abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67981675
Ondanks dat dit onderzoek niet heel nieuw is, maakt dat dit onderwerp niet minder actueel. Het is iets waarmee elk persoon wel in het dagelijkse leven mee in aanraking komt: het "pittige, vlotte, korte kapsel"

Het is vaak een onderwerp van discussie geweest die werd afgedaan met "smaken verschillen", maar niets is minder waar.
quote:
Pittig kort koppie niet pittig in bed

Een kort kapsel is een onbewust signaal dat een vrouw niet geïnteresseerd is in seks. Dat concludeerde de Britse sekstherapeute Pamela Stephenson na een rondgang langs allerlei deskundigen, Vrouwen kiezen voor de korte coupe om zo minder aantrekkelijk te zijn en minder aandacht van mannen te krijgen.

Zo kiezen mannen altijd voor een vrouw met lang haar. Dat zou om een onbewuste reactie gaan. Lang gezond haar is al eeuwenlang een teken van welzijn: hoe langer het haar, hoe vruchtbaarder. Lange lokken staan voor seksuele aantrekking, vertelt psychologe Anjula Mutanda.

Ze vervolgt: Lang haar is typisch iets voor vrouwen. Vaak behoudt een vrouw tot het moederschap haar lange haar. Daarna knipt ze het uit praktisch oogpunt, kort. Vrouwen die hun haren kort knippen hebben (onbewust) hun interesse in mannen en seks verloren.

Pam Spurr, een expert op het gebied van relaties, is op haar beurt van mening dat een kapsel de gevoelens van de vrouw weergeeft. Veel vrouwen die een ander kapsel nemen, doen dat na een grote verandering in hun leven. Het is, volgens Spurr, een symbolische daad die duidt op de komst van een nieuwe periode.

Nederlandse bron
quote:
Short-haired women are less sexy

LONDON: Women who lop their hair short are no longer interested in bedroom action, say researchers, who claim that 'deliberately reducing one's attractiveness' can sometimes be a way of repelling men's interest.

Initially, the claim was made by sex therapist and former comedian Pamela Stephenson, 59, who said that ladies who cut their hair are deliberately making themselves less sexy to blokes.

However, now the theory has got scientific backing after experts claimed that the links between long hair and sex go back to caveman times, reports the Daily Star.
Dr Pam Spurr, a relationships expert, said: "The woman who no longer wants sex uses a haircut to show she's reclaiming power in the bedroom.

"For women, hair is a reflection of the person, of her moods and her self-esteem."
Relationship psychologist Anjula Mutanda added: "Cave paintings celebrated long-haired women - the longer the hair the more fertile and, therefore, desirable she was."

But body language and behaviour expert Judy James disagrees, saying: "The only thing it symbolises these days is the shutting off of childhood. In terms of sex, I would argue it has the opposite effect."

Engelstalige bron
Een typisch fenomeen dat je dagelijkse ziet in de Nederlandse maatschappij. Man en vrouw trouwen, ze krijgen kinderen, vrouw knipt haar haar kort, verft het rood en heeft vervolgens een kort, rood, piekend, onvrouwelijk kapsel. Beter bekend als: een pittig, vlot, (kort) kapsel.
Tevens komen ze ook vaak een paar kilogram aan en kleden ze zich ook niet meer goed of überhaupt vrouwelijk.

Waarom?
Ze is getrouwd, maar aangezien ze samen met haar man ook nog het eerste kind heeft, is die man nu wel dubbel gebonden. De buit is binnen, nu blijft hij wel bij haar, dus denken velen vrouwen dat ze nu het fiat hebben gekregen om lelijk te zijn en nauwelijks te sporten.
Hoe denk je dat zo'n man zich moet voelen? Zielsongelukkig.. maar ja, hij kan geen kant op.

Aantrekkelijkheid zal altijd wel een rol in de relatie blijven spelen, óók als je kinderen samen hebt. Dus verander jezelf nou niet in een gedrocht na het krijgen van kinderen. Niemand zit daar op te wachten.
En voor de mannen waarvoor dit verhaal een feest der herkenning is: dit gedrag moet je niet accepteren, doe er wat aan.

Voorbeeldje om nóg duidelijker te maken waar ik het over heb:

Denk eraan:
Kinderen krijgen is geen reden om je vrouwelijkheid de rug toe te keren.

Deel hieronder uw ervaringen, argumenten, gevoel of gewoon ongezouten mening.
pi_67981716
Wat een brede boezem Zou ik zo mijn gezicht tussen willen stoppen
Noot noot.
  maandag 13 april 2009 @ 18:27:26 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_67981739
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:26 schreef Jojoortje het volgende:
Wat een brede boezem Zou ik zo mijn gezicht tussen willen stoppen
Motorboaten!
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_67981764
Een paar vragen:

Hoe oud is die foto van Sharon Dijksma?

Hoeveel weegt TS?

Hoe zit het met de mannelijkheid, volgens mij worden mannen veel sneller dik na hun huwelijk dan vrouwen.
pi_67981784
Bierbuikjes Lekker zacht enzo.
Noot noot.
  maandag 13 april 2009 @ 18:29:07 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67981785
Idd, al mijn fuckbuddies hebben lang haar
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 april 2009 @ 18:29:58 #7
3185 Adelante
To let it go now
pi_67981808
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:27 schreef donroyco het volgende:

[..]

Motorboaten!
DIJKsma, gewoon bij Bloemendaal voor de kust leggen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67981823
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:29 schreef Jojoortje het volgende:
Bierbuikjes Lekker zacht enzo.
Neuken?
pi_67981843
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Neuken?
Pics van je buik?
Noot noot.
pi_67981844
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:28 schreef SCH het volgende:
Hoe zit het met de mannelijkheid, volgens mij worden mannen veel sneller dik na hun huwelijk dan vrouwen.
Inderdaad Mannen komen meestal aan in een relatie en je weet dat je penis kleiner wordt (optisch en door vet) door een te grote buik. Nou, daar zijn vrouwen dan weer echt niet blij mee, zin in seks verdwijnt en hop: haar er af

* Isabeau is nog steeds blij met haar lange haren, maar heeft toch bar weinig seks
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67981859
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:28 schreef SCH het volgende:
Een paar vragen:

Hoe oud is die foto van Sharon Dijksma?

Hoeveel weegt TS?

Maakt niet uit, het gaat om het kapsel en die is toch wel kenmerkend voor een deel van de Nederlandse moeders.

Perfect BMI. Wat overigens er niets aan af doet. Als iemand zelf niet kan zingen, dan betekent het niet dat hij niet kan zeggen dat een ander afschuwelijk slecht zingt, of wel?

Veelal zie je een slanke tot magere man, die duidelijk niet de broek aanheeft in huis. Anders was het nooit zover gekomen tot een "pittig, vlot, kapsel'.
  maandag 13 april 2009 @ 18:33:48 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67981897
Weer een onderzoekje door een psycholoog dat die wetenschap niet onder kwakzalverij valt is beyond me.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 13 april 2009 @ 18:35:02 #13
3185 Adelante
To let it go now
pi_67981917
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Inderdaad Mannen komen meestal aan in een relatie en je weet dat je penis kleiner wordt (optisch en door vet) door een te grote buik. Nou, daar zijn vrouwen dan weer echt niet blij mee, zin in seks verdwijnt en hop: haar er af

* Isabeau is nog steeds blij met haar lange haren, maar heeft toch bar weinig seks
Je penis krimpt toch niet echt door 't vet
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67981951
Ik moet altijd kotsen als ik zulke vrouwen zie.
pi_67981964
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:35 schreef Adelante het volgende:

[..]

wat snap je niet aan het woord optisch?
  maandag 13 april 2009 @ 18:37:29 #16
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67981972
Ik mis de relevantie van dit onderzoek een beetje.

Alsof een gezonde man z'n jodokus er uberhaupt in zou hangen.

Verder hoor je vaak het excuus dat het niet zou passen bij vrouwen op leeftijd die een zekere rijping hebben ondergaan, maar dat gaat m.i. ook alleen maar op als je de rest niet netjes hebt verzorgd.
Intelligent, but fucked up.
pi_67981995
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:35 schreef Adelante het volgende:

joh

(maar mannen moeten dat wèl geloven! hebben ze een goede reden om meer te sporten en gezonder te eten )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 13 april 2009 @ 18:40:27 #18
3185 Adelante
To let it go now
pi_67982032
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

joh

(maar mannen moeten dat wèl geloven! hebben ze een goede reden om meer te sporten en gezonder te eten )
2/3 van de penis zit sowieso van binnen, dus daar win je met sporten ook niets mee
pi_67982050
Dit topic gaat toch over potten neem ik aan?
pi_67982103
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:41 schreef SCH het volgende:
Dit topic gaat toch over potten neem ik aan?
Wat begrijp je niet aan de OP waar staat dan een man en een vrouw trouwen en daarna samen kinderen krijgen?
pi_67982307
Goed topic en herkenbaar in mijn omgeving. Ook een collega die op zich supermooi haar heeft. Niet bijzonder knap maar er zou wat van te maken zijn als ze daar ns iets mee deed. Maar nee, lekker kort, makkelijk en maar zo min mogelijk vrouwelijkheid uitstralen. En dan vind ze t gek dat ze maar geen vriend kan krijgen..... Kleding speelt natuurlijk ook een enorme rol.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_67982361
Ik ben benieuwd naar de mannelijke tegenhanger van dit topic. Iets als "mannen met extreem verzorgd uiterlijk compenseren hun 2-minuteman-status"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_67982426
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik ben benieuwd naar de mannelijke tegenhanger van dit topic. Iets als "mannen met extreem verzorgd uiterlijk compenseren hun 2-minuteman-status"
Waarom moeten dit soort topics meteen weer zo'n man/vrouw strijd worden elke keer. makkelijker om de verschillen gewoon te accepteren ipv weer tegen elkaar in te gaan bashen
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  maandag 13 april 2009 @ 18:56:17 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67982434
Vroeger kende ik een meisje met dat ook een kort, pittig kapsel had (donker, niet rood). Maar ik was in de veronderstelling dat het juist een kittig geil ding in bed zou zijn, omdat ze zich altijd open en assertief gedroeg. Dus ik een beetje aardig doen en zo, je kent het wel. Maar toen ik dan na een hele lange tijd eindelijk nakend in haar slaapkamer stond bleek dat ze het eigenlijk net zo lief niet deed. Bij alles wat ik probeerde zei ze "viezerik" of iets van die strekking. Ik kon nog net mijn zaadjes lossen, maar dat was het dan. Weer zes weken effort verspild.
The End Times are wild
  maandag 13 april 2009 @ 18:57:20 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67982454
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Klinkt minder logisch dan je

Klinkt niet logisch.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')