Wat gaat het toch hard in dit topic, ik kan het echt niet bijhouden!!!
Lijnloos, nog gefeliciteerd! (als je nog hier komt...

)
Flugel, ik zie nu pas dat je hier weer terug bent... Wat jammer!!! Ik hoop dat je cyclus snel weer goed op gang komt.
Ik las wat berichten over de (meestal onbedoeld) vervelende opmerkingen van mensen over kinderen krijgen, 'wanneer beginnen jullie aan kinderen?' enz. Ik merk bij mezelf wel dat ik me hier steeds meer aan ga ergeren. Mensen gaan er maar zo van uit dat het allemaal vanzelf gaat, en dat komt soms hard aan. Pas zei iemand tegen me: 'Als je een vaste baan kunt vinden is dat natuurlijk ook prettiger als je straks aan kinderen toe bent, ivm zwangerschapsverlof bijvoorbeeld.' Dat gesprek ging dus eigenlijk meer over die vaste baan enzo, maar voor mij sprong dat gedeelte over zwangerschapsverlof er natuurlijk uit... Mensen staan er niet bij stil dat je misschien allang zwanger had willen zijn. Ikzelf was altijd al voorzichtig met dat soort opmerkingen naar anderen toe, nu des te meer!!! Ik heb het bewust niet aan veel mensen verteld dat we aan het proberen zijn, om te voorkomen dat mensen steeds gaan vragen of het al zover is. Maar soms vraag ik me af of het niet beter zou zijn om het wel te doen, dan houden ze er misschien meer rekening mee.