Elke zondag om 21:35 op RTL 5.quote:In de nieuwe humoristische quiz Lekker Slim doen zes mannelijke kandidaten een poging het vrouwelijke brein te doorgronden: in plaats van zélf vragen te beantwoorden, moeten zij inschatten welk antwoord zes beeldschone vrouwelijke kandidaten hebben gegeven.
Verdeeld in duo’s speelt elk mannenkoppel de quiz met een eigen vrouwenduo. Terwijl de dames achter de schermen hebben geploeterd om een hele reeks algemene kennisvragen zo goed mogelijk te beantwoorden, hoeven de mannen in de studio steeds maar één en dezelfde vraag te beantwoorden: welk antwoord hebben hun eigen meisjes gegeven? Of het antwoord goed of fout was, dát maakt niet uit. Als de inschatting van de mannen maar juist is.
Antwoord geven op vragen als ‘Wie is de Dalai Lama?’, ‘Waar ligt Ibiza?’ en ‘Welke rol speelde Duitsland in de Tweede Wereldoorlog?’ lijkt voor de mannen misschien heel eenvoudig. In Lekker Slim blijkt het vrouwelijk brein af en toe echter ondoorgrondelijker dan zij denken.
In deze met testosteron geladen quiz strijden de mannenduo’s om er met de winst van een mooi geldbedrag vandoor te gaan. Tegelijkertijd is het vooral een met humor doorspekte battle of the sexes. Want wat komt bovendrijven: de feitenkennis van de bloedmooie meiden of de mensenkennis van de heren?
Elke zondag om 21:35 op RTL 5.quote:In de nieuwe humoristische quiz Lekker Slim doen zes mannelijke kandidaten een poging het vrouwelijke brein te doorgronden: in plaats van zélf vragen te beantwoorden, moeten zij inschatten welk antwoord zes beeldschone vrouwelijke kandidaten hebben gegeven.
Verdeeld in duo’s speelt elk mannenkoppel de quiz met een eigen vrouwenduo. Terwijl de dames achter de schermen hebben geploeterd om een hele reeks algemene kennisvragen zo goed mogelijk te beantwoorden, hoeven de mannen in de studio steeds maar één en dezelfde vraag te beantwoorden: welk antwoord hebben hun eigen meisjes gegeven? Of het antwoord goed of fout was, dát maakt niet uit. Als de inschatting van de mannen maar juist is.
Antwoord geven op vragen als ‘Wie is de Dalai Lama?’, ‘Waar ligt Ibiza?’ en ‘Welke rol speelde Duitsland in de Tweede Wereldoorlog?’ lijkt voor de mannen misschien heel eenvoudig. In Lekker Slim blijkt het vrouwelijk brein af en toe echter ondoorgrondelijker dan zij denken.
In deze met testosteron geladen quiz strijden de mannenduo’s om er met de winst van een mooi geldbedrag vandoor te gaan. Tegelijkertijd is het vooral een met humor doorspekte battle of the sexes. Want wat komt bovendrijven: de feitenkennis van de bloedmooie meiden of de mensenkennis van de heren?
bronquote:Slim
Lekker Slim is de titel van de nieuwe quiz op RTL 5, maar dat dekt de lading niet helemaal. Slim zijn is not done tegenwoordig; je moet er lekker uitzien, dat is veel belangrijker. Dus is het uitgangspunt: laat een stel mooie, oerdomme meiden een aantal vragen beantwoorden. De jongens moeten raden wat de dames hebben geantwoord. Overigens verzekert presentatrice Bridget Maasland ons dat de meiden allemaal op school hebben gezeten en niet speciaal zijn gecast op hun domheid. Maar na het zien van de quiz geloof ik daar niets van.
Vraag één: wat is een guillotine? „Nou, je hebt cocaïne en heroïne. Dus zal het ook wel een verslaving zijn?” Op welke schaal worden aardbevingen gemeten? „Op een decibelschaal.” Noem een land dat grenst aan de Verenigde Staten. „De Verenigde Staten, dat is toch Engeland?” Waar ligt Robbeneiland, waar Nelson Mandela jarenlang gevangen zat? „Nooit van gehoord. En die Mandela zal wel een seriemoordenaar zijn, anders zit je niet jarenlang gevangen! Is het daar bij Temptation Island?”
Door de makers wordt de quiz aangeprezen als „een poging van mannelijke kandidaten om het vrouwelijke brein te doorgronden.” En: „Wat overwint, de feitenkennis van de meiden of de mensenkennis van de mannen?” Dit semiwetenschappelijke strijd der seksen-sausje is onzin, want deze meiden hebben niets om te doorgronden en zijn natuurlijk juist wél gecast op hun domheid. Maar zeg dat dan ook. Kondig het aan als: lekker lachen om domme blondjes! Ervaar het schokkende gebrek aan interesse en niveau! Kijk naar Lekker Slim!
De quiz waarin Angela Merkel de koningin van Duitsland is, waarmee wordt bevestigd dat ons onderwijssysteem op de helling moet.
Ik kan het niet meer eens zijn.quote:Door de makers wordt de quiz aangeprezen als „een poging van mannelijke kandidaten om het vrouwelijke brein te doorgronden.” En: „Wat overwint, de feitenkennis van de meiden of de mensenkennis van de mannen?” Dit semiwetenschappelijke strijd der seksen-sausje is onzin, want deze meiden hebben niets om te doorgronden en zijn natuurlijk juist wél gecast op hun domheid. Maar zeg dat dan ook. Kondig het aan als: lekker lachen om domme blondjes! Ervaar het schokkende gebrek aan interesse en niveau! Kijk naar Lekker Slim!
Tja, ik denk niet dat het actrice's zijn. Maar feit blijft wel dat ze gecast zijn op hun domheid en dat ze geld kregen als ze gingen overleggen enzovoorts. Daarnaast worden op TV de meest domme/hilarische antwoorden getoond.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef MaxC het volgende:
Tjah, vraag me nog steeds af of het echt is.
Je zit altijd naar gekleurde televisie te kijken, tuurlijk. Zelfs het journaal is gekleurd, ook al proberen ze het nog zo hard objectief te zijn.quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:44 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Tja, ik denk niet dat het actrice's zijn. Maar feit blijft wel dat ze gecast zijn op hun domheid en dat ze geld kregen als ze gingen overleggen enzovoorts. Daarnaast worden op TV de meest domme/hilarische antwoorden getoond.
Actrice's zou wel erg flauw zijn, maar je zit hoe dan ook naar gekleurde televisie te kijken.
Ik vond het trouwens leuk voor één keer, maar niet om elke week voor te gaan zitten.
Nou ja, met gratis luchtjes, tasjes, kleding en een beauty arrangement naar de Zwaluwhoeve is het niet zo moeilijk hoor...quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:55 schreef MichielPH het volgende:
Ik ben erg benieuwd watvoor oproep er geplaatst is voor de vrouwenquiz, want hoe zorg je ervoor dat dit domme volk zich inschrijft? Het kan best zo zijn dat het merendeel van de 20-30-jarigen geen algemene kennis heeft, maar die mensen doen normaal ook niet mee aan tv-quizen.
Dus, Huub?
Ik heb een stukje via internet gezien ...quote:
het was niet zo moeilijk om kandidaten te vinden, we hoefden ze niet met een lantaarntje te zoeken. Er was gewoon een oproep via de RTL site o.a.quote:Op dinsdag 14 april 2009 19:55 schreef MichielPH het volgende:
Ik ben erg benieuwd watvoor oproep er geplaatst is voor de vrouwenquiz, want hoe zorg je ervoor dat dit domme volk zich inschrijft? Het kan best zo zijn dat het merendeel van de 20-30-jarigen geen algemene kennis heeft, maar die mensen doen normaal ook niet mee aan tv-quizen.
Dus, Huub?
en niet eens je "balboekje " gebruikt Huub ??????quote:Op woensdag 15 april 2009 10:06 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
het was niet zo moeilijk om kandidaten te vinden, we hoefden ze niet met een lantaarntje te zoeken. Er was gewoon een oproep via de RTL site o.a.
okay okay, en mijn hyvesquote:Op woensdag 15 april 2009 10:11 schreef Elske6 het volgende:
[..]
en niet eens je "balboekje " gebruikt Huub ??????
Ja, het moet in deze tijden allemaal positief.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Is dit programma wat Remco van Westerloo bedoelde met feelgood-televisie?
Wat was hier ook weer precies positief aan?quote:Op woensdag 15 april 2009 11:22 schreef Mylene het volgende:
Ja, het moet in deze tijden allemaal positief.
Ik zou dat ook niet zo 1-2-3 kunnen zeggen. Mensen uitlachen omdat ze bedroevend weinig wetenquote:Op woensdag 15 april 2009 11:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat was hier ook weer precies positief aan?
Nou dat je ongegeneerd vanaf je luie stoel domme meisjes kunt uitlachenquote:Op woensdag 15 april 2009 11:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat was hier ook weer precies positief aan?
gewoon in 1 dag ALLES opnemen..( tot na middernacht !! ).. knippen en plakken en verdelen over 8 (?) uitzendingen Je kan het dan zo dom maken als je zelf wil.......quote:Op dinsdag 14 april 2009 17:26 schreef MaxC het volgende:
Tjah, vraag me nog steeds af of het echt is.
Ja, eerst vroegen ze zich ook retorisch af wat er niet goed ging in het onderwijs.quote:Op zondag 19 april 2009 21:48 schreef captain.lefteye het volgende:
Toen gingen de heren ook af!
Dat maakt gewoon een hoop duidelijk als 2 leraren niet eens weten hoeveel broers alexander heeft of die geen 3 ministers kunnen opnoemen.quote:
Wat is gebuzzed?quote:Op zondag 19 april 2009 12:53 schreef Copycat het volgende:
Ze hebben dit programma gebuzzed en het wordt me toch een partij afgekraakt.
Je kunt de rollen ook omdraaien inderdaad. Als de mannen vragen worden gesteld dan zullen er ongetwijfeld foute antwoorden gegeven worden op vragen als "Wat is de hoofdstad van de provincie Groningen?"quote:Op zondag 19 april 2009 21:56 schreef lies1958 het volgende:
zullen er nu weer mensen roepen dat alles nep is wat die vrouwen zeggen en dat het ook geldt voor die mannen.
Ben er nu zeker van dat het byzonder slecht gesteld is met algemene ontwikkeling en basiskennis van een grote groep mensen tussen de 18 /30 jarigen.
10, je begint in Leeuwarden, komt langs 10 steden, en eindigt ook weer in Leeuwarden.quote:Op zondag 19 april 2009 21:43 schreef RubberenRobbie het volgende:
Langs hoeveel steden gaat de Friese Elfstedentocht?
Ik vind het eigenlijk voornamelijk ergerlijk. Ik wou dat ik een mitrailleur had. Of een guillotine, om ze mee te vergiftigen natuurlijk.quote:
0, in Friesland zijn geen steden. Overigens was de vraag anders gesteld, sorryquote:Op zondag 19 april 2009 22:11 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
10, je begint in Leeuwarden, komt langs 10 steden, en eindigt ook weer in Leeuwarden.
Wat antwoordden de dames?
Ja, dat en daarnaast heb ik nu al een paar keer gezien dat een van de twee al drie keer het goede antwoord heeft gegeven en dat ze uiteindelijk voor iets raars kiezen. Bijv. net met waar Buenos Aires lag. Eerst dachten ze allebei dat Maxima uit Argentinie kwam "oh ja, dat was het eerste wat ik dacht" en uiteindelijk beginnen ze over iets anders.quote:Op zondag 19 april 2009 22:23 schreef Iblis het volgende:
Ik weiger ook, al was het maar voor mijn vertrouwen in de mensheid, te geloven dat dit echt is. Wat een tenenkrommende, ten hemel schreiende ellende is dit. Ten eerste vind ik ongelooflijk seksistisch, ten tweede zijn de antwoorden zo onvoorstelbaar stompzinnig bij tijd en wijle dat ik niet snap hoe ze erbij komen.
Er zijn beroepen waar je alleen maar op je rug hoeft te liggen met je benen omhoog.quote:Op zondag 19 april 2009 22:28 schreef KneusTeun het volgende:
Hoe kunnen zulke mensen functioneren?
Hoe zien ze zichzelf terug?
Wat zijn hun eigen reacties als ze het antwoord krijgen?
Idd, je had wel kunnen raden dat ze pink zouden kiezenquote:Op zondag 19 april 2009 22:38 schreef Asskicker14 het volgende:
Die mannelijke kandidaten zijn net zo dom als die vrouwen.
quote:Op zondag 19 april 2009 22:22 schreef J.Herrer het volgende:
Wat een lelijke wijven trouwens![]()
Alleen die Dewi is wel een beetje leuk
Van seksisme is volgens mij geen sprake want die leraren gaven ook ontzettend domme antwoorden.quote:Op zondag 19 april 2009 22:23 schreef Iblis het volgende:
Ik weiger ook, al was het maar voor mijn vertrouwen in de mensheid, te geloven dat dit echt is. Wat een tenenkrommende, ten hemel schreiende ellende is dit. Ten eerste vind ik ongelooflijk seksistisch, ten tweede zijn de antwoorden zo onvoorstelbaar stompzinnig bij tijd en wijle dat ik niet snap hoe ze erbij komen.
Vanuit de gedachte dat het antwoord zo voor de hand ligt, dat het wel een strikvraag moet zijn, kan ik me zo`n antwoord wel voorstellen.quote:Op zondag 19 april 2009 22:22 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
0, in Friesland zijn geen steden. Overigens was de vraag anders gesteld, sorry. Vraag was makkelijker en zonder instinkers: Uit hoeveel steden bestaan de Friese Elfsteden?
Opzich is dat wel een logisch antwoord, in Friesland heb je alleen maar dorpjes en gehuchtenquote:Op zondag 19 april 2009 22:48 schreef Stephan1237 het volgende:
Dit programma is beest, heb me nog nooit zo hard gelachen
Door hoeveel steden gaat de elfstedentocht? 0![]()
Hallo, wel opletten hoor dat is de nieuwe vriend van Linda de Molquote:Op zondag 19 april 2009 22:48 schreef Stephan1237 het volgende:
Dit programma is beest, heb me nog nooit zo hard gelachen
Waar is de vietnamoorlog gehouden? In china![]()
![]()
Door hoeveel steden gaat de elfstedentocht? 0![]()
Wie is dit (Wouter bos) Een duitse crimineel
De meiden uit dit programma zouden aarde niet eens kunnen wijzen op een foto van de planeet.quote:Op zondag 19 april 2009 22:47 schreef liefie_ het volgende:
owja voor de mensen die denken/hopen dat zulke domme mensen niet bestaan: ik ging dit kijken omdat ik/andere op stage leerlingen hebben die twijfelen of de aarde rond is(mbo leerlingen he)
Leeuwarden, Sneek, IJlst, Sloten, Stavoren, Hindeloopen, Workum, Bolsward, Harlingen, Franeker en Dokkum maakt toch 11?quote:Op zondag 19 april 2009 22:11 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
10, je begint in Leeuwarden, komt langs 10 steden, en eindigt ook weer in Leeuwarden.
Wat antwoordden de dames?
Ik heb gewerkt bij de hema in Utrecht centrum. Die dames moesten een cursus doen van de zaak, onder andere over recycling, maar er zat ook een onderdeel politiek in. Dus dan gingen ze elkaar in de kantine overhoren. "Ja, want de PVDA die is liberistisch, toch?" "Nee, die was toch juist socistisch?"quote:Op zondag 19 april 2009 23:06 schreef liefie_ het volgende:
haha hoe kom jij in zo'n gesprek met de dames van de Hema?
Briljant
quote:Op zondag 19 april 2009 22:52 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Opzich is dat wel een logisch antwoord, in Friesland heb je alleen maar dorpjes en gehuchten
Eh nee, Hilversum is wel een stad maar de inwoners zien het nog altijd als een dorp. Als ze de binnenstad in gaan zeggen ze ook: Ik ga het dorp in.quote:Op zondag 19 april 2009 23:11 schreef kissaa het volgende:
[..]
![]()
Elf plaatsen hebben stadsrechten gekregen en zijn dus steden.
Hilversum is bvb een dorp, omdat het die stadsrechten nooit gekregen heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Friese_elf_steden
Trouwens, vergeten te kijken...
Hilversum heeft geen stadsrechten. En ik kan het weten want ik heb er bijna 20 jaar gewoond, net niet geboren maar wel getogenquote:Op zondag 19 april 2009 23:25 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Eh nee, Hilversum is wel een stad maar de inwoners zien het nog altijd als een dorp. Als ze de binnenstad in gaan zeggen ze ook: Ik ga het dorp in.
Ik kan het weten want ik heb er bijna 10 jaar gewoond
Mwoah, dat ligt er een beetje aan wat voor leraren het zijn. Ik verwacht van een docent staatsvorming niet dat hij de Max Planck-constante kent, dus verwacht ik ook niet van een docent Natuurkunde dat hij onze ministerraad kan opnoemen.quote:Op zondag 19 april 2009 21:54 schreef lies1958 het volgende:
Dat maakt gewoon een hoop duidelijk als 2 leraren niet eens weten hoeveel broers alexander heeft of die geen 3 ministers kunnen opnoemen.
Die kunnen toch niet serieus voor een klas met kinderen staan?
Nog dommer dan die vrouwen zijn ze.
Van een docent verwacht ik algemene ontwikkeling. Ze hoefden ook niet de hele ministerraad op te noemen, maar slechts 3 ministers. Daarbij was het misschien nog wel veel dommer dat ze Jan Marijnisen en Rita Verdonk als serieuze kandidaten opwierpen.quote:Op maandag 20 april 2009 03:08 schreef Leshy het volgende:
Mwoah, dat ligt er een beetje aan wat voor leraren het zijn. Ik verwacht van een docent staatsvorming niet dat hij de Max Planck-constante kent, dus verwacht ik ook niet van een docent Natuurkunde dat hij onze ministerraad kan opnoemen.
Ik dacht dat het leraren van een basisschool waren. Die hebben nu eenmaal het imago dat ze nogal dom zijn. Van die 3 ministers was inderdaad wel erg jammer. Waarschijnlijk weten ze niet eens welke partijen in het huidige kabinet zitten.quote:Op maandag 20 april 2009 07:44 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Van een docent verwacht ik algemene ontwikkeling. Ze hoefden ook niet de hele ministerraad op te noemen, maar slechts 3 ministers. Daarbij was het misschien nog wel veel dommer dat ze Jan Marijnisen en Rita Verdonk als serieuze kandidaten opwierpen.
Wat mij betreft kan je ze dus al niet meer serieus nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |