hoe gaat een vingerafdruk in een paspoort helpen tegen criminaliteitquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:14 schreef karr-1 het volgende:
Mooi zo weer een stap dichterbij minder criminaliteit. Al is mijn paspoort pas in 2012 verlopen.
Ja ik ben echt homosexueel en ja dat is ooit gezien als "crimineel" of verkeerd. Ik denk dat mijn sexuele geaardheid niet eens vastgelegd hoeft te worden om te kunnen afleiden dat ik homo ben. Ik woon samen met een man op 1 adres, ik heb samen met die man een samenlevingscontract en een testament en hij staat aangemeld als begunstigde van mijn pensioen als ik overlijd. Kortom, ik denk dat de conclusie wel te trekken is zonder dat er ergens vermeld staat dat karr-1 homo is.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:09 schreef RTB het volgende:
Ik vind het dan ook wel vreemd eerlijk gezegd dat jij er zo ontzettend voor bent (ik ga er vanuit dat je wel echt homosexueel bent trouwens). Zou je juist niet bang moeten zijn voor de verzameling van dit soort gegevens als je gezien wordt als "anders" door een gedeelte van de maatschappij? Geloof je echt, zonder enige vorm van twijfel, dat dit soort gegevens niet verkeerd gebruikt kunnen gaan worden?
Ik vind de baten bij lange na niet opwegen tegen de kosten....
Niet zozeer twijfels bij de overheid, wel twijfels aan het beheer van dit soort systemen. Ze krijgen niet eens het elektronische betalingsverkeer lekdicht, (lees = te hacken) laat staan een database met dit soort gegevens.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:14 schreef longinus het volgende:
Ik heb ook niks te verbergen, maar heb gewoon grote twijfels bij de overheid.
Niet, maar het hebben van een paspoort op zich helpt ook niet tegen criminaliteit, terwijl het wel verplicht is.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:17 schreef teamlead het volgende:
[..]
hoe gaat een vingerafdruk in een paspoort helpen tegen criminaliteit
Bestaan er dan serieus nog mensen die denken dat er zoiets als privacy is in de moderne maatschappij?quote:OT: ah well. privacy vinden we blijkbaar niet meer belangrijk.. dan is dit een logische stap.. Ik vind het debiel, onzinnig en een schijnmaatregel, maar goed.. die uitspraak alleen al wordt óók al opgeslagen
En dan moet je over 5 jaar alsnog, dus wat schiet je er dan mee op?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:18 schreef magnacarta het volgende:
Voor zij die zich afvragen of het mogelijk is om een nieuw paspoort aan te vragen welke weer 5 jaar geldig zal zijn terwijl je huidige paspoort nog niet verlopen is. Dit is mogelijk. Stel je paspoort is nog 2 jaar geldig, dan kun je gewoon een nieuw paspoort aanvragen welke weer 5 jaar geldig is. Dit kan je doen bij de gemeentekantoren in de gemeente waar je woont.
Benodigdheden:
- Je huidige paspoort
- Pasfoto
- 50 Euro
Wanneer je je huidige paspoort gaat inleveren zal je de keuze hebben om deze af te geven aan de gemeente/overheid of deze ongeldig te laten maken door er 3 gaten in te laten perforeren. Als je kiest voor het ongeldig maken krijg je je huidige paspoort ook weer mee en zal de gemeente/overheid deze niet behouden.
Goh en dat al binnen 2 pagina's. Het is een nieuw record.quote:
Je hebt dan extra tijd op mogelijke wijziging van de wetgeving. In de komende 5 jaar komen er weer verkiezingen. Ook kan het opgevat worden als een manier om te laten zien dat je het niet eens bent met deze maatregel. Als veel mensen dit gaan doen zal het ongetwijfeld opvallen. De overheid zal zich dan eventueel kunnen gaan buigen over waarom mensen dit doen en gaan reflecteren op de richting van het huidige beleid.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dan moet je over 5 jaar alsnog, dus wat schiet je er dan mee op?
Is het dan niet treurig? Niet dat mensen dat denken maar dat onze privacy beetje bij beetje gewoon verkwanseld is?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:19 schreef karr-1 het volgende:
Bestaan er dan serieus nog mensen die denken dat er zoiets als privacy is in de moderne maatschappij?
dan is dat toch een belachelijke regeling?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet, maar het hebben van een paspoort op zich helpt ook niet tegen criminaliteit, terwijl het wel verplicht is.
[..]
dat privacy niet bestaat op dit moment, wil natuurlijk niet zeggen dat het laatste beetje dan ook maar op te gevenquote:Bestaan er dan serieus nog mensen die denken dat er zoiets als privacy is in de moderne maatschappij?
we worden er handig in met z'n allenquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Goh en dat al binnen 2 pagina's. Het is een nieuw record.
Heb je ook een bron voor de ontslagen van die ambtenaren?quote:Op donderdag 16 april 2009 23:41 schreef magnacarta het volgende:
Een belangrijk nadeel is het probleem van false positives en misbruik van de afdrukken door overheidsambtenaren of 3rden welke zich toegang zullen kunnen verschaffen tot de database. Vingerafdrukken kunnen tevens nagemaakt worden.
Als je denkt dat dit soort misbruik maar zelden voorkomt heb je het mis. Jaarlijks worden vele ambtenaren ontslagen voor aanverwante feiten.
Hmm, heel erg hypothetische situaties. Heb je meer informatie over die false positives? En zou het niet opvallen als je over straat loopt met een grote foto van iemand anders voor je gezicht?quote:Daarnaast is dit 1 van de vele maatregelen welke de overheid aan het invoeren is om intensieve controle op burgers te kunnen uitoefenen.
Enkele voorbeelden:
- Biometrische gezichtsscan in je paspoort. Wanneer specifieke software gekoppeld wordt aan beveiligingscamera's kan je gezicht gematcht worden tegen een database. Je zou dus bijvoorbeeld over straat kunnen lopen en je gezicht wordt gematched tegen gezichten in een database om je te identificeren. Ook hier treden veel false positives op. Je zou dus opgepakt kunnen worden voor een strafbaar feit dat iemand anders met een soortgelijk gezicht heeft gepleegd. Ook hier is makkelijk misbruik van te maken. Gezichtscansoftware is al meerdere keren voor de gek gehouden door grote foto's van iemand anders voor het gezicht te houden.
Is natuurlijk wel eens schending van de privacy, mits er zonder tussenkomst van een rechter in die gegevens gekeken kan worden, maar dit kan ook als ontlastend bewijs gebruikt worden. (je was in de trein aan de andere kant van het land tt van een bepaald misdrijf)quote:- OV-Chipkaart. Je zult niet kunnen reizen met het openbaar vervoer zonder dat in een database opgeslagen wordt waar je heen gaat en vandaan komt.
Ook dit bewijs kan ontlastend gebruikt worden. Het is overigens wel een veel betere manier om belasting te heffen, maar van de andere kant kan je dat ook via de brandstof doen. (dan moedig je ook nog eens aan tot zuiniger auto's).quote:- Rekeningrijden. Autorijders krijgen een kastje in hun auto welke hun positie bepaalt om zo te bepalen hoeveel men rijdt en om zo evenredig daarover belasting te heffen. De positiebepaling/tracking van je rijgedrag wordt opgeslagen in een database.
Zolang het alleen maar opgeslagen wordt, en alleen bekeken wordt na een bevel van een rechter, heb ik daar niet zoveel problemen mee.quote:- Internet dataretentie. Alle internet dataverkeersgegevens worden voor 1,5 jaar opgeslagen door ISP's onder dwangbevel van de overheid. Hetzelfde geldt voor telefoonverkeer.
Ik loop heel vaak zonder legitimatiebewijs in open ruimtes, ik heb er nog nooit een boete voor gehad. Deze regel is alleen maar ingesteld om de drempel te verlagen, zodat agenten aan mensen die zich misdragen hun legitimatiebewijs te vragen. Zo weten ze tenminste wie, wat gedaan heeft in plaats van dat je een valse naam op kunt geven.quote:- Legitimatieplicht. Het betreden van een openbare ruimte zonder indentificatiebewijs is strafbaar. Je bent dus strafbaar op het moment dat je je huis uitstapt zonder identificatiebewijs.
Nogmaals, zolang dat alleen gebeurd met een bevel verkregen van een rechter, heb ik daar niet zoveel problemen mee.quote:- Wet vordering gegevens. Opsporingsdiensten kunnen nu ook meer triviale gegevens bij meer organisaties gedwongen vorderen. Men heeft nu zelfs toegang tot je bibliotheekgegevens, zoals welke boeken je geleend/gelezen hebt.
Je hebt vast wel een bron waarin staat dat een douanebeamte in New York zonder tussenkomst van een rechter mijn surfgedrag op kan vragen zodra ik het land binnen wil komen? Ik vind dat een zeer kwalijke zaak, normaal gesproken zou dat alleen moeten mogen kunnen na een bevel van een rechter.quote:- EU datauitwisselings-amendement. Dit maakt het mogelijk om de verzamelde data van de boven en ondergenoemde wetten bijvoorbeeld door te geven aan Amerikaanse overheidsinstanties. Een voorbeeld is dat een duanebeamte op een vliegveld in New York kan achterhalen welke websites je bezocht hebt doormiddel van gegevens op te vragen welke verzameld zijn middels de EU dataretentiewet.
Dat is een elektronische vervanging van systemen die al jaren op papier bestonden. Welkom in het informatietijdperk.quote:- Elektronisch Kind Dossier (EKD) en Verwijzingsindex. Van alle kinderen vanaf hun geboorte wordt sinds enkele tijd een EKD bijgehouden met daarin meer dan 900 feiten over het kind en de ouders. (Bijv feiten mbt religie, zaken zoals mishandeling en sociale en economische leefomgeving) .Meerdere instanties hebben toegang tot het dossier.
Ik heb in het verleden een aantal nogal ernstige verwondingen opgelopen. Ik vind het wel een prettig idee, dat als me iets overkomt in een vreemde stad, de doktoren toegang hebben tot alle relevante gegevens zodat ze me op een goede en effectieve manier kunnen behandelen.quote:- Elektronisch Patienten Dossier (EPD). De gehele medische geschiedenis van mensen wordt in een centrale database opgeslagen. Je dossier zal landelijk toegankelijk zijn door meer mensen dan alleen je eigen arts.
PNR-agreement vind ik een kwalijke zaak. Al is het alleen maar omdat je zelf geen volledige inzage hebt in de gegevens die naar de States gestuurd worden.quote:- Vliegtuigpassagiersgegevens (PNR agreement). Europa en dus Nederland heeft ingestemd met dat de VS gegevens over de passagiers krijgen voor vertrek, gegevens zoals je credit card nummer en tevens je geloofsovertuiging.
Vind ik een zeer kwalijke zaak. Er was een reden waarom je hiervoor eerst een bevel moest halen bij de rechter.quote:- Wijziging wet op de Telecom. Geeft de ministers de mogelijkheid om mobiele gesprekken af te laten luisteren en/of te lokaliseren, zonder gerechtelijk bevel en zonder medeweten van de telecomproviders.
Tja, dan kan er gecontroleerd worden of jij dezelfde persoon bent waarvan je net het paspoort hebt laten zien. Kan ik me iets bij voorstellen.quote:- Biometrisch irisscannen op het vliegveld.
Wel handig om te zien of iemand beladen met wapens en/of granaten een vliegveld oploopt. Dat geeft me wel een iets veiliger gevoel moet ik zeggen hoor.quote:- X-ray (naakt)scans van het lichaam op het vliegveld. (Men kan ermee door de kleding heen kijken)
We zullen wel zien. Ik hoop dat we van die onrealistische angst van terroristen afkomen (en de USA helemaal) en dat ze weer een beetje gaan leven naar de idealen waarmee het land is opgericht.quote:De lijst is helaas nog veel langer, maar misschien geeft dit al een beetje een beeld van wat er nu al ingevoerd is. Er staat echter nog veel meer in de planning, zaken welke nog veel verder gaan.
Deze gegevens kan je nodig hebben als je onderzoek doet naar een misdrijf, en dan loop je inderdaad het risico dat de dader nog nooit schuldig is bevonden voor een rechtbank. Is dat overigens de norm die gebruikt wordt om te bepalen of de overheid bepaalde gegevens mag opslaan?quote:Bedenk dat deze maatregelen worden toegepast op mensen welke nooit schuldig zijn bevonden door een rechtbank.
ze bestaan nog, en deze heb ik niet eens zelf opgestart. Maar goed, ik ben er al weer klaar mee. Ik doe niet mee aan al die complottheorieen en verzinsels hier.quote:
Enige nuancering is altijd wel op zijn plaats in dit soort topics. Maar ik zal zo ook wel afgebrand worden.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
ze bestaan nog, en deze heb ik niet eens zelf opgestart. Maar goed, ik ben er al weer klaar mee. Ik doe niet mee aan al die complottheorieen en verzinsels hier.
I know the feelingquote:Op vrijdag 17 april 2009 12:47 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Enige nuancering is altijd wel op zijn plaats in dit soort topics. Maar ik zal zo ook wel afgebrand worden.
Je gaat ons al weer verlaten?quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:41 schreef karr-1 het volgende:
ze bestaan nog, en deze heb ik niet eens zelf opgestart. Maar goed, ik ben er al weer klaar mee. Ik doe niet mee aan al die complottheorieen en verzinsels hier.
Beetje flauw om mensen die zich druk maken om privacy meteen in de "paranoïde conspiracy"-nutcakes hoek te drukken.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsss, een terrorist denkt wel twee keer na voordat hij een bom plaatst nu de identificatieplicht is ingevoerd om terrorisme tegen te gaan.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:24 schreef teamlead het volgende:
en nog los van hoe veilig al die systemen zijn: ik wil gewoon niet dat "de overheid" alles van mij weet. niet omdat ik wat te verbergen heb, maar omdat ik vind dat het niemand iets aangaat.
En nee: ik geloof écht niet dat al die privacybeperkende maatregelen van de laatste jaren helpen om de samenleving veiliger te maken
Dat argument heb ik buiten beschouwing gelaten, omdat een grote groep mensen daar klaarblijkelijk totaal niet om geven.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:24 schreef teamlead het volgende:
en nog los van hoe veilig al die systemen zijn: ik wil gewoon niet dat "de overheid" alles van mij weet. niet omdat ik wat te verbergen heb, maar omdat ik vind dat het niemand iets aangaat.
Een beter woord bestaat er niet voor. Je druk maken om privacy is prima, maar te ver gaan is ook niet de bedoeling. Bij elke maatregel die een overheid neemt staan er meteen mensen op die beginnen te piepen over privacy.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:15 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Beetje flauw om mensen die zich druk maken om privacy meteen in de "paranoïde conspiracy"-nutcakes hoek te drukken.
Dat is jou keuze, niet de mijne.quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:55 schreef r_one het volgende:
Fijn voor je dat jij beter slaapt nu terrorisme en overige criminaliteit weer een enorme stap verder terug is gedrongen (); dáár ga ik dus niet in mee, in zo'n kulargument.
Als het voor jou relevant is om die te hebben mag je ze van mij hebben.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:54 schreef Five_Horizons het volgende:
karr-1: mag ik jouw volledige NAW-gegevens? Je hebt immers niets te verbergen......
Zolang het opslaan van gegevens relevant is in verband met waar ze die gegevens voor gebruiken mogen ze van mij hun gang gaan.quote:Nogmaals: waarom moet de overheid mijn vingerafdruk hebben? Een onderbouwd antwoord heb ik nog niet gezien. Ik snap ook wel dat ze aan m'n vingerafdruk an sich niet zoveel hebben (totdat een corrupte ambtenaar hem kopieert en verkoopt...), maar waar ligt de grens?
Karr-1 is dan ook nogal radicaal maar dan de andere kant op. Maatregelen van overheidswege zijn voor hem tamelijk heilig en daar valt eigenlijk niet aan te tornen. Als "de staat" het (in)stelt, zal dat wel niet voor niets zijn en heeft de burger lijdzaam te volgen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:15 schreef spoor4 het volgende:
Beetje flauw om mensen die zich druk maken om privacy meteen in de "paranoïde conspiracy"-nutcakes hoek te drukken.
Ik ben inderdaad moeilijk van mijn standpunten af te brengen, maar daar zijn het dan ook mijn standpunten voor. Dat een ander iets anders denkt vind ik prima, maar probeer mij niet te overtuigen van je eigen denkbeelden, dat probeer ik andersom ook niet.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Karr-1 is dan ook nogal radicaal maar dan de andere kant op. Maatregelen van overheidswege zijn voor hem tamelijk heilig en daar valt eigenlijk niet aan te tornen. Als "de staat" het (in)stelt, zal dat wel niet voor niets zijn en heeft de burger lijdzaam te volgen.
Zijn goed recht om dat te vinden uiteraard maar met hem discussiëren over overheidsbemoeienissen en wet- en regelgeving, is meestal trekken aan een dood paard.
Wat is relevant? Als ik adressen van FOK!kers spaar, dan is het voor mij relevant. Als ik erg geïnteresseerd ben in het privé-leven van FOK!kers, dan zou ik nog wel even kunnen doorvragen. Het is voor mij immers relevant. Waar ligt de grens?quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het voor jou relevant is om die te hebben mag je ze van mij hebben.
Maar waar hebben ze *nu* mijn vingerafdruk voor nodig dan? Ben ik bij voorbaat verdachte, totdat m'n afdruk bewijst dat ik dat niet ben? Volgens mij werkt de rechtsstaat al heel lang exact andersom.quote:Zolang het opslaan van gegevens relevant is in verband met waar ze die gegevens voor gebruiken mogen ze van mij hun gang gaan.
De grens ligt bij het feit dat ik niet inzie waarom het voor jou relevant zou zijn om mijn NAW gegevens te hebben. Ik ken je niet persoonlijk, we doen geen zaken samen en behalve dat we allebei een FOk account hebben hebben we geen enkele band. Waarom zou ik dan mijn NAW gegevens afstaan? Ik zeg ook niet dat je zomaar aan iedereen je gegevens af moet staan, je mag er wel degelijk kritisch over zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:01 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat is relevant? Als ik adressen van FOK!kers spaar, dan is het voor mij relevant. Als ik erg geïnteresseerd ben in het privé-leven van FOK!kers, dan zou ik nog wel even kunnen doorvragen. Het is voor mij immers relevant. Waar ligt de grens?
Voor zover ik weet ben je in NL onschuldig, tenzij anders bewezen. Waarom ze dan nu je vingerafdruk nodig hebben? Geen idee, ik neem aan dat ze dat er bij vertellen op het moment dat ze hem afnemen.quote:Maar waar hebben ze *nu* mijn vingerafdruk voor nodig dan? Ben ik bij voorbaat verdachte, totdat m'n afdruk bewijst dat ik dat niet ben? Volgens mij werkt de rechtsstaat al heel lang exact andersom.
Dat dus. Mij doet zo'n vingerafdruk ook niet echt iets eigenlijk.quote:Op donderdag 16 april 2009 23:20 schreef tinoburg het volgende:
[..]
van mij mogen ze opslaan wat ze willen,
voor mijn part fotograferen ze mn klabanus ook nog,
zolang je gewoon normaal doet en je leven leidt, wanneer kunnen al die gegevens dan tegen je gebruikt worden?
volgens mij alleen als je een misdrijf begaat ofzo.
Gezeik meteen over politiestaat en alles, dit is alleen handig in de war on terror, liever iets teveel gegevens van iedereen opslaan en adequaat optreden tegen foute personages, als alles maar zn gang laten gaan en van Nederland/de Wereld een nog groter boevennest maken.
Het feit dat iemand niets te verbergen heeft, wil niet zeggen dat die persoon "dus" zijn gegevens maar moet geven aan elke persoon die erom vraagt.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:54 schreef Five_Horizons het volgende:
karr-1: mag ik jouw volledige NAW-gegevens? Je hebt immers niets te verbergen......
Ik meen mij te kunnen herinneren dat jij onlangs niet erg gecharmeerd was toen een user jouw achternaam postte in een topic. Nou zul je je verdedigen met het argument wat de relevantie is, maar het geeft wel aan dat zaken als persoonssgegevens en het gebruik ervan niet zo absoluut is als jij veronderstelt.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:58 schreef karr-1 het volgende:
Als het voor jou relevant is om die te hebben mag je ze van mij hebben.
Fijn dit soort "voorwaardelijke" antwoorden waar je zekerheidshalve alvast een escape inbouwt. Het venijn zit 'm erin dat de instantie die de gegevens opslaat tevens de instantie is die bepaalt of opslag relevant is. Zo lust ik er ook nog wel een paarquote:Zolang het opslaan van gegevens relevant is in verband met waar ze die gegevens voor gebruiken mogen ze van mij hun gang gaan.
Controle en veiligheid zijn belangrijk, maar de overheid kan ook te ver gaan, en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Zeker als de maatregelen die genomen worden niet effectief zijn en alleen schijnveiligheid creëren.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een beter woord bestaat er niet voor. Je druk maken om privacy is prima, maar te ver gaan is ook niet de bedoeling. Bij elke maatregel die een overheid neemt staan er meteen mensen op die beginnen te piepen over privacy.
Dank uquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:06 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het feit dat iemand niets te verbergen heeft, wil niet zeggen dat "dus" zijn gegevens maar moet geven aan elke persoon die erom vraagt.
De achterliggende gedachte ontgaat je volledig?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:06 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Het feit dat iemand niets te verbergen heeft, wil niet zeggen dat "dus" zijn gegevens maar moet geven aan elke persoon die erom vraagt.
Zie je het verschil dan niet? "Ik heb niets te verbergen" is iets heel anders dan "Hier zijn al mijn gegevens.".quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De achterliggende gedachte ontgaat je volledig?
Klopt, maar dat was dan ook verpakt in de vorm van een dreigement in mijn richting. Met een beetje googelen kan iedereen mijn achternaam vinden, maar dat is wat anders dan die hier parkeren.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik meen mij te kunnen herinneren dat jij onlangs niet erg gecharmeerd was toen een user jouw achternaam postte in een topic. Nou zul je je verdedigen met het argument wat de relevantie is, maar het geeft wel aan dat zaken als persoonssgegevens en het gebruik ervan niet zo absoluut is als jij veronderstelt.
Dan zit daar dus de fout in. De organisatie die het opslaat zou niet dezelfde mogen zijn als die bepaalt of het relevant is.quote:Fijn dit soort "voorwaardelijke" antwoorden waar je zekerheidshalve alvast een escape inbouwt. Het venijn zit 'm erin dat de instantie die de gegevens opslaat tevens de instantie is die bepaalt of opslag relevant is. Zo lust ik er ook nog wel een paar
Sorry hoor maar voor dat laatste verdien je een welgemeendquote:Op vrijdag 17 april 2009 14:01 schreef karr-1 het volgende:
Dat een ander iets anders denkt vind ik prima, maar probeer mij niet te overtuigen van je eigen denkbeelden, dat probeer ik andersom ook niet.
Dan mogen ze wel eens vertellen waarvoor ze die gegevens gebruiken en waarom het relevant is.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:58 schreef karr-1 het volgende:
Zolang het opslaan van gegevens relevant is in verband met waar ze die gegevens voor gebruiken mogen ze van mij hun gang gaan.
Niet relevant, maar toch bedankt.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Sorry hoor maar voor dat laatste verdien je een welgemeend
De achterliggende gedachte is dat mensen die zeggen niets te verbergen hebben bereid zouden zijn alles open en bloot neer te gooien. Maar het gaat een ander niets aan waar ik woon, wat mijn banksaldo is of hoe vaak ik het met mijn partner doe. Alleen als het relevant is om dat te weten zal ik het je vertellen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De achterliggende gedachte ontgaat je volledig?
Waarom dat? Wat heb je aan de informatie die ik je geef?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:11 schreef Alicey het volgende:
Zou ik al diegenen die niets te verbergen hebben eens mogen ondervragen?
Waarom is het dan wel vreemd als je je afvraagt of de gegevens die de regering van je wil relevant / nuttig zijn?quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De achterliggende gedachte is dat mensen die zeggen niets te verbergen hebben bereid zouden zijn alles open en bloot neer te gooien. Maar het gaat een ander niets aan waar ik woon, wat mijn banksaldo is of hoe vaak ik het met mijn partner doe. Alleen als het relevant is om dat te weten zal ik het je vertellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |