Heb je die statistieken? Bron?quote:Op donderdag 16 april 2009 21:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Neen. Onoplettendheid is nr. 1 hoofdoorzaak. Hard rijden bungelt onderaan. Het is een fabel die Spee, de grootste leugenaar ooit in staatsdienst (en dan reken ik die malloot uit Irak mee), heeft verspreid en velen trappen erin.
Omdat het onzinnig is om je altijd aan bepaalde regels te houden.quote:Op donderdag 16 april 2009 20:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waarom zou iemand 140 rijden, als het toch nooit mag?
quote:Op donderdag 16 april 2009 22:01 schreef waht het volgende:
[..]
Omdat het onzinnig is om je altijd aan bepaalde regels te houden.
Adviesdienst verkeer en vervoer, onderdeel van Min. Verkeer en Waterstaat.quote:
Als je alle kleine overtredingen en baldadigheden direct zou bestraffen, in wat voor samenleving zouden we dan nu leven? Iedereen breekt af en toe weleens een regeltje, maar dat wil niet zeggen dat dit direct slecht is en gestraft moet worden.quote:
Ho! De essentiële zaken des levens blijven bij mij in de volle aandacht.quote:
Je gaat me niet vertellen dat je je neerlegt bij alle regels die een of andere overheid ooit heeft ingesteld? Als ik je posts op dit forum zo lees ben je redelijk overtuigd van je eigen normen en waarden, waarom pas je dit ook niet in het dagelijks leven toe? Vaak genoeg is het neerleggen bij de regels van de overheid de beste en/of makkelijkste weg, van veel regels ben ik ook overtuigd dat ze er moeten zijn. Aan de andere kant sta je soms in situaties waar je lak mag hebben aan die regels. Het is eigenlijk gewoon je eigen hersenen gebruiken en niet blindelings afgaan op de regels (adviezen) van de overheid.quote:
Linkje?quote:Op donderdag 16 april 2009 22:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Adviesdienst verkeer en vervoer, onderdeel van Min. Verkeer en Waterstaat.
Hoe kan dat als je veel te hard rijdtquote:Op donderdag 16 april 2009 22:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ho! De essentiële zaken des levens blijven bij mij in de volle aandacht.
Ja maar wat zijn hufters? Is dat de automobilist die 160 KM/u rijd op een rustig stuk snelweg of de automobilist die met 110 km/u op de linkerbaan blijft hangen omdat hij/zij nog een vrachtwagen ziet rijden een kilometer verderop op de rechterbaan?quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:07 schreef Megumi het volgende:
Tegen! Hufters gelijk voor het leven het rijbewijs afnemen.
Een deel van mijn hersenen heeft dat als enige taak.quote:
Lastig. Laten we het houden op dat links rijden/hangen.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar wat zijn hufters? Is dat de automobilist die 160 KM/u rijd op een rustig stuk snelweg of de automobilist die met 110 km/u op de linkerbaan blijft hangen omdat hij/zij nog een vrachtwagen ziet rijden een kilometer verderop op de rechterbaan?
Echgaaf schijnt te denken dat een te hoge snelheid je automatisch tot hufter maakt wat mij alleen maar weer aangeeft dat Echtgaaf nogal ver van de realiteit afstaat.
+1quote:Op vrijdag 17 april 2009 12:00 schreef Megumi het volgende:
Laten we het houden op dat links rijden/hangen.
Grote snelheidsverschillen zijn nog nooit veilig geweest.quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:14 schreef Chewie het volgende:
[..]
Echgaaf schijnt te denken dat een te hoge snelheid je automatisch tot hufter maakt wat mij alleen maar weer aangeeft dat Echtgaaf nogal ver van de realiteit afstaat.
Dus 120 is ook gevaarlijk omdat vrachtwagens en auto met aanhanger/caravan 80 rijden?quote:Op zondag 19 april 2009 00:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Grote snelheidsverschillen zijn nog nooit veilig geweest.
Je auto zomaar naar de linkerbaan gooien ook niet.quote:Op zondag 19 april 2009 00:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Grote snelheidsverschillen zijn nog nooit veilig geweest.
Ja, je kunt em dan raken met 40 km/h. Heb je wel eens geprobeerd om met 40 km/h tegen een boom te rijden? Hoe dat dat voelt? En probeer het daarna even met 80..quote:Op zondag 19 april 2009 00:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dus 120 is ook gevaarlijk omdat vrachtwagens en auto met aanhanger/caravan 80 rijden?
Je kan beter 160 rijden zonder alcohol dan 100 met..... Tjsa.quote:Onzin Echgaaf, 160 hoeft niet gevaarlijk te zijn en 100 kan gevaarlijk zijn.
Als je met een kleiner snelheidsverschil een fout maakt, dan zijn de gevolgen doorgaans minder desastreus dan bij grote snelheidsverschillen.quote:Op zondag 19 april 2009 00:15 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Je auto zomaar naar de linkerbaan gooien ook niet.
Niet je spiegels gebruiken ook niet.
Gebeurt allemaal nog vaker dan hard rijden. Maar wordt men daarop beboet? Nee. En waarom open je daar niet een topic over met een soortgelijke titel die riooljournalisten ook wel gebruiken door woorden als "hufter" erin te zetten.
140 km/h op een lege snelweg is niet plots gevaarlijk. Autorijden is meer dan regeltjes, autorijden is anticiperen. Situatie afhankelijk.
Maar je staat inderdaad ver van de realiteit wat autorijden betreft.
Dus 160 km/h rijden waar anderen 120 km/h rijden is prima volgens jou.quote:Op zondag 19 april 2009 00:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als je met een kleiner snelheidsverschil een fout maakt, dan zijn de gevolgen doorgaans minder desastreus dan bij grote snelheidsverschillen.
E=0.5.m.v2
P=m.v.
Dacht het niet.quote:Op zondag 19 april 2009 00:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dus 160 km/h rijden waar anderen 120 km/h rijden is prima volgens jou.
Jij snapt weinig van anticiperen?quote:Op zondag 19 april 2009 00:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, je kunt em dan raken met 40 km/h. Heb je wel eens geprobeerd om met 40 km/h tegen een boom te rijden? Hoe dat dat voelt? En probeer het daarna even met 80..
[..]
Je kan beter 160 rijden zonder alcohol dan 100 met..... Tjsa.
Ik ben er bekend mee, dan nog: er speelt meer.quote:Op zondag 19 april 2009 00:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dacht het niet.
Wet van behoud van energie en impuls toepassen bij een gedeeltelijke elastische botsing.
Als je mij niet gelooft, dan kan je het altijd nog uitproberen. Ik raad het je maar niet aan.
Ik rijdt jaaaaaaaaaaareeeeen schadevrij auto.quote:Op zondag 19 april 2009 00:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Jij snapt weinig van anticiperen?
En waar haal ik alcohol erbij eigenlijk![]()
Heb je je rijbewijs wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |