quote:'Politie te laks met reljeugd'
door door Edwin Timmer
DEN HAAG - Terwijl relmarokkanen keer op keer burgers de stuipen op het lijf jagen en wijken terroriseren, handhaaft de politie te laks.
Dat vinden CDA en VVD. Beide partijen willen daarom relschoppers eerder oppakken. Ook het toezicht op een voorlopige invrijheidstelling moet strenger. "Als de voorlopige hechtenis al wordt geschorst, moet iemand bij de eerste overtreding direct achter slot en grendel", zegt CDA-Kamerlid Van Toorenburg. Veel van de losgeslagen jongeren trekken zich volgens de CDA-politica niets aan van afspraken die voor een voorlopige vrijlating worden gemaakt.
"Dan moeten ze om tien uur thuis zijn, en lopen ze gewoon nog op straat. Treiteren ze dezelfde politieagenten. De procedure om ze opnieuw in een inrichting te krijgen, duurt te lang. Dat moet veel sneller", zegt Van Toorenburg.
Volgens VVD-Kamerlid De Krom geldt: "Vast is vast. We laten de mensen die geterroriseerd worden in de steek. Onze handhaving schiet tekort."
Desalniettemin is er een probleem. Er worden daadwerkelijk mensen hun wijk uitgetreiterd. Dat is een werkelijkheid en daar moet een oplossing voorkomen. Hoe zie jij dat dan? Kijk, ik wil als laatste een PVV/CDA/VVD-regering maar als de wat mildere partijen met geen serieuze oplossing voor zulke problemen komen, dan gaat het er echt van komen. GL et al. moete gewoon wat dit punt betreft hun rug rechten. En een strenge, doch rechtvaardige, politie is niet automatisch een politiestaat.quote:Op woensdag 15 april 2009 08:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Langzaam maar zeker worden allerlei rechten door rechtse partijen afgebroken. Het gaat heel sluipend allemaal maar uiteindelijk zullen we terecht komen in een autoritaire, hierarchische politiestaat.
.....
Ik wordt echt schijtziek van die hang naar repressie, maar ik had al eerder aangegeven waarom dat mijns inziens fout is:
Nederlanders zijn een crimineel volkje
Het gaat gewoon niet helpen.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:19 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Desalniettemin is er een probleem. Er worden daadwerkelijk mensen hun wijk uitgetreiterd. Dat is een werkelijkheid en daar moet een oplossing voorkomen. Hoe zie jij dat dan? Kijk, ik wil als laatste een PVV/CDA/VVD-regering maar als de wat mildere partijen met geen serieuze oplossing voor zulke problemen komen, dan gaat het er echt van komen. GL et al. moete gewoon wat dit punt betreft hun rug rechten. En een strenge, doch rechtvaardige, politie is niet automatisch een politiestaat.
Ja doe alles maar als geneuzel afquote:Op woensdag 15 april 2009 09:37 schreef Elfletterig het volgende:
CDA en VVD hebben hier volledig gelijk in. En nergens hebben ze het specifiek over Marokkanen; dat is alleen een voorbeeld dat de journalist in zijn inleiding aanhaalt. Ze hebben het over reljeugd die schijt heeft aan regels en mensen lastigvalt.
Het wordt hoog tijd dat dergelijk tuig harder wordt aangepakt. Je hoeft echt niet rechts te zijn om dat te vinden. Het geneuzel in de OP snap ik dan ook totaal niet. Rechten? My ass. Mensen die overtreding op overtreding stapelen, hebben op een bepaald moment niet alles meer te zeggen.
Mee eens maar straatverboden enzo verplaatsen enkel het probleem.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik ben het met ze eens ze worden op een soort contract eerder vrijgelaten verbreken ze dat contract dan weer de cel in, dat is gewoon handhaven geen politiestaat
Maar inhoudelijk reageren op zijn opmerking doe je niet. Ik ben het dan ook wel met Elfletterig eens. Er komt een moment waarop iemand zijn rechten gewoon heeft verspeeld en daar kan ik dan ook geen medelijden mee hebben (welke omstandigheden iemand ook in verkeerd, je hebt naar mijn idee altijd een vrije keus om bepaald gedrag te vertonen en de meesten weten donders goed wat de consequenties zijn).quote:
Het doel moet zijn die mensen te laten integreren in de samenleving in plaats enkel te beogen dat de problemen binnen hun gemeenschap blijven en door middel van repressie te voorkomen dat De Uitverkorenen de inherente nadelen ondervinden van een lage status in die groep. Men lost het niet op, nee, men zorgt er alleen voor dat de rotzooi binnen de gemeenschap blijft (in de verwachting dat dan de negatieve mediastroom zal afnemen).quote:Op woensdag 15 april 2009 10:11 schreef Hexagon het volgende:
Mwa hoewel ik me de laatste tijd ook erger aan repressiegeilheid op bepaalde vlakken, kan ik hiet niet echt wakker van liggen. Het lijkt mij een goede zaak wanneer de overheid optreed tegen figuren die zich misdragen. En als de politie dat niet goed doet dan mag dat wel aan de kaak worden gesteld.
Maarre heb jij een alternatief Klopkoek?
quote:Op woensdag 15 april 2009 11:01 schreef Klopkoek het volgende:
Politici helpen het creeeren van getto's bewust in de hand. Daarvan ben ik overtuigd.
quote:Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity.
Kijk ik vind repressie ook geen langetermijnoplossing. Het is echter ook nodig om naar de korte termijn te kijken. Wanneer het leven van mensen dusdanig verziekt wordt door anderen dan vind ik dat de overheid gewoon moet ingrijpen. Je wilt als getergde buurtbewoner of buschauffeur niet gaan zitten wachten op dingen die over vele jaren moeten groeien.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het doel moet zijn die mensen te laten integreren in de samenleving in plaats enkel te beogen dat de problemen binnen hun gemeenschap blijven en door middel van repressie te voorkomen dat De Uitverkorenen de inherente nadelen ondervinden van een lage status in die groep. Men lost het niet op, nee, men zorgt er alleen voor dat de rotzooi binnen de gemeenschap blijft (in de verwachting dat dan de negatieve mediastroom zal afnemen).
Men wil wel de lusten (machteloze mensen met een lage status waar je alles mee kunt doen) maar niet de lasten.
Je mag het niet meer zeggen in dit land maar ik denk nog steeds dat veel van die criminaliteit gewoon een vorm van verzet is en terecht. Berichten over groepen Marokkanen die een politiepatrouille aanvallen kan ik zeer goed plaatsen moet ik zeggen.
Dat is natuurlijk anders met al die overvallen op buschauffeurs, ik kan daar geen 'verzet' in zien. Maar dat fenomeen wordt dan ook door zowel autochtonen als allochtonen begaan (wat verdekt wordt in de sensatiemedia als De Telegraaf om dan maar bij die incidenten NIET de nationaliteit te vermelden; het zou maar eens bij het tokkiepubliek gaan opvallen dat niet alle ernstige criminaliteit etnisch gebonden is, dat moeten we niet hebben natuurlijk!).
Politici helpen het creeeren van getto's bewust in de hand. Daarvan ben ik overtuigd.
Nou, ik las pas geleden nog een interview met een CDA kamerlid die zei: "kranten zijn voor mij als politicus wat beurskoersen voor een topman van een onderneming is".quote:
Volledig mee oneens. Je moet duidelijke prioriteiten stellen. Ik zeg niet dat je niks moet doen met het oplossen van gedragsproblemen van probleemjongeren, maar er zijn andere zaken die belangrijker zijn. De veiligheid van onze samenleving, bijvoorbeeld. First things first. Wat jij op een nogal populistische manier 'repressie' noemt, noem ik gewoon handhaving. Een essentiële basisvoorwaarde op het gebied van openbare orde en veiligheid. Ik wil normaal over straat kunnen, zonder last te hebben van straattuig dat zich misdraagt.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:01 schreef Klopkoek het volgende:
Het doel moet zijn die mensen te laten integreren in de samenleving in plaats enkel te beogen dat de problemen binnen hun gemeenschap blijven en door middel van repressie te voorkomen dat De Uitverkorenen de inherente nadelen ondervinden van een lage status in die groep. Men lost het niet op, nee, men zorgt er alleen voor dat de rotzooi binnen de gemeenschap blijft (in de verwachting dat dan de negatieve mediastroom zal afnemen).
Ik verafschuw de manier waarop jij crimineel gedrag probeert goed te praten. Eigenlijk zou zo'n straatjongere jou eens zonder enige aanleiding op z'n bek moeten timmeren. Kijken of je dan nog zo piept. Voor de goede orde: de nationaliteit van de raddraaiers vind ik totaal niet relevant. Het gaat erom dat criminelen zich bepaalde rechten menen te kunnen toeëigenen.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:01 schreef Klopkoek het volgende:
Je mag het niet meer zeggen in dit land maar ik denk nog steeds dat veel van die criminaliteit gewoon een vorm van verzet is en terecht. Berichten over groepen Marokkanen die een politiepatrouille aanvallen kan ik zeer goed plaatsen moet ik zeggen. Politici helpen het creeeren van getto's bewust in de hand. Daarvan ben ik overtuigd.
Dan kan je mooi mee met die Marokkanen naar Noord Afrika. Kan je daar fijn begrijpend gaan zitten wezen. Dwaas.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
Haha, wat laat Elftletterig zich weer kennen.
Ja, ik ben al eens in mekaar gemept door een Marokkaan. Zelfs toen ik gewoon vroeg of ik mijn fiets mocht pakken, of hij 'uit de weg wilde gaan'.
Ik snap het gewoon beter denk ik. Wanneer je constant als paria wordt behandeld dan ga je vanzelf achter elke boom een vijand zien, achter elke vraag waarop een beroep op je wordt gedaan een vernedering, dan zie je blanken als je vijand en wil je je imago groot houden ten opzichte van je makkers.
Het is nooit goed te praten maar ik begrijp het wel.
Ik laat me helemaal niet kennen. Ik geef een mening die haaks staat op jouw nogal naiëve, wereldvreemde mening. Je bent dus al eens zonder aanleiding in elkaar geslagen. Door wie boeit me niet; jij hebt het steeds over nationaliteiten, ik niet.quote:Op woensdag 15 april 2009 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, ik ben al eens in mekaar gemept door een Marokkaan. Zelfs toen ik gewoon vroeg of ik mijn fiets mocht pakken, of hij 'uit de weg wilde gaan'.
Ik snap het gewoon beter denk ik. Wanneer je constant als paria wordt behandeld dan ga je vanzelf achter elke boom een vijand zien, achter elke vraag waarop een beroep op je wordt gedaan een vernedering, dan zie je blanken als je vijand en wil je je imago groot houden ten opzichte van je makkers.
Maar als dat gebeurt vind je niet dat de overheid moet optreden?quote:Op woensdag 15 april 2009 12:15 schreef Klopkoek het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |