nou eigenlijk is het best groen, omdat aan de andere kant van de plas de huizenmarkt weer aardig op gang komtquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:43 schreef xenobinol het volgende:
Was het vandaag weer een beetje een bloedbad
waar staat dat nieuws over de huizenmarkt ergens? zie het nergens staan....quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou eigenlijk is het best groen, omdat aan de andere kant van de plas de huizenmarkt weer aardig op gang komt
Ik geloof dit soort dingen altijd graag.quote:Buried in an IRA report was the following nugget:
Foreign bond holders, like the government of China, have reportedly told the Obama Administration that further losses to debt holders of US banks will result in a boycott of US Treasury auctions.
That's a declaration of economic warfare and the fact that such governments have issued that sort of threat, if its true, needs to be disseminated far and wide and needs to also result in an immediate and total consumer boycott of all products made by such nations.
[..]
In this case China had every reason to desire Citibank to grant credit in a wanton and reckless manner to Americans, as that allowed Americans to buy their imported products manufactured in China at a rate that was otherwise impossible.
Since the mathematics of such "growth rates" in spending were impossible to sustain it was therefore clear and obvious at the time they bought the bonds that such "investments" would inevitably lead to a loss at some point in the future.
Since "stupidity" is not likely when a sovereign is involved I am forced to conclude that the Chinese government intended to extort The United States at the time of the purchase and thus this chain of events constitutes an act of economic warfare.
Since our government has refused to tell Wung-Funkem-You to go stuff it up his posterior we the people are therefore compelled to boycott all products of Chinese origin.
End of discussion.
Werkelijkquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nou eigenlijk is het best groen, omdat aan de andere kant van de plas de huizenmarkt weer aardig op gang komt
en daarom willen we hier altijd graag bronlinkjes of onderbouwing.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:16 schreef dramatiek het volgende:
[..]
waar staat dat nieuws over de huizenmarkt ergens? zie het nergens staan....
Tja ze vergaten dat leverage 2 kanten opwerktquote:Op maandag 20 april 2009 21:31 schreef pberends het volgende:
http://www.z24.nl/economi(...)te_veel_schuld_.html
'Bedrijven hebben te veel schuld'
ik was even vergeten dat ik in het linkdumpforum verzeild was geraakt, waar geldt: i'am linked, therfore i am. Tenzij je natuurlijk een grote depressie voorspelt, of huizenprijzen die minimaal 50% zakken, dan mag elke blote beweringquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:24 schreef simmu het volgende:
[..]
en daarom willen we hier altijd graag bronlinkjes of onderbouwing.
Je komt hier ietwat verzuurd over. Je snapt toch wel het verschil tussen een voorspelling voor eigen rekening ("ik voorspel dat de huizenprijzen in Nederland minimaal 50% omlaag gaan") en een feitelijke vaststelling ("aan de andere kant van de plas komt de huizenmarkt weer aardig op gang")?quote:Op woensdag 22 april 2009 00:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik was even vergeten dat ik in het linkdumpforum verzeild was geraakt, waar geldt: i'am linked, therfore i am. Tenzij je natuurlijk een grote depressie voorspelt, of huizenprijzen die minimaal 50% zakken, dan mag elke blote bewering
http://www.cnbc.com/id/30307858
beter?
eens, ik reageerde verkeerdquote:Op woensdag 22 april 2009 07:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je komt hier ietwat verzuurd over. Je snapt toch wel het verschil tussen een voorspelling voor eigen rekening ("ik voorspel dat de huizenprijzen in Nederland minimaal 50% omlaag gaan") en een feitelijke vaststelling ("aan de andere kant van de plas komt de huizenmarkt weer aardig op gang")?
Dat eerste kun je hooguit aannemelijk maken door met bronnen aan te komen die ongeveer hetzelfde beweren. Maar het blijft een kwestie van geloven dat die voorspelling uitkomt. Dan kun je nog met zoveel bronnen aankomen, definitief hard te maken is het toch niet. Immers, niemand kan in de toekomst kijken.
Het tweede werd door jou gebracht als een feitelijke constatering. En dus willen mensen graag weten waarop je die constatering baseert. Niet omdat ze je bij voorbaat al niet geloven, maar omdat ze nieuwsgierig zijn naar de feiten/cijfers waarop je je constatering baseert.
Of was het bedoeld als voorspelling? Dan had je het imho beter anders op kunnen schrijven.
--quote:Op woensdag 22 april 2009 00:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik was even vergeten dat ik in het linkdumpforum verzeild was geraakt, waar geldt: i'am linked, therfore i am. Tenzij je natuurlijk een grote depressie voorspelt, of huizenprijzen die minimaal 50% zakken, dan mag elke blote bewering
http://www.cnbc.com/id/30307858
beter?
Nuja, de manier waarop naar een bron werd gehengeld zou mijn haren ook wel enigszins overeind doen staan. Dus wat dat betreft begreep ik je reactie wel. Maar ik was zelf ook wel erg benieuwd waar je die informatie vandaan haalde, omdat ik er op de voor mij gebruikelijke sites nergens iets over terug kon vinden.quote:
Ja, of juist niet. Een doodsteek voor de woningmarkt betekent dat huizenprijzen flink omlaag gaan ZODAT DAN starters eindelijk een keer voor een redelijke prijs een koopwoning kunnen kopen. Dit is de oplossing van het probleem, niet de oorzaak.quote:"Dit is de doodsteek voor de huizenmarkt en voor starters in het bijzonder." Ron Bavelaar, directeur van adviesketen Hypotheekshop: "Starters houden de woningmarkt aan de gang. Als dat deel van de markt stagneert, valt de markt voor doorstromers helemaal stil."
LOL. Men vergeet dat je een huis koopt om in te leven, niet om je rijk op te speculeren. Bij stijgende huizenprijzen is niemand gebaat, behalve bij mensen die al een huis hebben en in economische zeepbellen geloven.quote:Dit betekent dat een huizenkoper altijd eigen geld mee moet brengen om de kosten van de koop te betalen, vaak zo’n 10 procent van de koopprijs. Vooral voor starters is dit amper op te brengen, omdat ze niet eerst een huis met winst hebben verkocht.
quote:Op woensdag 22 april 2009 13:26 schreef pberends het volgende:
'Doodsteek voor woningmarkt'![]()
.
Ik sta toch elke keer weer te kijken van de compleet krankzinnige reacties van de woningmarkt-maffia. Waarom zou iemand een eigen huis moeten mogen kopen als men niet eens een startkapitaaltje daarvoor heeft? Dan kan men beter gaan huren. Het volledig financieren van een koopwoning met een hypotheek is niets anders dan een huis van de bank huren.
[..]
Ja, of juist niet. Een doodsteek voor de woningmarkt betekent dat huizenprijzen flink omlaag gaan ZODAT DAN starters eindelijk een keer voor een redelijke prijs een koopwoning kunnen kopen. Dit is de oplossing van het probleem, niet de oorzaak.
[..]
LOL. Men vergeet dat je een huis koopt om in te leven, niet om je rijk op te speculeren. Bij stijgende huizenprijzen is niemand gebaat, behalve bij mensen die al een huis hebben en in economische zeepbellen geloven.
tsja. sorrie hoor, maar dat de prijs kon dalen had je kunnen weten. dat iedereen nu doet alsof dalende prijzen zo'n verrassing zijn vind ik raar. kijk naar hoelang wij hier al bomen over de overstrokken huizenmarkt. had dan toen al meegelezen, ipv hardnekkig volhouden dat de prijzen heus enkel en altijd zullen stijgen.quote:Op woensdag 22 april 2009 13:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor als "oplossing" voor mensen zoals ik? op de top van de huizenprijs een nieuwbouw huis gekocht (2 jaar geleden ,toen was er nog geen vuiltje aan de lucht) die net is opgeleverd en met een slecht te verkopen eerste huis? waar geen meerwaarde opzit?
Ik wil best een verlies nemen als dat de markt helpt maar ik verdom het om te boeten voor een situatie waar ik geen invloed op had/heb.
Nou, dan laat je je huis toch nog gewoon veel langer te koop staan? Totdat het wel oplevert wat het volgens jou op moet leveren?quote:Op woensdag 22 april 2009 13:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Wat stel je dan voor als "oplossing" voor mensen zoals ik? op de top van de huizenprijs een nieuwbouw huis gekocht (2 jaar geleden ,toen was er nog geen vuiltje aan de lucht) die net is opgeleverd en met een slecht te verkopen eerste huis? waar geen meerwaarde opzit?
Ik wil best een verlies nemen als dat de markt helpt maar ik verdom het om te boeten voor een situatie waar ik geen invloed op had/heb.
De huizenprijzen in NL bestaan voor 50% uit lucht. Dat kan elke idioot snappen als je ook maar iets van de NL-huizenmarkt bekijkt. Je bent gek als je de hoofdprijs betaald hebt voor een huis.quote:Op woensdag 22 april 2009 13:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:
[..]
Excuus.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Lange teentjes.....ik vraag "wat stel je voor", ik beschuldig niemand en neem gewoon mijn verantwoordelijkheid.
De prijs van mijn huidige woning is gewoon onderhandelbaar. Ik heb nooit beweerd dat de huizenprijs niet zou kunnen dalen. Waar ik mee zit is dat het potentieel verlies door aangekondigde maatregelen van een instantie die ons eerst lekker maakte om vooral te kopen veel groter wiordt.
Daarnaast, op de top van de markt gekocht weet ik nu, 2 jaar geleden was daar geen spraken van.
Ik heb ook geen tophypotheek en kan best wel wat opvangen, vraag gewoon advies in een lopende discussie.
ontspan! das mijn advies aan jullie iig
Dat sowieso, maar desalniettemin zijn de maatregelen prima.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Excuus.
Er is imho weinig wat je kunt doen, behalve hopen en er actief aan meewerken dat je je huis zo snel mogelijk kwijtraakt. Met die door de AFM voorgestelde maatregelen ben ik het overigens helemaal niet eens. Dat hadden ze 15 jaar geleden moeten doen, niet nu.
Tuurlijk maar echte alternatieven zijn er niet. We're in it together zeg maar. Wil je een beetje leuk wonen dan moet je flink betalen, of je nou huurt of koopt. Wij hebben een mooi huis gekocht om te blijven zitten tot we oud zijn, om te wonen dus. De enige reden dat we dat 2 jaal geleden hebben gedaan is omdat we er aan toe waren. Niet omdat er één of andere markt ons daartoe dwong.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:09 schreef pberends het volgende:
[..]
De huizenprijzen in NL bestaan voor 50% uit lucht. Dat kan elke idioot snappen als je ook maar iets van de NL-huizenmarkt bekijkt. Je bent gek als je de hoofdprijs betaald hebt voor een huis.
Maar ik denk dat het imploderen van de huizenmarkt een ineenstorting zal betekenen van het financiële systeem, waardoor er praktisch gezien geen schulden meer zullen bestaan.
Op zichzelf zijn de maatregelen inderdaad prima. Maar een goede maatregel op een bijzonder slecht moment lijkt me nog steeds geen geweldig plan.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar desalniettemin zijn de maatregelen prima.
Zitten alle schulden dan echt alleen maar in het vastgoed, of zijn er ook veel schulden over schulden over schulden. Waardoor de eerste schuld eigenlijk alleen die hypotheek op het vastgeod is die bij wijze vanspreken maar 100 is maar het totaal aan schulden door de hefbomen wel 500 of meer kan zijn bij de banken.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:09 schreef pberends het volgende:
Maar ik denk dat het imploderen van de huizenmarkt een ineenstorting zal betekenen van het financiële systeem, waardoor er praktisch gezien geen schulden meer zullen bestaan.
Mja, maar er komt geen goed moment meer lijkt me. In ieder geval niet in de nabije toekomst.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Op zichzelf zijn de maatregelen inderdaad prima. Maar een goede maatregel op een bijzonder slecht moment lijkt me nog steeds geen geweldig plan.
Zit wat in.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Mja, maar er komt geen goed moment meer lijkt me. In ieder geval niet in de nabije toekomst.
Mosterd na de maaltijd, de bubbel is vol en zal leeglopen. De regel zorgt er wel voor dat er uiteindelijk minder gedupeerden zijn.Of zou het verstandig zijn, met een oplopende werkeloosheid vooral onder 45 minners en starters op de arbeidsmarkt, om starters lekker een tophypotheekje te geven waar ze bij ontslag mee in de problemen komen? Blijven die starters maar even gehuurd zitten, lijkt me veel verstandiger. Kunnen de stelletjes ook een beetje aan elkaar wennen voordat ze samen besluiten een huis te kopen.
Probleem is natuurlijk dat echt niemand door de zure appel heen wil bijten. Starters niet, mensen die hun huis kwijt willen niet blablablabla.....niemand wil inleveren en niemand wil zich realiseren dat de opwaartse welvaartstrend toch echt even stilstaat. Wordt nog lastig als er door velen nu al gemekkerd wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |