Óf homofoob, óf vinden het onderwerp wel erg dichtbijkomen.quote:Op zondag 12 april 2009 23:11 schreef Juup© het volgende:
Accepteer het nou maar, het grootste deel van de pubers op FOK! is homofoob.
Het mag niet van de Bijbel.quote:Op zondag 12 april 2009 23:06 schreef joepie91 het volgende:
Het verbaast me toch dat ik geen posts kan vinden die nou echt een goede reden kunnen geven waarom homo's slecht zouden zijn, en toch blijft het gezegd worden.
Er mag zoveel niet van welk geloof dan ook. Maar er bestaat ook nog zoiets als menselijkheid, en dat botst helaas vaak met het geloof.quote:
Als bekende Nederlanders (soapacteursquote:Op zondag 12 april 2009 23:43 schreef Juup© het volgende:
Waarom is er toch zoveel intolerantie mbt homosexuelen? Ik begrijp het geheel niet. Is het puberaal gedrag , of is het domheid?
TS vraagt om een reden, en die kan hij krijgen. Als hij wil wil ik ook wel ter zake citeren.quote:Op zondag 12 april 2009 23:45 schreef Juup© het volgende:
[..]
Er mag zoveel niet van welk geloof dan ook. Maar er bestaat ook nog zoiets als menselijkheid, en dat botst helaas vaak met het geloof.
Jij dacht, ik lul gewoon mee omdat ik zelf geen mening heb.quote:
Graag.quote:Op zondag 12 april 2009 23:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
TS vraagt om een reden, en die kan hij krijgen. Als hij wil wil ik ook wel ter zake citeren.
Ik ben op zich niet tegen homo's, ik ben alleen mordicus tegen soaps omdat die de 'werkelijkheid uitvergroten'.quote:Op zondag 12 april 2009 23:46 schreef Adelante het volgende:
[..]
Als bekende Nederlanders (soapacteurs) zo reageren en er een homo als verhaallijn wordt neergezet i.p.v. als een karakter die normale soapdingen meemaakt, geeft dat wel aan dat het blijkbaar nog lang niet iets normaals is.
Dat is toch raar? Jij hoeft toch niet zelf met een vent in bed te liggen? Ik ken veel homo's, en het zijn prima gozers. Mensen met tunnelvisie die zich distantiëren van andere 'groepen' ---> Triest.quote:Op zondag 12 april 2009 23:58 schreef Salsaneck het volgende:
Accepteer maar gewoon dat de meeste mensen niks van homo's moeten hebben.
ik mag hopen dat het de meeste mensen geen zier interesseert wat de seksuele voorkeur is van een ander waar ze geen mallemoer mee te maken hebbenquote:Op zondag 12 april 2009 23:58 schreef Salsaneck het volgende:
Mijn ervaring is toch echt dat er een stuk meer mensen zijn die geen enkel probleem hebben met homo's.quote:Op zondag 12 april 2009 23:58 schreef Salsaneck het volgende:
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!quote:
Eigenlijk: je hebt nog mensen die hun geloofsovertuiging op de letters precies na willen leven.quote:Op zondag 12 april 2009 23:45 schreef Juup© het volgende:
[..]
Er mag zoveel niet van welk geloof dan ook. Maar er bestaat ook nog zoiets als menselijkheid, en dat botst helaas vaak met het geloof.
Dat is toch gewoon de risico van het vak? Ik bedoel, Heath Ledger en die andere vent moesten ook homo spelen in Brokeback Mountain. Als het je werk is moet je je persoonlijke voorkeur juist opzij kunnen schuiven, en je helemaal kunnen inleven in je personage. Als je dat kunt, ben je een goede acteur.quote:Op maandag 13 april 2009 00:12 schreef RTB het volgende:
Acteren is natuurlijk wel hun beroep, maar ik kan me voorstellen dat een mannelijke acteur niet echt zit te wachten op uitgebreid met een jongen zoenen terwijl hij niet homosexueel is.
Hoe meer je dingen doet die je tegenstaan, des te beter ben je als acteur?quote:Op maandag 13 april 2009 00:16 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon de risico van het vak? Ik bedoel, Heath Ledger en die andere vent moesten ook homo spelen in Brokeback Mountain. Als het je werk is moet je je persoonlijke voorkeur juist opzij kunnen schuiven, en je helemaal kunnen inleven in je personage. Als je dat kunt, ben je een goede acteur.
risico van het vak? het gmak van het vak, als acteur zeg je namelijk gewoon nee tegen ene rol die je niet aanstaat, om wat voor reden dan ookquote:Op maandag 13 april 2009 00:16 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon de risico van het vak? Ik bedoel, Heath Ledger en die andere vent moesten ook homo spelen in Brokeback Mountain. Als het je werk is moet je je persoonlijke voorkeur juist opzij kunnen schuiven, en je helemaal kunnen inleven in je personage. Als je dat kunt, ben je een goede acteur.
Verschil zit er in dat zij natuurlijk specifiek voor die rol gekozen hebben en de huidige cast van GTST er nu bang voor is dat ze juist in die rol geschoven worden. En de mensen die bij GTST zitten zou ik nou ook niet echt goede acteurs noemenquote:Op maandag 13 april 2009 00:16 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Dat zegt ie niet. Maar goed, acteren in een soap is ook niet echt acteren natuulijk. Meer een maniertje om bekend te worden om daarna bij BNN een kutprogramma te gaan presenteren. En dan wil je niet bekend staan als die homo uit GTST. Dus ik snap die jongens wel.quote:Op maandag 13 april 2009 00:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Hoe meer je dingen doet die je tegenstaan, des te beter ben je als acteur?
En dan? Word je de serie uitgeschreven omdat je niet wilt deelnemen aan nieuwe verhaallijnenquote:Op maandag 13 april 2009 00:20 schreef PeZu het volgende:
[..]
risico van het vak? het gmak van het vak, als acteur zeg je namelijk gewoon nee tegen ene rol die je niet aanstaat, om wat voor reden dan ook
ja bij gtst ja maar of je daar dan rouwig om moet zijnquote:Op maandag 13 april 2009 00:24 schreef Adelante het volgende:
[..]
En dan? Word je de serie uitgeschreven omdat je niet wilt deelnemen aan nieuwe verhaallijnen
Wel als je een beginnende acteur bent zonder verdere opleidingquote:Op maandag 13 april 2009 00:28 schreef PeZu het volgende:
[..]
ja bij gtst ja maar of je daar dan rouwig om moet zijn
ik werk nog liever in een kringloop winkelquote:Op maandag 13 april 2009 00:28 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Wel als je een beginnende acteur bent zonder verdere opleiding
Er werd toch weleens gezegd dat FOK! een afspiegeling van de maatschappij is?quote:Op zondag 12 april 2009 23:11 schreef Juup© het volgende:
Correctie: het grootste deel van de heterosexuelen is homofoob.quote:Op zondag 12 april 2009 23:11 schreef Juup© het volgende:
Door wiequote:Op maandag 13 april 2009 00:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Er werd toch weleens gezegd dat FOK! een afspiegeling van de maatschappij is?
Homofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst") is letterlijk de angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit.quote:Op maandag 13 april 2009 00:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Correctie: het grootste deel van de heterosexuelen is homofoob.
Daarom hoeven we nog niet alles te accepterenquote:Op maandag 13 april 2009 00:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Er werd toch weleens gezegd dat FOK! een afspiegeling van de maatschappij is?
quote:Op maandag 13 april 2009 00:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ach, er zijn ergere ziektes.quote:Op maandag 13 april 2009 00:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
waarom zou iemand een rol moeten spelen waar hij of zij niet achter staatquote:Op maandag 13 april 2009 00:33 schreef Peter het volgende:
[..]
Daarom hoeven we nog niet alles te accepteren
OT: De GTST-acteurs zijn natuurlijk bang voor hun imago, marktwaarde en hun status als pussy-magnet als ze een 17-jarige willen scoren als ze onder de coke in een poppy-tent aan het 'uitgaan' zijn...
Jij ziet alleen de nichten die zo doen, de 'normale homo's' zie je niet, dus hoezo druk je nu alle homo's in het hokje van de 'zichtbare nichten'....?quote:Op maandag 13 april 2009 00:49 schreef Nikmans het volgende:
Waarom moeten homo's altijd zo uitgesproken 'homo zijn' ? Dat heb ik nooit begrepen.
Zo graag normaal gevonden willen worden maar ondertussen wel te koop lopen met je homoschap, alsof andere mensen daarop zitten te wachten. Ik roep toch ook niet van de daken dat ik hetero ben, simpelweg omdat het niemand interesseert.
Leven en laten leven is mijn credo, zolang ik er maar geen last van heb.
Wat is uitgesproken homo zijn voor jou dan?quote:Op maandag 13 april 2009 00:49 schreef Nikmans het volgende:
Waarom moeten homo's altijd zo uitgesproken 'homo zijn' ? Dat heb ik nooit begrepen.
Zo graag normaal gevonden willen worden maar ondertussen wel te koop lopen met je homoschap, alsof andere mensen daarop zitten te wachten. Ik roep toch ook niet van de daken dat ik hetero ben, simpelweg omdat het niemand interesseert.
Op de boot in een sloot in A'dam waarschijnlijk.quote:Op maandag 13 april 2009 00:50 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wat is uitgesproken homo zijn voor jou dan?
quote:Op maandag 13 april 2009 00:50 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wat is uitgesproken homo zijn voor jou dan?
Omdat die opvallen. En ergens is dat ook logisch.quote:Op maandag 13 april 2009 00:50 schreef Peter het volgende:
[..]
Jij ziet alleen de nichten die zo doen, de 'normale homo's' zie je niet, dus hoezo druk je nu alle homo's in het hokje van de 'zichtbare nichten'....?
Maar dan zo bekrompen zijn om alle homo's dat stigma toe te dichten lijkt me niet erg fair.. maar zo kortzichtig lijken steeds meer mensen te zijn...quote:Op maandag 13 april 2009 00:53 schreef sezten het volgende:
[..]
Omdat die opvallen. En ergens is dat ook logisch.
Idd, vergelijkbaar met allochtonen. Al doen zij meestal wel wat fout.quote:Op maandag 13 april 2009 00:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar dan zo bekrompen zijn om alle homo's dat stigma toe te dichten lijkt me niet erg fair.. maar zo kortzichtig lijken steeds meer mensen te zijn...
Ook alle Marokkanen zijn crimineel in de ogen van veel mensen, dus hokjesdenken werkt blijkbaar.quote:Op maandag 13 april 2009 00:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar dan zo bekrompen zijn om alle homo's dat stigma toe te dichten lijkt me niet erg fair.. maar zo kortzichtig lijken steeds meer mensen te zijn...
Das ook maar een kleine groep tussen 12 en 22 jaar.. vele zijn wel serieus met hun toekomst bezig.quote:Op maandag 13 april 2009 00:57 schreef sezten het volgende:
[..]
Idd, vergelijkbaar met allochtonen. Al doen zij meestal wel wat fout.
Werkt? hoe 'werkt' het dan?quote:Op maandag 13 april 2009 00:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ook alle Marokkanen zijn crimineel in de ogen van veel mensen, dus hokjesdenken werkt blijkbaar.
10 tot 26. En de ouderen spreken vaak doodleuk buitenlands op straat e.d.quote:Op maandag 13 april 2009 00:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Das ook maar een kleine groep tussen 12 en 22 jaar.. vele zijn wel serieus met hun toekomst bezig.
Nou je luistert naar het nieuws, je vrienden, andere beelden en vormt je een beeld over een groep op basis van excessen. Heel makkelijk hoor niet hoeven nuanceren.quote:
In Friesland spreekt men ook een taal die ik niet snap als ik langs loop... Das ook onbeleefd. Let's not go there..quote:Op maandag 13 april 2009 01:01 schreef sezten het volgende:
[..]
10 tot 26. En de ouderen spreken vaak doodleuk buitenlands op straat e.d.
Maar we dwalen af.
Wie leert kinderen van nu om te nuanceren?quote:Op maandag 13 april 2009 01:01 schreef Adelante het volgende:
[..]
Nou je luistert naar het nieuws, je vrienden, andere beelden en vormt je een beeld over een groep op basis van excessen. Heel makkelijk hoor niet hoeven nuanceren.
Nog een keer dan:quote:
Sodemieter op met je 'bekrompen' 'kortzichtig' 'hokjes' etcquote:Op maandag 13 april 2009 00:55 schreef Peter het volgende:
[..]
daarom is die acteur die Morris speelt toch ook zo vaak vervangen? omdat de acteurs blijkbaar de verhaallijn te dichtbij vonden komenquote:Op maandag 13 april 2009 00:24 schreef Adelante het volgende:
[..]
En dan? Word je de serie uitgeschreven omdat je niet wilt deelnemen aan nieuwe verhaallijnen
En die hetero-parades dan? Love-parade, Zomercarnaval, schudden met je tieten, alle zoenscenes in een film, serie etc. etc.? al dat publiekelijk vertoon van 'hetero's zijn de norm en van de norm afwijken is niet goed' is ook maar een lifestyle?quote:Op maandag 13 april 2009 01:07 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Sodemieter op met je 'bekrompen' 'kortzichtig' 'hokjes' etc
Homofilie is een sexuele voorkeur, geen lifestyle, maar ondertussen zie je wel overal gay parades en komen homo's in het nieuws als er weer eens iets vreselijk ergs gebeurt.
Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar ondertussen worden er wel topics over geopend op FOK!
Veel kinderen wordt die belangrijke les onthouden helaas.quote:Op maandag 13 april 2009 01:05 schreef Peter het volgende:
Wie leert kinderen van nu om te nuanceren?
Ja en alle voetbal supporters zijn hooligan die gelijk een stad moeten slopen als er een feestje gevierd moet worden door het behalen van een kampioenschap of periode titel ?quote:Op maandag 13 april 2009 00:49 schreef Nikmans het volgende:
Moet je daar dan niet tegen strijden? Of mag je daar niet tegenin gaan?quote:Op maandag 13 april 2009 01:14 schreef Adelante het volgende:
[..]
Veel kinderen wordt die belangrijke les onthouden helaas.
Dat is aan politici, niks voor juristenquote:Op maandag 13 april 2009 01:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Moet je daar dan niet tegen strijden? Of mag je daar niet tegenin gaan?
En 'het volk'?quote:Op maandag 13 april 2009 01:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat is aan politici, niks voor juristen
Het volk krijgt wat zij verdient. Als er een kabinet Wilders I komt, zal dat de subtiliteit van nuance niet ten goede komen, vermoed ik zo.quote:
Hetero's hebben helemaal geen heteroparadequote:Op maandag 13 april 2009 01:13 schreef Peter het volgende:
[..]
En die hetero-parades dan? Love-parade, Zomercarnaval, schudden met je tieten, alle zoenscenes in een film, serie etc. etc.? al dat publiekelijk vertoon van 'hetero's zijn de norm en van de norm afwijken is niet goed' is ook maar een lifestyle?
komop zeg, dat een groep die kleiner is dan 'de norm' iets wil organiseren, zich wil profileren en dat dat meer opvalt omdat dat afwijkt van 'de norm' dat wens jij tegen te gaan? Want? Hetero's hebben geen parades met halfnaakte mensen? Hetero's hebben geen zoenscenes in series of films? want hetero's lopen niet hand in hand over straat?
Waarom zou een homo dat niet 'kunnen' doen?
is dat niet te veel eer voor politici?quote:Op maandag 13 april 2009 01:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dat is aan politici, niks voor juristen
maar zo iets als zomercarnaval in Rotterdam is geen hetero parade?quote:Op maandag 13 april 2009 01:25 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Hetero's hebben helemaal geen heteroparadeAlsof er nooit homo's op de loveparade komen, of naar films mogen kijken.
Persoonlijk vind ik het nogal onsmakelijk om 2 kerels te zien zoenen in een film en met mij velen, misschien is dat de reden waarom we het toch maar bij een man + vrouw houden?
Je kunt je vooringestudeerde praatje over 'wat is normaal' en 'het wijkt af van de norm dus het is eng' nog 100 keer rond blijven gooien hoorMaar uiteindelijk praat je gewoon poep. Homo's zetten zichzelf in de schijnwerper (niet allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) en huilen dan omdat ze er 'niet willen zijn' maar eigenlijk genieten ze van alle aandacht en de zelf aangemeten slachtofferrol.
Och, volgens mij is de groep homo's die "in de schijnwerpers wilt staan" ongeveer net zo groot als de guido's en mooiboys die op dit forum o zo vaak belachelijk worden gemaakt. Jeweetwel, die uberhetero's. Je neemt die gasten toch ook niet als maatstaf voor alle hetero's? Natuurlijk zitter er vage homo's tussen, maar ik ken tig gasten waar je het echt niet vanaf ziet.quote:Op maandag 13 april 2009 01:25 schreef Nikmans het volgende:
Je kunt je vooringestudeerde praatje over 'wat is normaal' en 'het wijkt af van de norm dus het is eng' nog 100 keer rond blijven gooien hoorMaar uiteindelijk praat je gewoon poep. Homo's zetten zichzelf in de schijnwerper (niet allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) en huilen dan omdat ze er 'niet willen zijn' maar eigenlijk genieten ze van alle aandacht en de zelf aangemeten slachtofferrol.
Nope, dat is zomercarnavalquote:Op maandag 13 april 2009 01:28 schreef Stroekie het volgende:
[..]
maar zo iets als zomercarnaval in Rotterdam is geen hetero parade?
Ik ook hoor, daar gaat dit relaas dan ook niet over. Ik ben alleen die zelfaangemeten slachtofferrol zo zat en die eeuwige dooddoeners ookquote:Op maandag 13 april 2009 01:29 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Och, volgens mij is de groep homo's die "in de schijnwerpers wilt staan" ongeveer net zo groot als de guido's en mooboys die op dit forum o zo vaak belachelijk worden gemaakt. Jeweetwel, die uberhetero's. Je neemt die gasten toch ook niet als maatstaf voor alle hetero's? Natuurlijk zitter er vage homo's tussen, maar ik ken tig gasten waar je het echt niet vanaf ziet.
maar door die schaars geklede dames komt er wel een specifiek publiek op afquote:Op maandag 13 april 2009 01:29 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Nope, dat is zomercarnaval
Niemand roept uitdrukkelijk dat het voor hetero's is.
Op het songfestival komt ook een specifiek publiek af vriend.quote:Op maandag 13 april 2009 01:58 schreef Stroekie het volgende:
[..]
maar door die schaars geklede dames komt er wel een specifiek publiek op af
De Gayparade zal wel begonnen zijn in de tijd dat homo's nog niet geaccepteerd waren. En waarom zouden ze met iets moeten stoppen als er veel mensen plezier aan beleven? Apart zetten, tsja, probeert niet iedereen zich te profileren op 1 of andere manier.... Ik vind het wel leuk, beetje kleur in de maatschappij.quote:Op maandag 13 april 2009 02:02 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Op het songfestival komt ook een specifiek publiek af vriend.
Het gaat erom dat mensen het nodig vinden iets uitdrukkelijk GAYPARADE te noemen, wil je soms beweren dat ze zich daarmee niet zelf in een hoekje zetten?
Zeuren voor acceptatie en ondertussen jezelf apart zetten
Het is niet een kwestie van geloof maar van natuur. Het is in evolutionair opzicht onnatuurlijk om homo te zijn. Daarom is het een 'afwijking', waar personen mee geboren schijnen te worden, en als ze inderdaad zo geboren worden kunnen ze er niks aan doen voor de rest. Maar dat betekent nog niet dat het geen afwijking is. Het is niet zo bedoeld door de natuur.quote:Op zondag 12 april 2009 23:43 schreef Juup© het volgende:
Waarom is er toch zoveel intolerantie mbt homosexuelen? Ik begrijp het geheel niet. Is het puberaal gedrag , of is het domheid?
Waarom komt het dan ook bij zoveel diersoorten voor?quote:Op maandag 13 april 2009 02:47 schreef FixYou het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van geloof maar van natuur. Het is in evolutionair opzicht onnatuurlijk om homo te zijn. Daarom is het een 'afwijking', waar personen mee geboren schijnen te worden, en als ze inderdaad zo geboren worden kunnen ze er niks aan doen voor de rest. Maar dat betekent nog niet dat het geen afwijking is. Het is niet zo bedoeld door de natuur.
Dus omdat jij (en met jou vele anderen) het onsmakelijk vindt moet het maar gewoon helemaal niet vertoond worden? En hoe zit het dan met een film of serie met daarin 2 zoenende vrouwen? Is dat net zo onsmakelijk?quote:Op maandag 13 april 2009 01:25 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Hetero's hebben helemaal geen heteroparadeAlsof er nooit homo's op de loveparade komen, of naar films mogen kijken.
Persoonlijk vind ik het nogal onsmakelijk om 2 kerels te zien zoenen in een film en met mij velen, misschien is dat de reden waarom we het toch maar bij een man + vrouw houden?
Precies. Wat een gezeik zeg. Sowieso, als je het zuiver bekijkt, wat heeft het vrouwelijk kleden van een man te maken met homofilie? Over het algemeen gaat dat inderdaad samen, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Leven en laten leven. Vermoedelijk is het meeste manvolk bang te worden aangeraakt, of iets in die trant, door homo's.quote:Op maandag 13 april 2009 03:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sowieso is die hele discussie van "normaal homo" versus "flamboyant homo" een beetje vermoeiend. Wie the fuck ben jij om te bepalen dat iemand zich "normaal" moet gedragen omdat het jou niet zint..."Jaaaa, maar ze moeten altijd zo veel aandacht trekken"! Doorgaans gezegd door iemand die rustig keihard zijn eigen muziek draait in het openbaar, te hard belt in het ov en/of regelmatig te veel bier drinkt en dan vindt dat luiddruchtigheid en vandalisme gelijk staat aan gezelligheid.
Maar trek in godsnaam geen skinny jeans met een tanktop aan, of god bewaar me een glitterjurk, en/of praat met te veel schat en lieverd en vrolijke giecheltjes, en/of notabene schaars gekleed dansen op een boot op een notabene voor "jouw soort" in het leven geroepen evenement. Want dan gedraag je je niet normaal...
nogal kortzichting natuurlijk, want als er 2 dames zoenen vinden de mannen dat weer vaak opwindend, dus dan mag het welquote:Op maandag 13 april 2009 10:59 schreef Pien85 het volgende:
En hoe zit het dan met een film of serie met daarin 2 zoenende vrouwen? Is dat net zo onsmakelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |