Ja je hebt altijd van die vervelende gevallen. Krakers zijn zelf natuurlijk geen lievertjes en houden zich lang niet altijd aan de regels. Maar uiteindelijk lijkt dit afschrikwekkende middel zeker wel te werken. Hoewel er nog een lange weg te gaan is voordat elke nederland gewoon netjes in een woning kan betrekken zonder die idiote wachtlijst.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:41 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Moeten ze niet te vroeg kraken en eerst huiswerk goed doen.
Sure....quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:32 schreef SpecialK het volgende:
En nog even voor de duidelijkheid. Ik ben 23, ik heb een HBO diploma, ik heb een baan en ik bezit een huis, compleet met vervelende hypotheek ik douche elke ochtend en ik heb kort haar en houd mijn huis en ook de gallerij en het balkon netjes bij.
Om even wat misconcepties alvast uit de weg te helpen.
Er komt steeds meer leegstand en meer beunhazen. Een serieuze krakergroep zoekt eerst alles netjes uit en zijn er dan lastig uit te krijgen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja je hebt altijd van die vervelende gevallen. Krakers zijn zelf natuurlijk geen lievertjes en houden zich lang niet altijd aan de regels. Maar uiteindelijk lijkt dit afschrikwekkende middel zeker wel te werken. Hoewel er nog een lange weg te gaan is voordat elke nederland gewoon netjes in een woning kan betrekken zonder die idiote wachtlijst.
Kijk om je heen naar kantoorpanden die te huur staan, bedrijfsgebouwen die leeg staan en dat is al tijd gaande.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:52 schreef SpecialK het volgende:
Dat er meer leegstand komt vind ik wel kwalijk. Heb je ergens een bron met cijfertjes voor me?
Ja die kantoorpanden weet ik van af. En erger ik me ook echt dood aan. Wat een idioterie. Alsof dit het nieuwe Londen moest worden ofzo.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:54 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Kijk om je heen naar kantoorpanden die te huur staan, bedrijfsgebouwen die leeg staan en dat is al tijd gaande.
Woonhuizen die langer dan een jaar te koop staan komen er ook steeds meer op de markt.
De verkoop is flink afgenomen en huizen staan steeds langer te koop, om te kraken zijn vooral onverkoopbare verwaarloosde oude huizen interessant die opgekocht zijn door projectontwikkelaar die nieuwbouw op die plek nog maar even in de ijskast heeft gezet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:57 schreef SpecialK het volgende:
Heeft dat met die woonhuizen temaken met de huidige crisis?
Als jij iets doet met je huis kunnen krakers het niet van je afnemen. Dit kan pas als er 1 jaar leegstand is geconstateerd en er verder geen plannen mee zijn.quote:Op maandag 13 april 2009 23:20 schreef Sempiterna het volgende:
Probeer je huis maar weer eens terug te krijgen als die werkschuwe paupers er eenmaal in zitten. Het wordt tijd dat je hier in Nederland je eigendommen mag beschermen zoals in de meeste andere landen. Als ze niet zelf vertrekken dan sla je ze er maar uit. Het is toch van de pot gerukt dat die trieste figuren dit volgens de wet gewoon mogen doen en dan vervolgens je eigendom zo vernielen dat het zonder grondige renovatie niet meer te verkopen is.
Nog afgezien van het feit dat alle huizen in de buurt minder waard worden door die onzin. Als je niet wil werken dan ga je maar in een tentje op de hei wonen.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 01:40 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Als jij iets doet met je huis kunnen krakers het niet van je afnemen. Dit kan pas als er 1 jaar leegstand is geconstateerd en er verder geen plannen mee zijn.
Dat dus ookquote:Op dinsdag 14 april 2009 01:42 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Normale woonhuizen van modale mensen zijn helemaal niet interessant.
Projectontwikkelaars hebben jarenlang weer lekker hun gang kunnen gaan met dikke oude villa kopen, slopen er er flink wat saaie appartementen neer te zetten voor dikke verkoopprijzen.quote:
Leer anders ff lezenquote:Op dinsdag 14 april 2009 00:22 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Aha, dus eigenlijk bedoel je niet: 'krakers, rot op', maar 'studenten, ga eens wat meer kraken'.
Diep van binnen ben je eigenlijk een loepzuivere hippie.
Accepteer het.
Studenten zijn vaak goor ja . Krakers daarentegen slopen moedwillig hele panden incl deuren en badkamers.quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:02 schreef Sempiterna het volgende:
Joh, heb je ooit wel eens studentenhuizen vanbinnen gezien? De eerste student die mijn huis kraakt gaat over het balkon en mag beneden klinkers gaan happen.
Het is van de zotte dat mensen het begrijpen dat iemand... wie dan ook... het recht zou mogen hebben een huis wat een jaar leeg staat te mogen kraken. Het is iemands eigendom. De grond, het huis, etc... daar heb je met je gore poten vanaf te blijven. De hard werkende burger wordt al genoeg kaal geplukt door Balkenende en zijn zeven dwergen. En dan ook nog met lede ogen moeten toezien hoe het laatste restje bezit wat je hebt wordt ingenomen en verpest door werkschuw tuig?
Als iemand besluit een student of wat dan ook toestemming verleent om in het huis te wonen (anti kraak).. daar ben ik wel voor... en zo los je het probleem van huisvesting ook op.
Je hebt duidelijk veel ervaring.quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:09 schreef Pacmaniac het volgende:
Krakers daarentegen slopen moedwillig hele panden
Gut voel je je in je wiek geschoten krakersmeisje?quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:11 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk veel ervaring.
Ach kom een keer langs.quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:12 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Gut voel je je in je wiek geschoten krakersmeisje?
Moet ik dat zien als doodsbedreiging of krijg ik een lekker bakje koffie van je ?quote:
http://www.ad.nl/utrecht/article641323.ecequote:Op dinsdag 14 april 2009 06:19 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Moet ik dat zien als doodsbedreiging of krijg ik een lekker bakje koffie van je ?
Dat doe je dan en daarna ga je dood. Daar is niets mis mee dat moet ieder voor zich weten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:49 schreef Sempiterna het volgende:
Wat is er mis met werken en van het geld wat je verdient een huis kopen of huren???? zoals elke normale mensch?
Een lekkere ben je.. en wel verwachten dat de samenleving van het collectief verdiende geld jouw eventuele ziekte kosten betaalt, wao, bijstand, etc? Jij lekker flierefluiten en wij hard werken? Daar is wel degelijk wat mis mee.quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:52 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat doe je dan en daarna ga je dood. Daar is niets mis mee dat moet ieder voor zich weten.
Ah je weet wat ik bijdraag aan die collectieveve inkomsten van de staat?quote:Op dinsdag 14 april 2009 06:57 schreef Sempiterna het volgende:
[..]
Een lekkere ben je.. en wel verwachten dat de samenleving van het collectief verdiende geld jouw eventuele ziekte kosten betaalt, wao, bijstand, etc? Jij lekker flierefluiten en wij hard werken? Daar is wel degelijk wat mis mee.
Ja want als je kraakt hoef je geen huur te betalen en dus ook niet te werken.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ah je weet wat ik bijdraag aan die collectieveve inkomsten van de staat?
Het ligt een beetje in het midden. Who gives a fuck dat mensen ergens in de bossen nabij Utrecht een leegstaand TNO gebouw bezetten cus I don'tquote:Op dinsdag 14 april 2009 07:48 schreef Sempiterna het volgende:
Wat ik bedoel is dat mensen hard werken en een huis kopen of huren. Als je een huis kraakt is dat al gekocht door iemand die daar vaak keihard voor heeft moeten werken. Als jij dan het recht denkt te hebben dat eigendom te kunnen inpikken met het idee van... dat kost me teveel en ik besteed mijn geld (als je al werkt) aan de leuke dingen van het leven terwijl iemand anders zich krom heeft zitten werken voor z'n huis en het misschien niet verkocht krijgt en daardoor met 2 hypotheken zit.... dan ben je gewoon een profiteur. Sorry dat ik het zeg maar het is niet anders. Ik heb zero respect voor dat soort mensen.
quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:48 schreef Sempiterna het volgende:
Wat ik bedoel is dat mensen hard werken en een huis kopen of huren. Als je een huis kraakt is dat al gekocht door iemand die daar vaak keihard voor heeft moeten werken. Als jij dan het recht denkt te hebben dat eigendom te kunnen inpikken met het idee van... dat kost me teveel en ik besteed mijn geld (als je al werkt) aan de leuke dingen van het leven terwijl iemand anders zich krom heeft zitten werken voor z'n huis en het misschien niet verkocht krijgt en daardoor met 2 hypotheken zit.... dan ben je gewoon een profiteur. Sorry dat ik het zeg maar het is niet anders. Ik heb zero respect voor dat soort mensen.
En wat nou als ik jou vertel dat ik absoluut niet in dat plaatje pas en wel kraak?quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:52 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het ligt een beetje in het midden. Who gives a fuck dat mensen ergens in de bossen nabij Utrecht een leegstaand TNO gebouw bezetten cus I don't![]()
Wel het hele kraakcultuurtje , beetje de artistieke pauper uithangen , schijten op de samenleving en zijn Ipods , mooiboys en politiek maar ondertussen wel elke maand je hand ophouden om je weed en bier van te kopenLekker consequent .
Neem nou economische crisis en de terugvallende woningmarkt . Er zijn mensen die huizen hebben laten bouwen in 2006/2007 toen er nog niet zoveel aan de hand was met de huizenmarkt,vervolgens krijgen we een crisis, raken ze hun oude huis niet kwijt en zitten dus met een leegstaand pand.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:51 schreef Ugjerke het volgende:
Mensen die hard voor hun huis gewerkt hebben wonen er in. Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat een pand gekraakt werd van een normale burger die zijn oude huis nog niet verkocht krijgt. Sowieso lijkt mij zo'n pand niet te kraken aangezien er nog wat mee gedaan word. Je gaat mij niet vertellen dat iemand die zijn oude huis niet verkocht kan krijgen er ook al een jaar niet meer binnen geweest is.
Sowieso is het misschien een goed idee om de prijs te laten zakken als er al een jaar niemand meer is wezen kijken?
Dat is de andere kant van de medaille.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
En wat nou als ik jou vertel dat ik absoluut niet in dat plaatje pas en wel kraak?
Overigens word dit pand gesloopt door de mensen die het nodig vinden onze deur in te trappen en onze ruiten in te gooien.
Daar wordt je binnen no time uitgedonderd omdat er geen woonbestemming is.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:59 schreef Sempiterna het volgende:
Als het een bedrijfspand is heb ik er wat minder problemen mee,
Als je je leven niet om geld wil laten draaien dan brei je een tent en dan ga je fijn op de hei zitten. Maar dan ook niet je hand ophouden bij de staat of andermans bezit stelen... wees dan volledig zelfvoorzienend. Ik werk keihard voor mijn huis. Ik ben het er ook niet mee eens dat mijn leven om geld moet draaien, maar het is in deze maatschappij niet anders. Maar als ik een kraker in mijn huis tegen kom dan knuppel ik hem zo hard buiten dat ie het nooit meer zal doen.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:53 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Kraken is een manier om het leven niet alleen om geld te laten draaien maar goed dat is heiligschennis hier.
Daarom zeg ik je hebt verschillende stromingen in de kraakbeweging . Van anarchistische linkse kuthippies (zoals die afgelopen weekend in Amsterdam zijn gepakt, pand stond 2 weken leegquote:Op dinsdag 14 april 2009 07:58 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
En wat nou als ik jou vertel dat ik absoluut niet in dat plaatje pas en wel kraak?
Overigens word dit pand gesloopt door de mensen die het nodig vinden onze deur in te trappen en onze ruiten in te gooien.
Dat is gewoon onzin, geen normale burger wordt zijn huis gekraakt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:59 schreef Pacmaniac het volgende:
De hardwerkende Jan modaal tref je deste harder!
Droom lekker verder....quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin, geen normale burger wordt zijn huis gekraakt.
Nogmaals, een pand die Jan Modaal niet verkocht kan krijgen zal heel moeilijk te kraken zijn. Hij hoeft maar een keer in een jaar even naar binnen te lopen en het is in principe al niet meer kraakbaar. En als er dan toch krakers in komen zal de politie, die door de krakers gebeld worden om de boel even te checken, het bordje Te Koop zien staan in de voortuin en de krakers verzoeken het pand weer te verlaten.quote:Op dinsdag 14 april 2009 07:59 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Neem nou economische crisis en de terugvallende woningmarkt . Er zijn mensen die huizen hebben laten bouwen in 2006/2007 toen er nog niet zoveel aan de hand was met de huizenmarkt,vervolgens krijgen we een crisis, raken ze hun oude huis niet kwijt en zitten dus met een leegstaand pand.
Leuk als dan dat krakers die menen dat "het toch maar leegstaat" ff ongevraagd de boel naar de gallemiezen komen helpen.![]()
Het punt met dat hele kraken is dat de schade aan de panden toch wel door woningbouwcorporaties betaald wordt , die dat zelf gewoon doodleuk doorberekenen aan hun huurders.
Zelfde verhaal met weedplantages op zolders dat Nuon de excessieve energie kosten die daaruit voortvloeien ook gewoon in kleine stukjes terughaalt bij de wél fatsoenlijke klanten.
Met andere woorden als je als kraker tegen kapitalisme en uitbuiterij door grote bedrijven bent moet je dus vooral niet een pand kraken op ideologische gronden.
De grote jongens heb je er namelijk niet mee. De hardwerkende Jan modaal tref je deste harder!
