42 kg is inderdaad wel heel weinig. Toen ik 16 was, heb ik een tijdje 45 gewogen en daar zag je al mijn botten doorschemeren. Maar ik denk dat jouw moeder wel een andere bouw heeft dan ikquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:14 schreef Phaidra het volgende:
Wat de definitie van ondergewicht is, is denk ik wel persoonsgebonden. De een ziet er magerder uit bij een bepaald gewicht/lengte dan een ander. Maar ter illustratie: mijn moeder weegt 42 kilo bij een lengte van ongeveer 1.60 m. Als je het vaak koud hebt en veel mensen zeggen dat je te dun wordt, moet je denk ik wel op gaan passen...
Moet je een eitje eten! Ik heb 2 gekookte eieren op brood op net en ik zit bomvolquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:52 schreef Phaidra het volgende:
Dat is wel herkenbaar Daph! Was er bij haar een oorzaak voor het ondergewicht? Bij mijn moeder is het 't resultaat van een heel snelle stofwisseling (darmproblemen zeer bekend in onze familie) en chronische bronchitis. Ademhalen kost al zoveel energie dat het bijna onmogelijk is om ertegenop te eten zeg maar.
Ik heb honger vandaag. En mijn eten voor de dag is al bijna op.... Alleen nog wat rauwkost en een vitalinea, maar dat is samen waarschijnlijk nog geen 100 kcal. Dalijk maar even een kopje choco uit de automaat halen.
Maak een shake en gooi er een rauw ei door! Dat proef je toch nietquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:55 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben op mijn werk Muis!Eitje koken is niet echt een optie. We hebben wel een magnetron beneden, maar volgens mij was het geen goed idee om eieren in de magnetron te stoppen
.
Kan best. Breken, in een schaaltje doen, in de magnetron, tussendoor af en toe roeren: Roerei!quote:[b]Op dinsdag 21 april 2009 13:55 schreef Muis006 het
En eieren in de magnetron lijkt me niet zo slim nee
Geen idee, ik spreek haar inmiddels niet meer. Ik heb wel nog eens foto's gezien; ze is nog steeds zo dun. Zo te zien is ze nog geen 5 kg aangekomen sinds die tijd.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:52 schreef Phaidra het volgende:
Dat is wel herkenbaar Daph! Was er bij haar een oorzaak voor het ondergewicht? Bij mijn moeder is het 't resultaat van een heel snelle stofwisseling (darmproblemen zeer bekend in onze familie) en chronische bronchitis. Ademhalen kost al zoveel energie dat het bijna onmogelijk is om ertegenop te eten zeg maar.
Ik heb honger vandaag. En mijn eten voor de dag is al bijna op.... Alleen nog wat rauwkost en een vitalinea, maar dat is samen waarschijnlijk nog geen 100 kcal. Dalijk maar even een kopje choco uit de automaat halen.
Bij de Blokker kun je van die vormpjes kopen om eieren in de magnetron te kokenquote:Op dinsdag 21 april 2009 13:55 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben op mijn werk Muis!Eitje koken is niet echt een optie. We hebben wel een magnetron beneden, maar volgens mij was het geen goed idee om eieren in de magnetron te stoppen
.
Van een blaasinstrument bespelen gaat je longinhoud ook omhoog. Weet alleen niet of dat mogelijk is.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:05 schreef Phaidra het volgende:
Daph, toen ze vorige maand een longfunctie-test moest doen, was haar longinhoud een stuk beter geworden ten opzichte van een half jaar geleden. Het lijkt dus effect te hebben (al schijn je in de winter sneller last te hebben van kortademigheid, dus weet je niet zeker waar de verbetering aan te danken is). Ze voelt zich sowieso wel beter dan toen ze nog niet sportte. Ze heeft wel nog steeds dagen dat het minder gaat, vaak als het buiten wat vochtiger of juist heel droog is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |