abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68211395
ten eerste: dit is een kloon, vrienden enzo weten dat ik hier op zit.

het zit zo:
pa & ma zijn jaartje uit elkaar. dit komt omdat mijn moeder een gast ontmoet had. deze man is een alcoholist en zit (waarschijnlijk) aan de drugs. vervolgens heeft ie mijn moeder naar z'n hand gezet en mijn ma is toen ook gaan drinken. toen ging mijn moeder vreemd met hem, dit kwam uit en toen zei mn pa dattie ging scheiden.

big deal, ik geef er niet om, t was echt een kuttijd die laatste 2 jaar.

maar die man woont zo'n 100 meter van mijn huis vandaan, en ik zie hem elke week sowieso wel een keer.

ik kijk hem altijd strak aan, steek middelvinger op, maak sla-gebaren etc.

2x keer heb ik hem al tot net voor zijn hoofd geslagen, dus niet raak, wel bijna. toenet ook weer, hij zat bij het cafétje op de hoek van de straat, samen met mijn moeder. ik was deze keer er van overtuigd om hem helemaal kapot te maken maar ik dacht aan mijn toekomst. deze keer ging het ook niet verder dan vlak voor zijn hoofd. maar nog eventjes langer en..

ik ben bang dat ik binnen nu en even een groot vleesmes tussen zijn ribben schuif, en ik wil het ook best doen maar dan ga ik dus een paar jaar in de bak zitten.

(natuurlijk is er wel meer gebeurt tussen hem en mijn vader enzo maar is niet relevant)

nog één druppel en de emmer loopt over.
wie heeft er advies voor me? ik kom er zelf niet meer uit.
  maandag 20 april 2009 @ 18:53:32 #2
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68211471
Zo ga je toch niet met mensen om.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_68211487
Een psychiater opzoeken lijkt me wel een mooi begin.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 20 april 2009 @ 18:54:39 #4
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_68211501
Zoek hulp. Niet hier, maar bij professionals. En kanaliseer die woede op een andere manier, ga sporten ofzo. Maar ga hier vooral over praten met mensen die er verstand van hebben..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 20 april 2009 @ 18:55:50 #5
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_68211546
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:54 schreef AgLarrr het volgende:
Zoek hulp. Niet hier, maar bij professionals. En kanaliseer die woede op een andere manier, ga sporten ofzo. Maar ga hier vooral over praten met mensen die er verstand van hebben..
En dan bedoel ik niet Willem Holleeder maar de GGZ of andersoortige geestelijke hulpverlening.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_68211558
even voor de duidelijkheid, als ik behoefte had aan een psychiater was ik daar natuurlijk al lang heen gegaan. ik zoek gewoon wat advies van mensen die hier ervaring o.i.d mee hebben, daar heb ik geen psychiater/psycholoog voor nodig.
  maandag 20 april 2009 @ 18:57:46 #7
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68211604
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:56 schreef couscousman het volgende:
even voor de duidelijkheid, als ik behoefte had aan een psychiater was ik daar natuurlijk al lang heen gegaan. ik zoek gewoon wat advies van mensen die hier ervaring o.i.d mee hebben, daar heb ik geen psychiater/psycholoog voor nodig.
Dat weet ik zo net nog niet.
Als je zomaar die rare fratsen uithaalt, terwijl die man gewoon genietend op een terrasje zit.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_68211628
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:55 schreef Sander het volgende:
Klinkt alsof jij de reden bent waarom je wijk een kansenwijk is.
dus het is heel gek als je moeder een alcoholist, gehersenspoelt, soms met blauwe plekken op dr oog trillend door de stad loopt geworden is door een man die het geld van je vader af wil pakken waardoor mijn pa tot zn 85e vast zit aan hypotheek. en als je daarom boos op hem bent?

of ben ik nou raar?
pi_68211698
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:58 schreef couscousman het volgende:

[..]

dus het is heel gek als je moeder een alcoholist, gehersenspoelt, soms met blauwe plekken op dr oog trillend door de stad loopt geworden is door een man die het geld van je vader af wil pakken waardoor mijn pa tot zn 85e vast zit aan hypotheek. en als je daarom boos op hem bent?

of ben ik nou raar?
Ja. Wat vind je ma d'r van dat je haar vriend telkens aanvalt?
pi_68211716
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:00 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ja. Wat vind je ma d'r van dat je haar vriend telkens aanvalt?
spreek haar niet meer, ze is totaal van de wereld.
pi_68211763
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:01 schreef couscousman het volgende:

[..]

spreek haar niet meer, ze is totaal van de wereld.
En haar vriend aanvallen lost dat op?
pi_68211837
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:02 schreef LostFormat het volgende:

[..]

En haar vriend aanvallen lost dat op?
denk het niet nee, geeft wel een soort voldoening.
  maandag 20 april 2009 @ 19:06:07 #13
237059 Twerk
The Spurs
pi_68211870
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:05 schreef couscousman het volgende:

[..]

denk het niet nee, geeft wel een soort voldoening.
JE zou beter kwaad op je moeder kunnen zijn.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  maandag 20 april 2009 @ 19:07:57 #14
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_68211927
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:55 schreef Sander het volgende:
Klinkt alsof jij de reden bent waarom je wijk een kansenwijk is.
Kut he, als je geen inlevingsvermogen hebt?
Wat een jostiereactie, en dat is mod.

TS ziet door dit misbaksel zijn moeder afglijden. In zijn situatie vind ik het knap dat TS zich heeft weten in te houden, ik had die gozer allang de kop van zijn romp getrokken.
Voor het wel fout gaat zal ik als ik TS was idd hulp zoeken en flink gaan sporten.
Je raakt je agressie kwijt en je kan daardoor wer wat helderder nadenken.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_68211942
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:06 schreef Twerk het volgende:

[..]

JE zou beter kwaad op je moeder kunnen zijn.
ben ook boos op mijn moeder hoor, maar in principe komt het door die man, hij heeft haar gehersenspoelt e.d.
  maandag 20 april 2009 @ 19:08:25 #16
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_68211946
quote:

[..]

of ben ik nou raar?
Nee, dan zou ik hem kapot maken, het nooit op een forum zetten en geen sporen achter laten. Ze zullen hem de onbekende van het tjerkermeer noemen in de pers als ze hem vinden. Nederland is dan weer een mysterie rijker en ik een probleem armer.
  maandag 20 april 2009 @ 19:08:36 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_68211950
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:49 schreef couscousman het volgende:

big deal, ik geef er niet om, t was echt een kuttijd die laatste 2 jaar.

Ik denk juist, gezien de rest van je OP, dat je er wel degelijk om geeft, en dat daar de kern van je probleem zit.

Met je moeder praat je niet meer, waarom niet eigenlijk? Is ze totaal niet voor rede vatbaar?
Heb je verdere familie? Heeft je moeder een zus ofzo?? Kun je daar niet eens mee praten?

Kun je niet beter een tijd bij je vader gaan wonen? Om tot rust te komen??
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 20 april 2009 @ 19:09:58 #18
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_68211991
je kan die vriend van je moeder niet van alles de schuld geven, je moeder heeft zelf bepaalde keuzes gemaakt.
en als je zoveel woede voelt, al dan niet terecht, is het moeilijk daar mee om te gaan en om daar eens lekker met iemand over te praten kan fijn zijn.

En die man iets aan doen lost echt niets op, het leven zou makkelijker zijn als je problemen wel zo kon oplossen Maar zo werkt dat niet.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  maandag 20 april 2009 @ 19:09:59 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68211992
Couscousman als nick? Couscous, dat populaire Noord-Afrikaanse gerecht? Misschien ben ik skeptisch, maar is dit geen troll die begint over ‘vleesmes tussen ribben schuiven’?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_68212114
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:08 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik denk juist, gezien de rest van je OP, dat je er wel degelijk om geeft, en dat daar de kern van je probleem zit.

Met je moeder praat je niet meer, waarom niet eigenlijk? Is ze totaal niet voor rede vatbaar?
Heb je verdere familie? Heeft je moeder een zus ofzo?? Kun je daar niet eens mee praten?

Kun je niet beter een tijd bij je vader gaan wonen? Om tot rust te komen??
ik geef er niet om dat mijn moeder en vader niet meer bij elkaar zijn, dat bedoel ik.

ze weet niet meer waar ze mee bezig is, er kan amper een hoi vanaf. familie zie ik nooit, waren problemen onderling. er waren hier nog wel 2 ooms geweest maar we weten niet wat we kunnen doen. toen mijn ooms haar gingen opzoeken deed ze de deur enzo niet open, terwijl ze er wel was.

ik woon bij mijn vader
pi_68212138
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:09 schreef Iblis het volgende:
Couscousman als nick? Couscous, dat populaire Noord-Afrikaanse gerecht? Misschien ben ik skeptisch, maar is dit geen troll die begint over ‘vleesmes tussen ribben schuiven’?
ik moest toch iets verzinnen
pi_68212223
quote:

[..]

of ben ik nou raar?
Nee, jij reageert volstrekt normaal op abnormale omstandigheden. Maar het is in Nederland nu eenmaal verboden om mensen te slaan cq van kant te maken. Dus zul je moeten leren om op een andere manier je terechte woede te uiten. Daar zijn psychologen voor.
pi_68212336
Even opruimslotje

En klaar. Normaal reageren.

En TS: volgens mij is hulp zoeken nog niet eens zo'n gek idee...

[ Bericht 35% gewijzigd door Mordreth op 20-04-2009 19:31:26 ]
pi_68212775
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:22 schreef Mordreth het volgende:
Even opruimslotje

En klaar. Normaal reageren.

En TS: volgens mij is hulp zoeken nog niet eens zo'n gek idee...
bedankt!!

ik weet het, hulp zoeken is altijd nog een optie, maar het kan geen kwaad om hier eventjes wat dingen te vragen
  maandag 20 april 2009 @ 19:41:45 #25
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_68213134
Probeer eens een afspraak te maken met die man. Soms zijn dingen anders dan ze lijken.
Zorg dat je een goede maat bij je hebt die je in kan binden op het moment dat jij de controle misschien verliest.

Probeer wat dingen op een rij te zetten en zoek uit hoe de vork in de steel zit. Wellicht is het gewoon de aard van je moeder. Dat je naar je vader trekt is logisch maar soms willen mensen na jaren wat anders en is het alcoholisme een symptoom van iets anders.
pi_68213397
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:54 schreef LostFormat het volgende:
Een psychiater opzoeken lijkt me wel een mooi begin.
Dit dus en wat moet ik mij voorstellen bij:
quote:
2x keer heb ik hem al tot net voor zijn hoofd geslagen, dus niet raak, wel bijna

Deze keer ging het tot net vlak voor zijn hoofd
Heb je in de lucht staan meppen ?

Het lijkt mij , dat je hoe moeilijk het ook is, het met rust moet laten en aan je eigen toekomst moet werken.
Met slaan en dergelijke bereik je niks en je maakt je vader er ook vast niet gelukkiger mee .
pi_68213864
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:41 schreef Buschetta het volgende:
Probeer eens een afspraak te maken met die man. Soms zijn dingen anders dan ze lijken.
Zorg dat je een goede maat bij je hebt die je in kan binden op het moment dat jij de controle misschien verliest.

Probeer wat dingen op een rij te zetten en zoek uit hoe de vork in de steel zit. Wellicht is het gewoon de aard van je moeder. Dat je naar je vader trekt is logisch maar soms willen mensen na jaren wat anders en is het alcoholisme een symptoom van iets anders.
Ik zie mezelf niet met die gast praten, hoe graag ik het ook zou willen, het is allemaal niet zo simpel. Toch bedankt voor de goede reactie!
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:49 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Dit dus en wat moet ik mij voorstellen bij:
[..]

Heb je in de lucht staan meppen ?

Nee, meer omdat ik boos was en recht tegenover hem stond en dan wilde slaan, maar dat ik mezelf inhield en net voor zijn wang stopte enzo.
  Moderator maandag 20 april 2009 @ 20:04:29 #28
18653 crew  D.
pi_68213964
-edit-

[ Bericht 49% gewijzigd door Mordreth op 20-04-2009 20:05:29 (kappen) ]
  maandag 20 april 2009 @ 20:20:39 #29
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_68214577
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:08 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nee, dan zou ik hem kapot maken, het nooit op een forum zetten en geen sporen achter laten. Ze zullen hem de onbekende van het tjerkermeer noemen in de pers als ze hem vinden. Nederland is dan weer een mysterie rijker en ik een probleem armer.
Ben bang dat ik dit ook zou doen. Weet wel dat jij hem nu iig niet meer van kant maken nu jij hier al gepost hebt.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_68214586
Waarom geef je die gast niet gewoon een goeie hoek ?
Moet je gewoon doen als je hun 2 samen ziet.
voor 1 hoek ga je niet de bak miss een kleine taakstraf.
Geef je ma ook een tik en zeg dat je der niet kwijt wilt
en laat haar beseffen waar ze mee bezig is.

Als mijn moeder zo'n man zou hebben had ik hem de tyves ingeramd en me ma ook een tik gegeven. (met de bedoeling van waar de fuck ben je mee bezig).
pi_68214649
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:20 schreef davako het volgende:

[..]

Ben bang dat ik dit ook zou doen. Weet wel dat jij hem nu iig niet meer van kant maken nu jij hier al gepost hebt.
ik zou mezelf sowieso gelijk aangeven, wie zich brandt moet op de blaren zitten.
pi_68215031
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:22 schreef couscousman het volgende:

[..]

ik zou mezelf sowieso gelijk aangeven, wie zich brandt moet op de blaren zitten.
Ik zou het gewoon lekker niet doen als ik jouw was.
Je moeder is een volwassen vrouw , zij heeft die keus gemaakt , gehersenspoelt of niet.
Ga je eens bedenken op wie je nu eigenlijk boos bent en waarom ... Uiteindelijk is jouw moeder de overspelige vrouw geweest die heeft gekozen om haar gezin te verlaten.

Ik weet niet welke leeftijd jij hebt maar misschien kan je eens proberen een goed gesprek met je moeder te voeren ?
pi_68215226
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:33 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon lekker niet doen als ik jouw was.
Je moeder is een volwassen vrouw , zij heeft die keus gemaakt , gehersenspoelt of niet.
Ga je eens bedenken op wie je nu eigenlijk boos bent en waarom ... Uiteindelijk is jouw moeder de overspelige vrouw geweest die heeft gekozen om haar gezin te verlaten.

Ik weet niet welke leeftijd jij hebt maar misschien kan je eens proberen een goed gesprek met je moeder te voeren ?
ik ben boos op die man, was hij er niet dan was er niks gebeurt, dit week is bijna 100% zeker.

mijn moeder is te labiel om een gesprek mee te voeren. ze zegt amper hoi, als ik haar vastpak om haar niet weg te laten lopen zegt ze niks en rukt ze zich los. niks aan te doen.
pi_68215396
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef couscousman het volgende:

[..]

ik ben boos op die man, was hij er niet dan was er niks gebeurt, dit week is bijna 100% zeker.

mijn moeder is te labiel om een gesprek mee te voeren. ze zegt amper hoi, als ik haar vastpak om haar niet weg te laten lopen zegt ze niks en rukt ze zich los. niks aan te doen.
Niet zo vreemd als je je zo gedraagd natuurlijk.
pi_68215511
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef couscousman het volgende:

[..]

Als je moeder niet verliefd op die man was geworden , dan was ze niet met hem meegegaan . Het had ook een willekeurige andere man kunnen zijn als je al schreef dat de laatste jaren "kut" waren.

Dat je moeder labiel is of zich zo gedraagt doet er verder niet toe. Weggaan in een relatie met kinderen (hoe oud je kind ook is) is niet zo makkelijk als het lijkt .
Dat ze zich losrukt van jouw zonder iets te zeggen is iets moeilijks maar jij gedraagt je ook bijzonder agressief tegenover die man . Door je agressief te gedragen tegenover haar of die vriend krijg je je moeder niet terug.

Hoe was de situatie vroeger? Ik bedoel je moeder is niet van de een op andere dag een alcoholiste geworden zoals je omschrijft toch?

Hoe dan ook geweld is geen oplossing . Behalve dat je je frustraties eruit hebt geboksd , win je er verder niets mee.
pi_68215551
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Niet zo vreemd als je je zo gedraagd natuurlijk.
vanaf dag 1 (na de scheiding) zegt ze al niks meer, ik ben sinds een aantal maanden agressief gaan doen. (daarna dus)
pi_68215594
Nu zie je wel weer dat die kankerrotzooi alleen maar ellende veroorzaakt.

Succes, TS!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_68215675
eigenlijk wel van de een op de andere dag geloof ik (niet letterlijk natuurlijk). alcoholisme is erfelijk en dus zit er een dikke kans in (voor mij hetzelfde).

verder weet ik niet het verhaal in detail, dit heb ik nooit van haar kunnen horen.

vroeger was ze altijd heel bezorgd over mijn vader en dat mijn vader met een andere vrouw een drankje dronk was al helemaal uit den boze.
pi_68215832
-edit-

[ Bericht 96% gewijzigd door Mordreth op 20-04-2009 21:05:16 (normaal reageren) ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_68216325
Alcoholisme is niet erfelijk , het is een keuze . Wel een keuze waar je moeilijk vanaf komt als je eenmaal verslaafd bent , maar dat is met alle verslavingen zo.

Het kan echt geen kwaad om eens met een psycholoog te praten omtrent je boosheid en je moeder. Zo raar is dat niet en de psycholoog heeft wellicht tal van tips hoe om te gaan met deze situatie.
Hij of zij kan je misschien ook de situatie vanuit een ander perspectief laten bekijken , waardoor je meer begrip voor de houding van je moeder kan opbrengen.

Je zegt zelf dat je niet alles weet ... een kind wordt buiten veel dingen gehouden .

En wie weet is je moeder wel ontspoort , heeft ze totaal de verkeerde vent ontmoet maar neem dan even je afstand en laat die agressie varen. Je jaagt haar alleen maar verder weg en naar hem toe.
pi_68217733
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:01 schreef zeemonster het volgende:
Alcoholisme is niet erfelijk , het is een keuze . Wel een keuze waar je moeilijk vanaf komt als je eenmaal verslaafd bent , maar dat is met alle verslavingen zo.

Het kan echt geen kwaad om eens met een psycholoog te praten omtrent je boosheid en je moeder. Zo raar is dat niet en de psycholoog heeft wellicht tal van tips hoe om te gaan met deze situatie.
Hij of zij kan je misschien ook de situatie vanuit een ander perspectief laten bekijken , waardoor je meer begrip voor de houding van je moeder kan opbrengen.

Je zegt zelf dat je niet alles weet ... een kind wordt buiten veel dingen gehouden .

En wie weet is je moeder wel ontspoort , heeft ze totaal de verkeerde vent ontmoet maar neem dan even je afstand en laat die agressie varen. Je jaagt haar alleen maar verder weg en naar hem toe.
alcoholisme is wel degelijk erfelijk: http://www.psycholoog.net/?p=506

iig bedankt voor alle reacties! ga een dezer dagen even informeren naar een psycholoog!
pi_68218019
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:32 schreef couscousman het volgende:

[..]

alcoholisme is wel degelijk erfelijk: http://www.psycholoog.net/?p=506

iig bedankt voor alle reacties! ga een dezer dagen even informeren naar een psycholoog!
Doen ! Al is het alleen maar om alles eruit te gooien bij een onpartijdig persoon zodat je alles een beetje helder voor jezelf krijgt. Veel succes TS .

Enneh ondanks dat het erfelijk zou kunnen zijn betekent niet dat dit ook perse jouw toekomst is . Je hebt er nog altijd een keus in of althans kan hebben.
pi_68218153
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:38 schreef zeemonster het volgende:

[..]

Doen ! Al is het alleen maar om alles eruit te gooien bij een onpartijdig persoon zodat je alles een beetje helder voor jezelf krijgt. Veel succes TS .

Enneh ondanks dat het erfelijk zou kunnen zijn betekent niet dat dit ook perse jouw toekomst is . Je hebt er nog altijd een keus in of althans kan hebben.
De aanleg kan erfelijk zijn, maar niemand dwingt TS (of wie dan ook) om te drinken. Ik ben zelf dochter van een alcoholist maar ik drink niet, omdat ik weet dat je erop kan wachten dat dat uit de hand loopt. Ben nu toch al 36 geworden zonder verslaafd te raken.
pi_68220094
TS, hoe denkt je familie (aan beide kanten) over het relaas? Zij ze je moeder (of jou) al ten hulp gesneld?

Is er naast die 2 ooms nog iets gedaan?
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:31:29 #45
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68225197
Wat vind je pa ervan?
pi_68237633
quote:

[..]

of ben ik nou raar?
Als ik heel eerlijk ben, had ik ook grote moeite om niet die gozer zijn beide ogen dicht te slaan als ik erachterkwam dat hij mijn moeder mishandelt. En daarna tegen haar gezegd waarom ze mij verlaten heeft voor zoon zielig figuur.
Straf krijg je er niet echt voor in NL boete/taak straf als hij er echt werk van maakt. Dus daar ligt het niet aan.

Maar het gevaar is als jij nu die man gaat slaan gooi je waarschijnlijk al je woede eruit, wat resulteerd op een mogelijke poging tot doodslag. Als hij al zo naar de klote is van de alcohol heb je niet veel klappen nodig om hem ernstige schade toe te brengen.
Je kan nu zeggen ja ik ga er rustig paar jaar voor zitten, maar als je dat eenmaal doet heb je spijt voor het leven. Omdat je dan inziet dat je hem jou leven heb laten ontnemen.

Als ik jou was had ik dus WEL professionele hulp erbij gehaald leg jou situatie uit en dat je bang bent om iemand zwaar te mishandelen. Zeker omdat deze persoon zo dichtbij jou woont zou ik echt een oplossing gaan zoeken voor jezelf.
Dit is niet iets wat zomaar over gaat, helemaal niet als je moeder (onder druk?) staat bij hem.
Als jij er zeker van bent dat hij haar mishandelt kun je altijd nog de politie inschakelen, zij zal het er niet mee eens zijn en boos op je worden waarschijnlijk, Maar soms is dat nodig.
pi_68237706
Dit alles is toch vooral de schuld van je ma. Die man heeft je moeder wellicht geestelijk misbruikt maar besef dat het je moeder is die dat heeft toegelaten.

Probeer je energie op je moeder te richten en probeer haar te helpen haar leven weer op te bouwen zonder die vent. Ze heeft je nu nodig, en heeft er geen baat bij dat jij die kerel aanvalt of dat jij in de gevangenis terechtkomt.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_68241070
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:28 schreef BloodStain het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben, had ik ook grote moeite om niet die gozer zijn beide ogen dicht te slaan als ik erachterkwam dat hij mijn moeder mishandelt. En daarna tegen haar gezegd waarom ze mij verlaten heeft voor zoon zielig figuur.
Straf krijg je er niet echt voor in NL boete/taak straf als hij er echt werk van maakt. Dus daar ligt het niet aan.

Eh, ze heeft in principe niet hem maar zijn vader verlaten.. Om te zeggen "Waarom heb je MIJ verlaten voor zo'n zielig figuur" vind ik een beetje dramaqueenerig. En voor zware mishandeling krijg je wel iets meer dan een boete/taakstraf.

TS, ook al is hij degene die je moeder "hersenspoelt", ze laat het nog altijd zelf toe. Ze wist waarschijnlijk dat hij alcoholist was voordat ze zich met hem inliet. Ik snap dat de situatie voor jou schrijnend en moeilijk is, zeker als je je moeder zo ziet wegkwijnen. Maar agressief doen tegen die man elke keer dat je hem tegenkomt gaat niets oplossen. Ik praat niet goed wat hij doet (want dat is het ook zeker niet!), maar het is niet iets dat jij moet oplossen... en sowieso niet iets dat door geweld (of dreigen) opgelost gaat worden.

Hulp zoeken is zeker niet verkeerd. Ten eerste omdat jij volgens mij anger management nodig hebt, en ten tweede omdat deze situatie gewoon heel zwaar is voor jou en het gewoon lastig is om dat in je eentje op te lossen.
pi_68241139
Ik zou inderdaad naar een manier zoeken om je gevoelens te controleren of een psycholoog zoeken. Je kan 'm natuurlijk ook een mes tussen z'n ribben steken, dat is alleen zo jammer van die jaren moord (alhoewel een crime passionel misschien neit al te bezwaar beboet wordt. . . sorry.)

Alle mensen die je gevoelens proberen te bagatelliseren in dit topic vind ik bijzonder dom.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:13:22 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68241170
Wat zou je er mee kunnen bereiken door hem effe op z'n plaats te zetten? Als ie je moeder echt slaat is het op zich niet zo'n slecht idee om hem even met gelijke munt terug te betalen. Misschien stopt het dan.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')