Dat gaan ze ook helemaal niet doen, waar het gaat zijn grote huizen in handen van projectontwikkelaars die er grote plannen met hebben maar nu even niet.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:06 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nogmaals, een pand die Jan Modaal niet verkocht kan krijgen zal heel moeilijk te kraken zijn. Hij hoeft maar een keer in een jaar even naar binnen te lopen en het is in principe al niet meer kraakbaar. En als er dan toch krakers in komen zal de politie, die door de krakers gebeld worden om de boel even te checken, het bordje Te Koop zien staan in de voortuin en de krakers verzoeken het pand weer te verlaten.
Opgepakte krakers in Amsterdam vrijgelatenquote:Op dinsdag 14 april 2009 08:03 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin, geen normale burger wordt zijn huis gekraakt.
Ah ok, even overheen gelezen denk ik. Zelf woon ik in een pand van de gemeente die zo verwaarloost is dat het niet meer bewoont gaat worden. We gaan binnenkort nog wel een mooi laagje verf op de kozijnen doen en het balkonnetje schilderen. Maar toen we een maand of twee terug een stuk vloer voor de douche gingen vervangen zagen we daaronder houtwerk dat er niet al te best meer uit zag.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:02 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Daarom zeg ik je hebt verschillende stromingen in de kraakbeweging . Van anarchistische linkse kuthippies (zoals die afgelopen weekend in Amsterdam zijn gepakt, pand stond 2 weken leeg) tot aan mensen die historische panden onderhouden en juist een positieve houding hebben.
Keurige mensen die krakers. Waarom hoor je dan constant berichten van panden die door de ME ontruimt moeten worden?quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:06 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nogmaals, een pand die Jan Modaal niet verkocht kan krijgen zal heel moeilijk te kraken zijn. Hij hoeft maar een keer in een jaar even naar binnen te lopen en het is in principe al niet meer kraakbaar. En als er dan toch krakers in komen zal de politie, die door de krakers gebeld worden om de boel even te checken, het bordje Te Koop zien staan in de voortuin en de krakers verzoeken het pand weer te verlaten.
Ze mogen van mij best de kraakwet zo aanpassen dat in zulke gevallen de schade op de krakers verhaalt word.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:09 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Opgepakte krakers in Amsterdam vrijgelaten
maandag 13 april 2009 20:38
(Novum) - Alle 26 krakers die zondag bij de ontruiming van drie gekraakte appartementen in Amsterdam-Oost zijn opgepakt, zijn maandag vrijgelaten. Allen werden maandag apart verhoord en op vrije voeten gesteld, meldt de politie. Rond 16.00 waren alle krakers vrij.
Het gros, 22, was opgepakt voor huisvredebreuk. Vier anderen zouden voorwerpen naar ME'ers hebben gegooid. Kraakgroep Oost eiste de kraakactie van de panden aan de Commelinstraat op.
Zondagnacht werden de ruiten van woonstichting De Key in Amsterdam kapot gegooid. Een woordvoerder van De Key vermoedt dat een groep krakers na een poging verhaal te halen bij de politie om 02.00 uur langs het kantoor op de Hoogte Kadijk is gegaan om de ramen in te gooien. Een woordvoerder van Kraakgroep Oost ontkent dat de kraakgroep iets te maken heeft met de ingegooide ruiten
Dit is het artikel uit Elsevier. Die gasten hadden deuren geforceerd van een appartementencomplex . Terwijl de ME aan het ontruimen was werd er een vrouw geinterviewd die daar al woonden (ze hadden voor het gemak haar huis ook maar gekraakt)
Daarnaast gaat het om de kosten. De schade die krakers aanrichten komen ergens weer op het bordje van de huurder terecht ! Of denk jij dat woningbouwcorporaties het uit eigen zak betalen???
Anarchisme is te vaak misbruikt helaas.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:09 schreef Ugjerke het volgende:
(Trouwens een hekel aan die anarchisten)
Respect daarvoor. Dergelijke initiatieven zijn prima . Er was laatst ook een stuk over op tv van krakers ergens in een kasteel in Limburg . Die gasten onderhielden de panden , leidden toeristen rond en was verder niks negatiefs aan te melden.quote:Op dinsdag 14 april 2009 08:09 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ah ok, even overheen gelezen denk ik. Zelf woon ik in een pand van de gemeente die zo verwaarloost is dat het niet meer bewoont gaat worden. We gaan binnenkort nog wel een mooi laagje verf op de kozijnen doen en het balkonnetje schilderen. Maar toen we een maand of twee terug een stuk vloer voor de douche gingen vervangen zagen we daaronder houtwerk dat er niet al te best meer uit zag.![]()
(Trouwens een hekel aan die anarchisten)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |