beunhaas96 | woensdag 15 april 2009 @ 11:06 |
Ik wil binnenkort mijn vakantie gaan boeken. Nu vraag ik me af, of het zich nog loont om vanuit het buitenland te vliegen nu de vliegtax gaat verdwijnen? Wat denken jullie? | |
Dlocks | woensdag 15 april 2009 @ 11:15 |
Ik zag gisteren in de Volkskrant een advertentie van Kras.nl over een rondreis door Thailand. Zij adverteerden met vliegen vanaf Nederland vanaf prijs ca 1400 euro p.p en vliegen vanaf Düsseldorf voor de zelfde vakantie vanaf ca 1100 euro p.p. Dus afhankelijk van naar welk land je gaat vliegen kan het lonen om vanuit het buitenland te vliegen.. Overigens was/is Schiphol niet duur door de vliegtaks die inmiddels is afgeschaft. Schiphol was daarvoor al duur en is dat nog steeds (met of zonder vliegtaks). | |
Yi-Long | woensdag 15 april 2009 @ 11:15 |
Yeah, volgens mij is het vanuit Duitsland eigenlijk standaard al een stuk goedkoper. Wij gingen al via Duitsland voordat die hele vliegtax kwam. 2 weken geleden nog iemand gesproken die naar Malaysia gaat en ook daar was het goedkoper om in Duitsland te vertrekken, MET KLM(!), en die gaat vervolgens ook nog eerst naar Amsterdam toe(!), om van daaruit naar Malaysia te vliegen... ![]() ...om over de klantvriendelijkheid/service nog maar niet te spreken. | |
TheClown1 | woensdag 15 april 2009 @ 11:25 |
via cheaptickets.nl zijn al mijn bestemmingen goedkoper via duitse vliegvelden dan via schiphol | |
spijkerbroek | woensdag 15 april 2009 @ 11:26 |
Het ligt er maar net aan waar je woont. Ik woon vlak bij Schiphol en het is voor mij vaak duurder (en het kost zéker meer tijd) om via Weeze, Charleroi of andere buitenlandse vliegvelden te vliegen. | |
beunhaas96 | woensdag 15 april 2009 @ 11:27 |
quote:Ja dat is dus ook mijn probleem, ik wil in juli naar Tenerife en zit er zeker over te denken om dat vanuit Düsseldorf of iets dergelijks te boeken. De prijzen vanuit Nederland blijven duur! Ik vroeg me alleen af of er al mensen zijn die verandering zien, in de Nederlandse reissector? ![]() | |
TheThirdMark | woensdag 15 april 2009 @ 11:47 |
Mijn broer vertrekt over een week of 6 naar Italie. Voor zo'n klein stukje scheelde vliegen vanuit Duitsland al ¤80pp in vergelijking met Schiphol. | |
sjorti | woensdag 15 april 2009 @ 11:50 |
Als je naar Tenerife wilt zou ik vanaf Weeze met Ryanair, is 9 van de 10 keer goedkoper dan vanaf Schiphol | |
DancePlaza | woensdag 15 april 2009 @ 13:07 |
quote:tjsa.. vriendin van mij gaat ook via klm dusseldorf - amsterdam - kuala lumpur = 840 amsterdam - kuala lumpur = 1200 en op de terug weg stappen zij gewoon lekker uit in Amsterdam ![]() | |
Yi-Long | woensdag 15 april 2009 @ 13:15 |
quote:Lukt dat wel met je bagage enzo? Persoonlijk zou ik dan gewoon liever doorgaan naar Duitsland en daar door de douane gaan. In DL zit de douane er nog gewoon om voor de veiligheid te checken, terwijl ze in NL meer bezig zijn om de staatskas wat extra te spekken. | |
Dlocks | woensdag 15 april 2009 @ 13:51 |
quote:En Schiphol maar zeggen dat de daling komt door de inmiddels afgeschafte vliegtaks en de kredietkrisies. | |
Thetallguy | woensdag 15 april 2009 @ 14:06 |
Vliegen vanuit Dusseldorf is altijd al goedkoper geweest, ook voor de vliegtaks. Het is alleen dat rond die tijd natuurlijk alles meer in het nieuws kwam waardoor het de mensen meer opviel. | |
Pietverdriet | woensdag 15 april 2009 @ 19:56 |
Vliegen van bv Munster Osnabruck is goedkoper en het parkeren is goedkoper | |
kikoooooo | woensdag 15 april 2009 @ 19:59 |
quote:Kutsite | |
Fogel | woensdag 15 april 2009 @ 21:37 |
Tip: Als je met de KLM vanaf Duitsland vertrekt, boek dan via www.klm.de en niet via www.klm.nl, kan zomaar honderd euro schelen, zelfs binnen Europa (want de Duitse actietarieven krijg je via .nl niet te zien...). | |
LordLynx | donderdag 16 april 2009 @ 00:02 |
Brussel - New York (retour) geboekt voor 320 per persoon (directe vlucht, inclusief taxes, etc) Amsterdam - New York kon ik rond dezelfde data voor 580 op zijn minst vinden, was nog wel inclusief vliegtax maar 535 is toch nog steeds een procent of 65 meer dan 320. | |
beunhaas96 | donderdag 16 april 2009 @ 16:54 |
Ik kwam net deze online reisorganisatie (holidaycheck) tegen die zich speciaal richt op vliegen vanuit Duitsland. Het zal zich dus idd nog lonen om vanuit het buitenland te vliegen. ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 16 april 2009 @ 16:54 |
Alleen al om niet van schiphol te hoeven vliegen is reden genoeg. | |
Fogel | donderdag 16 april 2009 @ 16:55 |
quote:Ik vlieg liever via Schiphol dan via Oslo... | |
Pietverdriet | donderdag 16 april 2009 @ 16:57 |
quote:HA HA HA Oh My God, Brilliant ROTFLPIMP ![]() | |
Natalie | donderdag 16 april 2009 @ 16:58 |
Mja ach, hoe dicht woon je bij andere vliegvelden in de buurt en hoe erg zit je op de centen? Wij wonen vlakbij Schiphol. Er is geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om naar Duitsland of België te treinen omdat ik daar voor een beetje goedkoper het vliegtuig in kan. Bovendien, dat geld van die treinreis komt er ook bovenop. Vraag me af hoe groot het prijsverschill dan wordt. | |
Fogel | donderdag 16 april 2009 @ 16:59 |
quote:Wat is dat nou weer voor een gestoorde reactie? | |
Natalie | donderdag 16 april 2009 @ 17:25 |
quote:Mja, misschien bedoelt hij dat Oslo wel erg ver ligt om als alternatief voor Schiphol te gebruiken. | |
Fogel | donderdag 16 april 2009 @ 17:31 |
quote:Vreemde manier om het uit te drukken dan. Voor mij is het zo dat ik kan kiezen om via Oslo, Schiphol of Kopenhagen te vliegen vanaf waar ik woon, en dan geniet Schiphol absoluut de voorkeur. | |
Natalie | donderdag 16 april 2009 @ 17:34 |
quote:Ja, eens. Al doe ik ook maar een gok, hoor. Misschien bedoelt hij er wel heel iets anders mee. ![]() * Natalie vliegt ook graag via Schiphol. | |
Dlocks | donderdag 16 april 2009 @ 17:38 |
quote:Omdat? | |
Pietverdriet | donderdag 16 april 2009 @ 17:47 |
quote:Ik had het over VAN schiphol te vliegen, daar heen rijden, file, je auto kwijt raken, gruwelijk duur parkeren, takke eind naar het vliegveld, gruwelijke rijen bij het inchecken, helemaal naar het eind van de fucking D pier te lopen en jij reageerd daarop dat je schiphol fijnen vind dan Oslo. Grappig. Ik vlieg ook liever VIA Dubai dan VIA Los Angeles, maar dat heeft niets met dit topic te maken, het gaat niet over transfer hubs maar over vertrekken van vliegvelden net over de Nederlandse grens tov hoofdzakelijk Schiphol Oh en met de Trein naar Schiphol, prachtig, kom eens laat aan en probeer dan eens terug te komen. | |
Fogel | donderdag 16 april 2009 @ 18:29 |
quote:Met de KLM is het te combineren... parkeren op een Duits vliegveld en dan toch via Schiphol naar je bestemming. Scheelt vaak behoorlijk wat geld, zowel voor de vlucht als voor het parkeren. Is natuurlijk vooral aantrekkelijk als je in het oosten van Nederland woont. | |
Pietverdriet | donderdag 16 april 2009 @ 18:38 |
quote:Waarom zou je perse schiphol als Hub willen, of KLM willen vliegen? Geef mij maar Emirates, Singapore Airlines of desnoods de Luftwaffe voordat ik nog eens met KLM vlieg, en ik heb er nota bene 2 jaar heel prettig gewerkt. | |
sempron2400 | donderdag 16 april 2009 @ 21:25 |
quote:Het grote prijsverschil komt ook omdat de vlucht vanaf Dusseldorf via Amsterdam geen rechtstreekse vlucht is. Zou je rechtstreeks vanaf Dusseldorf vliegen, dan wordt het verschil kleiner. | |
Fogel | donderdag 16 april 2009 @ 21:54 |
quote:Omdat Emirates, SA en Lufthansa geen routes naar Trondheim hebben. Ik kan kiezen uit het volgende: - KLM via Schiphol - SAS via Oslo (en dan is vaak nog een 2e overstap nodig) - SAS/Widerøe via Kopenhagen Aangezien ik een bloedhekel heb aan (de economyclass van) SAS vervallen 2 van de 3 opties. | |
Light | donderdag 16 april 2009 @ 22:27 |
quote:En met de trein naar Dusseldorf, is dat dan wel te doen? Volgens mij niet als je vanuit Nederland komt. | |
Pietverdriet | donderdag 16 april 2009 @ 22:31 |
quote:Je kan de ICE nemen, die rijd van Adam, Utrecht, Arnhem, Duisburg, Düsseldorf Luchthaven. Maar goed, ik neem de auto. | |
Miss_paraplu | donderdag 16 april 2009 @ 22:33 |
Het ligt er volgens mij idd wat mensen hierboven ook al zeiden net aan waar je woont. Want als ik vanaf Dusseldorf bijv. zou gaan vliegen, om als voorbeeld te nemen.. Ipv. van Schiphol, kost het mij eerst al het het ritje naar Dusseldorf vanaf Groningen, dus aan benzine of treinkaartje ben ik ook al veel geld kwijt. Offtopic : Nu heb ik het geluk dat ik vanaf Eelde kan vliegen. En ga ik dat ook doen 12 mei . ![]() | |
Dlocks | donderdag 16 april 2009 @ 22:48 |
quote:Dat zal vast wel. Op zich vreemd, want bij een tussenstop verbruikt een vliegtuig meer brandstof en moet één keer extra landingsgeld (of hoe dat ook heet) betalen voor het landen op het relatief dure Schiphol. Dus een vliegmaatschappij maakt dan in principe meer kosten en dan hoef je als klant toch minder te betalen. De reden snap ik ook overigens ook wel. Niemand die een vlucht vanaf Dusseldorf met een tussenstop op Schiphol zal nemen als dat duurder is dan een directe vlucht. | |
DancePlaza | donderdag 16 april 2009 @ 22:50 |
quote:299 km – ca. 2 uur 47 min. Groningen - Dusseldorf 181 km – ca. 1 uur 49 min. Amsterdam - Groningen mwah. valt nog wel.. ben je nog altijd goedkoper uit | |
Pietverdriet | donderdag 16 april 2009 @ 22:59 |
quote:Bestemmingen vanaf Bremen http://www.airport-bremen(...)mer-2009/abflug.html 180 Km vanaf Groningen en er gaat een directe lijnbus http://www.publicexpress.de/ | |
Light | donderdag 16 april 2009 @ 23:07 |
quote:Da's geen handige optie als je, zoals ik, in Enschede woont. Enschede - Arnhem is met de trein ongeveer 45 minuten korter dan Enschede - Schiphol. quote:Ik heb geen auto. | |
Jaguarized | vrijdag 17 april 2009 @ 02:33 |
quote:Het schijnt, let op "schijnt", dat je op de terugweg op het vliegveld van vertrek kan vragen of ze je bagage labelen tot Amsterdam in plaats van Düsseldorf. Ik weet niet of men dit in de praktijk ook doet aangezien ik het ook maar eens gehoord/gelezen heb. Zou wel mooi zijn als dat zou kunnen.... | |
Natalie | vrijdag 17 april 2009 @ 08:40 |
quote:Mijn ouders wonen ook nabij Eelde. Die zijn in 10 minuten op het vliegveld en maken daar ook iedere zomer gebruik van ![]() | |
Damzkieee | vrijdag 17 april 2009 @ 08:46 |
quote:Als je 250,- p.p. voor de bagagehandling wil betalen kan dat inderdaad wel ja. Vanuit New York was dat. DUS-AMS-JFK (retour) was 370,- AMS-JFK (retour) was 570,- | |
JuiceJuice | vrijdag 17 april 2009 @ 08:53 |
Zal vast lonen, maar ik blijf vliegen via Schiphol | |
ioko | vrijdag 17 april 2009 @ 09:23 |
quote:2 jaar geleden vanuit China lukte het een groep van mijn reisgezelschap wel, en een ander deel niet (die namen een vlucht een aantal dagen later). Het schijnt dat er europese wetgeving is, dat je zelf je transfer mag doen (qua bagage). Als je aankomt mag je daarom je bagage ophalen, en dan check je gewoon niet in voor je vervolgvlucht. Vliegtuigmaatschappijen doen er volgens mij alles aan om dit te ontmoedigen. We vlogen toen via Dusseldorf, dat scheelde volgens mij 300 euro op een retourvlucht, maal 20 mensen. Echt te achterlijk dat je vervolgens met KLM via Schiphol vliegt. | |
ioko | vrijdag 17 april 2009 @ 09:29 |
Dusseldorf - Vancouver : 1342 EUR Amsterdam - Vancouver : 1873 EUR Beiden via KLM-site, voor 2 personen. Ik vind 250 euro pp nogal een belachelijk verschil. | |
sempron2400 | vrijdag 17 april 2009 @ 09:35 |
Een alternatief is wellicht om met KLM vanaf Antwerpen te "vliegen". Dan moet je vanaf Antwerpen de Thalys naar Schiphol nemen voor de aansluitende vlucht, maar op de terugreis heb je op Schiphol je koffers al, en kun je daarna de reis naar eigen inzicht plannen. | |
Pietverdriet | vrijdag 17 april 2009 @ 09:51 |
quote:Via Munster Osnabruck met 2 keer overstappen 372.35 EUR PP Voordeel, spotgoedkoop Nadeel, Lang onderweg, 2 keer overstappen LH1141 Münster/Osnabrück Frankfurt (Intl.) 18.05.2009 05:45 18.05.2009 06:40 Embraer 170 UA945 Frankfurt (Intl.) Chicago (O'Hare Intl.) 18.05.2009 08:25 18.05.2009 10:33 Boeing 777 all pax models UA816 Chicago (O'Hare Intl.) Vancouver (Intl.) 18.05.2009 15:30 18.05.2009 18:00 Airbus A319 | |
Pietverdriet | vrijdag 17 april 2009 @ 09:54 |
quote:Hoe bedoel je dit? | |
Pietverdriet | vrijdag 17 april 2009 @ 10:01 |
quote:Als je in Enschede woont zou ik toch eens naar Münster Osnabruck kijken als vliegveld, das 65 Km, en er zijn ook luchthaven transfer bedrijfjes.. | |
Mikkie | vrijdag 17 april 2009 @ 10:04 |
Schiphol is achterlijk duur. Vooral als je niet kansloos ver van de grens woont, loont het al snel om via Duitsland te vliegen. | |
beunhaas96 | vrijdag 17 april 2009 @ 10:15 |
Ik heb even mijn reis uitgezocht Rechtstreeks vanuit Düsseldorf - Tenerife Zuid 366 euro inclusief Hotel Casa del Sol P.P. Rechtstreeks vanaf Amsterdam - Tenerife Zuid 550 euro inclusief Hotel Casa del Sol P.P. Per persoon scheelt het mij 184 euro, dat maal 4 = 736 euro haal daar 60 euro brandstof af. En ik bespaar 676 euro. Voor dat geld wil ik best een duurder hotelletje boeken! ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 17 april 2009 @ 10:17 |
quote:Of in de herfst met zijn tweetjes nog een weekje weg :-) | |
MissHobje | vrijdag 17 april 2009 @ 10:18 |
quote:Ja dat en wat er al is volgeboekt ook. Ik ga naar thailand maar het was toch goedkoper over amsterdam dan bv. belgie of duitsland. Maargoed ben je er vroeg bij dan kan het wel enorm schelen.. En die vliegtaks das helemaal een lachertje want het scheelt maar iets van 30 a 40 euro per ticket bv. naar Thailand. dus zoveel is die taks niet. | |
beunhaas96 | vrijdag 17 april 2009 @ 10:22 |
quote:Voor 4 personen wordt zoiets toch al snel weer wat geld ![]() | |
beunhaas96 | vrijdag 17 april 2009 @ 10:23 |
quote:Idd een goed plan! ![]() | |
MissHobje | vrijdag 17 april 2009 @ 10:26 |
quote:Uiteraard maar om dan nog naar duitsland te crossen en te parkeren ervoor dat red je dan weer niet. Viel me ook op hoor (mits je eerder kunt boeken en dus de keuze hebt) dat via buitenland je zo 2 a 3 honderd euro op een ticket kunt besparen maar waar dat hem nou in zit.. geen idee.. en eigenlijk ook van de zotte! Gelukkig had ik nu mazzel om het dicht bij huis te kunnen krijgen,.. zit ook nog eens met gekoelde medicijnen die mee moeten dus was al een behoorlijk gedoe. | |
Thetallguy | vrijdag 17 april 2009 @ 11:04 |
quote:Bij de KLM kan je tickets boeken vanaf Brussels (Antwerp Railway Station). Dit houdt in dat je met de Thalys van Antwerpen naar Schiphol reist, en daar verder vliegt. Je moet echter wel in Antwerpen zelf tickets halen, dus voor de heenreis moet je ook echt daar vertrekken anders wordt je hele itinerary geannulleerd. Terug kan je natuurlijk gewoon in Amsterdam je koffers van de band halen (wat sowieso al moet) en niet in de Thalys naar Antwerpen stappen. | |
beunhaas96 | vrijdag 17 april 2009 @ 11:28 |
quote:En bespaard dit ook geld? | |
Thetallguy | vrijdag 17 april 2009 @ 11:49 |
Ligt maar net aan de tijd en route. Als ik nu snel even keek voor een retour New York in mei, scheelt de optie met trein uit Antwerpen 100 euro dan met vertrek uit Schiphol, voor dezelfde vlucht. | |
ioko | vrijdag 17 april 2009 @ 12:21 |
quote:Waar zie je dat? Klinkt interessant ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 17 april 2009 @ 12:22 |
quote:http://www.start.de/microsites/fh_muenster/ | |
Jaguarized | vrijdag 17 april 2009 @ 13:06 |
Londen - Amsterdam - Abu Dhabi met KLM voor 452 euro Amsterdam - Abu Dhabi met KLM voor 862 euro Dusseldorf - Amsterdam - Abu Dhabi met KLM voor 519 euro Londen - Amsterdam - Singapore met KLM voor 637 euro Amsterdam - Singapore met KLM voor 891 euro Dusseldorf - Amsterdam - Singapore met KLM voor 743 euro Vanaf Bremen lap ik 736 en heb ik 2 vluchten extra bij KLM. Dat KLM de vluchten binnen Europa naar Amsterdam probeert vol te krijgen was al langer duidelijk maar de kortingen die worden gegeven zijn wel gigantisch hoog. | |
Pietverdriet | vrijdag 17 april 2009 @ 13:13 |
quote:Met Air France 519,68 EUR als ik een willekeurige datum ingeef, van Düsseldorf vlieg via Charles de Gaulle, en dat zonder te zoeken op de eerstbeste vliegticket site | |
beunhaas96 | vrijdag 17 april 2009 @ 13:27 |
Ongelooflijk die prijsverschillen! En dan hoor je vanmorgen ook op het nieuws dat Schiphol "groener" moet worden en dat KLM milieuvriendelijke toestellen moet aanschaffen en dat milieuvervuilende vliegtuigmaatschappijen duurdere tickets gaan krijgen! En dan hoopt het kabinet ook nog dat Schiphol na de crisis zijn luchtvaart weer terug gaat krijgen. I don't think so! Hoe moeten die nieuwe toestellen anders worden gefinancierd? ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 17 april 2009 @ 13:31 |
quote:Na het vorig succes van CDA/PvdA regering (Kabinet den Uyl) zijn we ook 20 jaar bezig geweest de zaak weer op de rails te krijgen | |
DancePlaza | vrijdag 17 april 2009 @ 14:11 |
quote:dat is dan per luchtvaartmaatschappij anders.. | |
Dlocks | vrijdag 17 april 2009 @ 14:17 |
quote:De huidige (grote) prijsverschillen komen toch niet zozeer door de Nederlandse overheid maar met name door Schiphol zelf? | |
beunhaas96 | dinsdag 21 april 2009 @ 10:16 |
quote:Vind je het gek met al die onnodige kosten die ze maken met die overijverige douanees | |
Buzz129 | dinsdag 21 april 2009 @ 15:35 |
quote:Nee, dat komt door de KLM!. KLM hanteert een heel laag basis tarief en in Nederland wordt daar bovenop nog steeds 200 euro brandstof toeslag berekend in een tijd dat de prijs van een barrel olie ongekend laag is. En met die toeslagen fluctueren (manipuleren) ze hun prijzen in het buitenland. En andere maatschappijen die vanaf Amsterdam vliegen lachen zich dood. Die kunnen dus prijzen zoals KLM berekenen voor dezelfde route, terwijl ze vanaf Heathrow onderling zwaar moeten concurreren. Ik snap nog steeds niet waarom Neelie Kroes hier nog niet ingegrepen heeft want het begint toch aardig op kartel vorming te lijken. En als individu krijg je van de KLM echt geen bevredigend antwoord wanneer je als zeer regelmatige reiziger vraagt waarom een intercontinentaal KLM ticket van DUS of LHR of BRU via AMS nu altijd goedkoper is dan direct vanaf AMS. Maar voor mij nog één jaar en dan ben ik Platinum Member for Life den dan zien ze mij voorlopig niet meer terug bij onze nationale trots, ofwel de LCC in het buitenland! | |
18konijn | dinsdag 21 april 2009 @ 17:03 |
quote:Dat is gewoon de prijspolitiek van KLM. Voor KLM is de Nederlandse thuismarkt helemaal niet zo interessant. Die hangt er gewoon een beetje bij. KLM is zo groot geworden doordat de maatschappij in de rest van Europa een reputatie opgebouwd heeft van een vrij goede maatschappij met vrij goedkope tarieven op intercontinentale trajecten via Schiphol, dat alom bekendstaat als een comfortabele luchthaven waar je snel kunt overstappen. Dus Duitsers en Italianen vliegen graag met KLM omdat die goedkoop is en betrouwbaar en overstappen op Schiphol geen straf is. Zo krijgt onze nationale trots haar vliegtuigen vol. Niet met Nederlanders, maar met buitenlanders, en dat allemaal via Schiphol. En als Nederlanders dan zo nodig met KLM willen vliegen, dan moeten ze voor het privilege om niet te hoeven overstappen fors betalen, vindt KLM. Daar komt bij dat voor zakelijke reizigers de prijs minder van belang is en vooral de tijdbesparing van een rechtstreekse vlucht geldt. | |
Light | dinsdag 21 april 2009 @ 19:34 |
quote:Dat zal ik onthouden ![]() | |
beunhaas96 | donderdag 23 april 2009 @ 16:25 |
Ook een reden om vanuit het buitenland te vliegen, is omdat de dienstregelingen en bestemmingen veel beter zijn. Dat heb ik dus deze week zelf ondervonden. ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 23 april 2009 @ 17:38 |
quote:Op een normalere tijd vliegen dan 05:00 uur bedoel je? | |
beunhaas96 | vrijdag 24 april 2009 @ 09:40 |
quote:Dat niet alleen, maar ik moest van de week voor mijn werk in zuid Duitsland (grens met Zwitserland) zijn. Ik wist dat Transavia vanuit Rotterdam naar Friedrichshafen vloog. Wat blijkt dus, Transavia heeft zomer en winterdienstregelingen. In de zomer wordt er dus niet vanuit Rotterdam gevlogen. Ik dus op zoek gegaan naar een andere mogelijkheid om daar te komen. En het dichstbijzijnde vliegveld was Zürich. Kosten zouden 359 euro retour met de KLM zijn. Terwijl ik normaal met Transavia maar 240 retour kwijt zou zijn. Uiteindelijk heb ik mijn vlucht vanuit Düsseldorf geboekt met Air Berlin. Kosten? ... 139.12 euro retour! | |
Buzz129 | vrijdag 24 april 2009 @ 14:05 |
quote:En als je met de auto gewoon doorgereden was, zou de totale reistijd, inclusief de marges die je genomen hebt voor parkeren, inchecken en wachten, waarschijnlijk korter zijn geweest. | |
beunhaas96 | vrijdag 24 april 2009 @ 15:58 |
quote:Probleem is dat ik moest dooreizen naar Barcelona en van Barcelona weer terug Dusseldorf. | |
beunhaas96 | woensdag 13 mei 2009 @ 15:49 |
Ik las maandag in de spits ook weer een artikel dat Schiphol de duurste luchthaven van europa blijft. Het blijft dus aantrekkelijk om vanaf andere luchthavens te vliegen | |
Buzz129 | donderdag 14 mei 2009 @ 09:44 |
quote:TENDENTIEUZE BERICHTGEVING dus .............. Voorop gesteld dat ik geen enkel belang heb bij Schiphol anders dan dat ik het heel regelmatig als busstation gebruik. Ik hoor dit soort opmerkingen zo vaak. Maar het is niet Schiphol wat duur is, het is de KLM die vliegen vanaf Schiphol duur maakt! Ja en uitsluitend KLM en niemand anders is er de oorzaak dat vliegen vanaf Schiphol duurder is dan vanaf luchthavens in ons omringende landen. Wanneer ik vanaf Schiphol vertrek met een intercontinentale vlucht met KLM zijn de toeslagen op dit moment: KV: 45,00 , XT: 66,24 en YR 200,00 ofwel 45 euries Kabouter Bos belasting, 66,24 euries voor Schiphol en die 200 euries steekt KLM nog steeds in hun zak als zgn brandstof toeslag terwijl die arabieren hun olie aan de straatstenen niet kwijt kunnen. En alle andere maatschappijen die long haul vanaf Schiphol vliegen stemmen hun tarieven vrolijk en wel af op wat KLM de markt berekent. Ze zouden wel gek zijn op voor b.v. AMS - SIN/KUL/BKK 450-550 euro te rekenen, zoals ze vanaf LHR doen, wanneer de markt blijkbaar bereid is om 700 tot 800 euries voor zo'n ticket neer te tellen bij vertrek vanaf Schiphol. En Schiphol duur? Ja daarom zijn er zeker zoveel transit passagiers die iedere dag weer via Schiphol vliegen....... | |
Dlocks | donderdag 14 mei 2009 @ 10:06 |
Niet alleen de vliegtaks maakte Schiphol tot duurste luchthaven van Europa. Ook de landingsrechten, hoge veiligheidskosten en de bijdragen voor woningisolatie komen terug in de ticketprijs. Een volle Airbus 319 is voor landing, verblijf en start vanaf Schiphol bijna 6000 euro aan afdrachten kwijt. Dat is 30 tot 50 procent meer dan op vliegvelden in Brussel, Parijs en Frankfurt. En zelfs driemaal zo veel als in Madrid. Bron: http://www.telegraaf.nl/r(...)ief_verlagen___.html Dus Schiphol is voor vliegmaatschappijen toch echt één van de duurste luchthavens van europa. Zeker als je ook nog je auto wil parkeren (wat bijna duurder is dan het vliegen zelf). | |
Lemans24 | donderdag 14 mei 2009 @ 11:35 |
quote:Gelukkig is er een treinstation in de luchthaven. Waarom je je auto weken daar zou willen parkeren, is mij een raadsel. Maar inderdaad, Schiphol is te duur. | |
Dlocks | donderdag 14 mei 2009 @ 15:01 |
quote:Omdat je soms in de nacht al op Schiphol moet zijn en je in één of ander dorp ver weg woont waardoor OV zeker in de nacht geen optie is. OV is dus niet altijd voor iedereen een optie. | |
Damzkieee | donderdag 14 mei 2009 @ 15:24 |
quote:Omdat mijn 2 treinkaartjes á 35 euro net zo duur zijn als een week parkeren. Plus dat ik niet om 23.00 op de luchthaven ga zitten wachten als ik om 6.00 moet vliegen ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 14 mei 2009 @ 18:01 |
quote:Omdat met de trein naar schiphol niet altijd een optie is, vroege vluchten, late aankomsten bijvoorbeeld | |
sempron2400 | donderdag 14 mei 2009 @ 22:01 |
quote:Het kabinet stelt van die hoge milieueisen, er zijn zelfs plannen voor een klimaatneutrale luchthaven. Hoe kunnen ze dan verwachten dat Schiphol haar tarieven gaat verlagen? Als NL stopt met het braafste jongetje van de klas te zijn, kan alles veel en veel goedkoper. | |
Jaguarized | donderdag 14 mei 2009 @ 22:05 |
quote:Avond er voor al naar Schiphol en eventueel in het Yotel pitten. ![]() ![]() |