Nee, om die vacature gaat het niet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:31 schreef Rosbief het volgende:
Het gaat om deze vacature dus?
Jurist Wet arbeid vreemdelingen
quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ga die tekst hier niet plaatsen. Ik wil natuurlijk niet dat mensen die bij ons hebben gesolliciteerd zien dat er iemand kritiek heeft op hun sollicitatiebrieven.
Maar je kunt je toch wel iets voorstellen bij een feitelijke formulering? Er staan geen waardeoordelen in als 'gezellig', 'boeiend', etc. Er staat gewoon een opsomming in van de werkzaamheden.
Ja, doen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:32 schreef Rosbief het volgende:
Wacht even , dan stuur ik ook een leuk briefje naar jullie afdeling.
Wat een flauwekul, je wordt aangenomen tijdens je gesprek, niet aan de hand van je brief of CV. Die 2 zijn dus op veilig spelen en zorgen dat je een gesprek krijgt, niets anders. Wollig taalgebruik is niet de beste manier, maar wel een hele veilige als je niet zo goed bent in brieven schrijven. Als je gevraagde ervaring mist moet je op zich wel met wat beters komen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:01 schreef Natalie het volgende:
Die slijmerige manier van doen en die standaardteksten zijn sowieso behoorlijk storend in sollicitatiebrieven. Zo'n brief is de eerste indruk die je van iemand hebt, en dan krijg je zo'n slijmerig nietszeggend briefje in handen.
Ik heb liever dat mensen iets meer zichzelf zijn en iets minder zo-zijn-de-regeltjes-voor-solli's zijn in een sollicitatiebrief.
En jij kunt het dus duidelijk niet. Ook in 10 standaard brieven van verschillende schrijvers kun je heel goed tussen de regels doorlezen... die eigenschap kun je verder verfijnen, om uit die grijze muizenbrij alsnog een interessante groep te kiezen waar je mee doorgaat. De brief kan echt veel over de persoonlijkheid zeggen, al lijken al die brieven op elkaar. Nog liever zou ik terugvallen op handgeschreven brieven, daar kun je nog meer mee. Maar echt, laat twee mensen, geheel los van elkaar een brief opstellen, en een kenner kan je meer zeggen over die mensen dan jij je voor kunt stellen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:30 schreef Natalie het volgende:
[..]
Redelijk mee eens.
Het enige wat er in zo'n geval gebeurt is dat de werkgever de brieven naast zich neerlegt en de CV's tevoorschijn haalt. Als de brieven allen gelijk zijn dan heb je slechts de CV's om een keuze uit te maken. Dus kies je de beste die ertussen zit op basis daarvan.
Het is jammer dat brieven hun toegevoegde waarde verliezen door, idd, die 'optimale manier van schrijven'.
Je wordt idd aangenomen nav een gesprek. Je wordt er uitgenodigd voor een gesprek nav de brief en CV.quote:Op vrijdag 17 april 2009 @ 12:38 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat een flauwekul, je wordt aangenomen tijdens je gesprek, niet aan de hand van je brief of CV. Die 2 zijn dus op veilig spelen en zorgen dat je een gesprek krijgt, niets anders. Wollig taalgebruik is niet de beste manier, maar wel een hele veilige als je niet zo goed bent in brieven schrijven. Als je gevraagde ervaring mist moet je op zich wel met wat beters komen.
Wellicht niet. Al moet ik daar meteen bij zeggen dat dat ook niet is waar ik naar zoek. Ik zoek juist naar dat persoonlijke, dat karakter in een brief. Het hoeft echt niet familiair te worden (Die gaan ook op de NEE-stapel), maar een brief mag er wel uitspringen. Al dan niet door 'tussen de regels door te lezen'.quote:Op vrijdag 17 april 2009 @ 12:46 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
En jij kunt het dus duidelijk niet. Ook in 10 standaard brieven van verschillende schrijvers kun je heel goed tussen de regels doorlezen... die eigenschap kun je verder verfijnen, om uit die grijze muizenbrij alsnog een interessante groep te kiezen waar je mee doorgaat. De brief kan echt veel over de persoonlijkheid zeggen, al lijken al die brieven op elkaar. Nog liever zou ik terugvallen op handgeschreven brieven, daar kun je nog meer mee. Maar echt, laat twee mensen, geheel los van elkaar een brief opstellen, en een kenner kan je meer zeggen over die mensen dan jij je voor kunt stellen.
Maar dan wel geschreven met van die mooie bogen enzo. En rode wasquote:Op vrijdag 17 april 2009 @ 12:54 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zou overstappen op de handgeschreven brief, en de envelop verzegelen met was waarin je je ring met familiewapen drukt. Je valt in elk geval op.
Eerste indruk gaat via een brief of CV. Als die al kut is, wordt je niet eens uitgenodigd voor een gesprek.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:38 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat een flauwekul, je wordt aangenomen tijdens je gesprek, niet aan de hand van je brief of CV. Die 2 zijn dus op veilig spelen en zorgen dat je een gesprek krijgt, niets anders. Wollig taalgebruik is niet de beste manier, maar wel een hele veilige als je niet zo goed bent in brieven schrijven. Als je gevraagde ervaring mist moet je op zich wel met wat beters komen.
Een brief kan juist door wat er tussen de regels door staat ook uitspringen, bijvoorbeeld door de mate van zorg die er aan de brief is besteed. Het vervelendst vind ik dat je bij dat getypte werk zo moeilijk zeker kan zeggen dat de schrijver ook echt de schrijver is.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wellicht niet. Al moet ik daar meteen bij zeggen dat dat ook niet is waar ik naar zoek. Ik zoek juist naar dat persoonlijke, dat karakter in een brief. Het hoeft echt niet familiair te worden (Die gaan ook op de NEE-stapel), maar een brief mag er wel uitspringen. Al dan niet door 'tussen de regels door te lezen'.
Handgeschreven brieven... Ik weet nog dat mijn moeder dat vroeger altijd deed. Er is wel iets voor te zeggen. Het is idd jammer dat je dat nog weinig ziet.
En dan die belabberde uitlijning zien. Hahaha!quote:Op vrijdag 17 april 2009 @ 13:09 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Een brief kan juist door wat er tussen de regels door staat ook uitspringen, bijvoorbeeld door de mate van zorg die er aan de brief is besteed. Het vervelendst vind ik dat je bij dat getypte werk zo moeilijk zeker kan zeggen dat de schrijver ook echt de schrijver is.
De leukste gevallen zijn de Word documenten, waarin je vervolgens vaak nog terug kan kijken in hoe het document tot stand is gekomen...
Klopt, en dat zegt op zichzelf ook weer iets over een kandidaat.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
En dan die belabberde uitlijning zien. Hahaha!
Vage tabs, verschillende fonts (in zo'n lege regel is het dan ineens Arial terwijl de rest van de brief Times New Roman is).
Herkenbaar
Neem aan dat er in het origineel niet zoveel taalfouten staanquote:Op vrijdag 17 april 2009 @ 13:11 schreef Federer-fan het volgende:
Jullie wilden een voorbeeld? Bij dezen:
Geachte heer/mevrouw,
Gisteren vond ik in de Volkskrant de vacature voor een econoom bij uw organisatie. Grag solliciteer ik hierbij naar die vacature.
Dat functie spreekt me vooral aan omdat degene die u zoekt ook een vraagbaak voor collega’s moet zijn en ik graag mijn kennis dele met anderen. Ook vond ik het leuk dat het optreden als projectleider deel van het werk kan uitmaken.
In mijn huidige werk houd ik mij bezig met economie op microniveau en juist de macro-economische invalshoek van uw organisatie spreekt me aan. Ik vind mijn huidige werk nog steeds interessant, maar mijn baas had vorig jaar een keer gezegd dat hij me loonsverhoging zou geven en daar kwam hij laatst van terug en dan ben ik er klaar mee hoor.
Graag licht ik mijn sollicitatie toe in een persoonlijk gesprek.
Met hartelijke groet,
Federer-fan
Idd.quote:Op vrijdag 17 april 2009 @ 13:14 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Klopt, en dat zegt op zichzelf ook weer iets over een kandidaat.
quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:22 schreef Natalie het volgende:
[..]
Idd.
Dan wordt die 'uitstekende kennis van Microsoft Office' ineens in een heel ander daglicht gesteld
Mijn Nederlans is heel goed.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:44 schreef Natalie het volgende:
Het wordt pas echt leuk als ze 'schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid' dan ook nog verkeerd schrijven. Dat ben ik gelukkig nog niet tegengekomen
Een regelrechte uitdagingquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik werk bij de overheid. Helpt dat?
Het is zoiets als dit:
"Je behandelt bezwaar- en beroepsprocedures die voortvloeien uit door de Arbeidsinspectie vervaardigde beschikkingen (opgelegde bestuurlijke boetes) in het kader van de Wet arbeid vreemdelingen (Wav). Je zit onder meer hoorzittingen voor en je bepleit zaken voor de bestuursrechter en de Raad van State. Je levert een inhoudelijke bijdrage aan het overleg over juridische vraagstukken. Je takenpakket omvat verder onder meer het (intern) adviseren over Wav, AI-specifieke en SZW-brede juridische aangelegenheden."
Dit is toch vrij feitelijk lijkt me.
Nou, dan solliciteer je er toch op.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |