De kolonisten moeten zich neerleggen bij een Palestijnse overheersing of zich terugtrekken binnen Israëls wettelijke grens. En oh ja, als de Palestijnen dan zo graag oost-Jeruzalem willen hebben dan moeten zij Israëliërs ook vrije doorgang geven naar Hebron.quote:Op vrijdag 17 april 2009 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is te simpel.
Wat is dan het noodzakelijke gevolg?
quote:Israel turns back 250 tons of truckloads of food
Israeli troops manning the land Al-Ojah checkpoint in Central Sinai sent back 13 truckloads of 250 tons of flour dispatched by the Egyptian Red Crescent to Gaza Strip on Thursday.
Ik zou zo graag eens een lid van de Israelische regering voor de camera hierover ondervraagt zien worden.quote:Aid Rots Outside Gaza
Flour, pasta, sugar, coffee, chocolate, tomato sauce, lentils, date bars, juice, chickpeas, blankets, hospital beds, catheter tubes and other humanitarian- based items are all sitting in at least eight storage points in and around Al- Arish, a city in North Sinai approximately 50 kilometres from Gaza's border.
Schokkend inderdaad. Heb je het artikel zelf eigenlijk goed gelezen, want wat je schrijft komt niet overeen met in ieder geval het tweede artikel:quote:Op vrijdag 17 april 2009 05:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[..]
Ik zou zo graag eens een lid van de Israelische regering voor de camera hierover ondervraagt zien worden.
Met geen mogelijkheid kan men zich op "veiligheid" beroepen voor het weigeren van voedsel en medicijnen.
Het enige wat overblijft is collectieve straf. Dat is ook precies wat het is.
En dan heb je hier mensen die ook nog beweren dat de Palestijnen hun zelfbeschikkingsrecht niet ontkent wordt... mijn hemel. Israel bepaalt elke gram voedsel die Gaza in komt! En niemand mag Gaza in of uit! Het is moeilijk een grotere inbreuk op zelfbeschikking voor te stellen.
Blijkbaar zijn de Egyptenaren ook niet al te blij met Hamas, maar dat wisten we al.quote:Three months after the end of the war, much of the aid has either rotted or been irreparably damaged as a result of both rain and sunshine, and Egypt's refusal to open the Rafah crossing.
Je vergeet Jordaniëquote:Op vrijdag 17 april 2009 09:26 schreef Slappy het volgende:
Maar waarom worden Palestijnen eigenlijk overal uitgekotst?Ik bedoel Egypte kan het geen moer schelen ook Libanon interesseert het niet.Iran tja die stuurt wapens maar blijkbaar zijn ze daar ook niet welkom.
De Arabische Liga heeft de Arabische staten geïnstrueerd om de Palestijnse "vluchtelingen" geen staatsburgerschap te geven, "om het verliezen van hun identiteit te verhinderen en hun recht op terugkeer naar hun thuisland te beschermen". Dit heeft tot gevolg dat overal in de arabische wereld de palestijnse arabieren zich ontzettend zielig vinden. Over de 250.000 goed geïntegreerde palestijnse arabieren die in de US wonen hoor je niemand meer.quote:Op vrijdag 17 april 2009 09:26 schreef Slappy het volgende:
Maar waarom worden Palestijnen eigenlijk overal uitgekotst?Ik bedoel Egypte kan het geen moer schelen ook Libanon interesseert het niet.Iran tja die stuurt wapens maar blijkbaar zijn ze daar ook niet welkom.
kleine correctie (vergeet je de andere helft met opzet ?) .. volgens de Van Dale betekent het : recht, reden van bestaan, en dat kan je mi aan zowel mensen als dingen koppelen, of, zoals ik het in dit geval gebruik, een mix van die 2 .. het Palestijnse volkquote:Op vrijdag 17 april 2009 01:16 schreef PhysicsRules het volgende:
Laat ik het herformuleren: volgens Van Dale betekent bestaansrecht 'reden van bestaan'. Dat lijkt me een begrip dat je niet aan mensen maar aan dingen koppelt.
Dus mijn vraag moet eigenlijk zijn, wat verstaat Moussie onder de term bestaansrecht in deze context.
Nou nee, ik bedoel het simpele feit dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat dat hele volk geen enkel recht heeft op wat dan ook want ze bestaan niet .. er is nooit een land, munt, koninkrijk whatever geweest met die naam dus ze bestaan niet .. en dat gaat veel verder dan het ontzeggen van zelfbeschikkingsrechtquote:edit:
wat je denk ik bedoelt in zelfbeschikkingsrecht. Dit zijn twee totaal verschillende zaken die gevaarlijk zijn om door elkaar te halen. Zelfs als Israel het zelfbeschikkingsrecht van de Palestijnen zou ontkennen (dat ze ter principale niet doen), dan nog is dat geen ontkenning van het bestaansrecht van Palestijnen (hetgeen riekt naar genocidale beschuldigingen...)
Sorry als ik je vraag iets te herhalen wat je al eens hebt gezegd (heb het hele topic niet gelezen (en alle 57 al helemaal nietquote:Op zondag 12 april 2009 18:02 schreef buachaille het volgende:
[..]
Maar de vraag is wel of de grenzen van Israel liggen tot aan de grens van het betwiste gebied Judea en Samaria (ook wel de westbank genoemd). Veel mensen vinden dat Judea en Samaria hoort bij Israel maar de arabische mening lijkt de meeste publiciteit te krijgen in de Westerse pers, waarschijnlijk door de unanimiteit (afwijkende geluiden mogen in de arabische wereld niet geventileerd worden). Voor een aardig artikel zie: Pagina 3 van het artikel van prof. herman van praag "Haat behoeft een motief". en begin bijna onderaan bij "De Westbank is veroverd gebied, zo heet het. En Israël een bezetter. De Joodse nederzettingen aldaar zijn illegaal: het zijn kolonies, hun bewoners kolonisten.
De feiten liggen anders." Hierin wordt uitééngezet waarom de israeliers daar net zo goed recht hebben om er te wonen als de arabieren (en eigenlijk zelfs meer recht hebben).
Een interessant opiniestuk die de nodige negatieve reacties heeft opgeroepen, zie: deze link en zie ook dit stuk.
Daar kan ik heel kort over zijn: Kritiek op Israel is ongelijk aan antisemitisme.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:53 schreef UltraR het volgende:
ff herhaling van m'n post in het vorige topic vlak voordat het gesloten werd:
[..]
Sorry als ik je vraag iets te herhalen wat je al eens hebt gezegd (heb het hele topic niet gelezen (en alle 57 al helemaal niet)), maar mag ik vragen wat jouw mening dan is m.b.t. de titels van die 2 stukken naar aanleiding van dat opiniestuk waar jij over post. Oftewel, vind jij dat kritiek op Israël, misschien zelfs het al dan niet bewust beledigen van Israël, gelijk staat aan antisemitisme?
ow leuk! de joden willen ze niet, de arabieren willen ze niet dus moeten wij die mafketels maar opvangen, ja nog even.quote:Op vrijdag 17 april 2009 10:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
De Arabische Liga heeft de Arabische staten geïnstrueerd om de Palestijnse "vluchtelingen" geen staatsburgerschap te geven, "om het verliezen van hun identiteit te verhinderen en hun recht op terugkeer naar hun thuisland te beschermen". Dit heeft tot gevolg dat overal in de arabische wereld de palestijnse arabieren zich ontzettend zielig vinden. Over de 250.000 goed geïntegreerde palestijnse arabieren die in de US wonen hoor je niemand meer.
Bron: http://www.israel-palestina.info/vluchtelingen.html
Is dit al genoeg om je mening te doen veranderen?quote:
Neu, als het aan mij lag werden beiden groepen naar de landen gestuurd waar ze zo erg voor zijn.quote:Op vrijdag 17 april 2009 13:15 schreef buachaille het volgende:
[..]
Is dit al genoeg om je mening te doen veranderen?![]()
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=israeli%20bikini&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Als je na die foto's nog niet bent veranderd van gedachten dan moet je homoseksueel zijnquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:25 schreef Japsap het volgende:
Neu, als het aan mij lag werden beiden groepen naar de landen gestuurd waar ze zo erg voor zijn.
Dat zijn vast geen settlers van de Westbankquote:Op vrijdag 17 april 2009 13:15 schreef buachaille het volgende:
[..]
Is dit al genoeg om je mening te doen veranderen?![]()
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=israeli%20bikini&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Nogal wiedes!quote:Op vrijdag 17 april 2009 15:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zijn vast geen settlers van de Westbank
Ik vind Japanse meisjes ook mooi maar ik val er niet op.quote:Op vrijdag 17 april 2009 14:11 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als je na die foto's nog niet bent veranderd van gedachten dan moet je homoseksueel zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |