abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68261505
Ik wil streepjes zien verdomme
Heel veel streepjes..

(is dit dan geen leuke verkorte t*p)
  Moderator woensdag 22 april 2009 @ 09:38:46 #52
5428 crew  miss_sly
pi_68262077
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:24 schreef Fee-nix het volgende:
Ik had net veel bij te lezen en toen las ik nog iets over masseren en zwangerschap. Daar kan ik nog wel wat nuttigs over zeggen, aangezien ik daar cursussen in heb gevolgd. Je mag nooit gemasseerd worden als je zwanger bent. Ook niet alleen je benen of je armen of wat dan ook. Dit omdat er bij het masseren altijd afvalstoffen vrijkomen die schadelijk kunnen zijn voor de baby.
En zwangerschapsmassage?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68263363
Ik heb ook nooit geweten dat je niet gemasseerd mag worden als je zwanger bent en dat terwijl ik in een ver verleden mijn diploma fysiotherapie heb gehaald of ik ben het gewoonweg vergeten, kan ook

Het klinkt trouwens wel logisch met die afvalstoffen enzo, hetzelfde dat je niet mag lijnen, komen ook afvalstoffen vrij en is niet goed voor de baby.
  woensdag 22 april 2009 @ 13:56:42 #54
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_68269814
Duimt mee voor Vlindur

Uhmm van zwangerschapsmassage heb ik niet veel verstand moet ik eerlijk zeggen. Ik heb zelf ontspanningsmassage en sportmassage gedaan. Op les werd mij over dit onderwerp uitgelegd dat bij het masseren van spieren (met name dan de 'diepe' knedingen) de spier als een soort spons werkt. Hij scheidt hierbij afvalstoffen uit en zuigt nieuw, zuurstofrijk bloed aan. De afvalstoffen komen in de bloedbaan terecht en die plas je dan uiteindelijk uit. Maargoed, je kindje is natuurlijk ook verbonden met jouw bloedsomloop en dat schijnt dus niet goed te zijn, dat die afvalstoffen dan ook bij het kindje terecht komen.

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze bij zwangerschapsmassage misschien andere technieken gebruiken en dan met name geen knedingen?

Bij ontspanningsmassage en sportmassage lig je ook veel op je buik of op je rug (als klant) en dat zijn niet echt de meest comfortabele houdingen als je hoogzwanger bent, dus ook dat was een reden om geen massage te geven. Ff gegoogled en ik zie dat ze daar bij zwangerschapsmassage rekening mee houden en dat ze dus andere basishoudingen voor de klant hebben.

Nou, ik ga nu denk ik maar even een tukje doen... heb bijholte-ontsteking... bleghhh.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fee-nix op 22-04-2009 14:03:11 ]
pi_68270116
Beterschap Fee-nix!
  woensdag 22 april 2009 @ 14:12:00 #56
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_68270266
Thnx

Ik was stiekem nog niet naar bed, maar heb nog even gegoogled. Wil altijd wel het naadje van de kous weten als ik iets verkondig .

De info die ik heb gekregen bij mijn cursus is wel terecht, want sportmassage wordt sowieso afgeraden tijdens de zwangerschap. En ontspannings- en sportmassage hebben een grote overlap.

De sites die het hebben over zwangerschapsmassage hebben niet allemaal dezelfde uitleg, maar kort gezegd komt het hierop neer:
- beter geen massage totdat je tenminste 13 weken zwanger bent.
- er worden aangepaste, zachtere technieken gebruikt. Dus zonder veel druk.
- massage is alleen verantwoord als de zwangerschap geheel gezond verloopt.

zo en nu echt slapen!
pi_68270422
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:12 schreef Fee-nix het volgende:
Thnx

Ik was stiekem nog niet naar bed, maar heb nog even gegoogled. Wil altijd wel het naadje van de kous weten als ik iets verkondig .

De info die ik heb gekregen bij mijn cursus is wel terecht, want sportmassage wordt sowieso afgeraden tijdens de zwangerschap. En ontspannings- en sportmassage hebben een grote overlap.

De sites die het hebben over zwangerschapsmassage hebben niet allemaal dezelfde uitleg, maar kort gezegd komt het hierop neer:
- beter geen massage totdat je tenminste 13 weken zwanger bent.
- er worden aangepaste, zachtere technieken gebruikt. Dus zonder veel druk.
- massage is alleen verantwoord als de zwangerschap geheel gezond verloopt.

zo en nu echt slapen!
Welterusten
pi_68270822
welterusten en beterschap FeeNix! ik hoop dat je gauw weer opknapt!
wij zijn weer lekker onderweg naar Den Bosch vanuit Den Oever. lekker stukje om even bij moeke langs te gaan...

oeh, nog 1 nachtje slapen en dan is het al donderdag...
  woensdag 22 april 2009 @ 16:20:55 #59
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_68274523
Hoihoi,
Wil ook hier mee gaan prikken als dat mag .
Ben net 32, heb een zoontje van november 2006 en we zijn sinds juli 2007 weer gestopt met de pil. Maar helaas zonder resultaat. Aanstaande maandag hebben we de eerste afspraak staan bij de gyn.
  woensdag 22 april 2009 @ 16:46:44 #60
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_68275426
fee-nix het zelfde had ik ook al gevonden op internet.. maar jij hebt het al gepost.. vraag me nu alleen af hoe het dan met fysiotherapie zit.. zal eens navraag doen bij m'n fysio want zou niet zo fijn zijn als dat niet mag en ik moet stoppen dan (heb die massage echt hard nodig)

en Hobbesje welkom..
Be happy with the little things in life
  woensdag 22 april 2009 @ 17:36:50 #61
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68277035
Vlindur!
* RockabeIIa duimt
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 22 april 2009 @ 17:42:01 #62
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68277176
Welkom Hobbesje!

Vlindurtje.... de duimen draaien nog steeds hoor!

wat duurt het lang zeg voordat de klusdagen er weer zijn.... om nog maar niet te spreken van mijn NOD
pi_68277205
Oh ja Vlindur. Vergeten.
Ook hier duimt
pi_68277729
Voor deze ene en meteen ook allerlaatste keer:

pi_68277877
Fijn minnie! Dreigen met de huisarts doet vaak wonderen!
pi_68278503
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:10 schreef prinseszondererwt het volgende:
Fijn minnie! Dreigen met de huisarts doet vaak wonderen!
Dat blijkt maar weer
pi_68282591
Wat fijn minnie dat ze er eindelijk zijn!
pi_68283596
fijn minniemin... ben beetje jaloers....
pi_68284259
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:10 schreef marike77 het volgende:
fijn minniemin... ben beetje jaloers....
Geeft niks hoor, als jij eerder was geweest had ik dat ook stiekem een beetje gehad

Je komt vanzelf ook aan de beurt!
pi_68284373
Wil iemand zo lief zijn om mijn NOD naar 26 mei te zetten?
Aangezien het 68 dagen heeft geduurd, hou ik het er maar even op dat ik er een gemist heb, en het dus een cyclus van 34 dagen is. Nu maar hopen dat hij ook meteen wel maandelijks regelmatig gaat lopen...
  woensdag 22 april 2009 @ 21:54:41 #71
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_68285132
Minnie!! Wat fijn, er zit eindelijk schot in de zaak!

Vlindur, ik duim ook mee natuurlijk En Marike, jij bent vast de volgende
3!
  woensdag 22 april 2009 @ 22:04:38 #72
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68285553
quote:
Op woensdag 22 april 2009 17:42 schreef happyme28 het volgende:

wat duurt het lang zeg voordat de klusdagen er weer zijn.... om nog maar niet te spreken van mijn NOD
Ja erg he,en mijn cyclus is nog wel 40dgn (Baal ik echt heel erg van,ben nu met Etos zwanger worden begonnen,mischien dat het iets helpt).

Hobbesje,welkom Suc6 bij de gyn!

Minnie,eindelijk,wat fijn
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_68286628
Ik gebruik ook etos zwanger worden. Vind het wel vervelend dat je 2x per dag aan die pil moet denken. De eerste dagen na mijn nod ben ik er wat minder consequent mee als wanneer de klusdagen er aan komen.
pi_68287522
minnie!!!!! fijn hoor, eindelijk wat duidelijkheid in je cyclus!
Vlindur weet nog steeds niks? Spannend! -edit- logisch, je NOD is pas over een paar dagen...
Hobbesje, ook hier welkom! (ik had je ook al wat in het andere topic gezegd)
Ik gebruikte ook etos zwanger worden, en vlak nadat ik ermee begon, bleek ik inderdaad zwanger. (ik begon een maand voor de bevruchting na teruggerekend te hebben) helaas weten we allemaal hoe dat eindigde... (niet door de etos zwanger worden hoor...) Ik ben er nu maar mee gestopt... als ik straks echt weer twee streepjes heb (hoop ik) begin ik er weer mee. (ik kan het op het moment echt niet opbrengen om me ook daar nog eens mee bezig te houden...)
pi_68288846
Thanks allemaal voor het meejuichen! Ik ben echt superblij ook

Welkom Hobbesje, ik heb je helemaal gemist ben ik bang! Dat je maar weer gauw weg mag naar de volgende topic!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')