"Beter voor het milieu" is ook zo relatief. "Minder heel erg desastreus" klinkt beter.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tussen de 5,4 en 6,1 Liter per passagier per 100 Km.
En van Biodiesel (waar regenwoud voor gekapt wordt om er palmolieplantages neer te zetten) zou ik zeker niet zeggen dat het beter is voor het milieu.
Hippiequote:Op dinsdag 14 april 2009 18:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja. Van kerosine. Gemaakt van olie, een uniek, veelzijdig, prachtig product van moeder aarde wat we massaal aan het verstoken zijn. Het zal je niet verbazen dat ik autorijden ook verspilling vind.
Dus regenwoud kappen is minder erg dan aardolie?quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:17 schreef Q. het volgende:
[..]
"Beter voor het milieu" is ook zo relatief. "Minder heel erg desastreus" klinkt beter.
Nee, erger. De enige oplossing: alle mensen uitroeien.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus regenwoud kappen is minder erg dan aardolie?
Waarom pleeg je dan geen zelfmoord?quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Nee, erger. De enige oplossing: alle mensen uitroeien.! Maar dat is niet een onderwerp voor TRV.
"Barsten". Ik heb er maar 15 hoor.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom pleeg je dan geen zelfmoord?
Wat mij altijd opvalt dat al die kuthippies en andere ecofreaks wel barsten van de kinderen.
Niet zo gefrustreerd zijn, meneer die zo graag een dier wilt zijnquote:Op dinsdag 14 april 2009 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom pleeg je dan geen zelfmoord?
Wat mij altijd opvalt dat al die kuthippies en andere ecofreaks wel barsten van de kinderen.
Nee, jij BENT 15, dat is wat andersquote:
x2.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, jij BENT 15, dat is wat anders
Nou ja goed, je had beter 'beperking of in de hand houden' kunnen gebruiken i.p.v. het woord verspilling.quote:
Dat was geen aanrader, maar een oprechte vraag.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:24 schreef Rookert het volgende:
[..]
Niet zo gefrustreerd zijn, meneer die zo graag een dier wilt zijn
Dat weet ik en dat verontrust me ook enorm. Maar daarom verspil ik op dit moment zoveel mogelijk. Nu kan het nog.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ja goed, je had beter 'beperking of in de hand houden' kunnen gebruiken i.p.v. het woord verspilling.
95% van jouw bezittingen is gemaakt m.b.v. olie/gas/benzine.
Oh ja! Dat is de enige reden waarom je voor een tientje naar Rome kan met het vliegtuig en met de trein niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:27 schreef Guus Muisarm het volgende:
weer even ontopic en inbrekent op jullie gemauw:
Een trein heeft niet de kortste route.
Als er iets verspilling is, is het wel met de trein naar Rome te gaan.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Oh ja! Dat is de enige reden waarom je voor een tientje naar Rome kan met het vliegtuig en met de trein niet.!
Kan me vergissen, maar bij een benzineprijs van 1.25 rij je dan wel heel zuinig, iets van 1 op 25 of zo? Lijkt me wat hooggegrepen, tenzij je een superlicht voetje hebt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 13:07 schreef Da_Wei het volgende:
Met de auto op en neer (252km) kost mij dit echter slechts ¤13,20 wat betreft benzine.
Nee natuurlijk niet. Er zijn meerdere redenen. Maar ik ben (voornamelijk) jouw gemauw zat hier.quote:
Can't blame you.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:49 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Er zijn meerdere redenen. Maar ik ben (voornamelijk) jouw gemauw zat hier.
Haal inderdaad 1 op 21 gemiddeld. Benzine tank in altijd in belgië, kost me rond de ¤1,08-1,11 per liter.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:35 schreef JF_ het volgende:
[..]
Kan me vergissen, maar bij een benzineprijs van 1.25 rij je dan wel heel zuinig, iets van 1 op 25 of zo? Lijkt me wat hooggegrepen, tenzij je een superlicht voetje hebt.
Een oplossing voor welk probleem?quote:Op woensdag 15 april 2009 15:06 schreef JohnDDD het volgende:
Zou het een oplossing zijn het aantal treinen flink te reduceren? En dan dus rijden op bezettingsgraad? Dus in de spits ongeveer evenveel treinen en buiten de spits bijv. de helft of driekwart minder?
Netjes... Ik ben ruim dubbel zoveel kwijt, alleen aan benzine.... Snif. Dat krijg je met een zware bak die op een hele liter euro98 (!!) nog geen 10 kilometer ver komt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 20:07 schreef Da_Wei het volgende:
[..]
Haal inderdaad 1 op 21 gemiddeld. Benzine tank in altijd in belgië, kost me rond de ¤1,08-1,11 per liter.
Met conducteurs en machinisten die alleen in de spits werken? Of wil je ze tussendoor laten werken als schoonmaker van de treinen? Spitsvervoer is compleet onrendabel.quote:Op woensdag 15 april 2009 15:06 schreef JohnDDD het volgende:
Zou het een oplossing zijn het aantal treinen flink te reduceren? En dan dus rijden op bezettingsgraad? Dus in de spits ongeveer evenveel treinen en buiten de spits bijv. de helft of driekwart minder?
Je bent al in Zwitserland voor 29 eu pp en het kan nog goedkoper.quote:Op zondag 19 april 2009 20:00 schreef Natalie het volgende:
Mja, daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Niet alleen wat betreft Nederlandse treinen maar ook buitenlandse. Wij gaan later dit jaar op vakantie naar Zwitserland en wilden eigenlijk met de trein die kant op. Maar het is gewoon duurder dan vliegen... Dus we gaan 't toch maar vliegen.
Wij wilden graag met de nachttrein en dan niet in z'n 6-persoonsslaapcoupe, maar gewoon met z'n tweetjes. En dan gaan die prijzen snel de lucht in. En reizen in Zwitserland zelf staat nu ook niet echt bekend als goedkoop, aangezien we daar ook nog aansluitende treinen moeten nemen.quote:Op zondag 19 april 2009 @ 20:32 schreef MCH het volgende:
Je bent al in Zwitserland voor 29 eu pp en het kan nog goedkoper.
Ik kan je een ding vertellen: De negatieve uitwassen van de privatiseringspolitiek in de laatste jaren is volledig op de rug van de benedenmodalers geladen. (en juist die kunnen de kosten van het openbaarvervoer niet egaliseren, terwijl juist zij het zijn die soms noodgedwongen hiervan gebruik moeten maken)quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:00 schreef JohnDDD het volgende:
Treinkaartjes worden mogelijk fors duurder
Uitgegeven: 28 april 2009 08:47
Laatst gewijzigd: 28 april 2009 08:56
AMSTERDAM - Treinkaartjes worden volgend jaar mogelijk een stuk duurder omdat spoorbeheerder ProRail de tarieven om over het spoor te rijden met 17 procent wil verhogen. Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen maandag bekendgemaakt.
Als de stijging van de kosten met zo'n 30 miljoen euro doorgaat, zullen de prijzen van treinkaartjes in 2010 met 2,5 procent extra omhoog moeten.
Volgens de NS is de prijsverhoging van ProRail ''onrechtmatig en onvoldoende onderbouwd.''
De vervoerder heeft bij de Vervoerkamer van de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) een klacht ingediend over de extra verhoging.
Variabele kosten
''ProRail wil allerlei kosten, die voorheen niet in rekening werden gebracht, vanaf 2010 door NS laten betalen'', aldus de NS.
Volgens NS wil ProRail een groot gedeelte vaste kosten, die nu door het Rijk worden vergoed, voortaan als variabele kosten aan de spoorwegondernemingen doorberekenen.
Infrastructuur
Volgens NS gaat het echter om vaste kosten die nodig zijn om de infrastructuur in een goed berijdbare staat te houden.
''Twee jaar geleden hebben ze dit ook geprobeerd, maar de NMa heeft ze toen in het ongelijk gesteld. Wij denken dat we nu ook een hele sterke zaak hebben'', aldus een woordvoerder van NS.
© ANP
Is de conclusie niet gewoon dat de opsplitsing van de NS en ProRail ons weinig goeds heeft gebracht? (Ook organisatorisch gezien, denk aan alle stroomstoringen en computerproblemen bij ProRail)
Welke privatiseringquote:Op dinsdag 28 april 2009 13:10 schreef KlappernootatWork het volgende:
[..]
Ik kan je een ding vertellen: De negatieve uitwassen van de privatiseringspolitiek in de laatste jaren is volledig op de rug van de benedenmodalers geladen. (en juist die kunnen de kosten van het openbaarvervoer niet egaliseren, terwijl juist zij het zijn die soms noodgedwongen hiervan gebruik moeten maken)
in het openbaar vervoerquote:
Niet helemaal, Prorail is 100% eigendom van de Nederlandse Staat, en de NS is een N.V. waarvan de (enige) aandelen in handen zijn van het MinFin.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef Loohcs het volgende:
ProRail kan ook vragen wat ze willen. NS heeft geen keus.
hahaha. try harderquote:Op dinsdag 14 april 2009 12:21 schreef Peter het volgende:
Je treinkaartje kost nog maar 1/3e van de werkelijke kosten. De NS verdient veel aan de winkels op het station. Voor het kaartje legt de overheid nog 2/3e bij
En 2400km voor 14 euro is nuts.
En dat is het em ook juist. De overheid denkt niet in termen van voordeel voor de burger. Maar aan hoe zij meer uit je zakken kunnen rollen. Daarbij spannen private bedrijven frappant genoeg samen met de overheid.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:04 schreef Sapstengel het volgende:
Ja dat zal helpen om mensen van de auto in de trein te krijgen, het alsmaar duurder maken. Het beleid is sowieso krom, als men wil dat mensen met de trein ipv de auto gaan, maken ze het autorijden maar duurder. Niemand komt op het idee dat het beter werkt als je het treinreizen juist goedkoper maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |