abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68182506
Ah oke, ik krijg alleen de rucksack nog voor elkaar (ben ik ook allang blij mee )
pi_68185087
Vandaag eens de korte doek gepakt en met Amber op m'n rug het eten gemaakt.
Dit was m'n 2e poging tot torso dragen; het voelt wel fijn en lekker luchtig; maar het is even wennen met goed vast zetten.

"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68185380
Wat een ontzettend leuke foto! Al zou je haar op d'r kop erin hangen vind ze het nog leuk volgens mij
  zondag 19 april 2009 @ 22:09:12 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_68185572
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:00 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ik zag er vrijdag eentje. Alleen wel jammer dat de moeder ermee op de fiets zat, 1 kind voorop, 1 kind achterop en een baby in een draagdoek
Ik moet zeggen dat ik dat minder schokkend vind dan als ze niet een kind voorop en achterop had zitten. Nu had ze geen plek meer over, blijft natuurlijk onverstandig (en niet volgens de verkeersregels), maar ik kan het me op zich wel voorstellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 19 april 2009 @ 22:10:07 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_68185599
Wat een heerlijke foto's komen trouwens weer voorbij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_68185708
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:03 schreef LovelyLady het volgende:
Wat een ontzettend leuke foto! Al zou je haar op d'r kop erin hangen vind ze het nog leuk volgens mij
Op d'r kop hangen vind ze juist leuk; dus het is het proberen waard
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 20 april 2009 @ 09:18:48 #82
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68193514
Wij waren gisteren een dagje in Artis. Hannah in de kinderwagen, maar had de doek ook meegenomen. Toen Hannah het even niet zo naar d'r zin had in de wagen heeft ze een tijd lekker bij me in de doek liggen slapen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68194025
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:18 schreef texelonia het volgende:
Wij waren gisteren een dagje in Artis. Hannah in de kinderwagen, maar had de doek ook meegenomen. Toen Hannah het even niet zo naar d'r zin had in de wagen heeft ze een tijd lekker bij me in de doek liggen slapen
Superlief, en dat is nou zo fijn aan dragen. Juist als ze even uit hun hummetje zijn, lekker hangen bij mama.
  maandag 20 april 2009 @ 09:51:49 #84
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68194287
quote:
Op maandag 20 april 2009 09:41 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Superlief, en dat is nou zo fijn aan dragen. Juist als ze even uit hun hummetje zijn, lekker hangen bij mama.
Idd Heb nog overwogen om alleen de draagdoek mee te nemen en de kinderwagen thuis te laten, maar dat leek me iets te lang. Ben ik natuurlijk nog niet gewend. Bovendien is de kinderwagen zo handig om alle spullen in/op kwijt te kunnen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_68195528
Lief Llewella

Net een stuk gelopen met Lotte en de kinderwagen (en doek mee). Op de terugweg hadden we de zon in ons gezicht en vond zij het echt niet leuk meer. Dan maar in de doek, ook al moesten we nog een kwartier lopen.
Ik geloof dat ik de doek wel 3x opnieuw heb aangespannen en nog kreeg ze het elke keer voor elkaar om er half uit te hangen
Toen ik de straat inliep was ze het helemaal zat, bedtijd
Ik had een FWCC geknoopt maar moet toch echt even gaan oefenen hoe die strakker te krijgen is met mijn eruitwerkbaby
  maandag 20 april 2009 @ 12:20:19 #86
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_68198478
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:02 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb zowaar een draagvraag.
ik doe de SHBC op de manier zoals deze mevrouw in het filmpje, maar ik heb het "probleem" dat eli's linkerbeentje altijd uitzakt...
En het hangt asymmetrisch, wat niet relaxed is met 13 kg op je rug.
Iemand tips?
Davinia, bij mij ging het ook altijd scheef als ik de banden onder de beentjes doorhaalde, dat doe ik dus niet meer (ik knoop bovendien de SHBC met chestbelt). Ook bij Eva zijn de beentjes ongelijk als je het filmpje bekijkt, het ene beentje steekt naar voren en het andere hangt gewoon naar beneden. Dat had ik ook altijd als ik de banden onder de beentjes deed. Nu ik ze erover doe, heb ik daar geen last meer van. En het zit echt stevig!

Llewella, wat een schattige foto!

LovelyLady, wat goed zeg! Je bent weer helemaal enthousiast, geloof ik .

[ Bericht 5% gewijzigd door Grijs op 20-04-2009 13:18:59 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_68199149
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:20 schreef Grijs het volgende:

[..]

Davinia, bij mij ging het ook altijd scheef als ik de banden onder de beentjes doorhaalde, dat doe ik dus niet meer (ik knoop bovendien de SHBC met chestbelt). Ook bij Eva zijn de beentjes ongelijk als je het filmpje bekijkt, het ene beentje steekt naar voren en het andere hangt gewoon naar beneden. Dat had ik ook altijd als ik de banden onder de beentjes deed. Nu ik ze ervoer doe, heb ik daar geen last meer van. En het zit echt stevig!

Klopt. Ik heb het eva filmpje niet gezien maar zij doet waarschijnlijk over het ene beentje heen en onder de andere door? Ik heb de SHBC geleerd door dit filmpje: en daarin wordt ook gezegd dat je kindje minder scheef hangt als je het over de beentjes heen doet
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_68200205
Ik ben vanmorgen met de 'gym' moeders bij elkaar gekomen. Je kon daar moeilijk parkeren dus auto een stuk verder parkeren en een stuk lopen, ben ook nog even de stad door gewandeld. Voor het eerst echt buiten op pad met de doek Het was heeerlijk, alleen mijn witte vestje is zo wit niet meer aangezien meneer op het laatst begon te spugen.

ti amo pił di ieri ma meno di domani
pi_68200309
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:14 schreef Estrys het volgende:
Ik ben vanmorgen met de 'gym' moeders bij elkaar gekomen. Je kon daar moeilijk parkeren dus auto een stuk verder parkeren en een stuk lopen, ben ook nog even de stad door gewandeld. Voor het eerst echt buiten op pad met de doek Het was heeerlijk, alleen mijn witte vestje is zo wit niet meer aangezien meneer op het laatst begon te spugen.
Oow kijk nou Nog leuke reacties gehad van de andere gym moeders?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_68201314
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:17 schreef TearSong het volgende:

[..]

Oow kijk nou Nog leuke reacties gehad van de andere gym moeders?
Ja bij het omknopen: Wel een heel gedoe he? Terwijl hij in 1 keer goed ging. Kind in de kinderwagen doen gaat net zo snel. Maar daarna was het "toch ideaal zo'n draagdoek" en een meisje heeft een wiplash dus die vroeg zich af of zij het ook kon. Ik kreeg meer reacties in de supermarkt: "ooooooh kijk nou" en veel glimlachen van mensen.

Onderweg naar huis, hier is hij een beetje scheef gezakt merkte ik. Toen begon hij tegen te sputteren, hij had geslapen in de doek en na een half uurtje weer wakker en begon hij te spugen, ik doekje in mn tas dus moeilijk doen. Niet handig van mij.
pi_68201826
Wat leuk om je eindelijk met deze doek te zien Estrys!

Mijn paaseieren (en Eibe) zijn er!

Ohja, en ik kan een ruck van voren afknopen met een 2.6 doek.

Hardloper.
IG @webkim
  maandag 20 april 2009 @ 14:05:10 #92
108648 cattie
lieve moeder
pi_68201930
Mooie vangst Webkim!
Zo, adem inhouden met die ruck? Goed hoor!
  maandag 20 april 2009 @ 14:28:41 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68202740
Mooi Webkim!

Estrys, is dat een ellaroo?

Ziet er goed uit!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68203072
Estrys, ziet er goed uit
Webkim, Eibe
pi_68203139
Het is een Hoppediz Antigua (van Webkim )
pi_68203598
Mooi Estrys!

leuke vangst Webkim, Lind is zoooo mooi
Thomas ziet er gelukkig al weer wat vrolijker uit!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_68205388
Mijn eerste post op FOK!

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, want ik wil ook graag gaan dragen als de baby er is.
Nu heb ik een vraagje, ik was vorige week, op aandringen van vriendlief naar een inloop spreekuur bij een draagconsulente gegaan. En hij was mee. Hij had wat twijfels over dragen en wilde het graag live zien.
Eenmaal daar werd hij steeds enthousiaster en zag ook meteen de doek die hij dan wilde hebben!

Ik blij en wij aan de draagconsulente vragen welke maat doek hij nodig zou hebben en welke maat ik. Dat leek me namelijk toch te verschillen.
Maar nou was ze nogal terughoudend en zei ze dat vaders vaker een ergocarrier namen en dat dragen met doek toch meer voor moeders was. Misschien als het kindje groter was dan kon het wel maar eigenlijk niet al vanaf de geboorte. Vriendlief ging steeds beteuterder kijken.
We hebben nog even naar die carriers gekeken maar dat was geen liefde op het eerste gezicht...

Nou geloof ik dat hier ook best wat draagpapa's zijn, en ik wil graag weten of het echt zo vreemd is voor een vader om zijn kind ook al vroeg te dragen in een doek. Is het voor het kindje minder fijn om zo vroeg door zijn vader gedragen te worden? Of is het alleen dat mannen misschien wat meer moeite hebben met knopen bv?
Mijn vriend werkt aan huis en is dus veel thuis met de kleine straks en het leek hem ideaal. Ik zou hem graag een beetje gerust stellen.

Best een lange post voor een eerste!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 20 april 2009 @ 15:51:07 #98
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_68205539
Oeke, het is niet zo dat papa's niet KUNNEN dragen, of minder goed zijn dan vrouwen qua draaggemak / comfort, het blijkt alleen dat mannen meestal iets minder geduld hebben met dat geknoop, en ff wat klipjes dicht gooien is toch sneller dan een knoop helemaal maken.

als je vriend liever knoopt en de doek heel mooi en prettig vond, dan krijgt jouw kindje gewoon een draagpapa en een draagmama.

voor hetzelfde geld wil je vriend liever knopen terwijl jij liever een carrier gebruikt.
je weet maar nooit.

estrys, die is mooi! leuker dan op de website foto's
* ik heb al een groene doek, ik heb al een groene doek, ik heb al een groene doek, eerst zara curry, eerst zara curry, eerst zaraa curry...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_68205971
Oeke, welkom in het draagtopic. Draagpapa's zijn
Hier ook een papa die graag draagt, ik moet hem wel helpen met op zijn rug knopen maar op de buik doettie het mooi zelf
Het is iid vaak zo dat papa's niet echt het geduld hebben met zo'n lange lap stof. Dan biedt een SSC (soft structured carrier) of een Mei Tai uitkomst. (of valt een MT ook onder de SSC's?)
Dus jouw vriendje kan mooi opgelucht ademhalen en als hij dragen met een doek prettiger vind dan met een carrier, en voor kleine stukjes in huis is eventueel een ringsling een goede oplossing. Niet zo ingewikkeld met een 4+ meter lange stof maar wel het praktische nut van dragen . Toch even net je handen vrij om wat te doen.
  maandag 20 april 2009 @ 16:06:02 #100
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_68206027
Nee hoor draag papa's kunnen heel goed! En zijn ook

Reinhilde, post nixx anders even!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')