abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68063957
Eens kijken of ik een duidelijk beeld kan schetsen van hoe het zou zijn als atheïsten de wereld zouden overheersen.

Dus eeuh, een atheist zoon kom thuis en zegt

'Hoi mam', 'dag mijn zoon'.
Waarop haar zoon iets zal zeggen als 'Hey ma, ik ga een hoer neuken!'.
'Geen probleem zoon, maar kom niet te laat thuis'.
'Ik kan laat zijn mam, want ik ga daarna wat wiet roken met mijn vrienden, want het is toch "niet verslavend". '
'Oh oke, prima mijn zoon.'

En dan komt de atheïstisch vader thuis...

Man : Hey Schat
Vrouw : Hoi liefje
Man : Hoe was je dag?
Vrouw : Ach ik ben alweer zwanger, het ziet er naar uit dat we nog een abortus moeten plegen. want een foetus is toch 'niet een echt menselijk leven'.
Man: Geen probleem schatje, neem zoveel abortussen als je wilt.
Vrouw : 'Okaaayyyy, zal ik doen... Oh en ga niet naar onze slaapkamer... want er zijn daar twee flikkers aan het neuken!'
Man : Waarom zijn er daar twee homo's schatje?
Vrouw : Omdat ik er graag naar wou kijken, kijken naar die homo's.
Man : Oh oke schatje is prima dan.

En dan zouden ze een atheïstisch buurman tegenkomen...

Buurman: vlug, vlug, kom er is een gelovige buiten.
Man : Oh, we komen al!
En dan pakken ze hun zwarte kledij en sluiers en dan zou die gelovige waarschijnlijk gekruisigd worden aan een grote houten swastika. Levend verbrand en omsingeld door atheïsten. in KKK kleding. 'Sterf gelovige, sterrrrffffff!'
'We claimen tolerant te zijn over alle overtuigingen behalve jullie, we haten jullie, want we zijn atheïsten en we zijn hypocriet, want we zijn atheïsten.

Eng he? Een wereld overheerst door atheïsten?
pi_68063979
Is dat de text van dat grappige Dumpert filmpje?
pi_68064007
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:28 schreef oxylus11 het volgende:
Is dat de text van dat grappige Dumpert filmpje?
Verrader
pi_68064089
Zielig dit.
Maar zie je zelf dit ook zo?
  donderdag 16 april 2009 @ 10:32:15 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_68064111
Mijn ideale wereld
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 16 april 2009 @ 10:32:29 #6
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_68064115
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 16 april 2009 @ 10:32:36 #7
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
  donderdag 16 april 2009 @ 10:33:22 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68064154
En een atheist is volgens jou iemand die automatisch geen normen en waardenstelsel bezit? Voor mij is dat juist iemand die intelligent genoeg is om zichzelf in toom te houden zonder de dreiging van een religieuze poppenkast .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_68064161
TS heeft duidelijk een eigen mening en heeft ons bewezen dat hij engels kan. Meer redenen heb je toch niet nodig voor een slotje....
  donderdag 16 april 2009 @ 10:34:49 #10
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_68064188
Maar dit is wel een goed punt natuurlijk. Alles moet kunnen, immers: iedereen heeft recht op zijn vrijheid en zijn eigen waarden tenzij het een gelovige is want die zijn hypocriet of zouden het kwaad verspreiden
pi_68064214
TS is een idealist.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_68064229
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:35 schreef teknomist het volgende:
TS is een idealist.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:48:28 #13
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_68064592
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:33 schreef Vivi het volgende:
En een atheist is volgens jou iemand die automatisch geen normen en waardenstelsel bezit? Voor mij is dat juist iemand die intelligent genoeg is om zichzelf in toom te houden zonder de dreiging van een religieuze poppenkast .
Dat dus.
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_68064618
quote:

Je had het niet beter kunnen zeggen. We zouden aanvullend hooguit nog even kunnen wijzen op de vele schuinmarcheerders onder gelovigen, kuddes gelovigen die massaal de regels van het eigen geloof overtreden en de waslijst aan misstanden die uit naam van religie worden begaan.

Ik ben atheïst, maar ik durf gerust van mezelf te zeggen dat ik me beter aan de Bijbel houd dan menig gelovige.
pi_68064642
Eerste twee ok..

Derde? Damn.... de eerste twee spraken je aan, maar met het derde stukje wilde je jezelf van het atheisme houden?
  donderdag 16 april 2009 @ 10:53:57 #16
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_68064777
Wat leuk, al slaat het natuurlijk nergens op verder.

Ik zou eenzelfde soort verhaal kunnen tikken over een gelovig gezin met een seksueelgefrustreerde zoon die zwaar gedreprimeerd is omdat zijn gelovige ouders zijn homoseksualiteit niet willen accepteren. Uiteraard hebben pa en ma ook een ziek dochtertje in huis die constant pijn lijdt en daarnaast als kasplantje door 't leven gaat omdat pa en ma zo egoistisch zijn geweest om geen abortus te overwegen. En zodra ze de andersdenkende buurman (niet perse atheistisch, kan best dat die kerel een ander geloof aanhangt) zien slaan ze hem in elkaar zetten ze hem op de brandstapel omdat mensen die niet hun religie aanhangen kwaadaardig zijn!
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
pi_68064926
Fatsoen en normen staat of valt niet zonder religie. Mensen die beweren van wel hebben blijkbaar zelf geen normen. Het is al triest genoeg dat ze een religie ervoor nodig hebben en niet op hun eigen karakter vertrouwen.
pi_68064966
Dat er uberhaupt iemand zoveel achterlijkheid uit zijn poten getypt krijgt....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68065006
en TS is moderator?

Doe dat voortaan met een kloon, dat staat niet zo dom...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 16 april 2009 @ 11:01:39 #20
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_68065040
Religie is voor kleuters.
  donderdag 16 april 2009 @ 11:02:29 #21
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_68065068
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:28 schreef oxylus11 het volgende:
Is dat de text van dat lompe Dumpert filmpje?
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_68065074
Tja religie zit natuurlijk diep geworteld in onze cultuur; hoe wij nu leven heeft alles te maken met het verleden en in het verleden maakte religie een belangrijk deel uit van onze cultuur (en nog steeds).

Het enige vervelende is dat het lijkt alsof met de steeds verder ontwikkeling van het atheïsme mensen meer en meer alleen maar aan zichzelf denken.

(ik zeg het er maar altijd bij bij dit soort topics; ik ben zelf ook atheïst)
  donderdag 16 april 2009 @ 11:03:09 #23
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_68065089
quote:
Dit dus, daarbij heb ik meer vertrouwen in iemand die uit zichzelf bepaalde normen en waarden aanhoud, dan iemand die dat alleen maar vanuit zijn religie of heilige boek doet. Als in, zonder die religie zou hij/zij geen normen/waarden hebben?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 16 april 2009 @ 11:09:06 #24
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_68065322
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_68065359
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:02 schreef zatoichi het volgende:
Tja religie zit natuurlijk diep geworteld in onze cultuur; hoe wij nu leven heeft alles te maken met het verleden en in het verleden maakte religie een belangrijk deel uit van onze cultuur (en nog steeds).

Het enige vervelende is dat het lijkt alsof met de steeds verder ontwikkeling van het atheïsme mensen meer en meer alleen maar aan zichzelf denken.

(ik zeg het er maar altijd bij bij dit soort topics; ik ben zelf ook atheïst)
Atheïsme begint meer en meer een religie te worden... met alle slechte eigenschappen die daar bij horen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')