we hadden het net ook niet over filosofie maarja...quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:08 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over scheikunde of natuurkunde, blijf je er wel een beetje bij?
[..]
Heeft geld bijna geen tastbare waarde? Ik denk dat er wel FOK!kers zijn die je geld in bezit willen hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
namen svp :pquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Goed topic!
Niet alleen om de originele TS, maar ook vanwege de mensen die de oorzaak van de crisis niet snappen
quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:09 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Er valt zeker wel iets uit niets te makenik denk niet dat ik bij jouw over de wet van behoud van massa moet aankloppen heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
Sorry, denk deze er maar bij:quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:10 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
ik denk niet dat ik bij jouw over de wet van behoud van massa moet aankloppen he
En die heeft hier op welke manier mee te maken?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:10 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
ik denk niet dat ik bij jouw over de wet van behoud van massa moet aankloppen he
Die weet ik!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En die heeft hier op welke manier mee te maken?
iets uit niets creeren kan niet sinds dat iets massa heeft en niets geen massa heeftquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En die heeft hier op welke manier mee te maken?
ik ga ff etequote:Op dinsdag 14 april 2009 18:16 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
iets uit niets creeren kan niet sinds dat iets massa heeft en niets geen massa heeft
als je dat ff combineerd met de wet van behoud van massa is de l ink niet zo lastig te leggen...
hierbij heb ik het natuurlijk over tastbare producten en niet over virituele troep
Viswijnquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:15 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Die weet ik!
Stel nou dat we het niet over de economie, geld, MLM of wat dan ook hebben.
Stel we hebben het over wijn. Je hebt 1 beker wijn. Hoe maak je hier zonder hulpmiddelen 2 bekers van? Dat kan niet! Tenzij je ook een mand vis hebt!
TVP dan maarquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:17 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
ik ga ff etesucces met praten tegen een muur, er blijft probably nog 3 uur onzinnige shit uit rollen, ik kom straks nog wel x terug om jullie uit te lachen
En Jezus!! Die moet je ook uitnodigen!!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:15 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Die weet ik!
Stel nou dat we het niet over de economie, geld, MLM of wat dan ook hebben.
Stel we hebben het over wijn. Je hebt 1 beker wijn. Hoe maak je hier zonder hulpmiddelen 2 bekers van? Dat kan niet! Tenzij je ook een mand vis hebt!
Prosac en Snapcount doen erg hun best in elk gevalquote:
Ach gut, mensen die denken dat wetten uit de natuurkunde en scheikunde één op één zijn te vergelijken met economische wetten...quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:16 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
iets uit niets creeren kan niet sinds dat iets massa heeft en niets geen massa heeft
als je dat ff combineerd met de wet van behoud van massa is de l ink niet zo lastig te leggen...
hierbij heb ik het natuurlijk over tastbare producten en niet over virituele troep
Maar dat is geld creëren uit het niets! Je houdt het systeem dat je verafschuwd zelf in stand!quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:35 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
lieverd ooit van een hypotheek gehoord?
Ach, meneer Five Horizons heeft de wijsheid in pacht. De meeste economen weten niet wat ze met de crisis aanmoeten, maar FH weet precies hoe het komt en hoe hij het op moet lossen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Prosac en Snapcount doen erg hun best in elk geval
Ik ook hoorquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:19 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ach, meneer Five Horizons heeft de wijsheid in pacht. De meeste economen weten niet wat ze met de crisis aanmoeten, maar FH weet precies hoe het komt en hoe hij het op moet lossen.
Los jij die crisis nou maar even op, over een maand ga ik weer terug naar NL en dan wil ik dat alles opgeruimd is ja!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik stel nog maar een keer de vraag: Kom je weleens in [AEX]?
Lees je in, figuur.
Ik kom niet in [AEX], en ik heb me ingelezen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik stel nog maar een keer de vraag: Kom je weleens in [AEX]?
Lees je in, figuur.
En dat kan niet, want dan heeft dat geld geen massa!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:19 schreef Prosac het volgende:
[..]
Maar dat is geld creëren uit het niets! Je houdt het systeem dat je verafschuwd zelf in stand!
Wat nou.. het is voornamelijk een crisis wegens niet terugbetaalde leningen en het daaruit voortvloeiende gebrek aan onderling bankvertrouwen geweest. Of ik moet al SBS6 op de radio hebben gehad in plaats van BNR.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar wat is het verband nou met dat pyramidespelquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
En dat kan niet, want dan heeft dat geld geen massa!
Nu snap ik het
Haha, oh je bent ook al een BNR luisteraar??quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:23 schreef Prosac het volgende:
[..]
Wat nou.. het is voornamelijk een crisis wegens niet terugbetaalde leningen en het daaruit voortvloeiende gebrek aan onderling bankvertrouwen geweest. Of ik moet al SBS6 op de radio hebben gehad in plaats van BNR.
Want als je één van de grote oorzaken van de crisis kent, kun je hem ook oplossen. De reacties worden steeds dommer hierzo...quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:22 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik kom niet in [AEX], en ik heb me ingelezen.
Succes met het oplossen van de financiele crisis.![]()
Kees de Korte.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:24 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Haha, oh je bent ook al een BNR luisteraar??
Er is een verschil tussen oorzaak en aanleiding. Wat jij noemt is een aanleiding die de oorzaken wereldwijd hebben blootgelegd.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:23 schreef Prosac het volgende:
[..]
Wat nou.. het is voornamelijk een crisis wegens niet terugbetaalde leningen en het daaruit voortvloeiende gebrek aan onderling bankvertrouwen geweest. Of ik moet al SBS6 op de radio hebben gehad in plaats van BNR.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want als je één van de grote oorzaken van de crisis kent, kun je hem ook oplossen.
Welja, zet gewoon andere mensen weg als dom. Goede inhoudelijke reactie. (erg zwak, zeker voor een mod)quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want als je één van de grote oorzaken van de crisis kent, kun je hem ook oplossen. De reacties worden steeds dommer hierzo...
Dat is dat er voor een al dan niet bestaand product een inhoudelijke massa gecreëerd wordt. Niet uit het niets natuurlijk want dat kan niet, dat wordt gedaan uit pure hersenenergie. Vervolgens wordt er een verkoopbehoefte gecreëerd die leidt tot een aankoop die weer gefinancierd wordt met door de bank gecreëerd geld?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:23 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Maar wat is het verband nou met dat pyramidespel
Kom dan met dat schopje ONZquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Want als je één van de grote oorzaken van de crisis kent, kun je hem ook oplossen. De reacties worden steeds dommer hierzo...
quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat is dat er voor een al dan niet bestaand product een inhoudelijke massa gecreëerd wordt. Niet uit het niets natuurlijk want dat kan niet, dat wordt gedaan uit pure hersenenergie. Vervolgens wordt er een verkoopbehoefte gecreëerd die leidt tot een aankoop die weer gefinancierd wordt met door de bank gecreëerd geld?
De waarde van het geld zit in wat we er van kunnen kopen. Zoals eerder al is gezegd, ook al hanteren we de goudstandaard niet meer, Wat ook niet meer zou kunnen heeft geld wel degelijk waarde.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:08 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
het papiertje waar 50 euro opstaat is in principe niks waard totdat de banken er waarde aan geven, als de jij morgen met een briefje waar 1000 euro opstaat aankomt bij de winkel heeft het geen waarde, maar als de banken dat briefje gaan drukken en zeggen dat het 1000 euro waard is dan is het ook 1000 euro waard...
Neuh, zeggen dat als je de oorzaken kent (en die economen die er nog veel meer verstand van hebben, kennen deze ook) je de crisis kunt oplossen is imho vrij dom.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:25 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Welja, zet gewoon andere mensen weg als dom. Goede inhoudelijke reactie. (erg zwak, zeker voor een mod)
Onder andere, hoe heet die hele omvangrijke meneer ook alweer? (Bas van Werven ofzo??)quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:28 schreef Semisane het volgende:
[..]. Dat mag in Nederland enkel de DBN.maar dit een tikkeltje terzijde.
Wat dus uiteindelijk lijd tot waarde vermindering van het geld en wat dus al aangeeft dat geld een bepaalde waarde heeft, ookal is die kunstmatig en niet afhankelijk van een mineraal.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:31 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klopt.
En dat doen de nationale banken dan ook behoorlijk momenteel, zeker de Amerikaanse.
Sorry hoor, maar het onderkennen van de oorzaken is toch een van de allerbelangrijkste stappen in de richting van een oplossing. Pas als je de oorzaak kent, kun je gaan werken aan een oplossing. Jij kan dat dom vinden, ik vind dat wel meevallen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh, zeggen dat als je de oorzaken kent (en die economen die er nog veel meer verstand van hebben, kennen deze ook) je de crisis kunt oplossen is imho vrij dom.
Simpel voorbeeld:
Bank A krijgt 200.000 euro aan spaargeld binnen en leent deze tot wel 6x uit (voor bijvoorbeeld hypotheken). Voilá: geld gecreëerd uit niets (of eigenlijk: uit weinig geld, veel geld maken)
Tuurlijk...dan zal je ook merken hoe niets, dat iets is vooral nooit uit het niets gemaakt kan worden, maar wel verkocht kan worden...ofzo.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:32 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Moet ik nou wel of niet meedoen?
Oh ja, pyramideverkoopspellen zuigen!!!quote:
idioot er is een verschil tussen de oorzaak kennen en de oplossing kennen en dat komt omdat dat oplossing de fundementen van het economish systeem zal doen schudden en daar is de econoom bang voorquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:19 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ach, meneer Five Horizons heeft de wijsheid in pacht. De meeste economen weten niet wat ze met de crisis aanmoeten, maar FH weet precies hoe het komt en hoe hij het op moet lossen.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als het rode wijn is, kan het echt niet hoor! Want vis en rode wijn gaat gewoon niet samen....daar hoort witte wijn bij...of champagne!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:44 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Oh ja, pyramideverkoopspellen zuigen!!!![]()
(hoe zit het overigens met de vis en de twee bekers wijn?)
http://www.bijbelonline.nl Staat daar ergens inquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:44 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Oh ja, pyramideverkoopspellen zuigen!!!![]()
(hoe zit het overigens met de vis en de twee bekers wijn?)
Jaja, vooral gaan schelden. Dat doet je geloofwaardigheid erg veel goed.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:44 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
idioot er is een verschil tussen de oorzaak kennen en de oplossing kennen en dat komt omdat dat oplossing de fundementen van het economish systeem zal doen schudden en daar is de econoom bang voor
Gewoon doen, je mag het een week gratis proberen en 1 andere fokker geeft hem wat betreft de economische crisis gelijk, dus het zal wel helemaal goed zijn.quote:
Misschien wil 5 horizonnetjes wel meedoen danquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:45 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
tadaaaaa magic, een fokker die wel dingen begrijptsuper ik dacht al dat ik nooit een zal vinden
Trek jij het heilige schrift in twijfel??quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:45 schreef Semisane het volgende:
[..]
Als het rode wijn is, kan het echt niet hoor! Want vis en rode wijn gaat gewoon niet samen....daar hoort witte wijn bij...of champagne!
Hmm, een lekkere Chablis. Over wat voor vis hebben we het?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:45 schreef Semisane het volgende:
[..]
Als het rode wijn is, kan het echt niet hoor! Want vis en rode wijn gaat gewoon niet samen....daar hoort witte wijn bij...of champagne!
Maar was de economische crisis niet een argument TEGEN mlm door Leppie?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:46 schreef Prosac het volgende:
[..]
Gewoon doen, je mag het een week gratis proberen en 1 andere fokker geeft hem wat betreft de economische crisis gelijk, dus het zal wel helemaal goed zijn.
Staat er niet ergens iets van "En de heer dronk op de derde dag Chablis, en het was goed" of zoiets?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:46 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Misschien wil 5 horizonnetjes wel meedoen dan
[..]
Trek jij het heilige schrift in twijfel??
Ja, maar dat hoeven we hem niet te vertellen, want zijn waarheid is de echte waarheid. Dus kom op, kopen die .ws accounts!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:47 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Maar was de economische crisis niet een argument TEGEN mlm door Leppie?![]()
![]()
Nee, maar wel de wijn-kennis van jezus...ik bedoel..dat doe je toch niet!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:46 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Misschien wil 5 horizonnetjes wel meedoen dan
[..]
Trek jij het heilige schrift in twijfel??
▲quote:Op dinsdag 14 april 2009 15:36 schreef __Saviour__ het volgende:
Probeer dat maar eens na te doen, newfags
Dat weet ik niet om eerlijk te zijn...maar zover ik weet is vis wit vlees en daar hoort gewoon een nette witte wijn bij....althans volgens het keukenboekje van oma dan hè.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:46 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Hmm, een lekkere Chablis. Over wat voor vis hebben we het?
En nogsteeds beweren dat er geen geld uit het niets gemaakt is?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:40 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar het onderkennen van de oorzaken is toch een van de allerbelangrijkste stappen in de richting van een oplossing. Pas als je de oorzaak kent, kun je gaan werken aan een oplossing. Jij kan dat dom vinden, ik vind dat wel meevallen.
Dat systeem van het uitlenen werkt al tijden hartstikke goed. Alleen moet er wel uitgeleend worden aan mensen die dat geld terug kunnen betalen of in ieder geval minimaal in staat zijn de rentelasten te kunnen dragen. In de VS is dat volledig uit de hand gelopen door de sub-prime hypotheken. Een kleine hobbel in de economische groei en een hoop mensen konden hun lasten niet meer betalen en dan ga je het schip in. Banken moeten geld lenen van de overheid, worden wantrouwig om elkaar geld uit te lenen en dan gaat dus blijkbaar het economische systeem op zijn gat. Zolang dat vertrouwen niet hersteld wordt, zal het lastig blijven. Ik vind het daarom een goed teken dat er een stel amerikaanse banken zijn die het geld dat ze van de overheid gekregen hebben al terugbetaald hebben.
Ik vind het in Nederland vooral schofterig dat de Nederlandse bank blijkbaar geen afdoende toezicht gehouden heeft op de bedrijfsvoering van de Nederlandse banken en daardoor dus op grote schaal konden investeren sub-prime hypotheken en wij daardoor mee moeten gaan betalen aan het in stand houden van deze banken. Ook de overname van de ABN Amro door Fortis was belachelijk, en Nout Wellink wilde hier nog wat aan doen, maar Meneer Bos en Meneer Balkenende vonden dat onnodig en hebben hun fiat gegeven aan de overname. Mede een reden waarom Bos in moest springen toen ook bleek dat Fortis er niet zo gezond bij stond.
De banken hebben op te grote voet geleefd, zeker waar. Maar ze hebben geen geld uit niets gemaakt. Het hele systeem van solvabiliteit en liquiditeit werkt uitstekend, zolang er maar goed toezicht op gehouden wordt van buitenaf. En daar schortte het aan. (mijns inziens...). En door de klap is het vertrouwen weg, en dat wordt veel lastiger om te herstellen.
Ik denk ook dat toen Jezus in de hemel kwam, hij gelijk een veeg uit de pan kreeg van de heilige geest. "Hoe DURF je rode wijn te drinken bij vis!! Nog een keer en ik onterf je!!"quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:49 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee, maar wel de wijn-kennis van jezus...ik bedoel..dat doe je toch niet!Dan kan hij de zoon zijn van vader of een heilige geest, maar het kan te gek ook hoor.
Hmm, als je 40.000 euro maakt van 20.000 euro. Dan is de 40.000 euro toch niet uit niets gemaakt?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:50 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
En nogsteeds beweren dat er geen geld uit het niets gemaakt is?![]()
FOEIFOEI
FOEI
Ben ik helemaal met je eens. En de heilige geest ook.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:50 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat weet ik niet om eerlijk te zijn...maar zover ik weet is vis wit vlees en daar hoort gewoon een nette witte wijn bij....althans volgens het keukenboekje van oma dan hè.
goeie god nee, maar 20K van die 40K welquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:51 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Hmm, als je 40.000 euro maakt van 20.000 euro. Dan is de 40.000 euro toch niet uit niets gemaakt?
Geen geld is toch niks? Hoe nou iets wat niks is gemaakt worden?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:50 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
En nogsteeds beweren dat er geen geld uit het niets gemaakt is?![]()
FOEIFOEI
FOEI
Hij werd daarna ook aan het kruis gehangen...als je het mij vraag; niet meer dan terecht gewoon.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:50 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat toen Jezus in de hemel kwam, hij gelijk een veeg uit de pan kreeg van de heilige geest. "Hoe DURF je rode wijn te drinken bij vis!! Nog een keer en ik onterf je!!"
Maar zolang beide 20k worden terug betaald, is er toch niks aan de hand?quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:53 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
goeie god nee, maar 20K van die 40K wel
je hebt 20K je leent 20K uit, dan heb je 0
maar als je dan nog een * 20K uitleent dan heb je 20K uit 0 gemaakt en heb je dus 20K gecreëerd
Kijk uit, dat probeerde ik hem net ook aan zijn verstand te brengen...quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:54 schreef Semisane het volgende:
[..]
Geen geld is toch niks? Hoe nou iets wat niks is gemaakt worden?Iets zegt me dat het wel logisch is dat jij met zo'n pyramideverkoop toestand in de weer gaat.
dat er geen geld uit het niets gemaakt wordquote:Op dinsdag 14 april 2009 18:54 schreef Semisane het volgende:
[..]
Geen geld is toch niks? Hoe nou iets wat niks is gemaakt worden?Iets zegt me dat het wel logisch is dat jij met zo'n pyramideverkoop toestand in de weer gaat.
lol de banken gaan niet om 20K vragen die gaan rente vragen over iets wat niet bestaat, en dat gaat ooit een keer miiiiiiiiiiiis,quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:55 schreef Semisane het volgende:
[..]
Maar zolang beide 20k worden terug betaald, is er toch niks aan de hand?
Nope...lost me.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:56 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
dat er geen geld uit het niets gemaakt word
dat het niet gebeurd dat geld uit het niets gemaakt word, duidelijker <?
Het enige probleem is dat jij dit niet kan doen en banken met een bankvergunning wel.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:53 schreef Leppie7 het volgende:
goeie god nee, maar 20K van die 40K wel
je hebt 20K je leent 20K uit, dan heb je 0
maar als je dan nog een * 20K uitleent dan heb je 20K uit 0 gemaakt en heb je dus 20K gecreëerd
Nou, als er iemand bij mij rode wijn bij de vis vraagt, dan spijker ik hem ook aan zijn kruis.quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:55 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hij werd daarna ook aan het kruis gehangen...als je het mij vraag; niet meer dan terecht gewoon.
Tuurlijk wordt er rente gevraagd, het is al lastig genoeg om 20K 2x uit te lenen, terwijl het er niet is....wat dacht jij dan!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:57 schreef Leppie7 het volgende:
[..]
lol de banken gaan niet om 20K vragen die gaan rente vragen over iets wat niet bestaat, en dat gaat ooit een keer miiiiiiiiiiiis,
Spijker door z'n ballen, dat zal 'm leren!quote:Op dinsdag 14 april 2009 18:57 schreef Snapcount2 het volgende:
Nou, als er iemand bij mij rode wijn bij de vis vraagt, dan spijker ik hem ook aan zijn kruis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |