abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:39:20 #151
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68108917
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies. En als we pech hebben krijgen we in een volgend kabinet Wilders, eens kijken wat er dan gaat gebeuren.
Een kabinet dat heel erg snel thuis is of zoiets.
  vrijdag 17 april 2009 @ 14:41:00 #152
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_68108987
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een kabinet dat heel erg snel thuis is of zoiets.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_68109159
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies. En als we pech hebben krijgen we in een volgend kabinet Wilders, eens kijken wat er dan gaat gebeuren.
Eigenlijk dus reden om nog harder te piepen en te mauwen tegen dit soort dingen, want straks zijn die gegevens in de handen van een stelletje mongolen als dat gebeurd
pi_68109165
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:37 schreef karr-1 het volgende:
En dat neem je mij kwalijk? Ik ben de overheid niet.
Dat zeg ik toch niet.

Ik ageer tegen het gemak waarop je "iedereen moet dat voor zichzelf kiezen" poneert, daar waar keuzevrijheid helemaal geen optie (meer) is.

Kan ik er (binnenkort) voor kiezen mijn vingerafdrukken niet te geven, nu deze wet binnenkort van kracht wordt? Nee!
Kan ik er (in de toekomst) voor kiezen dat mijn gegevens niet openbaar worden gemaakt, als de overheid dit bij wet gaat regelen? Nee!
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_68109194
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 14:37 schreef karr-1 het volgende:
Het is een manco omdat het niet kan, terwijl het wel zou moeten kunnen
En wit is niet zwart.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_68109977
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik zorg in ieder geval dat ik voor 28 juni een nieuw paspoort heb, dan stel ik deze praktijken nog 5 jaar uit.
Ik moest helaas een nieuwe halen omdat ik eind deze maand naar Israël ga, en de mijne niet meer 6 maanden geldig was.... Gezien de mislukte foto haal ik tzt misschien nog een een nieuwe :-)
pi_68111637
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:09 schreef RTB het volgende:

[..]

Niet lullig bedoelt, maar wat als ze nou eens homosexualiteit criminaliseren? Ik vind het geen vreemde gedachte dat er op een dag een religieuze fanaat aan de macht komt. Je zou jezelf kunnen voordoen als iemand die je niet bent (wat ik al uitermate kwalijk vindt), maar dan staat het dus al genoteerd in een databank ergens.

Ik vind het dan ook wel vreemd eerlijk gezegd dat jij er zo ontzettend voor bent (ik ga er vanuit dat je wel echt homosexueel bent trouwens). Zou je juist niet bang moeten zijn voor de verzameling van dit soort gegevens als je gezien wordt als "anders" door een gedeelte van de maatschappij? Geloof je echt, zonder enige vorm van twijfel, dat dit soort gegevens niet verkeerd gebruikt kunnen gaan worden?

Ik vind de baten bij lange na niet opwegen tegen de kosten....
Ik ben ook voorstander, en homo. So what? Kunnen gegevens eventueel misbruikt worden? Ja. Moeten we het daarom maar per definitie afwijzen, ondanks alle potentiële voordelen? Ik vind van niet. Voor de gemiddelde burger die zich aan de geldende wetten houdt levert het geen problemen op. Als er per jaar 1 crimineel meer mee weggestopt kan worden, is het het waard.

Zou je mensen een keus moeten geven tussen wel/niet vastleggen? Hoewel dat een mooi democratisch gebaar zou zijn, crëer je een nog grotere overheid (twee systemen in stand houden) en dat is zondermeer niet wenselijk.
  zondag 19 april 2009 @ 00:26:39 #158
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_68156904
tvp
  zondag 19 april 2009 @ 08:39:23 #159
152789 karr-1
pi_68160671
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 15:52 schreef Tja... het volgende:

[..]

Ik ben ook voorstander, en homo. So what? Kunnen gegevens eventueel misbruikt worden? Ja. Moeten we het daarom maar per definitie afwijzen, ondanks alle potentiële voordelen? Ik vind van niet. Voor de gemiddelde burger die zich aan de geldende wetten houdt levert het geen problemen op. Als er per jaar 1 crimineel meer mee weggestopt kan worden, is het het waard.

Zou je mensen een keus moeten geven tussen wel/niet vastleggen? Hoewel dat een mooi democratisch gebaar zou zijn, crëer je een nog grotere overheid (twee systemen in stand houden) en dat is zondermeer niet wenselijk.
Dank u, hier kan ik me volledig in vinden.
pi_68515168
Aangezien de desbtreffende datum steeds dichterbij komt zal ik deze thread zo nu en dan bumpen. Bij deze dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door magnacarta op 30-04-2009 11:41:03 ]
  donderdag 30 april 2009 @ 08:39:19 #161
152789 karr-1
pi_68521199
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:51 schreef magnacarta het volgende:
Angezien de desbtreffende datum steeds dichterbij komt zal ik deze thread zo nu en dan bumpen. Bij deze dus.
De discussie en de noodzaak zullen er niet anders van worden. Gewoon invoeren dat systeem en wel zo snel mogelijk.
  donderdag 30 april 2009 @ 08:46:46 #162
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68521252
Jeuh, nog meer gegevens die door hackers gehaald kunnen worden of door inadequate ambtenaren gewoon op straat gegooid kunnen worden.

Omgekeerde wereld van 'we registreren je alvast mocht je later misschien iets fout doen'. Maargoed, de mens is uit luiheid nogal apathisch wat betreft zijn privacy. Zeker bij dit soort 'onzichtbare' maatregelen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  donderdag 30 april 2009 @ 13:09:27 #163
152789 karr-1
pi_68527320
quote:
Op donderdag 30 april 2009 08:46 schreef TallMan het volgende:
Jeuh, nog meer gegevens die door hackers gehaald kunnen worden of door inadequate ambtenaren gewoon op straat gegooid kunnen worden.

Omgekeerde wereld van 'we registreren je alvast mocht je later misschien iets fout doen'. Maargoed, de mens is uit luiheid nogal apathisch wat betreft zijn privacy. Zeker bij dit soort 'onzichtbare' maatregelen.
Of er zijn gewoon mensen zoals ik die er geen bezwaar tegen hebben. Heeft vrij weinig met luiheid te maken.
  donderdag 30 april 2009 @ 15:27:20 #164
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_68530908
Die zijn er ook. Alleen jammer dat het wordt opgedrongen aan de mensen die niet graag overbodige gegevens bij een overheid neerleggen die keer op keer aantoont dat ze die dingen niet goed kunnen beheren.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_68531234
quote:
Op donderdag 30 april 2009 08:39 schreef karr-1 het volgende:
De discussie en de noodzaak zullen er niet anders van worden. Gewoon invoeren dat systeem en wel zo snel mogelijk.
Zullen we jou dan ook maar gelijk taggen? Merkteken aan je oor ofzo.
  donderdag 30 april 2009 @ 16:16:12 #166
152789 karr-1
pi_68532314
quote:
Op donderdag 30 april 2009 15:41 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Zullen we jou dan ook maar gelijk taggen? Merkteken aan je oor ofzo.
Als ik een koe zou zijn prima, maar zolang ik gewoon een mens ben nee laat maar.
pi_68535082
quote:
Op donderdag 30 april 2009 16:16 schreef karr-1 het volgende:
Als ik een koe zou zijn prima, maar zolang ik gewoon een mens ben nee laat maar.
Waarom moet ik dat dan wel laten doen van jou?
  donderdag 30 april 2009 @ 18:54:44 #168
152789 karr-1
pi_68535758
quote:
Op donderdag 30 april 2009 18:22 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Waarom moet ik dat dan wel laten doen van jou?
Van mij moet je helemaal niets. IK heb er geen bezwaar tegen, dat jij dat wel hebt is je eigen keuze, daar heb ik niets over te zeggen.
pi_68536954
quote:
Op donderdag 30 april 2009 18:54 schreef karr-1 het volgende:
Van mij moet je helemaal niets. IK heb er geen bezwaar tegen, dat jij dat wel hebt is je eigen keuze, daar heb ik niets over te zeggen.
Maar je bent het er wel mee eens.

