Nee. Internationale afspraken, dezelfde tijd in meerdere landen is handig. Vandaar dat een groot deel van Europa dat geografisch gezien in de GMT zone ligt, toch GMT+1 voert. (o.a. NL, B, F, ES)quote:Op maandag 20 april 2009 12:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Eeeuh, zomer en wintertijd?
Maar Portugal weer niet danquote:Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef MPG het volgende:
[..]
Nee. Internationale afspraken, dezelfde tijd in meerdere landen is handig. Vandaar dat een groot deel van Europa dat geografisch gezien in de GMT zone ligt, toch GMT+1 voert. (o.a. NL, B, F, ES)
Die liggen ws te ver westelijk, waardoor de afwijking t.o.v. "natuurlijke" tijd te groot zou worden.quote:
quote:Op maandag 20 april 2009 12:05 schreef Nijns het volgende:
Nederland is rose en daardoor dus +1, je kaartje klopt prima hoor
Kleurenquote:Op maandag 20 april 2009 12:06 schreef MPG het volgende:
[..]
Helemaal niet. Kijk maar eens goed naar de kleuren.
Ontzettende alfa of dat je bent!
quote:Op maandag 20 april 2009 12:14 schreef MPG het volgende:
[..]
Die liggen ws te ver westelijk, waardoor de afwijking t.o.v. "natuurlijke" tijd te groot zou worden.
De lijntjes zijn meridianen. Die lopen nou eenmaal recht. Zonegrenzen lopen NIET recht, omdat dat geen meridianen zijn.quote:Op maandag 20 april 2009 12:14 schreef OA het volgende:
[..]
[..]
Kleuren![]()
Zo lastig is het toch niet om de lijntjes goed te tekenen?
Aardrijkskunde is toch ook een beta- vak?quote:Op maandag 20 april 2009 12:16 schreef MPG het volgende:
[..]
De lijntjes zijn meridianen. Die lopen nou eenmaal recht. Zonegrenzen lopen NIET recht, omdat dat geen meridianen zijn.
En dat voor een ontzettende beta die nooit aardrijkskunde heeft gevolgd.
ik weet wel dat het stom isquote:Op maandag 20 april 2009 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aardrijkskunde is toch ook een beta- vak?
Als het meridianen waren, zouden ze naar de zijkant toe een steeds sterkere bolling moeten krijgen, daar de aarde rond isquote:Op maandag 20 april 2009 12:16 schreef MPG het volgende:
[..]
De lijntjes zijn meridianen. Die lopen nou eenmaal recht. Zonegrenzen lopen NIET recht, omdat dat geen meridianen zijn.
Waarom moeten die meridianen er dan perse bij?quote:Op maandag 20 april 2009 12:16 schreef MPG het volgende:
[..]
Nee. Alfa. Want ik vind het stom en snap er geen kut van.quote:Op maandag 20 april 2009 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aardrijkskunde is toch ook een beta- vak?
Niet met de voor dit plaatje uitgevoerde coördinaat-transformatiequote:Op maandag 20 april 2009 12:18 schreef Nijns het volgende:
[..]
Als het meridianen waren, zouden ze naar de zijkant toe een steeds sterkere bolling moeten krijgen, daar de aarde rond is
Dit is toch precies hetzelfde als dat andere kaartje? Alleen hebben ze geen kolommen gemaakt nu?quote:Op maandag 20 april 2009 12:19 schreef OA het volgende:
[..]
Waarom moeten die meridianen er dan perse bij?![]()
Zo is het veel duidelijker, zonder lijnen![]()
[ afbeelding ]
Juist. Maar OA snapt geen rechte lijnenquote:Op maandag 20 april 2009 12:20 schreef Nijns het volgende:
[..]
Dit is toch precies hetzelfde als dat andere kaartje? Alleen hebben ze geen kolommen gemaakt nu?
Nee, dat klopt dan weerquote:Op maandag 20 april 2009 12:20 schreef MPG het volgende:
[..]
Nee. Alfa. Want ik vind het stom en snap er geen kut van.
[..]
Niet met de voor dit plaatje uitgevoerde coördinaat-transformatie
Ja, maar nu werkt het niet verwarrendquote:Op maandag 20 april 2009 12:20 schreef Nijns het volgende:
[..]
Dit is toch precies hetzelfde als dat andere kaartje? Alleen hebben ze geen kolommen gemaakt nu?
Ja, dat blijktquote:Op maandag 20 april 2009 12:20 schreef MPG het volgende:
[..]
Juist. Maar OA snapt geen rechte lijnen.
Je had gewoon iets beter moeten kijken de eerste keerquote:
Ik had een SAPP, waarin ook aardrijkskunde zat, dus ik ben het met je eens!quote:Op maandag 20 april 2009 12:20 schreef MPG het volgende:
[..]
Nee. Alfa. Want ik vind het stom en snap er geen kut van.
Ik geef toe dat mijn inzicht wat dat betreft inderdaad beperkt is.quote:Op maandag 20 april 2009 12:20 schreef MPG het volgende:
[..]
Juist. Maar OA snapt geen rechte lijnen.
Super Alfa PretPakketquote:Op maandag 20 april 2009 12:22 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik had een SAPP, waarin ook aardrijkskunde zat, dus ik ben het met je eens!
Ik denk niet dat dat iets had uitgemaakt, mezelf kennende...quote:Op maandag 20 april 2009 12:22 schreef Nijns het volgende:
[..]
Je had gewoon iets beter moeten kijken de eerste keer
Je hebt gewoon het ruimtelijk inzicht van een vrouwquote:Op maandag 20 april 2009 12:23 schreef OA het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat iets had uitgemaakt, mezelf kennende...
Dus jij dacht echt dat het meest uiterlijke westelijke 'strookje' Noorwegen een andere tijd had dan de rest van dat land? Ok..quote:Op maandag 20 april 2009 12:22 schreef OA het volgende:
[..]
Ik geef toe dat mijn inzicht wat dat betreft inderdaad beperkt is.![]()
Maar ik blijf erbij dat én lijntjes én kleuren de duidelijkheid niet ten goede komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |