abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:58:32 #76
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68008932
Leppie, kan je niet een mooie banner in elkaar knutselen en die op Fok! via de admanager tonen?

Hee! Een lampje boven mijn hoofd!
Kan Fok! niet die admanager vervangen door een MLM-systeem?
Alleen leden mogen advertenties verkopen en 5 procent houden. 10 procent gaat naar elk van de 5 levels boven dat lid en 15 procent gaat naar Danny!

(En 25% naar mij.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_68008936
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:57 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

pyramide opzet is iets anders dan een pyramide spel, maar ik verwacht niet dat jij A en B kan onderscheiden, maar beginnen met een zeppelin en een koe?
A en B zijn inderdaad net zo verschillend als een zeppelin en een koe... dat doe je dan weer heel goed!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68008966
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:57 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

pyramide opzet is iets anders dan een pyramide spel, maar ik verwacht niet dat jij A en B kan onderscheiden, maar beginnen met een zeppelin en een koe?
Hmm, dus als je geen argumenten hebt, begin je gewoon op de man te spelen. Wat ben je toch ook een zwakke faalhaas.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:59:29 #79
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_68008972
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:52 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

ik ben er niet van gediend om mijzelf te herhalen
Geen ervaring met de verkoop dus?

Als ik een fantastisch product/service zou willen verkopen zou ik alles blijven herhalen totdat ik van Fok geschopt zou worden met pek en veren.
reset
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:59:49 #80
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68008988
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:58 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Is dit hoe een terugkrabbelende Leppie7 eruit ziet? Je kunt ook gewoon toegeven... dat is de meer volwassen variant....
okay dan citeer ik wel weer

Multi Level Marketing wordt wel eens vergeleken met in Nederland verboden piramidespelen. In een uitspraak van de Hoge Raad in februari 2005, met betrekking tot illegale piramidesystemen, werd het volgende daarover gezegd:

"Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen. Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevelmarketing" of "netwerkmarketing". Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen. Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde producten te verkopen waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven. Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers. Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel. Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel. Multilevel marketing is een verkoopmethode. Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_68009000
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:58 schreef _Flash_ het volgende:
Leppie, kan je niet een mooie banner in elkaar knutselen en die op Fok! via de admanager tonen?

Hee! Een lampje boven mijn hoofd.
Kam Fok! niet die admanager vervangen door een MLM-systeem?
Alleen leden mogen advertenties verkopen en 5 procent houden. 10 procent gaat naar elk van de 5 levels boven dat lid. en 40 procent gaat naar Danny!
Moet je die Leppie7 hebben, die tuint er wel in...
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:01:01 #82
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68009033
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:59 schreef Individual het volgende:

[..]

Geen ervaring met de verkoop dus?

Als ik een fantastisch product/service zou willen verkopen zou ik alles blijven herhalen totdat ik van Fok geschopt zou worden met pek en veren.
genoeg ervaring met verkoop, ervaring die me verteld dat je niet door een betonnen muur heen loopt en ook niet over de atlatische oceaan loopt, en dat het daarom verstandiger is om optijd op te geven en je tijd niet meer te verspillen
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_68009046
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:59 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Multi Level Marketing wordt wel eens Flapflapflapflapperdie flapflapflapflapperdieflap flapflap flapperdievolslagenbullshit hier nog eens neer.... het verkoopsysteem.
Link eens naar je bron.... waar staat dit bericht... laat eens zien...

MODs, ik vind dat een link naar een respectabele en betrouwbare bron moet kunnen, toch?
pi_68009053
quote:

[..]

Multi Level Marketing wordt wel eens vergeleken met in Nederland verboden piramidespelen. In een uitspraak van de Hoge Raad in februari 2005, met betrekking tot illegale piramidesystemen, werd het volgende daarover gezegd:

"Naast het piramidespel zoals hierboven uiteengezet, bestaan er verkoopmethoden die in bepaalde opzichten gelijkenis vertonen met piramidespelen. Deze verkoopmethoden zijn bekend onder de naam "multilevelmarketing" of "netwerkmarketing". Deze verkoopmethoden of vorm van marketing vallen niet onder de definitie van het begrip piramidespel en zijn derhalve niet verboden onder het regime van de Wet op de kansspelen. Bij deze vorm van marketing verwerft de koper van een product het recht om zelf ook bepaalde producten te verkopen waarmee hij een bonus, een provisie of een percentage van de omzet kan verwerven. Hetzelfde geldt voor de opvolgende kopers. Qua structuur vertoont multilevel marketing gelijkenis met een piramidespel. Het doel van deze vorm van marketing is echter wezenlijk anders dan het doel van een piramidespel. Multilevel marketing is een verkoopmethode. Een te verwerven voordeel in de vorm van een bonus, provisie of omzetpercentage dient om de verkoop van de betreffende producten te bevorderen en vormt derhalve onderdeel van het verkoopsysteem.
MLM is dus geen pyramidespel, maar een pyramideverkoopspel.

Het verschil? Je moet dingen verkopen, en is daarom niet illegaal volgens de Hoge Raad. De overeenkomst? Je bent genaaid als je onderaan de pyramide staat.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:02:20 #85
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68009074
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:01 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

MLM is dus geen pyramidespel, maar een pyramideverkoopspel.

Het verschil? Je moet dingen verkopen, en is daarom niet illegaal volgens de Hoge Raad. De overeenkomst? Je bent genaaid als je onderaan de pyramide staat.
nee hoor, genoeg mensen die erin stappen voor het product
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:02:41 #86
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68009086
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:01 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Link eens naar je bron.... waar staat dit bericht... laat eens zien...

MODs, ik vind dat een link naar een respectabele en betrouwbare bron moet kunnen, toch?
na ik doe niet meer aan uitzonderingen, geloof me maar op me woord
pi_68009118
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:02 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Als dat de reden is dat jij 's nachts nog fatsoenlijk kan slapen, dan ben je een ziek mens....
pi_68009144
quote:

[..]

http://www.net.info.nl/ego/multilev.htm
quote:
Multi-Level Marketing
Rijk (willen) worden via de achterdeur: Herbalife, NSA, Piramide, Vitall of toch Richonu, Ripofriend?

door Luc Sala

Ben jij ook al eens benaderd door deze of gene, vriend of bekende, die met woorden als Win-Win Strategie, Business Propositie, Investeringskans of iets dergelijks je deelgenoot wilde maken in the `Next Best Thing'? Een beetje geheimzinnig, maar je moest er wel voor naar een vergadering komen of thuis iets organiseren, want het ging om een revolutionair produkt dat beslist gedemonstreerd moest worden! Rijk zou je ervan worden, of zo gelukkig dat je dat niets meer zou uitmaken, en er was alleen een klein beetje moeite voor nodig en misschien een klein beetje geld. Zonder dat je het merkte werd je op een heel slimme manier de wereld van de Multi-Level Marketing (MLM) of de Netwerk-marketing ingetrokken, een fuik met voor de meesten een benauwd einde.

De exploitatie van de Nieuwe Armoede
Multi-Level Marketing is - natuurlijk- een Amerikaanse uitvinding en komt neer op het verkopen en doorverkopen van goederen via een informeel kanaal. In plaats van werken met distributeurs en wederverkopers/winkeliers wordt gebruik gemaakt van medewerkers die naast hun eigenlijke werk meedoen en hun eigen afzetkanalen (netwerk) vinden. Het is niet nieuw, en bedrijven als Avon en Tupperware hebben het concept op hun eigen manier gebruikt. De laatste jaren is er echter een nieuwe golf van clubs die het hele idee van Multi-Level Marketing naar een nieuw niveau hebben gebracht. Men heeft in organisaties als Herbalife, NSA en Vitall niet simpelweg de verkoop door leken als een leuke verkooptechniek gezien, maar er een hele cultuur van gemaakt. Wie meedoet wordt lid van een soort exclusieve club, waarin men de mond vol heeft over eigen verantwoordelijkheid, je eigen werkelijkheid creëren en nieuwe vrienden maken. Er zit heel slim een flink stuk new-age (NLP) programmering in. Je leert jezelf (en anderen) heel aardig beduvelen als je de handboeken van de MLM-clubs goed volgt.

MLM : make money out of losers
Als advocaat van de duivel (en wat zou Lucifer liever doen) kun je echter heel wat vraagtekens zetten bij dit soort organisaties. Als je op bezoek gaat bij zo'n meeting, waar bestaande en would-be verkopers, distributeurs en national sales-coordinators samenkomen voor de peptalk, dan merk je dat het om een psychologisch vrij enge groep gaat. Dit zijn de gefrustreerden uit Generatie X (25-35), mensen die sterk gericht zijn op het alsnog binnenhalen van de materiële oogst die ze tot dusver misten. Keurig gekleed, maar er is maar áán onderwerp van gesprek, namelijk verkopen, geld en hoe vind je nieuwe medewerkers (klanten/slachtoffers). Druk pratend, overmatig overtuigd van het eigen gelijk en zich wentelend in een OSM (Ons Soort Mensen)-sfeertje. Ze praten over hoe je het zelf moet maken, hoe ze geloven in elkaar, het produkt en hun subdistributeurs, alles onder het mom dat wat je gelooft ook waar wordt. (En laten we eerlijk zijn, dat gaat ook wel op.)

Maar dan de organisaties, zijn die ook zo kosjer? Het gaat ze om het geld, al wordt dat soms verborgen achter wat milieu-prietpraat of verhalen over afdrachten aan goede doelen. Soms zijn ze op de grens van het legitieme, zoals de kettingbrief-achtige Piramide-stichting die onlangs de pers haalde. Soms gaat het om produkten waar je wat twijfels over kunt hebben, zoals over de bijeffecten van Vital die dan - te snel - worden afgedaan als `ontgifting'. Soms lijkt het op het oog te gaan om heel zinnige produkten, zoals de lucht- en waterzuiveraars van NSA of de natuurlijke preparaten van Herbalife. Leuk verpakt, goed gebracht en de verkopers raken er zelf vrij snel van overtuigd dat het inderdaad ook de beste produkten zijn, maar daar twijfel ik toch wel aan (op basis van testen uit de VS die ik zag).

Clever exploitation of greed
De produkten passen meestal ook goed bij de doelgroep (= de organisatie zelf, want het is een doorgeefspelletje waarin de laatste lul met de spullen blijft zitten), maar daar kun je ook anders tegenaan kijken. Iemand merkte op dat alle produkten van NSA wel erg inspelen op de paranoia van mensen: het gaat om het weghouden van de slechte wereld (lucht, water, inbrekers). Die paranoia herken je dan weer in de mensen die je de boel proberen aan te smeren, de angst om buiten de boot te vallen is heel duidelijk. Verborgen achter opgewekte peptalk en leuke kleertjes - qua verkooptraining bieden dit soort organisaties echt wel wat - blijft het gevoelsmatig hol. De argumenten en grafieken zijn indrukwekkend maar loos, want natuurlijk moet ook iedere schakel en ieder niveau in de keten wat verdienen, net zoals in het `echt'. Dus kan het ook niet echt goedkoper. Men schermt met fraaie afkortingen en organisaties, zoals de Direct Selling Association, maar het is allemaal eye-wash.

Make buyers sellers
Multi-Level Marketing is op zichzelf niet `fout', maar het kan een gevaarlijk spelletje zijn, waarbij onderaan op de lijst slachtoffers vallen en waarbij de materiële instincten van de deelnemers zodanig worden aangescherpt dat ze het zicht op de bredere werkelijkheid kunnen verliezen.

dinsdag 14 april 2009 @ 16:05:44 #89
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68009206
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:03 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als dat de reden is dat jij 's nachts nog fatsoenlijk kan slapen, dan ben je een ziek mens....
oh nee, daar lig ik wakker van ;p
pi_68009214
quote:

[..]

na ik doe niet meer aan uitzonderingen, geloof me maar op me woord
'Me woord'? Het is m'n woord, of mijn woord.... en dat heeft echt geen reet met woordblindheid of wat dan ook te maken, dat is gewoon paupertaal of breezerslettaal...

En ik geloof je op je woord, en gebruik mijn eigen verstand om vast te stellen dat dit een pyramide spel in vermomming is, waar mensen mee genaaid worden. Het succes van een dergelijk spelletje hangt direct samen met het aantal paupers dat er in trapt...
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:06:56 #91
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_68009251
Ik ben lelijk.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:08:45 #92
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68009359
Uitgebreide analyse over MLM: What's Wrong With Multi-Level Marketing?

"Let me tell you about an incredible ground-level business opportunity," and you are invited to a house or to lunch for "a discussion." Funny enough, you feel sick in your gut that there is some hidden agenda or deception. "Probably a multi-level marketing (MLM) organization," you think. Suppose it is? Should you trust your instincts? Is there anything wrong with MLM?
This article will analyze four problem areas with MLM. Specifically, it will focus on problems of I) Market Saturation, II) Pyramid Structure , III) Morality and Ethics , and IV) Relationship Issues associated with MLMs. Thus, you can properly assess your "instincts."

http://www.vandruff.com/mlm.html

Don't Some People Make Money in MLM?
quote:
First, we will analyze the "driving mechanism" of MLMs. We will detail how they are intrinsically unstable, guaranteed by design to oversaturate the market with no one noticing. We will look at why MLMs can never equalize into profitability the way companies in the real world can, so that the result will be that the organization as a whole cannot, even in theory, be profitable. When this inevitable destiny occurs, the only money to be made is not from the product or service but from the losses of people lower down in the organization.
Thus the MLM organization becomes exploitative, and many high-level MLM promoters have been shut down, the "executives" incarcerated, for selling the fraud of impossible success to others. Other, larger MLMs have survived by hiring large batteries of attorneys to ward off federal prosecutors, even bragging about the funds they have in reserve for this purpose.

The unfortunate "distributor" at the bottom is the loser, and once this becomes apparent beyond all the slick videotapes and motivational pep-talks, good people start to get a bad taste in their mouths about the whole situation.

So, yes, money can be made with MLM. The question is whether the money being made is legitimate or "made" via a sophisticated con scheme. And if MLM is "doomed by design" to fail, then the answer is, unfortunately, the latter.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:10:05 #94
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68009392
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:05 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

'Me woord'? Het is m'n woord, of mijn woord.... en dat heeft echt geen reet met woordblindheid of wat dan ook te maken, dat is gewoon paupertaal of breezerslettaal...

En ik geloof je op je woord, en gebruik mijn eigen verstand om vast te stellen dat dit een pyramide spel in vermomming is, waar mensen mee genaaid worden. Het succes van een dergelijk spelletje hangt direct samen met het aantal paupers dat er in trapt...
okaky en dit is ook jouwn visie op de rest van het hele economisch systeeem?
pi_68009404
quote:

[..]

Voor een .ws domein? Ja hoor, natuurlijk.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:11:59 #96
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_68009489
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:10 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Reageer nou potdomme eens op de posts die er toe doen ! Zoals die van snapcount2 bijvoorbeeld...

(niet dat ik AlphaOmega wil afkraken, ben het voortdurend met 'm eens )
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_68009559
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:10 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

Oh, nu snap ik je. Voor jou is de hele economie een pyramide spel? Raar....
pi_68009592
Leuke quote van http://www.vandruff.com/mlm.html
quote:
Intuitively, we all know what is really going on with MLMs. Just don't use the word "pyramid"!

"You see, if you can convince ten people that everyone needs this product or service, even though they aren't buying similar products available in the market, and they can convince ten people, and so on, that's how you make the real money. And as long as you sell to a few people along the way, it is all legal." Maybe...
Slaat aardig de spijker op de kop denk ik....
pi_68009616
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:11 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Reageer nou potdomme eens op de posts die er toe doen ! Zoals die van snapcount2 bijvoorbeeld...

Thanks, maar ik heb ook wel eens om betrouwbare links aan Leppie7 gevraagd, maar die wil hij niet geven. En links met tegenargumenten zie ik bij bosjes uit snapcount2 zijn arsenaal vliegen....
pi_68009634
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:11 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Hij praat niet meer met me, ik mag pas kritiek op hem hebben als ik alleen maar fair trade producten koop.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:18:08 #101
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68009743
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:15 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Hij praat niet meer met me, ik mag pas kritiek op hem hebben als ik alleen maar fair trade producten koop.
ik was ff drinke aan het hale ;o
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:20:16 #102
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68009823
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:13 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Oh, nu snap ik je. Voor jou is de hele economie een pyramide spel? Raar....
Nouja, om eerlijk te zijn klopt dat wel voor bepaalde delen van de economie.
Aandelenkoersen, huizenprijzen etc. Aandelen zijn nu ingestort. Huizenprijzen kúnnen op termijn niks anders dan de inflatie en bevolkingsgroei volgen. Eens kijken of deze crisis de trigger is om de huizenprijzen te halveren
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:20:52 #103
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68009853
waarom ik wijger om te reageren op de troep die nu nog getyped word en op quotes van mensen die niet onpartijdig zijn is omdat ik mezelf niet meer wil herhalen ik ben zat van deze topics

My last words:
Wat kan je verliezen 10 dollar en een beetje tijd.
Wat kan je winnen een redelijk extra zakcentje per maand voor zolang als het duurt

Aan wie is de keuze? > AAN JOUW

website.ws/lesterevelyn

Je kan 1 week gratis testen, lukt het niet, stop , lukt het wel fijn voor jouw
het is lekker weer ik ga er van door
peaceeeeeeeeeeeeeeeeeeee out
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:21:17 #104
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68009871
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:20 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Aandelenkoersen, huizenprijzen etc. Aandelen zijn nu ingestort. Huizenprijzen kúnnen op termijn niks anders dan de inflatie en bevolkingsgroei volgen. Eens kijken of deze crisis de trigger is om de huizenprijzen te halveren
amen
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:21:52 #105
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68009899
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:20 schreef Leppie7 het volgende:
waarom ik wijger om te reageren op de troep die nu nog getyped word en op quotes van mensen die niet onpartijdig zijn is omdat ik mezelf niet meer wil herhalen ik ben zat van deze topics

My last words:
Wat kan je verliezen 10 dollar en een beetje tijd.
Wat kan je winnen een redelijk extra zakcentje per maand voor zolang als het duurt

Aan wie is de keuze? > AAN JOUW

website.ws/lesterevelyn

het is lekker weer ik ga er van door
peaceeeeeeeeeeeeeeeeeeee out
peace out brotha, restecp
pi_68009920
quote:

[..]

En wat heeft dat precies met een pyramidespel te maken?
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:24:38 #107
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68010014
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:20 schreef Leppie7 het volgende:

maar ben jij weer 10 dollar rijker.
pi_68010039
quote:

[..]

Dat zal deze crisis nooit tot gevolg hebben, want dan blijft de huizenmarkt voor altijd verneukt. Niemand die zijn huis voor minder dan het gekochte weg zal doen.

Maar om dat nu met een pyramide spel te vergelijken.... dat is meer een vicieuze cirkel.... en dat is weer iets anders.... nou ja, eigenlijk met een lichtelijk negatieve spiraalwerking erin.... of positief, maar net hoe je het beestje wilt noemen....
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:26:21 #109
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68010069
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:22 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

En wat heeft dat precies met een pyramidespel te maken?
Het was een reactie op de post van AlphaOmega, over dat de reëele economie geen pyramide-spel is. Mijn inziens zijn sommige delen van de economie dat wel.
pi_68010103
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:21 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

amen
Even geduld, even kijken hoe Flash verder reageert... als ie net zo dom gaat lullen als jij doet, dan is je 'amen' terecht.
pi_68010157
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:26 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Het was een reactie op de post van AlphaOmega, over dat de reëele economie geen pyramide-spel is. Mijn inziens zijn sommige delen van de economie dat wel.
Het is dat je het nu als je mening presenteert, anders had ik nog een keer gehapt.
pi_68010176
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:26 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer, wat hebben de huidige ontwikkeling van de aandelenprijzen en huizenprijzen voor overeenkomsten met een pyramidespel?
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:28:51 #113
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010189
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:24 schreef Prosac het volgende:

[..]

maar ben jij weer 10 dollar rijker.
en het fijt dat jij denkt dat ik 10 dollar krijg voor elke persoon die een gratis 7 dagen testperiode aangaat schopt me nu echt de deur uit, potverdrie was nog ff blijven hangen om 1 emailte te verzenden en omd aarna weg te gaan maar hier MOEST Ik op reageren
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:29:25 #114
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68010209
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:25 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Dat zal deze crisis nooit tot gevolg hebben, want dan blijft de huizenmarkt voor altijd verneukt. Niemand die zijn huis voor minder dan het gekochte weg zal doen.

Kunnen de mensen wel willen, maar voet bij stuk houden is iets anders. :-)
Ik wacht mooi af met mijn huisje van nog geen anderhalve ton. Zodra de slachting bezig is ga ik eens rustig rondkijken en de helft van de (huidige) vraagprijzen bieden
pi_68010216
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:28 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer, wat hebben de huidige ontwikkeling van de aandelenprijzen en huizenprijzen voor overeenkomsten met een pyramidespel?
Er is er wel één... onzekere tijden doet meer mensen gekke sprongen maken... dus dat zou weer tot meer slachtoffers van pyramide spelletjes zoals MLM kunnen leiden...
pi_68010242
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:29 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Ik wacht mooi af met mijn huisje van nog geen anderhalve ton. Zodra de slachting bezig is ga ik eens rustig rondkijken en de helft van de (huidige) vraagprijzen bieden
Oh, pas op, de amen van Leppie7 is nu bijna een terechte aan het worden....

En verder, dan koop je er nog even een huis bij? Want je moet je eigen van 'maar' anderhalve ton ook nog even kwijt voor de helft, en die is vast nog niet hypotheek vrij, dus ga je eerst al heel erg het schip in, waardoor je geen hypotheek kan krijgen.... en dan is je cirkeltje rond, dus daarom zal dat nooit gebeuren...

Denk je dat de prijzen van goederen in 1928 hoger waren dan in 1932?
pi_68010295
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:29 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Ik zou er niet teveel op hopen. Er zijn een heleboel starters, en er wordt te weinig bijgebouwd op dit moment. Als straks de banken een beetje uit de problemen komen en weer wat makkelijker hypotheken gaan verstrekken, dan gaan de huizenprijzen gewoon naar het oude niveau.

(denk ik.. )
pi_68010337
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:32 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik zou er niet teveel op hopen. Er zijn een heleboel starters, en er wordt te weinig bijgebouwd op dit moment. Als straks de banken een beetje uit de problemen komen en weer wat makkelijker hypotheken gaan verstrekken, dan gaan de huizenprijzen gewoon naar het oude niveau.

(denk ik.. )
En dat denk je heel goed.
pi_68010356
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:33 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

En dat denk je heel goed.
Dank u.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:35:15 #120
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010409
nouja ik ben verslaafd aan de discussie? ik zal mijn duitje dan maar in de mand gooien, de rest van de economie is geen piramide spel maar nog VEEL verroter dan een piramide spel, namelijk gebaseerd op geld dat niet bestaat, en dat is....
idd nog rotter
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:35:48 #121
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68010431
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:28 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

en het fijt dat jij denkt dat ik 10 dollar krijg voor elke persoon die een gratis 7 dagen testperiode aangaat schopt me nu echt de deur uit, potverdrie was nog ff blijven hangen om 1 emailte te verzenden en omd aarna weg te gaan maar hier MOEST Ik op reageren
Ga je ook nog even in op de andere goede argumenten als je terug bent?
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:37:16 #122
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68010466
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:35 schreef Leppie7 het volgende:
nouja ik ben verslaafd aan de discussie? ik zal mijn duitje dan maar in de mand gooien, de rest van de economie is geen piramide spel maar nog VEEL verroter dan een piramide spel, namelijk gebaseerd op geld dat niet bestaat, en dat is....
idd nog rotter
Een pyramidespel is gebaseerd op valse hoop van mensen om rijk te worden, dat is nog rotter.
pi_68010473
quote:
idd nog rotter
Verslaafd aan de discussie? Je discussieert helemaal niet, je blijft maar verwijzen naar een filmpje. Heb je ook een eigen mening of is MLM's wil wet?
pi_68010474
quote:
idd nog rotter
Ik kom niet meer bij, gewoon.... wat een flut argument is dat... jezus, die ga ik bewaren als meest achterlijke argument ooit uitgebraakt door iemand...
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:38:07 #125
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010487
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:35 schreef Prosac het volgende:

[..]

Ga je ook nog even in op de andere goede argumenten als je terug bent?
dat je dat een goed argument vind vind ik verontrustend
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:39:56 #126
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010546
okay dus jij vind het niet verrot dat men jouw de illusie geeft dat je geld hebt terwijl je dat eigenlijk niet hebt?
ga jij maar eens met al je vriendjes die allemaal tegen MLM zijn tegelijk al je geld van de bank halen, kijken wat je dan verroter vind, MLM of de rest van de economie
  Milf dinsdag 14 april 2009 @ 16:41:00 #127
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_68010592
Tering wat gaat dit snel
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:41:24 #128
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010607
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:37 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ik kom niet meer bij, gewoon.... wat een flut argument is dat... jezus, die ga ik bewaren als meest achterlijke argument ooit uitgebraakt door iemand...
dat is geen argument IDIOOT dat is een FEIT, met creeerd in de economie geld zonder dat het bestaat en je hoeft geen genie te zijn om te bedenken dat dat een fout systeem is
pi_68010631
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:39 schreef Leppie7 het volgende:
okay dus jij vind het niet verrot dat men jouw de illusie geeft dat je geld hebt terwijl je dat eigenlijk niet hebt?
ga jij maar eens met al je vriendjes die allemaal tegen MLM zijn tegelijk al je geld van de bank halen, kijken wat je dan verroter vind, MLM of de rest van de economie
Wie geeft mij de illusie dat ik geld heb dat ik eigenlijk niet heb?
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:42:10 #130
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010636
OHHH MIJN GOED alpha omega ik ben nogsteeds blind van het laggen van wat jij daar net hebt getyped ongeloofelijk verontrustend waar het heen gaat met onze briljante HBO student
  Milf dinsdag 14 april 2009 @ 16:42:13 #131
16000 nikky
pi_68010642
quote:
idd nog rotter

Ik ga hem uitprinten en ophangen.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:42:42 #132
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010662
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wie geeft mij de illusie dat ik geld heb dat ik eigenlijk niet heb?
banken
pi_68010690
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:41 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

dat is geen argument IDIOOT dat is een FEIT, met creeerd in de economie geld zonder dat het bestaat en je hoeft geen genie te zijn om te bedenken dat dat een fout systeem is
Je hebt zeker een paar bedrijfseconomielesjes gemist voordat je besloot van de HBO af te gaan?
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:43:51 #134
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68010705
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:28 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Pyramidespel: de top (degenen die het langst in het systeem meedoen) zijn de winnaars en slepen het geld binnen. Dit wordt bekostigd door de meute die net komt kijken, onderaan in de pyramide.

Huizenmarkt: de top (babyboomers die het langst in het systeem meedoen) zijn de winnaars en slepen het geld binnen. Dit wordt bekostigd door de meute die net komt kijken. (Starters die 5 keer hun jaarloon als hypotheek gebruiken.)

In combinatie met HRA, banken die met allerlei "meer-leen-contructies" komen en een algemene consensus van "huren is geld weggooien"; et voila. Een pyramide van huizen :-)

Als niemand z'n huis vervolgens voor minder wil verkopen dan hij er voor betaald heeft stort de hele boel dus in. Omdat die persoon vervolgens geen ander slachtoffer kan vinden die hem uit de bubbel kan/wil kopen.

In het verleden was er sprake van groei van de bubbel. (Dikke overwaarde door prijzen die > inflatie stegen.) Dus in feite was er hier sprake van een pyramide, omdat door de nieuwe kopers steeds meer geld ingebracht moest worden. Maar in plaats van meer kopers 'onder' zich te krijgen (een huis kan immers maar door 1 gezin bewoond worden); ging men aan die ene koper steeds meer geld vragen.

Capiche?
pi_68010740
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

banken
Nee hoor, er is geen bank die me de illusie gaf dat ik geld had dat ik eigenlijk niet had. Maar ja, ik heb mijn HBO twee keer afgemaakt, misschien is dat het verschil wel.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:45:01 #136
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68010755
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:38 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

dat je dat een goed argument vind vind ik verontrustend
Ik doel op de argumenten van de mensen die met jou proberen te discussieren, maar die jij maar al te graag stelselmatig negeert omdat je er geen antwoord op hebt.
pi_68010768
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:39 schreef Leppie7 het volgende:
Welles, nietes, welles, nietes.... argumenten die wel steekhoudend zijn is een middel om een discussie mee te voeren.... niet de kleuterschoolmethode die jij al herhaaldelijk hebt getracht toe te passen, terwijl anderen dat juist wel proberen...
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:45:30 #138
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_68010774
Ik denk dat Leppie gelijk heeft en het echt wel waard is hier geld in te investeren, het verdient zich dubbel en dwars terug!
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:46:26 #139
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010801
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:44 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Nee hoor, er is geen bank die me de illusie gaf dat ik geld had dat ik eigenlijk niet had. Maar ja, ik heb mijn HBO twee keer afgemaakt, misschien is dat het verschil wel.
dan zal jij vast ook wel over de kennis bezitten dat er geld word gemaakt uit het niks en dat dat geld word uitgeleend met rente, dus dat er rente moet worden betaald over iets wat niet bestaat en er dus meer ontstaat wat niet bestaat < ik weet het verwarrend en te moeilijk voor jouw maar dat is niet erg, een 3e x hbo en je begrijpt het mayb?
pi_68010844
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:46 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

dan zal jij vast ook wel over de kennis bezitten dat er geld word gemaakt uit het niks en dat dat geld word uitgeleend met rente, dus dat er rente moet worden betaald over iets wat niet bestaat en er dus meer ontstaat wat niet bestaat < ik weet het verwarrend en te moeilijk voor jouw maar dat is niet erg, een 3e x hbo en je begrijpt het mayb?
Ah gossie, heeft ie je emmertje afgepakt? Geef Leppie7 zijn emmertje terug, en wel nu!
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:48:26 #141
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010877
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:47 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ah gossie, heeft ie je emmertje afgepakt? Geef Leppie7 zijn emmertje terug, en wel nu!
ik wil je graag verwijzen naar de post die je net zelf hebt gemaakt
pi_68010879
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:43 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Pyramidespel: de top (degenen die het langst in het systeem meedoen) zijn de winnaars en slepen het geld binnen. Dit wordt bekostigd door de meute die net komt kijken, onderaan in de pyramide.

Huizenmarkt: de top (babyboomers die het langst in het systeem meedoen) zijn de winnaars en slepen het geld binnen. Dit wordt bekostigd door de meute die net komt kijken. (Starters die 5 keer hun jaarloon als hypotheek gebruiken.)

In combinatie met HRA, banken die met allerlei "meer-leen-contructies" komen en een algemene consensus van "huren is geld weggooien"; et voila. Een pyramide van huizen :-)

Als niemand z'n huis vervolgens voor minder wil verkopen dan hij er voor betaald heeft stort de hele boel dus in. Omdat die persoon vervolgens geen ander slachtoffer kan vinden die hem uit de bubbel kan/wil kopen.

In het verleden was er sprake van groei van de bubbel. (Dikke overwaarde door prijzen die > inflatie stegen.) Dus in feite was er hier sprake van een pyramide, omdat door de nieuwe kopers steeds meer geld ingebracht moest worden. Maar in plaats van meer kopers 'onder' zich te krijgen (een huis kan immers maar door 1 gezin bewoond worden); ging men aan die ene koper steeds meer geld vragen.

Capiche?
Dus is het geen pyramidespel. Het pyramidegebeuren houdt in dat je mensen onder je verzamelt die het geld voor je verdienen door dingen te verkopen aan mensen die die dingen eigenlijk niet willen hebben door het gebruiken van allerlei 'social engineering' tactieken, en die zijn juist zo kenmerkend voor pyramidespellen en MLM.

In de huizenmarkt is het zo dat de mensen onder je een marktconforme som geld betalen voor iets dat ze graag willen hebben. Het is nu niet zo dat een nieuw huis je opgedrongen wordt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:50:06 #143
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010951
als mensen dingen kopen die ze niet hebben dan is het koopgedrag van de consument rot en niet het pyramide systeem.

en het is geen pyramide spel maar heeft wel een pyramide structuur
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:50:48 #144
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68010976
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef Leppie7 het volgende:
OHHH MIJN GOED alpha omega ik ben nogsteeds blind van het laggen van wat jij daar net hebt getyped ongeloofelijk verontrustend waar het heen gaat met onze briljante HBO student
Dat je nog normaal kunt internetten met al dat laggen van je verbinding.
pi_68011015
quote:

[..]

Geld wordt gemaakt uit niets? Oh jeetje, hoe doen ze dat dan? Even zwaaien met de toverstaf en POEF, er is geld?

Wel eens gehoord van inflatie en deflatie? Dekkingsgraden die banken aan moeten houden? Solvabiliteit en liquiditeit? Niets wordt uit niets gemaakt. Dat is de illusie die jij hebt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:52:21 #146
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011027
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:50 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dat je nog normaal kunt internetten met al dat laggen van je verbinding.
lachen whatever jij wil

maar urm ik zie niemand die ook maar 1 goed argument heeft gegeven tegen het feit dat de normale economie rotter is dan MLM maarja... niet verwacht
  Milf dinsdag 14 april 2009 @ 16:53:51 #147
16000 nikky
pi_68011081
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:52 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

lachen whatever jij wil

maar urm ik zie niemand die ook maar 1 goed argument heeft gegeven tegen het feit dat de normale economie rotter is dan MLM maarja... niet verwacht
Dan moet je beter lezen.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:48 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dus is het geen pyramidespel. Het pyramidegebeuren houdt in dat je mensen onder je verzamelt die het geld voor je verdienen door dingen te verkopen aan mensen die die dingen eigenlijk niet willen hebben door het gebruiken van allerlei 'social engineering' tactieken, en die zijn juist zo kenmerkend voor pyramidespellen en MLM.

In de huizenmarkt is het zo dat de mensen onder je een marktconforme som geld betalen voor iets dat ze graag willen hebben. Het is nu niet zo dat een nieuw huis je opgedrongen wordt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:53:56 #148
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68011086
quote:

[..]

als jij nou minimaal 1x HBO had gedaan, was je beheersing van Nederlandse taal ook een stuk beter geweest vermoed ik.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:54:32 #149
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011106
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:51 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Geld wordt gemaakt uit niets? Oh jeetje, hoe doen ze dat dan? Even zwaaien met de toverstaf en POEF, er is geld?

Wel eens gehoord van inflatie en deflatie? Dekkingsgraden die banken aan moeten houden? Solvabiliteit en liquiditeit? Niets wordt uit niets gemaakt. Dat is de illusie die jij hebt.
dat is geen illusie schatje dat geld komt uit het niets , geld word namelijk tegenwoordig niet meer gedekt door goud en ongedekt geld kan oneindig worden gecreeerd geldscheppende instanties aka door banken die namens de wet gemachtigd zijn om geld te scheppen en omdat dit te veel is gedaan zitten wij nu in een crisis
pi_68011150
Waarom nog met Lep in discussie gaan?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')