Ik heb trouwens toch wel iets meer dan een ''gewone slag'' toch?quote:Op donderdag 16 april 2009 17:11 schreef Harajuku. het volgende:
Het zou fantastisch zijn als er dus ook een before bij staat.
Meer dan ikquote:Op donderdag 16 april 2009 17:36 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ik heb trouwens toch wel iets meer dan een ''gewone slag'' toch?
's Nachts olie in je puntjes doen. Doe ik soms ook, doe ik wat Nourish&Shine (= een soort dikke prut van oliën en vitaminen) in mijn puntjes en dat is de volgende dag helemaal in mijn haar getrokken. Echt alleen op je puntjes doen, anders gaat je hoofdhuid natuurlijk weer gek doenquote:Op donderdag 16 april 2009 13:12 schreef Mayla het volgende:
Even wat anders.. hoevaak gaan jullie eigenlijk naar de kapper? Merk nu me haar een stuk langer is (nu over het midden van me rug) de puntjes veel sneller slijten (logisch, schuren tegen kleding, stoel, autostoel e.d.) en ik dus ook vaker moet bijpunten. Maar dan ben ik dus ook meteen weer de gespaarde lengte kwijt. Normaal ga ik 1x in het half jaar, maar ik ben nu in december geweest en zie toch nu alweer heel veel split en witte puntjes. Als ik dit zelf zou bijpunten, zie je dan niet veel lengte verschil tussen de haren? Want je knipt sommige haren toch wel korter dan de andere.
(mn haar is nu nog in lange lagen, maar ben er nog niet uit of ik dat eruit laat groeien of erin wil houden)
Uhu, het lijkt wel hoe minder ik eraan doe hoe meer krullenquote:Op donderdag 16 april 2009 18:56 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Meer dan ik
(zonder spullen en werk zegmaar)
Dat heeft mijn haar nu een klein beetje, alsof het zich herinnert dat het moet krullen.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:39 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Uhu, het lijkt wel hoe minder ik eraan doe hoe meer krullen
Ik moet ook wel even met mn vingers door mn haar gaan als het nog drijfnat is hoor, maar echt scrunchen kan je het niet noemen.quote:Op donderdag 16 april 2009 19:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat heeft mijn haar nu een klein beetje, alsof het zich herinnert dat het moet krullen.
Eerst moest ik met god weet wat aan de slag om e rkrul in te krijgen en nu al met steeds minder.
Helemaal niks werkt helaas niet, dan is't echt een beetje golvend. Beethovenig.
Zo, heb vanmiddag de shampoo, conditioner en masker gekocht. De normale versie dus.quote:Op zondag 19 april 2009 14:57 schreef Evil-Cherry het volgende:
Geen idee, ik weet alleen dat de light versie allemaal siliconen bevatten, terwijl van de normale sowieso het glansmasker zonder is. Of de conditioner en shampoo zonder zijn, weet ik niet, ik dacht het niet.
Ik zou dus echt absoluut niet zelf mijn haar gaan ontkleuren! Dat is volgens mij echt dodelijk voor je haar. Ik heb ook zulk donker haar als jou gehad en wilde het ook lichter hebben. Ben naar de kapper gegaan en die wilde geen ontkleurder in mijn haar doen omdat dat echt zo slecht voor je haar is en omdat ik zelf al jaren mijn haar verf en daardoor laag op laag op mijn haar heb zitten (ik ga zo meer uitleg hierover geven).quote:Op zondag 19 april 2009 22:11 schreef La_Vita het volgende:
Heeft iemand ervaring met het ontkleuren van je haar?
Ik wil van de zomer m'n haar blond verven, maar op dit moment heb is m'n haar ongeveer deze kleur:
http://i44.tinypic.com/14nfcwk.jpg
Van mezelf ben ik donkerblond, maar ik heb het eigenlijk altijd bruin geverft.
Maargoed hoe gaat zoiets in z'n werk. Zelf doen of naar de kapper?
En is het echt zo vreselijk slecht voor je haar als wordt beweerd?
Hmm oke.. Maar waarom verft die verf van de kapper niet laag op laag?quote:Op zondag 19 april 2009 22:58 schreef MissJ het volgende:
Ik heb trouwens sinds dat verhaal van mijn kapper over dat laag op laag op laag op laag besloten dat ik niet meer zelf mijn haar ga verven met haarverf van de drogist.
Voortaan als ik iets anders wil laat ik het door de kapper doen met professionele verf. Ok dan ben ik wel wat meer geld kwijt, maar vind ik niet erg, mijn haar MOET wel mooi zijn en goed zitten, dus daar heb ik graag wat geld voor over
Hahaha hmm zou kunnen, maar denkt het nietquote:Op zondag 19 april 2009 23:32 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Hmm oke.. Maar waarom verft die verf van de kapper niet laag op laag?
Is dat niet een verhaaltje om meer klanten te trekken?
quote:Haar Bleken
Vraag: Hoe werkt het bleken van haar?
Antwoord: Haar bleken (ook ontkleuren genoemd) werkt op dezelfde manier als gewone kleuring; er wordt namelijk ook “ontwikkelaar” of “activator” gebruikt (gewoonlijk waterstofperoxide) om de cuticula (schubbenlaag) van het haar te verzachten en op te richten. Maar daar stopt de gelijkenis echter. In plaats van kleur af te zetten in de haarschacht dringt het bleekmiddel de haarschacht binnen om de reeds aanwezige kleurmolecules uiteen te drijven. Hoe méér kleurmolecules verjaagd worden, hoe lichter het haar wordt.
Bleken is vooral nuttig wanneer je van een donkerdere haarkleur naar een véél lichtere wil gaan. De mééste kleuringen kunnen vermengd worden met peroxides van een hoger volume om een grotere “lifting” van de kleur te garanderen, maar om de lichtste schakeringen van een haarkleur te bereiken, is het gewoonlijk nodig om het haar vooraf te lightenen met een bleekmiddel.
Het is belangrijk te weten dat het haar bleken een zéér harde methode is en desastreuze gevolgen kan hebben wanneer je niet zorgvuldig tewerk gaat. Ik heb het al gezegd, maar moet het nóg maar eens herhalen: normale kleuringen werken niet meer na 30 minuten, dus is een óverbehandeling praktisch onmogelijk. Haarbleekmiddel echter zal actief blijven zolang het vochtig blijft en hoe langer het inwerkt, hoe méér het haar zal beschadigd zijn. Het is ook zo dat hoe lichter je het haar maakt in vergelijking met zijn natuurlijke kleur, hoe méér beschadiging er zal optreden, dus neem steeds extreme voorzorgen bij het gebruik van haarbleekmiddel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |