen in prijs.... Neehoor, mensen die daar bewust aan hebben meegedaan verdienen het onderuit te gaan. Ze hebben gegokt en verloren.
Let wel: als ze hun te dure huisje met een ton winst verkocht hadden, waren ze dat nu ook niet zielig op TV komen vertellen!
Veel mensen zijn in het sprookje gestapt dat huizen altijd meer waard worden,quote:Op zondag 26 april 2009 09:56 schreef Lemmeb het volgende:
Mwah. Er zijn natuurlijk ook mensen die nu in de problemen komen door omstandigheden die buiten hun invloedssfeer liggen. Om nu meteen alle huizenkopers maar op één hoop te gooien vind ik ook een beetje ver gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |