PVVquote:Op zondag 12 april 2009 18:23 schreef OldJeller het volgende:
Welke partij wil de Europese Grondwet (Verdrag van Lissabon) in de prullenmand gooien en zich minder laten leiden door de EU?
Beetje jammer alleen dat het EP daar helemaal niet over gaat he.. Maarja, dat weten ze bij de PVV natuurlijk niet.quote:
PVV, SGP en was SP ook niet tegen?quote:
dit dus, ik gok d66 maar moet me ook nog orienterenquote:Op zondag 12 april 2009 18:34 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat het EP daar helemaal niet over gaat he.. Maarja, dat weten ze bij de PVV natuurlijk niet.
vorige topic was vervuild,quote:Op zondag 12 april 2009 18:40 schreef Dos37 het volgende:
wat is het verschil tussen dit topic en dat vorige topic
Europese verkiezingen; wat stem jij?
Met niet stemmen bereik je echt helemaal niks. Daar lachen ze in Brussel alleen maar om.quote:
Inderdaad maar goed die gedachte is helaas iets te hoog gegrepen voor de betreffende stemmers.quote:Op zondag 12 april 2009 18:34 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat het EP daar helemaal niet over gaat he.. Maarja, dat weten ze bij de PVV natuurlijk niet.
PVV is toch echt beneden alle peil, SP zou ik nog niet op stemmen al zetten ze me het mes op de keel. Ik kom zelf qua ideologie heel erg bij D'66 uit maar laten die nou net ontzettend pro-europa zijn, iets waar ik dus totaal niets mee heb. Dus dan is het jammer maar helaas, geen partij waarin ik me vertegenwoordigd voel dus stem ik niet.quote:Op zondag 12 april 2009 19:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Met niet stemmen bereik je echt helemaal niks. Daar lachen ze in Brussel alleen maar om.
Je kunt beter stemmen op een partij die zeer kritisch of zelfs afwijzend staat tegenover de EU. Zoals de SP of de PVV.
Welk peil?quote:
Geen stem is eigenlijk een stem op de gevestigde orde.quote:Op zondag 12 april 2009 19:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Met niet stemmen bereik je echt helemaal niks. Daar lachen ze in Brussel alleen maar om.
Je kunt beter stemmen op een partij die zeer kritisch of zelfs afwijzend staat tegenover de EU. Zoals de SP of de PVV.
Met welke ideeën ben je het oneens?quote:Op zondag 12 april 2009 19:35 schreef AgLarrr het volgende:
Hoewel niet volledig eens met alle ideeën: D66.
Klopt en wat wil de PVV er aan gaan doen? Als ze dezelfde retoriek gaan hanteren als ze hier in de 2e kamer doen dan pas ik toch echt. Ik zet gewoon m'n geluid uit als een van die gasten naar de microfoon loopt, dramatisch laag niveau.quote:Op zondag 12 april 2009 19:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Welk peil?
De manier waarop die Europese Grondwet ons door de keel is gepropt door de gevestigde orde is beneden alle peil.
Tja, Hitler organiseerde ook referenda en daar mocht je ook alleen het juiste vakje inkleuren zo niet werd je stem ook genegeerd. Had trouwens ook mooie ideeën over een verenigd Europa met een partij bovenaan die alles regelde.quote:Op zondag 12 april 2009 19:39 schreef Bowlingbal het volgende:
Ik stem trouwens Adolf Hitler. Ik wil gewoon goede snelwegen, en de rest interesseert me niet zo. En hij is lekker EU-kritisch, en schopt tegen het pluche en de gevestigde orde en de elite.
Eigenlijk is die vraag al absurd. Invloed? Voldoende? Een parlement heeft de macht, punt. Dat is democratie, als de verkozenen niet de macht hebben en de rest slechts daarvan afgeleide macht hebben, dan is het geen democratie.quote:Op zondag 12 april 2009 18:50 schreef Bowlingbal het volgende:
Heeft het Europees parlement wel voldoende invloed op de grotere regels die door 'de EU' genomen worden?
Ik heb bij het referendum bewust voor de grondwet gestemd. Dus dan is een stem op een van de partijen die je noemt geen verkeerdequote:Op zondag 12 april 2009 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor iedereen die VVD, CDA, D66, PvdA of GroenLinks wil stemmen: Een stem voor die partijen is wel een stem voor die draak van een grondwet (neem een weekje vrij en lees hem even door, en huiver) en is een stem voor het negeren van de Nederlandse kiezer in een referendum, de Franse Kiezer en de Ierse kiezer.
[..]
Je hebt hem dus gelezen?quote:Op zondag 12 april 2009 20:16 schreef du_ke het volgende:
Ik heb bij het referendum bewust voor de grondwet gestemd.
Mits je ook ondersteunt dat dat hele referendum daarover en dus ook jouw stem een grote schijnvertoning was en je dus ook vindt dat de kiezer zich niet mag uitspreken over de grootste ingreep op de Nederlandse democratie sinds de Duitsers de Grebbenberg innamen.quote:Dus dan is een stem op een van de partijen die je noemt geen verkeerde
Dat groene van die partij heb ik altijd meer ervaren als wollig gelul en interessantdoenerij dan een oprechte begaanheid met dieren en de natuur. Het is ook tekenend dat de aanhang van die 'groene' partij vooral bestaat uit randstedelingen...quote:Op zondag 12 april 2009 19:10 schreef ethiraseth het volgende:
Groen-links, want ik hou van beestjes en plantjes.
De relevante informatie wel ja.quote:
Ja hier had nooit op deze wijze een referendum over gehouden moeten worden. Daarvoor is de materie te complex. Dit aan een gekozen volksvertegenwoordiging overlaten die wel inhoudelijke ondersteuning kan inhuren over dit onderwerp lijkt me een betere keuze.quote:Mits je ook ondersteunt dat dat hele referendum daarover en dus ook jouw stem een grote schijnvertoning was en je dus ook vindt dat de kiezer zich niet mag uitspreken over de grootste ingreep op de Nederlandse democratie sinds de Duitsers de Grebbenberg innamen.
Want het is inderdaad onmogelijk om in de randstad te wonen en om het milieu te bekommeren.quote:Op zondag 12 april 2009 20:26 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat groene van die partij heb ik altijd meer ervaren als wollig gelul en interessantdoenerij dan een oprechte begaanheid met dieren en de natuur. Het is ook tekenend dat de aanhang van die 'groene' partij vooral bestaat uit randstedelingen...
Als je echt van beestjes en planten houdt heb je toch rare keuzes gemaakt dat je daar terecht bent gekomen...quote:Op zondag 12 april 2009 20:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Want het is inderdaad onmogelijk om in de randstad te wonen en om het milieu te bekommeren.
quote:Op zondag 12 april 2009 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Voor iedereen die VVD, CDA, D66, PvdA of GroenLinks wil stemmen: Een stem voor die partijen is wel een stem voor die draak van een grondwet (neem een weekje vrij en lees hem even door, en huiver) en is een stem voor het negeren van de Nederlandse kiezer in een referendum, de Franse Kiezer en de Ierse kiezer.
[..]
Eigenlijk is die vraag al absurd. Invloed? Voldoende? Een parlement heeft de macht, punt. Dat is democratie, als de verkozenen niet de macht hebben en de rest slechts daarvan afgeleide macht hebben, dan is het geen democratie.
Hoe ben je tot die selectie van relevante informatie gekomen dan?quote:Op zondag 12 april 2009 20:29 schreef du_ke het volgende:
De relevante informatie wel ja.
Ik vind 2 keer 2/3e meerderheid in beide kamers met verkiezingen ertussen ook de enige juiste procedure, daar hoef je niks voor te verzinnen, daar voorziet de Nederlandse grondwet reeds in (handig, grondwetten die daarin voorzien)quote:Ja hier had nooit op deze wijze een referendum over gehouden moeten worden.
De materie is helemaal niet complex, die grondwet zelf wel en totaal onnodig. Dat is juist het probleem, de consequenties ervan zijn niet te overzien, omdat hij van losse eindjes aan mekaar hangt. Het was helemaal niet de bedoeling dat anderen dan de makers er een mening over kregen.quote:Daarvoor is de materie te complex.
Een volksvertegenwoordig moet zelf de consequenties van een grondwet kunnen overzien, zelfs die van het huidige niveau. Ondersteuning zou nergens voor nodig moeten zijn, zeker niet van de zijde van een ministerie wat politiek aangestuurd wordt en vanuit de EU die politiek aangestuurd wordt. Je moet gewoon een helder document maken.quote:Dit aan een gekozen volksvertegenwoordiging overlaten die wel inhoudelijke ondersteuning kan inhuren over dit onderwerp lijkt me een betere keuze.
De president is verkozen slimmerik, deze althans wel.quote:
Maar het parlement heeft daar ook niet alle macht.quote:Op zondag 12 april 2009 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De president is verkozen slimmerik, deze althans wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |