abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67985865
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 46

De niet-meer babies en bijna-peuters:

12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
20 januari 2008: Finn, zoon van SaiG
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
6 april 2008: Stella, dochter van Guuzewuus
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny

***vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 01-05-2009 09:07:23 ]
pi_67985887
tvp
pi_67985918
Nog even de laatste posts:
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:35 schreef Ticootje het volgende:
jen zit in de fase wil ik niet, lust ik niet. Dus ze eet bar weinig en ook drinken gaat weer prut. Gister lagen er allemaal lekkere dingen op haar bordje, maar wil ik niet, lust ik niet. Ik maak me er niet zo druk om, ze hongert zichzelf niet uit met patatjes voor haar neus. M. daarintegen maakt zich wel druk, wil het eten weer gaan prakken en er dus een drama van maken. Hij vindt dat ik nu raar doe omdat ik zeg dat ik dat niet wil hebben, en dat eten gewoon gezellig moet blijven. Ik denk dat als we eten gaan dwingen dat we er misschien 2 happen meer in krijgen, maar tegen welke prijs?
Het is toch een fase? Niet dat ik mn kind uithonger?
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:55 schreef Brighteyes het volgende:
Lastig Ticootje...
Ik zou trouwens, maar dat is persoonlijk, ook niet steeds patatjes aanbieden, want dan is het ook niet gek dat ze de rest niet eet zeg maar, als er toch wel een wel lekker alternatief voorbij komt.

Prakken en voeren, als ze dat accepteert, is natuurlijk op zich helemaal niet vreemd ofzo. Ze is en blijft natuurlijk nog een heel jong kindje he... Maar als ze dat niet accepteert zou ik haar aanbieden wat je die avond te eten hebt en het daarbij laten. Niet dus steeds alleen maar lekkere dingen geven.
quote:
Op maandag 13 april 2009 20:57 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat leuk, al die kletsende kids.. De onze brabbelt er vrolijk op los, maar herkenbare woorden zitten er niet veel tussen. Hij wijst wel veel dingen aan "die, die", dus we benoemen de hele dag door vanalles. Ik ben nieuwsgierig wanneer dat gebruikt gaat worden.

Pepijn, pasen is al bijna voorbij, hoe gaat het met jou ei?

Ticootje, een kind hongert niet zomaar uit. Hier geven we ook zelden wat anders. Want vaak is niet willen eten gewoon koppigheid. En daar geven we niet aan toe. Dan eet hij de dag erna maar een boterham extra.
En een strijd aangaan tijdens het eten weiger ik ook. Als hij niet wil eten, dan niet. Proppen geeft hier meer rommel en geen hap extra.

Nu heeft Chris last van keel en kiespijn, dus we houden nu wel wat rekening met het eten.
Vannacht was het ook weer drama, maar overdag duren de poses tussen de hoestbuien steeds langer. Dus we hebben hoop dat we vannacht iets meer slaap krijgen. Vannacht elke uur, behalve de 6.-- gezien op de wekker
Maar verder is hij heel vrolijk. Loop als een kip zonder kop rondjes rond de tafel, probeert te springen, en draait rondjes op zijn plek (en grijpt dan de tafel/bank/iets vast om staan te kunnen blijven )
pi_67986095
DF, hopelijk knapt Chris gauw op!

Tico, hier wordt vaak slecht gegeten op het moment... Ook dingen die ze wel lust normaal gesproken... ik kan er werkelijk geen pijl op trekken. Ze krijgt gewoon een bordje voor haar neus, ik wil best helpen als ze dat wil (maar meestal wil ze zelluf doen) en verder ziet ze maar wat ze ervan opeet...
De ene keer schuift ze het bord resoluut aan de kant, de andere keer na een paar happen pas en heel af en toe eet ze als een bootwerker. Ook brood gaat maar mondjesmaat (korstjes laat ze standaard liggen en als het beleg eraf kan dan blijft er dus nog meer liggen...).
Ik probeer mezelf maar voor de houden dat ze echt wel eet als ze honger heeft... maar heb soms wel de neiging om dan eerder nog maar iets tussendoor te geven... (ontbijtkoek eet ze best redelijk, maar ook koekjes of soepstengels zijn niet favoriet momenteel... rozijntjes weer wel).

Iemand nog ideeën voor hartig smeerbaar beleg behalve leverpastei en smeerkaas?
Gewone kaas en worst lust ze graag, maar dan blijft t brood liggen. Soms maak ik een tosti, maar zelfs daar probeert ze de kaas vanaf te eten... tuttebel .

En we hebben weer SNOT... hele slierten uit haar ogen, bellen uit haar neus en ze rochelt en kucht als een zeehond...
Fake it till you make it...
pi_67986385
Vul 23 november anders ook maar in

Milan 23 november 2007,

Geweldig deze leeftijd, hij heeft vandaag de hele dag in de tuin gebanjerd en lekker in de modder zitten vroeten...

Het badwater was in ieder geval lekker zwart

En qua eten, er lijkt bijna geen stop op te zitten. Soms eet hij eerst nog een potje, dan fruit, dan een danoontje, soms nog een appelmoesje en als wij dan beginnen met eten, pikt hij daar ook nog van mee :S

Hij heeft nu op 4 tanden/kiezen na al zijn tandjes, hij rent lekker heen en weer en vind gras eng Ligt in een deuk als ie meeschommeld en als ie zijn zin niet krijgt zet ie het op een schreeuwen.

Oma, mamma, pappa en Die en Nee zijn de duidelijke woordjes, de rest is maar gokken

Hij slaapt nu lekker, meestal vanaf half 8 tot uurtje of 8 in de ochtend en dat al vanaf zijn 2de week.
het wordt met de dag leuker!
pi_67986937
ik bied niet alleen maar patatjes aan hoor gister gingen we gourmetten omdat het pasen was. En wij hebben altijd patatjes bij de gourmet. Misschien lijkt het alsof wij heel vaak patat eten, maar we hebben 1 ongezond dag in de week. Dus dat valt wel mee.

Als ze helemaal niets eet met avondeten maakt M. nog wel eens een boterham, maar die hoeft ze meestal dan ook niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_67987194
Hoi Milan Heerlijk he, dit weer, lekker buiten kliederen

Nijna, ik kom ook niet verder dan smeerkaas en smeerworst. Kaas lust hij niet altijd, en worst wordt ook overgeslagen. Laatst hadden we wel miree (kruidenroomsmeersel) op zijn brood, vond hij ook lekker. Maar dat hebben we niet zo vaak in huis. Misschien is zoiets wel lekker voor de afwisseling.
We doen hier nu standaard 1 boterham hartig, en dan de andere zoet. Als er hij 2 boterhammen op een dag ingaan, ben ik al blij

Tico, dat is ook wel een teken dat ze ook niet echt honger heeft. Anders had ze die boterham wel aangevallen. Lekker laten gaan zou mijn advies zijn..
pi_67987556
ja, dat doen we ook maar. In het cb boekje staat er gelukkig ook wat over in, gezellig houden aan tafel. We hebben het er nog even over gehad. Helpen met een lepel wil ze niet, met toetje staat ze 2 happen toe en dan zelluf doen. Meestal moet ik daarna de tafel haar stoel en de vloer doen. En Jen in bad uiteraard.
pi_67987973
Ik mag Saar absoluut niet helpenof voeren. Ze heeft haar eigen bordje waar ze met de hand van eet en grote broer krijgt er soms nog wel eens wat fijngeprakt voedsel bij haar in. Ik maak me er niet druk om, gedurende de dag krijgt ze genoeg binnen. Vaak eet ze over de hele dag 4 boterhammen, en dan nog wat plakjes kaas en worst en een ligaen natuurlijk fruit. Fruit is hier niet aan te slepen voor madam, vind ze heerlijk
Saartje
pi_67993328
smeerbaar hartig broodbeleg behalve smeerkaas en smeerworst:

tartex (vegetarische pate verkrijgbaar bij natuurwinkels en van zonnatura in de supermarkt), hummus, tahin, andere smeerbare (geiten)roomkaas, zelfgemaakte tonijnsalade, eiersalade, dun laagje tomatentapenade.
  dinsdag 14 april 2009 @ 07:46:33 #11
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67994912
Voeren is hier ook echt iets dat we niet hoeven te proberen. Dan gaat die mond gewoon echt op slot Zolang ze zelf wat aan mag klooien eet ze goed, behalve als het echt iets is dat ze niet lekker vindt (worteltjes en ei). Verder helpt het hier als ze ziet dat wij het ook eten dan is het ineens een stuk interessanter ofzo. En als ze alleen maar dwars is om het dwars zijn, haal ik vaak haar bord even weg. Luid protest volgt en wanneer ik na een halve minuut haar bordje terugzet begint ze vaak snel met eten. Toetje (vaak fruit of wat yoghurt) krijgt ze altijd ongeacht hoeveel ze heeft gegeten. n als het echt dramatisch is (zoals gisteren toen we een fritata aten met ei dus) kan ze 's avonds na het avondeten alleen nog wat drinken en een boterham met hartig beleg krijgen. Geen lekkere pindakaas of koekjes in ieder geval. Wil ze dat ook niet, dan maken we ons niet druk. Ze heeft wel wat reserves zullen we maar zeggen

Nijna hier zijn hummus en geitensmeerkaas ook erg favoriet (niet alleen bij Linde ). Soms doe ik haar boterham met kaas even in de magnetron. Dan trekt de kaas wat in het brood en dan kan ze het er minder makkelijk vanaf pulken.
  dinsdag 14 april 2009 @ 08:35:49 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67995355
Dan begreep ik je verkeerd met die patatjes Tico.

Sasha is de laatste dagen ook aan het aanklooien met zijn boterhammetjes, nou ja, ik ga er idd maar vanuit dat hij echt wel zou eten als hij echt honger zou hebben, dus het komt wel goed.
Voor de yoghurt heb ik inmiddels ontdekt dat het voldoende is als hij met zijn lepeltje ook mag prutsen in het bakje terwijl ik dan in rap tempo de yoghurt met een ander lepeltje naar binnen werk.
Zo blijft de schade aardig beperkt.
pi_67995502
Be, ik denk wel dat ik begrijp waarom je het denkt. Ik schrijf volgens mij best vaak over de patatjes. Maar dat is echt puur omdat ik het zo leuk vind dat ze er zo vreselijk dol op is. Alles gaat er (normaal gesproken) voor aan de kant. Maar als ze gewoon op een doordeweekse dag haar eten niet hoeft ga ik echt geen patat staan bakken voor haar hoor. Haha, dat zou wat zijn! Gister hebben we gewoon sperziebonen met een kipsnitzel gegeten. De sperziebonen werden netjes aan de kant gelegd en alleen de aardappeltjes konden haar goedkeuring nog een beetje krijgen, maar verder dan 4 happen kwam ze niet. Lust ik niet, wil ik niet. Toetje ook niet. Prima, lekker naar bed dan.

Vanmorgen was Jen toch wel vroeg wakker en heeft wel weer een hele boterham op, toch honger dus!
pi_67995763
DF, miree heb ik nog nooit van gehoord... (verkrijgbaar in de supermarkt?) Ik had nog bakjes leverpastei staan, maar is er ook smeerworst zonder lever zeg maar? Vast wel... maar hoe heet dat dan?
's morgens krijgt Mirte een boteram met jam en tussen de middag een zoete en een hartige. Maar er ligt nu ook nog meer brood op haar bord dan ze op heeft...

P_iglet, bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken. Die geitenkaas is ze niet zo wild van, roomkaas heb ik nog niet geprobeerd. Eiersalade gaat er vrees ik niet in, van ei moet ze niks hebben of ze krijgt het voor elkaar om dat eraf te eten, hahaha.
Hummes, tartex en tahin ken ik niet. Allemaal in de supermarkt te krijgen?

Hier vanmorgen een uitslapertje, half 9!!!
En aangekoekt snot in t gezicht, ieks...
Fake it till you make it...
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:50:12 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_67996740
Ruben heeft gisteren heerlijk gespeeld met zijn een jaar oude neefje. Wat een lol hadden die twee, heel erg mooi om te zien
Ook wel erg grappig om te zien dat neefje een paar patatjes at met wat appelmoes terwijl Ruben twee borden vol met mihoen nam (we aten chinees en voor neefje waren er gele sperzieboontjes besteld omdat dat beter gegeten zou worden dan chinees ) Wat ben ik dan blij met een kind wat echt alles zowat eet

De nachtelijke krijspartijen zijn ook weer afgelopen nu de oorpijn verdwenen is en de snotterigheid een stuk minder is. Dat is toch ook wel fijn voor mijn eigen nachtrust
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:54:25 #16
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_67996864
Snot!
* Eli meldt zich

Hier gaan de matzes erin als koek
En avondeten ook al!
Tzal wel een fase zijn dat hij nu goed eet

Eli is zo ontzettend schattig nu Brabbelen en doen
Heel voorzichtig met een vingertje naar het puntje van mn neus "neueueu" en daarna met hetzelfde vingertje heel hard in mn oogkas duwen "ooooooooh"
laatste letters zijn nog ingewikkeld
en zelf lief spelen
en lief eten
en de hele dag jammeren dat er niet genoeg gevoerd wordt. tsja, matzes vullen ook niet echt, maar je slibt er wel goed van dicht
en die stralende glimlach steeds

en die ontzettende rode kont en de kwijl tot aan halverwege de borst. maar verder geen kaakactiviteit, hoor

en, en, en, hij is gewoon heel erg lief en schattig

valt het op?

Nijna, de hummes wordt ook wel gespeld als houmous. en tahin als te(c)hina. zoekt wellicht makkelijker. kikkererwtenpasta
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_67996871
vanavond eten we pasta. En weer krijgt Jen eerst pasta. (Voor Jen koken we bij pasta en nasi meestal apart. Dat komt omdat we vaak koken uit pakjes en daar zit veel zout in. Maar als resultaat dat Jen echt geen tomatensaus lust)
pi_67996968
waarom maak je pasta en nasi dan niet zonder zakje, grote kans dat ze dan beter eet omdat ze hetzelfde heeft als jullie.

de meeste supermarkten verkopen vegetarische pate, zonnatura heeft ook zoiets, staat bij de rest van de zonnatura spullen. Tartex vind ik lekkerder maar dat is alleen verkrijgbaar bij natuurwinkels.
pi_67997066
Ja, maar hoe dan? In de nasi moet toch iets van kruiden? Pasta kan ik nog wel iets bij voorstellen. Maar nasi niet eigenlijk.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:01:50 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_67997089
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:01 schreef Ticootje het volgende:
Ja, maar hoe dan? In de nasi moet toch iets van kruiden? Pasta kan ik nog wel iets bij voorstellen. Maar nasi niet eigenlijk.
Ja, maar dat kan ook met een stuk minder/zonder zout dan uit een pakje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:02:18 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67997100
Ik zou niet weten hoe ik nasi/bami moest kruiden zonder zakje en dat het dan ook nog naar nasi smaakt, ipv alleen maar rijst met groente erdoor geroerd. Kom maar op met de recepten dus!

Pastasaus maak ik tegenwoordig wel weer gewoon lekker vers, smaakt me tig keer beter dan pakjes of potjes ook nog eens. Met een scheutje wijn er zelfs ook nog eens door!
Ik lust niet eens wijn, maar door spaghettisaus hoort het voor mijn gevoel echt. En door het verdampen is het voor Sasha ook geen probleem!
pi_67997175
met wat ui, knoflook, gedroogde koriander, komijn en ketjap kom je al een heel eind voor je nasi.

Zou me ondertussen trouwens echt niet meer druk maken om dat ene zakje in de zoveel tijd.
Maar goed dat gat niet op als je dagelijks met pakjes en zakjes kookt.
pi_67997183
Ja dat BE, nasi zonder kruiden is gewoon rijst met groente en geen nasi...

Pasta kunnen we natuurlijk wel met verse saus maken? Gebruiken jullie dan tomaten puree? Ik heb namelijk nog geen saus in huis, dus ik kan best wat proberen vanavond. Maar het moet wel snel te maken zijn, ik heb vanavond mijn eerste stage en moet dus alweer om half 7 present zijn.
pi_67997211
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:04 schreef p_iglet het volgende:
met wat ui, knoflook, gedroogde koriander, komijn en ketjap kom je al een heel eind voor je nasi.

Zou me ondertussen trouwens echt niet meer druk maken om dat ene zakje in de zoveel tijd.
Maar goed dat gat niet op als je dagelijks met pakjes en zakjes kookt.
Nee, dat doen we ook niet. We eten eigenlijk bijna elke dat aardappels, groente en vlees. Eigenlijk heel saai.
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:06:26 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_67997225
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou niet weten hoe ik nasi/bami moest kruiden zonder zakje en dat het dan ook nog naar nasi smaakt, ipv alleen maar rijst met groente erdoor geroerd. Kom maar op met de recepten dus!

Pastasaus maak ik tegenwoordig wel weer gewoon lekker vers, smaakt me tig keer beter dan pakjes of potjes ook nog eens.
Komijn/Djinten, Koriander/Ketoembar, Laos/Galanga, Gemberwortel/Djahe

En vergeet de knoflook niet
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')