Gewoon even die eerste link: die bewijst dat bonussen helpen. Mensen veranderen hun gedrag. Het enige waar je dus voor moet zorgen is dat ze het juiste gedrag oproepen.quote:Op donderdag 7 mei 2009 21:57 schreef kdijkstra het volgende:
Mooi eindelijk antwoord.
Laat ik het simpel houden. Ik ben niet met je eens. Denk ook niet dat ik je overtuigd krijgt en jij mij zeker niet.
http://www.volkskrant.nl/(...)loningen_werken_niet
http://www.depers.nl/econ(...)ren-draaikonten.html
Jups. Helemaal goed gelezen!!quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gewoon even die eerste link: die bewijst dat bonussen helpen. Mensen veranderen hun gedrag. Het enige waar je dus voor moet zorgen is dat ze het juiste gedrag oproepen.
Hetgeen toch in tegenspraak is met zijn eerdere opmerkingen over veranderend gedrag dmv bonussen. Mensen zullen best gemotiveerd blijven, maar het extra stapje...quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:31 schreef kdijkstra het volgende:
‘Iedereen lijkt te denken dat je alleen kan scoren als je een bonus krijgt. Uit allerlei onderzoek blijkt dat medewerkers ook zonder bonus gemotiveerd blijven.’
Lees die twee artikels nog eens een keer of anders de proefschrift van de beide personen. Dit zijn niet de enige studies. In de VS zijn soortgelijke studies gedaan met zelfde uitkomsten. Ook een tijd lang in de New York Times wat ervaringen van ontslagen employees uit diverse branches die hetzelfde beeld laten zien.quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hetgeen toch in tegenspraak is met zijn eerdere opmerkingen over veranderend gedrag dmv bonussen. Mensen zullen best gemotiveerd blijven, maar het extra stapje...
Ik heb er ook in de praktijk goede ervaringen mee.
Maar belangrijker: het is aan de ondernemingen om zelf te kiezen hoe ze willen belonen.
Er zijn veel meer studies met andere uitkomsten. En dan nog: mag een ondernemer het even zelf bepalen?quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:56 schreef kdijkstra het volgende:
Dit zijn niet de enige studies. In de VS zijn soortgelijke studies gedaan met zelfde uitkomsten.
Bewijs?quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:37 schreef DS4 het volgende:
Er zijn veel meer studies met andere uitkomsten.
Ook in mijn voorstel kan een ondernemer prima een bonus uitkeren. Het zal het gewenste effect blijven behouden alleen op een andere manier.quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:37 schreef DS4 het volgende:
En dan nog: mag een ondernemer het even zelf bepalen?
Het is altijd symptoombestrijding.quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:27 schreef waht het volgende:
Je werknemers aansporen klanten te misleiden is ook fout, maar het verbieden van de bonussen die hiermee gemoeid gaan is niet meer dan symptoombestrijding.
Je moet toch wel heel ver van het padje zijn om te denken dat een nettobonus van 50K hetzelfde werkt als een nettobonus van 20K.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 06:51 schreef kdijkstra het volgende:
Ook in mijn voorstel kan een ondernemer prima een bonus uitkeren. Het zal het gewenste effect blijven behouden alleen op een andere manier.
Iedere werknemer en ondernemer is bezig met zelfverrijking. De ondernemer faalt soms (verliessituatie), de werknemer verrijkt zichzelf altijd. Dat is geen probleem, dat is de bedoeling.quote:Zolang je de dief niet 1 op1 begeleidt zal hij of zij altijd mogelijkheden hebben om aan zelfverrijking te doen.
Dan ben ik heel ver van het padje. Ik zou die persoon in kwestie 30k meer salaris geven en het variabel deel 20k. De werknemer zal daarmee ook vele malen gelukkiger zijn.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:20 schreef DS4 het volgende:
Je moet toch wel heel ver van het padje zijn om te denken dat een nettobonus van 50K hetzelfde werkt als een nettobonus van 20K.
Ik heb de reden meer dan genoeg gegeven. Jij wil het enkel niet accepteren en dat is een heel ander verhaal.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:20 schreef DS4 het volgende:
Daarnaast geef je nog steeds geen goede reden om de bonus zo zwaar te belasten. Daarnaast zie je over het hoofd dat het niets anders zal opleveren dan verminderde fiscale opbrengst in NL, wat de rest dan weer mag opbrengen.
We praten oven een ander zelfverrijking dus ga de discussie niet veranderen. Als de bonus met 50% kan stijgen door de cijfers wat mooier te maken dan zijn er genoeg die zwak genoeg zijn om daarvoor in te geven. We hebben het over die ene zelfverrijking en de rest is niet toedoende. Nogmaals ga niet proberen van het verhaal af te wijken.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:20 schreef DS4 het volgende:
Iedere werknemer en ondernemer is bezig met zelfverrijking. De ondernemer faalt soms (verliessituatie), de werknemer verrijkt zichzelf altijd. Dat is geen probleem, dat is de bedoeling.
Je hebt niet eens in de gaten waar ik op doel, terwijl ik nota bene doel op een voorstel van jou...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:12 schreef kdijkstra het volgende:
Dan ben ik heel ver van het padje. Ik zou die persoon in kwestie 30k meer salaris geven en het variabel deel 20k. De werknemer zal daarmee ook vele malen gelukkiger zijn.
Wat heeft dat te maken met wat ik schreef? En verder: onjuist. Ik heb vrij recent en vrij makkelijk een 7 cijferige hypotheek gekregen op basis van winstcijfers en die zijn bepaaldelijk niet "vast". Volgens de kranten is het lastig. Ja, voor deadbeats.quote:Alle leningen, hypotheken, e.d. zijn allemaal gebaseerd op het vaste loon. Variabel deel wordt in deze tijd vrijwel niet meegenomen.
Nee, je hebt gezegd dat het misschien wel zo is dat er bonusvormen waren bij banken die hebben bijgedragen aan de crisis en dat daarom alle bonussen zwaar belast moeten worden.quote:Ik heb de reden meer dan genoeg gegeven.
Dat dacht men ook bij de vliegtax. Die is lastiger te ontwijken, maar toch deden velen dat. Geloof je nu echt dat bij de bonussen niet hetzelfde gaat gebeuren? Niemand gaat toch 80% betalen als dat niet hoeft.quote:Voor de rest zie ik totaal niet in waarom er verminderd fiscale opbrengsten zijn voor Nederland. Denk eerder meer.
Geen feit, slechts jouw niet deugdelijk onderbouwde mening.quote:De krediet crisis, waar de bonussen mede-oorzaak van zijn,
Dat lijkt mij ook, want met misgelopen fiscale opbrengsten krijg je alleen maar een hoger tekort...quote:Als jij kan aantonen dat de mogelijke opbrengsten die fiscaal wordt misgelopen die staatsschulden en huidig begrotingstekort kan compenseren ben je een knappe jongen.
Komende van de persoon die alle bonussen zwaar wil belasten omdat het mogelijk is dat een bonus tot ongewenst gedrag kan leiden wat in enkele gevallen nadelig kan zijn voor de economie (dan hebben we het al over minder dan 1% van alle bonussen), is dat best wel een grappige opmerking.quote:M.a.w. ga geen argumenten verzinnen wat geen argumenten zijn.
Nee, we praten over exact dezelfde zelfverrijking. Alleen doe je net alsof het anders is als het om modaal inkomen gaat in plaats van over 7 cijfers. Vanuit het perspectief van een inwoner van Tsjaad ben jij de CEO.quote:We praten oven een ander zelfverrijking dus ga de discussie niet veranderen.
Dan zou je andere ijkpunten kunnen nemen, maar nogmaals: het is aan de onderneming om dat te beslissen en zeker niet aan een administratiekantoor, want laten we nu eerlijk zijn: die hebben geen besef van hoe het er aan toe gaat bij grote ondernemingen.quote:Als de bonus met 50% kan stijgen door de cijfers wat mooier te maken dan zijn er genoeg die zwak genoeg zijn om daarvoor in te geven.
Jij wil alle bonussen met 80% belasten en nu ga je mij verwijten dat ik het over alle bonussen heb?quote:We hebben het over die ene zelfverrijking en de rest is niet toedoende. Nogmaals ga niet proberen van het verhaal af te wijken.
Komende van de persoon die aantoonbaar over zichzelf liegt is dat vrij hilarisch.quote:Volgens mij zit je enkel wat slap te ouwehoeren en fictieve bewijzen en meningen aandragen om je punt te maken.
Jij hebt nog steeds niets bewezen en ik moet al weer het tegendeel gaan bewijzen? Kom op!quote:Het zou voor de discussie vorming plezierig zijn als je met concreet bewijs komt of resultaten laat zien van onafhankelijk onderzoeken.
De vorige keer dat je dit schreef kreeg je een tik op je neus, dus het is moedig... en grappig.quote:Denk dat de lezers hier dit ook kunnen waarderen.
Wat heeft JOUW hypotheek te maken met die van je werknemer die een bonus krijgt?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
Wat heeft dat te maken met wat ik schreef? En verder: onjuist. Ik heb vrij recent en vrij makkelijk een 7 cijferige hypotheek gekregen op basis van winstcijfers en die zijn bepaaldelijk niet "vast". Volgens de kranten is het lastig. Ja, voor deadbeats.
De goeden bloeden altijd bij de slechten. Waarom snelheidscontroles? Waarom alcohol controles? Waarom kilometer standen van auto bijhouden in leaseauto? Waarom preventief identificeren?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
Nee, je hebt gezegd dat het misschien wel zo is dat er bonusvormen waren bij banken die hebben bijgedragen aan de crisis en dat daarom alle bonussen zwaar belast moeten worden.
Mijn voorstel verbied niets. Ik zie het verband niet.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
Dat is natuurlijk geen goede reden. Dat is zoiets als alle auto's verbieden omdat er ook mensen zijn die roekeloos rijden.
Vliegtax heeft niets te maken met bonus uitkering. Overigens is de EU de invloed van de bonus aan het onderzoeken. Ik zou wel een voorstander zijn dat het europees doorgevoerd gaat worden. Overigens zijn de belastingstelsel per lidstaat anders. Verder was vliegtax vanaf het begin gedoemd te mislukken als je 100-150km verderop niet hoeft te betalen. Bij een baan is het anders tenzij je als werknemer gaat emigreren en dat zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
Dat dacht men ook bij de vliegtax. Die is lastiger te ontwijken, maar toch deden velen dat. Geloof je nu echt dat bij de bonussen niet hetzelfde gaat gebeuren? Niemand gaat toch 80% betalen als dat niet hoeft.
Hoeveel bewijs heb jij geleverd? Alleen loze opmerkingen zonder verdere onderbouwing. Ik heb redelijk wat gelinkt naar diverse onafhankelijke onderzoeken. Waar is jouw bewijs om je stellingen te verdedigen?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
Komende van de persoon die alle bonussen zwaar wil belasten omdat het mogelijk is dat een bonus tot ongewenst gedrag kan leiden wat in enkele gevallen nadelig kan zijn voor de economie (dan hebben we het al over minder dan 1% van alle bonussen), is dat best wel een grappige opmerking.
Dus jij ziet geen verschil tussen een vast jaarlijks contractuele inkomen en een bonus? Ik heb het over de bonus. Dus de variabele beloning op basis van gemeten prestatie. Waar heb jij het over?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
Nee, we praten over exact dezelfde zelfverrijking. Alleen doe je net alsof het anders is als het om modaal inkomen gaat in plaats van over 7 cijfers. Vanuit het perspectief van een inwoner van Tsjaad ben jij de CEO.
Tuurlijk. Administratiekantoren zuigen alles uit hun duim. De aangifte naar de belastingdienst en daarbij ook alle jaarverslagen. Ook de berekende loonstroken. De RA accountants zitten ook maar de hele dag te patiencen en hebben geen flauw benul wat er binnen bedrijven financieel omgaan. Jups je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
Dan zou je andere ijkpunten kunnen nemen, maar nogmaals: het is aan de onderneming om dat te beslissen en zeker niet aan een administratiekantoor, want laten we nu eerlijk zijn: die hebben geen besef van hoe het er aan toe gaat bij grote ondernemingen.
Jij haalt vaste loon en variabele loon (bonus) door elkaar. Door jaarlijks een hogere vaste loon te krijgen doe je ook aan zelfverrijking. Daar gaat dit draadje niet over.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
Jij wil alle bonussen met 80% belasten en nu ga je mij verwijten dat ik het over alle bonussen heb?
Bewijs? Ik dacht dat ik me prima kende.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
Komende van de persoon die aantoonbaar over zichzelf liegt is dat vrij hilarisch.
http://www.volkskrant.nl/(...)loningen_werken_nietquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
Jij hebt nog steeds niets bewezen en ik moet al weer het tegendeel gaan bewijzen? Kom op!
Smiley is top!!quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:28 schreef DS4 het volgende:
De vorige keer dat je dit schreef kreeg je een tik op je neus, dus het is moedig... en grappig.
Hij had gewoon een bon moeten krijgen ja, maar ik kan er echt niet wakker van liggen. Vond het wel zielig voor die parkeeragent die toch maar afdroop terwijl hij zijn baan prima deed...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Van Vollenhoven hoeft geen parkeerbon te betalen.
Het is werkelijk om te spugen.
Begin je dement te worden ofzo?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:14 schreef kdijkstra het volgende:
Wat heeft JOUW hypotheek te maken met die van je werknemer die een bonus krijgt?
Het is gewoon niet nodig om alle bonussen zwaarder te belasten. Beter is het om ongewenst gedrag wat door een bonus kan worden opgeroepen te verbieden, mits je daar een goede reden voor hebt (en sterker nog: het ongewenste gedrag waar deze kredietcrisis mee begon, het verstrekken van leningen aan mensen waar men van wist dat deze in de financiële problemen zouden komen, is in NL ook helemaal niet toegestaan, althans het kan je vergunning kosten).quote:De goeden bloeden altijd bij de slechten.
Je verbied het niet, maar legt er zo'n fiscale boete op dat het in de praktijk niet meer zal worden gebruikt. Materieel is het dus wel hetzelfde. En dan nog: dan is het hetzelfde als de houderschapsbelasting verhonderdvoudigen omdat er mensen zijn die roekeloos rijden.quote:Mijn voorstel verbied niets. Ik zie het verband niet.
Wat gedraag je je toch als een kleuter in de discussie.. Het gaat om een voorbeeld van een belasting die aanzet tot het ontwijken, waardoor de hogere belasting geen geld oplevert, maar geld kost. Kun je dat nu echt niet zelf bedenken?quote:Vliegtax heeft niets te maken met bonus uitkering.
Je bent nu al een voorstander van specifieke maatregelen terwijl de resultaten van het onderzoek nog niet bekend zijn?quote:Overigens is de EU de invloed van de bonus aan het onderzoeken. Ik zou wel een voorstander zijn dat het europees doorgevoerd gaat worden.
Nee, echt?quote:Overigens zijn de belastingstelsel per lidstaat anders.
Je hoeft helemaal niet te emigreren om een bonusstructuur zo in te kleden dat deze niet meer in NL is belast, althans, bij de topmannen. Je zal best de gewone werknemer raken die helemaal niets te maken heeft met wat jij wil regelen... Dat is wel vaker zo met ondoordachte maatregelen...quote:Verder was vliegtax vanaf het begin gedoemd te mislukken als je 100-150km verderop niet hoeft te betalen. Bij een baan is het anders tenzij je als werknemer gaat emigreren en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
Wie stelt bewijst. Dus welke stelling mijnerzijds zou ik moeten bewijzen? Je vergeet voor het gemak dat jij iets zwaar wil belasten, dus is het aan jou om aan te tonen dat die maatregel redelijk is, toetsen aan proportionaliteit en subsidiariteit, nut en noodzaak.quote:Hoeveel bewijs heb jij geleverd? Alleen loze opmerkingen zonder verdere onderbouwing. Ik heb redelijk wat gelinkt naar diverse onafhankelijke onderzoeken. Waar is jouw bewijs om je stellingen te verdedigen?
In het kader van verrijking niet nee. In beide gevallen verrijk je jezelf door daar arbeid voor te leveren. Ik zie ook niet wat er mis aan is en ik zie ook niet waarom ineens de bonus zwaar ter discussie moet staan.quote:Dus jij ziet geen verschil tussen een vast jaarlijks contractuele inkomen en een bonus? Ik heb het over de bonus. Dus de variabele beloning op basis van gemeten prestatie. Waar heb jij het over?
Dat staat er niet. Er staat dat administratiekantoortjes niet weten hoe het er bij grote ondernemingen aan toe gaat, daar die ondernemingen nu eenmaal een accountantskantoor in de arm nemen en meer specifiek, gewoon een big 4.quote:Tuurlijk. Administratiekantoren zuigen alles uit hun duim. De aangifte naar de belastingdienst en daarbij ook alle jaarverslagen. Ook de berekende loonstroken.
Hier blijkt dus weer dat je aan het liegen bent. Een administratiekantoor met een RA accountant? Dan noem je jezelf geen administratiekantoor. Net zo goed als dat een juridisch adviesbureau geen advocaten in dienst heeft (want dan noem je jezelf advocatenkantoor).quote:De RA accountants zitten ook maar de hele dag te patiencen en hebben geen flauw benul wat er binnen bedrijven financieel omgaan. Jups je hebt helemaal gelijk.
Ja, natuurlijk, mijnheer de ik heb een administratiekantoor met RA's in dienst die beursgenoteerde bedrijven als cliënt heeft...quote:Van al je opmerkingen is dit zo'n beetje het allerdomste.
Nee.quote:Jij haalt vaste loon en variabele loon (bonus) door elkaar.
Jij claimde slecht te zijn met de Nederlandse taal omdat je zoveel in het buitenland had gezeten, waaronder Duitsland. En vervolgens gebruik je in plaats van "sowieso" "zo en zo". Dat is vrij hilarisch!quote:Bewijs? Ik dacht dat ik me prima kende.
Beide links bestaan niet meer. Waar heb je ze vandaan gekopiëerd? Dan kan ik even iets checken...quote:http://www.volkskrant.nl/(...)loningen_werken_niet
http://www.depers.nl/econ(...)ren-draaikonten.html
Twee onafhankelijke onderzoeken van 2 promovendi die jou verhaal tegenspreken. Waar is jouw bewijs?
Nee, omdat het erg offtopic ging. Als ik het over fijnstof wil hebben doe ik dat in het daarvoor bestemde draadje. Maar ik geloof wel dat dat het draadje is waar jij continue in Duitsland zat, wat een beetje botst met het gebruik van "zo en zo" ipv "sowieso".quote:Discussie staat open en jij hebt niet meer gereageerd.
Wat heeft dat met bonussen te maken?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Van Vollenhoven hoeft geen parkeerbon te betalen.
Het is werkelijk om te spugen.
Het gaat mij er niet om dat hij fouten maakt, maar wel om het feit dat hij claimt jarenlang in Duitsland te hebben gewoond en dan weet je echt wel hoe je sowieso schrijft...quote:
Laat ik het dan anders verwoorden. De werknemer (ook in die context het verhaal neergezet) die niet eigenaar is van het bedrijf krijgt alleen op basis van zijn/haar vaste loon een lening of hypotheek. Het variabele gedeelte wordt in deze tijd (in het verleden ook niet zoveel) meegenomen.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 14:54 schreef DS4 het volgende:
Ik reageerde op deze woorden: Alle leningen, hypotheken, e.d. zijn allemaal gebaseerd op het vaste loon. Variabel deel wordt in deze tijd vrijwel niet meegenomen.
Hmmm kip en ei verhaal. Lees de artikelen en studies maar op na. Iemand moet de goedkeuring voor die leningen verstrekken. Wie hebben die leningen goedgekeurd? Aannemelijk iemand die een variabele vergoeding krijgt op basis van verkochte leningen.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Het is gewoon niet nodig om alle bonussen zwaarder te belasten. Beter is het om ongewenst gedrag wat door een bonus kan worden opgeroepen te verbieden, mits je daar een goede reden voor hebt (en sterker nog: het ongewenste gedrag waar deze kredietcrisis mee begon, het verstrekken van leningen aan mensen waar men van wist dat deze in de financiële problemen zouden komen, is in NL ook helemaal niet toegestaan, althans het kan je vergunning kosten).
Mooi discussie gesloten. Verbod is niet hetzelfde als belasten (het is GEEN boete). Het weggeven aan een goed doel geeft ook een goed gevoel.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Je verbied het niet, maar legt er zo'n fiscale boete op dat het in de praktijk niet meer zal worden gebruikt. Materieel is het dus wel hetzelfde.
Deze belasting zet niet aan tot ontwijken omdat het simpelweg niet aan te ontwijken valt. Wat wil je doen? Bedrijf verhuizen? Dat zie ik niet gebeuren. Een vliegtax kan je makkelijk omzeilen door 100km verder een vliegtuig te pakken. Een bedrijf die gevestigd is in Amsterdam kan niet opeens de fiscale regels van Belgie toepassen.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Wat gedraag je je toch als een kleuter in de discussie.. Het gaat om een voorbeeld van een belasting die aanzet tot het ontwijken, waardoor de hogere belasting geen geld oplevert, maar geld kost. Kun je dat nu echt niet zelf bedenken?
Beetje onzin argument. Hiermee kun je elke maatregel om zeep helpen. Je zal als overheid de gevolgen kunnen naberekenen. Als het teveel negatieve punten heeft dan niet. Overigens is het al ingevoerd in de VS dus resultaten krijgen we snel genoeg. Eens kijken of de banken in de VS nu massaal naar Canada gaan verhuizen of dat er opeens massaal aan belasting wordt ontdoken.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Je bent nu al een voorstander van specifieke maatregelen terwijl de resultaten van het onderzoek nog niet bekend zijn?
pfff valt altijd wat te verzinnen. Maak een bepaald gedeelte belastingvrij of een lagere % belasting. Valt altijd wel wat aan te sleutelen. Voor de rest heeft jan modaal met een bonus regeling ook veel meer aan een hoger loon dan een bonus.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Je hoeft helemaal niet te emigreren om een bonusstructuur zo in te kleden dat deze niet meer in NL is belast, althans, bij de topmannen. Je zal best de gewone werknemer raken die helemaal niets te maken heeft met wat jij wil regelen... Dat is wel vaker zo met ondoordachte maatregelen...
Ik heb links naar onderzoeken gegeven. Jij enkel wat geroepen dat er onderzoeken zijn die het tegendeel bewijzen. Waar zijn die onderzoeken?quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Wie stelt bewijst. Dus welke stelling mijnerzijds zou ik moeten bewijzen? Je vergeet voor het gemak dat jij iets zwaar wil belasten, dus is het aan jou om aan te tonen dat die maatregel redelijk is, toetsen aan proportionaliteit en subsidiariteit, nut en noodzaak.
Administratie kantoor van mijn vriendin heeft zeer veel 250+ werknemers als klant. Met name voor salarisadministratie, BTW aangifte, eerste dag melding, etc. Zie reden beneden.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Dat staat er niet. Er staat dat administratiekantoortjes niet weten hoe het er bij grote ondernemingen aan toe gaat, daar die ondernemingen nu eenmaal een accountantskantoor in de arm nemen en meer specifiek, gewoon een big 4.
hmmmm. Broer van mijn vriendin is al een jaar of 12 afgestudeerd van Erasmus en RA. Daarnaast een compagnon die ook RA is in een holding samen met de bedrijf van mijn vriendin die ook economie heeft gestudeerd. Zowel de broer van vriendin en de compagnon zijn lid van de Nivra.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Hier blijkt dus weer dat je aan het liegen bent. Een administratiekantoor met een RA accountant? Dan noem je jezelf geen administratiekantoor. Net zo goed als dat een juridisch adviesbureau geen advocaten in dienst heeft (want dan noem je jezelf advocatenkantoor).
Je liegt vrij slecht...
Beursgenoteerde bedrijven meen ik niet. Dat overigens ook bewust.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Ja, natuurlijk, mijnheer de ik heb een administratiekantoor met RA's in dienst die beursgenoteerde bedrijven als cliënt heeft...![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)loningen_werken_nietquote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Beide links bestaan niet meer. Waar heb je ze vandaan gekopiëerd? Dan kan ik even iets checken...
Hmmm ik wil je helpen herinneren.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Nee, omdat het erg offtopic ging. Als ik het over fijnstof wil hebben doe ik dat in het daarvoor bestemde draadje. Maar ik geloof wel dat dat het draadje is waar jij continue in Duitsland zat, wat een beetje botst met het gebruik van "zo en zo" ipv "sowieso".
quote:Op donderdag 30 april 2009 09:05 schreef DS4 het volgende:
Als je de 5.000 fijnstofdoden ontleedt dan zie je ook dat het 2 dagen eerder sterven is. Nou, wie dat merkt...
Jij hebt geweigerd enig bron vermelding te geven. Verder ben ik erg benieuwd naar de expert waar je het over hebt. Voor mijn werk heb ik veel met fijnstof te maken en ik heb serieus interesse in de expert.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:43 schreef kdijkstra het volgende:
RIVM spreekt over 18000 doden en 10 jaar eerder.
Dat is een feit, maar meer nog om andere redenen, hoewel de wet daar ook oplossingen voor heeft.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:11 schreef kdijkstra het volgende:
Oftewel (als je de rest ook leest) een werknemer is gebaat bij een hoger vaste loon en lagere bonus dan het omgekeerde.
Lees zelfs die link van de Volkskrant van jou er op na: niet in loondienst, maar gewoon de verkoper die een eigen kantoor heeft en die de zaken wat gunstiger voorstelt zodat er weer een aanvraag doorheen komt.quote:Aannemelijk iemand die een variabele vergoeding krijgt op basis van verkochte leningen.
Materieel is het weldegelijk hetzelfde.quote:Mooi discussie gesloten. Verbod is niet hetzelfde als belasten (het is GEEN boete).
Niet voor iedereen lijkt mij... en zeker niet als het gedwongen is. Ik krijg geen goed gevoel van de ontwikkelingshulp die NL geeft, terwijl ik daar toch aan meebetaal.quote:Het weggeven aan een goed doel geeft ook een goed gevoel.
Nee, daar zijn andere ontwijkingsmogelijkheden voor. Dat is niet zo extreem lastig hoor. Om te beginnen kun je met leuke optieregelingen in aparte vennootschappen, waar de hoogte van de waarde van die opties te sturen valt.quote:Deze belasting zet niet aan tot ontwijken omdat het simpelweg niet aan te ontwijken valt. Wat wil je doen? Bedrijf verhuizen?
Nee: eerst de feiten, dan het oordeel. Jij hebt je oordeel meteen klaar.quote:Beetje onzin argument.
Nee. Alleen bij staatssteun, dat is heel wat anders dan alle bonussen.quote:Overigens is het al ingevoerd in de VS
Jij maakt de regeling, ik niet...quote:pfff valt altijd wat te verzinnen. Maak een bepaald gedeelte belastingvrij of een lagere % belasting.
Nee, naar kranteberichten daarover, waarbij ik de eerste snel fileerde.quote:Ik heb links naar onderzoeken gegeven.
Werknemers als klant?quote:Administratie kantoor van mijn vriendin heeft zeer veel 250+ werknemers als klant. Met name voor salarisadministratie, BTW aangifte, eerste dag melding, etc.
Aha...quote:hmmmm. Broer van mijn vriendin is al een jaar of 12 afgestudeerd van Erasmus en RA. Daarnaast een compagnon die ook RA is in een holding samen met de bedrijf van mijn vriendin die ook economie heeft gestudeerd. Zowel de broer van vriendin en de compagnon zijn lid van de Nivra. enz.
Mensen die in Duitsland jarenlang gewerkt hebben, die weten hoe je sowieso schrijft lijkt mij al voldoende, die flauwekul over 275+ was een duidelijke aanwijzing en een vrouw die dan weer gewoon je vriendin is.quote:Dus waar is je glad hars bewijs dat ik lieg? Ik zie het niet.
Ja, dat is bewust. Vanuit die bedrijven natuurlijk, want die kiezen voor de big-4.quote:Geen beursgenoteerde bedrijven meen ik niet. Dat overigens ook bewust.
PM het accountantskantoor van hierboven en ik geef je de naam van die arts.quote:Jij hebt geweigerd enig bron vermelding te geven. Verder ben ik erg benieuwd naar de expert waar je het over hebt.
Prima, maar dan mag je ook even vertellen waarom je niet kritisch staat tegenover de nieuwe bewering van het RIVM over 18.000 doden, dus 1 op de 8 in NL!!! En dat gebaseerd op epidemiologisch onderzoek uit de VS, welke vrij oud is en wetende dat het niet lukt om in laboratoria gezonde mensen ziek te maken met fijnstof.quote:Voor mijn werk heb ik veel met fijnstof te maken en ik heb serieus interesse in de expert.
Doe gewoon een link, want dit is voor mij natuurlijk Chinees... Letterlijk en figuurlijk.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:25 schreef kdijkstra het volgende:
Speciaal voor DS4. Hieronder een lapje tekst waarbij de RA kantoor zich voorsteld op het web.
Mag geen reclame maken op het fok forum.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:45 schreef DS4 het volgende:
Doe gewoon een link, want dit is voor mij natuurlijk Chinees... Letterlijk en figuurlijk.
PM is geen reclame maken.quote:
Deal als jij mij daarnaast ook de naam van jouw bedrijf geeft.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:41 schreef DS4 het volgende:
PM het accountantskantoor van hierboven en ik geef je de naam van die arts.
Zag je bericht erboven later. Zie even mijn bericht en bevestig het even. Kun je adres gegevens krijgen van Administratie en RA kantoor.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |