abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games vrijdag 17 april 2009 @ 23:28:25 #181
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68128353
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Jong meissie in mijn ogen die vanuit een elitaire positie vanuit haar bewaakte appartement-gebouw met ver-Amerikaaniseerde republikeinse denkbeelden vanaf een afstandje kritiek op Nederland uitoefent.
En daarom moet er iemand voor zorgen, dat ze weer met beide benen op de grond komt te staan. En dat haar NY verheerlijking aftakelt...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:28:49 #182
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_68128368
quote:

[..]

Jong meissie in mijn ogen die vanuit een elitaire positie vanuit haar bewaakte appartement-gebouw met ver-Amerikaaniseerde republikeinse denkbeelden vanaf een afstandje kritiek op Nederland uitoefent.
ze heeft alleen wel voor 100% gelijk
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_68128383
Zo'n Agnes Kant zou in Amerika gewoon bestempeld worden als een enge communist, en terecht.
pi_68128403
quote:
Ze zou natuurlijk ook wel eens gelijk kunnen hebben. Dat ze jou niet aan staat is nogal irrelevant.
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:30:05 #185
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_68128416
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:29 schreef DrDentz het volgende:
Zo'n Agnes Kant zou in Amerika gewoon bestempeld worden als een enge communist, en terecht.
en dat communistiche uiterlijk van haar....
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_68128475
Agnes, Agnes, wat maak je je toch weer druk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Redactie Games vrijdag 17 april 2009 @ 23:33:12 #187
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68128529
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:28 schreef evert het volgende:

[..]

Neen, vind ik niet. Maar ik heb die mensen met "een poormans job" in NY gesproken, is gewoon zielig om 3 kutbanen te hebben, 60/70 uur per week te draaien en je kinderen nog verzorgen. t.o.v een rijke kutjup, misschien maar 40 per week werkt en toch zo loaded is dat ie 3 auto's heeft geld over de balk gooit alsof het water is. Compleet scheve verhouding tussen arm en rijk. En het ligt echt niet alleen aan de belastingen..
pi_68128608
Heleen Mees. Hooghartiger dan haar vind je ze bijna niet. Vol hossana over de diversiteit van New York maar ze woont waarschijnlijk niet in de Bronx.

Van die mooi weer kosmopolieten .
pi_68128637
Kijk naar mij, in GTA IV kwam ik als arme pauper van de boot af en werkte me in no-time op naar dikke baas in maatpak. Alles kan in New York.
pi_68128673
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:33 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Neen, vind ik niet. Maar ik heb die mensen met "een poormans job" in NY gesproken, is gewoon zielig om 3 kutbanen te hebben, 60/70 uur per week te draaien en je kinderen nog verzorgen. t.o.v een rijke kutjup, misschien maar 40 per week werkt en toch zo loaded is dat ie 3 auto's heeft geld over de balk gooit alsof het water is. Compleet scheve verhouding tussen arm en rijk. En het ligt echt niet alleen aan de belastingen..
Ja maar ik zie het zo.. in plaats van de werkgevers het allemaal zo moeilijk en duur te maken kan de overheid meebetalen aan de lonen van de mensen die het meest kansloos zijn voor een baan. Dus bijvoorbeeld 50% door de werkgever en 50% voor de overheid. De overheid bespaart dan aan uitkeringen, allochtonen leren de taal en cultuur, iedereen leert elkaar kennen enzovoort.

Als het waar is wat ze over illegalen zei, dat ze geen hulp meer krijgen van ziekenhuizen zonder een verzekering dan zijn we toch wel heel diep gevallen .. Amerikaanse praktijken
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:38:14 #191
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68128676
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:28 schreef evert het volgende:

In mijn ogen heeft ze 100% ongelijk en zeker gesproken vanuit haar positie.
Ze zou enig recht van spreken hebben als ze vanuit een positie als nieuwkomer eerst jarenlang voor 6 euro per uur de rijken bediend zou hebben met glaasjes water op een terras en dan was opgeklommen naar haar huidige positie.
Nu vanuit haar elitaire positie heeft ze dat recht niet en weet ze absoluut niet waar ze over spreekt. De armoede in Amerika is veel schrijnender dan die in Nederland.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_68128738
Dit is wel heel ernstig, die ziekenhuizen..
pi_68128769
De kansen in Amerika zijn wel meer aanwezig dan hier. Daar wordt meer verwacht dat je het zelf doet. Hier heb je Job Cohen die je aan de hand meeneemt om je de mogelijkheden te wijzen en een kopje thee inschenkt als je een misstap begaat.

De uitschieters naar boven zijn in Amerika hoger maar de hoeveelheid mensen die falen is ook grootschaliger.
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:42:34 #194
3185 Adelante
To let it go now
pi_68128778
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:40 schreef L0t.. het volgende:
Dit is wel heel ernstig, die ziekenhuizen..
Ik ben niet eens verbaasd
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_68128819
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:42 schreef Adelante het volgende:

[..]

Nee, dat is nog het ergste. Maar dat je die schoonmakers niet de schuld kunt geven is echt bullshit, wie ánders?
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:45:10 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68128844
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:42 schreef Adelante het volgende:

Ik ook niet. Maar mijn vrouw werkt in de zorg en die verhalen hoor ik al jaren.
Er wordt nog steeds te weinig aandacht aan besteed.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:46:20 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68128877
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:44 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Nee, dat is nog het ergste. Maar dat je die schoonmakers niet de schuld kunt geven is echt bullshit, wie ánders?
De leiding van de facilitaire diensten die bepalen dat er in een beperkt aantal minuten een aantal schoonmaakhandelingen moeten gebeuren uit efficiëntie en gelddenken.
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Games vrijdag 17 april 2009 @ 23:46:31 #198
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68128883
Whehe, die Heleen Mees is gewoon in Twente geboren.. dat nep Goois accent van d'r moet eruit gepompt worden..
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:46:36 #199
3185 Adelante
To let it go now
pi_68128885
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ook niet. Maar mijn vrouw werkt in de zorg en die verhalen hoor ik al jaren.
Er wordt nog steeds te weinig aandacht aan besteed.
Zo lang er bejaarden doorligplekken vertonen omdat er geen zorg aan bed is, kan een beetje stof ook wel.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_68128934
Heleen Mees

Wat een dom mens is dat.
I HATE MUSIC
pi_68128956
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:38 schreef BluesRebel het volgende:
Als het waar is wat ze over illegalen zei, dat ze geen hulp meer krijgen van ziekenhuizen zonder een verzekering dan zijn we toch wel heel diep gevallen .. Amerikaanse praktijken
Ach, hier in Nederland laten we liever betalende klanten overlijden omdat ze op een wachtlijst staan omdat de overheid het aanbod van ziekenverzorging tot op belachelijke niveau's reguleert. En dat enkel omdat figuren zoals golfer bang zijn voor 'Amerikaanse praktijken'.
pi_68128960
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:46 schreef golfer het volgende:

[..]

De leiding van de facilitaire diensten die bepalen dat er in een beperkt aantal minuten een aantal schoonmaakhandelingen moeten gebeuren uit efficiëntie en gelddenken.
Deels misschien, maar die schoonmakers weten gewoon niet waarvoor ze staan te schoonmaken, het is voor hun gewoon een manier om de tijd door te komen en geld te verdienen, geen enkel besef van het belang van het werk wat ze doen. Dat voorbeeld van die lamp bijvoorbeeld; "nee, geen tijd om een doekje met chloor er over te halen" wtf, dat is 10 seconden
  Redactie Games vrijdag 17 april 2009 @ 23:52:09 #203
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_68129048
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ach, hier in Nederland laten we liever betalende klanten overlijden omdat ze op een wachtlijst staan omdat de overheid het aanbod van ziekenverzorging tot op belachelijke niveau's reguleert. En dat enkel omdat figuren zoals golfer bang zijn voor 'Amerikaanse praktijken'.
Dus als je maar kan betalen, zou je voorrang moeten krijgen in de zorg..
Wachtrij-probleem los je daar nog steeds niet mee op overigens...
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:52:58 #204
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68129073
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

Je komt nu juist aan met het slechtse voorbeeld.
'figuren' als golfer hebben zich nogal verdiept in de Amerikaanse gezondheidszorg en ik kan je vertellen dat je heel blij mag zijn dat je in Nederland woont, athans dat hoop ik voor je, als je ooit ziek wordt en je gebruik moet maken van de gezondheidszorg.
Het niveau van de gezondheidszorg in Amerika is van een bedroevender niveau dan van menig ontwikkelingsland en dan heb ik het niet eens over het gebrek aan de vergoedingen of verzekeringen in dat land.
Poef.....gone! ©golfer
pi_68129128
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Dus als je maar kan betalen, zou je voorrang moeten krijgen in de zorg..
Wachtrij-probleem los je daar nog steeds niet mee op overigens...
Je hoeft geen voorrang meer te krijgen als er voldoende aanbod is van medische zorg. Dat is juist de hele truc van marktwerking in de zorg, het vormen van voldoende aanbod, het is bekend dat marktwerking daar erg geschikt voor is. De manier waarop het gefinancierd moet worden voor mensen die het niet kunnen betalen is een compleet ander verhaal en staat daar helemaal los van.
pi_68129148
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Je komt nu juist aan met het slechtse voorbeeld.
'figuren' als golfer hebben zich nogal verdiept in de Amerikaanse gezondheidszorg en ik kan je vertellen dat je heel blij mag zijn dat je in Nederland woont, athans dat hoop ik voor je, als je ooit ziek wordt en je gebruik moet maken van de gezondheidszorg.
Het niveau van de gezondheidszorg in Amerika is van een bedroevender niveau dan van menig ontwikkelingsland en dan heb ik het niet eens over het gebrek aan de vergoedingen of verzekeringen in dat land.
Je moet als 'verdieping' natuurlijk ook verder kijken dan Michael Moore's Sicko.
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:57:20 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68129191
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:55 schreef DrDentz het volgende:

Je moet als 'verdieping' natuurlijk ook verder kijken dan Michael Moore's Sicko.
Nog verder?
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:59:03 #208
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68129234
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

Je hoeft geen voorrang meer te krijgen als er voldoende aanbod is van medische zorg. Dat is juist de hele truc van marktwerking in de zorg, het vormen van voldoende aanbod, het is bekend dat marktwerking daar erg geschikt voor is.
En in de USA is voldoende aanbod en marktwerking in de zorg, vind je?
quote:
De manier waarop het gefinancierd moet worden voor mensen die het niet kunnen betalen is een compleet ander verhaal en staat daar helemaal los van.
Hoe zou dat dan moeten, volgens jou?
Poef.....gone! ©golfer
pi_68129325
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:59 schreef golfer het volgende:
En in de USA is voldoende aanbod en marktwerking in de zorg, vind je?
Ik ken de situatie niet exact, maar over het algemeen is de VS geen toonbeeld van vrije marktwerking. Diverse landen in Azië scoren wat dat betreft beter. Vrije prijsvorming en een vrije aanbod van arbeid en kapitaal voor het ziekenhuis, dat is waar het om draait, maar de meeste ziekenhuizen (ook in de VS) zijn niet privaat maar publiek gefinancierd.
quote:
Hoe zou dat dan moeten, volgens jou?
Dat hangt af van de vraag of je vind dat iedereen recht moet hebben op zorg.
  zaterdag 18 april 2009 @ 00:06:46 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_68129421
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 00:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

Dat hangt af van de vraag of je vind dat iedereen recht moet hebben op zorg.
Die vraag stellen geeft al aan hoe jij er over denkt.

Ik hoop voor jou dat je nooit in de omstandigheden komt dat je, terwijl je geen geld of inkomen hebt zorg nodig hebt.
Hoewel...? Misschien ook wel een goede oplossing om van wat mensen af te komen. In jouw geval....
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')