abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67995088
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:10 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Keurige mensen die krakers. Waarom hoor je dan constant berichten van panden die door de ME ontruimt moeten worden?
Omdat je ook hoort welke brave burger zijn kinderen heeft omgebracht misschien?
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:13:31 #102
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995090
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:11 schreef Sempiterna het volgende:
Ik stel voor dat de staat een stuk land beschikbaar stelt waar alle hippies die dat willen mogen doen en laten wat ze willen, binnen de milieu wetgeving. Dan kunnen ze fijn zelf hutjes bouwen en fijn zelfvoorzienend zijn. Maar dan moet de samenleving en de staat ook de handen van die lui af trekken. Dus geen uitkeringen, geen handjes ophouden en niet huilen als het fout gaat. Dan verdien je respect.
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Dan kun je ook niet zeggen dat je anarchisten dwingt om met ons systeem mee te doen. Ik neem aan dat deze mensen dan nog wel in Nederland mogen werken.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_67995092
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:11 schreef Sempiterna het volgende:
Ik stel voor dat de staat een stuk land beschikbaar stelt waar alle hippies die dat willen mogen doen en laten wat ze willen, binnen de milieu wetgeving. Dan kunnen ze fijn zelf hutjes bouwen en fijn zelfvoorzienend zijn. Maar dan moet de samenleving en de staat ook de handen van die lui af trekken. Dus geen uitkeringen, geen handjes ophouden en niet huilen als het fout gaat. Dan verdien je respect.
Is alles bij jou zwart óf wit??

Leer in grijstinten denken, anders heb je straks een probleem.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_67995107
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:13 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Dan kun je ook niet zeggen dat je anarchisten dwingt om met ons systeem mee te doen. Ik neem aan dat deze mensen dan nog wel in Nederland mogen werken.
Uiteraard en als je werkt betaal je belasting en dan heb je daarbij ook weer rechten waar je gebruik van mag maken. Dus daar zou ik totaal geen probleem mee hebben. Het lijkt mij persoonlijk zelfs best leuk zoiets.
Tempus fugit et nos fugimus in illus
- Ovid Fasti
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:15:38 #105
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995110
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:11 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Anarchisme is te vaak misbruikt helaas.
Zou goed kunnen, net als kraken. Maar ik blijf het utopisch vinden.
Maar goed, een stukje land ergens als vrijstaat aanwijzen zou een leuk experiment kunnen zijn.
pi_67995111
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:13 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Omdat je ook hoort welke brave burger zijn kinderen heeft omgebracht misschien?
Aha dus het zijn louter incidenten? Ik ga straks wel even pluizen voor de exacte cijfers want de vergelijking die je hier trekt slaat nergens op.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:16:54 #107
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995124
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:15 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Uiteraard en als je werkt betaal je belasting en dan heb je daarbij ook weer rechten waar je gebruik van mag maken. Dus daar zou ik totaal geen probleem mee hebben. Het lijkt mij persoonlijk zelfs best leuk zoiets.
Die rechten zouden dan nog wel lastig kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad recht op WW en pensioen op bouwt, maar met 2 maandjes werken zou je nog niet de rest van je leven bijstand aan mogen vragen.
pi_67995127
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:13 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Een echte anarchist denkt na om het systeem van binnenuit aan te pakken , uiteraard gebruik makend van alle openingen in de wet maar hee daar is USa ook dik met bezig.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:18:26 #109
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995142
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:17 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Een echte anarchist denkt na om het systeem van binnenuit aan te pakken , uiteraard gebruik makend van alle openingen in de wet maar hee daar is USa ook dik met bezig.
Waarom? Dan dwing je juist de niet-anarchisten weer het anarchistische denken op. Als anarchist wil je toch juist geen systeem?
pi_67995146
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:15 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Zou goed kunnen, net als kraken. Maar ik blijf het utopisch vinden.
Maar goed, een stukje land ergens als vrijstaat aanwijzen zou een leuk experiment kunnen zijn.
Het stuk land heb ik al.
***** Kraak.....
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:19:22 #111
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995159
Zo'n kasteel onderhouden en toeristen rondleiden zou voor mij overigens een natte droom zijn.
pi_67995168
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:16 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Die rechten zouden dan nog wel lastig kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat je dan inderdaad recht op WW en pensioen op bouwt, maar met 2 maandjes werken zou je nog niet de rest van je leven bijstand aan mogen vragen.
Nee, maar het gebeurt nu ook al door bepaalde volksstammen. Maar ja zoiets zal er nooit door komen denk ik.

Waar ik zef wel eens overna heb gedacht is een stuk land kopen en je vervolgens proberen af te scheiden van Nederland. Effectief je eigen mini staatje opzetten.
- Ovid Fasti
pi_67995192
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:18 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Waarom? Dan dwing je juist de niet-anarchisten weer het anarchistische denken op. Als anarchist wil je toch juist geen systeem?
Ook een Anarchist wil niet steeds op het politiebureau zitten.
Daardoor ben je op zo'n gekraakt terrein relatief veilig, ga je er buiten dan kunnen autoriteiten flink fucken in het kader van regels, zoals ff de auto mee voor technische controle.
***** Kraak.....
pi_67995220
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:22 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Daardoor ben je op zo'n gekraakt terrein relatief veilig, ga je er buiten dan kunnen autoriteiten flink fucken in het kader van regels, zoals ff de auto mee voor technische controle.
Wat is eigenlijk de meest voorkomende reden om te gaan kraken? Ik bedoel is het een stijl die je aanneemt gekoppeld aan bepaalde opvattingen of is het meer een noodzakelijk kwaad om aan woonruimte te geraken?
Uiteraard zal beide voorkomen maar ik vraag me af wat overwegend meer voorkomt , de noodzaak of de idealen
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:25:49 #115
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995228
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:22 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dus dan zou een apart stukje anarchistisch land buiten het systeem toch hartstikke mooi zijn?
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:26:38 #116
236839 TimKuik
Illegaal downloaden mag niet!
pi_67995246
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:10 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Keurige mensen die krakers. Waarom hoor je dan constant berichten van panden die door de ME ontruimt moeten worden?
Keurige mensen, die voetbalsupporters . Daar hoor je nooit wat van.

Als voetbalsupporters wat slopen komt dat ook in het nieuws. Daardoor krijg ik geen hekel aan voetbalsupporters, het is maar een minderheid die dat soort dingen doet. Het zegt meer over het IQ van die desbetreffende relschoppers dan over voetbalsupporters in het algemeen.

Je argument slaat nergens op. Omdat het toevallig de laatste tijd zo veel in het nieuws is omdat het een mediahype is ben jij je ook eens bewust dat krakers bestaan.

Dat hele media gebeuren is ook de reden waarom paddo's verboden zijn geworden. Omdat domme mensen zoals jij aan de top zijn en alles geloven wat er op TV laten zien word. Zie ook Geenstijl.

Verder even goeie vrienden .
This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.
pi_67995292
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:26 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Dat hele media gebeuren is ook de reden waarom paddo's verboden zijn geworden. Omdat domme mensen zoals jij aan de top zijn en alles geloven wat er op TV laten zien word.
Media heeft er niet veel mee temaken. Ik heb het hier in Den Bosch zelf gezien... die totaal uitgewoonde en vernielde panden die gewoon een lelijk gezwel waren in deze stad. Gelukkig hebben ze die een paar jaar terug ontruimd.
- Ovid Fasti
pi_67995345
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:24 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de meest voorkomende reden om te gaan kraken? Ik bedoel is het een stijl die je aanneemt
Om lekker goedkoop te wonen is meestal niet de reden, meer onvrede met kapitalistisch denken en mooie oude panden of zelfs terreinen bezetten voordat projectfiguren of ambtenaren er hun dik voordeel van gaan maken.
***** Kraak.....
pi_67995385
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:25 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dus dan zou een apart stukje anarchistisch land buiten het systeem toch hartstikke mooi zijn?
Tsja meeste krakers werken gewoon en komen dan ook buiten.
***** Kraak.....
pi_67995413
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:26 schreef TimKuik het volgende:

[..]

Keurige mensen, die voetbalsupporters . Daar hoor je nooit wat van.

Als voetbalsupporters wat slopen komt dat ook in het nieuws. Daardoor krijg ik geen hekel aan voetbalsupporters, het is maar een minderheid die dat soort dingen doet. Het zegt meer over het IQ van die desbetreffende relschoppers. Zegt meer over die mensen zelf dan over voetbalsupporters in het algemeen.

Je argument slaat nergens op. Omdat het toevallig de laatste tijd zo veel in het nieuws is omdat het een mediahype is ben jij je ook eens bewust dat krakers bestaan.

Dat hele media gebeuren is ook de reden waarom paddo's verboden zijn geworden. Omdat domme mensen zoals jij aan de top zijn en alles geloven wat er op TV laten zien word. Zie ook ].

Verder even goeie vrienden .
Hoho even dimmen jij.

Deze discussie gaat over krakers en niet over voetbalsupporters . Omdat voetbal "supporters" óók agressief doen gaan we het bij krakers ff goedpraten?? Dacht ut dus ff niet hé
En mij dom noemen is erg dapper. Vooral voor iemand die zelf als een mongool overkomt en allerlei zaken die geen reet met elkaar te maken hebben parallel te trekken met deze discussie.

Neem lekker een paddo en loop niet te janken. Morgen komt de ME vast weer langs om jou en dat andere hippietuig onder lichte dwang van een gummiknuppel je "woning" uit te tikken.

Linkse kutpauper
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:40:11 #121
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_67995416
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:24 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de meest voorkomende reden om te gaan kraken? Ik bedoel is het een stijl die je aanneemt gekoppeld aan bepaalde opvattingen of is het meer een noodzakelijk kwaad om aan woonruimte te geraken?
Uiteraard zal beide voorkomen maar ik vraag me af wat overwegend meer voorkomt , de noodzaak of de idealen
Ik denk dat je de twee meest voorkomende redenen opnoemt. Ik ben uit idealen gaan kraken, maar ik kan hier ook niet weg door gebrek aan 'normale' woonruimte. Ik ken ook mensen die in eerste instantie zijn gaan kraken omdat ze op straat stonden en niet aan woonruimte konden komen. Maar die noodzaak komt ook weer voort uit de keerzijde van het (overdreven) kapitalisme.
pi_67995449
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:40 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik denk dat je de twee meest voorkomende redenen opnoemt. Ik ben uit idealen gaan kraken, maar ik kan hier ook niet weg door gebrek aan 'normale' woonruimte. Ik ken ook mensen die in eerste instantie zijn gaan kraken omdat ze op straat stonden en niet aan woonruimte konden komen. Maar die noodzaak komt ook weer voort uit de keerzijde van het (overdreven) kapitalisme.
Van de google ad hierboven:
quote:
Anti Kraak Woning
Duizenden Aangesloten Verhuurders. Geen Wachtlijsten. Direct te Huur!
Woninghuren.com/Antikraak
Dus hoezo gebrek aan woonruimte?
- Ovid Fasti
pi_67995478
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:40 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Maar zou het geen idee zijn dat krakers in overleg met de eigenaar van het pand in kwestie tot een overeenkomst kunnen komen waardoor zowel de krakers (woonruimte en geen gedonder met de politie) als de eigenaren (geen leegstand , pand wordt onderhouden) profijt van kunnen hebben?

Al heet het dan geen kraken meer maar who cares
pi_67995488
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:42 schreef Sempiterna het volgende:

Dus hoezo gebrek aan woonruimte?
Ga ze uit proberen, trouwens die mogen ineens wel kantoren en bedrijfsgebouwen voor bewoning aanbieden.
***** Kraak.....
pi_67995503
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 08:44 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Maar zou het geen idee zijn dat krakers in overleg met de eigenaar van het pand in kwestie tot een overeenkomst kunnen komen waardoor zowel de krakers (woonruimte en geen gedonder met de politie) als de eigenaren (geen leegstand , pand wordt onderhouden) profijt van kunnen hebben?

Al heet het dan geen kraken meer maar who cares
Ja dat lukt soms best wel maar daar hoor je dan niets van verder.
***** Kraak.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')