abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68497096
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

En daarmee toon je aan dat juist jouw ideeën uit de conspiracyhoek komen. Je hebt geen bewijzen, je speculeert er op los, waarschijnlijk omdat je niet onder ogen wilt zien dat Arabieren prima zelf er een puinhoop van kunnen maken. (Net zogoed als NL dat zou doen als we de PVV in het zadel zouden helpen, maar dat terzijde).
De Arabieren hadden er oko een puinhoop van gemaakt, ergo ze verraadden de Turken. Dus een groot deel aan hun zelf te danken en Westerlingen die koloniseerden maakten er maar al te veel gebruik van.

Dat ik nou ik geloof gebruik is totaal niet in de context bedoelt die jij wilt doen bljiken.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:11:02 #202
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68497739
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan moet je toch eens beter leren lezen
[..]

Ik vind het verschrikkelijk wat dat volk wordt aangedaan, klopt .. niet alleen hun grondgebied wordt ingepikt, het wordt ook nog eens zo gepresenteerd alsof zij geen enkel recht zouden hebben op die grond.
Als het niet het geloof is in 'het beloofde land' of het gegeven dat er altijd wel een handje vol gewoond heeft, dan wordt wel geschermd met dat er nooit een staat of koninkrijk is geweest met de naam Palestina, dat hun geen 'nationale' trots zouden hebben etc etc .. er wordt van alles bij gesleept om maar duidelijk te maken dat de oorspronkelijke bewoners van de regio geen enkel recht hebben, behalve het recht om te vertrekken naar Jordanië.

En tja, het is nu eenmaal een gegeven dat Israël waarschijnlijk niet zou bestaan in deze vorm, zonder het toen gepleegde terrorisme .. en jij kan dat wel zeggen dat dat 60-80 jaar geleden was, maar dat was het voor ons !! Voor de plaatselijke bewoners, de slachtoffers van dat terrorisme is dat nog springlevend, dagelijkse realiteit, die wonen nu nog op elkaar gepropt in vluchtelingenkampen, omdat het grootste gedeelte van de nieuwbouw in de bezette gebieden die wel toegestaan wordt nieuwe nederzettingen zijn ..
Iedereen met een klein beetje inzicht in de menselijke psychologie zou moeten begrijpen wat de gevolgen daarvan zijn, hoe de druk op de ketel keer op keer wordt opgevoerd tot het weer tot een ontploffing komt ..
en ja, ik heb het idee dat dat bewust gebeurd, dat het de bedoeling is dat tzt de gehele Westbank Joods is, het zal nog even duren maar de kaarten laten zien dat het werkt ..
En weer presenteer je de mening van een kleine minderheid als de algemene mening in Israel. Ik wens je veel plezier met je zwart wit denken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:15:56 #203
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68497939
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:49 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Jij gaat er totaal aan voorbij dat in diezelfde realiteit ook 7 miljoen Israëli wonen die daar ook al hun hele leven wonen voor wie het land inmiddels ook gewoon hun land is, zonder mitsen en maren en zonder smoesjes nodig te hebben. Verder is het terrorisme van de Palestijnen is net zo funest als de bouw van nederzettingen.

Daarom is de geschiedenis interessant, relevant, maar niet belangrijkste punt. Volgens de westerse mores van 60-100 jaar geleden vond men het prima wat in Israël gebeurde. Achteraf kijk je een koe in de kont.

Jouw mentaliteit hebt net zomin om het probleem op te lossen als de ideeën van de extreme pro-Israëli. Met deze houding bij je een onderdeel van het probleem en geen onderdeel van de oplossing.

Inderdaad, dit soort zwart wit denken waar je geen fouten kan zien bij de ene partij en niets goeds bij de anderen is het probleem.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:39:44 #204
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68498801
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

De Arabieren hadden er oko een puinhoop van gemaakt, ergo ze verraadden de Turken. Dus een groot deel aan hun zelf te danken en Westerlingen die koloniseerden maakten er maar al te veel gebruik van.

Dat ik nou ik geloof gebruik is totaal niet in de context bedoelt die jij wilt doen bljiken.
Die Turken daarentegen waren niet aan het koloniseren toen ze die Arabische gebieden bezetten?
pi_68499401
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

Die Turken daarentegen waren niet aan het koloniseren toen ze die Arabische gebieden bezetten?
Hoeveel Turken leven er nu, waar ze wel 1000 jaar aanwezig waren (Seltsjoeken, Mameluken), precies die zijn op een hand te tellen. Turken mijn vriend hebben niet "gekoloniseerd", maar slechts bestuurd. Het bestuurlijke orgaan in handen genomen, maar niet de aanwezige rijkdommen naar Istanbul en alleen Istanbul getransporteerd. Nee de Turken hebben nergens rijkdommen voor eigen gebruik genomen, noch heeft men de eigen cultuur geprobeerd op te leggen. Zie dan ook Griekenland, waar na 500 jaar lang Ottomanen alles nog intact is. Men mocht namelijk hun eigen cultuur belijden, men had zijn eigen rijkdommen van zijn eigen gebied te gebruiken voor zichzelf.

Maar kolonialen doen dit: Koloniseer, scheid je af van bevolking, deporteer rijkdommen, vestig jezelf in grote aantallen. Dat laatste wou niet lukken bij de Europeanen. Op een gegeven moment waren er echt vet veel Fransen in Algerije. Die zijn episch gefaald.

p.s.

De Turken hebben niet bezet, maar een kalifaat opgericht. Dit is een samenwerking van alle moslims in één land. In feite waren de "Osmanen" de bewoners van het Ottomaanse Rijk. Men sprak niet van een Turk of een Arabier. Iedereen was Osmaan (zelfs Christenen en Joden). Je kunt niet spreken van een bezetting, ook voor de opgenoemde redenen (geen rijkdommen gebruiken etc. etc. etc.). Niets voor niets wouden de Christenen in de Balkans liever de Osmanen dan de onderdrukkende koningen in dat gebied.

[ Bericht 8% gewijzigd door Burakius op 29-04-2009 15:06:03 ]
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_68500110
Denk trouwens dat we een beetje afdwalen.....
pi_68504361
quote:
Jij gaat er totaal aan voorbij dat in diezelfde realiteit ook 7 miljoen Israëli wonen die daar ook al hun hele leven wonen voor wie het land inmiddels ook gewoon hun land is, zonder mitsen en maren en zonder smoesjes nodig te hebben.
Waarvan velen zich nog niet eens bewust zijn dat de Palestijnen daar eerder hebben gewoond .. op de een of andere manier wordt dat stukje overgeslagen in hun geschiedenislessen, dat er aardig wat Arabieren verdreven zijn van de grond waarop hun voorvaderen geboren zijn.
quote:
Verder is het terrorisme van de Palestijnen is net zo funest als de bouw van nederzettingen.
Erger nog, het houdt elkaar in stand
quote:
Daarom is de geschiedenis interessant, relevant, maar niet belangrijkste punt. Volgens de westerse mores van 60-100 jaar geleden vond men het prima wat in Israël gebeurde. Achteraf kijk je een koe in de kont.
Het is in zoverre relevant omdat de huidige steun, die Israël blijft ontvangen, gebaseerd is op hetgeen er toen is gebeurd, zowel in Israël als in Europa .. als (noem een gekke dwarsstraat) Noord-Korea hetzelfde zou hebben gedaan en zou doen als Israël, wat zou het commentaar dan zijn ?
quote:
Jouw mentaliteit hebt net zomin om het probleem op te lossen als de ideeën van de extreme pro-Israëli. Met deze houding bij je een onderdeel van het probleem en geen onderdeel van de oplossing.
Aah, dus als ik zeg dat de Israëliërs eindelijk eens echt stevig op de vingers moeten worden getikt met hun nederzettingenbeleid, al was het alleen maar om de Palestijnen het idee te geven dat ze gehoord worden en hun rechten verdedigt, ben ik een onderdeel van het probleem .. nah, liever sturen we nog een schip met wapens om hun te helpen zich te 'verdedigen', dat zal helpen
pleased to meet you
  woensdag 29 april 2009 @ 18:33:59 #208
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_68506833
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Waarvan velen zich nog niet eens bewust zijn dat de Palestijnen daar eerder hebben gewoond .. op de een of andere manier wordt dat stukje overgeslagen in hun geschiedenislessen, dat er aardig wat Arabieren verdreven zijn van de grond waarop hun voorvaderen geboren zijn.
[..]
Sorry hoor, in tegenstelling tot de Palestijnse scholen leren de kinderen in Israël weldegelijk dat de Palestijnen geleden hebben. Daar wordt tegenwoordig geen geheim van gemaakt, het wordt ook gewoon erkend in het voorlichtingsmateriaal dat Israël gebruikt.
quote:
Erger nog, het houdt elkaar in stand
[..]

Het is in zoverre relevant omdat de huidige steun, die Israël blijft ontvangen, gebaseerd is op hetgeen er toen is gebeurd, zowel in Israël als in Europa .. als (noem een gekke dwarsstraat) Noord-Korea hetzelfde zou hebben gedaan en zou doen als Israël, wat zou het commentaar dan zijn ?
[..]
Het is in zoverre irrelevant omdat jij met de wetenschap en de mores van 2009 oordeelt over gebeurtenissen 100 jaar geleden.
quote:
Aah, dus als ik zeg dat de Israëliërs eindelijk eens echt stevig op de vingers moeten worden getikt met hun nederzettingenbeleid, al was het alleen maar om de Palestijnen het idee te geven dat ze gehoord worden en hun rechten verdedigt, ben ik een onderdeel van het probleem .. nah, liever sturen we nog een schip met wapens om hun te helpen zich te 'verdedigen', dat zal helpen
Nu kom je voor jouw doen gematigd uit de hoek.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_68509358
quote:

[..]

Jij gaat er totaal aan voorbij dat in diezelfde realiteit ook 7 miljoen Israëli wonen die daar ook al hun hele leven wonen voor wie het land inmiddels ook gewoon hun land is, zonder mitsen en maren en zonder smoesjes nodig te hebben. Verder is het terrorisme van de Palestijnen is net zo funest als de bouw van nederzettingen.

Dit is dus precies de reden waarom het slinks inpikken van bezette gronden door de bezetter verboden is. En dat is al die tijd al zo geweest, dus is die grond willens en wetens, te kwader trouw dus, ingepikt.
Het blijft ook een slap argument: als je iets steelt en je houdt het maar lang genoeg vast, zou het automatisch je eigendom worden? Zal ik jou eens uit je huis jagen, dan?
Overigens: als je deze redenering aanhangt, haal je de historische claim op Palestina en daarmee de keuze van de zionisten voor Palestina als vestigingsplaats volledig onderuit. Dat maakt die vestiging nog illegaler dan zij al was, ook in jouw ogen. 1900 jaar geleden is immers aanzienlijk meer dan 60 tot 90 jaar geleden!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68509448
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:11 schreef Viajero het volgende:

[..]

En weer presenteer je de mening van een kleine minderheid als de algemene mening in Israel. Ik wens je veel plezier met je zwart wit denken.
Maar als dit een kleine minderheid is, waarom grijpt de meerderheid dan niet in om die sluipende diefstal en roof en vernieling te verhinderen? Waarom is er dan geen politicus die de moed heeft om op basis van die weldenkende meerderheid van jou gewoon een einde te maken aan de bezettingen? En waarom zijn er dan nooit vredesvoorstellen geweest, die wel acceptabel waren voor de Palestijnen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_68509537
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad, dit soort zwart wit denken waar je geen fouten kan zien bij de ene partij en niets goeds bij de anderen is het probleem.
Over wie heb je het nu: PhysicsRules, moussie, mijzelf of jouzelf?
pi_68509847
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Sorry hoor, in tegenstelling tot de Palestijnse scholen leren de kinderen in Israël weldegelijk dat de Palestijnen geleden hebben. Daar wordt tegenwoordig geen geheim van gemaakt, het wordt ook gewoon erkend in het voorlichtingsmateriaal dat Israël gebruikt.
[..]

Het is in zoverre irrelevant omdat jij met de wetenschap en de mores van 2009 oordeelt over gebeurtenissen 100 jaar geleden.
Niet zeuren: indertijd werd dat wel degelijk gezien, dat joden bezig en van plan waren om land van de Arabieren af te pakken. Sommigen zeiden het ook met zoveel woorden. De Britten verboden niet voor niks de import van joden.
quote:
[..]

Wat een geklets: dat zegt ze al veel langer. En ik ook, trouwens. En volgens mij Viajero ook, dus zo uniek zijn we niet.
En nog veel meer mensen zeggen dat: Van Agt, Gretta Duisenberg, Eddo Rosenthal en die Midden-Oostendeskundige, laatst bij dat programma van Witteman over Gaza.

Maar ja, dan begint er weer iemand te schreeuwen dat dat anti-semitisch is en dat de joden alleen maar zichzelf verdedigen en dat de Arabieren barbaren zijn die stenigen en vrouwen verbergen en van foto's knippen ... oh wacht, nee, dat zijn geen Arabieren ...
pi_68509963
quote:

[..]

Dan ben ik toch wel benieuwd, met welke argumenten die landroof goedgepraat wordt. En waarom er nog niet nagedacht wordt over een Wiedergutmachung voor de verdrevenen. Want het lijden en onrecht erkennen zonder daar iets tegenover te stellen, lijkt me psychisch niet vol te houden.
pi_68515993
quote:
Dat is dan ook vrij recent .. ik heb met meerdere in Israël geboren Israëliërs gesproken hierover en die wisten het gewoon niet .. Palestijnen en verdreven, nah, die willen alleen maar ons land inpikken
quote:
Nou nee, dat doe ik mi nou juist niet, ik haal de geschiedkundige context er over het algemeen alleen maar bij om duidelijk te maken dat hetgeen er nu gebeurt niet uit de lucht is komen vallen ..
en om de langdurig gedehumaniseerde Palestijn zijn menselijk gezicht terug te geven ..
quote:
Tja, ik ben dan ook een heel gematigd persoon met een sterk gevoel voor rechtvaardigheid ..
ik heb begrip voor zowel het Joodse terrorisme van toen, het overweldigende verlangen naar thuis (zou gek zijn als ik het niet zou hebben) en daar alles, echt alles, voor over hebben .. maar ik heb ook begrip voor al die stammen die nu Palestijn genoemd worden en uit hen leefgebied verdreven zijn door de Joden en er alles, echt alles, voor over hebben om dat terug te winnen ..

Gek genoeg wordt een realistische kijk, in zowel geschiedkundig als ook religieus getinte context, en kritiek op hetgeen daar gebeurde en gebeurt vaak gezien als extremisme, antisemitisme of whatever .. misschien moet je je eigen motivatie/basis van je redenatie eens goed onder de loep nemen voor je mij extremist noemt ?
pleased to meet you
  woensdag 29 april 2009 @ 23:24:48 #215
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68516164
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar als dit een kleine minderheid is, waarom grijpt de meerderheid dan niet in om die sluipende diefstal en roof en vernieling te verhinderen? Waarom is er dan geen politicus die de moed heeft om op basis van die weldenkende meerderheid van jou gewoon een einde te maken aan de bezettingen? En waarom zijn er dan nooit vredesvoorstellen geweest, die wel acceptabel waren voor de Palestijnen?
In 2000 bood Israel 95% van de westbank aan met compensatie voor die 5%, heel Gaza, en een Palestijnse hoofdstad in Oost Jerusalem.

Arafat weigerde dit. Toen zowel Barak als Clinton hem vroegen wat hij dan wel wilde weigerde hij met een tegenvoorstel te komen.

Ik denk niet dat je ooit een acceptabel voorstel kan creeren voor de Palestijnen. En dat is een van de redenen dat gematigde Israelis zich laten koeioneren door de settlers, ze zijn door dit soort dingen niet overtuigd dat de Palestijnen vrede willen. De raketten die op Israel werden afgevuurd uit Gaza na de terugtrekking hebben ook bijgedragen aan het groeiende idee dat de Palestijnen gewoon geen vrede willen.

Ook is het helaas zo dat juist de fanatiekelingen in de politiek gaan, demonstreren, dreigen etc. Voor de gemiddelde gematigde Israeli in Tel Aviv is de Westbank een stuk minder belangrijk.

Verder hebben de settlers onevenredig veel macht doordat ze vaak de balans houdenin coalities, vergelijkbaar met de Catalanen en de Basken in Spanje.
  woensdag 29 april 2009 @ 23:25:46 #216
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68516186
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Over wie heb je het nu: PhysicsRules, moussie, mijzelf of jouzelf?
Over Moussie. Ik reageer op PhysicsRules die Moussie quote, en ben het met PhysicsRules eens.
  woensdag 29 april 2009 @ 23:27:33 #217
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68516230
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niet zeuren: indertijd werd dat wel degelijk gezien, dat joden bezig en van plan waren om land van de Arabieren af te pakken. Sommigen zeiden het ook met zoveel woorden. De Britten verboden niet voor niks de import van joden.
[..]

Wat een geklets: dat zegt ze al veel langer. En ik ook, trouwens. En volgens mij Viajero ook, dus zo uniek zijn we niet.
En nog veel meer mensen zeggen dat: Van Agt, Gretta Duisenberg, Eddo Rosenthal en die Midden-Oostendeskundige, laatst bij dat programma van Witteman over Gaza.

Maar ja, dan begint er weer iemand te schreeuwen dat dat anti-semitisch is en dat de joden alleen maar zichzelf verdedigen en dat de Arabieren barbaren zijn die stenigen en vrouwen verbergen en van foto's knippen ... oh wacht, nee, dat zijn geen Arabieren ...
Inderdaad, ik ben fel tegen de settlers, net als ik fel tegen Palestijnse terroristen ben. Beiden staan een oplossing in de weg.
  woensdag 29 april 2009 @ 23:32:56 #218
111528 Viajero
Who dares wins
pi_68516386
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is dan ook vrij recent .. ik heb met meerdere in Israël geboren Israëliërs gesproken hierover en die wisten het gewoon niet .. Palestijnen en verdreven, nah, die willen alleen maar ons land inpikken
[..]

Nou nee, dat doe ik mi nou juist niet, ik haal de geschiedkundige context er over het algemeen alleen maar bij om duidelijk te maken dat hetgeen er nu gebeurt niet uit de lucht is komen vallen ..
en om de langdurig gedehumaniseerde Palestijn zijn menselijk gezicht terug te geven ..
[..]

Tja, ik ben dan ook een heel gematigd persoon met een sterk gevoel voor rechtvaardigheid ..
ik heb begrip voor zowel het Joodse terrorisme van toen, het overweldigende verlangen naar thuis (zou gek zijn als ik het niet zou hebben) en daar alles, echt alles, voor over hebben .. maar ik heb ook begrip voor al die stammen die nu Palestijn genoemd worden en uit hen leefgebied verdreven zijn door de Joden en er alles, echt alles, voor over hebben om dat terug te winnen ..

Gek genoeg wordt een realistische kijk, in zowel geschiedkundig als ook religieus getinte context, en kritiek op hetgeen daar gebeurde en gebeurt vaak gezien als extremisme, antisemitisme of whatever .. misschien moet je je eigen motivatie/basis van je redenatie eens goed onder de loep nemen voor je mij extremist noemt ?
Je hebt al meer dan drie posts niet meer over Lehi gezeurd, volgens mij ben je inderdaad gematigder aan het worden. Ga zo door!

Ik begrijp ook beide kanten, ik hoop alleen dat de Palestijnen ooit inzien dat ze met hun geweld en hun haat alleen de extremistische Israelis in de kaart spelen. Ze hoeven de Palestijnen helemaal niet zwart te maken, dat doen ze zelf wel.
Waarbij ik nadrukkelijk wil zeggen dat de Palestijnen zelf het meest lijden onder gekken als Hamas, gematigde Palestijnen worden gewoon vermoord en houden daarom liever hun mond dicht.
pi_68518195
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:32 schreef Viajero het volgende:
Je hebt al meer dan drie posts niet meer over Lehi gezeurd, volgens mij ben je inderdaad gematigder aan het worden. Ga zo door!
Godsamme, het gaat niet over Lehi, Irgun of whatever, het gaat om het niet mooier neer zetten dan het is/was
het gaat om de oogst van hetgeen je hebt gezaaid
quote:
Ik begrijp ook beide kanten, ik hoop alleen dat de Palestijnen ooit inzien dat ze met hun geweld en hun haat alleen de extremistische Israelis in de kaart spelen. Ze hoeven de Palestijnen helemaal niet zwart te maken, dat doen ze zelf wel.
Als je idd beide kanten begrijpt, kijk dan ajb ook eens naar de PM's en hun voorgeschiedenis, en naar wat er gebeurd is in de tijd dat hun aan de macht waren .. zoals ik al zei, de druk op de ketel houden ..
quote:
Waarbij ik nadrukkelijk wil zeggen dat de Palestijnen zelf het meest lijden onder gekken als Hamas, gematigde Palestijnen worden gewoon vermoord en houden daarom liever hun mond dicht.
dat was onder Fatah hetzelfde zo niet erger, het was niet voor niets dat een meerderheid voor Hamas koos...

het idiote aan die situatie is dat er nog steeds met Fatah onderhandelt wordt, ondanks hun martelaren brigade die gewoon rustig doorgaat met het plegen van aanslagen
pleased to meet you
pi_68519302
dubbel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')