En dan bedoel ik niet Willem Holleeder maar de GGZ of andersoortige geestelijke hulpverlening.quote:Op maandag 20 april 2009 18:54 schreef AgLarrr het volgende:
Zoek hulp. Niet hier, maar bij professionals. En kanaliseer die woede op een andere manier, ga sporten ofzo. Maar ga hier vooral over praten met mensen die er verstand van hebben..
Dat weet ik zo net nog niet.quote:Op maandag 20 april 2009 18:56 schreef couscousman het volgende:
even voor de duidelijkheid, als ik behoefte had aan een psychiater was ik daar natuurlijk al lang heen gegaan. ik zoek gewoon wat advies van mensen die hier ervaring o.i.d mee hebben, daar heb ik geen psychiater/psycholoog voor nodig.
dus het is heel gek als je moeder een alcoholist, gehersenspoelt, soms met blauwe plekken op dr oog trillend door de stad loopt geworden is door een man die het geld van je vader af wil pakken waardoor mijn pa tot zn 85e vast zit aan hypotheek. en als je daarom boos op hem bent?quote:Op maandag 20 april 2009 18:55 schreef Sander het volgende:
Klinkt alsof jij de reden bent waarom je wijk een kansenwijk is.
Ja. Wat vind je ma d'r van dat je haar vriend telkens aanvalt?quote:Op maandag 20 april 2009 18:58 schreef couscousman het volgende:
[..]
dus het is heel gek als je moeder een alcoholist, gehersenspoelt, soms met blauwe plekken op dr oog trillend door de stad loopt geworden is door een man die het geld van je vader af wil pakken waardoor mijn pa tot zn 85e vast zit aan hypotheek. en als je daarom boos op hem bent?
of ben ik nou raar?
spreek haar niet meer, ze is totaal van de wereld.quote:Op maandag 20 april 2009 19:00 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ja. Wat vind je ma d'r van dat je haar vriend telkens aanvalt?
En haar vriend aanvallen lost dat op?quote:Op maandag 20 april 2009 19:01 schreef couscousman het volgende:
[..]
spreek haar niet meer, ze is totaal van de wereld.
denk het niet nee, geeft wel een soort voldoening.quote:Op maandag 20 april 2009 19:02 schreef LostFormat het volgende:
[..]
En haar vriend aanvallen lost dat op?
JE zou beter kwaad op je moeder kunnen zijn.quote:Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef couscousman het volgende:
[..]
denk het niet nee, geeft wel een soort voldoening.
Kut he, als je geen inlevingsvermogen hebt?quote:Op maandag 20 april 2009 18:55 schreef Sander het volgende:
Klinkt alsof jij de reden bent waarom je wijk een kansenwijk is.
ben ook boos op mijn moeder hoor, maar in principe komt het door die man, hij heeft haar gehersenspoelt e.d.quote:Op maandag 20 april 2009 19:06 schreef Twerk het volgende:
[..]
JE zou beter kwaad op je moeder kunnen zijn.
Nee, dan zou ik hem kapot maken, het nooit op een forum zetten en geen sporen achter laten. Ze zullen hem de onbekende van het tjerkermeer noemen in de pers als ze hem vinden. Nederland is dan weer een mysterie rijker en ik een probleem armer.quote:Op maandag 20 april 2009 18:58 schreef couscousman het volgende:
[..]
dus het is heel gek als je moeder een alcoholist, gehersenspoelt, soms met blauwe plekken op dr oog trillend door de stad loopt geworden is door een man die het geld van je vader af wil pakken waardoor mijn pa tot zn 85e vast zit aan hypotheek. en als je daarom boos op hem bent?
of ben ik nou raar?
Ik denk juist, gezien de rest van je OP, dat je er wel degelijk om geeft, en dat daar de kern van je probleem zit.quote:Op maandag 20 april 2009 18:49 schreef couscousman het volgende:
big deal, ik geef er niet om, t was echt een kuttijd die laatste 2 jaar.
ik geef er niet om dat mijn moeder en vader niet meer bij elkaar zijn, dat bedoel ik.quote:Op maandag 20 april 2009 19:08 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik denk juist, gezien de rest van je OP, dat je er wel degelijk om geeft, en dat daar de kern van je probleem zit.
Met je moeder praat je niet meer, waarom niet eigenlijk? Is ze totaal niet voor rede vatbaar?
Heb je verdere familie? Heeft je moeder een zus ofzo?? Kun je daar niet eens mee praten?
Kun je niet beter een tijd bij je vader gaan wonen? Om tot rust te komen??
ik moest toch iets verzinnenquote:Op maandag 20 april 2009 19:09 schreef Iblis het volgende:
Couscousman als nick? Couscous, dat populaire Noord-Afrikaanse gerecht? Misschien ben ik skeptisch, maar is dit geen troll die begint over ‘vleesmes tussen ribben schuiven’?
Nee, jij reageert volstrekt normaal op abnormale omstandigheden. Maar het is in Nederland nu eenmaal verboden om mensen te slaan cq van kant te maken. Dus zul je moeten leren om op een andere manier je terechte woede te uiten. Daar zijn psychologen voor.quote:Op maandag 20 april 2009 18:58 schreef couscousman het volgende:
[..]
of ben ik nou raar?
bedankt!!quote:Op maandag 20 april 2009 19:22 schreef Mordreth het volgende:
Even opruimslotje
En klaar. Normaal reageren.
En TS: volgens mij is hulp zoeken nog niet eens zo'n gek idee...
Dit dus en wat moet ik mij voorstellen bij:quote:Op maandag 20 april 2009 18:54 schreef LostFormat het volgende:
Een psychiater opzoeken lijkt me wel een mooi begin.
Heb je in de lucht staan meppen ?quote:2x keer heb ik hem al tot net voor zijn hoofd geslagen, dus niet raak, wel bijna
Deze keer ging het tot net vlak voor zijn hoofd
Ik zie mezelf niet met die gast praten, hoe graag ik het ook zou willen, het is allemaal niet zo simpel. Toch bedankt voor de goede reactie!quote:Op maandag 20 april 2009 19:41 schreef Buschetta het volgende:
Probeer eens een afspraak te maken met die man. Soms zijn dingen anders dan ze lijken.
Zorg dat je een goede maat bij je hebt die je in kan binden op het moment dat jij de controle misschien verliest.
Probeer wat dingen op een rij te zetten en zoek uit hoe de vork in de steel zit. Wellicht is het gewoon de aard van je moeder. Dat je naar je vader trekt is logisch maar soms willen mensen na jaren wat anders en is het alcoholisme een symptoom van iets anders.
Nee, meer omdat ik boos was en recht tegenover hem stond en dan wilde slaan, maar dat ik mezelf inhield en net voor zijn wang stopte enzo.quote:Op maandag 20 april 2009 19:49 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Dit dus en wat moet ik mij voorstellen bij:
[..]
Heb je in de lucht staan meppen ?
Ben bang dat ik dit ook zou doen. Weet wel dat jij hem nu iig niet meer van kant maken nu jij hier al gepost hebt.quote:Op maandag 20 april 2009 19:08 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee, dan zou ik hem kapot maken, het nooit op een forum zetten en geen sporen achter laten. Ze zullen hem de onbekende van het tjerkermeer noemen in de pers als ze hem vinden. Nederland is dan weer een mysterie rijker en ik een probleem armer.
ik zou mezelf sowieso gelijk aangeven, wie zich brandt moet op de blaren zitten.quote:Op maandag 20 april 2009 20:20 schreef davako het volgende:
[..]
Ben bang dat ik dit ook zou doen. Weet wel dat jij hem nu iig niet meer van kant maken nu jij hier al gepost hebt.
Ik zou het gewoon lekker niet doen als ik jouw was.quote:Op maandag 20 april 2009 20:22 schreef couscousman het volgende:
[..]
ik zou mezelf sowieso gelijk aangeven, wie zich brandt moet op de blaren zitten.
ik ben boos op die man, was hij er niet dan was er niks gebeurt, dit week is bijna 100% zeker.quote:Op maandag 20 april 2009 20:33 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon lekker niet doen als ik jouw was.
Je moeder is een volwassen vrouw , zij heeft die keus gemaakt , gehersenspoelt of niet.
Ga je eens bedenken op wie je nu eigenlijk boos bent en waarom ... Uiteindelijk is jouw moeder de overspelige vrouw geweest die heeft gekozen om haar gezin te verlaten.
Ik weet niet welke leeftijd jij hebt maar misschien kan je eens proberen een goed gesprek met je moeder te voeren ?
Niet zo vreemd als je je zo gedraagd natuurlijk.quote:Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef couscousman het volgende:
[..]
ik ben boos op die man, was hij er niet dan was er niks gebeurt, dit week is bijna 100% zeker.
mijn moeder is te labiel om een gesprek mee te voeren. ze zegt amper hoi, als ik haar vastpak om haar niet weg te laten lopen zegt ze niks en rukt ze zich los. niks aan te doen.
quote:Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef couscousman het volgende:
[..]
ik ben boos op die man, was hij er niet dan was er niks gebeurt, dit week is bijna 100% zeker.
mijn moeder is te labiel om een gesprek mee te voeren. ze zegt amper hoi, als ik haar vastpak om haar niet weg te laten lopen zegt ze niks en rukt ze zich los. niks aan te doen.
vanaf dag 1 (na de scheiding) zegt ze al niks meer, ik ben sinds een aantal maanden agressief gaan doen. (daarna dus)quote:Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Niet zo vreemd als je je zo gedraagd natuurlijk.
alcoholisme is wel degelijk erfelijk: http://www.psycholoog.net/?p=506quote:Op maandag 20 april 2009 21:01 schreef zeemonster het volgende:
Alcoholisme is niet erfelijk , het is een keuze . Wel een keuze waar je moeilijk vanaf komt als je eenmaal verslaafd bent , maar dat is met alle verslavingen zo.
Het kan echt geen kwaad om eens met een psycholoog te praten omtrent je boosheid en je moeder. Zo raar is dat niet en de psycholoog heeft wellicht tal van tips hoe om te gaan met deze situatie.
Hij of zij kan je misschien ook de situatie vanuit een ander perspectief laten bekijken , waardoor je meer begrip voor de houding van je moeder kan opbrengen.
Je zegt zelf dat je niet alles weet ... een kind wordt buiten veel dingen gehouden .
En wie weet is je moeder wel ontspoort , heeft ze totaal de verkeerde vent ontmoet maar neem dan even je afstand en laat die agressie varen. Je jaagt haar alleen maar verder weg en naar hem toe.
Doen ! Al is het alleen maar om alles eruit te gooien bij een onpartijdig persoon zodat je alles een beetje helder voor jezelf krijgt. Veel succes TSquote:Op maandag 20 april 2009 21:32 schreef couscousman het volgende:
[..]
alcoholisme is wel degelijk erfelijk: http://www.psycholoog.net/?p=506
iig bedankt voor alle reacties! ga een dezer dagen even informeren naar een psycholoog!
De aanleg kan erfelijk zijn, maar niemand dwingt TS (of wie dan ook) om te drinken. Ik ben zelf dochter van een alcoholist maar ik drink niet, omdat ik weet dat je erop kan wachten dat dat uit de hand loopt. Ben nu toch al 36 geworden zonder verslaafd te raken.quote:Op maandag 20 april 2009 21:38 schreef zeemonster het volgende:
[..]
Doen ! Al is het alleen maar om alles eruit te gooien bij een onpartijdig persoon zodat je alles een beetje helder voor jezelf krijgt. Veel succes TS.
Enneh ondanks dat het erfelijk zou kunnen zijn betekent niet dat dit ook perse jouw toekomst is. Je hebt er nog altijd een keus in of althans kan hebben.
Als ik heel eerlijk ben, had ik ook grote moeite om niet die gozer zijn beide ogen dicht te slaan als ik erachterkwam dat hij mijn moeder mishandelt. En daarna tegen haar gezegd waarom ze mij verlaten heeft voor zoon zielig figuur.quote:Op maandag 20 april 2009 18:58 schreef couscousman het volgende:
[..]
of ben ik nou raar?
Eh, ze heeft in principe niet hem maar zijn vader verlaten.. Om te zeggen "Waarom heb je MIJ verlaten voor zo'n zielig figuur" vind ik een beetje dramaqueenerig. En voor zware mishandeling krijg je wel iets meer dan een boete/taakstraf.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:28 schreef BloodStain het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben, had ik ook grote moeite om niet die gozer zijn beide ogen dicht te slaan als ik erachterkwam dat hij mijn moeder mishandelt. En daarna tegen haar gezegd waarom ze mij verlaten heeft voor zoon zielig figuur.
Straf krijg je er niet echt voor in NL boete/taak straf als hij er echt werk van maakt. Dus daar ligt het niet aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |