quote:Pittig kort koppie niet pittig in bed
Een kort kapsel is een onbewust signaal dat een vrouw niet geïnteresseerd is in seks. Dat concludeerde de Britse sekstherapeute Pamela Stephenson na een rondgang langs allerlei deskundigen, Vrouwen kiezen voor de korte coupe om zo minder aantrekkelijk te zijn en minder aandacht van mannen te krijgen.
Zo kiezen mannen altijd voor een vrouw met lang haar. Dat zou om een onbewuste reactie gaan. Lang gezond haar is al eeuwenlang een teken van welzijn: hoe langer het haar, hoe vruchtbaarder. Lange lokken staan voor seksuele aantrekking, vertelt psychologe Anjula Mutanda.
Ze vervolgt: Lang haar is typisch iets voor vrouwen. Vaak behoudt een vrouw tot het moederschap haar lange haar. Daarna knipt ze het uit praktisch oogpunt, kort. Vrouwen die hun haren kort knippen hebben (onbewust) hun interesse in mannen en seks verloren.
Pam Spurr, een expert op het gebied van relaties, is op haar beurt van mening dat een kapsel de gevoelens van de vrouw weergeeft. Veel vrouwen die een ander kapsel nemen, doen dat na een grote verandering in hun leven. Het is, volgens Spurr, een symbolische daad die duidt op de komst van een nieuwe periode.
Nederlandse bron
Een typisch fenomeen dat je dagelijkse ziet in de Nederlandse maatschappij. Man en vrouw trouwen, ze krijgen kinderen, vrouw knipt haar haar kort, verft het rood en heeft vervolgens een kort, rood, piekend, onvrouwelijk kapsel. Beter bekend als: een pittig, vlot, (kort) kapsel.quote:Short-haired women are less sexy
LONDON: Women who lop their hair short are no longer interested in bedroom action, say researchers, who claim that 'deliberately reducing one's attractiveness' can sometimes be a way of repelling men's interest.
Initially, the claim was made by sex therapist and former comedian Pamela Stephenson, 59, who said that ladies who cut their hair are deliberately making themselves less sexy to blokes.
However, now the theory has got scientific backing after experts claimed that the links between long hair and sex go back to caveman times, reports the Daily Star.
Dr Pam Spurr, a relationships expert, said: "The woman who no longer wants sex uses a haircut to show she's reclaiming power in the bedroom.
"For women, hair is a reflection of the person, of her moods and her self-esteem."
Relationship psychologist Anjula Mutanda added: "Cave paintings celebrated long-haired women - the longer the hair the more fertile and, therefore, desirable she was."
But body language and behaviour expert Judy James disagrees, saying: "The only thing it symbolises these days is the shutting off of childhood. In terms of sex, I would argue it has the opposite effect."
Engelstalige bron
Motorboaten!quote:Op maandag 13 april 2009 18:26 schreef Jojoortje het volgende:
Wat een brede boezemZou ik zo mijn gezicht tussen willen stoppen
DIJKsma, gewoon bij Bloemendaal voor de kust leggen.quote:
Inderdaadquote:Op maandag 13 april 2009 18:28 schreef SCH het volgende:
Hoe zit het met de mannelijkheid, volgens mij worden mannen veel sneller dik na hun huwelijk dan vrouwen.
Maakt niet uit, het gaat om het kapsel en die is toch wel kenmerkend voor een deel van de Nederlandse moeders.quote:Op maandag 13 april 2009 18:28 schreef SCH het volgende:
Een paar vragen:
Hoe oud is die foto van Sharon Dijksma?
Hoeveel weegt TS?
Hoe zit het met de mannelijkheid, volgens mij worden mannen veel sneller dik na hun huwelijk dan vrouwen.
Je penis krimpt toch niet echt door 't vetquote:Op maandag 13 april 2009 18:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
InderdaadMannen komen meestal aan in een relatie en je weet dat je penis kleiner wordt (optisch en door vet) door een te grote buik. Nou, daar zijn vrouwen dan weer echt niet blij mee, zin in seks verdwijnt en hop: haar er af
* Isabeau is nog steeds blij met haar lange haren, maar heeft toch bar weinig seks
wat snap je niet aan het woord optisch?quote:Op maandag 13 april 2009 18:35 schreef Adelante het volgende:
[..]
Je penis krimpt toch niet echt door 't vet
johquote:Op maandag 13 april 2009 18:35 schreef Adelante het volgende:
Je penis krimpt toch niet echt door 't vet
2/3 van de penis zit sowieso van binnen, dus daar win je met sporten ook niets meequote:Op maandag 13 april 2009 18:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
joh
(maar mannen moeten dat wèl geloven! hebben ze een goede reden om meer te sporten en gezonder te eten)
Wat begrijp je niet aan de OP waar staat dan een man en een vrouw trouwen en daarna samen kinderen krijgen?quote:Op maandag 13 april 2009 18:41 schreef SCH het volgende:
Dit topic gaat toch over potten neem ik aan?
Waarom moeten dit soort topics meteen weer zo'n man/vrouw strijd worden elke keer. makkelijker om de verschillen gewoon te accepteren ipv weer tegen elkaar in te gaan bashenquote:Op maandag 13 april 2009 18:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben benieuwd naar de mannelijke tegenhanger van dit topic. Iets als "mannen met extreem verzorgd uiterlijk compenseren hun 2-minuteman-status"
Klinkt minder logisch dan jequote:Op maandag 13 april 2009 18:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben benieuwd naar de mannelijke tegenhanger van dit topic. Iets als "mannen met extreem verzorgd uiterlijk compenseren hun 2-minuteman-status"
Non-issue. Twee keer fout maakt iets niet goed.quote:Op maandag 13 april 2009 18:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Persoonlijk vind ik die meest rechtse foto in je FoBo, dus met lang haar, het beste hoor.quote:Op maandag 13 april 2009 19:02 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ik ben de uitzondering die de regel bevestigdIk heb kort pittig koppie maar ben gek op sex... (met m en v al heeft v de voorkeur) Kort haar staat me beter dan lang haar dus vandaar eraf geknipt...
Ik heb ff je fobo gecheckt, en geloof me, langer haar staat stukken beter hoorquote:Op maandag 13 april 2009 19:02 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ik ben de uitzondering die de regel bevestigdIk heb kort pittig koppie maar ben gek op sex... (met m en v al heeft v de voorkeur) Kort haar staat me beter dan lang haar dus vandaar eraf geknipt...
Hmm, anders koken jullie even over om niets. Het was maar een grapje, iedereen kan zijn buikademhaling weer een kans geven, kee?quote:Op maandag 13 april 2009 18:57 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Non-issue. Twee keer fout maakt iets niet goed.
Typerend om naar een ander onderwerp te wijzen als men iets niet zint, dat zie je wel vaker in discussies. Open er lekker een topic over, als je dat wil.
Dan bindt je het toch samen, probleem opgelost en als je ff geen kinderleed hebt, zoals je dat blijkbaar ervaart doe je het toch weer lekker los?quote:Op maandag 13 april 2009 19:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hmm, anders koken jullie even over om niets. Het was maar een grapje, iedereen kan zijn buikademhaling weer een kans geven, kee?
Overigens heb ik mijn haar lang laten groeien na mijn tweede. En (zou het er iets mee te maken hebben?) is de intensiteit van moederschap inderdaad omgekeerd evenredig met de seksfrequentie.
Als laatste denk ik dat de mevrouwen hun kop kort laten knippen omdat lang haar gewoon een stuk minder praktisch is in een omgeving waar de lichaamsuitscheidingen in het rond vliegen en je 17,4% van je dag bukkend doorbrengt. Dat heeft niets te maken met "de buit is binnen".
Jawel. Als de buit binnen is, hoeven ze niet verder te zoeken naar een man/potentiëel partner om kinderen mee te krijgen, dus hoeven ze ook niet meer goed in de markt te liggen.quote:Op maandag 13 april 2009 19:05 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Als laatste denk ik dat de mevrouwen hun kop kort laten knippen omdat lang haar gewoon een stuk minder praktisch is in een omgeving waar de lichaamsuitscheidingen in het rond vliegen en je 17,4% van je dag bukkend doorbrengt. Dat heeft niets te maken met "de buit is binnen".
Maar als je nu je haar lang laat groeien zal je ook horen dat het leuk is. Veelal is een vriendenkring niet erg objectief als het over dergelijke zaken gaat.quote:Op maandag 13 april 2009 19:08 schreef Knuffelzacht het volgende:
@samson&old jeller.... ik ben sowieso niet fotogeniek... toevallig 1 foto met lang haar waar het een keer wel leuk stondheb eigenlijk geen foto's met kort haar... maar als je me irl zou kennen zou je anders denken (namelijk IEDEREEN die ik ken vind het veeel beter zo... al zijn ze het niet altijd eens met mijn kleur keuzes haha)
Ik weet niet hoeveel levenservaring je hebt etc, maar misschien een les: als mensen iets tegen je zeggen wil het niet altijd zeggen dat het waar is. Als er in mijn kennissenkring ineens iemand dr haar heel kort heeft zeggen al dr vriendinnen ook dat het fantastisch staat, maar intussen zijn ze blij dat hun eigen haar er nog mooi aan zit... en je krijgt hier meteen al de 2 eerste reacties van mannen die meteen voor het langer gaan.... you do the math...quote:Op maandag 13 april 2009 19:08 schreef Knuffelzacht het volgende:
@samson&old jeller.... ik ben sowieso niet fotogeniek... toevallig 1 foto met lang haar waar het een keer wel leuk stondheb eigenlijk geen foto's met kort haar... maar als je me irl zou kennen zou je anders denken (namelijk IEDEREEN die ik ken vind het veeel beter zo... al zijn ze het niet altijd eens met mijn kleur keuzes haha)
gelukkig doe ik ook liever vrouwen dan mannen (al ben ik daar niet vies van hoor op z'n tijd)quote:Op maandag 13 april 2009 19:11 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel levenservaring je hebt etc, maar misschien een les: als mensen iets tegen je zeggen wil het niet altijd zeggen dat het waar is. Als er in mijn kennissenkring ineens iemand dr haar heel kort heeft zeggen al dr vriendinnen ook dat het fantastisch staat, maar intussen zijn ze blij dat hun eigen haar er nog mooi aan zit... en je krijgt hier meteen al de 2 eerste reacties van mannen die meteen voor het langer gaan.... you do the math...
Het blijft een gevoelig onderwerp.quote:Op maandag 13 april 2009 19:17 schreef antonwachter het volgende:
Mensen zonder sexleven die zich druk maken over een pittig kort kapsel. Triest.
wat een kort kapsel of geen sex?quote:Op maandag 13 april 2009 19:20 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het blijft een gevoelig onderwerp.
Volgens het onderzoek is er een correlatie tussen een kort kapsel en geen seks.quote:Op maandag 13 april 2009 19:20 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
wat een kort kapsel of geen sex?
*** NEWSFLASH ***quote:Op maandag 13 april 2009 19:08 schreef Knuffelzacht het volgende:
Ik denk wel dat er een wezelijk verschil is tussen de mamma's die het doen uit praktisch oogpunt en de mensen zonder kinderen die er echt bewust voor kiezen omdat ze het leuker vinden....quote:Op maandag 13 april 2009 19:23 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Volgens het onderzoek is er een correlatie tussen een kort kapsel en geen seks.
NEWSFLASHquote:Op maandag 13 april 2009 19:24 schreef MASD het volgende:
[..]
*** NEWSFLASH ***
Kort haar staat je niet.
Groetjes,
M.
Vanuit praktisch oogpunt: haar vast doen.quote:Op maandag 13 april 2009 19:25 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er een wezelijk verschil is tussen de mamma's die het doen uit praktisch oogpunt en de mensen zonder kinderen die er echt bewust voor kiezen omdat ze het leuker vinden....
Niet dus. Er is geen onderzoek. Het is zoiets als: 'Piet Paulusma zegt dat vrouwen vanwege de evolutie op zonnige dagen korte rokjes dragen.'quote:Op maandag 13 april 2009 19:30 schreef Dichtpiet. het volgende:
Maar dat er een heel onderzoek aan verbonden is ...
sowieso verschillen daar de meningen tussen mannen en vrouwen erg over... vind ik wel grappigquote:Op maandag 13 april 2009 19:28 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Vanuit esthetisch oogpunt: lang is in 99% van de gevallen mooier dan kort.
Wij mannen vinden dat niet grappig, maar zeer kwalijk.quote:Op maandag 13 april 2009 19:31 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
sowieso verschillen daar de meningen tussen mannen en vrouwen erg over... vind ik wel grappig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |