abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2009 @ 18:19:03 #1
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_67955476
In de herkansing, in de hoop dat kansloze figuren als Zith deze keer zich niet als een 9-jarige gedragen.

Poll: Wat stem jij op 4 juni
  • CDA
  • PVV
  • VVD
  • D66
  • CU
  • SGP
  • SP
  • Groenlinks
  • PvdD
  • PvdA
  • Niet
  • Blanco
  • Anders...
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • Pugna Pro Patria
    pi_67955553
    Ik weet het nog niet. Ik heb tot nu toe altijd, bij gebrek aan beter, op de VVD gestemd. Volgende maand zal ik wel wat verkiezingsprogramma's doornemen en zo'n stemwijzer doen, misschien dat ik het dan weet.
      zondag 12 april 2009 @ 18:22:08 #3
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_67955555
    SP
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_67955581
    Welke partij wil de Europese Grondwet (Verdrag van Lissabon) in de prullenmand gooien en zich minder laten leiden door de EU?
      zondag 12 april 2009 @ 18:24:04 #5
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_67955603
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 18:23 schreef OldJeller het volgende:
    Welke partij wil de Europese Grondwet (Verdrag van Lissabon) in de prullenmand gooien en zich minder laten leiden door de EU?
    PVV

Maar ook SGP overigens
    Pugna Pro Patria
    pi_67955685
    Niet.
    pi_67955731
    Ik stem in ieder geval tegen die draak van een grondwet, de applausmachine van de appartsjiks en het in het verlengde daarvan het negeren van een referendumuitslag.
    Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
      zondag 12 april 2009 @ 18:29:51 #8
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_67955748
    Niet
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
    pi_67955777
    pi_67955863
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 18:24 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

PVV

Maar ook SGP overigens
    Beetje jammer alleen dat het EP daar helemaal niet over gaat he.. Maarja, dat weten ze bij de PVV natuurlijk niet.
    pi_67955916
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 18:24 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

PVV

Maar ook SGP overigens
    PVV, SGP en was SP ook niet tegen?

Overigens, moet een regering op nationaal niveau niet bepalen dat ze zich terugtrekt uit bv de EU of de Europese grondwet... en maakt het niet echt uit welke partij op dat moment de grootste is geworden tijdens de Europese verkiezingen?
      zondag 12 april 2009 @ 18:40:20 #12
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_67956019
    wat is het verschil tussen dit topic en dat vorige topic

Europese verkiezingen; wat stem jij?
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_67956047
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 18:34 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat het EP daar helemaal niet over gaat he.. Maarja, dat weten ze bij de PVV natuurlijk niet.
    dit dus, ik gok d66 maar moet me ook nog orienteren
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_67956064
    Ik heb gesteld en ben gestemd op het CDA, ik ben iemand die graag zekerheden heeft den ik
    pi_67956066
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 18:40 schreef Dos37 het volgende:
    wat is het verschil tussen dit topic en dat vorige topic

Europese verkiezingen; wat stem jij?
    vorige topic was vervuild,

Teven waarschuwing aan Zith: zo`n grapje is 1x leuk daarna niet meer
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      zondag 12 april 2009 @ 18:50:40 #16
    248844 Bowlingbal
    Leuk je weer te zien :)
    pi_67956254
    Heeft het Europees parlement wel voldoende invloed op de grotere regels die door 'de EU' genomen worden? Volgens mij wordt het namelijk nogal eens buitenspel gezet.
    In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
    - Donald Love
    pi_67956369
    tvp
    pi_67956502
    Het liefst zou ik ons wegstemmen.
    Maar als het dan moet, toch maar SP.
      zondag 12 april 2009 @ 19:05:12 #19
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67956548
    PVV uiteraard!

Waar komen al die SP-stemmers ineens vandaan? Die waren er in het vorige topic nog niet.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_67956573
    VeeVeeDee
      zondag 12 april 2009 @ 19:10:20 #21
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67956653
    Groen-links, want ik hou van beestjes en plantjes.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
      zondag 12 april 2009 @ 19:23:45 #22
    239498 Saphire
    Eigenzinnig Atheïst
    pi_67956990
    Niet. DIe arrogante leiers willen ondanks het vrij duidelijke NEE van Ierland de grondwet alsnog gewoon doorvoeren, Ierland moet gewoon maar even het juiste vakje roodkleuren. Als ze er nou ook nog even officials van de EU naartoe sturen hoef je niet eens meer zover te zoeken naar een ander bepaald referendum in Oostenrijk.

Ook zoals ze de wet openbaarheid van bestuur hebben afgeschoten is ook niet iets waar ik mee kan leven. ('t is ook vervelend, irritante verslaggevers die in de media laten zien dat je volgens de papieren wel aanwezig bent maar eigenlijk lekker op het terras zit, of dat je je eigen vrouw in dienst hebt die verder niets qua werk doet)

En dan nog de hilarisch slechte EC en de huidige inrichting waarin het EP een adviserende rol heeft is wel zo'n achterlijke vorm van geldverspilling dat ik aan deze schijnvertoning niet mee ga werken.
    Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
      zondag 12 april 2009 @ 19:27:58 #23
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67957064
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 19:23 schreef Saphire het volgende:
    Niet.
    Met niet stemmen bereik je echt helemaal niks. Daar lachen ze in Brussel alleen maar om.

Je kunt beter stemmen op een partij die zeer kritisch of zelfs afwijzend staat tegenover de EU. Zoals de SP of de PVV.
    pi_67957166
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 18:34 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Inderdaad maar goed die gedachte is helaas iets te hoog gegrepen voor de betreffende stemmers.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      zondag 12 april 2009 @ 19:34:14 #25
    239498 Saphire
    Eigenzinnig Atheïst
    pi_67957202
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 19:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Met niet stemmen bereik je echt helemaal niks. Daar lachen ze in Brussel alleen maar om.

Je kunt beter stemmen op een partij die zeer kritisch of zelfs afwijzend staat tegenover de EU. Zoals de SP of de PVV.
    PVV is toch echt beneden alle peil, SP zou ik nog niet op stemmen al zetten ze me het mes op de keel. Ik kom zelf qua ideologie heel erg bij D'66 uit maar laten die nou net ontzettend pro-europa zijn, iets waar ik dus totaal niets mee heb. Dus dan is het jammer maar helaas, geen partij waarin ik me vertegenwoordigd voel dus stem ik niet.
      zondag 12 april 2009 @ 19:35:16 #26
    110057 AgLarrr
    Merck toch hoe sterck!
    pi_67957223
    Hoewel niet volledig eens met alle ideeën: D66.
    "Ill fares the land, to hastening ills a prey;
    Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
      zondag 12 april 2009 @ 19:35:30 #27
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_67957228
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 19:34 schreef Saphire het volgende:

[..]

PVV is toch echt beneden alle peil
    Welk peil?

De manier waarop die Europese Grondwet ons door de keel is gepropt door de gevestigde orde is beneden alle peil.
    pi_67957259
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 19:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Geen stem is eigenlijk een stem op de gevestigde orde.
      zondag 12 april 2009 @ 19:39:08 #29
    248844 Bowlingbal
    Leuk je weer te zien :)
    pi_67957323
    Ik stem trouwens Adolf Hitler. Ik wil gewoon goede snelwegen, en de rest interesseert me niet zo. En hij is lekker EU-kritisch, en schopt tegen het pluche en de gevestigde orde en de elite.
    In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
    - Donald Love
      zondag 12 april 2009 @ 19:42:30 #30
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_67957395
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 19:35 schreef AgLarrr het volgende:
    Hoewel niet volledig eens met alle ideeën: D66.
    Met welke ideeën ben je het oneens?

Voor mij is D'66 in dit geval wel een optie mits ze zich niet meer gedragen als een bijwagen van de VVD (ze zitten in dezelfde fractie)
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
      zondag 12 april 2009 @ 20:02:48 #31
    239498 Saphire
    Eigenzinnig Atheïst
    pi_67957888
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 19:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Welk peil?

De manier waarop die Europese Grondwet ons door de keel is gepropt door de gevestigde orde is beneden alle peil.
    Klopt en wat wil de PVV er aan gaan doen? Als ze dezelfde retoriek gaan hanteren als ze hier in de 2e kamer doen dan pas ik toch echt. Ik zet gewoon m'n geluid uit als een van die gasten naar de microfoon loopt, dramatisch laag niveau.
      zondag 12 april 2009 @ 20:06:39 #32
    239498 Saphire
    Eigenzinnig Atheïst
    pi_67957995
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 19:39 schreef Bowlingbal het volgende:
    Ik stem trouwens Adolf Hitler. Ik wil gewoon goede snelwegen, en de rest interesseert me niet zo. En hij is lekker EU-kritisch, en schopt tegen het pluche en de gevestigde orde en de elite.
    Tja, Hitler organiseerde ook referenda en daar mocht je ook alleen het juiste vakje inkleuren zo niet werd je stem ook genegeerd. Had trouwens ook mooie ideeën over een verenigd Europa met een partij bovenaan die alles regelde.
      zondag 12 april 2009 @ 20:08:19 #33
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_67958036
    Op D66

pi_67958130
    Voor iedereen die VVD, CDA, D66, PvdA of GroenLinks wil stemmen: Een stem voor die partijen is wel een stem voor die draak van een grondwet (neem een weekje vrij en lees hem even door, en huiver) en is een stem voor het negeren van de Nederlandse kiezer in een referendum, de Franse Kiezer en de Ierse kiezer.
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 18:50 schreef Bowlingbal het volgende:
    Heeft het Europees parlement wel voldoende invloed op de grotere regels die door 'de EU' genomen worden?
    Eigenlijk is die vraag al absurd. Invloed? Voldoende? Een parlement heeft de macht, punt. Dat is democratie, als de verkozenen niet de macht hebben en de rest slechts daarvan afgeleide macht hebben, dan is het geen democratie.
    pi_67958241
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:
    Voor iedereen die VVD, CDA, D66, PvdA of GroenLinks wil stemmen: Een stem voor die partijen is wel een stem voor die draak van een grondwet (neem een weekje vrij en lees hem even door, en huiver) en is een stem voor het negeren van de Nederlandse kiezer in een referendum, de Franse Kiezer en de Ierse kiezer.
    [..]
    Ik heb bij het referendum bewust voor de grondwet gestemd. Dus dan is een stem op een van de partijen die je noemt geen verkeerde
    pi_67958247
    Ik kan het nog niet met zekerheid zeggen, wil graag eerst een stemwijzer of iets dergelijks doen. Het zal wel iets in het midden worden.
    pi_67958272
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:08 schreef Hexagon het volgende:
    Op D66

[ afbeelding ]
    Sophie in 't Veld spreekt zich wel goed uit voor de privacy.
    pi_67958284
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:08 schreef Hexagon het volgende:
    Op D66

[ afbeelding ]
    Aaargh, dus heksen bestaan!
    pi_67958477
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:16 schreef du_ke het volgende:
    Ik heb bij het referendum bewust voor de grondwet gestemd.
    Je hebt hem dus gelezen?
    quote:
    Dus dan is een stem op een van de partijen die je noemt geen verkeerde
    Mits je ook ondersteunt dat dat hele referendum daarover en dus ook jouw stem een grote schijnvertoning was en je dus ook vindt dat de kiezer zich niet mag uitspreken over de grootste ingreep op de Nederlandse democratie sinds de Duitsers de Grebbenberg innamen.
    pi_67958497
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:17 schreef draaijer het volgende:

[..]

Aaargh, dus heksen bestaan!
    Je hebt geen smaak.
    pi_67958520
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 19:10 schreef ethiraseth het volgende:
    Groen-links, want ik hou van beestjes en plantjes.
    Dat groene van die partij heb ik altijd meer ervaren als wollig gelul en interessantdoenerij dan een oprechte begaanheid met dieren en de natuur. Het is ook tekenend dat de aanhang van die 'groene' partij vooral bestaat uit randstedelingen...
    pi_67958623
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je hebt hem dus gelezen?
    [..]
    De relevante informatie wel ja.
    quote:
    Mits je ook ondersteunt dat dat hele referendum daarover en dus ook jouw stem een grote schijnvertoning was en je dus ook vindt dat de kiezer zich niet mag uitspreken over de grootste ingreep op de Nederlandse democratie sinds de Duitsers de Grebbenberg innamen.
    Ja hier had nooit op deze wijze een referendum over gehouden moeten worden. Daarvoor is de materie te complex. Dit aan een gekozen volksvertegenwoordiging overlaten die wel inhoudelijke ondersteuning kan inhuren over dit onderwerp lijkt me een betere keuze.
      zondag 12 april 2009 @ 20:31:27 #43
    81187 ethiraseth
    Fuck you, got mine
    pi_67958676
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:26 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat groene van die partij heb ik altijd meer ervaren als wollig gelul en interessantdoenerij dan een oprechte begaanheid met dieren en de natuur. Het is ook tekenend dat de aanhang van die 'groene' partij vooral bestaat uit randstedelingen...
    Want het is inderdaad onmogelijk om in de randstad te wonen en om het milieu te bekommeren.
    Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
    Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
    pi_67958812
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:31 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Want het is inderdaad onmogelijk om in de randstad te wonen en om het milieu te bekommeren.
    Als je echt van beestjes en planten houdt heb je toch rare keuzes gemaakt dat je daar terecht bent gekomen...
      zondag 12 april 2009 @ 20:36:31 #45
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_67958814
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:12 schreef Weltschmerz het volgende:
    [..]

Eigenlijk is die vraag al absurd. Invloed? Voldoende? Een parlement heeft de macht, punt. Dat is democratie, als de verkozenen niet de macht hebben en de rest slechts daarvan afgeleide macht hebben, dan is het geen democratie.
    Dan is de VS ook geen democratie
    Deuger, Woke & Gutmensch
    "Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
    pi_67959093
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:29 schreef du_ke het volgende:
    De relevante informatie wel ja.
    Hoe ben je tot die selectie van relevante informatie gekomen dan?
    quote:
    Ja hier had nooit op deze wijze een referendum over gehouden moeten worden.
    Ik vind 2 keer 2/3e meerderheid in beide kamers met verkiezingen ertussen ook de enige juiste procedure, daar hoef je niks voor te verzinnen, daar voorziet de Nederlandse grondwet reeds in (handig, grondwetten die daarin voorzien)
    quote:
    Daarvoor is de materie te complex.
    De materie is helemaal niet complex, die grondwet zelf wel en totaal onnodig. Dat is juist het probleem, de consequenties ervan zijn niet te overzien, omdat hij van losse eindjes aan mekaar hangt. Het was helemaal niet de bedoeling dat anderen dan de makers er een mening over kregen.
    quote:
    Dit aan een gekozen volksvertegenwoordiging overlaten die wel inhoudelijke ondersteuning kan inhuren over dit onderwerp lijkt me een betere keuze.
    Een volksvertegenwoordig moet zelf de consequenties van een grondwet kunnen overzien, zelfs die van het huidige niveau. Ondersteuning zou nergens voor nodig moeten zijn, zeker niet van de zijde van een ministerie wat politiek aangestuurd wordt en vanuit de EU die politiek aangestuurd wordt. Je moet gewoon een helder document maken.

Maar ik vind het prima, er komt alleen wel een wettelijk gezag boven de hoogste organen te staan zoals de grondwet die heeft aangewezen. Mag daar dan misschien een stembusgang tussenzitten voordat dat van kracht wordt?
    pi_67959098
    SP, omdat 61,5 %.
    pi_67959150
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:36 schreef Klopkoek het volgende:
    Dan is de VS ook geen democratie
    De president is verkozen slimmerik, deze althans wel.
      zondag 12 april 2009 @ 20:53:18 #49
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_67959277
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De president is verkozen slimmerik, deze althans wel.
    Maar het parlement heeft daar ook niet alle macht.

Zou je in het geval van Europa ook niet moeten willen.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_67959379
    quote:
    Op zondag 12 april 2009 20:46 schreef knowall het volgende:
    SP, omdat 61,5 %.
    Wat bedoel je daarmee?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')