Uhh... Het volgende huis kost inderdaad misschien minder, maar de schuld die je hebt omdat je je vorige huis met verlies hebt moeten verkopen blijft gewoon bestaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:13 schreef LXIV het volgende:
En dan nog: het is grotendeels papieren verlies. Als deze mensen verhuizen kost hun volgende woning ook minder.
Amenquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
Belachelijk, als ik veel geld wil lenen, leen ik veel geld. Is een zaak tussen mij en de bank. Enerzijds moet ik zelf uitkijken niet teveel te lenen, anderzijds moet de bank kijken of ik het wel kan betalen.
Hoeft niemand zich, ook een overheid niet, mee te bemoeien.
Het geld wat ik nu aan het sparen ben is bedoeld om mijn huis leuk in te kunnen richten en niet om daar de KK mee te betalen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:19 schreef HandiMAN het volgende:
Zeer goede maatregelen!!!!
Het probleem is dat de prijzen reeel gezien veels te hoog zijn. Met deze maatregelen zal zeker de huizenprijzen verder zakken tot normale niveaus. Bovendien kijken mensen dan wel 2x uit voordat ze een huis kopen als ze zelf iets van 20K moeten inleggen. Sparen wordt dus weer aangemoedigd en de schulden gaan naar beneden. Goede zaak toch?
Ik had al eerder gezegd, zorg ervoor dat je wat eigen vermogen spaart en een leuke en goede baan hebt dan kun je over 2 a 3 jaar verantwoord een supermooi huis kopen!
Wie bepaald dat de prijzen veel te hoog zijn?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:19 schreef HandiMAN het volgende:
Het probleem is dat de prijzen reeel gezien veels te hoog zijn.
en dat ook trouwens ja!quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:23 schreef Mossos het volgende:
[..]
Het geld wat ik nu aan het sparen ben is bedoeld om mijn huis leuk in te kunnen richten en niet om daar de KK mee te betalen.
Nee, een status quo is op lange termijn ook goed genoeg.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:58 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Er moet iets gebeuren aan de stijgende huizenprijzen.... want de hypotheekkosten neemt een relatief te groot deel in van de maandelijkste inkomsten. Dat betekend dus dat de huidige huizenmarkt geforceerd moet worden in te storten om het weer een beetje gezond te maken.
...
Nee, beide zaken waar je mee eindigt helpen de economie in een recessie juist helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:19 schreef HandiMAN het volgende:
Zeer goede maatregelen!!!!
Het probleem is dat de prijzen reeel gezien veels te hoog zijn. Met deze maatregelen zal zeker de huizenprijzen verder zakken tot normale niveaus. Bovendien kijken mensen dan wel 2x uit voordat ze een huis kopen als ze zelf iets van 20K moeten inleggen. Sparen wordt dus weer aangemoedigd en de schulden gaan naar beneden. Goede zaak toch?
...
Oh echt waar slimpie?quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:24 schreef Noedie het volgende:
[..]
Wie bepaald dat de prijzen veel te hoog zijn?
Dat heet nou marktwerking!
Net zoals met de gasprijzen, je zorgverzekeringen, de kosten van een brood bij de bakker, enz...
Vraag / aanbod / productie kosten / enz...
Daarnaast stel dat nu alle woningen met 20% gaan dalen. Dit zou inhouden dat opeens héél veel meer mensen een woning kunnen betalen. Hierdoor gaan deze allemaal de markt op en opeens zijn er wel 5 potentiele kopers voor dat ene huis (grote vraag / klein aanbod). Wat denk je wat de markt dan weer gaat doen??? Juist ja... de prijzen stijgen weer met x% om de verhouding vraag / aanbod weer recht te trekken!
Who cares. Een bubble kan maar beter knappen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:29 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Nee, beide zaken waar je mee eindigt helpen de economie in een recessie juist helemaal niet.
De babyboomers hebben als generatie nog een flinke schuld openstaan aan de Nederlandse schatkist. Dan is het terecht dat die bij hun dood afbetaald wordt en dat ze niet zelf ook nog eens lekker kunnen bepalen wie hun geld wel of niet ontvangt.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:05 schreef Soohr het volgende:
[..]
Je weet dat wanneer de babyboomers dood gaan en JIJ hun geld erft JIJ belasting betaald daarover,
niet de babyboomer,
Precies, en zoals velen boven mij zeggen, schaf dan die overdrachtsbelasting afquote:Op dinsdag 21 april 2009 14:23 schreef Mossos het volgende:
[..]
Het geld wat ik nu aan het sparen ben is bedoeld om mijn huis leuk in te kunnen richten en niet om daar de KK mee te betalen.
Wat zit je nou te zeiken? Ik heb hier gewoon lang op zitten wachten, wil je daar een onderbouwing voor? Ik denk dat 'eindelijk' dat ruim voldoende beschrijft.quote:
jonguhhhquote:
Kijk, deze situatie zuigt gewoon. Alles wordt gewoon afgewenteld op de starters en jongeren in dit land. Vooral doen, vooral zo doorgaan. Karma strikes back.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:07 schreef _The_General_ het volgende:
Het gevolg zou kunnen zijn dat ik op dit moment het huis dat ik van plan ben te kopen niet kan kopen
Ik heb slechts 15.000 euro eigen vermogen en zou dan een 5.000 euro aan KK te kort komen![]()
Daarnaast was ik van plan een gedeelte te gebruiken voor meubels....
Anders ik, net 4 jaar gespaard en vorige maand voor een hypotheek geweest!quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:12 schreef _Qmars_ het volgende:
Ik hoop voor je dat je een manier vindt..
Als er verder niets aan de hand is misschien wel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:33 schreef HandiMAN het volgende:
[..]
Who cares. Een bubble kan maar beter knappen.
...
Natuurlijk 50% mag ik je glazen bol ook eens lenen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:04 schreef renegade808 het volgende:
We kunnen trots zijn op onze 'starters', als zij de discipline op kunnen brengen om pas over een jaar of drie met 50% korting in te stappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |