abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68235450
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:14 schreef Phaidra het volgende:
Wat de definitie van ondergewicht is, is denk ik wel persoonsgebonden. De een ziet er magerder uit bij een bepaald gewicht/lengte dan een ander. Maar ter illustratie: mijn moeder weegt 42 kilo bij een lengte van ongeveer 1.60 m. Als je het vaak koud hebt en veel mensen zeggen dat je te dun wordt, moet je denk ik wel op gaan passen...
42 kg is inderdaad wel heel weinig. Toen ik 16 was, heb ik een tijdje 45 gewogen en daar zag je al mijn botten doorschemeren. Maar ik denk dat jouw moeder wel een andere bouw heeft dan ik

Maar als mensen zeggen dat je te dun wordt- dat kan ook wel eens jaloezie zijn. Denk dat het vaak koud hebben een betere indicator is, en de spiegel nog meer. Tenzij je anorexia hebt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_68235574
Volgens mij is haar bouw wel anders, maar ook bij haar zie je uitstekende botten hoor! Ze wordt niet voor niets door mijn zwager 'the bone collector' genoemd . Op zich voelt ze zich redelijk goed, maar ze is wel snel moe (als ze naar de winkel gaat, kan ze die dag bijvoorbeeld niet ook nog dingen in het huishouden doen). Ze sport onder begeleiding in het ziekenhuis en dat heeft heel veel effect, gelukkig. Het is alleen vervelend dat ze nul reserves heeft als ze ziek is. Daardoor is ze bijna een keer in het ziekenhuis beland met longontsteking en is ze ook langer ziek dan anderen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68235619
Het koud hebben kan overigens ook door moeheid veroorzaakt worden, bedacht ik me. Het hoeft dus niet per se ondergewicht te zijn, Tink.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68235633
Fijn dat het sporten effect heeft Weinig energie lijkt me echt heel vervelend.

Overigens werkte het bij mij omgekeerd; toen ik dikker was, had ik juist heel weinig energie en was ik heel snel moe. Waarschijnlijk omdat mijn conditie zo slecht was en ik extra gewicht mee moest sjouwen.
pi_68235670
Volgens mij zijn zowel over- als ondergewicht funest voor je energielevels!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68235806
Depressies zijn ook niet bevorderlijk
pi_68235943
Klinkt allemaal wel bekend ja. Toen ik nog een BMI van 30 had was ik voornamelijk lusteloos. Sporten was wel zwaar steeds, maar gaf me toen ik eenmaal begonnen was wel erg veel voldoening. Nu ik al die overtollige kilo's kwijt ben merk ik wel dat ik het steeds sneller koud heb en dat als het koud is (zoals afgelopen winter) dat ik dan wel sneller moe ben. Denk dat mijn lichaam dan meer energie verbruikt om me warm te houden..

Phaidra jammer dat sommige mensen niet inzien dat ondergewicht vaak nog problematischer is dan overgewicht. Op de middelbare school had ik een vriendin die ook ondergewicht had (die was 1.75 en woog misschien net aan 50 kg) en zij liep continu te eten in de hoop dat ze aankwam. Iedere keer als ze dan 2 of 3 kilo was aangekomen - waar ze dus weken haar best voor gedaan had - werd ze ziek en woog ze nog minder dan toen ze ziek werd.

Gelukkig gaat het wel beter met je moeder (qua gewicht), en dat ze sport is alleen maar goed natuurlijk
pi_68236238
Ik heb heel lang 40-50-55 gewogen bij 1,75. Ik was in de groei + veel sporten. En heb idd ook alles al eens gehoord
pi_68236418
Dat is wel herkenbaar Daph! Was er bij haar een oorzaak voor het ondergewicht? Bij mijn moeder is het 't resultaat van een heel snelle stofwisseling (darmproblemen zeer bekend in onze familie) en chronische bronchitis. Ademhalen kost al zoveel energie dat het bijna onmogelijk is om ertegenop te eten zeg maar.

Ik heb honger vandaag. En mijn eten voor de dag is al bijna op.... Alleen nog wat rauwkost en een vitalinea, maar dat is samen waarschijnlijk nog geen 100 kcal. Dalijk maar even een kopje choco uit de automaat halen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:53:12 #60
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_68236455
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:52 schreef Phaidra het volgende:
Dat is wel herkenbaar Daph! Was er bij haar een oorzaak voor het ondergewicht? Bij mijn moeder is het 't resultaat van een heel snelle stofwisseling (darmproblemen zeer bekend in onze familie) en chronische bronchitis. Ademhalen kost al zoveel energie dat het bijna onmogelijk is om ertegenop te eten zeg maar.

Ik heb honger vandaag. En mijn eten voor de dag is al bijna op.... Alleen nog wat rauwkost en een vitalinea, maar dat is samen waarschijnlijk nog geen 100 kcal. Dalijk maar even een kopje choco uit de automaat halen.
Moet je een eitje eten! Ik heb 2 gekookte eieren op brood op net en ik zit bomvol
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:54:26 #61
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_68236505
Ik zit pas op 770 kcal, dus ik mag nog wat lekkers. Overweeg nu een ijsje te gaan eten met de kinderen bij wijze van avondeten
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_68236508
Lijstjes!

Brunch: 3 afbakbroodjes
T: banaan
T: 2 boterhammen pindakaas-sambal
D: Afhaalmeuk ;@
T: appel

Nog 2 uurtjes en dan kan ik naar Velp
Ja doei.
pi_68236540
Ik ben op mijn werk Muis! Eitje koken is niet echt een optie. We hebben wel een magnetron beneden, maar volgens mij was het geen goed idee om eieren in de magnetron te stoppen .
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:55:50 #64
148689 Muis006
pi_68236562
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:55 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben op mijn werk Muis! Eitje koken is niet echt een optie. We hebben wel een magnetron beneden, maar volgens mij was het geen goed idee om eieren in de magnetron te stoppen .
Maak een shake en gooi er een rauw ei door! Dat proef je toch niet

En eieren in de magnetron lijkt me niet zo slim nee
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:57:10 #65
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_68236618
quote:
[b]Op dinsdag 21 april 2009 13:55 schreef Muis006 het

En eieren in de magnetron lijkt me niet zo slim nee
Kan best. Breken, in een schaaltje doen, in de magnetron, tussendoor af en toe roeren: Roerei!
pi_68236740
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:52 schreef Phaidra het volgende:

Geen idee, ik spreek haar inmiddels niet meer. Ik heb wel nog eens foto's gezien; ze is nog steeds zo dun. Zo te zien is ze nog geen 5 kg aangekomen sinds die tijd.

Pfoe, chronische bronchitis. Jeetje, dat kost inderdaad veel energie ja! Krijgt ze wel wat meer energie nu ze onder begeleiding sport dan?
pi_68236805
Shake is op zich wel een idee (al skip ik het rauwe ei, het idee alleen al lijkt me ranzig. dat probeer ik liever thuis uit, uitkotsen is dat wat minder genant). Misschien loop ik straks even naar de AH. Eerst eens kijken hoeveel trek ik nog heb als ik straks mijn T's op heb.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68236820
@Phaidra, ik was heel verbaasd toen een supermagere-doch-stevig-etende vriendin me vertelde dat zij meer premie moet betalen voor haar levensverzekering omdat haar BMI lager is dan 18 Best lullig. Maar inderdaad, ondergewicht maakt je best kwetsbaar. Een BMI van 15 is volgens mij een groter gezondheidsrisico dan een van 30. Terwijl het dichter bij de 'norm' ligt.

Zo. En nu happier nieuws: ik heb bij de delhaize alle bakjes met lekkere prutjes voor de boterham bekeken (tapenades enzo), de meeste zijn vrij vet (ongeveer 300-350 kcal/100 gram), maar ik vond ook een tomatenprutje met 123 kcal/100 gram. En het is nog lekker ook!
Normaalgesproken ben ik niet zo calorietellerig, maar er gaat toch al snel 100 gram van dat spul op mijn boterham Dus ik kies dan toch liever voor een iets minder vette variant.

Misschien na het eten en voor de pilatesles nog even een lekker ijsje halen
pi_68236891
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:55 schreef Phaidra het volgende:
Bij de Blokker kun je van die vormpjes kopen om eieren in de magnetron te koken
Toch eens kijken morgen, ik moet ook die vacuumzakken nog (winterjassen gewassen, nu nog opbergen).

Ik heb net met mijn collega twee stoelen van Ikea in elkaar gezet voor in de bieb. Koffie- & leeshoekje.
Ze zitten echt zooooo lekker die stoelen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_68236920
Daph, toen ze vorige maand een longfunctie-test moest doen, was haar longinhoud een stuk beter geworden ten opzichte van een half jaar geleden. Het lijkt dus effect te hebben (al schijn je in de winter sneller last te hebben van kortademigheid, dus weet je niet zeker waar de verbetering aan te danken is). Ze voelt zich sowieso wel beter dan toen ze nog niet sportte. Ze heeft wel nog steeds dagen dat het minder gaat, vaak als het buiten wat vochtiger of juist heel droog is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68236953
Hallo zongenieters! Hier nog een sul die zaterdag en zondag moet werken, hm.

Vandaag probeer ik het eens te doen zonder brood of crackers, maar er is amper groente in huis, want morgen is de markt pas weer. Ik heb de ijskast grondig doorgewerkt, en tot nu toe is mijn lijstje zo:
O: verse ananas met yoghurt, sinaasappel-grapefruitsap
T: salade met kropsla, tomaten, komkommer, feta en gekookt ei
L: bietensalade met rode ui en augurk
T: mandarijnen

Voor straks moeten we nog iets verzinnen met de paksoi, iemand nog een idee? Ik vind dat zo'n oninspirerende, saaie bittere hap eigenlijk (vandaag dat die het langst in de ijskast is blijven liggen..)
pi_68237032
Ik vind paksoi ook niet zo opwindend Maar misschien kun je hier eens kijken? Paksoi
pi_68237062
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:05 schreef Phaidra het volgende:
Daph, toen ze vorige maand een longfunctie-test moest doen, was haar longinhoud een stuk beter geworden ten opzichte van een half jaar geleden. Het lijkt dus effect te hebben (al schijn je in de winter sneller last te hebben van kortademigheid, dus weet je niet zeker waar de verbetering aan te danken is). Ze voelt zich sowieso wel beter dan toen ze nog niet sportte. Ze heeft wel nog steeds dagen dat het minder gaat, vaak als het buiten wat vochtiger of juist heel droog is.
Van een blaasinstrument bespelen gaat je longinhoud ook omhoog. Weet alleen niet of dat mogelijk is.
pi_68237087
CF, dat van die premie wist ik niet! Ik vind het vreemd, een lagere BMI hoeft toch niet meteen te betekenen dat je ziek bent/zal worden? Als het veroorzaakt wordt door een ziekte is het natuurlijk een ander verhaal... maar toch.

En wat een verschil ik kcal bij tapenades zeg! Dan is het de moeite waard om even te zoeken idd.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 21 april 2009 @ 14:11:26 #75
163650 Greys
pi_68237113
Zeg, doen jullie eens niet zo lillik over Rotjeknor

Tevens tvp
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68237153
Ewelina, ze is niet zo heel muzikaal. Maar ik kan het altijd aandragen natuurlijk! Ik had er eigenlijk nog niet aan gedacht, tnx.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68237181
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:12 schreef Phaidra het volgende:
Ewelina, ze is niet zo heel muzikaal. Maar ik kan het altijd aandragen natuurlijk! Ik had er eigenlijk nog niet aan gedacht, tnx.
De belangrijkste factor is natuurlijk of ze het leuk vindt. Maar het kan wel helpen, mijn longinhoud is ook groter geworden daardoor, en mijn ademhaling is verbeterd.
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:16:12 #78
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_68237273
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Laureline het volgende:
Voor straks moeten we nog iets verzinnen met de paksoi, iemand nog een idee? Ik vind dat zo'n oninspirerende, saaie bittere hap eigenlijk (vandaag dat die het langst in de ijskast is blijven liggen..)
Paksoi in stukjes snijden.
De witte stukjes roerbakken
Fijn gesneden ham erbij. Kort opbakken.
Beetje magere crème fraiche, zout, peper, citroensap en dille, groene blaadjes erbij,
Even doorwarmen en klaar.
Lekker met jonge gekookte aardappeltjes.
pi_68237285
Oh ja, ademhaling... ik was vergeten dat diep in- of uitademen meestal gevolgd wordt door een stevige hoestbui. Misschien is een instrument dan toch wat teveel gevraagd. Door het sporten is de ademhaling ook wel verbeterd, rustiger geworden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68237323
Zo klinkt paksoi ineens heel lekker Tink!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68237370
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:08 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind paksoi ook niet zo opwindend Maar misschien kun je hier eens kijken? Paksoi
Hee, wat een leuk topic! Zitten wel interessante recepten bij! Ik moet altijd lachen bij mensen die gewoon iedere groente gratineren met kaas. Die Indiase kip lijkt me wel lekker. Of met oestersaus wokken, met garnalen ofzo Ik eet inmiddels 4 x per week garnalen, kan dat kwaad eigenlijk? Dan doe ik liever het recept van Tink, met ham, room en dille.
pi_68237455
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Paksoi in stukjes snijden.
De witte stukjes roerbakken
Fijn gesneden ham erbij. Kort opbakken.
Beetje magere crème fraiche, zout, peper, citroensap en dille, groene blaadjes erbij,
Even doorwarmen en klaar.
Lekker met jonge gekookte aardappeltjes.
Deze dus
Ik had het recept ook al van je in het paksoi-topic gelezen, maar daar is het nog de niet-slanke variant met slagroom
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:25:13 #83
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_68237536
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:22 schreef Laureline het volgende:

[..]

Deze dus
Ik had het recept ook al van je in het paksoi-topic gelezen, maar daar is het nog de niet-slanke variant met slagroom
Ja, dat was 10 kg geleden
  Vis een optie? dinsdag 21 april 2009 @ 14:31:30 #84
70532 loveli
N
pi_68237715
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:06 schreef Laureline het volgende:
Stukjes kip marineren met ketjap, gember, knof, uitjes of wat je zelf lekker vindt. Witte stukjes van de paksoi een beetje voorkoken (anders wordt het te waterig), kip roerbakken, paksoi erbij. Eten met rijst.

Voila.
crap in = crap out
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:31:47 #85
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_68237723
Even binnen en buitenrennen met een lijstjeeee! Want ben op mn werk en het is druk

O: special k met magere melk
T: snee brood met rosbief
L: volkorenpistoletje met filet americain en gekookt ei
T2: nog een snee brood met rosbief
D: gewokte kipfilet met een boel roerbakgroente en witte rijst oerrrrrmaaltijd

Veel plezier vandaag, Mo!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Vis een optie? dinsdag 21 april 2009 @ 14:32:51 #86
70532 loveli
N
pi_68237755
En dan vergeten op 'invoeren' te klikken. Recept van Tink klinkt ook lekker!
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 21 april 2009 @ 14:35:33 #87
70532 loveli
N
pi_68237827
M'n uurtje bodypump in de week zet zoden aan de dijk. Zoveel zelfs, dat m'n armen en schouders nu echt te groot zijn, dus ik moet wat anders gaan zoeken. Mijn enige probleem is m'n buikvet (onderhuids en tussen m'n organen en ja, daar zit echt te veel). Wat is een leuke sport of groepsles om dat aan te pakken? Pilates valt af, dat vind ik zo dodelijk saai dat ik er bijna bij in slaap val.
crap in = crap out
pi_68237883
Neem aan dat yoga en tai chi dan ook afvallen?

Ik heb waanzinnig veel trek in boterkoek Vanavond eens bakken! Ik heb eigenlijk helemaal geen goed recept; mijn moeder maakte het altijd met een pakje Iemand hier een recept?
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:40:10 #89
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_68237964
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:35 schreef loveli het volgende:
M'n uurtje bodypump in de week zet zoden aan de dijk. Zoveel zelfs, dat m'n armen en schouders nu echt te groot zijn, dus ik moet wat anders gaan zoeken. Mijn enige probleem is m'n buikvet (onderhuids en tussen m'n organen en ja, daar zit echt te veel). Wat is een leuke sport of groepsles om dat aan te pakken? Pilates valt af, dat vind ik zo dodelijk saai dat ik er bijna bij in slaap val.
Kan je niet zonder gewichtjes gaan bodypumpen?
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:45:55 #90
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_68238137
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:11 schreef Greys het volgende:
Zeg, doen jullie eens niet zo lillik over Rotjeknor
Van Knorretjedam word je dikkig, want ze hebben er zoveel snackplekken
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_68238209
CF, recept voor boterkoek: 266 g. bloem, 189 g. witte bastersuiker en 245 g boter en wat citroenrasp. Boter moet zacht zijn. Eerst boter mengen met suiker, dan pas bloem en citroenrasp toevoegen. Deeg kwartiertje laten rusten in de koelkast. Deeg in de vorm doen (laat ca. 1 cm. open langs de rand). Bovenop patroontje trekken en ei overheen smeren. ca. 20 min. in de oven op 200 graden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_68238215
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:45 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Van Knorretjedam word je dikkig, want ze hebben er zoveel snackplekken
Kapsalonnetjes
pi_68238240
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:47 schreef Phaidra het volgende:
CF, recept voor boterkoek: 266 g. bloem, 189 g. witte bastersuiker en 245 g boter en wat citroenrasp. Boter moet zacht zijn. Eerst boter mengen met suiker, dan pas bloem en citroenrasp toevoegen. Deeg kwartiertje laten rusten in de koelkast. Deeg in de vorm doen (laat ca. 1 cm. open langs de rand). Bovenop patroontje trekken en ei overheen smeren. ca. 20 min. in de oven op 200 graden.
Ah, easy Wel vet trouwens Dat wordt kleine puntjes eten
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:49:00 #94
148689 Muis006
pi_68238248
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:47 schreef Phaidra het volgende:
Dat klinkt gezond
pi_68238295
Als je denkt: wat een rare getallen: De verhoudingen komen uit de encyclopedie van Johannes van Dam, ik heb vervolgens de inhoud van mijn vorm gemeten (doorsnede 22 cm) en de verhoudingen omgerekend naar grammen. . Johannes van Dam doet het zonder citroenrasp, maar ik vind het zelf zonder erg zoet worden. Met citroenrasp issie perfect!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Vis een optie? dinsdag 21 april 2009 @ 14:50:52 #96
70532 loveli
N
pi_68238312
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:40 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kan je niet zonder gewichtjes gaan bodypumpen?
Bij de arm- en schouder oefeningen deed ik al weinig gewicht, die ga ik in het vervolg ook zonder gewichten doen. Ergens zit er wel de competitiedrang in me om zo zwaar mogelijk te trainen, ik pak nu met been- en rugspieren meer gewicht dan de meesten van de groep. Ook ben ik een van de weinigen die de push-ups op handen en voeten doet, dat is de enige schouder-oefening waarbij ik wel voluit ga.
Ergens had ik verwacht dat als ik spieren ging aanzetten m'n vet wel vanzelf zou verdwijnen, maar zo simpel werkt het helaas niet.
crap in = crap out
pi_68238368
Nee gezond is anders . Maar ik laf boterkoek, dus ik moet er 1x in het jaar eentje maken ofzo. Maar alleen als er mensen op visite komen om het te helpen opeten.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:52:32 #98
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_68238383
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:16 schreef P.F het volgende:
Kwak je hebt mail, misschien heb ik het nog helemaal niet goed gedaan, ik heb geen idee
hi, ben er mee bezig, maar kreeg even visite
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_68238398
Ik vind paksoi juist lekker! Het neemt fijn de smaak op van alle oosterse kruiden en ketjap die je erbij doet. Ik gebruik het groen ook trouwens, maar dat voeg ik pas later toe.

Ik heb echt bijna niks meer aan passende zomerkleren. Al m'n fijne sexy zomerjurkjes zitten helemaal niet meer sexy want ze slobberen. Ik zou bijna weer een paar kilo willen aankomen. Een lichtpuntje: Ik had 1 jurkje bewaard dat ik echt heel mooi vond, gekocht in NY in 1995. Is al die jaren veel te klein geweest, zelfs zodanig dat ik echt verbaasd was dat ik daar ooit ingepast had. En dat zit nu weer als gegoten!!
pi_68238496
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:35 schreef loveli het volgende:
Ik ben ook als de dood voor te brede schouders, dus ik sta nog steeds met de allerlichtste gewichtjes te kloten! Ik denk dat een beetje tae bo achtige les wel aardig is,voor je buikspieren, of noemen ze dat body combat tegenwoordig? Daar doe je echt heel veel vanuit je middel. Ook hardlopen is bij mij zeer effectief gebleken....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')