Dat lijkt me niet aan haar om te bepalen, maar aan de oma van TS.quote:Op maandag 20 april 2009 02:25 schreef Susi het volgende:
Waarom wil ze het niet terugstorten ? Vindt ze je niet oud genoeg ?
Naïviteit.quote:Op maandag 20 april 2009 02:33 schreef zquing het volgende:
waarom heb je 't in de eerste plaats naar je moeder gestort?
And we quote: "Het is nu niet het geschikte moment om het geld van oma over te boeken"quote:Op maandag 20 april 2009 02:34 schreef AlmightyArjen het volgende:
Waarom wil je moeder het nu niet geven?
Ja & Nee. In die volgorde.quote:Op maandag 20 april 2009 02:30 schreef morpheus_at_work het volgende:
Leeft die grootmoeder eventueel nog en zijn er zaken op papier vastgelegd ?
Wanneer wel dan? Het is toch jouw geld? Alleen aan haar gegeven om te bewaren?quote:Op maandag 20 april 2009 02:38 schreef Nairua het volgende:
[..]
And we quote: "Het is nu niet het geschikte moment om het geld van oma over te boeken"
20k+quote:Op maandag 20 april 2009 02:43 schreef zquing het volgende:
en om hoeveel geld spreken we hier?
Waarschijnlijk heeft ze het gedeeltelijk verpatstquote:Op maandag 20 april 2009 02:38 schreef Nairua het volgende:
[..]
And we quote: "Het is nu niet het geschikte moment om het geld van oma over te boeken"
Bij een trouwerij? Zou het niet weten. Moeders vond het verstandiger dat het geld op 1 rekening stond. (leuk, die rente)quote:Op maandag 20 april 2009 02:43 schreef zquing het volgende:
Wanneer wel dan? Het is toch jouw geld? Alleen aan haar gegeven om te bewaren?
Haar kamer in het ouderlijk huis is er iig mee betaald.quote:Op maandag 20 april 2009 02:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Waarschijnlijk heeft ze het gedeeltelijk verpatst
Online poker... tja...quote:Op maandag 20 april 2009 02:49 schreef Dribbel_ het volgende:
Waarschijnlijk heeft ze het gedeeltelijk verpatst
Ja en wat ga je dan zeggenquote:Op maandag 20 april 2009 02:51 schreef automatic_ het volgende:
Hè bah... Ik denk dat je er inderdaad samen uit moet komen... Je hebt het "zelf" gestort naar haar (aangezien je vanaf je 18e zelf de baas bent over je rekeningen). Denk je dat ze het op gemaakt heeft?
& de rechter kan altijd natuurlijk.
Erg sterk zal je niet staan nee, maar tegenwoordig kan je voor elke scheet daarheenquote:Op maandag 20 april 2009 02:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja en wat ga je dan zeggenJa ik heb geld naar iemand overgemaakt, maar ik wil het graag terug meneer de rechter
Het is 23000 euro. De reden dat het toen op een rekening is gezet, is omdat in het verleden mijn oma ooit een bedrag aan mijn moeder wilde geven en ze dit niet heeft willen aanpakken. Nu deze kans zich weer voordoet, heeft ze dat wss ergens willen goedmaken voor zichzelf. Ze heeft nu terug controle over iets wat vroeger is misgegaan. Indertijd zijn mijn broer (heeft zelfde bedrag gekregen) en ik akkoord gegaan omdat het voor ons toen niet nodig was om zoveel geld op onze rekening te hebben en omdat je er niet verder bij nadenkt als je er niets vanaf weet en je niet in de toekomst kan kijken.quote:Op maandag 20 april 2009 02:43 schreef zquing het volgende:
en om hoeveel geld spreken we hier?
Sorry, rond mijn achttiende, ergens in 2007.quote:Op maandag 20 april 2009 02:50 schreef tho_Omas het volgende:
Enkele jaren na je 18e? Was je toen al 21? Ik neem aan dat je ergens toestemming hebt gegeven, dat je moeder er toezicht op houdt. Wat overigens bijzonder vreemd is voor iemand ouder dan 18.
Mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, verder houdt de bank overschrijvingen over en kan er waarschijnlijk wel tot op zekere hoogte bewezen worden dat het geld nooit teruggegeven is.quote:Op maandag 20 april 2009 02:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja en wat ga je dan zeggenJa ik heb geld naar iemand overgemaakt, maar ik wil het graag terug meneer de rechter
Als duidelijk wordt dat het een schenking is van mijn oma aan de kleinkinderen dan is het uiteraard logisch dat dit ook voor de kleinkinderen is, ookal heeft dit bedrag tijdelijk op een andere rekening gestaan.quote:Op maandag 20 april 2009 02:52 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ga je naar de rechter, en vorder je het geld + de eventuele gemiste rente van je moeder en verbreek je daarna de familiebanden. Oja en klaag haar ook maar aan voor gederfde levensvreugd.quote:Op maandag 20 april 2009 02:56 schreef LPS het volgende:
[..]
Het is 23000 euro. De reden dat het toen op een rekening is gezet, is omdat in het verleden mijn oma ooit een bedrag aan mijn moeder wilde geven en ze dit niet heeft willen aanpakken. Nu deze kans zich weer voordoet, heeft ze dat wss ergens willen goedmaken voor zichzelf. Ze heeft nu terug controle over iets wat vroeger is misgegaan. Indertijd zijn mijn broer (heeft zelfde bedrag gekregen) en ik akkoord gegaan omdat het voor ons toen niet nodig was om zoveel geld op onze rekening te hebben en omdat je er niet verder bij nadenkt als je er niets vanaf weet en je niet in de toekomst kan kijken.
Ja er staan zaken op papier, en het bewijs dat dat bedrag automatisch op mijn rekening is gestort, ligt bij mijn moeder thuis, waar ik niet meer welkom ben.
Waarom ze het geld nu niet wil geven is omdat ze vindt dat dit niet het juiste moment is omdat ze nu een dochter heeft die eindelijk eens voor zichzelf opkomt en is gaan samenwonen. Dit zint haar niet, want nu heeft ze geen controle meer over me en op deze manier probeert ze die toch nog te behouden.
Neen die weet dat niet. Volgende stap is dan wss ook haar op de hoogte hiervan brengen als extra bewijs dat het geld voor de kleinkinderen en niet voor haar dochter was. Het is enkel een emotionele stap omdat mijn moeder en oma elkaar 20 jaar niet gesproken hebben en dit sinds kort terug in gang is geschoten. En om hun tegen elkaar op te zetten, daar heb ik ook niet graag aandeel in. Hoewel velen nu wel zouden denken: nou, voor 23000 euro zou ik dat wel doen...quote:Op maandag 20 april 2009 02:57 schreef Susi het volgende:
Weet je oma dat het niet meer bij jou is ?
Enig idee van de gang van zaken wat betreft justitie? Nou ik wel, en het gaat niet zomaar om even naar de rechter te stappen. Er is al een procedure lopende ivm 'onterving na overlijden van vader', en heb weinig energie over voor 'terugvordering schenking' ook nog te dragen.quote:Op maandag 20 april 2009 03:00 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Ga je naar de rechter, en vorder je het geld + de eventuele gemiste rente van je moeder en verbreek je daarna de familiebanden. Oja en klaag haar ook maar aan voor gederfde levensvreugd.
En mama zegt dat kinderen het weer aan haar hebben geschonken, en hup, je hebt geen poot meer om op te staan. Nee, bij een rechter wordt dit verhaal erg lastig. Een mondelinge overeenkomst is wel een overeenkomst, maar die zal wel bewezen moeten worden. Het maakt het verhaal wel sterker dat jouw broer in het zelfde schuitje zit. Hoe staat hij hierin? Kiest hij jouw kan, of die van jouw moeder?quote:Op maandag 20 april 2009 02:59 schreef LPS het volgende:
[..]
Als duidelijk wordt dat het een schenking is van mijn oma aan de kleinkinderen dan is het uiteraard logisch dat dit ook voor de kleinkinderen is, ookal heeft dit bedrag tijdelijk op een andere rekening gestaan.
Dan lijkt het alsof de drempel voor je moeder ook een stuk lager is geweest om dat geld in te nemen, omdat ze toch niets van je oma moest hebbenquote:Op maandag 20 april 2009 03:01 schreef LPS het volgende:
[..]
Neen die weet dat niet. Volgende stap is dan wss ook haar op de hoogte hiervan brengen als extra bewijs dat het geld voor de kleinkinderen en niet voor haar dochter was. Het is enkel een emotionele stap omdat mijn moeder en oma elkaar 20 jaar niet gesproken hebben en dit sinds kort terug in gang is geschoten. En om hun tegen elkaar op te zetten, daar heb ik ook niet graag aandeel in. Hoewel velen nu wel zouden denken: nou, voor 23000 euro zou ik dat wel doen...
- moeder is van plan om het me te geven, enkel zogezegd niet nu, omdat ze het wss nu ook heel moeilijk heeft met het feit dat ik niet meer thuis woon.quote:Op maandag 20 april 2009 03:08 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
En mama zegt dat kinderen het weer aan haar hebben geschonken, en hup, je hebt geen poot meer om op te staan.
Een mondelinge overeenkomst is wel een overeenkomst, maar die zal wel bewezen moeten worden. Het maakt het verhaal wel sterker dat jouw broer in het zelfde schuitje zit. Hoe staat hij hierin? Kiest hij jouw kan, of die van jouw moeder?
Wat een vage reden, riekt naar chantagequote:Op maandag 20 april 2009 03:16 schreef LPS het volgende:
[..]
- moeder is van plan om het me te geven, enkel zogezegd niet nu, omdat ze het wss nu ook heel moeilijk heeft met het feit dat ik niet meer thuis woon.
- overeenkomst kan makkelijk bewezen worden middels oma aangezien zij dit aan haar kleinkinderen heeft geschonken en ze deze kleinkinderen absoluut zal verdedigen tegen haar eigen dochter.
- mijn broer woont thuis en kan geen kant op en kiest voor mijn moeders kant. Hij is eerlijk en het met me eens dat het een schenking is van oma aan ons, maar zal me er niet actief bij helpen om dit terug te kunnen krijgen.
En ja contact is verbroken met moeder. Ik heb het maanden een kans gegeven, maar nadat er de laatste weken verschillende dingen achter mijn rug zijn gebeurd zoals: aangetekende post op mijn naam afhalen en openen, bankuittreksels opvragen,.. dan beseft deze dochter dat ze grenzen heeft. Laatste praktische zaken wil ik afgehandeld hebben, alsook dit geld.
Heb geen zin om een hoop successierechten te betalen, moest er onverwacht iets gebeuren met mijn moeder, omdat het op haar naam staat.
Nairua, jij snapt het plaatje helemaalquote:Op maandag 20 april 2009 03:20 schreef Nairua het volgende:
Door dat geld niet terug te geven dwingt ze contact af = controle. Als ze het geld geeft heeft LPS verder geen redenen om nog contact te zoeken.
Of kloon (ook gezien TS' laatste post)quote:Op maandag 20 april 2009 03:47 schreef Sylver_ het volgende:
Oh errmm .. Nairua is partner van TS?
Leuk mens, je moeder!quote:Op maandag 20 april 2009 03:16 schreef LPS het volgende:
[..]
- moeder is van plan om het me te geven, enkel zogezegd niet nu, omdat ze het wss nu ook heel moeilijk heeft met het feit dat ik niet meer thuis woon.
- overeenkomst kan makkelijk bewezen worden middels oma aangezien zij dit aan haar kleinkinderen heeft geschonken en ze deze kleinkinderen absoluut zal verdedigen tegen haar eigen dochter.
- mijn broer woont thuis en kan geen kant op en kiest voor mijn moeders kant. Hij is eerlijk en het met me eens dat het een schenking is van oma aan ons, maar zal me er niet actief bij helpen om dit terug te kunnen krijgen.
En ja contact is verbroken met moeder. Ik heb het maanden een kans gegeven, maar nadat er de laatste weken verschillende dingen achter mijn rug zijn gebeurd zoals: aangetekende post op mijn naam afhalen en openen, bankuittreksels opvragen,.. dan beseft deze dochter dat ze grenzen heeft. Laatste praktische zaken wil ik afgehandeld hebben, alsook dit geld.
Heb geen zin om een hoop successierechten te betalen, moest er onverwacht iets gebeuren met mijn moeder, omdat het op haar naam staat.
Ja, laatste post van TS maakt het erg verwarrendquote:Op maandag 20 april 2009 03:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Of kloon (ook gezien TS' laatste post)
Nachtdier3 hoopt dan een gespleten persoonlijkheidquote:Op maandag 20 april 2009 03:55 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ja, laatste post van TS maakt het erg verwarrend![]()
* Sylver_ denkt gespleten persoonlijkheid
* r_one gaat even Het schoonmoedersyndroom doorlezenquote:Op maandag 20 april 2009 03:55 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ja, laatste post van TS maakt het erg verwarrend![]()
* Sylver_ denkt gespleten persoonlijkheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |