abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:29:56 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_68005643
Aap, tarzan is ook goed terechtgekomen.


Maar ga ook voor liefde en geborgenheid.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:57:41 #52
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_68006803
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
't Baart me nog het meeste zorgen dat jij door dit soort vragen uit je slaap gehouden wordt
Dat was ook wat ik dacht!

Ik zou ook voor de aap gaan. Dat geeft een grotere overlevingskans dan de robot, lijkt me. Zonder liefde heb je niet eens een leven...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:21:58 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68009901
Wat ik nu interessant vind, mede daarom heb ik deze poll gehouden maar dat kon ik van te voren niet verklappen anders werkte het niet, is dat de mensen die zelf kinderen hebben relatief vaker kiezen voor de gorilla, en mensen zonder kinderen relatief vaker voor de robot. Dat was trouwens ook volgens mijn verwachtingspatroon. Als je ouder bent besef je pas echt goed wat voor een diertje zo'n kind eigenlijk is en hoe groot zijn behoefte aan lichamelijk contact.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_68013612
Mijn theorie daarover is dat je als ouder alle rationaliteit verliest en die vervangt door een pathetische overgevoelige emotionele toestand. In feite praten ouders hunzelf dag in dag uit aan dat liefde zo belangrijk is omdat als dat niet zo zou zijn zij al hun waarde voor het kind zouden verliezen, omdat de meeste mensen toch eigenlijk best wel een gebrek aan kennis hebben. Erg zielig eigenlijk. Ik acht een grote meerderheid van de ouders dan ook ongeschikt voor die taak.
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:39:25 #55
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_68018546
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Moderator dinsdag 14 april 2009 @ 20:49:51 #56
5428 crew  miss_sly
pi_68018967
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef beeer het volgende:
Mijn theorie daarover is dat je als ouder alle rationaliteit verliest en die vervangt door een pathetische overgevoelige emotionele toestand. In feite praten ouders hunzelf dag in dag uit aan dat liefde zo belangrijk is omdat als dat niet zo zou zijn zij al hun waarde voor het kind zouden verliezen, omdat de meeste mensen toch eigenlijk best wel een gebrek aan kennis hebben. Erg zielig eigenlijk. Ik acht een grote meerderheid van de ouders dan ook ongeschikt voor die taak.
Interessante hypothese.
Kun je die ook onderbouwen met...wetenschappelijk onderzoek ofzo?
Doe eens een linkje!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68018973
Aap. Om de zelfde redenen als die hierboven al gegeven zijn.
Liefde is het belangrijkste.
  dinsdag 14 april 2009 @ 23:02:14 #58
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_68024605
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef beeer het volgende:
Mijn theorie daarover is dat je als ouder alle rationaliteit verliest en die vervangt door een pathetische overgevoelige emotionele toestand. In feite praten ouders hunzelf dag in dag uit aan dat liefde zo belangrijk is omdat als dat niet zo zou zijn zij al hun waarde voor het kind zouden verliezen, omdat de meeste mensen toch eigenlijk best wel een gebrek aan kennis hebben. Erg zielig eigenlijk. Ik acht een grote meerderheid van de ouders dan ook ongeschikt voor die taak.
en toch is het zo dat pasgeboren baby's zonder lichamelijk contact letterlijk kunnen overlijden, hoe verklaar je dat dan.
Voor pasgeboren baby's zonder ouder ( baby gedumpt of ouders overleden bv) zijn er vrijwilligers om de baby's te knuffelen als ze in het ziekenhuis liggen, omdat baby's dan sneller beter worden.

En dit is een vaststaand feit, geloof dat je jouw mening niet kan onderbouwen...
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 15 april 2009 @ 10:30:19 #59
45621 Suzanna
Mama van...
pi_68032544
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef beeer het volgende:
Mijn theorie daarover is dat je als ouder alle rationaliteit verliest en die vervangt door een pathetische overgevoelige emotionele toestand. In feite praten ouders hunzelf dag in dag uit aan dat liefde zo belangrijk is omdat als dat niet zo zou zijn zij al hun waarde voor het kind zouden verliezen, omdat de meeste mensen toch eigenlijk best wel een gebrek aan kennis hebben. Erg zielig eigenlijk. Ik acht een grote meerderheid van de ouders dan ook ongeschikt voor die taak.

Wat voor kennis?
Wat is een leven zonder de liefde van je familie/vrienden/omgeving en de sociale contacten? Wat hou je dan over voor mens? Ik denk eerlijk gezegd dat jij zelf weinig kennis van zaken hebt over wat ECHT belangrijk is in een mensenleven.
pi_68033579
Het punt was, dat gorilla's netzomin de liefde en de sociale interactie kunnen bieden die een mens nodig heeft.
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 11:06:00 #61
5428 crew  miss_sly
pi_68033648
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:04 schreef Gellius het volgende:
Het punt was, dat gorilla's netzomin de liefde en de sociale interactie kunnen bieden die een mens nodig heeft.
Een andere dan mensen onderling, maar als de baby vanaf de geboorte niet anders weet, is de interactie die de gorilla biedt, hetgeen de baby kent.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_68033791
En dat geloof je echt?
  woensdag 15 april 2009 @ 11:22:55 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_68034135
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:11 schreef Gellius het volgende:
En dat geloof je echt?
Het is een feit, lees dit maar ( en zo zijn er vele voorbeelden).
Het meisje kreeg geen liefde van haar moeder en zoekt dat dus instinctief bij het eerste de beste levende wezen wat dit wel geeft.

Meisje opgevoed door hond
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 15 april 2009 @ 11:32:49 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_68034450
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_68087535
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef beeer het volgende:
Mijn theorie daarover is dat je als ouder alle rationaliteit verliest en die vervangt door een pathetische overgevoelige emotionele toestand. In feite praten ouders hunzelf dag in dag uit aan dat liefde zo belangrijk is omdat als dat niet zo zou zijn zij al hun waarde voor het kind zouden verliezen, omdat de meeste mensen toch eigenlijk best wel een gebrek aan kennis hebben. Erg zielig eigenlijk. Ik acht een grote meerderheid van de ouders dan ook ongeschikt voor die taak.
Ik krijg zelf een redelijke kick van kennis vergaren en ga graag de diepte in maar ook voor ik moeder werd vond ik liefde toch wel al belangerijker. Kennis is leuk, daar kun je leuke dingen mee; maar liefde is gewoon nodig; en bevredigd allerlei behoeften; het houd je gezond; het voed je ziel en je lichaam.

Ik heb dus zeer zeker voor de gorrila-mama gekozen; kennis is leuk en heerlijk; maar liefde is gewoonweg nodig; ik zou heel verdrietig worden van het idee als m'n kind liefdeloos zou opgroeien.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  donderdag 16 april 2009 @ 22:15:02 #66
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68089139
TS is vannochtend (weer) vader geworden van een gezonde dochter van 4340 gram!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_68089185
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:15 schreef LXIV het volgende:
TS is vannochtend (weer) vader geworden van een gezonde dochter van 4340 gram!
beursbaby 1.1

gefeliciteerd *knufs*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68091431
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:13 schreef beeer het volgende:
Mijn theorie daarover is dat je als ouder alle rationaliteit verliest en die vervangt door een pathetische overgevoelige emotionele toestand. In feite praten ouders hunzelf dag in dag uit aan dat liefde zo belangrijk is omdat als dat niet zo zou zijn zij al hun waarde voor het kind zouden verliezen, omdat de meeste mensen toch eigenlijk best wel een gebrek aan kennis hebben. Erg zielig eigenlijk. Ik acht een grote meerderheid van de ouders dan ook ongeschikt voor die taak.
Interessante hypothese.

Als je echter kijkt naar bijvoorbeeld de behoeftehiërarchie volgens Maslow, komt behoefte aan veiligheid en sociale contacten voor de behoefte aan zelfactualisatie.

Hmm, ik denk toch dat ik daar meer zie.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:35:08 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68481995
Dit was toch weer een profetisch topique. Gepost op 13 april 2009.
quote:
*

Timeline: swine flu


Global NewsApril 28, 2009


April 12: In the central Mexican city of San Luis Potosi, a 39-year-old woman infected with swine flu dies of severe viral pneumonia. Mexican health authorities have already started noticing an outbreak of a flu-like illness.

April 16: The Pan-American Health Organisation (PAHO), a division of the World Health Organization, is told of the swine flu outbreak by the Mexican health department.

April 17: The Mexican government asks the National Microbiology Lab in Winnipeg to help test samples to determine the cause of the illness.
[...]
Nota bene: Op 13 april NL is het in Mexico nog 12 april!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 23:00:02 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68575482
Jullie kennen vast allemaal wel die electronische leesplankjes van V-tech. Daar kan de baby of peuter op een plaatje drukken en dan zegt een robotstem wat het is:


Een tijd terug was er een (vrouwelijke) staatssecretaris die dit speelgoed "het ideale gadget" was voor ouders die het te druk hadden voor hun kroost of de Nederlandse taal niet goed beheersten. Ofwel, mama gooit zo'n tableau de box in en gaat zelf lekker achter de laptop de inkomende mailtjes afwerken. Weg met dat ouderwetse voorlezen, ook dat kan geautomatiseerd worden.

Zo'n staatssecretaris, zeker als zij van jeugdzaken is, begrijpt dus helemaal niet waar het allemaal om gaat met voorlezen. Die woordjes zijn bijzaak. Waar het om gaat is het Prul lekker dicht tegen je aan en samen iets doen. Dat valt per definitie niet te automatiseren. Ongeacht de economische waarde van een uurtje niet boekhouden.

Of, zoals ik zelf hier al eerder op FOK! postte:
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:44 schreef LXIV het volgende:
Ik lees mijn dochter (7 mnd) nu ook geregeld Kafka voor. In het Duits. Zo'n kind gaat het toch om het gezellig dicht bij papa op schoot zitten en hem horen spreken, dus waarom mezelf vervelen met verhaaltjes van Jip en Janneke, als het wicht van beiden evenveel begrijpt?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')