Dus daarom wil ik graag alle anders denkenden gewoon een oormerk laten dragen.
  donderdag 30 april 2009 @ 19:56:11 #170
152789 karr-1
pi_68537623
quote:
Op donderdag 30 april 2009 19:35 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Maar je bent het er wel mee eens.

Dus daarom wil ik graag alle anders denkenden gewoon een oormerk laten dragen.
Als jij het zo wilt zien, prima hoor. Ik gun een ieder zijn eigen mening. Mijn mening is dat het een goed systeem is , jou mening is anders. So be it.
  zondag 24 mei 2009 @ 18:56:32 #171
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_69358629
tvp
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_69359513
quote:
Op donderdag 30 april 2009 19:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als jij het zo wilt zien, prima hoor. Ik gun een ieder zijn eigen mening. Mijn mening is dat het een goed systeem is , jou mening is anders. So be it.
Kvraag me af waar jouw grens van privacy ligt dan. Zou jij een chip laten inspuiten?
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_69524804
quote:
Paspoort met vingerafdruk komt in fasen

DEN HAAG - De invoering van de nieuwe reisdocumenten met vingerafdrukken gebeurt in fasen.
Dat maakt Binnenlandse Zaken bekend. Volgens Europese regels moeten alle lidstaten vanaf 28 juni 2009 zulke paspoorten afgeven.

Vanaf die datum worden vingerafdrukken opgenomen in diplomatieke paspoorten en in dienstenpaspoorten. Deze reisdocumenten worden uitgegeven door de minister van Buitenlandse Zaken en de Gouverneurs van de Nederlandse Antillen en Aruba. In het reguliere paspoort en de Nederlandse Identiteitskaart verschijnen de vingerafdrukken vanaf 21 september 2009, zegt Binnenlandse Zaken.

De gefaseerde invoering houdt verband met de opleiding van gemeenteambtenaren voor het werken met het nieuwe systeem. Die opleiding was voorzien voor de periode maart-juni. Mei en juni gelden in veel gemeenten echter als piekmaanden omdat zich dan veel mensen melden voor een (nieuw) reisdocument. Omdat gemeenten hun personeel van de afdeling Burgerzaken dan niet kunnen missen, vroeg de Nederlandse vereniging voor Burgerzaken Binnenlandse Zaken de invoering te verschuiven.

,,Omdat er in het begin ook dingen zullen misgaan en we een toeloop verwachten op oude reisdocumenten, die waarschijnlijk goedkoper zullen zijn dan de nieuwe, moet je in die periode een goede bezetting hebben. In een brief aan staatsceretaris Bijleveld bepleitten we het nieuwe systeem niet in te voeren in de zomerperiode maar in september,'' zegt directeur Cees Meesters.

Binnenlandse Zaken komt tegemoet aan dat verzoek. 'We beginnen weliswaar met de invoering van het nieuwe systeem op 28 juni maar nog niet voor alles en iedereen', klinkt het. In een brief aan de Tweede Kamer legt het ministerie uit hoe die gefaseerde invoering zal verlopen.

Volgens het ministerie beschikken alle gemeenten eind juni over de apparatuur en programmatuur (aanvraagstations) die nodig is voor onder meer het opnemen van vingerafdrukken voor de reisdocumenten.

Volgens NVVB-voorzitter Meesters 'lijkt' alles volgens plan te verlopen. ,,Na de eerste oplevering in Haarlem, in 2006, werden de kinderziekten uit het nieuwe systeem gehaald. Daarna werd het verder uitgerold. Het eerst in de '70.000 plus' gemeenten, daarna de kleinere.'' Op dit moment zijn al in meer dan 250 gemeenten aanvraagstations in gebruik voor het digitaliseren van de foto en handtekeningover.

De Nederlandse Vereniging van Gemeenten ontving naar eigen zeggen geen 'signalen' uit 'het veld' die wijzen op problemen bij de voorbereidingen voor het nieuwe systeem.

De vingerafdrukken, twee in totaal, worden opgeslagen in een draadloze chip en vormen een extra beveiliging tegen misbruik van en fraude met reisdocumenten. Van kinderen onder de twaalf jaar worden geen vingerafdrukken afgenomen. Vanaf midden juni 2012 hebben kinderen een eigen paspoort en worden ze niet langer bijgeschreven op het reisdocument van hun ouder(s). Als het aan staatssecretaris BIjleveld ligt dan worden identiteitskaarten voor kinderen tot 14 jaar vanaf 1 januari volgend jaar goedkoper.

AD
Als ik het goed begrijp kan ik dus ook nog na 28 juni een paspoort zonder vingerafdrukken krijgen? Nouja, maakt voor mij niet zo heel veel uit, moet begin juli toch mijn paspoort verlengen. Maar dan hoef ik iig niet per se voor de 28e juni als ik geen vingerafdrukken wil laten afnemen...
pi_69526705
quote:
Op zondag 24 mei 2009 19:27 schreef Kings het volgende:

[..]

Kvraag me af waar jouw grens van privacy ligt dan. Zou jij een chip laten inspuiten?
Als de overheid dat een goed systeem vindt, dan laat hij een chip inspuiten, gok ik
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_69526817
Wat een paranoide figuren hier.

Kenmerken:
-Laag opgeleid
-Gefrustreerd
-Onwetend
-Wat resulteert in blind cynisme
pi_69526837
Prima maatregel Binnenkort moet ik hem toch verlengen.
pi_69526841
quote:
Op vrijdag 29 mei 2009 14:50 schreef taxhaven het volgende:
Wat een paranoide figuren hier.

Kenmerken:
-Laag opgeleid
-Gefrustreerd
-Onwetend
-Wat resulteert in blind cynisme
pi_69526913
Onthutsend hoe weinig mensen afweten van het democratische en wetgevingsproces. Waar domheid/onwetendheid wel niet toe leidt
pi_69527495
Het is aan je posts te zien, inderdaad....
pi_69573170
Mensen je hebt nog 1 maand om een nieuw paspoort/ID-kaart te regelen voordat je je vingerafdruk zult moeten afstaan aan de overheid. Het regelen van een paspoort duurt 5 werkdagen, dus houdt rekening met weekenden bij de planning ervan. Voor een nieuw paspoort kan je langsgaan bij je lokale gemeente.

Je hebt nodig:

1. Je oude paspoort.
2. Een pasfoto.
3. 50 Euro.

Succes.
pi_69577941
De overheid voert het voor 'gewone' burgers overigens pas na de zomer in. Per 28 juni gaat het om diplomatenpaspoorten.

Dit omdat wegens de drukte de komende tijd (mensen vervangen hun paspoorten voor de vakantie) de gemeenten geen mensen kunnen missen die opgeleid moeten worden om dit nieuwe systeem te gaan gebruiken.
pi_69578290
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Dit soort gegevens zijn al eens verkeerd gebruikt en zijn bij de overheid niet in veilige handen. Ik heb wél wat te verbergen. Het gaat niemand wat aan wat ik doe of nalaat, zolang ik daar niemand schade mee toebreng of wetten overtreed.

Wat is het nut dat mijn vingerafdruk bij de overheid ligt? Omdat ik mogelijk weleens in de toekomst een crimineel zou kunnen zijn? Volgens mij is dat nu net de omgekeerde wereld.
Daarnaast heb ik niets te verbergen voor de huidige overheid, maar als we een christelijk of zeer conservatief kabinet zouden hebben (SGP, PVV, CU bijvoorbeeld), dan zou ik die gegevens toch niet bekend willen. Of als we weer bezet worden..
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_69579640
De vanzelfsprekendheid waarmee in dat AD artikel wordt gepraat over het afnemen van vingerafdrukken van onschuldige mensen.. "aanvraagstation", "gefaseerde invoering", "opleidingen".. ik mis alleen nog Ingsoc en Crimestop, dan is het plaatje compleet.

zeer beangstigend..
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')