abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:01:37 #1
155008 Fip
Jezus redt
pi_68017145
Is dat nou te doen, niets voorbereiden? Ik hoor van verschillende kanten dat het prima kan. Voor bijvoorbeeld Nederlands hoef je sowieso niet veel meer te doen dan een paar examenteksten maken, maar ik bedoel ook andere vakken, zoals natuurkunde, scheikunde? Als het gemiddelde CE makkelijker is dan je SE's... moet te doen zijn toch? Ik doe VWO N&G, met Latijn, Scheikunde2 en Geschiedenis. Ik sta voor elk vak een 7,5 of hoger maar heb geen enkele behoefte om cum laude te slagen, en een lotingstudie ligt ook niet in de planning. Niet leren resulteert misschien in lagere cijfers en gestresste ouders, maar voor jezelf lijkt het me wel lekker ontspannend. Daarnaast denk ik dat ik in de afgelopen jaren genoeg heb opgestoken om de examens met succes te maken. Behalve geschiedenis misschien, dat zijn nieuwe onderwerpen.

Doen of niet doen? Post hier je ervaringen/plannen m.b.t. niet leren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fip op 14-04-2009 20:06:47 ]
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:05:29 #2
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_68017262
Als jij de gok wilt nemen om niet te leren, moet je dat lekker zelf weten. Als je zeker(der) van je zaak wilt zijn, neem je de moeite om wel ff de boeken in te duiken. Redelijk simpel imo.
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:07:01 #3
216586 Clesar03
Let's go OILERS!
pi_68017316
mijn ervaring is dat nederlands en engels goed te doen zijn als je enkele oude examens maakt.
Geschiedenis ligt er aan of je actief meedoet in de les. Als je dat gedaan hebt scheelt dat een hoop, al zul je er waarschijnlijk nog wel iets aan moeten doen
"More than an end to war, we want an end to the beginning of all wars"
pi_68017332
Zie je examens gewoon als een toetsweek, gewoon leren dus. Beetje dom om nu niet te gaan leren en die afgelopen 5/6 jaar wel
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:08:59 #5
155008 Fip
Jezus redt
pi_68017365
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:07 schreef Clesar03 het volgende:
mijn ervaring is dat nederlands en engels goed te doen zijn als je enkele oude examens maakt.
Geschiedenis ligt er aan of je actief meedoet in de les. Als je dat gedaan hebt scheelt dat een hoop, al zul je er waarschijnlijk nog wel iets aan moeten doen
Ja, ik denk dat ik voor geschiedenis toch de boeken in moet duiken, daarvoor heb je een te grote feitenkennis nodig. Niet dat ik dat erg vind ofzo, ik kan heus goed leren als het nodig is. Ik ben gewoon aan het uitzoeken bij welke vakken ik mezelf de moeite kan besparen.
pi_68017392
Aardrijkskunde, Economie en Wiskunde ook.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:13:16 #7
155008 Fip
Jezus redt
pi_68017507
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:07 schreef rene90 het volgende:
Zie je examens gewoon als een toetsweek, gewoon leren dus. Beetje dom om nu niet te gaan leren en die afgelopen 5/6 jaar wel
Wat is er dan precies dom aan? Ik zie het eerder als een positief iets als je door 6 jaar les de stof al voldoende beheerst en gewoon geen voorbereiding meer nodig hebt. Ik vind het eigenlijk dommer om 6 jaar lang geen ruk uit te voeren en 20% van je lessen te spijbelen waardoor je nu een eindsprint moet trekken en vijf peperdure examencursussen volgen. Toch? (oke, dat is wel de andere uiterste... maar zo zie ik het wel)
pi_68017707
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:13 schreef Fip het volgende:

[..]

Wat is er dan precies dom aan? Ik zie het eerder als een positief iets als je door 6 jaar les de stof al voldoende beheerst en gewoon geen voorbereiding meer nodig hebt. Ik vind het eigenlijk dommer om 6 jaar lang geen ruk uit te voeren en 20% van je lessen te spijbelen waardoor je nu een eindsprint moet trekken en vijf peperdure examencursussen volgen. Toch? (oke, dat is wel de andere uiterste... maar zo zie ik het wel)
Daar heb je ook wel weer een punt inderdaad, we bedoelen allebei een beetje het uiterste denk ik. Ik bedoel van, je hebt je best gedaan die afgelopen 5/6 jaar, en dan is het zonde om nu niet even toch nog te leren om die 8 i.p.v. 6.4 te halen, toch een soort kers op de slagroom zeg maar .

Juist als je al het goed kan kost het weinig tijd om het nog eens door te nemen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:22:28 #9
204604 Stukjekaas
Lekker pittig
pi_68017915
Ik sta al op slagen maar wil graag een hoog gemiddelde i.v.m. geneeskunde. En ik vind het sowieso altijd prettig om te leren voor iets zodat ik weer in de stof zit zeg maar

Voor wiskunde heb ik echter de afgelopen SE-weken al zoveel examenopgaven geoefend dat ik er een beetje moe van ben
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_68017945
Mijn docente tekenen heeft ons een aantal oude examens laten zien en voor die examens kan je zonder leren gemakkelijk een 8 halen. In de stukjes tekst voorafgaand aan de vragen kun je vaak al een stuk van het antwoord halen. Het enige dat je in principe voor kunt bereiden zijn een paar begrippen (beeldende middelen), stromingen vragen ze echt amper om. Dat ga ik dan ook niet goed leren.
Maar denk je aan geschiedenis; dat moet je wel leren. Ik denk niet dat er om details gevraagd gaat worden, maar je moet wel gewoon perfect weten hoe alles in elkaar steekt, hoe het een leidt tot het ander, bronnen kunnen plaatsen en verklaren moet je ook gewoon goed de stof in je hoofd hebben, anders gaat het gewoon niet.
pi_68017974
Ik zat een beetje met hetzelfde, al waren mijn gemiddelden wel lager dan jouwe...
Ik heb gewoon hard geleerd maar wel ook veel tijd vrij genomen, in m'n examentijd ook lekker van het zonnetje genoten op het terras.. en ervoor en erna gewoon nog ff goed leren. Echt dramatisch blokken hoefde inderdaad niet, maar voor jezelf is het ook wel fijner om toch iets ervoor gedaan te hebben denk ik.

Daarnaast zou ik toch ook aan je eindcijfers denken, ik had geen kans op cum laude en wist ook zeker nooit een lotingsstudie te willen doen.. Een paar jaar later was dat toch het geval, en kwam ik in een lagere klasse terecht dan nodig was geweest!
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_68018055
Ach, het hangt een beetje van de vakken af denk ik... En natuurlijk of je over het algemeen goed hebt opgelet in de lessen, zoals hierboven al is gezegd. Is dat het geval, en sta je ook nog eens overal een 7,5 of hoger voor, dan zou ik het eerlijk gezegd wel weten.

Ikzelf heb in de lessen altijd wat minder goed opgelet en stond er voor m'n examens absoluut niet goed voor (ik moest als ik het me goed herinner 3 onvoldoendes wegwerken), dus ik móest er voor bepaalde vakken echt even voor gaan zitten.

Van wiskunde herinner ik mij bijvoorbeeld dat ik drie dagen voor het examen eigenlijk nog steeds de helft niet begreep, puur omdat ik er in de twee jaar daarvoor geen reet aan had gedaan. Op het laatste moment heb ik dus toch even m'n wiskundeboek in moeten duiken om alles door te krijgen... 't Zelfde geldt voor geschiedenis, waarbij ik tot twee dagen van tevoren eigenlijk totaal nog niets wist van mijn examenonderwerpen.

Heb jij het beter voor elkaar, en gezien je cijfers zal dat ongetwijfeld het geval zijn, dan zou ik als ik jou was waarschijnlijk heerlijk relaxed m'n examens in gaan zonder er echt voor te leren. In mijn geval heb ik aan vakken als Nederlands, Engels en aardrijkskunde ook totaal geen aandacht besteed, en voor economie en M&O heb ik alleen maar informatie die ik van internet heb geplukt in m'n GR gezet.

Ondanks mijn slechte cijferlijst ben ik dus eigenlijk ook met relatief weinig leerwerk m'n examens in gegaan en in tegenstelling tot veel andere mensen, die er allemaal heilig van overtuigd waren dat ik het niet zou halen, ben ik gewoon in één keer (zonder herkansingen) geslaagd. De gezichten van alle andere leerlingen vergeet ik nooit meer.

Kortom: je kán wel zonder te leren je examens ingaan, maar je moet gewoon voor jezelf per vak een reële inschatting maken. Hou jezelf daarbij ook niet voor de gek, en leer dus wel gewoon voor de vakken waar je niet helemaal zeker over bent.
pi_68018357
Als je niet gaat leren en dan een jaar over moet doen dan vergeef je het jezelf nooit weer natuurlijk.

En die paar examens leren kost ook niet superveel tijd.

En het feesten erna is als dank voor je inzet. Zo moet je het zien.
pi_68018847
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:34 schreef Janstersons het volgende:
Als je niet gaat leren en dan een jaar over moet doen dan vergeef je het jezelf nooit weer natuurlijk.
Tsja, maar als je overal minimaal een 7,5 voor staat, moet je wel heel erg je best doen om niet te slagen...

Dan moet je een 3,4 of lager halen voor je examen om je gemiddelde naar een onvoldoende te helpen. En zelfs dán maakt het nog niet uit, aangezien twee onvoldoende op je lijst als het goed is geen probleem is.

Als het je alleen om het diploma gaat en je geen waarde hecht aan de cijfers die erop staan (a.k.a zesjesmentaliteit ), hoeft TS zich geen zorgen te maken. Zelf zou ik het overigens wel zonde vinden om al die achten zo omlaag te helpen, maar dat moet hij zelf weten.
pi_68019102
Ik leerde niet, maar ik deed dan ook gymnasium he.
pi_68019436
Ik heb 8 jaar geleden examen gedaan. Leren heb ik niet gedaan, wel even dingen door genomen waarvan ik niet zeker was. Blokken voor examens heb ik zeker niet gedaan
pi_68019443
Ik ging redelijk mijn examens in (alleen wiskunde een 4) voor de rest alles zo rond de 7. Heb echt belachelijk weinig aan leren gedaan en het allemaal wel gehaald, de cijfers waren dan ook niet denderend, maar gemiddeld was het toch allemaal ruim voldoende (zessen en zevens, geen behoefte om achten te halen).

Als jij cijfers allemaal zo hoog zijn zou ik me er niet druk om maken en lekker relaxen.
pi_68020081
Waarom zou je niet leren? Het is nog maar 3 weken en je weet nooit of je uiteindelijk niet toch een loot-studie wilt gaan doen. Dan baal je. Daarbij is het wel fijn om het 'echt' af te sluiten en gewoon allemaal achten te hebben op je diploma. Maar goed, het is je eigen keuze, je mag heel laag halen, maar ik zou zelf gewoon nog even doorzetten...
pi_68020396
Nederlands en Engels, daar moet je gewoon een paar oude examens van maken. Bij vakken als wiskunde, economie en aardrijkskunde is de basis ook al heel goed bekend, waardoor je daar ook niet echt voor hoeft te blokken.
Ik heb achteraf gezien alleen bij geschiedenis en filosofie flink lopen blokken.
pi_68020444
Vorig jaar (HAVO) heb ik helemaal niets gedaan en haalde ik gemiddeld een punt hoger dan op mijn SE's .
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:52:50 #21
240598 Ananas_en_conserve
Goed Geconserveerd
pi_68021394
Engels en Nederlands ga ik niet echt voor leren, Geschiedenis, daar heb ik vorige week een proefwerk over gehad (met als onderwerp de gehele examenstof) dus dat ga ik nog even doorkijken denk ik. Verder ga ik voor natuur, schei, wiskunde en bio wel wat meer doen, vooral bio word nog wel veel werk denk ik.
  woensdag 15 april 2009 @ 00:41:36 #22
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68027859
Alleen voor Nederlands ga ik niet leren, hele jaar niet gedaan en ik sta een goede 7, bijna 8.

Het hangt inderdaad van het vak af. Wat sta je, wat moet je halen, wat _wil_ je halen...Mij persoonlijk kan het allemaal niet zoveel schelen. Ik sta redelijk, dus ik ga wel leren voor de meeste vakken, maar niet dermate hard dat ik er gestresst van wordt. Ik denk dat je een hoger cijfer haalt zonder te leren en door rustig te blijven dan door hard te leren en met een halve burn-out op dat examen te zitten. Het is echt allemaal herhaling en graven in je geheugen kun je beter als je rustig bent.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_68028525
Niet leren had bij mij persoonlijk altijd het voordeel dat je er volledig stress-loos in ging en zeer relaxed de toets of examen kon maken. En dat resulteerde soms in verschrikkelijke hoge cijfers.

[of bagger cijfers]
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68028634
quote:
Ik denk dat je een hoger cijfer haalt zonder te leren en door rustig te blijven dan door hard te leren en met een halve burn-out op dat examen te zitten.
En dat is dus helemaal waar.

Bovendien is het nog los van dat gewoon heerlijk om iedereen om je heen te zien stressen, terwijl je zelf nog eens heerlijk achterover leunt.
pi_68030074
Maak anders voor elk vak in ieder geval een oefenexamen. Als dat zonder problemen gaat hoef je ook niet verder te leren. Zeker voor vakken als scheikunde en natuurkunde zullen sommige dingen toch wel weggezakt zijn, lijkt me.
  woensdag 15 april 2009 @ 11:29:26 #26
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_68034357
Als ik alles onder de 5 haal slaag ik alsnog maar ik zie niet in waarom ik dan niet zou moeten leren, komt waarschijnlijk doordat ik een lotingstudie wil doen maar ook al deed ik dat niet zou ik zeker niet achteruit leunen.
Nog een paar weken en het is allemaal voorbij het lijkt me zonde als je dan die laatste paar weken van je 6 jarige vwo niks doet.

Zal wel persoonlijk zijn maar ik ga juist stressen als ik niet leer, maar niet leren betekent niet automatisch slechte cijfers wat sommigen denken.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_68090026
Ik stond ook vrij hoog voor al m'n vakken, maar ik heb toch wel wat geleerd. Een groot deel van de vakken echter wel een dag van tevoren, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Bijvoorbeeld voor natuurkunde gewoon Samengevat eventjes doornemen, sommen maken kan je zo te horen wel. Maar dat je het in ieder geval weer eens even gezien hebt.

Als je er niet heel veel waarde aan hecht om na de examens te kunnen zeggen "Ik heb helemaal niet geleerd" zou ik gewoon wat doen, maar niet veel meer dan in bijvoorbeeld een toetsweek
I get enough exercise just pushing my luck...
pi_68094078
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:37 schreef ToMMyGuN_74 het volgende:Als je er niet heel veel waarde aan hecht om na de examens te kunnen zeggen "Ik heb helemaal niet geleerd" zou ik gewoon wat doen, maar niet veel meer dan in bijvoorbeeld een toetsweek
Ja maar, dan kan je ook niet zeggen dat je niet geleerd hebt eh!
pi_68094139
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 01:07 schreef Hanneke12345 het volgende:

[..]

Ja maar, dan kan je ook niet zeggen dat je niet geleerd hebt eh!
Daarom staat er ook:

"Als je er niet heel veel waarde aan hecht (...)"
pi_68094151
Oh, ja, ik kan niet lezen!
  vrijdag 17 april 2009 @ 01:16:01 #31
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_68094197
Ik heb destijds ook niet zitten blokken de weken voor t examen.
Paar dingetjes doornemen, paar formules in mn GR zetten, ging prima
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_68094376
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 01:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Paar dingetjes doornemen, paar formules in mn GR zetten, ging prima
Vooral aan die formules in de GR heb ik destijds enorm veel gehad.

Wiskunde, economie en M&O (voor de laatste twee vakken zelfs complete samenvattingen in de GR) heb ik daardoor nog wel kunnen halen. Ontzettend slecht eigenlijk, maar ja, als je voor dat soort vakken in tijdnood zit moet je toch wat.
pi_68099362
Ik heb voor mijn examen gewoon van elk examen een examen van het jaar ervoor gemaakt.
Dingen die ik lastig vond heb ik nog even overgekeken.
Die weken die bedoeld waren om te leren heb ik dan ook eigenlijk gewoon vakantie gehad.
Ik ben ruim geslaagd, dus dit was voor mij een goede methode.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:18:59 #34
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_68265018
Ik leer al jaren niet meer(kan ik ook echt van geen kant), zeg alleen nog tegen mijn ouders dat ik dat wel doe anders maken ze zich ongerust, al weten ze nu ook wel dat ik niks doe. Het valt nog al op.
Dus dat examen halen zonder te leren daar kijk ik al jaren naar uit
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_68431610
Het kan. Als je het vak goed begrijpt kan het imo met elke.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:20:47 #36
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_68498109
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:18 schreef ikke043 het volgende:
Ik leer al jaren niet meer(kan ik ook echt van geen kant), zeg alleen nog tegen mijn ouders dat ik dat wel doe anders maken ze zich ongerust, al weten ze nu ook wel dat ik niks doe. Het valt nog al op.
Dus dat examen halen zonder te leren daar kijk ik al jaren naar uit
Nou succes dan Nja, het is wel te doen als je gewoon goede cijfers hebt. Ik deed nooit iets, en heb ook niet veel geleerd voor de examens. Alleen voor natuur-, schei- en wiskunde wat. Uiteindelijk heb ik het mooi gehaald met een 4 voor Latijn en een 5 voor scheikunde
  donderdag 30 april 2009 @ 15:40:43 #37
246168 Limoenlemming
De lemming van de limoen
pi_68531218
Zonde van je cijfers. Zeker later, ook al zeggen ze van niet, kijken ze ernaar. In bedrijfsleven en potentiele master inclusief je kans op stage, uitbesteding naar het buitenland enz.

Wat is die kleine periode blokken nou op die periode van 6 jaar? Ga er gewoon weer ff voor en slaag met goede cijfers en je bent ermee klaar. Die cijfers kan je niet meer veranderen, zelfs als je denkt dat dit ook niet nodig is.

Je zal het niet nodig hebben, maar het is wel verstandig Probeer een balans tussen echt blokken en niet leren. Gewoon beetje inkijken op alle belangrijke dingen, wat vraagstukken formuleren en wat oude examens maken --> www.havovwo.nl

Succes
pi_68538432
Ik ben op het moment redelijk aan het leren maar maak mezelf niet gek ofzo Het maken van die examens vind ik zelfs ''leuk'' omdat je jezelf er een punt voor kunt geven.
Daar heb jij geen kaas van gegeten!
pi_68543959
Ik moet nog beginnen,
Maar moet wel lukken, even de samengevat boekjes doornemen en dan examens maken.

Moet alleen nog een samengevat biologie vwo zien te vinden.
pi_68557049
Door privéomstandigheden kón ik in het eindexamenjaar nauwelijks leren. Ik heb het desondanks toch gehaald toen. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik een talenpakket had, Nederlands, Frans, Duits Engels, Aardrijkskunde, Wiskunde A en Biologie. Dus er viel niet veel te leren. Alle tijd die ik had, heb ik in wiskunde gestoken, dat was een struikelblok. In 4 en 5 VWO ging er veel meer tijd in mijn huiswerk zitten.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 15:45:31 #41
247161 ikke043
pi_68560345
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:20 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

Nou succes dan Nja, het is wel te doen als je gewoon goede cijfers hebt. Ik deed nooit iets, en heb ook niet veel geleerd voor de examens. Alleen voor natuur-, schei- en wiskunde wat. Uiteindelijk heb ik het mooi gehaald met een 4 voor Latijn en een 5 voor scheikunde
Ik sta al goed voor alles behalve nederlands, maar daar kun je niet voor leren & als het kon dan nog zou ik het niet doen want dat vind ik het k*tste vak OOOOIIT.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  dinsdag 12 mei 2009 @ 18:56:07 #42
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_68949514
Vandaag op school twee oefenexamens gemaakt in Economie1,2 en M&O (voor beide vakken nog niet begonnen met leren) en hiervoor respectievelijk een 7,0 en een 7,4 gehaald. Geen denderende cijfers, maar om nou te zeggen dat het motiveert er wél veel voor te gaan doen..?
Oh really?
pi_68949671
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:45 schreef Omniej het volgende:

[..]

En dat is dus helemaal waar.

Bovendien is het nog los van dat gewoon heerlijk om iedereen om je heen te zien stressen, terwijl je zelf nog eens heerlijk achterover leunt.

Maar ik krijg dan een schuldgevoel en dat is niet relaxt.
pi_68951970
Er valt niet echt veel te leren vind ik.
Je hebt alles al geleerd voor je school examens dus kwestie van even doornemen desnoods oefenexamen maken en dat is voor mij voldoende.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 12:58:47 #45
155008 Fip
Jezus redt
pi_69053143
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:11 schreef lisettebooy het volgende:
Er valt niet echt veel te leren vind ik.
Je hebt alles al geleerd voor je school examens dus kwestie van even doornemen desnoods oefenexamen maken en dat is voor mij voldoende.
Precies. Ik heb toch maar voor de middenweg gekozen: niet blokken (want wat valt er in godesnaam nog te blokken? kan iemand mij dat uitleggen? ik zie sommige mensen echt 8 uur per dag in de boeken zitten maar ik snap dat niet), alleen ff een oefenexamen of twee maken, en als dat goed gaat, dan zit het waarschijnlijk over een week ook wel goed. Alleen voor geschiedenis ben ik even de boeken in gedoken (en voor latijn moet ik dat nog doen).

En voor Nederlands en Engels heb ik helemaal niks gedaan. Maar dat hoeft ook niet.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:06:58 #46
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_69053406
Ik leer ook niet veel hoor.... een beetje Wiskunde vragen maken en Scheikunde redelijk doorkijken.
Maar dat was het wel... Biologie, Nederlands, Engels en Kunstvak heb ik echt nog niets voor gedaan... en dat zal grotendeels ook wel zo blijven.
pi_69053690
Is het überhaupt mogelijk voor een vak als Nederlands te leren?

(behalve oefenexamens maken)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:18:34 #48
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_69053806
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 13:15 schreef yeahmen het volgende:
Is het überhaupt mogelijk voor een vak als Nederlands te leren?

(behalve oefenexamens maken)
Het samenvatten is wel redelijk te oefenen.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 13:21:01 #49
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_69053883
Ik heb destijds gewoon alleen oefenexamens gemaakt, voor vakken waar ik niet zo'n ster in was. De rest van de vakken (exacte vakken vooral) gewoon heen gegaan zonder te leren Je hebt toch al die dingen als Binas etc. daar staat zat in
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  vrijdag 15 mei 2009 @ 22:49:31 #50
247161 ikke043
pi_69073259
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:00 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Maar ik krijg dan een schuldgevoel en dat is niet relaxt.
Gewoon gaan zitten & het ff "uitzitten". Als je het vaak genoeg doet wordt het nog een prettig gevoel ook
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  vrijdag 15 mei 2009 @ 23:27:15 #51
252108 Len93
That's what she said.
pi_69074421
Als je de afgelopen jaren gewoon hebt opgelet weet je met alles een keer doorlezen het wel weer.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_69077306
Gewoon oude examens maken, als je daar goede cijfers voor hebt moet het echte examen ook wel lukken toch?! =D
  zaterdag 16 mei 2009 @ 00:57:37 #53
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_69077386
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 00:54 schreef xTsaa het volgende:
Gewoon oude examens maken, als je daar goede cijfers voor hebt moet het echte examen ook wel lukken toch?! =D
Precies xD ^^
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')