abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68206379

helemaal fijn zulke reacties! Ik dacht wel dat het kon maar we waren toch een beetje uit ons lood geslagen en we begrepen niet goed waarom dan niet. houdt van knopen en sjorren zoals vroeger bij de scouts dus die had daar al zin in. Terwijl ik meer tegen het knopen opzie maar wel lekker knus ons babietje wil dragen!

en een ringsling voor thuis lijkt me ook heel fijn.

Ojee nu al een verlanglijst! en het kind is er nog niet eens!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 20 april 2009 @ 16:19:06 #102
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68206464
Mijn man moet er niets van hebben... Maar nu Jen 14 maanden is en eigenlijk liever gedragen wordt dan dat ze in de buggy zit moet hij er straks echt aan geloven, maar ze is nu groot genoeg voor bijvoorbeeld een yamo.

Ik heb manlief ook maar verteld dat ik de buggy niet ga meenemen op zomervakantie. Als ik er echt, echt 1 nodig heb koop ik er wel 1 en dan laat ik die daar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68206985
Hoi Oeke, welkom!

Wat leuk dat jullie gaan dragen! Mijn vriend is ook draagpapa. Thomas en mijn vriend genieten er allebei van!
Wat een onzin zeg, dat papa's niet met draagdoeken dragen .
Als jouw vriend met een doek wilt dragen, moet 'ie dat lekker doen! Zo knus en fijn, heerlijk. En wat is er fijner voor een babietje dan dat hij en door mama en door papa wordt gedragen?

Ik heb net al mn foto's van internet gegooid, maar als je een draagpapa in actie wilt zien, zal ik vanavond/morgen weer een foto plaatsen.
pi_68207111
Dat is jammer.
Maar misschien staat hij er op een zonnig vakantie oord meer voor open. En die Yamo ziet er ook comfortabel uit!

Het is bij ons nu ook nog steeds meer hypothese dan werkelijkheid hoor. Misschien krabbelt die van mij ook wel terug over 2 maanden. Ik hoop het niet natuurlijk...
pi_68207303
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:46 schreef oeke het volgende:

Nou geloof ik dat hier ook best wat draagpapa's zijn, en ik wil graag weten of het echt zo vreemd is voor een vader om zijn kind ook al vroeg te dragen in een doek. Is het voor het kindje minder fijn om zo vroeg door zijn vader gedragen te worden? Of is het alleen dat mannen misschien wat meer moeite hebben met knopen bv?
Mijn vriend werkt aan huis en is dus veel thuis met de kleine straks en het leek hem ideaal. Ik zou hem graag een beetje gerust stellen.

Welkom! En draagpapa's zijn Als hij het leuk vindt en geen probleem heeft met het leren knopen van zo'n lange doek, waarom niet zou ik zeggen!
Mijn man draagt Yara ook regelmatig en dat heeft hij ook vlak na de geboorte gedaan. Alleen laat hij mij meestal knopen want zo heel handig is hij niet met dat soort dingen. Alleen maar handig als die van jou dat wel is
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_68207530
Hey Reinhilde

Dat klinkt lief, Ik heb al wat oude topics doorgespit en als ik dan een dragende papa zag dan liet ik die foto meteen zien, dus dat hoeft niet hoor! maar dankjewel.

Het waren alleen wel al grote babietjes en niet van een paar weken oud en vandaar dat ik dacht ik vraag het nog eens even. Droeg Nixx ook al snel? en met een tricot doek of een geweven doek?

Het lijkt me zo lief zo'n klein frutsel bij zijn papa in de doek!
  maandag 20 april 2009 @ 16:52:01 #107
108648 cattie
lieve moeder
pi_68207637
*foto weer weg*
Jonger dan dit krijg je ze niet! Hier was mijn zoontje nog geen week oud.

Leuk Oeke dat jij en je vriend zo enthousiast zijn. Lekker gaan dragen hoor, is heerlijk!

[ Bericht 22% gewijzigd door cattie op 20-04-2009 17:37:05 ]
pi_68207677
Ooh Cattie Wat een geweldige foto
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 20 april 2009 @ 16:53:36 #109
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68207706

Rammel, rammel, rammel, rammel

* ahum, verder werken gaat
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68207961
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:55 schreef Llewella het volgende:
Vandaag eens de korte doek gepakt en met Amber op m'n rug het eten gemaakt.
Dit was m'n 2e poging tot torso dragen; het voelt wel fijn en lekker luchtig; maar het is even wennen met goed vast zetten.

[ afbeelding ]
hoe zet jij vast? ik doe echt traditioneel. dus de onderbaan met een knoop en de bovenbaan strak aangespannen en dan zo gedraaid.

ik ga verder bij de prievenbus posten. er komt een mei tai en ringslingringen aan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68208245
Wat lief en klein en schattig!

Oeh ik heb er zo'n zin in! nog zes en halve week, ehm dwz als ik niet overtijd loop
  † In Memoriam † maandag 20 april 2009 @ 17:12:59 #112
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_68208381
Oeke, mannen kunnen net zo goed kinderen in knoopdoeken dragen als vrouwen. Een klein kindje dat borstvoeding krijgt zal misschien de voorkeur geven aan mama vanwege de geur en nabijheid van de borsten, maar kan ook bij papa in de doek helemaal tot rust komen. En grotere kindjes worden vaak door allebei even graag gedragen.

Mijn lief wil helaas niet meer met foto's op het web, maar hij draagt onze twee dochters in een knoopdoek of in een drager, net wat op dat moment goed uitkomt.
Draagmama p_iglet en draagpapa t_igger zijn nu helaas op vakantie,maar ergens in de eerdere delen van dit topic staan vast wel foto's van Pepijn bij t_igger in de doek. t_igger draagt zijn zoon ook al vanaf de geboorte en heeft zo zijn eigen doeken daarvoor.

Ik kan alleen maar zeggen: voor je vriend en voor jou, en veel plezier gewenst met het dragen van jullie kindje!

Oh, en we zijn met mensen vanuit dit topic bezig een beginnersmeet te organiseren. Misschien leuk voor jullie om daar bij te zijn en wat dingen uit te proberen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_68209217
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:08 schreef oeke het volgende:
Wat lief en klein en schattig!

Oeh ik heb er zo'n zin in! nog zes en halve week, ehm dwz als ik niet overtijd loop
Ik weet niet hoe je engels is maar dit is ook leuk om te lezen:

Babywearing: A Dad's Experience
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_68212675
Oeke, nixxx heeft Thomas vanaf het begin gedragen. Goed voor de binding tussen baby & papa!
pi_68214971
Wat fijn om al die ervaringen te horen, het is toch een soort zoektocht omdat het nog niet zo gewoon is dat je gemakkelijk in een winkel een draagdoek kan kopen.

Macka, wat betreft die meet, ik moest al best wat zenuwen overwinnen om hier te posten dus een meet is helemaal spannend. Ook omdat jullie natuurlijk elkaar al kennen vanuit dit topic en andere. Ik ga erover na denken, want het lijkt me wel heel leuk en leerzaam.
pi_68215045
Oh ja, we zijn begonnen met een Binana, een rekbare draagdoek van bamboe. Heel erg boterzacht en fijn voor je newborn. Als je naar de meet komt, kan je 'm voelen!
pi_68215365
Leuk Oeke, mijn man draagt Lotte soms ook, maar dan moet ik hem wel helpen knopen. Hij leert het ook steeds beter, dus wie weet

Nog even mijn rucksack laten zien, voor mijn gevoel zat hij best goed

En een stash pic
pi_68218090
Mrien Fleurig stashje Wat zit ze daar lekker op je rug. (is ze rustig als je haar knoopt?) Koen is echt zo'n frummel-mormel.
Ik heb vandaag weer geoefend Morgen zal ik foto van Koen op mijn rug in Symphuo plaatsen.
  maandag 20 april 2009 @ 21:43:02 #119
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_68218229
Oeke!

Leuk leuk, welkom hier!

Die van mij heeft ook best veel gedragen trouwens! Gewoon, met dat blauwe (tricot?) ding. Ahum, in 'mijn tijd' wist ik alleen maar van 1 doek en dat heette gewoon 'de doek' . Die gebruikten wij dus, allebei.
pi_68219723

Vanmiddag in het bos. Waar meneer ook vaak uit-uit-uit wilde om zelf een stukje te kunnen lopen. Maar langs het water werd hij toch écht gedragen. Doek of geen doek.
Hardloper.
IG @webkim
pi_68222680
Kim! Wat zie je er goed uit! Je ogen zijn mooi aan het genezen nu he? Echt een groot verschil!

Mooie felle doek!
En lieve Thomas
pi_68226847
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:11 schreef Reinhilde het volgende:
Kim! Wat zie je er goed uit! Je ogen zijn mooi aan het genezen nu he? Echt een groot verschil!

Mooie felle doek!
En lieve Thomas
Eens! Je ziet er super uit
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68228774
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:39 schreef LovelyLady het volgende:
Mrien Fleurig stashje Wat zit ze daar lekker op je rug. (is ze rustig als je haar knoopt?) Koen is echt zo'n frummel-mormel.
Ik heb vandaag weer geoefend Morgen zal ik foto van Koen op mijn rug in Symphuo plaatsen.
Verschilt heel erg, de ene keer is ze rustig, andere keer niet. Als ik de supermanzwaai probeer in ieder geval niet, die vind ze echt helemaal niets. Als ik haar vanaf de bank op m'n rug schuif (voor haar ga zitten dus), dan gaat het wel goed.
Op m'n buik is ze verre van rustig eigenlijk, daarom moet ik ook meerdere keren aanspannen om hem weer enigszins strak te krijgen

Fleurig hé Toch denk ik niet dat de Mei Tai gaat blijven, maar of ik dan ga ruilen of niet, dat weet ik nog niet (denk dat manlief dan helemaal gaat zeggen, wat moet je met 3 doeken...)

Ben benieuwd naar Koen in Symphuo!

Je ziet er goed uit Webkim! Wat een verschil inderdaad zeg!
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:55:24 #124
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68230712
Ik heb weer wat in mijn hoofd gehaald..

Ik wil er een doek bij! En dan liefst een kortere versie. Ik heb nu twee 5.2's die eigenlijk nu toch wel aan de lange kant zijn.

Wat ik wil.. Een doek waar ik een kangaru, een simpele cross-versie (kreuzwiege/-trage?) en de ruck kan doen. Volgens mij kom ik dan op een doek uit rond de 3.6 of rond de 4 meter. Waarom? Ik wil er graag een kortere doek bij gewoon om het kortere. (met een 5.2 hou je zoveel staart over met een ruck ) Maar ook om een keer minder lagen om mij en de baby of Hanne te hebben. Dat lijkt me niet verkeerd met de zomer straks in het verschiet.

En dan de kleur.. Ik ben wel van de felle frisse kleurtjes maar dan nog..
Bij Hopp hebben ze wel doeken van 4 meter maar die zijn dan weer niet in de kleur die ik mooi vind. De Hopp die ik gevoeld heb (die van Freecell) vind ik nog best chunky/dik en de 'leichte' is weer niet in 4 meter.
Ik ben ook al wat de sonderpeise-hoek van Didymos in de gaten aan het houden (wat een verschil ook tussen Hopp en Didy!) Een jacquard of indio is ook wel stevig genoeg voor Hanne en 'dun' genoeg voor baby richting zomer?

Oja, ik ga dit keer eens bewust NIET voor een Girasol.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_68231252
hij is er!!!!!!
en selene slaapt nog

ik heb ff geprobeerd met beer, en de banden lijken lang genoeg. straks meer
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:37:38 #126
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_68232173
Noli, ik heb de doek voor je:

Didymos Tom maat 5,
50 euro, excl. verzenden.

Maar anderen mogen ook reageren .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:38:36 #127
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68232214
Grijs wat sta jij er ook leuk op, gave kleur haar!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_68232282
Wil je de ruck ook tibetaans afknopen of neem je daarvoor een van je langere doeken en wil je een korte doek voor snel en eventueel wat minder comfortabel (maar met minder stof) knopen?

In het eerste geval zou je even moeten meten aan een van je langere doeken wat je overhoudt aan staarten en of je met een 4,2 meter genoeg hebt of dat je naar een 4,6 gaat.

Jaquard didy's zijn lekker als korte doek, een hopp zou ik zelf ook niet zo snel doen inderdaad
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:55:02 #129
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68232813
Whieieieie!! Mijn Indio Flamingo is er!!!

Had nog helemaal geen bericht gehad dat ze hem al verstuurd had, dus was onverwachts. Zelfs toen de postbode dus aan de deur was ging er nog geen belletje rinkelen

En hij is mooooi
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68234928
vanavond of morgen actiefoto's. sangdrax heeft het fotogeheugenleesdingetje mee naar zn werk
pi_68234980
ik heb net kruislings geknoopt (selene achterop, banden voor kruislings bedoel ik dan), strakjes probeer ik de banden ala rucksack te knopen. we spelen verder met de mei tai.... inkoming selenespam dus.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:19:52 #132
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68235364
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 11:40 schreef owlet het volgende:
Wil je de ruck ook tibetaans afknopen of neem je daarvoor een van je langere doeken en wil je een korte doek voor snel en eventueel wat minder comfortabel (maar met minder stof) knopen?

In het eerste geval zou je even moeten meten aan een van je langere doeken wat je overhoudt aan staarten en of je met een 4,2 meter genoeg hebt of dat je naar een 4,6 gaat.

Jaquard didy's zijn lekker als korte doek, een hopp zou ik zelf ook niet zo snel doen inderdaad
Ik ga idd voor minder stof.
Om idd dus minder stof te hebben, voor de snelle, makkelijke mee grijp en om wat knoopvariaties te kunnen doen zonder (kilo-)meters doek over te houden.

Ik ben waarschijnlijk één van de enigen die veel liever de banden à la ruck terug slaat naar achteren. Ik draag zelfs mijn BWCC direct over de schouders terug geslagen. (vind je het dan gek dat je zulke lange staarten over hebt )
Gekruisd aan de voorkant vind ik de ene keer wel comfortabel, de andere keer weer niet
Maar met tibetan kan ik tot nu toe nog steeds niet uit de voeten. Op een of andere manier ziet het er niet uit en zit het helemáál niet lekker.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:21:09 #133
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68235415
Selene spam is altijd goed. Kan nooit genoeg zijn.

Enne Tex.. FOTOOOOOOOO'S!!!!!!
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:21:20 #134
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68235422
Noli, is een zara curry iets voor jou? of een bebina rainbow?
ik was ook op zoek naar felle kleurtjes, en kwam vnl. op die twee uit (ook geschikte peuterdoeken).
voor mij wordt het een zara curry, de vraag is alleen nog waar hij vandaan komt. nieuw of tweedehands

tex, foto's!
LL, foto's!
simmu, foto's!

dinsdag 21 april 2009 @ 13:28:52 #135
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68235642
Ervaringsdeskundigen, hoe zijn de Ellevil-doeken (Zara én Jade) trouwens in de praktijk?

*Hopp voorlopig van lijstje schrapt*
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:29:35 #136
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68235667
Davinia
Maxi, Midi & Mini
pi_68235829
Ik vind Zara zalig, maar hij mist (vind ik) een zoompje in de zijkanten dus dat ga ik er nog zelf even in maken.
Verder zou ik geen minpunt kunnen bedenken. Dun, stevig, comfortabel.
  dinsdag 21 april 2009 @ 13:38:33 #138
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68235973
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:34 schreef owlet het volgende:
Ik vind Zara zalig, maar hij mist (vind ik) een zoompje in de zijkanten dus dat ga ik er nog zelf even in maken.
Verder zou ik geen minpunt kunnen bedenken. Dun, stevig, comfortabel.
Dat dus

Oh, en BB Slen heeft ook leuke kleurtjes, maar minder knal.
Is ook eenhele fijne doek
pi_68236524
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:21 schreef DaviniaHR het volgende:
Noli, is een zara curry iets voor jou? of een bebina rainbow?
ik was ook op zoek naar felle kleurtjes, en kwam vnl. op die twee uit (ook geschikte peuterdoeken).
voor mij wordt het een zara curry, de vraag is alleen nog waar hij vandaan komt. nieuw of tweedehands

tex, foto's!
LL, foto's!
simmu, foto's!

Foto's ??? waarvan? Olaf mt2 is er nog niet
Wel Symphuo van gister... poging 2.... zie je die wurm op me rug en zijn schoudertje wat meer omhoog zitten? Juist meneer trok net een pluk haar uit me hoofd (zaterdag kapper dus dan kannie er nie meer bij )

pi_68236577
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:28 schreef Noli. het volgende:
Ervaringsdeskundigen, hoe zijn de Ellevil-doeken (Zara én Jade) trouwens in de praktijk?

*Hopp voorlopig van lijstje schrapt*
Kan je niet evt een hopp das leichte nemen? Reinhilde heeft ervaring
Jade is geweldig, lekker dun, maar wel met wat rek erin (althans vind ik)
pi_68236621
Kijk LL toch eens gaan,
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:00:26 #142
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68236751
Hmmmmmm........
Oké de Ellevil's staan nu dus bovenaan.
Weet iemand trouwens hoe dat momenteel zit met invoerkosten bij de douane? De limiet is omhoog gegooid een tijdje terug meende ik. Dus zouden er geen extra kosten berekend moeten worden toch?

Ik heb er ook wel eens over nagedacht om mijn Girasols in te korten maar ik durf het niet. Ik kan best met de naaimachine overweg en kan proberen in de buurt te komen van een andere standaard maat maar dan zijn ze niet meer 'orgineel'. (dat gevoel heb ik helemáál met mijn Avalon Rainbow)
Dan heb ik maar liever een flink stuk staart over en zekerheid dat ik écht alles overal overheen kan knopen.

Heerlijk joh die hormonen..
Maxi, Midi & Mini
pi_68236766
En een Waves, is dat niets voor jou, Noli? Als je die nu al een beetje gaat mishandelen dan is het binnen no time een superzachte doek waar je met plezier een pasgeborene in draagt en ze zijn zowel dun als comfortabel dus m.i. erg geschikt voor een rucksack met een niet al te lange doek.
  dinsdag 21 april 2009 @ 14:02:19 #144
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68236825
LL
Wat zit ie netjes joh!
Maxi, Midi & Mini
pi_68237635
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:57 schreef owlet het volgende:
Kijk LL toch eens gaan,
het kan nog veel beter hoor (zie op de foto dat de doek niet helemaal goed in zijn linker knieholte zit en dat de bovenste rails van de bovenste laag ook nog wel wat strakker kan, EN dat hij iets te ver in mijn nek ligt
Zo is er altijd wel wat natuurlijk
pi_68238201
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:28 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

het kan nog veel beter hoor (zie op de foto dat de doek niet helemaal goed in zijn linker knieholte zit en dat de bovenste rails van de bovenste laag ook nog wel wat strakker kan, EN dat hij iets te ver in mijn nek ligt
Zo is er altijd wel wat natuurlijk
perfectionist
pi_68242762
Wat een hoop mooie doeken, en ik vind al die knoopvariaties zo leuk om te zien. Lekker ingewikkeld!

De draagconsulente heeft contact met mij opgenomen en we hebben gemaild. Het bleek dat ze hetzelfde bedoelde als Macka ook schreef, namelijk dat babietjes zoveel gevoed moeten worden dat het erop neerkomt dat het de moeder is die de eerste tijd het meest draagt.
Ik had dit verkeerd begrepen.

Even goed, het was heel leuk om al die ervaringen van wel of niet dragende papa's te lezen! En dat het ook in die eerste tijd prima gaat voor korte momenten.

En wij gaan op zoek naar een mooie papadoek!
pi_68243010
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:43 schreef renzell het volgende:
Oeke!

Leuk leuk, welkom hier!

Die van mij heeft ook best veel gedragen trouwens! Gewoon, met dat blauwe (tricot?) ding. Ahum, in 'mijn tijd' wist ik alleen maar van 1 doek en dat heette gewoon 'de doek' . Die gebruikten wij dus, allebei.

He, 'de doek' heb ik nooit gezien volgens mij!
Veel soorten zijn er, he?

Weet je wat ook leuk is, ik heb mijn vader gevraagd of hij een draagdoek mee wil nemen uit Guatamala, als ie straks weer in NL is. Hij zei alleen dat hij dat helemaal niet veel gezien had daar. Maar jij misschien wel op je reis daar?
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:17:16 #149
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_68243349
Mijn indio Violala is binnen en hij is nóg mooier dan op het plaatje . . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:22:03 #150
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68243534
Fotooooooooo
Hier nog geen Zara trouwens *taptaptap*
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')