Ja, ik denk dat ik voor geschiedenis toch de boeken in moet duiken, daarvoor heb je een te grote feitenkennis nodig. Niet dat ik dat erg vind ofzo, ik kan heus goed leren als het nodig is. Ik ben gewoon aan het uitzoeken bij welke vakken ik mezelf de moeite kan besparen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:07 schreef Clesar03 het volgende:
mijn ervaring is dat nederlands en engels goed te doen zijn als je enkele oude examens maakt.
Geschiedenis ligt er aan of je actief meedoet in de les. Als je dat gedaan hebt scheelt dat een hoop, al zul je er waarschijnlijk nog wel iets aan moeten doen
Wat is er dan precies dom aan? Ik zie het eerder als een positief iets als je door 6 jaar les de stof al voldoende beheerst en gewoon geen voorbereiding meer nodig hebt. Ik vind het eigenlijk dommer om 6 jaar lang geen ruk uit te voeren en 20% van je lessen te spijbelen waardoor je nu een eindsprint moet trekken en vijf peperdure examencursussen volgen. Toch? (oke, dat is wel de andere uiterste... maar zo zie ik het wel)quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:07 schreef rene90 het volgende:
Zie je examens gewoon als een toetsweek, gewoon leren dus. Beetje dom om nu niet te gaan leren en die afgelopen 5/6 jaar wel
Daar heb je ook wel weer een punt inderdaad, we bedoelen allebei een beetje het uiterste denk ik. Ik bedoel van, je hebt je best gedaan die afgelopen 5/6 jaar, en dan is het zonde om nu niet even toch nog te leren om die 8 i.p.v. 6.4 te halen, toch een soort kers op de slagroom zeg maarquote:Op dinsdag 14 april 2009 20:13 schreef Fip het volgende:
[..]
Wat is er dan precies dom aan? Ik zie het eerder als een positief iets als je door 6 jaar les de stof al voldoende beheerst en gewoon geen voorbereiding meer nodig hebt. Ik vind het eigenlijk dommer om 6 jaar lang geen ruk uit te voeren en 20% van je lessen te spijbelen waardoor je nu een eindsprint moet trekken en vijf peperdure examencursussen volgen. Toch? (oke, dat is wel de andere uiterste... maar zo zie ik het wel)
Tsja, maar als je overal minimaal een 7,5 voor staat, moet je wel heel erg je best doen om niet te slagen...quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:34 schreef Janstersons het volgende:
Als je niet gaat leren en dan een jaar over moet doen dan vergeef je het jezelf nooit weer natuurlijk.
En dat is dus helemaal waar.quote:Ik denk dat je een hoger cijfer haalt zonder te leren en door rustig te blijven dan door hard te leren en met een halve burn-out op dat examen te zitten.
Ja maar, dan kan je ook niet zeggen dat je niet geleerd hebt eh!quote:Op donderdag 16 april 2009 22:37 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:Als je er niet heel veel waarde aan hecht om na de examens te kunnen zeggen "Ik heb helemaal niet geleerd" zou ik gewoon wat doen, maar niet veel meer dan in bijvoorbeeld een toetsweek
Daarom staat er ook:quote:Op vrijdag 17 april 2009 01:07 schreef Hanneke12345 het volgende:
[..]
Ja maar, dan kan je ook niet zeggen dat je niet geleerd hebt eh!
Vooral aan die formules in de GR heb ik destijds enorm veel gehad.quote:Op vrijdag 17 april 2009 01:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Paar dingetjes doornemen, paar formules in mn GR zetten, ging prima
Nou succes danquote:Op woensdag 22 april 2009 11:18 schreef ikke043 het volgende:
Ik leer al jaren niet meer(kan ik ook echt van geen kant), zeg alleen nog tegen mijn ouders dat ik dat wel doe anders maken ze zich ongerust, al weten ze nu ook wel dat ik niks doe. Het valt nog al op.
Dus dat examen halen zonder te leren daar kijk ik al jaren naar uit
Ik sta al goed voor alles behalve nederlands, maar daar kun je niet voor lerenquote:Op woensdag 29 april 2009 14:20 schreef dikkekaas het volgende:
[..]
Nou succes danNja, het is wel te doen als je gewoon goede cijfers hebt. Ik deed nooit iets, en heb ook niet veel geleerd voor de examens. Alleen voor natuur-, schei- en wiskunde wat. Uiteindelijk heb ik het mooi gehaald met een 4 voor Latijn en een 5 voor scheikunde
quote:Op woensdag 15 april 2009 01:45 schreef Omniej het volgende:
[..]
En dat is dus helemaal waar.
Bovendien is het nog los van dat gewoon heerlijk om iedereen om je heen te zien stressen, terwijl je zelf nog eens heerlijk achterover leunt.
Precies. Ik heb toch maar voor de middenweg gekozen: niet blokken (want wat valt er in godesnaam nog te blokken?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:11 schreef lisettebooy het volgende:
Er valt niet echt veel te leren vind ik.
Je hebt alles al geleerd voor je school examens dus kwestie van even doornemen desnoods oefenexamen maken en dat is voor mij voldoende.
Het samenvatten is wel redelijk te oefenen.quote:Op vrijdag 15 mei 2009 13:15 schreef yeahmen het volgende:
Is het überhaupt mogelijk voor een vak als Nederlands te leren?
(behalve oefenexamens maken)
Gewoon gaan zitten & het ff "uitzitten". Als je het vaak genoeg doet wordt het nog een prettig gevoel ookquote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:00 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Maar ik krijg dan een schuldgevoel en dat is niet relaxt.
Precies xD ^^quote:Op zaterdag 16 mei 2009 00:54 schreef xTsaa het volgende:
Gewoon oude examens maken, als je daar goede cijfers voor hebt moet het echte examen ook wel lukken toch?! =D
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |