abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:39:56 #126
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010546
okay dus jij vind het niet verrot dat men jouw de illusie geeft dat je geld hebt terwijl je dat eigenlijk niet hebt?
ga jij maar eens met al je vriendjes die allemaal tegen MLM zijn tegelijk al je geld van de bank halen, kijken wat je dan verroter vind, MLM of de rest van de economie
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
  Milf dinsdag 14 april 2009 @ 16:41:00 #127
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_68010592
Tering wat gaat dit snel
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:41:24 #128
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010607
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:37 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ik kom niet meer bij, gewoon.... wat een flut argument is dat... jezus, die ga ik bewaren als meest achterlijke argument ooit uitgebraakt door iemand...
dat is geen argument IDIOOT dat is een FEIT, met creeerd in de economie geld zonder dat het bestaat en je hoeft geen genie te zijn om te bedenken dat dat een fout systeem is
Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
pi_68010631
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:39 schreef Leppie7 het volgende:
okay dus jij vind het niet verrot dat men jouw de illusie geeft dat je geld hebt terwijl je dat eigenlijk niet hebt?
ga jij maar eens met al je vriendjes die allemaal tegen MLM zijn tegelijk al je geld van de bank halen, kijken wat je dan verroter vind, MLM of de rest van de economie
Wie geeft mij de illusie dat ik geld heb dat ik eigenlijk niet heb?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:42:10 #130
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010636
OHHH MIJN GOED alpha omega ik ben nogsteeds blind van het laggen van wat jij daar net hebt getyped ongeloofelijk verontrustend waar het heen gaat met onze briljante HBO student
  Milf dinsdag 14 april 2009 @ 16:42:13 #131
16000 nikky
pi_68010642
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:35 schreef Leppie7 het volgende:
nouja ik ben verslaafd aan de discussie? ik zal mijn duitje dan maar in de mand gooien, de rest van de economie is geen piramide spel maar nog VEEL verroter dan een piramide spel, namelijk gebaseerd op geld dat niet bestaat, en dat is....
idd nog rotter

Ik ga hem uitprinten en ophangen.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:42:42 #132
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010662
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wie geeft mij de illusie dat ik geld heb dat ik eigenlijk niet heb?
banken
pi_68010690
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:41 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

dat is geen argument IDIOOT dat is een FEIT, met creeerd in de economie geld zonder dat het bestaat en je hoeft geen genie te zijn om te bedenken dat dat een fout systeem is
Je hebt zeker een paar bedrijfseconomielesjes gemist voordat je besloot van de HBO af te gaan?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:43:51 #134
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68010705
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:28 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer, wat hebben de huidige ontwikkeling van de aandelenprijzen en huizenprijzen voor overeenkomsten met een pyramidespel?
Pyramidespel: de top (degenen die het langst in het systeem meedoen) zijn de winnaars en slepen het geld binnen. Dit wordt bekostigd door de meute die net komt kijken, onderaan in de pyramide.

Huizenmarkt: de top (babyboomers die het langst in het systeem meedoen) zijn de winnaars en slepen het geld binnen. Dit wordt bekostigd door de meute die net komt kijken. (Starters die 5 keer hun jaarloon als hypotheek gebruiken.)

In combinatie met HRA, banken die met allerlei "meer-leen-contructies" komen en een algemene consensus van "huren is geld weggooien"; et voila. Een pyramide van huizen :-)

Als niemand z'n huis vervolgens voor minder wil verkopen dan hij er voor betaald heeft stort de hele boel dus in. Omdat die persoon vervolgens geen ander slachtoffer kan vinden die hem uit de bubbel kan/wil kopen.

In het verleden was er sprake van groei van de bubbel. (Dikke overwaarde door prijzen die > inflatie stegen.) Dus in feite was er hier sprake van een pyramide, omdat door de nieuwe kopers steeds meer geld ingebracht moest worden. Maar in plaats van meer kopers 'onder' zich te krijgen (een huis kan immers maar door 1 gezin bewoond worden); ging men aan die ene koper steeds meer geld vragen.

Capiche?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_68010740
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

banken
Nee hoor, er is geen bank die me de illusie gaf dat ik geld had dat ik eigenlijk niet had. Maar ja, ik heb mijn HBO twee keer afgemaakt, misschien is dat het verschil wel.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:45:01 #136
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68010755
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:38 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

dat je dat een goed argument vind vind ik verontrustend
Ik doel op de argumenten van de mensen die met jou proberen te discussieren, maar die jij maar al te graag stelselmatig negeert omdat je er geen antwoord op hebt.
pi_68010768
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:39 schreef Leppie7 het volgende:
Welles, nietes, welles, nietes.... argumenten die wel steekhoudend zijn is een middel om een discussie mee te voeren.... niet de kleuterschoolmethode die jij al herhaaldelijk hebt getracht toe te passen, terwijl anderen dat juist wel proberen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:45:30 #138
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_68010774
Ik denk dat Leppie gelijk heeft en het echt wel waard is hier geld in te investeren, het verdient zich dubbel en dwars terug!
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:46:26 #139
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010801
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:44 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Nee hoor, er is geen bank die me de illusie gaf dat ik geld had dat ik eigenlijk niet had. Maar ja, ik heb mijn HBO twee keer afgemaakt, misschien is dat het verschil wel.
dan zal jij vast ook wel over de kennis bezitten dat er geld word gemaakt uit het niks en dat dat geld word uitgeleend met rente, dus dat er rente moet worden betaald over iets wat niet bestaat en er dus meer ontstaat wat niet bestaat < ik weet het verwarrend en te moeilijk voor jouw maar dat is niet erg, een 3e x hbo en je begrijpt het mayb?
pi_68010844
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:46 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

dan zal jij vast ook wel over de kennis bezitten dat er geld word gemaakt uit het niks en dat dat geld word uitgeleend met rente, dus dat er rente moet worden betaald over iets wat niet bestaat en er dus meer ontstaat wat niet bestaat < ik weet het verwarrend en te moeilijk voor jouw maar dat is niet erg, een 3e x hbo en je begrijpt het mayb?
Ah gossie, heeft ie je emmertje afgepakt? Geef Leppie7 zijn emmertje terug, en wel nu!
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:48:26 #141
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010877
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:47 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ah gossie, heeft ie je emmertje afgepakt? Geef Leppie7 zijn emmertje terug, en wel nu!
ik wil je graag verwijzen naar de post die je net zelf hebt gemaakt
pi_68010879
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:43 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Pyramidespel: de top (degenen die het langst in het systeem meedoen) zijn de winnaars en slepen het geld binnen. Dit wordt bekostigd door de meute die net komt kijken, onderaan in de pyramide.

Huizenmarkt: de top (babyboomers die het langst in het systeem meedoen) zijn de winnaars en slepen het geld binnen. Dit wordt bekostigd door de meute die net komt kijken. (Starters die 5 keer hun jaarloon als hypotheek gebruiken.)

In combinatie met HRA, banken die met allerlei "meer-leen-contructies" komen en een algemene consensus van "huren is geld weggooien"; et voila. Een pyramide van huizen :-)

Als niemand z'n huis vervolgens voor minder wil verkopen dan hij er voor betaald heeft stort de hele boel dus in. Omdat die persoon vervolgens geen ander slachtoffer kan vinden die hem uit de bubbel kan/wil kopen.

In het verleden was er sprake van groei van de bubbel. (Dikke overwaarde door prijzen die > inflatie stegen.) Dus in feite was er hier sprake van een pyramide, omdat door de nieuwe kopers steeds meer geld ingebracht moest worden. Maar in plaats van meer kopers 'onder' zich te krijgen (een huis kan immers maar door 1 gezin bewoond worden); ging men aan die ene koper steeds meer geld vragen.

Capiche?
Dus is het geen pyramidespel. Het pyramidegebeuren houdt in dat je mensen onder je verzamelt die het geld voor je verdienen door dingen te verkopen aan mensen die die dingen eigenlijk niet willen hebben door het gebruiken van allerlei 'social engineering' tactieken, en die zijn juist zo kenmerkend voor pyramidespellen en MLM.

In de huizenmarkt is het zo dat de mensen onder je een marktconforme som geld betalen voor iets dat ze graag willen hebben. Het is nu niet zo dat een nieuw huis je opgedrongen wordt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:50:06 #143
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68010951
als mensen dingen kopen die ze niet hebben dan is het koopgedrag van de consument rot en niet het pyramide systeem.

en het is geen pyramide spel maar heeft wel een pyramide structuur
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:50:48 #144
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68010976
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:42 schreef Leppie7 het volgende:
OHHH MIJN GOED alpha omega ik ben nogsteeds blind van het laggen van wat jij daar net hebt getyped ongeloofelijk verontrustend waar het heen gaat met onze briljante HBO student
Dat je nog normaal kunt internetten met al dat laggen van je verbinding.
pi_68011015
quote:

[..]

Geld wordt gemaakt uit niets? Oh jeetje, hoe doen ze dat dan? Even zwaaien met de toverstaf en POEF, er is geld?

Wel eens gehoord van inflatie en deflatie? Dekkingsgraden die banken aan moeten houden? Solvabiliteit en liquiditeit? Niets wordt uit niets gemaakt. Dat is de illusie die jij hebt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:52:21 #146
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011027
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:50 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dat je nog normaal kunt internetten met al dat laggen van je verbinding.
lachen whatever jij wil

maar urm ik zie niemand die ook maar 1 goed argument heeft gegeven tegen het feit dat de normale economie rotter is dan MLM maarja... niet verwacht
  Milf dinsdag 14 april 2009 @ 16:53:51 #147
16000 nikky
pi_68011081
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:52 schreef Leppie7 het volgende:

[..]

lachen whatever jij wil

maar urm ik zie niemand die ook maar 1 goed argument heeft gegeven tegen het feit dat de normale economie rotter is dan MLM maarja... niet verwacht
Dan moet je beter lezen.
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:48 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Dus is het geen pyramidespel. Het pyramidegebeuren houdt in dat je mensen onder je verzamelt die het geld voor je verdienen door dingen te verkopen aan mensen die die dingen eigenlijk niet willen hebben door het gebruiken van allerlei 'social engineering' tactieken, en die zijn juist zo kenmerkend voor pyramidespellen en MLM.

In de huizenmarkt is het zo dat de mensen onder je een marktconforme som geld betalen voor iets dat ze graag willen hebben. Het is nu niet zo dat een nieuw huis je opgedrongen wordt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:53:56 #148
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68011086
quote:

[..]

als jij nou minimaal 1x HBO had gedaan, was je beheersing van Nederlandse taal ook een stuk beter geweest vermoed ik.
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:54:32 #149
209655 Leppie7
Mr.Perfect
pi_68011106
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:51 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Geld wordt gemaakt uit niets? Oh jeetje, hoe doen ze dat dan? Even zwaaien met de toverstaf en POEF, er is geld?

Wel eens gehoord van inflatie en deflatie? Dekkingsgraden die banken aan moeten houden? Solvabiliteit en liquiditeit? Niets wordt uit niets gemaakt. Dat is de illusie die jij hebt.
dat is geen illusie schatje dat geld komt uit het niets , geld word namelijk tegenwoordig niet meer gedekt door goud en ongedekt geld kan oneindig worden gecreeerd geldscheppende instanties aka door banken die namens de wet gemachtigd zijn om geld te scheppen en omdat dit te veel is gedaan zitten wij nu in een crisis
pi_68011150
Waarom nog met Lep in discussie gaan?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')