abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68761391
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 20:25 schreef Kees22 het volgende:
Nu twee zo grote lichten discussiëren, houd ik bescheiden mijn mond.
Alleen nog: http://nl.wikipedia.org/wiki/Jordani%C3%AB
De neutrale meelezer kan zich tenminste nog een klein beetje verheugen over de opmerkingen van Burakius over de "humaitaire opvang van de armeense christenen door de ottomanen" en "het pacifisme van de Islam". Beter dan jouw gemene opmerking dat je "de joden liever in de middellandse zee gedreven ziet worden". Deze karaktertrek zal bij de neutrale meelezer denk ik zo af en toe de wenkbrauwen doen fronsen. Maar wellicht dat ze jou ook niet al te serieus nemen als ze je opmerking over het produceren van silicium lezen
pi_68766587
Jep. De neutrale meelezer kan inderdaad genieten van Buachaille over Israël. "het rechtmatige land van de Joden". Waarom? Tja because Europe says so. Gewoon een stukje moderne kruistocht is het.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68766915
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 12:03 schreef Burakius het volgende:
Jep. De neutrale meelezer kan inderdaad genieten van Buachaille over Israël. "het rechtmatige land van de Joden". Waarom? Tja because Europe says so. Gewoon een stukje moderne kruistocht is het.
Deze vraag zou niet meer beantwoord hoeven moeten worden maar helaas blijft hij opgeworpen worden door Pobedonostsev22-types.
pi_68769632
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:25 schreef buachaille het volgende:
Maar wellicht dat ze jou ook niet al te serieus nemen als ze je opmerking over het produceren van silicium lezen
* moussie slaakt een diepe zucht

Je bent bekend met het verschil tussen siliciumdioxide, dat idd voor het opscheppen ligt, en het zuivere silicium dat nodig is voor zonnepanelen ?

En hoe wordt zuiver silicium gewonnen uit het voor het opscheppen liggende siliciumdioxide .. met koolstof verhitten tot 3000°C. Door een overmaat aan koolstof vormt zich koolstofmonoxide en blijft er zuiverder silicium over. En dat is nog maar de eerste fase van het zuiveringsproces.
pleased to meet you
pi_68769918
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:33 schreef moussie het volgende:

* moussie slaakt een diepe zucht

Je bent bekend met het verschil tussen siliciumdioxide, dat idd voor het opscheppen ligt, en het zuivere silicium dat nodig is voor zonnepanelen ?

En hoe wordt zuiver silicium gewonnen uit het voor het opscheppen liggende siliciumdioxide .. met koolstof verhitten tot 3000°C. Door een overmaat aan koolstof vormt zich koolstofmonoxide en blijft er zuiverder silicium over. En dat is nog maar de eerste fase van het zuiveringsproces.
Ja, maar dát had hij er niet bij gezet.
pi_68772179
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:41 schreef buachaille het volgende:

[..]

omg .. hij quote toch deze bewering van jou
quote:
En je opmerking dat veel CO2 wordt geëmitteerd bij de maken van silicium is lachwekkend Als je een lading grond omhoog spit dan is gemiddeld 25% silicium. Het ligt voor het opscheppen!
pleased to meet you
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:48:04 #287
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_68772436
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 23:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die uitweiding is mij dan ontgaan, want ik snap niet wat het belang is van één joods land in de wereld.
Of liever gezegd: veel volkeren willen een eigen land, nou en?
[..]
Dat heet het recht op zelfbeschikking en is sinds de 20ste eeuw een belangrijk aspect van het internationaal recht. 'Nou en' zou trouwens net zo goed van toepassing kunnen zijn op de Palestijnen...
quote:
Nee, maar je gaat er aan voorbij dat je argument gaat zich tegen je keert: waarom hebben de joden zich in 1900 niet gewoon neergelegd bij het feit dat er geen Israel bestond? Waarom is dit argument dus nu wel geldig, en toen niet?
[..]
Omdat rond 1900 er een kans voordeed om zich er niet bij neer te leggen. In tegenstelling tot de eeuwen daarvoor.
quote:
De gevoerde Israelische politiek heeft daarin tot nog toe weinig succes geboekt. Overigens lijkt iedereen dit standpunt te ondersteunen, dus dat is de kwestie niet. (Nou ja, er er die staan te juichen als er Gazanen over de kling worden gejaagd. Maar dat lijkt me een minderheid.)
Het laatste offensief in Gaza heeft vanuit Israël's perspectief wel degelijk succes gehad. Ik zou bijna zeggen, helaas. Helaas omdat het Israel sterkt in de militaire aanpakt en helaas omdat het suggereert dat Hamas alleen voor rede vatbaar is door middel van geweld. Twee conclusies die ik liever niet zou willen trekken, als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:
[..]

Dat laatste kan ik wel begrijpen, maar dat geldt voor meer religies. Die discussie loopt in Nederland nu ook, in zekere zin. Waarom wel Kerstims vieren, met zelfs een extra dag vrij, maar geen Suikerfeest, Lichtfeest of Nowroez? Zoiets lijkt me eenvoudig op te lossen.
[..]
In theorie is het simpel op te lossen. De praktijk is weerbarstiger. Om maar bij het voorbeeld van een personeelsfeest te blijven: iedereen heeft zo zijn voorkeuren, de een roeit op donderdag, de ander tennist op dinsdag en ik zit op vrijdag thuis met de familie. Waarom is mijn beperking belangrijker die van een ander? Omdat het religie is? Dat past niet echt in de moderne Nederlandse samenleving.
quote:
Ik ga verder niet voor moussie spreken, dat kan ze zelf heel goed. Bovendien rek je een veronderstelde wens zo ver op, dat de resultaten onzinnig worden: een drogredenering. En tsunami is (o.a.) mijn woordkeuze aangaande de overspoeling door joden van Palestina in het interbellum. Niet toevallig overeenkomend met de woordkeuze van peroxideGeert.
[..]
Het is ook niet mijn bedoeling jouw voor Moussie te laten denken/praten.
quote:
En andersom!
[..]

Jaja, ter vergoeilijking van het eigen falen naar het falen van anderen wijzen. Wij christenen zijn een stap verder Ach nee, en ik ben ook geen christen meer.
Je vergelijking gaat mank: Israel is een schurkenstaat omdat het als staat de veiligheid van andere staten bedreigt. Het bedreigt Syrië, schroomt niet om Libanon plat te gooien (en de schade moet danmaar hersteld worden door een fonds van donoren, waar Israel niet bijhoort!), blokkeert en ruïneert Gaza (geen echte staat, maar dat was wel de bedoeling, en verder: zie Libanon!) en bedreigt Iran. En houdt zich verre van elke VN-resolutie of VN-verdrag dat ook maar in de gericngste mate de schijn wekt dat de ondertkenaars zich aan redelijke regels zullen houden.
En wederom leg je de verantwoordelijkheid eenzijdig bij Israël. Je gaat er aan voorbij dat Israël jarenlang werd/wordt aangevallen vanuit Gaza en Libanon. Sinds wanneer mag een land zich daar niet tegen verdedigen. En wat betreft Iran: Israël reageert hier op Iran's retoriek, niet andersom. Het is toch echt de wereld op zijn kop om Israël de schurk te noemen.
quote:
Bij Sudan en Sri Lanka gaat het om misdaden tegen mensen, niet tegen staten. China heeft Tibet al in 1950 ingepikt, en de zelfstandige status van Tibet was toen al dubieus. Dat Aziaten in de Golfstaten en Polen in Nederland als slaven werken, is deels hun eigen keus en ook geen misdaad tegen een staat.
Dus? Misdaden tegen mensen is minder erg dan een ruzie tussen staten? Ik kan niet geloven dat jij dat vindt.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_68772697
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:40 schreef moussie het volgende:

omg .. hij quote toch deze bewering van jou
Nou ja, ik dacht dat silicium net als de meeste andere elementen, wordt gevormd in kernfusieprocessen in sterren en dat wij allemaal kinderen zijn uit sterrenstof. Dan zal ik dat beeld dat ik voor ogen heb moeten omvormen en er vanuit gaan dat sommige elementen door Kees22 zijn gemaakt.
pi_68774817
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:54 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nou ja, ik dacht dat silicium net als de meeste andere elementen, wordt gevormd in kernfusieprocessen in sterren en dat wij allemaal kinderen zijn uit sterrenstof. Dan zal ik dat beeld dat ik voor ogen heb moeten omvormen en er vanuit gaan dat sommige elementen door Kees22 zijn gemaakt.
yeah right .. Kees22 'maakt' elementen, het zijn niet de elementen zelf die allerlei verbindingen aangaan en zoals in het geval van silicium, eerst moet gaan zuiveren voor je ze kan gebruiken in zonnepanelen.
pleased to meet you
pi_68777245
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:44 schreef moussie het volgende:

yeah right .. Kees22 'maakt' elementen, het zijn niet de elementen zelf die allerlei verbindingen aangaan en zoals in het geval van silicium, eerst moet gaan zuiveren voor je ze kan gebruiken in zonnepanelen.
In je rol als "advocaat van de duivel" past ook nog een reactie op mijn andere aantijging aan het adres van Pobedonostsev22, en dat is zijn opmerking dat israel (hij bedoelt de joden) wat hem betreft in de middellandse zee gedreven moeten worden. Ik ben benieuwd.
quote:
Op zondag 5 april 2009 01:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Begrijpend lezen, ooit van gehoord?
Volgens mij zou jij nog zakken voor de inburgeringstoets.
En schijnheilig? Nee hoor, ik heb meerdere malen gezegd dat ik vind dat Israel wat mij betreft gewoon terug in zee geschoven mag worden. Alleen is dat geen haalbare optie, dus we zullen tot een redelijk compromis moeten komen.
pi_68778696
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:43 schreef buachaille het volgende:

[..]

In je rol als "advocaat van de duivel" past ook nog een reactie op mijn andere aantijging aan het adres van Pobedonostsev22, en dat is zijn opmerking dat israel (hij bedoelt de joden) wat hem betreft in de middellandse zee gedreven moeten worden. Ik ben benieuwd.
[..]
hehe, ik wist al zeker dat hij Israël had geschreven, ik was alleen te lui om dat terug te zoeken, dank daarvoor

Maar jij gaat dus even invullen wat een ander bedoeld begrijp ik, en dat poneer je dan als 'de waarheid' .. de nuance ontgaat je weer eens, zoals gewoonlijk .. waarschijnlijk omdat je toch al meent te weten wat de ander bedoeld, en dat noem jij dan een discussie vermoed ik ?
pleased to meet you
pi_68778825
Ja mensen, laten we er hier lekker een bèta-discussie van gaan maken. Het blijft een politiek, militair en sociologisch conflict hoor. Feit is gewoon dat Israël één van de hoogste concentraties wetenschappers heeft en dat het land wetenschappelijk gezien erg hoog geacht wordt, en terecht.

En oh ja, 'Pobedonostsev22'...
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_68778846
Edit; foutje
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_68779693
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 17:28 schreef Nam_Soldier het volgende:
Ja mensen, laten we er hier lekker een bèta-discussie van gaan maken. Het blijft een politiek, militair en sociologisch conflict hoor. Feit is gewoon dat Israël één van de hoogste concentraties wetenschappers heeft en dat het land wetenschappelijk gezien erg hoog geacht wordt, en terecht.
hehe, dat zal je me ook niet zien ontkennen, maar ja, andermans ontdekkingen combineren en dat dat een ontdekking noemen waarmee je de 'Israëlhaters' om de oren wil gaan slaan is mi niet echt een positieve bijdrage aan de algehele discussie .. lijkt meer op misplaatste PR, net als die schildpadden ..

Tuurlijk is het leuk om te weten dat er best aardige mensen wonen in dat land, mensen die zich zorgen maken om een bedreigde diersoort, maar wtf heeft dat te maken met de dagelijkse terreur waaronder Palestijnen in de bezette gebieden te lijden hebben ?

Iedereen is het erover eens dat dat de kern is van het probleem, de doorgaande settler-terreur, er liggen tig plannen klaar, al jaren, om die langzaamaan te ontruimen .. maar wat gebeurd er in de realiteit ?
Men houdt zich niet aan de afspraken, gaat rustig door met bouwen, en bij de volgende onderhandelingsronde is dat dan ineens het uitgangspunt
pleased to meet you
pi_68787483
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 13:41 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nee, maar jij begon met pogingen mij af te zeiken door met stelligheid dingen te beweren, waar je geen zak van af blijkt te weten.
En ik heb je een paar hints gegeven. Dus je had het kunnen weten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68787685
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 16:43 schreef buachaille het volgende:

[..]

[..]
Ach, en je stopt met lezen als de opponent in jouw ogen zwart genoeg is? Of wordt het je zo rood voor de ogen dat je de volgende zin niet meer kunt zien?
Je moet Wilders maar gaan helpen, die zal je talenten op waarde weten te schatten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 7 mei 2009 @ 22:32:20 #297
82489 Airforce1
Gina Carano
pi_68790287
Westoever Infrastructuur:
stuk naar beneden scrollen voor Nederlands.
http://www.xs4all.nl/~rajvdb/rvdb/pages/WestbankInfra.htm

onderstaande quotes geven toch wel heel erg blijk van een structureel plan om de Joodse bezetting en controle heel erg naar hun hand te zetten, wat uiteindelijk alleen maar meer aversie oplevert jegens joden.

Zonder het autowegstelsel in 'bezet gebied' is de nederzettingenpolitiek simpelweg ondenkbaar. De autowegen maken de fysieke controle van de Israëlisch op het Palestijns gebied pas goed mogelijk.

Een autorit over deze wegen biedt voor degenen die het willen zien een onthullende kijk op de ruimtelijke dimensies van Apartheid.

De wegen verbinden Israëlische woonplaatsen in bezet gebied met werkplaatsen over de grens. En natuurlijke verbinden ze de talrijke militaire knooppunten en centra met elkaar.
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_68793686
Wat een verademing om weer een serieus bericht te lezen!
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:48 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat heet het recht op zelfbeschikking en is sinds de 20ste eeuw een belangrijk aspect van het internationaal recht. 'Nou en' zou trouwens net zo goed van toepassing kunnen zijn op de Palestijnen...
Jawel, maar waarom zou dat voor de joden sterker gelden dan voor bijv. de Tamils?
En waar zou dat land dan moeten liggen?
Inderdaad, alleen woonden de Palestijnen er al en hadden ze al een land voor de joden hen overspoelden.
quote:
[..]

Omdat rond 1900 er een kans voordeed om zich er niet bij neer te leggen. In tegenstelling tot de eeuwen daarvoor.
De kans deed zich niet voor, die is geforceerd. Welbewust en doelgericht. Ten koste van de lokale bewoners en illegaal volgens de toen geldende regels.
En dan is er nog de vraag: er is geen enkel ander volk dat 1800 jaar na verdrijving uit het stamgebied en verspreiding over vele landen nog als eenheid bestaat. Alleen zigeuners vertonen hetzelfde kunstje, maar die hebben geen neiging zich een land eigen te maken. 1800 jaar en geen kans zien zich bij de feiten neer te leggen. Voorwaar een hardnekkig volk.
quote:
[..]

Het laatste offensief in Gaza heeft vanuit Israël's perspectief wel degelijk succes gehad. Ik zou bijna zeggen, helaas. Helaas omdat het Israel sterkt in de militaire aanpakt en helaas omdat het suggereert dat Hamas alleen voor rede vatbaar is door middel van geweld. Twee conclusies die ik liever niet zou willen trekken, als je begrijpt wat ik bedoel.
Was het doel niet het afschieten van vuurpijlen te beëindigen? En is dat gelukt? En ik herinner me iets over de bevrijding van een soldaat.... Men zei na twee weken dat de actie een succes was. Maar ik beschouw dat als kromspraak (= propaganda), tot het tegendeel bewezen is.
Het kan natuurlijk dat er een verborgen agenda was: niet zozeer de militaire, maar vooral de civiele structuur van Gaza vernielen. Maar dat is dan weer een misdaad tegen internationaal recht.
Overigens deel ik je gevoel wel, als je zegt helaas. Dat precies laat mij zoeken naar andere wegen dan jij doet.
quote:
[..]

In theorie is het simpel op te lossen. De praktijk is weerbarstiger. Om maar bij het voorbeeld van een personeelsfeest te blijven: iedereen heeft zo zijn voorkeuren, de een roeit op donderdag, de ander tennist op dinsdag en ik zit op vrijdag thuis met de familie. Waarom is mijn beperking belangrijker die van een ander? Omdat het religie is? Dat past niet echt in de moderne Nederlandse samenleving.
Je vergelijking verbaast me. Alsof een joodse staat vergelijkbaar is met de seculiere Nederlandse staat? Meer met een islamitische staat, als je het mij vraagt.
quote:
[..]

Het is ook niet mijn bedoeling jouw voor Moussie te laten denken/praten.
[..]

En wederom leg je de verantwoordelijkheid eenzijdig bij Israël. Je gaat er aan voorbij dat Israël jarenlang werd/wordt aangevallen vanuit Gaza en Libanon. Sinds wanneer mag een land zich daar niet tegen verdedigen. En wat betreft Iran: Israël reageert hier op Iran's retoriek, niet andersom. Het is toch echt de wereld op zijn kop om Israël de schurk te noemen.
Dit is weer een riedeltje oorzaak en gevolg. Want waarom wordt Israel aangevallen vanuit Libanon en Gaza? Omdat het veel Palestijnen van hun grond in het huidige Israel naar Libanon en Gaza verjaagd heeft.
Het kan wel zijn dat je niet naar het verleden wilt kijken, maar daar liggen wel de wortels van het huidige conflict. Nog meer voor de joden als dan voor de Palestijnen.
De eersten voelen zich zeer wezenlijk onveilig, als gevolg van geaccumuleerde ervaringen in het verre verleden (SIC!). De tweeden voelen zich verdreven, bestolen en niet-erkend in hun menselijkheid, als gevolg van hun ervaringen in een tamelijk recent verleden.

Israel is veruit de (militair) sterkste staat in de verre omtrek en stelt zich erg agressief op tegen buurlanden. Het gooit bijna jaar op jaar buurlanden aan gort en laat het aan de rest van de wereld over om de miljardenschade dan te repareren. Als een mens zich op die manier tegen zijn buren zou gedragen, noem je hem een schurk. Of klootzak of zo. Als je ver genoeg van hem af staat, dan.
quote:
[..]

Dus? Misdaden tegen mensen is minder erg dan een ruzie tussen staten? Ik kan niet geloven dat jij dat vindt.
Nee, dat vind ik ook niet. Je interpreteert me verkeerd.
Ik vind dat je een valse vergelijking maakt. We hebben het hier over het geweld, uitgeoefend door een staat tegen een andere staat of zo-ongeveer-staat. Niet over binnenlands geweld van een staat tegen een deel van zijn onderdanen, zoals in Soedan en Sri Lanka. Je vergelijkt appels en peren.
Overigens vind ik het argument van de selectieve verontwaardiging eerder een zwaktebod dan een argument.

Even kijken: nog geen 299, dus ik kan posten!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 08-05-2009 00:23:26 ]
  vrijdag 8 mei 2009 @ 00:01:36 #299
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_68794140
quote:
Dit is weer een riedeltje oorzaak en gevolg. Want waarom wordt Israel aangevallen vanuit Libanon en Gaza? Omdat het veel Palestijnen van hun grond in het huidige Israel naar Libanon en Gaza verjaagd heeft.
Hardnekkig volk, die Palestijnen.
quote:
Het kan wel zijn dat je niet naar het verleden wilt kijken, maar daar liggen wel de wortels van het huidige conflict. Nog meer voor de joden als voor de Palestijnen.
De eersten voelen zich zeer wezenlijk onveilig, als gevolg van geaccumuleerde ervaringen in het verre verleden (SIC!). De tweeden voelen zich verdreven, bestolen en niet-erkend in hun menselijkheid, als gevolg van hun ervaringen in een tamelijk recent verleden.
Merkwaardig gebruik van het woord sic. Sic gebruikt men gewoonlijk om aan de lezer te verduidelijken dat de geciteerde een vreselijke fout beging. Bij voorbeeld:

''Nog meer voor de joden als voor de Palestijnen'' (sic).

Daarbij is het gevoel van onveiligheid aan beide zijden ongeveer gelijktijdig begonnen:in '47 namelijk.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_68794827
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:01 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Hardnekkig volk, die Palestijnen.
[..]

Merkwaardig gebruik van het woord sic. Sic gebruikt men gewoonlijk om aan de lezer te verduidelijken dat de geciteerde een vreselijke fout beging. Bij voorbeeld:

''Nog meer voor de joden als voor de Palestijnen'' (sic).

Volgens mij betekent sic trouwens iets als: Het is ongelooflijk, maar het staat er echt.
Inderdaad meestal gebruikt om een tegenstander weg te zetten, hier meer om te benadrukken dat ik iets echt toegeef.
quote:
Daarbij is het gevoel van onveiligheid aan beide zijden ongeveer gelijktijdig begonnen:in '47 namelijk.
Daar geloof ik niks van.
En in dat geval: dan is de tsunami van joden die tussen 1900 en 1947 Palestina overspoeld heeft, tegen alle toenmalig geldende regels in, toch wel als oorzaak aan te merken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Kees22 op 08-05-2009 00:28:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')